Heinäkuun 2009 Helistäjät joulukuussa

SusSoo
Pikkumuksis :wave: täällä myös etomista. Mutta suurin ja elämää haittaavin oire on mahdoton väsymys.

Mä voisin nukkua 24/7. Just jaksoin tänään olla kuusi tuntia töissä. Kotona heti petiin ja puolentoista tunnin päikkärit. Lapset siinä sitten katsoo Junioria tai pelaa netissä, kun äiti vaan nukkuu... Joulua ei meidän perheessä tänä vuonna valmistella millään tavalla, koska en jaksa tehdä mitään. Just ja just jaksoin viikonlopun aikana kirjoittaa joulukortit ja laittaa parit jouluvalot ikkunaan. Meillä kuitenkin on lähes 300 neliötä tässä talossa, joten perusteelliset joulusiivoukset jää tänä vuonna väliin. Miehenikään ei kovin innokkaalta vaikuttanut siivoamisen suhteen...

Cassy :wave: kiva jos jaksat alkaa päivittää.

Onnellisen väsynyt
Sussoo ja Suloinen 8+0 (8+2)
 
Rva Pikkumyy :hug: :hug: tännekin pinoon.
Cassy hyvä, jos jaksat päivitellä.
SusSoo mulla on "pahinta" toi etominen ja oksu :x . Väsymyksen kanssa pystyy vielä selviytymään, ainakin toistaiseksi.
Mymmis ja nöppönen 8+0
 
Rva Pikkumyy ja Happihyppy :'( :hug: voimia teille kovasti ja kaikille muillekin.. älkää vielä stressatko liikaa (vaikka itseki sitä teen). Asiat tuppaa menemään omalla painollaan.

Cassy päivitys sopii ainaki minulle. Eikä sitä kait päivittäin tarvitsekaan.

Np-ultra ois jo ens viikolla jossain rv10 tienoilla. Vähän pelottaa, että saako noin aikasessa vaiheessa mitään selville, mutta kun kuulemma ruuhkaa oli ja joulu osuu just siihen hyvään aikaan. Vielä pelottaa se, että jos jouluna joutuu.. No ei pidä vielä ajatella sitä.

Tänään oli aamulla tosi paha olo, kun aikanen herätys, mut muita oireita ei kauheasti oo.. Mahakivutki loppuneet.

Kaikille jaksamista :flower:
- Jousku ja pn noin 8+5
 
Syvimmät osaanotot suruunne Pikkumyy perheineen. Olen paljon toivonut että kaikki olisi kääntynyt parhain päin, ja nyt tippa linssiin tuli kun näin viestis. Elämä on niin epäreilua :hug: Toivottavasti jaksat ponnistaa eteenpäin, kun olet surusi surrut. Muista itkeä kun itkettää ja surra kun surettaa, vain sillä siittä asiasta pääsee ylitse sitten joskus..Itsekkin olen keskenmenon kokenut, eikä todellakaan ole väliä missä vaiheessa sen oman pienokaisen menettää, se on kuitenkin ollut "olemassa" ja on aina muistoissa :'(

Cassy heinoa jos vain viitsit ottaa päivittäjän pestin, eläkä stressaa siittä päivityksestä...

Juu on täälläkin joulu siivoukset kyllä jäänyt :ashamed: ei vaan jaksa..normi siivoukset jaksa juuri ja juuri tehdä..ehkä sitten ensi jouluna..Lahjatkin on vielä ostamatta, mutta suunnilleen tiiän kuiten mitä kellekkin hommaan, niin se on hyvä..se on se vaikein homma tuossa lahja jutussa ainakin minulle...

Oma olo edelleen mielko vaihteleva, välillä on lievempää pahoinvointia, ja sit on päiviä että kuvottaa koko päivän..mutta ehkä tää tästä helpottaa, sillä onhan se jo 11 viikko menossa..juu ja joku, en nyt muista kuka..niin kyseli että lasketaanko raskausviikot niin et esim. 10+2 on jo 11 viikko..niin niinhän ne menee...

ulltrista on ollut paljon puhetta,..itsellä on se viikon päästä tiistaina 16 pvä, ja kyllähän tuo jännittää nyt jo..mietii että jos ei siellä mitään olisikaan..mutta kun ei sille sitten mitäänmahda, niin parempi koittaa olla positiivisella mielellä, ja sit surraan kun tulee surettavaa...minäkin aika stressaaja olen, niin ihmeen levollisesti, kyllä tän pystyn ottamaan...

Nyt taas pää lyö tyhjää...eli levähtelemään...

Piku ja Tintti JO 11 VIIKKO MENOSSA =)
 
Kiva juttu jos Cassy viitsit ottaa tuon päivityksen hommaksesi. :flower:
Mä oon vielä(kin) vähän varovaisin mielin tässä raskaudessa joten tohon etusivun "listaan" ajattelin antaa lisätietoja sitten np-ultran jälkeen jos kaikki on tällä kertaa hyvin. :heart:
 

Olen seurannut ketjuasi ja kovasti toivonut mielessäni että nyt oli teidän vuoro ja vauva olisi teille kesällä syntynyt.

Itse olen käynyt läpi kovan koulun näiden asioiden kanssa. 5-vuotta lapsettomuutta ja hoitoja, sinä aikana 3 keskenmenoa. Kunnes rakas ihmeemme, pieni tyttäremme sai luomuna alkunsa reilut 4-vuotta sitten ja syntyi ennenaikaisena (rv 32+4) mutta terveenä!

Olin 2kk vaille 40-vuotias kun pieni tyttäremme syntyi. Sisarusta emme kuitenkaan saaneet enää hänelle, 2 keskenmenoa vaan, ja viimeisin reilut vuosi sitten rv 13. Mutta olemme ikionnellisia tästä pienestä tyttärestämme, joka on nyt 3v 9kk vanha iloinen, suloinen ja terve lapsi.

Uskon kuitenkin että teillä on vielä mahdollisuus saada yhteinen vauva, mutta tosiaan eri juttu jaksaako sitä enää ja uskaltaako kaiken hirveän tuskan ja pettymysten jälkeen.

Me jouduttiin luopumaan pikkukakkosen toiveesta (vaikka emme sitä kyllä koskaan tosissaan yrittäneet), koska kohtutulehduksen ja lääkkeellisen tyhjennyksen ja kahden kaavinnan jälkeen limakalvoni ovat surkeat ja ikää mulla kuitenkin jo 43 vuotta eli ei nyo limakalvot enää 'ehdi' parantumaan.

Kovasti jaksamista sulle ja miehellesi ja onnellista tulevaisuutta päätitte sitten olla enää yrittämättä tai toisinpäin :hug:
 
Rouva Pikkumyy suuren suuri :hug: :'( Elämä on epäreilua. Mä niin toivoin et kaikki olis hyvin.... :'(
Cassy mulle ainakin sopii että otat päivittäjän homman. Eikä sitä joka päivä tartte tehdä... :D Ei ole pakko jos ei jaksa :D
(.) Huono olo vaivaa edelleen ja aivan kamala väsymys. Voisin nukkua ihan koko ajan! Tarttis varmaan mennä talviunille... :LOL: Ihana lukea ku muut olette laittaneet joulua kotiinne ja siivonneet,itse en jaksa edes kaikkia pakollisia kotihommia tehdä saatika jotain isompaa siivoamista tai jouluvaloja yms. Ens vuonna sitten! :D
Kaikille mukavaa tiistaita!!


 
Heipä hei,

Ylihuomenna ois sitten eka neuvola ja vähän jännittää millainen täti sattuu kohdalle tällä kertaa. Mulla kun on tuota elopainoa "enemmän kuin laki sallii" niin pelkään kärkkäitä sanoja...viimeksi kyllä oli tosi kiva nainen, joka ei sanonut painosta pahaa sanaa ja oli muutenkin tosi kannustava ja mukava. Mutta se kai oli joku sijainen. Saa nähdä.

Mä en edelleenkään usko että masussa kasvaa jotain :ashamed: Tai siis uskon olevani raskaana mutta en uskalla ajatella vauvaa. Katsellaan rauhassa sinne nt-ultraan asti.
Tavallaan vaan harmittaa kun ei osaa olla niin innoissaan kun keskenmenon pelko koputtelee ovella. Mies ei osaa pelätä enää uutta keskenmenoa, ois kiva saada hänen positiivinen asenteensa lainaan.

Onneksi aika on nyt alkanut kulua edes vähän nopeampaa, viikko kasi jo voiton puolella ja loppuviikosta vaihtuukin jo ysiksi. Nopsaanhan se ultra sieltä tulee ja sitten saa rauhoittua.

Onkos muuten muilla jalkasärkyjä? Mulla taas alkanut nyt vihlomaan tai jotenkin "juimimaan" etenkin tuota oikeeta jalkaa, siis reittä erityisesti. Sama homma oli viime raskaudessakin.

Noh joo, joululahjaostoksille voisi tänään raahautua. Mulla on kyllä niin veto pois arkisin kun töistä tulee. ( Tää kun on niin rankkaa tää töissä netissä surffailu :ashamed: :LOL: )
Onneksi osa lahjoista on jo hommattu :xmas:
Joskus vaan tulee niistäkin otettua turhaa stressiä kun haluaa antaa kivoja lahjoja, siis sellaisia missä on ajatusta, sen sijaan että vain löisi jotain pakettiin.

Meritähti :heart: Jellona 7+4
 
Rouva Pikkumyy :hug: ja voimia sinulle ja koko perheellesi olen niin pahoillani :'(

Cassy Hieno homma jos alat päivitystä hoitaa mä olen niin tumpelo koneiden kanssa et hyvä kun osaan kirjoittaa

Oma napa ei mitään ihmeellistä paitsi et taas tänä aamuna kahvit takasi tää ei sit loppunutkaan vielä :x
lahja ostokset painaa päälle tai siis lähinnä toi et mihin mä ton pikku-ukon pistän siksi aikaa kai se vaan täytyy tehdä niin et mies jää eka niitten kans kotio ja käyn yksin ja sitten mies seuraavana päivänä :(

koittakaa kaikki jaksaa jouluun on enää hetki ja muistakaa et kukaan ei vietä jouluaan siel keittiön kaapissa eli ei haittaa vaikka olisivatkin siivoamatta ;)

witchi & nökkönen 10+6
 
Moikkista!

Täällä nyt varhaisultra takana (rv 6+5) ja kaikki just niin kuin pitikin: näkyi pieni sykkivä sydän ja 5mm pitkä sikiö pussissaan, kaikki kunnossa ja kuulemma erittäin hyvin. Itkuhan siinä tuli kun pitkän odotuksen jälkeen saa tämmöistä ihmettä todistaa :heart:

Eli nyt on hurjan paljon helpottuneempi olo, voi jotenkin alkaa uskoon ja luottaan tähän raskauteen hiljalleen.

t. Stellina ja pieni ihmeemme rv 6+5
 
Rva Pikkumyy ja Happihyppy :hug: .
Mulla oli tänään eka neuvola ja kovasti terkkari väitti et mennään 8+6 vaik mulla oli keskussairaalasta ultra kuva ja lääkärin terveiset et nyt on vasta 7+6. Laittoi mut sitten uudelleen ultraan ensi torstaina, et saadaan viikot oikein, vissiin varmempaa vkojen suhteen, kun terveyskeskus lääkäri omalla paikkakunnalla tekee =) vaan eipä mua ultraaminen haittaa. NP-ultra on sitten heti tammikuun alussa ja silloin sitten sokerirasitukseen, onkin systeemi muuttunut, käydään jo alkuraskaudessa ja jos paastoarvo koholla sitten sitä mittaillaan lukemia kotona, toivon ettei oo - mä inhoon itteni pistämistä. Muutoin olotila on järkyttävän väsynyt, mä vaan nukkusin ja unta riittäis kellon ympäri, pitää ihan pakottaa tekemään välillä muutakin.
Mä muuten edelleen puutun "listalta", tää siis 3 ja synnyttämään mennään MKS: ään ja laskettu aika on terkkarin mukaan 15.7 mutta synnytyslääkärin mukaan 21.7
 
Heippa!

Ultrassa on nyt käyty, ja siellä se värisi pieni 11mm pituinen toukka :heart: :heart: kyllä siinä kyyneleet silmiin kihos kun sen näki =) 7+1 ultran mukaan, eli LA siirty päivällä, eli se olis nyt tän tiedon mukaan 27.7 Huomenna sit vois soitella neuvolaan, jos sinne jo enne joulua vielä pääsis käymään :flower:

ihanaa Stellina että sullakin oli kaikki hienosti siellä ultrassa :heart: :heart:

Murmelin ja pikkumurmeli 7+1
 
Stelliina: =) hienoa ,että sydän sykkii.
Murmelin: =) hyvä ,että pikkumurmelilla kaikki hyvin.
Witci:sinähän sen sanoit,kyllähän tuo joulu vähemmälläkin tulee =)
Flunssaa pukkaa.Julki tuli sit töissä,että odotan.Yksi työkeveri totes,että oonko raamattua lukenut.Ettei se tarkoita,että mun pelkästään tarvii maailmaa täyttää :D Minä ja mun suuri suuni,kun pääsi lipsahtaan,että tällä hetkellä mulla on neljä lasta.
Kolmasko: Positiivista ajattelua ja sydämmen sykettä huomiseen ultraan.
Cassy:kiva,että olotilas alkaa helpottamaan päin.
Ai niin sanokaas millä saan nukuttua yöni?Viime yönäkin heräsin 2 jölkeen eikä uni enään tullut :(
Liikuntaa ja ulkoilmaa tarvisin,mutta nää iltapäivät/illat olen väsynyt ja kuvottaa.
Äiti-Kengu ja pikku-kengu 10+2
 
Ihanaa kun on tullut niitä hyviäkin ultrauutisia! :heart:

Kissansilmä mä olen uusi päivittäjä! Laitan sut heti listaan kun ratkaisen tän ongelman: Mä joudun nyt vissiin tekeen uuden pinon kun en saa muokattua tietenkään Rouva Pikkumyyn listaa?

Syön tässä ruispuolukkapuuroa ja voi elämä että on hyvää! Huomenna on muuten mulla jo 11+0! :eek: :heart:
 
Rouva Pikkumyylle :hug: !!! Elämä on niin epäereilua... Kaikkea hyvää teille jatkoon ja voimia eteenpäin. :hug:

Cassy: Hienoa jos jaksat listan päivityspuuhiin ryhtyä. Päivittelet kun joudat... :)

Meillä ei kyllä sen suurempaa joulusiivousta tehdä. Tuossa tytsin synttäreiden takia siivosin vähän normaalia suuremmin, mutta siltikään kaappien sisältöjen putsaukseen asti en jaksanut mennä. Toisaalta: me muutettiin tähän vasta syksyllä, joten en näe hirmu suurta tarvettakaan. Että näillä mennään, jos se pukki silti minuakin muistaisi, edes vähän. ;) Joulukoristukset on muuten jo paikoillaan. :xmas:

).( Mulla on alkanut aivan alaselkä jomotella. Ennen ei moista ole ollut. Toivottavasti olisi jotain ohimenevää vaan. :/ Heti raskaaksi tultuahan multa hävisi polvisäryt, jotka oli vaivanneet tytön syntymästä asti. Niitä särkyjä ei ehditty mitenkään sen paremmin selittää, röntgeneissä ja verikokeissa ehdin käydä ja juuri oli aikomus hieman puutteellisen lääkäripalvelun ansiosta siirtyä yksityiselle asiaa selvittelemään. Jotain hormonaalista ehkä, mun täytyy siis pysyä vaan raskaana. :D :| Paitsi nyt mietityttää, että voisiko nämä kaksi vaivaa liittyä toisiinsa, selän vaivat kun voi usein säteillä jalkoihin yms...

Suuntaa sohvalle...

mussu & monni 9+0
 
SusSoo
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: =)

Itse en tosiaan ultraan uskalla tällä kertaa mennä... Niin monet huonot uutiset siellä kuullut. Kun nyt ei kerran tuhruvuotoa ole ollut ja oireitakin ihan mukavasti, niin toivon kovasti että kaikki on toistaiseksi hyvin. Äippäpolille kuulemma pääsen heti tutkimuksiin jos jotakin tulee. Neljä keskenmenoa kuulemma vähän edesauttavat polille pääsyssä. Vielä vuosi sitten mun km:t olivat ihan normaaleja. Ilmeisesti nuo mun pari keskenmenoa siihen päälle vielä, on tehny musta jo epänormaalin että pääsen hoitojenkin pariin :D
Yritän kyllä pääasiassa fiilistellä positiivisella mielellä, mutta välillä iskee tämmöinen epätoivon hetkikin.

Nyt mä menen nukkumaan, jotta jaksan olla huomenna pitkän työpäivän hereillä :xmas:

Sussoo ja Suloinen 8+2 (8+4)
 
Ihania, hyviä ultrakuulumisia monilla, onnittelut niistä! :flower:
Itselläni tuo ultra huomenna iltapäivällä, jännittää tosi paljon.

Tänään olen sitten oksennellut urakalla, aamupäivällä ei pysynyt mikään sisällä. Ja koko päivän hirveä olo. Enää en voi aukaista jääkaappia, kun pitää jo juosta vessaan. :x
Iltapäivällä oli hieroja ja sielläkin oli tosi huono olo koko ajan, ei pystynyt nauttimaan ainakaan tuosta hieronnasta.

Joulusiivouksista oli puhetta. Me ei siivota tavallista perus-siivousta kummemmin, koska lähdemme ennen joulua tästä ja tulemme 29.päivä vasta takaisin. Joulua muuten olen valmistellut lähinnä vain lahjoja ostelemalla, kun jaksaisi vielä paketoida niitä. Pojan kanssa pitää joku päivä leipoa niitä pipareita ihan leipomisen vuoksi, torttuja ollaan jo tehty muutamaan otteeseen... ja syöty saman tien! :)

Nyt nukkumaan, iltaunet taas soffalla otettu, mutta taas väsyttää... :whistle:
 
Rouva Pikkumyy :hug: ja paljon voimia !

Ja taas jälleen pienen tauon jälkeen omaan napaan.
Huomenna eka ultra, voi miten jännittää! Saan vihdoin tietää onko siellä edes omaa pientä myttyäni. Olen yrittänyt kyllä kovasti asennoitua että se voi olla tuulimuna, että jos siellä sydän sykkiikin niin varmasti onnen kyyneleet pääsee, voi miten odotankaan..!
Pitää varata uus eka neuvolakin huomenna kun maanantain aika peruuntui.

Ja ainiin, tänään pitkän pohdiskelun jälkeen sitten kerroin äidilleni, tai itse asiassa, töksäytin kesken kaiken, että kuule, olen raskaana. Ja voi miten siitä riemu syntyi. Ei tiennyt malttaako töihin mennä kun sai kuulla tulevansa mummoksi. :heart:
Ja kaikille työkavereille tottakai kerrottu. Varmaan kohta loppu sukukin tietää..:D
Tosin ihanaa vain että nyt on varmasti joku jolta kysyä ihan mitä vain ja millon vain.

Ja nyt on mentävä nukkumaan. Kello menee aina hurjasti yli puolenyön ennenkuin pääsen sänkyyn asti.

Kertoilen huomenna ultra kuulumiset sitten.

Tinnaa & Mytty 8+1
 

Yhteistyössä