Hei millon teijän koirilla on karvanlähtö?

Uteliaana kyselen, koska meidän koiravanhuksella on alkanut noin viikko sitten ja irtoaa ihan valtavasti! Vaikka kuinka harjaisi, nii kaikki irtokarvat löytyvät pojan vaatteista ja etenkin toppapuvusta, mikä on kuin imuri karvoille!
Onkohan jotenkin väärä aika karvanlähdölle? :eek: Kun mun mielestä meijän koiralta on lähteny yleensä myöhemmin keväällä ja alkusyksystä!
 
Minä kyselin kans bernien omistajilta tuosta karvan lähdöstä. Meillä on sekarotunen, berni/ajokoira, pentu 11 kk ja ihan mielettömästi lähtee karvaa vieläkin, ja peräpäästä. Taitaa vaihtaa sitä pentukarvaa pois, mut tuntuu ihan älyttömältä. Berniltä lähtee kuulemma ympäri vuoden.....
 
Meidän koirilla on karvanlähtö kokoajan :D
Noh, suurin karvanlähtö on helteillä ja monasti myös näin pakkasella ja sitten juoksun jälkeen. Mut kannattaa seurata koiran karvanlähtöä jos sitä lähtee aivan kamalasti ja alta ei paljastu uutta kiiltävää tilalle. Silloin voi olla jotakin muuta vialla, esim. matoja.
 
maalasi mamma
meidän koiralla on karvan lähtö heinäkuun alussa..:) tuolloin on pahin aika mutta koko ajn siitä karvoja lähtee.. =) Mutta luulen että tuo on hyvin yksilä kohtainen ja riippuu mylös lämpötiloista...
 
Ikävä kyllä meidänkin koiralla on karvanlähtö aika.
Ihmettelen että miksi se pitää keskellä talvea tiputtaa, mutta tulikin just mieleeni että kohta rupee olemaan juoksuaika hollilla.
:D

Inhottaa vaan kun karvaa on joka puolella ja varsinkin sängyssämme.
 

Yhteistyössä