häämenu, pääruokana keitto. Mitä mieltä olette?

  • Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Kyllä perinteinen liha- tai lohikeitto sopii mainiosti hääruuaksi, sehän on vallan perinteikästäkin! =)

Kanakeittoa en tohtis tarjota, koska tosiaan monet ei voi sietää kanan makua.
??? :eek:

En kyllä tunne ketään joka ei voisi sietää kanan makua?!
Paremmin siedetty se on kun ainakaan kalakeitto! Ja moni taas ei syö punaista lihaa.
Mä kans sanoisin näin, että lohikeittoa ei kala-allergiset tai kala-inhoavat voi syödä, mutten tiedä ketään joka ei kanaa söis.
 
Herkkusuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Kyllä perinteinen liha- tai lohikeitto sopii mainiosti hääruuaksi, sehän on vallan perinteikästäkin! =)

Kanakeittoa en tohtis tarjota, koska tosiaan monet ei voi sietää kanan makua.
??? :eek:

En kyllä tunne ketään joka ei voisi sietää kanan makua?!
Paremmin siedetty se on kun ainakaan kalakeitto! Ja moni taas ei syö punaista lihaa.
Mä kans sanoisin näin, että lohikeittoa ei kala-allergiset tai kala-inhoavat voi syödä, mutten tiedä ketään joka ei kanaa söis.
Kasvissyöjät esimerkiksi.
 
No meilläpäin on tämä allergia asiakin ruukattu hoitamaan sillä että kutsussa käsketään ilmoittaa mahd. allergiat ja erityisruokavaliot...Mutta esim. hylavammasten kanssa on helppoa koska nykyään järjestäen tuotteen on laktoosittomia ja hylia, joten meillä tehdään aina kaikki hylaan niin ei tartte sen takia miettiä ja niille vegeille on helppo tehä kanaton keitto.
Tietenkin tämä edellyttää sen että kaikki vieraat älyäisivät noudattaa kutsun ohjetta ja ilmoittaa niistä asioista, mutta se onkin sitten jo asia erikseen..

Pienimuotoisissa häissä ruuan kanssa ei tartte paljon kikkailla kun sitä yleensä tietää lähipiirinsä ruokatottumukset ja allergiat.
 
narikka
lapinmuorin käristyskeitto, hyvää, aivan loistavan hyvää!

perunaa, poronkäristystä, viherpippuria,suolaa, sulatejuustoa, kermaa..nam!
tästä tulee aivan loistava myös kasvis versionna :)
 
Mun mielestä keitto toimisi hääruokana ihan hyvin. =) Riippuu ihan häistä, jos on sellaiset "hienot" häät niin sitten ehkä ei, mutta jos on rennot häät hyvällä porukalla niin keitto on ihan ok. Mä olin viime kesänä häissä missä tarjottiin paellaa ja illemmalla vielä lettuja kermavaahdolla, kaikki tykkäsivät ja oli oikein kivat häät. =)
 
zz
Keitto on ihan perinteistä juhlaruokaa, nykyään vaan on niin paljon kaikkea "hapatusta".

Keittoa suositaan juhlissa ruokana juuri siksi, että sitä voi syödä yhdellä ruokailuvälineellä vaikka seisoen.

Teidän keitto sopii vallan hyvin, kunhan muistaa, että tekee siitä laktoosittoman, silloin sopii lähes kaikille.

Tässä muuten yksi keitto, suhteellisen edullinen, ainakin kesällä, ei niin perinteinen, mutta ainakin meillä juhlissa hyvin pidetty:

http://www.mtv3.fi/reseptit/index.shtml/pustan-pojan-gulassikeitto?651414
 
ei kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusuu:
Omaan mielipiteeseen on jokaisella oikeus. Mutta jos ihmisen mielipide on, että liharuoka on automaattisesti juhlavaa ja hienoa ja keitto automaattisesti arkista, minä voin ilmaista oman mielipiteeni: kyseinen henkilö ei taida kovin paljon ruoanlaitosta tietää.
Minä en ole ainakaan sitä mieltä, että vain liharuoka olisi juhlavaa. Mutta minusta keitot on arkisia ja that's it.

t. omasta halustaan ammattia vaihtanut kokki
Oli varmaan ihan aiheellista vaihtaa ammattia:(
Hah, arvasin että joku tarttuu tähän :D Mutta ei haittaa minua. Olin hyvä työssäni ja ammattia vaihdoin ihan toisesta syystä kuin ammattitaidon puutteesta tms.
Ei pidä kysyä sellaista, mihin ei halua rehellistä vastausta :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusuu:
Omaan mielipiteeseen on jokaisella oikeus. Mutta jos ihmisen mielipide on, että liharuoka on automaattisesti juhlavaa ja hienoa ja keitto automaattisesti arkista, minä voin ilmaista oman mielipiteeni: kyseinen henkilö ei taida kovin paljon ruoanlaitosta tietää.
Minä en ole ainakaan sitä mieltä, että vain liharuoka olisi juhlavaa. Mutta minusta keitot on arkisia ja that's it.

t. omasta halustaan ammattia vaihtanut kokki
Oli varmaan ihan aiheellista vaihtaa ammattia:(
Hah, arvasin että joku tarttuu tähän :D Mutta ei haittaa minua. Olin hyvä työssäni ja ammattia vaihdoin ihan toisesta syystä kuin ammattitaidon puutteesta tms.
Ei pidä kysyä sellaista, mihin ei halua rehellistä vastausta :xmas:

No ei kaikki halua mitään glittermaximus megahäitä Stockan lahjalistoineen, jos on arkisemmat häät, voi ruokakin olla hiukan arkisempaa.
 
Arew
Keitto olisi minusta paljonkin parempi kuin ainaiset buffet-lihakastikkeet ja perunat. Buffet-pöydissä yleensä salaatit ja muut alkuruoat parhaita, pääruoat harvoin hyviä kuitenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Keitto olisi minusta paljonkin parempi kuin ainaiset buffet-lihakastikkeet ja perunat. Buffet-pöydissä yleensä salaatit ja muut alkuruoat parhaita, pääruoat harvoin hyviä kuitenkaan.

Ja ruoka lähes poikkeuksetta jo kylmää kun pääsee omalle kohdalle. Lakkaa höyry nousemasta jonon puolivälin kohdalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LähiönViehkeinValas:
No ei kaikki halua mitään glittermaximus megahäitä Stockan lahjalistoineen, jos on arkisemmat häät, voi ruokakin olla hiukan arkisempaa.
Hyvät tarjottavat tarkoittavatkin juuri tällaisia häitä automaattisesti, kyllä kyllä :whistle:
Meille tulee "kunnon" menu, kunnon juomat ( hyvät viinit, montaa sorttia siideriä, boolia jne ) ja arvatkaa mitä. Silti meillä on tarkoitus viettää rennot ja mukavat häät. Kunnon tarjottavat ja rennot häät kun ei tunnu joidenkin mielestä olevan mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LähiönViehkeinValas:
No ei kaikki halua mitään glittermaximus megahäitä Stockan lahjalistoineen, jos on arkisemmat häät, voi ruokakin olla hiukan arkisempaa.
Hyvät tarjottavat tarkoittavatkin juuri tällaisia häitä automaattisesti, kyllä kyllä :whistle:
Meille tulee "kunnon" menu, kunnon juomat ( hyvät viinit, montaa sorttia siideriä, boolia jne ) ja arvatkaa mitä. Silti meillä on tarkoitus viettää rennot ja mukavat häät. Kunnon tarjottavat ja rennot häät kun ei tunnu joidenkin mielestä olevan mahdollista.

Olikin kysymys arkisemmista. Jos on kunnon juomat ja monen sortin hyvät tarjottavat, ei ole enää kovasti arkisempaa.
 
vieras
keiton kanssa tarjoisin sekä tummaa, että vaaleampaa leipää, juustolla, kurkulla, tomaatilla, paprikalla ja laittaisin myös muita leikkeileitä (uunikinkkua, salamia).
Lisäksi tekisin fetasalaatin ja italiansalaatin, pieniä lihapullia ja täytettyjä munakoisoja ja kesäkurpitsoja(esim, kiekon muodossa).
 
wedfvb
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmettelen sitä kun täällä puhutaan ettei keitosta tule kylläiseksi.. mutta eikös se ole kutakuinkin aika yleinen ruoka perheissä? Meidän lapsen herkkua ovat erilaiset keitot ja vähintään kerran viikossa keittoa meille ruuaksi laitan ja kyllä siitä mahan täyteen olen aina saanut kun santsata pystyy :)
Taitaa vaan erona olle sellainen pikku seikka että normaalisti perheissä on kaksi lämminta ateriaa ja vielä iltapalakin ;)

hääjuhla alkaa vasta kolmen maissa, joten kerkiävät kyllä syödä kotona ennen kuin tulevat, jos näin tahtovat. Illaksi ostetaan varmaan vielä jotain syötävää..ajattelin että voisi tehdä jotain salaatteja ja grillata makkaraa.
Ööö, en mä kyllä viikonloppuna ole kolmeen mennessä muuta syönyt kun aamiaisen. Luulen, että monella on viikonloppuisin samantyyppinen ruokailurytmi, vaikka lapset söisivätkin puolilta päivin. Ja jos on tarkoitus iltaan asti olla, keitto ei ole oikein tarpeeksi.
 
suurperhe
Alkuperäinen kirjoittaja LähiönViehkeinValas:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkusuu:
Omaan mielipiteeseen on jokaisella oikeus. Mutta jos ihmisen mielipide on, että liharuoka on automaattisesti juhlavaa ja hienoa ja keitto automaattisesti arkista, minä voin ilmaista oman mielipiteeni: kyseinen henkilö ei taida kovin paljon ruoanlaitosta tietää.
Minä en ole ainakaan sitä mieltä, että vain liharuoka olisi juhlavaa. Mutta minusta keitot on arkisia ja that's it.

t. omasta halustaan ammattia vaihtanut kokki
Oli varmaan ihan aiheellista vaihtaa ammattia:(
Hah, arvasin että joku tarttuu tähän :D Mutta ei haittaa minua. Olin hyvä työssäni ja ammattia vaihdoin ihan toisesta syystä kuin ammattitaidon puutteesta tms.
Ei pidä kysyä sellaista, mihin ei halua rehellistä vastausta :xmas:

No ei kaikki halua mitään glittermaximus megahäitä Stockan lahjalistoineen, jos on arkisemmat häät, voi ruokakin olla hiukan arkisempaa.
IIIISO PEESI!!!
 
meidän häissä oli soppatykki, lihakeittoa. :D
lisukkeita riitti, samoin kahvin kanssa kaikkea. vieraita about 60 muistaakseni. kesähäät.

kaikki kehuivat, kukaan ei valittanut. häistä tulee kesällä 10 vuotta täyteen, ja taidetaan viettää juhlat, ja tarjota... hmm... lihakeittoa. :D
 
=)
Mä laittaisin varmaan jonkun vuohenjuusto-kasviskeiton ja sitä voi syödä kaikki =) Lohikeitto olis vihon viimeinen nyt kun ajattelen meidän häitä. Meillä on juuri ilmoittautumiset meneillään ja jo monta kala-allergista tai muuten kalaa vihaavaa löytyy jo monta joukosta. Kanakeitto on kans hyvä vaihtoehto.
 
En tarjoaisi itse, mutta miksei sitäkin voisi tarjota. Tarjoaisin kuitenkin myös runsaan salaatti- ja leipäpöydän. Eikä missään nimessä mitään lihakeittoa pääruoaksi; mieluiten tosiaan kala- tai rapu, mutta miksei maukas, oikeaan kanaliemeen tehty kanakeittokin tosiaan.
 

Yhteistyössä