Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

kati-81 oih,hienoa että veljes on sulatellut jo asiaa!

annales niin mullakin on liikaa kiloja tullut,pelkästä herkuttelusta...ja niitä ei saisi enää tulla kuin 2-3kg!!

Tiisu onne paljon ultraan!

Ihanaa kevät ilmoja lisää vain!!!! kamalat pakkaset kylläkin silti vielä: /
Laskin että itelläni on tasan 4kk ja 2vko,LA:han...hui!
vaavi potkii mukavasti,enään ei oo tarvinnut doppleriakaan moneen viikkoon.

Voimia teille joilla supisteluja on alkanut tulemaan,itseäni ei ole ikinä supistelut vaivannu ennen H-hetkeä,toivotaan myös ettei tässäkään raskaudessa.
PTT 21+5
 
Täällä kovasti odotellaan huomista.. Huomenna siis on ultra. Pikkuinen kyllä liikkuu, mut ei mun mielestä ihan kamalasti tai en ainakaan oo huomannu et ihan kamalasti liikkuis. Huomenna varmaan sit selviää lisää:)

Maijamehi ja katkarapu rv 21+4
 
Täällä myös neuvolakäynti takana. Sf-mitta otettiin ekan kerran, oli 19,5cm. Hempparit, verenpaineet, pissat, ym. kunnossa. Pikkuinen piti pientä melskettä mahassa koko neuvolakäynnin ajan ja sydänäänet kuului heti kun anturin laittoi mahan päälle. :heart:

Seuraava neuvola oiskin jo 3:n viikon päästä jotta saadaan ne kelapaperit silloin eteenpäin. Sokerirasituaika varattiin myös, se olis pääsiäisen jälkeen, samalla ottaavat ylimääräisen verikokeen mulla niitä rhesus tekijöitä seuraavat negatiivisen veriryhmän takia. Painoa oli viime neuvolasta tullut huimat 200g lisää. :D Eli 50g viikossa. Ensin ajattelin että neukkatäti avautuu painon nousemattomuudesta mutta tällä kertaa totesi että hyvä vaan ettei vielä ole ihmeemmin noussut, huolestumiseen ei siis syytä kun välistä jo mietin että onko mussa jotain vikaa kun painoa ei tule vaikka syön välistä kuin hevonen (mielestäni).

Saatiin neuvolasta myös tuollainen voimavaramittari kysely. Pitää seuraavaa kertaa varten täyttää. Minusta tuommoisia on aina jostain syystä kiva täyttää :D Mies ei ehkä ihan niin innostu.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Omena ja Napoleon 19+5
 
Omena85 mekin saatiin se voimavaramittarikaavake, mutta neuvolatäti sanoi, ettei ala käymään sitä läpi, mutta että voidaan miehen kanssa mielenkiinnon vuoksi täytellä se kotona ja kattella miten täsmää ja nähdäänkö asiat hyvinkin eri tavalla.
Mulle tämä sopii hyvin, en jotenkin yhtään tykkää noin henk.kohtaisista kyselyistä. Taidan olla vähän sulkeutunut tyyppi :)

Meillä on vauvavakuutus Tapiolassa ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Nyt ei vaan tosiaankaan voida ottaa ennen vauvan syntymää, koska olen jo ylittänyt 40v rajan....toivotaan, että kaikki menee hyvin ja voidaan sitten vakuutus ottaa kun vauva on 3kk.

Vedin äsken semmoisen määrän ruokaa, että on törkee ähky...töissä oli kamala kiire enkä ehtinyt syödä kunnolla, joten nälkä oli hirmuinen kun tulin kotiin. Huoh, ei sais käydä näin kun tulee niin huono olo suuresta ruokamäärästä...

Tänään oppilaatkin sitten huomasivat kasvavan vatsani :) Pieni ekaluokkalainen huudahti kovaan ääneen kesken opetuksen (olin siis taululle kiroittamassa), että OPE ONKO TUOLLA VAUVA?! Ja osoitti mahaani. No, pakkohan se oli myöntää :)

Onona, miten sinä voit?
S-S, 19+2
 
ssc70: Ihanaa kun oppilaat on huomannu :), ne osaa ilmaista asian nätisti.
Mä luulen, että töissä ovat huomanneet raskauteni, mutta eipä kukaan siellä mitään kysele. Oikeastaan kiva niin, että voin olla mukamas siinä uskossa ettei kukaan tiedä mitään :)... ja voi olla että olis vaan 5 viikkoa töitä jäljellä, hiphei.

Mun esikoinen (2v) on koko raskauteni ajan sanonut että mun mahassa on pikkuveli :) ja äsken kun pyysin isukkia kokeileen kovaa vatsaani, niin lapsi tomerasti sano iskälle "älä koske äitin napaa!!"

SiinaS 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: ssc70
Onona: Aivan törkeää kohtelua olet joutunut sietämään! Täällä päivystävä puhelin on neuvolan aukioloaikojen ulkopuolella synnytysosasto ja joka kerta kun olen sinne soittanut (nyt kaksi kertaa) olen saanut asiallista ja ymmärtävää palvelua. Kannattaa varmaan soitella sinne vielä uudemman kerran ja toivoa, että puhelimeen vastaa joku inhimillinen ihminen! Toivottavasti kipusi ovat hellittäneet ja pääset asianmukaisiin tutkimuksiin varsinkin kun sinulla on edellisessäkin raskaudessa ollut samaa vaivaa. Tsemppiä paljon!

Kati: Ihanaa, että veljesi on sulatellut asiaa ja pystyy kohtaamaan sinut ja kasvavan mahasi :)

ssc70: Minun 6.-luokkalaiset kyselivät jo ennen lomaa, että onko vauva tulossa, kun olivat miettineet, ettei kukaan voi lihoa noin paljoa vähässä ajassa :D Kyllä ne lapset osaavat sitten olla suorapuheisia ;) Innoissaan olivat oppilaat, mutta heti iski heille huoli, että olenhan kevääseen asti töissä, ettei tule ketään sijaisia ennen yläkouluun siirtymistä. Aika liikuttavaa, että pitävät opestaan kuitenkin, vaikka murrosikä nostaakin jo päätään ja välillä saadaan vääntää kättä oikein kunnolla :)

ON: Issias vaivaa niin kuin täällä muutamaa muutakin. Tukivyön käyttö helpottaa hieman töissä oloa ja koiran kanssa ulkoilua, mutta illalla jälkikivut ovat aivan kamalat. Saikulle en haluaisi jäädä, kun pelkään muutenkin tuon selkäni puolesta, että joudun jäämään keväällä aikaisemmin pois. Kovasti haluaisin olla sinne kesäkuun alkuun töissä. Ihan oman mielenterveyden sekä taloudellisen tilanteenkin kannalta. Nyt tämä mamma suuntaa särkylääkepurkin kautta nukkumaan. Huomenna on päivä uusi.

sopaka & seelis 21+5
 
Huomenta!

Neuvola takana. Hauskaa, että neuvolan mukaan kiloja on tullut alkuvaiheesta vasta neljä, todellisuus on vähän enemmän. Ensimmäisellä punnituksella sattui olemaan aika talviset kamppeet talvikenkiä myöten jalassa, niin painoa oli hiukan enemmän kuin oikeasti ja se lukema jäi sitten korttiin. Seuraavalla kerralla olinkin kaksi kiloa keveämpi. Sokerirasituksesta ei ole ollut puhetta sitten tuon ensimmäisen kerran jälkeen, joten tiedä sitten onko sitä tulossa. Ainakaan siihen ei ole muuta syytä kuin yli 4 kiloisena syntynyt esikoinen.

Sf-mitta oli 22ja sykkeet 140. Kivasti tuli monoa taas heti neuvolasta lähtiessä. Liekö kaveri mahassa ajatellut, että "Oliko pakko herättää taas, häh?". Melkoinen vipeltäjä tuntuu olevan. Hikkaa ei vielä tällä kertaa ole ollut, saas nähdä tuleeko sitä tällä kertaa ollenkaan.

Migreeniini kokeillaan seuraavaksi akupunktiota. Huomenna pitäisi iltapäivällä mennä tikutettavaksi. Aika huisia, koskaan en ole sellaisessa käynyt. Mahtaako tuo auttaa, se jää nähtäväksi. Viimeksi sunnuntaina söin maksimimäärän panadolia, että pystyin olemaan pääni kanssa. Säännöllinen liikkuminen onneksi auttaa asiaan jonkin verran.

Aurinkoista päivän jatkoa!

annales 21+1
 
Huomenta taas!

Rakenne käyty eilen ja sillä masuasukilla siltäosin kaikki ok. Sukupuolta ei kyllä saatu selville. Sitten kohdussa oli jotain ihme verisuonisykermää, jonka takia uus aika kahden viikon päähän + kohdunsuulla oli pehmenemistä -auts! Lääkäri siis tutki kohdunsuunkin kun kerroin hieman epämääräisistä tuntemuksistani + niukasta limaisesta vuodosta. Sain myös viikon kuurin Flagyl comp:a mahdolliseen tulehdukseen ja lepomääräyksen- ei siis turhaa rehkimistä tms.

Eilen illalla laitoinkin eka emätinpuikon ja nyt tänä aamuna onki sitten tihkutellu märkää pöksyihin. Ymmärsinki et puikko voi sotkea, mutta varmistin nyt vielä aamulla soittamalla äippäpolille ku sellasta kirkasta tihkua ja vähä limaakin joukossa ettei nyt vaan mitään lapsivettä tihkuttelisi. No, kätilö ainakin vakuutteli, että johtuisi tosta emätinpuikosta ja että muutenkin voi tällasta olla raskausaikana. En vaan muista edellisistä raskauksistani...

No, mutta toivottavasti täällä siis kaikki hyvin. Nyt koitetaan vaan ottaa rauhassa turhia rehkimättä.. helpommin sanottu ku tehty!=)

Kivaa päivää kaikille!:)
 
Huomenta hellemasuille!

Kävin eilen neuvolalääkärilläni, sillä on onneksi tavallisen vastaanoton puolella kiireaikoja. Kun mulla niitä supistuksia oli, plus loppuviikosta oli hirveet alavatsakivut. Lisäks selkä väsyy herkästi.

Lääkäri tutki tosi tarkasti kohdunsuun, ei ollut onneksi muutoksia. Lisäksi kuunneltiin pikkuisen sydänäänet ja heti kun anturin laittoi vatsalle niin kuului selkeät äänet :heart: vielä viimeksi neuvolassa jouduttiin vähän kalastelemaan sydänääniä kun pikkuinen livahti aina piiloon :D

Oli helpottavaa saada tietää että siltä osin kaikki kunnossa. Lääkäri laittoi mut kuitenkin kahdeksi viikoksi sairaslomalle, kehotti tosin elämään normaalia elämää.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ultraan meneville!

JenniAa ja pikkuinen 19+2
 
Neuvolassa täälläkin eilen käyty ja kaikki ok, ainoastaan hg oli laskenu 137:stä 123:n. Täytyy alkaa nyt sitten rautalisääkin syömään...

Kohtu oli navan korkeudella, verenpaineet loistavat, sykkeet noin 130 eli kunnon "poikasyke" sanoi neuvolatäti. Paino ei ole nyt tähän asti noussu kuin 4-5 kiloa, jee! Sehän on ihan hyvin kiun kuitenkin jo kuudennalla kuulla ollaan :)
 
Tulinpas poksumaan, rv 21 täyttyi. Tosin saas nähdä illan ultrassa, et pysyykö la samana. Hieman jänskättää,et joudunko meneen yksin, kun ukkelilla on jalka kipsissä ja hällä kävely on vaikeeta.
 
WIII! KELA:sta tuli äsken kirje: "Teille on myönnetty äitiysavustus.Äitiysavustuksena on myönnetty pakkaus.Pakkaus toimitetaan kahden viikon kuluessa postitse. :wave: Juhlava hetki tulossa! Tämä on muutenkin mun ensimmäinen lapsi,niin kaikki on uutta ja jännää..Pikkuinen potkiskelee edelleen kovasti ja itse voin hyvin.Helppo raskaus! Nyt viikkoja on jo 24+3 -vain 109 päivää jäljellä! Neuvola on taas viikon päästä..
 
Ultrassa käyty. Katkarapu oli hankalassa asennossa, joten mittaamiset kesti jonkin aikaa. Kätilö kovasti selitti aina mitä katsoi ja mittasi (puolet selostuksesta tais kuitenkin mennä multa ohi. Oikeessa olin ja istukka sijaitsee etuseinämässä, pikku neidistä oli kanssa. Katsoi ettei istukka kuitenkaan ollut kohdunsuulla. Pikkuinen vastasi mitoiltaan viikkoja, painoa hänellä nyt on n.400g. Pää on ylhäällä ja jalat oli tuossa hänen päällään niin että jalkaterä osoitti otsaa (kätilö sanoi että on sellaisessa asennossa et jos olisinkin halunnut tietää sukupuolen niin sitä ei oltaisi pystytty kertomaan). Kunnollista ultra kuvaa ei oikein saatu sillä istukka oli sen verran paksuna tuossa edessä. Mut jonkinlainen kuva silti (tai 2 kuvaa sain)
 
U2
POKS 24?

Olenkohan mennyt laskuissa sekaisin? :)

Kärppy juu, tarkoitin juurikin, että alavatsaa vihlaisee poikittain todella ilkeesti jos kyseisiin asentoihin menen.

Issias on nyt pahana :( Huomenna aamusta neuvolaan... en haluaisi mennä vaa'alle ollenkaan.
Yhtäkkiä tullut hirveä kriisi painosta.
Ja huomenna saa muuten kelan paprut yms. :)

Hyviä uutisia taas tullut rakenne uä:n myötä ja laittakaahan lisää tulemaan!

Voi juku, Köpsyllä on just hikka :D eka kerran huomaan! Tuntuu siis rytmikäs pieni "tökkäys" tai sellainen. Samassa kohtaa on nyt, ei pikkuinen liiku mihinkään, hikkaa vaan :D voi toista...

Onko muilla tullut turvotusta? Lähinnä käsiin? Mulla on jonkin verran muutaman päivän aikana kädet nyt turvonnu, ei kivaa.
Toivottavasti huomenna pissa on puhdas.. Mulla on ollut kaksi kertaa raskausmyrkytys ja silloin käynnistetty synnytykset.

Onona Kuinka sinä voit?

Voikaa pulleasti ja nauttikaa auringosta!

U2 & Köpsy rv 24 wuhuu!!
 
20+0 POKS

Kiitokset kysymästä, täälä voidaan ihan hyvin nyt. sunnuntai ja eilinen oli melko tuskallisia :/ mutta otin sitä panadoolia :LOL:

Tosiaan inhottavan fiilis jäi puhelusta ja itkeskelinkin pitkin ja poikin sen päivä ja seuraavan yön. En nukkunu 1:30 jälkeen ollenkaan ja 6:00 piti olla töissä reippaana. Juu töissä olin mutta reippaudesta en sit tiedä. Käveleminen oli ihan tuskaa ja hampaat irvessä välillä kävelin, ihan hävettää kun asiakkaat joutu kattomaan mun lyllerrystä ja irvistelyä :( koitin kyllä pysytellä piilossa niin paljo kun pystyin. Kotio kun pääsin niin makasin vaan koko ajan sohvalla ja 19:30 menin nukkumaan lasten kanssa. nukuinkin tähän aamuun kuin tukki ja lähdin reippaana töihin. tämä päivä meni hyvin, mutta luulen että hartijat vaatis jonkin moista hierontaa sillä silmissä mustuu välillä ja tuntuu et pyörtyy...
Olo siis nyt hyvä, mutta parempikin vois olla.

Perjantaina tosiaan se rakenneultra ja aion siellä hiukan jutella asiasta. Tykaverit oli eilen ihan kauhuissaan mun menosta..hoputtivat työterveyteen mut sanoin etten mee kun ei mua mikään vaivaa... sinnillä siis eteenpäin. Pääasia et pieni on kunnossa, ainakin potkii jo niin lujaa et jaiks :)

mutta nyte en kerkee muuta kommenteerata...omaa napaa tuli nyt sitte vaan.

onona ja nelonen 20+0
 
Sopaka: Kyllä se oma ope on aina oma ope, oli murkku tai ei :) Multa puolestaan on kaksi äitiä huolissaan kysellyt, että olenko töissä lukuvuoden loppuun. Opetan valmistavaa luokkaa, eli oppilaat ovat kanssani aina vuoden ennen siirtymistä omaan lähikouluun/yleisopetukseen.

Siina Huvittavaa, että kukaan ei kysy, taitaa olla hienotunteista porukkaa...tosin minultakin kysyttiin vasta kun olivat avustajalta tarkistaneet, että kehtaako kysyä. Olivat ensi epäilleet minun syöneen omena, että on maha vaan turvonnut :LOL:

Hyvä, että Onona oot kunnossa, vaikka aika hurjalta kuulostaa tuo meininki. Toivottavasti ei enää moiset kivut palaa!!! Itselläni on ollut pari rauhallisempaa vatsankiristyspäivää, mutta tänään oli töissä melko hässäkkää ja huomaa heti pientä kiristelyä....

S-S ja poitsu 19+3
 
Hellurei.

Ihania ultrakuulumisia tullut. Itsellä ultra ois ensi viikon maanantaina. Tuntuu että siihen on vielä ikuisuus. :)

ononalle jaksamisia! Toivottavasti alkaa olo parantua.

ssc70: Juu meillä kanssa neuvolatäti sanoi että hän ilmeisesti ne laput kurkkaa läpi mutta ei ala sen ihmeemmin niistä tentata, että tarkotus lähinnä herättää keskustelua parin kesken. Kaitpa nuo siis tulee tässä jossain välissä miekkosen kanssa täyteltyä. :)

Täällä on tainnut iskeä kunnon pesänrakennus vietti päälle. :D Mä olen kyllä aina ollut tosi siisti ihminen ja epäjärjestys ahdistaa mutta nyt lomaviikollani olen siivonnut kaappeja, pannuhuonetta, autotallia, pihaa ym. paikkoja joille en ole jaksanut koko syksynä ja talvena tehdä mitään. Tai no pihassakaan nyt oikein mitään siivottavaa ole ollut, pari remontin jäljiltä jäänyttä lautaa nojasi yhteen seinään niin ne oli pakko viedä (viimein) pois silmien alta ja vaatehuoneet ovat kokeneet kyllä aikamoisen uudistuksen.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille ja mahakasta oloa!

Omena ja Napoleon 19+6

 
Nyt vasta kerkesin koneelle kirjottelemaan. :)
Eli:

Kyllä vähän jänskätti ultraus mut onneks kaikki oli kunnossa. :heart:
Mittaili pään ja vyötärönympärystä, käsien ja jalkojen luita ja tarkasteli aivot sekä sydämen ja munuaisten virtauksia. Kaikki näytti hyvältä.
Syke hyvä ja tasainen.
Näkyi siellä pienet varpaatkin. :)
Välillä piti käsiä korvilla ja sit silmien päällä, vissiin häirittiin unia. :D
Tosiaan meilläkin Patu piti jalat niin tiukasti ristissä siellä ettei kyllä mitään vilahtanu, kätilö kysy et haluatteko hänen veikkauksen.
Ei kuulema nähnyt kivespusseja niin veikkaisi silloin tyttöä.
Mut en ala vielä mekkoja ostelemaan. :LOL:
Eli varovainen tyttölupaus tuli tänne.
Painoa oli kuulemma 398g. =)
Pari hyvää kuvaakin saatiin mukaan, täällä istukka kuulema takaseinässä.

Ens viikolla olis sit neuvola ni päästään kans täyttelemään noita Kelan papereita..
Nyt pitää vissiin käydä soffalle, siihen malliin melskataan masussa. :D

Onnea muillekin hyviä uutisia saaneille!!! :flower:

Johanna26 & Patu(liina) :D 21+1
 
Onona Ihan samaa kohtelua sain Jorvista viikonloppuna! :( Meillä kävi niin hurjasti, että kesken petipuuhien lorahti varmaan desin verran verta lakanoihin. Itkin aivan hysteerisesti, kun luulin keskenmenoksi. Kipuja ei kuitenkaan ollut eikä supistuksia ja vuotokin loppui heti, joten sinnittelin sit aamuun. Soitin sit heti Jorvin synnärille, jossa sanottiin vuodon olevan normaalia yhdynnän yhteydessä. Miten ihmeessä muka normaalia???!!! Ei kuulemma syytä huoleen. Itkeskelin sit koko päivän ja vielä eilisenkin töissä. Mies käski illalla soittamaan uudelleen Jorviin, sillä eiväthän he sieltä voi poiskaan käännyttää.... Mutta ilmeisesti voi - oli niin tyly kätilö puhelimessa, totesi vaan ettei he voi kaikkia soittajia tutkia, ja jos jotain ikävää olisi tapahtuakseen olisi se jo tapahtunut! Itse en pystynyt samaan kuin Onona, vaan aloin itkemään jo puhelimessa :( Panadolia suositeltiin mullekin, vaikkei kipuja tosiaan edes ollut... Vakavasti harkitsen synnärin vaihtamista Naistenklinikalle... :( Netistä luin, että jokainen vuoto tulee tutkia, mutta ei ilmeisesti Espoossa, kun täällä on liikaa raskaana olevia muutenkin...

Tänään oli neuvola, ja se rauhoitti oloa paljon. Pikkuinen liikkuu tosi paljon, ja liikkeet tuntuu hyvin. Syke oli vahva ja tasainen, ja lapsivettäkin kuulemma normaali määrä. Kun ei kipuja, supistuksia eikä vuotoa ole, niin ei tarvitse murehtia. Limakalvot ja emätin on kuulemma näillä viikoilla (23) tosi verekkäät, ja vuoto on mahdollista just seksiin liittyen. Pelästytti kyllä kunnolla, eikä tee mieli ryhtyä petipuuhiin ihan lähiaikoina :(

Toivottavasti oli eka ja vika kerta, ja voin taas nauttia raskaudesta kuten ennenkin.. Toivottavasti teillä muilla masunkasvattelijoilla on kaikki hvyin! :)

Hertta_g ja pikkuhoo 22+1
 
Omena85 Ai mikä pesänrakennusvietti? :D Just valmistui meillä se vessaremontti ja kyllä nyt on vessa vimpanpäälle! Kerkesin jo vähän kirota, että pitikö taas alottaa tällanen proggis, mutta heti kun oli valmis niin käänsin jo katseet saunan remonttiin... ja keväällä olis myös se pihan kukkapenkkien laitto :) Kovasti jo pelkään että miten jaksan sitten keväällä mahan kanssa kontata jossain nurmikolla kukkapenkkiä laittamassa.

Hertta_g Kauhee toi sun juttu! Toi on se munkin pahin pelko ja petipuuhien jälkeen käyn aina monta kertaa vessassa pyyhkimässä ettei mitään ole paperissa. |O Ja mä olen kyllä ihan saman viestin saanut, että jokainen vuoto pitää tutkia ja uskon kyllä itse naistenklinikalla palvelua saavani jos tarve vaatii.

Mäkin sain Kelan paperit ja nyt pitäs vielä varata sinne aika miehen kanssa ja mennä juurtajaksaen kaikki selvittämään. Varasin myös sokerirasitusajan eilen labrasta.

Unohdin POKSUA maanantaina eli rv 22! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
hertta siis ei oo todellista :O Mulle vielä sanottiin et jos ei tuu verta niin ei oo mitään hätää ja sulla sentäs tuli veret...mä en ihan oikeesti voi uskoa tätä touhua täälä :O oisko ollu sama panadoolityyppi kenties vuorossa.. :(

Mulla ollut ihan samat mietteet synnärin vaihdosta ja aattelin siitä kysästäkin nyt perjantaina..

Jaksuja Hertta! onneks sulla oli neuvola nyt niin varmasti helpotti mieltä! :hug:

illaks pitäs taas duuniin köpötellä... nukahin soffalle taasen illalla...oiskohan hB laskenu ku oon näin väsy...

nyt aamupalaa :p

onona ja nelonen 20+1
 
Ihanaa ja aurinkoista huomenta =)

onona ja hertta_g
Hui kun ahdistavaa espoolaisena lukea noit tein juttuja. Ihan uskomatonta palvelua...toivottavasti ei tarvi ite sinne soittaa.
Synnäriähän ei tarvitse edes kummemin vaihtaa kun synnytyksen alkaessa vaan suuntaa toiseen paikkaa...ei ne ovelta käännytä. Kaverin piti synnyttää omassa paikkakunnassa mut synnytyksen alkaessa lähti muualle. Oli kyl käynyt tutustuu molemmissa paikoissa ensin =)

Jos kuitenkin jäätte jorviin niin mul on kuitenkin positiivisia synnytyskokemuksia iso liuta ja ja varmaan kymmenisen ihmistä on parin vuoden sisäl siel synnyttänyt ja on tosi hyvät kokemukset.
Itse olin mukana kaverin synnytyksessä ja sillon päätin et oli niin hyvää kohtelua et sinne sit itse menen.

Mutta toivon kyllä ettei sinne soittelemaan tarvi lähteä :/
Mut tsemppiä ja jaksamista teille <3
 

Yhteistyössä