* Heinäkuiset 2016 *

Suan miettikin missa vaiheessa jaisi aitiyslomalle. Itse olen varmaankin kk ennen laskettua aikaa, tai max viikon aiemmin. Mutta saa nyt nahda millainen vointi on lahempana kesaa.

Minua taas kiinnostaa million olette ajatelleet kertoa esimiehillenne jos olette tyoelamassa? Itse ajattelin pimittaa tiedon huhtikuun alkuun asti, toivottavasti vaan saan mahan pysymaan piilossa - mita lie kaapuja pitaa alkaa kayttamaan!
 
Mullakin on nyt ollu päänsärkyjä aamuisin ja välillä iltaisin.
Mulla näkyy jo maha että ei tätä enään ees peitellä pysty.
Ja närästystä myös varsinkn iltasin kun nukkumaan on käymässä nyt vaan renniet yöpöydälle
 
Täällä kamppaillaan keskenmenon kanssa.......sunnuntaina alkoi punertavalla limalla, eilen illalla kunnolla.......viikkoja olisi tänään tullut tasan 13.......
 
Voi ei :( oon niin pahoillani. Voiko olla vaan vuotoa ja et kaikki oiskin hyvin?
Kyllä tämä oli 99% tässä. Verta tulee pönttöön välillä kuin saavista kaatamalla. Kipulääkkeillä olen pystyssä. Paino tippunut useamman kilon. Eilen olin päivystyksessä ja torstaina on nt ultra neuvolassa joka siis muuttui nyt erilaiseksi ultraksi. Tarkistetaan että on tyhjentynyt. Sikiötä en ole vielä bongannut....kauhulla odotan sitä.....Keväällä oli tuulimuna ja viikolla 9 tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Iso oli jo silloin tuo mitä tuli ulos. Nyt kuitenkin viikkoja reilusti enempi.....

Sitä tippuu älyttömän korkealta kun on ehtinyt jo kaikkea suunnitella kesävauvalle, äippälomat, pinniksen paikka, äippävaatteita ym. Lapsille piti kertoa ultran jälkeen uudesta sisaruksesta.....eipä ole kerrottavaa....
 
efi
Voi, ninnananna! Mä oon tosi pahoillani. Kyllähän sitä usein jo näillä viikoilla on aika paljon uskoa raskauden onnistumiseen. Varmasti teille nyt kova kolaus, kun teillä oli ollu jo aikasemminkin keskenmeno. Voimia teille!

Täällä on viime päivät ollu kovin hljasta. Liekö kaikki jo siirtyny facebookkiin...?

Meillä oli lääkäri viime viikolla ja kaikki kunnossa. Meillä la on määritelty täysin ultran perusteella, kun ei oo kerran kuukautisia ollu. Nyt olis pitäny olla 11+0, mutta oli 11+2. Mutta eipä kai tuo oo niin päivällensä. Aikasemmatki on aina tullu kuitenki myöhässä.

efi 11+5
 
Voimia ninnananna! Voihan olla, että raskaus on keskeytynyt jo aiemmin etkä välttämättä joudu sikiötä huomatakaan. Sitä todella toivon. Itselläni oli keväällä keskenmeno, joka alkoi 12+0 ja ultrassa todettiin 6+6 keskeytynyt raskaus enkä siinä vuodon aikaan havainnut sikiötä ollenkaan. Todella paljon voimia sinne! Toivottavasti kohtu tyhjenee itsestään ja kivut helpottavat.. Vaikka ainahan sitä toivoo, että siellä ultrassa sitten vuodosta huolimatta olisikin kaikki hyvin.

Facebookissa on kivasti porukkaa kerääntynyt jo, mutta paljon mahtuu mukaankin vielä :) Hattaraa, rohkeesti vaan ;)

suan 14+6
 
Mä oon vielä täällä mut oon lomilla niin oon käynyt vain lukemassa välillä. :)

Voi ninnanna! Hirmuisesti voimia sinne! Varmasti iso kolaus. :( Toivottavasti menee mahdollisimman helposti vaikka eihän tuo koskaan helppoa ole. Kovasti tsemppiä ja tänne saa aina tulla kirjoittamaan jos tarvitset tukea.

Omaa napaa vaan sen verran että vieläkin oksettaa ja koko ajan pitää syödä ja maha on ihan turvoksissa. Näytänkin vähän turpealta. :confused: Muuten oireet tuntuu lieventyneen taas. Loppuisi toi oksetus. Onneksi se tuntuu nykyään olevan iltapainoitteista niin ehtii päivällä vähän touhuta juttuja.

Olis ultra perjantaina ja jännittää ihan pirusti.

12+4
 
Voi ei ninnananna:/ Isot pahoittelut! Varmasti ihan kamalaa,kun viikkoja kuitenkin nuinkin paljon. Voimia!

Pitkästä aikaa täällä ite, olevinaan ollu niin kiire! En edes muista olenko tullut kertomaan np-ultakuulumisia,mut kaikki oli siellä hyvin:) Nelisen päivää isompi kuin menkkojen mukaan,tänään alko 16.viikko:)

Kotidopplerinkin hankin,kiva välillä kuunnelle onko pikkunen hengissä!

Rakenneultra ois viikolla 21+6,millos muilla??:)
 
Voi ninnananna :/ ! Kovasti voimia <3 !
Itsellä yksi keskenmeno 12+4 ja oli se raskasta.
Näin monen keskenmenon jälkeen sitä on kyllä hurjasti pelkoja :/ . Mikään ei ole varmaa.
Ja kyllä sitä kerkeää kaikkea jo miettimään, nyt olen kyllä koittanut laittaa jäitä hattuun vaikka tiedän ettei se sitä tulisi helpottamaan. Mutta sinulle voimia <3 !



En ole hetkeen käynytkään täältä, typerältä tuntuu alkaa kaivaan omaa napaa tässä nyt perään sitten. Kerron nyt kuitenkin kuinka täällä sujuu. Rv on 12+5.
Itse hommasin kotidopplerin koska muuten tulisin hulluksi vaikka ei se sitä estä jos jotain tulee mutta antaa mielenrauhaa nyt ainakin. Siellä se syke on löytynyt pari viikkoa.
Ja täällä kanssa maha jo näkyy, mutta onneksi on talvi ja saan käärittyä itseni toppatakin suojiin, kotona kun olen lasten kanssa niin olen vältellyt nyt vain sosiaalisia tilanteita =D !
Onko muilla kotidoppleria?

Minulla nyt ei ole pomoa kelle kertoa :p . Muutenkin aika harvoille olemme kertoneet. Lapset epäilee miksi äiti on noin paksu =P .

Ensi viikolla vasta ultra. Ja vähän huolestuttaa kun verikoetulokset ei ollut ihan keskiarvoo...huolettaa, mutta ei auta... Vaikka tietää että niihin lasketaan niin paljon muutakin niin silti, ois voinut tulla ihan semmoisetkin normaalit ettei tarvis olla huolissaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille, täällä olis vielä yksi heinäkuulle esikoistaan odottava! Mahtuuko vielä mukaan? :)
Olen kyllä keskustelua joulukuulta asti plussatessa seurannut, mutten ole uskaltanut ennen nt-ultraa lähteä kirjoittelemaan. Vaikka suht nuori olenkin, 22v., niin olin jo lähes varma etten voi lapsia saada luonnollisesti, kunnes nyt yllättäen tärppäsi. Ikäni takia tosin on ehkä vähän yksinäistä, kun kaikki kaveripiiristä suunnittelevat perheen perustamista valmistumisen jälkeen hamaan tulevaisuuteen, jos ollenkaan:(
Minkä kokoinen se fb-ryhmä on? Voisin sinnekin haluta liittyä, jos suht pienenä pysyy (max.30hlö?), ja ehtii vielä mukaan?

Loppuun vielä paljon voimia surullisia uutisia saaneille.

Mmau/ la 27.7. / 12+1
 
ninnananna mä oon niin pahoillani sun puolesta. :(

Mä oon viettäny hiljaiseloa kun esikoinen sairasti viikon ajan. Onneksi vihdoin parani ja pääsi päiväkotiin kavereiden kanssa leikkimään (ja äiti töihin huiliin).

Mulla oli ultra maanantaina. Kaikki oli ultrassa hyvin. Laitan yv:tä siitä FB ryhmästä Suanille.

AaVee
 
Tervetuloa Mmau!

Itse sain esikoisen 22-vuotiaana ja muistan kylla vahvasti miten suurin osa kavereista vietti hyvinkin railakasta elamaa kun itsellani alkoi aivan uudenlainen elama. Mutta, sitten aitiyden kautta sain paljon uusia kavereita ja parhaat heista, ja myos parhaat niista aiemmistakin kavereista ovat edelleen ystaviani, joten luota vaan siihen etta kaikki sujuu! (y)

Minun pitaa jossain vaiheessa alka pohtimaan miten kasvavaa vatsaa saa piiloon toissa! En muista etta kahdesta aiemmasta olisi nain aikaisin nakynyt... olenkohan rupsahtanut! :LOL: Viela toistaiseksi voi laittaa lihomisen piikkiin (nyt viela kun raskaana tekee mieli koko ajan napostella jotain pienta, niin tyokaverit varmaan ajattelevat etta tuolla se vaan massaa ja lihoo :ROFLMAO:), mutta vainoharhaiseksi alan jo tulla, ja kuvittelen etta pari miespuolista kollegaa olisi jo vatsaani katsellut. Tuskin totta kuitenkaan. Ja kunhan pomolta vaan viela saa pimitettya niin se olisi paaasia. Lapsille ja kavereille seka lahimille sukulaisille on nyt kerrottu. Mutta toissa tosiaan viela haluan salailla.

Rakenneultraan mina en ole viela saanut aikaa. Hmm, osaakos joku muistuttaa minua etta millas viikoilla sen pitikaan olla?

Kivaa paivaa kaikille! :)

Hattaraa ja pikku 15+3
 
Ninnananna voi ei :( paljon voimia sinulle <3

Minulla on seuraava ultra rv 20+0 (eli 16.2.). Sita odotellessa :)
Ensi viikolla on katilon tapaaminen. Nyt on muutama kysymyskin valmiina, pitaa viela kirjoittaa ylos niin muistaa hanelta kysya. Mies halusi tulla mukaan myos, vahan nakemaan mita ne siella tekee ja hanellakin saattaa olla kysyttavaa. Ja hyvahan se on vahan tutustua katiloon, tosin han ei sitten synnytyksessa ole mukana (kayn terveyskeskuksessa katilolla ja sairaalassa sitten synnytys). Hyvahan se tietty tietaa mita siella tapahtuu. Ja itse aina unohdan mita siella sanotaan joten varmaan ihan hyva etta tulee mukaan.

Mina oon tuota doppleria miettinyt.. en ole varma kuuntelevatko he talla sydanaania katilon luona (asun Enkuissa). Pitaa odotella ensi viikkoon ja katsella tilannetta.

Pumpulipallero ja jellybean 15+2
 
No niin. Minun osaltani tämä oli nyt tässä.
Nt-ultra piti olla tänään, mutta siis se olikin nyt sitten kontrolli käynti. Aloin siis vuotamaan sunnuntaina ja nyt kun ultrattiin niin onneksi kohtu oli täysin tyhjä eli ei tarvittu kaavintaa. Olin pelännyt suuren "möykyn" tuloa ulos, mutta ilmeisesti oli kuollut jo heti varhaisultran jälkeen eli ei ollut kasvanut isoksi. Viikkoja oli siis jo 12...melkein 13.
D-piikin sain äippäpolilla ja siellä oli huippu ihanat hoitajat.
Nyt vaan elämässä koitetaan jatkaa eteenpäin...pinnasängyn pohjaa korjailtiin vielä lauantaina......ei tarvi korjata enää....
Onneksi on kaksi ihanaa lasta ja mies. Ilman olisi varmasti super super rankempaa.

Kiitos kaikille muistaneille ja kaikille hyvää odotusaikaa.

Ninnananna
 
Voi ninnananna, miten surullisia uutisia! :( Tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Paljon voimia keskenmenosta toipumiseen!

Hattaraa mullakin on jo vatsaongelma! En ymmärrä miksi jo nyt, olen sentään ensikertalainen ja viikkoja vasta 13+4. Yritän piilotella mahaa töissä parhaani mukaan, mutta siitä huolimatta yksi työkaveri jo arvasi mahan perusteella että olen raskaana. Iltaisin maha on niin pinkeänä että näyttää kuin sisällä olisi jalkapallo. Napakin venyy ihan oudon näköiseksi. Aamuisinkin maha jo selkeästi pullahtanut, vaikka hieman siedettävämpi turvotuksen puuttuessa. Osaako joku kokeneempi kertoa, helpottaako tää raskauden aikainen mahanturvotus missään vaiheessa, vai onko se kiusana koko raskauden?

Mullakin ollut vähän hiljaiseloa täällä, oli ensin välilevyn pullistuman aiheuttama paha selkäkipu ja sen päälle mahatauti, niin olen vähän huonosti jaksanut kirjoitella sekä tänne että fb:hen. Kiva oli tulla pitkästä aikaa lukemaan teidän kaikkien kuulumisia! :)
 

Yhteistyössä