*Hehkutus-turhis*

"Vieras"
Vau, onnea jo etukäteen! Muistan tuon tunteen. Mulla on vahvuudet aivan muualla, kielissä ja reaaliaineissa mutta kyllä ne ällälupaukset laittoi tuulettamaan. :) LEEEMCB-rivi lopuksi tuli ja se on kahden pienen lapsen äidille suurilta osin etäopiskeluna musta oikein hyvä. Opettajat olivat järjestään yllättyneitä, meni niin yläkanttiin kurssiarvosanoihin verrattuna mulla nuo. Sai rutiiniakin opiskeluun takaisin kotiäitivuosien jälkeen, nyt on hyvä lukea pääsykokeisiin kun usko kykyihin on palannut. Onnea sullekin jatkoon pyrkimiseen!
 
[QUOTE="vieras";23474983]Hienoa db minusta ei olis ollut tuohon.
Missä sinulla oli lapsi sillä aikaa kun olit koulussa?[/QUOTE]

Koulussa olen käynyt vain ihan muutaman kerran joka jakson aikana, papereita hakemassa ja sitten kokeissa :) Kotiopiskelua siis. Äikän kursseilla ei tarvinnu edes koululla käydä kun ne hoituivat 100%:sesti netissä. Tai useimmiten kävin kyllä palautuspäivänä, mutta silloin oli lapsi mukana. Kokeiden aikana lapsi on ollut tädillään, enollaan tai mun äidillä. Ennen kirjoituksia palkkasin yhden kaverin hoitamaan lasta säännöllisesti muutama tuntia viikosta ku piti ottaa loppukiri fyssan kanssa.

Niin ja onpa yksi palstalainenkin näihin talkoisiin osallistunut :D Isot kiitokset Tiimarinviholle niistä kerroista kun olen paniikissa päntännyt fyssaa tai matikkaa koetta edeltävänä päivänä :LOL: Mun opinnot yhdistettynä työntekoon ja kotiäitiyteen on välillä olleet aika... Noh, paniikinomaisia!
 
Innostua. Jokainenhan tietenkin taaplaa tyylillään mutta sinuna panisin tässä vaiheessa kaikki paukut siihen että pääset sisälle. Sisälle päästyäsi sulla on aikaa sitten murehtia jatkosta.
Kivakiva :) Kyllä mä uskon, että sinne pääsen. Pärjään aika hyvin kokeissa, pääsykokeet on siis mun juttu. Suoraan yo-papereilla pääsisi kuudella ällällä, mutta mä en edes kirjoita kuutta ainetta... x)

HY:n puolelle pääsisi sillä, että on E tai L matikasta tai fysiikasta. Kuulostaa hieman liian helpolta. Yhdeltä tutulta tekniikan tohtorilta sain "käskyn" hakea mieluummin sinne TKK:lle, vaikken mitään kovinkaan soveltavaa ollut ajatellut opiskella. Toisaalta enhän mä vielä edes tiedä mitä kaikkea voisin opiskella :D
 
"vieras"
Koulussa olen käynyt vain ihan muutaman kerran joka jakson aikana, papereita hakemassa ja sitten kokeissa :) Kotiopiskelua siis. Äikän kursseilla ei tarvinnu edes koululla käydä kun ne hoituivat 100%:sesti netissä. Tai useimmiten kävin kyllä palautuspäivänä, mutta silloin oli lapsi mukana. Kokeiden aikana lapsi on ollut tädillään, enollaan tai mun äidillä. Ennen kirjoituksia palkkasin yhden kaverin hoitamaan lasta säännöllisesti muutama tuntia viikosta ku piti ottaa loppukiri fyssan kanssa.

Niin ja onpa yksi palstalainenkin näihin talkoisiin osallistunut :D Isot kiitokset Tiimarinviholle niistä kerroista kun olen paniikissa päntännyt fyssaa tai matikkaa koetta edeltävänä päivänä :LOL: Mun opinnot yhdistettynä työntekoon ja kotiäitiyteen on välillä olleet aika... Noh, paniikinomaisia!
:eek: mä en tiennytkään että senki voi opiskella nuin. Olen ehkä pikkusen jääny jälkeen tästä koulumaailmasta.
 
"vieras"
Minä en nyt ymmärtänyt, miksi vastasit tuolle vieraalle, joka kirjoitti 23.02, että toivottavasti et ole tosissasi? Mitä siinä viestissä oli ihmeellistä? En siis ole se vieras, kunhan pohdin.
 
Yhdeltä tutulta tekniikan tohtorilta sain "käskyn" hakea mieluummin sinne TKK:lle, vaikken mitään kovinkaan soveltavaa ollut ajatellut opiskella. Toisaalta enhän mä vielä edes tiedä mitä kaikkea voisin opiskella :D
Yhden ulkopuolisen ihmisen mielipide on mun mielestä aika kevyt peruste valita opinahjo useiksi vuosiksi. Olennaisempaa olisi pohtia, minkälaiseen ammattiin tähtäät.
 
[QUOTE="Vieras";23474991]Vau, onnea jo etukäteen! Muistan tuon tunteen. Mulla on vahvuudet aivan muualla, kielissä ja reaaliaineissa mutta kyllä ne ällälupaukset laittoi tuulettamaan. :) LEEEMCB-rivi lopuksi tuli ja se on kahden pienen lapsen äidille suurilta osin etäopiskeluna musta oikein hyvä. Opettajat olivat järjestään yllättyneitä, meni niin yläkanttiin kurssiarvosanoihin verrattuna mulla nuo. Sai rutiiniakin opiskeluun takaisin kotiäitivuosien jälkeen, nyt on hyvä lukea pääsykokeisiin kun usko kykyihin on palannut. Onnea sullekin jatkoon pyrkimiseen![/QUOTE]

Todella hyvä! :) Mä tosiaan odotin jotain ehkä M:ää tuosta äikästä niin tuuletan kyllä vaikka tulisikin "vain" E. Ruotsi nyt on aika varma kun se on äidinkieleni ja marginaalia E/L rajaan on 20 pistettä :LOL: Äikästä sain vain pari pistettä yli edellisvuosien L-rajan niin en uskalla sitä varmana pitää. Enkusta tulee siitäkin L, sekin on tavallaan äidinkieli, matikasta olisi tavoitteena sama ku fysiikassa, eli vähintään E, mielellään L.

Saako kysyä mistä aineesta tuo ällä tuli?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23475017]Minä en nyt ymmärtänyt, miksi vastasit tuolle vieraalle, joka kirjoitti 23.02, että toivottavasti et ole tosissasi? Mitä siinä viestissä oli ihmeellistä? En siis ole se vieras, kunhan pohdin.[/QUOTE]

Vastaatko ninaTT?
 
Yhden ulkopuolisen ihmisen mielipide on mun mielestä aika kevyt peruste valita opinahjo useiksi vuosiksi. Olennaisempaa olisi pohtia, minkälaiseen ammattiin tähtäät.
Me siis keskusteltiin pidemmän aikaa mun tavoitteista ja toiveista ja selvisi, että mulla oli vääriä mielikuvia TKK:sta :) Juttelin myös toisen tohtorin kanssa, HY:n puolelta. Hänkin sanoi, että sieltä TKK:lta todennäköisesti saisin laajemmat mahdollisuudet alalle. Molemmat ovat pitkään toimineet kokeellisen hiukkasfysiikan tutkijoina, ja se on aika pitkälti sitä mitä tällä hetkellä kuvittelen haluavani opiskella.
 
...
[QUOTE="vieras";23475017]Minä en nyt ymmärtänyt, miksi vastasit tuolle vieraalle, joka kirjoitti 23.02, että toivottavasti et ole tosissasi? Mitä siinä viestissä oli ihmeellistä? En siis ole se vieras, kunhan pohdin.[/QUOTE]

Samoin.
 
[QUOTE="vieras";23475017]Minä en nyt ymmärtänyt, miksi vastasit tuolle vieraalle, joka kirjoitti 23.02, että toivottavasti et ole tosissasi? Mitä siinä viestissä oli ihmeellistä? En siis ole se vieras, kunhan pohdin.[/QUOTE]

On täysin irrelevanttia mitä yhdessä perheessä yhden sukupolven aikana on tapahtunut. Mun mielestä jotenkin outoa kommentoida tuollaista kun täysin tuntemattomiakin ollaan, jolloin mua ei kiinnosta toisen henk kohtainen kokemus.
 
lai-ne harmaana
hei ja vau! hienosti mennyt!

(ihmettelen miksi et odottanut äidinkielestä M:ää parempaa :) liittynee ehkä siihen, että ruotsi äidinkielenäsi ja enkulla pitkään kommunikoineena aliarvioit sun osaamisen. kirjoitat meinaan ihan täydellistä suomea ja tekstin sisällöllähän siinä on se suurin merkitys ja sen sä osaat.)
 
...
On täysin irrelevanttia mitä yhdessä perheessä yhden sukupolven aikana on tapahtunut. Mun mielestä jotenkin outoa kommentoida tuollaista kun täysin tuntemattomiakin ollaan, jolloin mua ei kiinnosta toisen henk kohtainen kokemus.
No eiköhän tuo nyt ollut tuollain kevyellä mielellä heitety, että heillä ei ainakaan pitänyt paikkaansa. Ja saa kai täällä muutkin kommentoida mitä tahtoo, kuin sinä? Muutaman päivän aikansa sun juttujasi lukeneena, vaikutat todella suvaitsemattomalta ja ylimieliseltä.
 
"vieras"
On täysin irrelevanttia mitä yhdessä perheessä yhden sukupolven aikana on tapahtunut. Mun mielestä jotenkin outoa kommentoida tuollaista kun täysin tuntemattomiakin ollaan, jolloin mua ei kiinnosta toisen henk kohtainen kokemus.
No just :O

En siis ole kyseinen vieras, mutta olipa ilkeästi sanottu alunperin + tässä kommentissa.

Et sinäkään täältä läheskään kaikkia ihmisiä tunne, ja silti kerrot vuolaasti kaiken itsestäsi lesbosuudelmistasi lähtien kaikelle kansalle. Plus hakkava ex-miehesi, synnytyksesi, imetyksesi jne. Ja sinusta oli outoa, jos joku kertoi, koska hänellä on alkanut menkat :O
 
"Vieras"
Todella hyvä! :) Mä tosiaan odotin jotain ehkä M:ää tuosta äikästä niin tuuletan kyllä vaikka tulisikin "vain" E. Ruotsi nyt on aika varma kun se on äidinkieleni ja marginaalia E/L rajaan on 20 pistettä :LOL: Äikästä sain vain pari pistettä yli edellisvuosien L-rajan niin en uskalla sitä varmana pitää. Enkusta tulee siitäkin L, sekin on tavallaan äidinkieli, matikasta olisi tavoitteena sama ku fysiikassa, eli vähintään E, mielellään L.

Saako kysyä mistä aineesta tuo ällä tuli?
Englannista. Eet tuli psykasta, tt:stä sekä äidinkielestä. Kuten tavallista, kaksi ensimmäistä E:tä oli niin lähellä ällän rajaa että aavistuksen verran otti päähän. :D Vastaustekniikassa tuli typerä virhe psykologiassa, se jäi eniten harmittamaan. Mä en ruotsia uskaltautunut kirjoittamaan, lyhyenä kielenä kirjoitin ranskan ja se arvosana sijoittuukin tuonne listan loppupäähän. Äidinkieli on sellainen mikä varmasti jännittää useita eniten, siinä on niin paljon tulkitsijallakin varaa tehdä sitä arviointia.. Ei ole selkeitä oikein-väärin -vastauksia. Mutta tuo sun aiheesi kuulosti loistavalta, varmasti tuli hyvää tekstiä. :) Munkin oli ensin tarkoitus mennä uusimaan mutta se sitten jäi ja nyt kutsuu jo ne pääsykoekirjat... Olihan se koko lukio aika rutistus, vaikka kursseja olikin vähemmän kuin päivälukiossa. Varsinkin lapsen tai lasten kanssa. Silti, vaikka jotkut sen lakin merkitystä vähättelee, olin itse siitä ainakin erittäin ylpeä saavutuksena. :)
 

Yhteistyössä