Harjoitussupparit

Kertokaas kokemuksianne harjoitus supistuksista.

Mulla nyt muutaman viikon tullut aina silloin tällöin. Kerran päivässä tms, kestänyt sellaisen 10 minuuttia. Mutta tänään, kun takana aika raskas työpäivä fyysisesti, niin nyt tullut tunnin sisään 3, joiden kesto sellaisen 5-15 minuuttia.
Kivuliaita eivät ole, enkä edes istualtaan tunne niitä. Mutta maatessa huomaan.
Lähinnä tuota kestoa mietin, mikä menee normaalin rajoissa? Missä kohtaa pitäisi huolestua jos ei helpota?

Joten kokemuksia ja vinkkejä.

Niin, nyt siis viikkoja 16+2

Kiitoksia jo etukäteen! :wave:
 
jaa,tuosta kestosta en kyllä tiedä sanoa mitään.
mulla alkoi harjotus-supparit n.19 tai 20 rv:lla.
ja ne kesti yleensä sellaset 30sekuntia tai joskus minuutin verran.
aamuisin joskus oli pidempikestoisia.
soita vaikka äippäpolille niin tietävät neuvoa paremmin!!
ja hyviä vointeja sulle :wave:
-milla 37+5
 
Mulla ollu kans ja kestää tosiaan pari minuuttia vähintään kerrallaan. Onneksi ei mitenkään hirveen usein tuu. En oo kauheen huolissani ollut mut toivon toki ettei lisäänny... Vastaus tähän kiinnostais muakin :)

Oikukas 16+0
 
Mull alkoi viikolla 12 supistukset ja lääkärissä tuli rampattua oikein urakalla (ultrasivat joka kerta ja ultria kertynyt 7kpl), kunnes totesivat ettei ole pehmentänyt paikkoja. Käskivät kylläkin heti tulemaan äippäpolille jos tulee kipujen tai vuodon kera nuo supistukset. Raskaat hommelit täyyti kyllä jättää ja lepoa aina kun supisteli enemmän. Lääkkeitäkin kauppasivat, mutta en halunnut niitä. Edelleen supistelee, mutta enää ei ole hätää kun tiedän että tuntuvat vaan minulla jostain syystä ilmeisesti tav. kovemmilta, tiedä häntä.
Supistukset tulivat yleensä kun ajoin autolla pitkää matkaa... veti mahan ihan kovaksi kokonaan, sekä oikein hektisen päivän päätteeeksi illalla. Ajat vaihtelivat, välillä pitempään välillä vähemmän aikaa.
En sitten tiedä olisiko se istukka kohdun suulla vaikuttanut asiaan, mulla se siirtyi pois edestä rv30.
Kannattaa ehkä sanoa niistä suppareista neuvolassa, jos katsovat että lääkärin pitäisi tutkia tai sitten jos on ultraa vielä tulossa. Ainakin kysyminen helpottaa omaa oloa.

viivin + kaveri 35+0
 
vielä vinkki jonka sain osastolta...eli juo mahdollisimman paljon vettä!(muistaakseni hoitaja sanoi mulle että jos alkaa supistaan,juo 15minsan sisään 0,5litraa vettä )
ja tietenkin se lepäily auttoi mulla.
-milla taas :)
 
Täällä kans ollu kestosupistuksia.Saattaa tosiaan kestää esim. kokoajan ku on liikkeessä,itse en ollut niistä ollenkaan huolissaan,aina ollut semmonen kutina että niiden pitäis kunnolla tuntua itelläkin jos saavat jotain aikaan. Nyt näin loppuajasta tuntuu että maha on joka välissä kovana,odotellaan vaan että tulis kunnon kipuilu mukaan :LOL:

Diipeli 36+6
 
Nii ja pitää vielä lisätä että lekuri meinas että harjotussupparit on on täysin normaaleja niin kauan ku ei tosiaan tee kipeetä,ja että naisen kohtu supistelee aina jonkin verran,mutta koska se ilman raskautta on niin pieni,niin sitä ei huomaa... =) Mutta kannattaahan tuo aina tarkistuttaa jos itsellä vaivaa,oma vaisto paras vaisto
 
harjoitussupparit todellakin normaaleja.... mulla tosin oli alkuvaiheessa kolmesti todella kivuliaita supistuksia, kahdella ensimmäisellä kerralla menivät ohi n. 30 minuutissa. Kolmannella kerralla kestivät pari tuntia, jolloin käväisin naistenklinikan päivystyksessä. Lääkäri vain sanoi, että toisilla supistusherkempi kohtu kuin toisilla.... tosin tuolloin epäili alkavaa keskenmenoa... mutta kyllä se meidän sintti vaan tuolla mukana on edelleen eikä ultrissa löytynyt poikkeamia... nyt mennään rv 29+4 ja tuon päivystyskeikan jälkeen vain tavallisia kivuttomia suppareita ollut.
 
Soitin aamusta neuvolaan ja meidän ihanaakin ihanampi neuvolan täti rauhoitteli. Kuulemma tosiaan jos ei tee kipeää, eikä tarvitse esim. liikkeessä ollessa pysähtyä puhkumaan ja pitelemään vatsaa, niin ei hätää. Kohtu kuulemma reagoi vauvan liikkeisiin ja siksi saattaa tulla paljonkin harjoitus suppareita. Saattaa tulla usein ja kestääkin kauan, mutta tosiaan on aivan normaalia.

Sitä vaan aina pelkää kaikenlaista, mutta hyvä näin. :heart:
 

Yhteistyössä