Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

RauRau en sitä ite tuntenut juurikaan muuten kun että paljon säännöllisempää kuin potkut, eli ihan niinkun meillä hikka on aika rytmikäs. Kuunneltiin siinä samalla vaan sillä sydänäänilaitteella(?) ja siinä kuulu samaan aikaan aina sellanen tosi kova paukahus :D
 
Huomenta!

Pystyin onneks sinnitellä kotona vaikka kivut oli aika kaameat :( eli siis ei selkeesti supistellu mutta järkkyä kramppia päällänsä puoli viidestä iltapäivällä ja varpaillaan sai kävellä ja varoen ...bussikyyti kotiin oli aika kauheaa...
maha ei oo enää kivikova mutta välillä sattuu sillee kramppimaisesti vähän kuten illalla...seuraan siis tilannetta. tänään onneks vapaapäivä. huomenna taas sorvin ääreen pitäs mennä 6:00-> .
puoli kaheltatoista vielä sattui samaan tapaan ja nappasinkin sitten 1g panadolin ja koitin nukkua. olinkin nukahtanut ja nukuin melko hyvin.

Mietin vaan et pitäsköhän kuitenkin pirauttaa tuonne Jorviin mutta pitääks mun täälä soittaa synnärille ihan vai minne? kun en täälä oo synnytelly aiemmin ja kerran sielä käyny uä:ssä.... eikä kukaan mitään sanonu et minne soitella jos tulee asiaa/hätä tms.
täytynee mennä googlettelemaan :)

noh, mutta kuitenkin himppusen parempi aamu täälä, mutta kyllä pelkäsin illalla :(

onona ja nelonen 19+5
 
Onona Minä soittelin kuumeessa ollessani kun tuli vatsakipuja päivystykseen, josta kehotettiin soittamaan synnytysosastolle, kun viikkoja viikkoja oli niin paljon kuitenkin. Vaikka sinne ei tarvitsisi mennä, sieltä osaavat parhaiten neuvoa mitä tehdä ja mistä kivut voisivat johtua. Kannattaa soitella sinne, jos kovia kipuja on. Eihän siinä mitään häviäkään.
 
onona: Voit soittaa suoraan Jorvin äitiyspolille. Itse oon sinne ollut suoraan yhteydessä jos on ollut jotain ongelmia. Mulla esim edellisessä raskaudessa 26viikolla tarkastettiin ultralla vauvan vointi verenvuodon takia. osaavat ainakin neuvoa eteenpäin tai rauhotella jos kuulostaa normaalilta.

Itse oon ollu hiukka huolissani kun oon lueskellu teijän ultraus painoja. Meilla oli ultra tossa 20+5 ja painoksi arvioi vain 319!! Kirjoitti neuvolakorttiin, että vastaa viiikkoja 20+. Harmittaa kun en jotenkin tajunnut siinä hetkessä kysyä kätilöltä onko tää normaalia. Ei maininnut asiasta mitään. Tajusin vasta kotona...Jotenkin sitä nyt sitten stressaa, että onko kasvu kuitenkaan normaalia vai onko raskaus vain alkanut hiukan myöhemmin kuin oletettu. Blaah!! Inhoon kun sitä jotekin raskaana on jatkuvasti huolissaan. Kaikki rakenteet oli kuitenkin kunnossa ja POIKALUPAUS saatiin myös!
 
Hei, en ole tällä puolella enään paljoa kirjoitellut. Enempi tuolla fb:kin puolella. Luen kuitenkin ahkerasti teidän kuulumisia =)
Minun vointiini ei muutoksia, edelleen supistuksia tulee ja menee, koulussa olen vielä jaksanut käydä.
Pikkunen alkoi maanantai yönä potkimaan ja sen jälkeen potkuja onkin tuntunut paljon. On aika vilkas tyttö, potkii useitakertoja päivässä <3 Myös mieheni tuntee jo potkut mhana päältä.

Tyttönen87 + salamatkustaja 21+5
 
Hienoja masukuvia ootte laitteneet=) Laitan jossain vaiheessa omaa masukuvaa, kunhan vaan kerkiän.

Rakenneultraan pääsis tiistaina, sitä kuumeisesti odottelen. Masu kasvaa, välillä vaan ei vaikuta siltikään yhtään siltä kuin odottaisi. Pikkuinen potkii ja liikkuu, taitaa olla jalat tuolla alhaalla, ku tuntuis potkut tulevan sinne suuntaan.

Maijamehi ja katkarapu rv 21+3
 
Aurinkoista sunnuntai päivää!
Toivottavasti onona saat avun ja sun vatsan krampit hellittää,jaksuja:)
Ollaan mun vanhempien luona ja eilen ostin pikku ukkelille soittolelun :) Mummu ja pappa ostivat tyttärenpojalleen vaatteita ja pappa oli jo aiemmin hankkinut tälle ensi Reinot <3
Selkäkivun kanssa mennään,on huomattavasti helpompaa kun ei tarvi olla päiviä töissä tai stressata etukäteen et kuin sitä pärjää siellä töissä!
Oon nyt ollut huolissani pikku ukkelista kun ei oo potkinut samaanmalliin kun tässä aiemmin:/ Alkuvkosta oli kovat treenit menossa mutta nyt ei kauheasti tunnu. Mulla on tuo istukka tuossa ylhäällä edessä,en tiiä sit kuinka paljon voi senkin takia vaihdella?!
Kohta pitäs lähtee ystävä luokse, viestiä jo tuli että heillä pikkupoika 2,5v on miettinyt kuumeisesti vauvalle nimeä. Jännityksellä odotan ehdotuksia :D
Nyt matkaan!

Kati ja Den Lille Prinsen 22+4



muoks, tickeri lisätty.
 
Viimeksi muokattu:
19+0 POKS :heart:

Eilen illala vauvalla oli kovat jumppatuokiot, tuntui siltä kun se olisi kuperkeikkoja siellä heitellyt :D hälvensi onneksi vähän omaa huolta kun tunsi noin kunnolla liikkeet :)
Mulla on ollut kamalia alaselkäkipuja, ja vähänkin suuremmasta rasituksesta alkaa särkeä alavatsaa hirveästi.. pitänee varailla lääkäriin aikaa, veikkaan että töissäkin tulis tällä hetkellä vaan kipuja : /
 
Soittelin jorviin ja ohjeeksi sain : syö panadolia :(
siis mä en ihan oikeesti kestä tätä touhua täälä... oli niin tympeä akka puhelimessa et meinasin alkaa itkeä siinä mutta sain onneks laitettua luurin kiinni ja sit vast itkin...nytkin vaan kyyneleet valuu!
Sitte hän sanoi että omaan terveyskeskukseen huomenna yhteys jos sille tuntuu...joo-o!
 
onona, tsemppiä :hug: Toivottavasti kivut hellittävät. Tsemppiä muillekin kipujen kanssa painiville. Itsellä alkanut rasituksen jälkeen hieman kivistellä mahaa, oisko ne nyt sitten niitä harjoitussupistuksia?! Ei ne kyllä mitenkään kipeitä ole.

Viime yönä tuli nähtyä ensimmäinen synnytykseen liittyvä uni :D Menin siinä muka sairaalaan (joka ei kyllä ollut sairaala vaan jokin leirikeskus) äitini kanssa odottamaan synnytystä. Siellä piti katsella animaatioesitys synnytyksestä, se oli ns. synnytysvalmennusta :D Heräsin kuitenkin ennen omaa h-hetkeä.. Kun nyt ei vaan olisi mikään enneuni :O

Tänne ei muuten mitään ihmeellistä kuulu. Väsymys on kyllä hellittänyt paljon ja jaksan enemmän. Iltapäivällä pitäisi taas vaihteeksi lähteä agilitykisoihin ;) Jos nyt tää kuukausi vielä menisi..

 
Mileh mut äitipolit ei oo auki vkonloppuna :/

Kiitokset tsempeistä! mä vaan räävyn täälä silmät päästäni.

Mulla supistelee nyt selkeemmin. Eii oo sellasia kramppeja enää. Selän puolella ja ihan alavatsassa. Mut niinku se nainen sanoi kun ei tuu verta ni ei sua mikään vaivaa! ota panadolia vaan 3x1g. ja sitte yhteys omaan tk:hon huomenna jos jatkuu tai pahenee... niin ja sitten hän sanoi minulle että ovat kuulemma kohdun kasvukipuja... sanoin että tämä on minun neljäs lapseni joten tiedän minkälaisia on kohdunkasvukivut...ja kerroin myös edellisen raskauden samanlaisesta hommasta. mutta kun ei verenvuotoa niin ei oteta vastaan.
Edellisessä asuinpaikassa olisin varmaan sairaalassa jo ja pakkolevossa tipuksen kautta kuten viimekskin...

noh, kaippa ne tietää! nehän ne sen koulun on käyny... tosin yksi kätilö sanoi kerran et hän ei voi tietää miltä mikäkin kipu tuntuu sillä hänellä ei omia lapsia ole,..hän on vaan lukenut kirjoista...et silleen.
ei muuta kuin huomenaamuna reippaana töihin klo 6:00.
 
onona onpa todella töykeää käytöstä...kovasti sulle tsemppiä kipuihin!!
Ja jos ei mene ohitse lääkkeiden voimin,mene ihmeessä näytille edes johonkin!
Kyllä oman kivun tunnistaa,et onko tarvetta lähteä näytille vai ei..ja ei se aina katso mielestäni sitä et onko verenvuotoa.:hug:

Tuossa äsken lepäilin niin johan tuntui kädelle asti potkut,ja niitä sitten tuli oikein paljon! ja mullakin tuntui potkut tuolla alamahan puolella et olisko sit jalat sinnepäin..

Ihanaa kevättä kohden mennään,ja kävin eilen muutes kahessa lastentarvikeliikkeessä,ja pakkohan sieltä oli jtn.ostaa,löysin sit hoitoalustan hoitopöydän päälle,semmosen vaalen peessin värisen,missä oli nalleja ja perhosia,nallet ja perhoset oli niinkus sinisiä,se oli kiva.
Ja sit harsoja ostin,ne nyt oli vähän turhia mut varmasti käyttöö tulee;) nekin oli sinisä jossa oli nallen kuvia,oli niiin sulosia=)

Ensiviikolla olisi 4d ultra torstaina,menen sinne yksin,mies kun oli mukana jo rakenne ultrassa,ja saahan sieltä sen videon sit.
Ja viikon päästä olisi neuvola aika,jossa käsitellään nuo kelan paperit.
PTT 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
U2
Onona, onpa todella kurjaa :( toivottavasti kivut helpottavat ja lupaathan mennä näytille jos eivät?

ON ilmeisesti issias on tämän riesan nimi, koska juurikin istuessa pahenee :( tuntuu kyllä aika mitättömältä vaivalta Ononan kipuihin verrattaen....

Tuntuuko muilla vihlontaa/kipua kun kumarrutte nostamaan lattialta jotain tai menette kyykkyyn tmv? Mulla viiltää poikittain tosi kipeesti, mutta helpottaa kyllä pian kun olen oikaissut itseni. Ei vaan nuo legojen keräämiset ja kuopuksen pukemiset ole kovin helppoja.... Ja kesään on vielä aikaa. Onneksi kohta alkaa jo tuo pukemis/riisumisrumba helpottaa, saisi jo pakkaset loppua kokonaan :)

Leppoisaa lepopäivää Hellemasuille!

U2 & Köpsy rv 23+5
 
onona: Ompas tosi törkeetä!!! Tälläinenhän on ihan tyypillistä normaalissa elämässä Jorvissa (ainakin mun kokemuksen mukaan..) Yleensä kuitenkin kun on raskaana niin on saanut jotenkin parempaa hoitoa ja palvelua! Ja nopeammin! Tsemppiä ja kestämistä sulle!
 
Onona huih! Tsempitykset täältäkin noihin kipuiluihin! : /
Toivottavasti pääsisit johonkin tutkittavaksi et kaikki on ok. :hug:

Napaa.. huih, ylihuomenna olis se kauan odotettu rakenneultra!
Ihana päästä näkemään tyyppiä mut samalla vielä on takaraivossa pelko et mitäs jos kaikki ei ookkaan hyvin.. No ainakin liikkeitä on tuntunut nyt jokapäivä et siitä ei oo pelkoa ettei oltaskaan hengissä.
Viikon päästä sit neuvolaan, saas nähä tuleeko sanomista mistään.. Ja sit täytellään kuulema niitä kelan lappuja ni pääsis hakemaan niitäkin avustuksia. :)
Ainiin; tässäpä meidän Patun yksiöstä kuva. Kuvassa 20+4 :heart:
(näkyypä kuvassa sit kaikki sotkut ja koirakin, heh) :D
Huomenna poksuu taas viikot, hih!



Johanna26& Patu 20+6
 
onona: Voihhh :( :( Ja tuo millä asenteella asiakkaita palvellaan! Oon kans kohdannu viime aikana kaks lääkäriä, jotka oli ihan idiootteja ja oon niin täynnä tuollasia jotka ei ota tosissaan!

Mulla vaan issiasoireet pahenee. Yritin käydä puolen tunnin kävelyllä ku on niin nätti ilma (kevät, jess!!). Vartin jälkeen alkoi ottamaan vasempaan pakaraan ja takareiteen ja kotiin tultaessa kipu siirty oikeeseen jalkaan (jossa ei ennemmin ookkaan ollu...).

Juiliiko muilla myös häntäluun alueelle? Mulla on myös sitä oiretta, kun häntäluu on menny kaks kertaa.. Toivottavasti ei vaikuta synnyttämiseen. En oo ikinä pelänny alatiesynnytystä, mutta nyt on tullu hirmu pelko jos joutuu sektioon!! :/

U2, tarkoitatko vihlontaa/kipua mahassa? Mulla ainaki on ollu muutaman päivän välillä kipua alavatsassa.. En oikein osaa sanoa että mitä on?

Kärppy ja pieni 18+6 (huomenna poksutaan, jee!)
 
Kiitokset ihanat tsempeistä!
Mä päätin että Jorviin en enää soita vaan seuraavan kerran meen sinne pää jalkovälissä vasta :X Tosin perjantaina pakko mennä kun on rakenneultra. aion sielä kyllä muutaman painavan sanan mainita. Minä kun en turhia tuonne soittele. Pelkään piikkejä ja inhoan sairaaloita yli kaiken. tähänkin ouheluun vaadittiin monen ihmisen suostuttelu ja tällaisen palvelun sain. :(

Onneksi supistelut on rauhoittuneet kun sain köllöteltyä tuolla soffan pohjalla rauhassa jonkin aikaa. Nyt vaan toivon että krampit ei palaa enää takaisin, sillä huomenaamuna pitäs olla kuudelta jo töissä ja kun tuo mun duuni on melkosen fyysinen ja kuumaa puuhaa niin ..mutta päivä kerrallaan.

Tsemppiä issiasoireiden kanssa painiville ja tietty kaikille muillekin kipujen kans riutuville :/ Tiedän tuonkin "taudin" kivut, ekan raskausaikana meni niin pahaksi että vedin toista jalkaa perässä... :/

U2 jos kivut pahenee niin menen tottakai näytille. Huomenna meen työterveyteen jos sille tuntuu kesken duunipäivänkin...meillä kun se on samassa talossa missä teen töitä...muutama kerros vaan ylöspäin.

Muut kävi päiväsaunassa meillä mut minä en tohtinut sillä viimeks saunaan jäin "jumiin". en meinannu lauteilta päästä alas...ambulanssia meinasivat mut minä kävelin ite :D niinku eilenkin vaan sinnillä....

mutta nyt lasten kans touhuamaan jotain..toivotaan että tämä nyt jää tähän ja saan jatkaa hyvä kuntoisena pienen kanssa matkaa vielä samaisen verran ku tähänkin saakka :) <3
 
Tsemppiä Onona ja muut kipujen kanssa painivat!

Pikainen masukuvapäivitys tänne, jospa sitä ensi viikolla kerkeisi enempi kirjoitella. Kuva otettu 19+5.



Ja täytyy vielä hiukan hehkuttaa tuota äitiysjoogaa! Mulla on sen myötä lähtenyt kaikki selkäkivut ja muutenkaan ei olo tunnu enää läheskään yhtä kankealta kuin kuukausi takaperin. Jos ei omalla paikkakunnalla järjestetä, niin kiinnostuneiden kannattaa netistä tilata vaikka dvd opastamaan. Suomenkielistä ei saa valitettavasti, mutta enkunkielisen sai muistaakseni ainakin amazonista.

Ihanan aurinkoisen päivän viettänyt,

A & pikkumuru 19+6 (Huomenna poksuu puoliväli!!)
 
Viimeksi muokattu:
onona: Inhottava tilanne. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti kivut hellittää tai saat ainankin parempaa apua ja palvelua seuraavasta paikasta.

ON: Täällä tänään koitettu käydä kävelemässä kun itselläkin tuo alaselkä oireilee. N. puolen tunnin reippaan kävelyn saldona oli sohvalle päästyä supistus. Jesh. Kävellessä ei siis tullut edes hiki tai että olisin hengästynyt.. Noh ehkä tuosta yhdestä ei vielä kannata huolestua.
Vatsakipuja myös täällä. Osan tulkitsen selkeästi kasvukivuiksi mutta välistä on myös sellaisia jotka pistää miettimään että mitä tapahtuu. Kipuja on myös vähän siellä täällä häpyalueelta alavatsaan, kylkiin sekä navan alueelle. Huomenna on onneksi neuvola joten eiköhän siellä selviä jos jotain olisi huonosti. En kuitenkaan usko että olisi.

Omena ja Napoleon 19+4
 
Kauheaa kohtelua Onona!!! Toisaalta en ihmettele. Ittelläni oli vuotoa eka raskaudesta ja tosi tyly lääkäri Kättärillä tokaisi tylysti, että taitaa olla vaan olla kuule peräpukamat. Jeps. Tunsin vuodon ja kun teki sisätutkimuksen oli hanskassa verta. Silti vaan selitti peräpukamista :/ Kannattaisi tollaisten mennä muualle töihin, meistä tuskin kukaan kehtaa soitella/mennä käymään ilman todellista huolta, joten olis kiva jos otettaisiin vakavasti. Ja kaikille meille vatsassa kasvava lapsi on niin tärkeä, että haluaa ottaa varman päälle.

Tsemppiä kaikille kipujen kanssa painiville ja parempia päiviä toivotellen,

S-S, 19+1
 
Huomenta vaan kaikki! :)
Ihan päivä näyttäis olevan tulossa!!! Ja meillä jännittävä, rakenneultraa tänään tiedossa.
Mun tiedot voi muuten lisätä tonne alkuun. Kerran tänne ilmottauduin, mutta liekkö tietojani sitten tarkkaan kertonu. Eli siis LA 21.7. ja synnäripaikkana TYKS. Ja ikää 33v. 3.lapsi tuloillaan. Täällä näytti olevan muitakin Tyksiin menijöitä, eli siis tältä seudulta, kiva kiva!!
Raskaus on menny aika vaihtelevasti.. tai pääasiassa ihan hyvin, mutta pientä kolotusta aina sillontällön. Iskias on vaivannu vaihtelevasti (mut ei oo mulla ainoastaan raskausoire) ja menny viikonloppu oli aika kummallinen.. Perjantaina tuli wc-käyntien yhteydessä pientä limaista (verensekaista, ruskehtavaa) vuotoa ja olinki siitä yhteydessä naistentaudeille.. Käskettiin seurailla kotosalla. Liikkeet on tuntuneet koko ajan. Lisäksi on ollu sellasta vihlontaa ja painetta alapäässä, toivottavasti kaikki ok! Helpottaa tosiaan kun toi ultra tänään ja mulle sen tekee lääkäri, niin sille voi toivottavasti purkaa nämä vaivat..
Nyt jatkamaan aamutoimia ja mahdollisesti lasten kans pikainen aamu-ulkoilu ennen ultraa.. Kivaa alkavaa viikkoa kaikki!!!
 
Johanna26 sulla on ensimmäinen raskausmasu josta mun mies sanoo että ompa suloinen =) Ja sehän on! Tsempit ultraan!
PTT kysyit vakuutusyhtiöistä. Meidän vauvavakuutus tulee eri vakuutusyhtiöstä, kun missä meidän muut vakuutukset on. Kysyttiin omasta vakuutusyhtiöstä ja sitten maksajien (isovanhempien) vakuutusyhtiöstä. Otettiin se sitten sieltä. Siis vauvavakuutus Fenniasta.
ON(taas) Den Lille Prinsen innostui taas eilen potkimaan enemmän :heart: Mä olin jo huolissani. Musta on tullut nyt vähän säikky, onneksi on se ekstra-ultra keskiviikkoa! Tulis jo!
Saatiin eilen hirmu kasa tavaraa ystävältä. Vaatteita ostan myös häneltä. Nyt ei tarvis ostaa YHTÄÄN vaatteita enää. Nyt kun sais alotettua tuon huoneen tyhjäämisen, onneks mies jää vuorotteluvapaalle huhtikuussa. Tällä selällä ei ihan kauheasti touhuilla : / Mulla olis kauhea tarve saada pengottua kaikki kaapit ja viskata KAIKKI ylimääräinen kirpparille!!
Pikkuveli ja tyttöystäväkin on nyt tavattu:heart: Mä oon niin onnellinen siitä! Pikkuveli auttoi mua kiinnittämään uudelleen vyönalentimen autoon, kun en mä saanut sitä kunnolla sinne.
Uskomatonta että on "enää" 4kk laskettuun päivään :heart:

Kati ja Den Lille Prinsen

 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Minityyppi: minä en ole äitiysjoogassa käynyt, mutta omat liikuntakiksit saan kuntosalilta. Kroppa toimii melkein kuin unelma, kun liikkuu säännöllisesti ja migreenitkin on pysyneet melkein kokonaan poissa.

Eilen käytiin tyttären kanssa aikaa kuluttamassa shoppailemalla ja herkuttelemalla siipan ollessa pitkässä hiihtokisassa. Tänään ei olisi pitänyt mennä puntarille, jokainen suupala taisi jäädä kiinni johonkin kohtaan :| . Eli kilot kerääntyvät normaalia herkemmin ja nyt on +7 kg alusta :( . Toivottavasti häviävätkin joskus.
Huomenna on neuvola ja taidan saada kuulla jotakin sanomista asiasta.

annales 21+0
 

Yhteistyössä