Gastroskopian jälkeen (mahalaukun tähystys) oireet... HELP!!!

  • Viestiketjun aloittaja AUTTAKAA KOKENEET!!!
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli tänään kävin tähystyksessä ja oli kokemuksena aivan HIRVEÄ. Dormicumin sain ennen toimeenpidettä, mutta eipä se paljon auttanut :O Noh, yökkäilin, panikoin ja kerran riuhtasin letkun poiskin, mutta mitään hengenvaarallista ei onneksi löytynyt. Ensi kuussa sitten edessä paksusuolen tähystys.

MUTTA NYT - kurkku on aivan hemmetin kipeä, nielemiskipuja varsinkin, ikäänkuin joku pala olisi kurkussa. Olin jo ennen tähystystä vähän kurkkukipuinen (syysflunssa) ja nyt tää vasta pahana onkin. Ne onnistui työntämään sen letkun jotenkin sillai että kurkusta tuli vertakin ja nyt pelottaa kaikki mahdolliset verenkiertoon leviävät pöpötkin. (juu olen panikoija. ) Lisäksi riesana sitten rintakipu. :O sitäkin ihmettelen.

KOKEMUKSIAAA??? ja ps. toista kertaa en enää kyllä mene!!!
Sympatiani. Olen ollut bronkografiassa ja bronkoskopiassa ja ne olivat epämiellyttäviä kokemuksia myös vaikka keuhkoissa ei ole tuntoaistia ja nieluakin puudutettiin, ja olin ollut edeltävän päivän syömättä kummassakin tapauksessa. Edellisessä turkimuksessa toinen keuhko täytettiin lievästi rafioaktiivisella möhnällä, sitten olin liikuteltavalla "onnenpyörä" alustalla ja rintakehästä, lähinnä oik.keuhkosta räpsittiin röntgenkuvia. Loppupäivä silloin sitten tyhjennyshoidossa, jossa töhnä poistettiin keuhkosta. En panikoinut kummassakaan kokeessa, mutta en ollut innoissani. Onneksi ei ollut ikäviä löydöksiä. Kaikkea hyvää sinulle ja anteeksi kun vastasin aiheen vierestä.
 
vierailija
Tehtiinpä mikä tahansa tutkimus niin aina täytyy muistaa, että se tehdään potilaan parhaaksi. Mitään tutkimuksia ei tehdä jos siihen ei ole perustetta.
Tärkeintä on potilaan itsensä oikea suhtautuminen ja asennoituminen tutkimukseen.
 

Yhteistyössä