Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Nyt on sitten eka neuvola takana. Tosi mukava ihminen jolle pääsin. Sydänääniä pääsen kuuntelemaan 23.12. ja np-ultra on 29.12. Kaikki arvot oli kohdallaan.

Isä ei ollut mitenkään innoissaan kun sille kerrottiin. Kuulemma opiskelut nyt jää tähän ja ollaan kuulemma liian persaukisia lapselle ja hän jo uhkaili miestänikin. Oli siis vihainen. :/ :ashamed: Toivottavasti muiden vastaanotot on hiukan parempia!

Uusille tervetuloa ja kaikille jarrusukkia! :flower:

Taas unohtui mitä piti kommentoida, mutta kai tässäkin nyt oli jotain asiaa. Anteeksi omanapaisuus.

 
Kertomisesta piti vielä kommentoida. Me ollaan kerrottu jo meidän vanhemmille, sisaruksillemme ja lähimmille ystäville raskausuutiset. Me ollaan ajateltu niin että niille kerrotaan joille kertoisimme myös keskenmenosta. Kovasti isovanhemmat odottaa että jos nyt onnistuisimme tällä kertaa. Me ollaan saatu aina hyvä vastaanotto vauvauutisille koska niitä kaikki tietää myös odottaakin meiltä. Ja talous meillä on kunnossa ja oma talo mihin mahtuisi vaikka 5 lasta :)
Mutta tuntuu kyllä pahalta teidän kaikken puolesta jotka saivat huonompaa palutetta. Mun mielestä vauvauutiset ovat aina hyviä uutisia ja niistä pitää olla onnellisia :heart: :heart:


Niin ja tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!!


Jaahas, nyt potemaan tätä huonoa ja väsynyttä oloa..

Leinikki taas..
 
heissan :wave: voimia mammaoille ja haleja :hug: :flower:

tässä alotin työt tiistaina eka pv töissä..siivousfirmassa,rappujen siivousta :whistle:

tuosta kertomisesta miekin voisin kommentoida,mua pelottaa kertoa äiteelle ja siskolle :eek: koska he sanoivat kun,aloimma yli vuosi sitten hellustaan kultsin kanssa että lapsia jos alatte tekemään lyömme välit poikki :ashamed: miten ihmiset voi olla noin kamalia :'(
joillekin kamuille olemma kertoneet..ovat iloisia

minulla rinnat tosi arat!ja maha pulpahtanut esiin jo nyt,mulla jo 2 raskautta takana,voiko jo maha tullaesiin ? kokemuksia muilla? :/

|O väsymystä täälläkin,kun aamu 6 olen jo työn ääressä ollut,mutta jo ajoissa kotona,14 maissa,unia ottanut sitten :whistle: pahaa oloa ei pahemmin,mutta pissalla juoksemista heh ;) yölläkin..

nyt imurin kimppuun ja hiustenvärjäykseen :wave:

mamma Roista ja toukka 5+?
 
Merlin ja Sompa:mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan!
Johnu83:Olipas isäs reagointi kurja.
Mulla on selkee vauvamasu.eli teille jotka olette ns hoikka vartaloisia näkyykö teillä jo?Niin taikka siis kellä tahansa.No siis ei ole tarkoitus loukata ketään tuolla kysymyksellä
:ashamed:
Sen verran otin itteeni niskata kiinni ja lasten kanssa väsättiin pari lumiukkoa pihalle.Joita kyllä ei varmaan enää huomena ole,mutta tehtynä on.
Nyt valmisteleen ruokaa.
 
moi!
tervetuloa uusille ja tarrasukkia matkaan!!!
miten teillä kaikilla on jo ultrapäivä selvillä? mulle vaan sanotiin että lähettävät kutsun kotiin, mutta eipä ole näkynyt :( tahtoo... jo senkin takia että ehdin pomoille keksiä jotain että saan vapaata. pitäis soittaa sinne yksityiselle, jos kävis siellä ensin, kun pelittaa niin paljon että jos onkin kohdun ulkoinen tai tuulimuna, kun nehän ei vissiin oireile mitenkään että vois arvata??? tai siis poikkea normi alkuraskaudesta?
me ei olla vielä kerrottu kummankaan vanhemmille, meinattiin jouluna =) tulevat kyllä ilostumaan kovasti, etenkin mun vanhemmat. parille kaverille olen kertonut ja ne on olleet tosi innoissaan :) en usko muutenkaan että keneltäkään tulisi mitään negatiivistä palutetta. kurjaa että kaikille uutisten kertominen ei ole yhtä ihana asia :hug:
äiti-kengu mä oon aina ollut tosi hoikka, eikä tää vieläkään vauva mahasta mene, möhis kyllä on turvotuksesta johtuen, mutta samallalailla kun aikaisemmin ennen menkkoja tai heti syömisen jälkeen. ihan hyvä kyllä, koska en vielä haluis kaikkien tietoon tätä.
jaksamisia kaikille.
mä jatkan saikkuilua, iski hirveä flunnsa, ja kun muutenkin oon niin väsynyt koko ajan niin nyt ei riitä voimat mihinkään.
toivova ja vielä(kin) nimetön 7+0
 
Merlin , heippaus :wave: :Tervetuloa tänne odottajien pinoon ja paljon OOnnea sinullekkin raskausaikaasi! :heart: :flower:
Samoin tietenkin Sompalle:Onnea plussauksesta ja paljon Onnea raskausaikaan! :heart: :flower:

Täällä edelleen vaan niin veto poissa, no maanantaina helpottaa , monessakin asiassa, ultrassa käyty silloin ja tietää onko OnniEmmi varmasti kyydissä?? :heart: :saint:
Ja samana pvnä selviää, mihin virkani tulevaisuudessa siirtyy, jos siirtyy? :heart:

Huonovointisuutta melkein koko ajan , pieniä hetkiä on ilman sitä...no helpottaa se joskus kuitenkin! :heart: :D

Ihanaa iltaa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
Jospa minäkin uskaltaisin nyt liittyä tänne teidän muiden odottajien joukkoon. Olen käynyt juttujanne lukemassa heti plussastani lähtien.

Tämän viikon tiistaina kävin ensimmäisessä neuvolassa ja lasketuksi ajaksi saatiin 7.7.2009. Ensimmäiseen ultraan tulee aika myöhemmin, pitäisi olla joulun tienoilla.

Yritystä meillä on ollut tämän vuoden alusta asti, jota kyllä varjosti minun sairastumiseni yhteen krooniseen sairauteen, mutta kun se saatiin kuriin ja vointini koheni, saatin myös hetken päästä plussa testiin. :heart:

Pahoinvointia on ollut muutaman viikon, (oksentelua enemmän tai vähemmän) sunnuntaista asti olen ollut sen takia saikulla. Työskentelen vanhainkodissa, jossa ei todellakaan voi välttyä hajuilta :$ Toivon mukaan pahoinvointi helpottaa ja pääsen maanantaina töihin..

Ennestään meillä on aviomieheni kanssa 4-vuotias tytär, joka odottaa kovasti, että hänestä tulee isosisko, ettei hän ole enää pieni vaan tosi iso :heart:

Me ollaan kerrottu aika monelle raskaudesta, hyvä vastaanotto ollaan saatu, lukuunottamatta mieheni pappaa, joka oli sitä mieltä että yksi olisi riittänyt :whistle: Eiköhän hänenkin mieli siitä pikkuhiljaa muutu =)

No tässä nyt vähän tietoa meidän poppoosta ja kiva päästä vaihtamaan ajatuksia kanssanne =)

MammaMaraKisu ja Kirppu 8+2
 
Oih! Oiskohan munkin pitänyt fiksuna odottaa ekaan ultraan saakka ennen liittymistäni tänne?Ettei tule sitten suuren suurta pettymystä---

Sitä muuten tässä illalla olen äitynyt miettimään, että onko muilla kovinkin suuret tukijoukot olemassa? Me ollaan mieheni kanssa tässä näet suhteellisen kaksin. Kummankin äidit siis kuolleet, miehellä etäinen suhde oman isänsä kanssa ja omani asuu 600 kmn päässä kuten myös paras lapsuuden aikainen ystäväni. Omilla ystävilläni ei ole vielä lapsia ja osalle ei varmaankaan tulekaan, joten vertaistukea siltä suunnalta ei ole varmaankaan odotettavissa. Olemme tehneet suuria elämänmuutoksia tahoillamme ja myös sosiaalinen ympäristö on siinä yhteydessä muuttunut radikaalisti. Elämäämme olemme kyllä erittäin tyytyväisiä, mutta tottakai minua huolettaa tukiverkkojen puute. Tottakai selviämme näinkin, sitä en epäile ollenkaan B)

Mutta näin vakavissa mietelmissä tänään :/

 
(.) Hammaslääkärissä käyty ja voi *piip* mikä eukko siellä oli!!! Mun lähetteessä luki, että potilas raskaana ja esitietolomakkeeseen vielä laitoin, että juu raskaana ollaan. Lääkäri otti paperin ja tutki sen läpi ja puudutti. Sen jälkeen hoitaja jutteli, että ihanaa saat kesävauvan jne. Sen jälkeen lääkäritäti rupesi huutamaan, ai oletko raskaana, millä viikoilla. Ei noilla viikoilla olisi saanut puuduttaa jne. Käytti hyvin värikästä kieltä.
Mähän olin sitten ihan pissit housussa ja soitin neuvolaan, että mitäs nyt. Siellä neuvolan täti ja neuvolan lääkäri lohduttivat ja sanoivat ettei todellakaan pidä paikkaansa, ettei saa puuduttaa, että ole huoleti kaikki on ihan ok. Se vasta olisi haitallista, jos jättäisi hampaat hoitamatta. No parin viikon päästä uudestaan olis meno sille ihanalle tädille :( :headwall:

Mä tänään jo vähän huolestuin kun pahoinvointia ei ollut. Mutta onneksi tilanne korjaantui nyt illalla, kun joutui olla pitkään syömättä ton paikkaamisen takia, niin johan nyt oksettaa :x :D :D
 
Täällä nyt täynnä tää rv 5 tänään ja huomenna siirrytään "jo" kuudennelle viikolle....voiku ne seuraavat kuusikin menis hyvin ja turvaisasti ja nopeesti, jännittää ja pelottaa kovasti, kun tää raskaus on nii pitkään ja hartaasti odotettu ja yritetty, mut ei se auta ku elää ja oottaa :heart:

Pikkumuksis: Mulla on kans kiukkusuoni pinnassa, mies-parka on tosiaan saanu aika turhasta kuulla kunniaansa, voi ku tää mielentila täs vähä rauhottuis...itkut on kans herkässä, eli tunteiden vuoristorataa matkataan!

Sompa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja onnea jatkomatkaan =)

MammaMaraKisu: Tervetuloa mukaan helistäjiin ja onnea sullekin tähän odotukseen!!:heart:

Merlin: Säkin oot täällä! Ootkin tuttu nimi tuolta odotuksen odottajista varmaankin? Mukavaa tavata tällä puolella =) Mäkin oon niin aatellu, että nyt kun tässä tilassa ollaan niin kestää mitä vaan...niin hartaasti on tätä ootettu ja tästä haaveiltu, että kaikesta selvitään:heart:

Kesäheinä07: Mullakin on väliin vaikee uskoo, että raskaana ollaan, vaikka pieniä oireita toki asiaan liittyen onkin, silti ajatuksen tasolla sitä ei meinaa tajuta, kun ei viä oo näkyvissä mitään konkreettista. Mutta kyllä se uskoa vaan täytyy ku ei menkkoja tuu ja testi on plussa. Toivotaan et kaikki menee hyvin jatkossakin!! =)

RouvaPikkumyy: Kiitos onnitteluista ja onnea sinne teillekin!! :heart: Olikohan siinä vehnänalkioöljyssä sittenkin jotain taikaa, vaikka uskoni ei moiseen kovin vahva ollutkaan ;) ?
 
Mymmyryy saa puuduttaa raskaana! Mäkin kävin edellisessä raskaudessa hampilääkärillä just näillä viikoilla, ja lääkäri sanoi että ei haittaa. Ole huoleti. :)

Rouva Pikkumyylle toivotan oikein paljon onnea ultraan, veikkaan että siellä on sekä Onni että Emmi. ;) Mulla on sun kanssa np-ultra samalla viikolla, 18.12. olisko ollut.

Äiti-Kengu mä olen kanssa hoikka, mutta turvotus ei ole minusta nyt ihan yhtä pahaa kuin eka raskaudessa. Olen silti aika varma että moni jo arvaa, kun ensi viikolla palaan saikulta töihin. Kai sitä osaa laskea 1+1, kun on saikulla vaikka ei ole flunssainen, ja masu pömpöttää.

Toivova-81 periaatteessahan tuulimunaraskautta ei voi mistään "arvata". Mutta hyvin moni nainen joka sen on kokenut, sanoo tietäneensä ettei kaikki ole kunnossa. Jokin naisen vaisto on kuulemma kertonut, että kaikki ei ole niin kuin pitää. Mä itse asiassa luotan tähän "naisen vaistoon" aika lailla, vaikka se voi jonkun mielestä olla huuhaata. :ashamed:

Siis kauheita reaktioita on jotkut saaneet raskausuutisiin! :( Tosi tyhmää, kyllä toiset on tökeröitä. Kaikki meidän läheiset on olleet onnellisia kyllä. Eka kerralla miehen sisko onnittelun sijasta kysyi oliko se vahinko. Mä olen jotenkin loukkaantunut siitä jälkikäteen... Ehkä puhun siitä vielä joskus hänelle.

).( Kaveri kävi tänään meillä, sanoi että hän tietää minun odottavan poikaa. :D Tosin niin tuo sanoi viimeksikin ja tytön saimme. Meille kelpaa kumpi vain, vaikka minä kieltämättä hiukan poikaa toivon... En edes tiedä miksi. Mies sanoo että hänelle asialla ei ole mitään merkitystä. Olo on edelleen kauhea, alan jo kyllästyä. Luulisin että viikon päästä pitäisi jo näkyä valoa tunnelin päässä... Sitä odotellessa!

Rv 9+1 :heart:
 
Huomennus kaikille...iltavuoroon siis, mutta pakko oli herätä keittämään puuroa, huono olo alkoi.

Tervetuloa mukaan MammaMaraKisu , ja paljon Onnea siis raskauteen! :heart: :flower:

Stellina: Juu uskon, vehnäalkioöljyn tehoon, ainakin osittain myös tässä asiassa, ennen meni raskautuessa yk6 ja yk5 ja tämä raskaus alkoi yk kakkosella, eli vain yhdet menkat tmraskauden jälkeen ja sitten tärppäsi. :heart:

Cassy: Samaa mietin itsekkin välillä, jos siellä onkin molemmat, koska "riski"siihen on olemassa, mutta kunhan nyt yksikin olisi, niin olisin kyllä onnellinen ja olisimme onnelisia! :heart:

mymmyryy: Minäkin maanantain jälkeen tilaan heti hammaslääkäriä, jos siis kaikki ok, ei niin kovin innosta se hammaslääkäri, mutta hampaani haluan olevan kunnossa :saint:

Mariia77: Meillä ei ole vanhemmista tukijoukkoja, minun vanhempani kuolleet nuorina, äiti yli vuosi sitten isä 5 v sitten pian, no isoja lapsiahan meillä kyllä on
:heart: + :heart: + :heart: + :heart: + :heart: 5kpl :D

Puuron jälkeen takaisin nukkumaan :xmas: , olikohan meitä jo 61 odottajaa täällä, voi olla , että laskin väärinkin. :D

Mukavaa alkavaa päivää kaikille! :heart: :flower:



 
Huomenta!

Onpa hyvin nukuttu yö takana ja eilen illalla otin vielä kolmen tunnin "iltanokoset" :ashamed: .

On todella tökeröitä kommentteja vauva-uutisista tullut monille, ei jotenkin voi uskoa tuollaista, että ihmiset voi olla noin ajattelemattomia! :( Tuntuu ihan pahalta teidän puolesta.

Oliko muilla kuinka paljon tuota palelua oireena? Mulla iltapäivällä alkaa tuo palelu ja se on ihan hirvittävää! Mikään viltti tai peitto ei auta, aivan olen jäässä!

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan fysioterapiaan, selkävaivoja ollut vuoden päivät ja nyt pelkään että pahenee, kun painoa alkaa tulla lisää jne. niin oli pakko varata aika fysioterapautille, saa nähdä, mikä on diagnoosi. Joku väläytti rintarangan fasettilukkoa, kellään kokemusta tuollaisesta??

Pikkumuksis tasan 6+0
 
Pikkumuksis Itsellä kovasti kokemuksia selkäkivuista ja joskus on fasettilukkoja avattu selästä. OMT-fysioterapiassa saatu manipulaatio auttoi kovasti selkävaivoihin, siellä muutamalla kerralla saatiin lukkoja avattua ja olo oli sen jälkeen paljon helpompi. Itseäkin hirvittää tämä tuleva painonnousu, että miten se selkä parka kestää...

Minuakin palelee ihan jatkuvasti ja lämpöä koko ajan 37,3 tietämissä.

Mukavaa perjantaita kaikille :wave:
 
Mynmyryy Kamala hammaslääkäri kokemus! Minulla olisi varmaan palanut hermo ja pahasti tuollaisesta :S

:hug: Paljon halauksin teille joiden raskausuutisia ei ole hyvin otettu vastaan ja toivotaan, että läheistenne mielet muuttuvat.



Itselläni oli niin pahat alamaha kivut viime yönä, että ihan itketti. Nyt enää kuitenkin vain vähän kipuja...

Minäkin haluan hampaiden olevan kunnossa, pelkään vaan hammaslääkäriä niin pirusti :D

Pikkumuksistoivotaan ettei selkäkipusii pahennu raskauden myötä ja fysioterapia auttaa.

Tantsu ja Ötömölliäinen 5+4
 
heipä hei..

Mie en oo paljoa pystynyt koneella olemaan, on ollut NIIN HUONO-OLO..ei ollut esikkoa odottaessa näin pahaa pahoinvointia, tai sit sen vaan unohtaa..mutta nyt olo hieman siedettävämpi..niin jos muutaman rivin taas kirjoittais..

Uusia oli taas tullut mukaan..onnea oikein paljon ja tarrasukkia pikkuisille

Ompas tosiaan joillekkin tullut aivan kauheita kommentteja raskausuutisten kertomisen jälkeen :( :eek: ei voi kyllä ymmärtää ihmisiä, jotka käyttäytyy noin..kuitenkin kyseessä oleva asia on niin henkilökohtainen ja yleensä kyseessä oleville ihmisille, niin toivottu ja odotettu..Voimia kaikille, joilla uutisia ei hyvillä otettu :hug:

mymmyryy : Olipas ollut hammaskääkäri käynti, varmasti säikäytti, luulis että siinäkin ammatissa pitäis tuommoset asiat tietää, eikä säikytellä immeisiä..onneksi kuitenkaan mitään vaaraa ei ole..

Selkäkipujen kanssa kamppaileville jaksuja..täällä myös odotellaan milloin alkaa ne niin kauheat selkä ja issias kivut, mitkä vaivasivat esikon odotusajalla..täytyis varmaan yrittää hieman ennakoida ja käydä hierojalla..

Tukijoukkoja meillä on ihan hienosti, kun koko lähinsuku asuu samassa kaupungissa, eli siinä mielessä ollaan kyllä onnellisessa asemassa.

No jos sit ON
Eli pahoinvointi on mulla lisääntynyt, ja eilen sitten oksentelinkin monesti päivässä, ja vielä illalla 20 aikaan viimeisen kerran kävin oksentamassa :x ei kivaa. Nyt mulla on selkeä sotasuunnitelma, eli syön tunnin välein jotain pientä, porkkanaa, klementiinejä, mehujäitä yms..mitään oikeaa ruokaa ei tee mieli ja kuvottaa suorastaan ajatus joistakin ruuista..tänään ei ole vielä oksu lentänyt, mut tosin eilenkin oksensin eka kerran vasta 14 päivälllä..ett katotaan mitä tuleman pitää.
Lisäksi mulla on vissiin taas flunssa tulossa, kun kurkku on tosi kipeä ollut jo keskiviikosta saakka. esikoinen myös flussassa, joten onnesta viikonloppu tulossa, ja mieskin vapaalla. Kauhean huno omatunto on siittäkin kun ei oikein oo voimia touhuilla ton pikku-ukon kansa, kun on niin huono vointi :ashamed:
Muistin muuten sen npultra ajan väärin ja se on 16.12 ja sit neuvola lääkäri 18 päivä..sinne kun jaksais niin sit varmaan olokin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan..

Nyt levähtelemään..

Piku ja Tintti 8+6 (kai)
 
voi voi voi. ei usko millään että kello on jo noin paljon. nukuin sitten puoleen kahteentoista. uskomattomat unenlahjat. =) No ei tarvi tänään enää kaupungille lähteä. Äkkiä vaan ruokaa ja lisää ruokaa ja eväät kasaan ja töihin.
Toivottavasti tänään olisi tulleet jo uudet työlistat niin pääsisin varailemaan sitä ekaa ultraa :) :) JÄNNITTÄÄ hii!

Äiti soitteli taas ja kyseli kuulumisia kauhee ku jännittää tuntuu että se näkee puhelimesta että olen raskaan :LOL: ei se kyllä taida. kommentoi vain välillä "sit ku sulla on omia lapsia" tai muuta vastaavaa. se varmaan odottelee jo mammaksi pääsyä. :) No jos sit jouluun malttais ja kertois sitten koko suvulle. :)
Töissä toiset ovat "kiusaneet" jo kauan että olen muka raskaana. :LOL: oli sitten päänsärkyä tai menkkakivut tai nälkä tai mitä tahansa ni aina olen muka raskaana :LOL: kaikilla muilla on jo jälkikasvua, ni muut oikein on "painostanu" että mun pitää seuraavaksi tehdä vauvoja. :) hassuja ovat.

lisääntyykö pahoinvointi vai väheneekö se raskauden edetessä. Mulla on ollu pahoinvointia mutta oksensin vasta tällä viikolla ensimmäisen kerran. Ajattelin vain että toivottavasti ei tule joka päiväistä, töissä meinaan ihmettelivät ja alkoivat taas kiusata :D mutta luulivat että oon saanu vatsataudin... ONNEKSI luulivat. haluaisin kuitenkin kertoa ensin muille perheen jäsenille.
ja voi ku tulee pikkujoulut. mä jään NIIN kiinni. :)

kiitoksia tervetulotoivotuksista ja sukista :D tänään juhlitaan 9 viikon ekaa päivää :) :) :) :flower:

NYT ON PAKKO LÄHTEÄ TÖIHIN! :) iloista odotusta :wave:
 
:wave: viikonlopun alut täältä mun pitäisi kyllä siivota eikä notkua koneella :ashamed:

mammamarakisu tervetuloa ja jarrusukkia

Mariia77 meillä on isovanhemmista suht hyvä tukijoukko miehen vanhemmat ovat todella innokkaita pitäjiä, mutta se hiukan heikentää mahdollisuuksia kun pidettäviä on tällä hetkellä 7 joista 4 pieniä :LOL: äitini pitää päivisin jos tarvitsen muttei ota yöksi :( ja isäni on pikku hiljaa lämmennyt tähän yökyläilyyn myös lastenlasten osalta siitä on kuoriutunu oikein leikki pappa ei se ollu tollanen ku me oltiin veljeni kanssa pieniä
kavereista ei paljon apua pienet sosiaaliset piirit ja kaikilla kun on myös vielä pieniä lapsia niin ei niitä paljon huvita meitin muksuja kattoa

Mymmyryy Johan oli törkeä hammastäti |O mullekkin lääkäri sano ku kävin et ei siitä haittaa ole joissain harvoissa tapauksissa loppu metreillä on synnytys käynnistynyt josta tulikin sitten vitsi että tulen h-lääkäriin puudutettavaksi jollei kaveri halua ulos tulla :LOL:

Cassy Minullakaan ei ole väliä kumpi tulee mutta säästäväisenä ihmisenä sitä toivoo poikaa voi sitten vaatteita kierrättää :LOL: ja äitini on nähnyt unen jossa sain pojan ja annoin sille nimeksi Ken. Itsellä kyllä on ihan tyttö olo no vajaan 8 kk päästä sen sitte näkee ;)

Oma napa tänä aamuna taas oi sellanen olo et kahvit tulee takaisin muutamana aamuna ollu jo ihan hyvä olo eilen söin aivan kauhean kasan pekonia :ashamed: siis jos olisitte nähny sen määrän että mua hävettää en kehdannu edes miehelle sanoa :LOL:
hereilläkin pysyin niin kauan että lapset oli nukahtanu saatiin siis hiukan vipinää peiton alle ;) mites teillä muilla seksi on sujunu siis tosi pitkiä välejä ihan siitä syystä etten jaksa valvoa niin kauan et lapset olisi nukahtaneet onneksi mies on ymmärtäväinen :hug:

eipä muuta hyviä vointeja ja viikonloppuja

witchi & nökkönen 9+1
 
Hyvää perjantaipäivää kaikille! :heart:

mymmyryy: Kamala täti hammaslääkärissä! Saa vielä jotain pahaa jollekin aikaan kun tuolla tavalla pelästyttelee! :hug:

Cassy: Meillä on kanssa kaksosraskaus mahdollinen, kun molempien suvuissa niitä on ja oma isäni on kaksonen.

Joku puhui kumpaa toivoo, niin en tiedä saisiko niin sanoa, mutta himpun verran poikaa toivoisin.. Molemmat toki ovat todella tervetulleita ja pääasia tietysti on että olisi terve.

Siitä mun lääkityksestä, sain vaihdettua sen sellaiseen joka on tunnetumpi ja jota käytetään raskauden ja imetyksen aikanakin, joten nyt vaan toivomaan että lääke sopii!

Pahoinvoinnista: Sain neuvolasta sellaisen kirjasen jossa on paljon kaikkea vauva-asiaa ja siinä sanottiin että noin puolet odottajista kärsii pahoinvoinnista. Eli ei siis syytä huoleen jollei pahinvointia esiintyisi, kuten mulla.

Miten teillä on ultrat jo noin aikaisin? Täällä kun on sääntö, että eka ultra on 12+6 - 13+6 välisenä aikana...

 
MOI

Kyllä täälläkin viluttaa ja kovin. Mies kiroaa kun päivisin lämmittelen takkaa ja kämppä on kun sauna :LOL:

Mä oon ihan turvoksissa aina aamusin sormus kiristää sormessa... Ja maha on kyllä pitkin päivää turvonnut. Miettisin just et viimeks hankkisin ekat äippähousut ultrareissula viikolla 12 nyt voi olla että joudun jo aikasemmin housut kaapista kaivamaan. Meidän piti kertoa tästä raskaudesta vasta ultran jälkeen mutta katsotaan miltä maha jouluna näyttää kun ei viitsis piilotellakkaan kun mulla ei oo tapana ihan löysissä paidoissa kulkea niin sen aavistaiskin heti jos olisin löysäpaita päällä...

Ei minullakaan väliä kumpi tulee, mutta vaatteissa säästäis jos poika tulee :LOL: Paitsi ulkovaatteet ei täsmää kun toinen talvi ja toinen kesälapsi. Et ei säästävä äiti ajatelllut loppuun asti koska lapsen hankkiii :LOL: :LOL: :LOL:

Täällä kanssa pitää parin tunnin välein jotain ruokaa suuhun tunkea niin pahaolo ei pääse yllättämään. Mutta vaakassa näkyy... Pitäis syödä jotain kevyttä....

jou+salama 7+0
 
Johnu:mää sain verivuotojen takia pyynnöstäni ajan varhaisultraan.Niin ja muistaakseni se on paikkakunta kohtainen miten pääsee ultriin.eikös nykyisin säästetä joka asiasta..Toivottavasti lääke sopii.
Mulla sijaisena ei ole onneksi tuota pelkoa,että epäiltäis tilaani.Mielenkiinnolla odotan kuka huomaa sen.
Viime ilta oli aivan kaamee.Unenpäästä ei meinannut saada kiinni,kun niin paljon teki pahaa.Aamusta sama jutta.töissä napostelin vähän väliä jotain,että olotila olis ollut siedettävä.Mitä se nyt ei todellakaan ole.
Witci:hyvä,että miehes ymmärtää tilanteen.Me ollaa normaalista hieman vähennetty,nyt kun verivuotoa muutaman kerran oltu.Onneksi täältäkin löytyy ymmärätävä mies,joka tietää et hetken tätä kestää.
Mites happihypyllä menee?Skorpanista ei vähään aikaan ole kuulunut mitään?
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
 
Tänään olo ollut ihmeen siedettävä, ja mitä ilmeisimmin juuri ton napostelun vuoksi..
Sompa: Mulla on pahoinvointi pahentunut, ensin se alkoi vasta joskus pari vikkoo sit ja nyt tosiaan vajaan viikon aikana on kyllä pahentunut..ja ihan kuin muistelisin et ois just jollain 9-10 viikoilla pahimmillaan...

Johnu: Oulussa ntultra 9+0-11+6 välisenä aikana..

peittojen heiluttelusta..Meillä on kyllä kanssa vähentynyt, ja esikon odotusaikana mies hieman jopa pelkäsi..et voiko harrastaa turvallisin mielin, varsinkin alussa, koska se yks km ollut..ja loppuaikana mut määrättiin kaikkiin kieltoihin kohdunsuun tilanteen vuoksi..

Nyt poitsun kanssa syömään

Piku ja Tintti 8+6

 
Perjantai-iltapäivää kaikille :wave:

Onpas ollu tylyä tuo hammaslääkäritouhu..

Witci täällä ei oo paljoo seksiä harrastettu,kun uni tulee mulla silmään illalla jo ysin jälkeen eikä oikein oo nyt huvittanu, mies onneks kans on ainakin vielä ihan ok..

Johnu mä menen yksityiselle alkuraskauden ultraan 7+2, koska tää raskaus saatiin aikaseks clomifen-hoidon avulla, ja siinä suositellaan käyntiä alussa uä:ssä. Muuten täällä kans olis eka ultra vasta 12-13viikoilla.

Onko tällänen jatkuva päänsärky ihan normaalia? Mulla on nyt jokapäivä särkeny enemmän tai vähemmän päätä ja nyt taas oikein kivistää.. lääkettä ei viittis ottaa ihan pikkusärkyyn, eikä toi panadoli nyt niin kovin tehokkaasti muutenkaan tunnu vaikuttavan.. Migreenistä olen kyllä aika ajoin kärsiny, et olisko tää jotain hormoonien aikaansaannosta??

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :heart:

Murmelin ja vieläkin nimeä vailla oleva masuasukki 5+5
 

Yhteistyössä