*Hehkutus-turhis*

Tämä on juuri se ongelmakohta mitä yritän tuoda esille. IMHO olennaista ei ole se mitä nuori aikuinen X haluaa opiskella 5 vuotta vaan se, mitä hän kuvittelee jaksavansa tehdä 40 vuotta.
Sanoin epäselvästi :) Mielelläni tahtoisin tehdä sitä ne seuraavat 40 vuottakin. Opiskelu on tapa saavuttaa se ura, ei itsetarkoitus, minulle siis :) Kuuntelin mitä nämä kaksi olivat tehneet ja kuulosti kyllä juuri sentapaiselta, mitä voisin itse tehdä. Tutkijanuraa tosin voi hidastaa elämäntilanne, mutta se on sen ajan ongelma.
 
hei ja vau! hienosti mennyt!

(ihmettelen miksi et odottanut äidinkielestä M:ää parempaa :) liittynee ehkä siihen, että ruotsi äidinkielenäsi ja enkulla pitkään kommunikoineena aliarvioit sun osaamisen. kirjoitat meinaan ihan täydellistä suomea ja tekstin sisällöllähän siinä on se suurin merkitys ja sen sä osaat.)
Suomi ei niinku ole tunnekieli :D En koe olevani itseni kun kirjoitan suomeksi, tai edes puhuessani suomea. Englanniksi osaan ilmaista itseäni selvemmin, osaan tuoda esille nyansseja ja sävyä. Suomeksi olen aika töksähtelevä kuten tästäkin ketjusta taas näkee.

Sisältö onneksi löytyi helposti! Tosin noissa on paljon vaihtoehtoja, tehtäviä oli vissiin 14 eri vaihtoehtoa. Siellä oli 3-4 muutakin joista olisin voinut kirjoittaa, mutta kyllähän tuo lastenkasvatus ja siitä kirjoittaminen on tullut tutuksi blogia pitäessä.
 
No eiköhän tuo nyt ollut tuollain kevyellä mielellä heitety, että heillä ei ainakaan pitänyt paikkaansa. Ja saa kai täällä muutkin kommentoida mitä tahtoo, kuin sinä? Muutaman päivän aikansa sun juttujasi lukeneena, vaikutat todella suvaitsemattomalta ja ylimieliseltä.
Enpä minäkään niin kauhean vakavissani heittänyt. Pyydän anteeksi sen viestin kirjoittaneelta jos se häntä loukkasi, jos hän ketjua yhä lukee.
 
[QUOTE="vieras";23475082]No just :O

En siis ole kyseinen vieras, mutta olipa ilkeästi sanottu alunperin + tässä kommentissa.

Et sinäkään täältä läheskään kaikkia ihmisiä tunne, ja silti kerrot vuolaasti kaiken itsestäsi lesbosuudelmistasi lähtien kaikelle kansalle. Plus hakkava ex-miehesi, synnytyksesi, imetyksesi jne. Ja sinusta oli outoa, jos joku kertoi, koska hänellä on alkanut menkat :O[/QUOTE]

Sulla on hyvä tiimarivihko :D Onko muuten lesbosuudelma jotenkin intimiimpi kuin heterosuudelma?

Minusta se ensisilmäyksellä vaikutti niin kovin tyypilliseltä palstareaktiolta tyyliin "minä kumoan tilastot" mutta olet oikeassa, toisella lukemisella se voisi olla muuten vaan laitettu kommentti. Ongelmana harmaiden kommenteissa on se, että ne eivät ikään kuin henkilöidy kehenkään. Siksi sitä ei oikein osaa aina muistaa, että ihan tavallinen ihminen se sielläkin kirjoittelee. Rekisteröityneitä nimimerkkejä taas alkaa muistaa muutaman vuoden kirjoittelun jälkeen jolloin henk kohtaisetkin kokemukset heidän näppikseltään saa jonkunlaisen merkityksen täällä toisella puolella.
 
[QUOTE="Vieras";23475100]Englannista. Eet tuli psykasta, tt:stä sekä äidinkielestä. Kuten tavallista, kaksi ensimmäistä E:tä oli niin lähellä ällän rajaa että aavistuksen verran otti päähän. :D Vastaustekniikassa tuli typerä virhe psykologiassa, se jäi eniten harmittamaan. Mä en ruotsia uskaltautunut kirjoittamaan, lyhyenä kielenä kirjoitin ranskan ja se arvosana sijoittuukin tuonne listan loppupäähän. Äidinkieli on sellainen mikä varmasti jännittää useita eniten, siinä on niin paljon tulkitsijallakin varaa tehdä sitä arviointia.. Ei ole selkeitä oikein-väärin -vastauksia. Mutta tuo sun aiheesi kuulosti loistavalta, varmasti tuli hyvää tekstiä. :) Munkin oli ensin tarkoitus mennä uusimaan mutta se sitten jäi ja nyt kutsuu jo ne pääsykoekirjat... Olihan se koko lukio aika rutistus, vaikka kursseja olikin vähemmän kuin päivälukiossa. Varsinkin lapsen tai lasten kanssa. Silti, vaikka jotkut sen lakin merkitystä vähättelee, olin itse siitä ainakin erittäin ylpeä saavutuksena. :)[/QUOTE]

Mä olen tahkonut tavallisen päivälukiolaisen tahtiin, eli sen 4-6 kurssia per jakso, ja kyllä sitä on välillä hermo ollu tiukalla ja ehkä pari kertaa päässy itkukin :D Sinulla vielä kaksi lasta, huh.

Mulla niitä kirjotuksia on vielä syksyllä niin tavallaan tulee ilmatteeksi se uusimiskerta :) Enempää aineita en kyllä jaksa kirjoittaa :D Alunperin pohdin, että olisin kemian ottanut fysiikan kaveriksi, mutta mä olen oikeasti aika tosi huono kemiassa :D Olisin siitä ehkä saanut C:n tai M:n niin en sitten jaksa käyttää ylimääräistä aikaa siihen. Mieluummin lähden intiaan kahdeksi kuukaudeksi :cool:

Siis sinänsä lukion oppimäärä on aika pieni, mutta kun pitää kuitenkin käydä ne kokeet tekemässä ja palauttaa kaikenlaisia tehtäviä niin onhan siinä hommaa, ja siis varsinkin kun on lapsia hoidettavana. Mä olen niiiiin tyytyväinen tähän etäopiskelumahdollisuuteen, koska mulla olisi mennyt niinmaanperkeleesti aikaa hukkaan busseissa istumiseen ja tunnilla torkkumiseen jos olisi pitänyt olla läsnä jossakin! :D
 
[QUOTE="vieras";23475150]Koska sä lähdet sinne Intiaan? Tuleeko tytsi89 mukaan?[/QUOTE]

Lokakuussa, het syksyn kirjoitusten jälkeen. Ja toivottavasti tytsi tulee :heart: Lupaamaan on mennyt joten suutun jos ei tuu :D
 

Yhteistyössä