häpeätkä tai häpeäisittekö miehennen/vaimonne murretta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
onko tääl ketään kelle murre on ongelma?
eli jos miehesi vaikka puhuu lapin murretta ja sinä helsingin..häpeäisitkö miehesi tapaa puhua..jos vaikka muuttaisitte pääkaupunkiseudulle..
 
Miä
Entisen kanssa kun käytiin joskun Helsingissä ja minä erehdyin vähän kovempaa puhumaan Savvoo niin toinen hyssytteli naama punaisena :eek: Ei kai nyt kukaan voi tollasta hävetä. Ei muuta kun Savvoo ja kovvoo :D
 
en häpeisi...päin vastoin rakastan kaikkia eri murteita. mutta on mulla ollu yx kaveri joka häpes mun murretta...vaikka itse asui samassa kaupungissa, mutta itsellään ei ollut murre tarttunut tai ei vaan puhunu "meirän"murretta.
 
ai mää vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.
voisikko nää vähä tarkentaa mitä tarkotat?jos vaikka jollaki esimerkillä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.
voisikko nää vähä tarkentaa mitä tarkotat?jos vaikka jollaki esimerkillä?
En määkää ymmärrä mitä nää tarkotat tuola kommentila... :/
 
Mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ai mää vai?:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Mies puhuu oulun murretta. Vaikka se on sellasta teeskennellyn ja jäykän kuulosta, niin ei mua silti hävetä.
ompa mielenkiintone näkemys oulunmurteesta.
voisikko nää vähä tarkentaa mitä tarkotat?jos vaikka jollaki esimerkillä?
Esim. Pittää kohta syyä ja juua jäläkiruuaksi kahavit. Löytyyköhän tuolta kaapista mittää makiaa, ku tekkee niin mieli..

 

Yhteistyössä