Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

alkoholi juu itekin oon jo himoinnut kylmää siideriä jäillä:p varsinkin terassilla jos näkee ihmisiä juomineen,ja vappu on kans yks lemppari juhlistani,ja seuraava on sit juhannus,mut vaikeeta ei oo kuitenkaan tehnyt..vaikka mieli halajaakin.

vauvan muljahdukset juu ei,ne ei tunnu yhtään kivalta..epämiellyttävälle ennemminkin. ja mustakin tuntuu et ei se pääalaspäin vielä ole..koska en juuri lainkaan tunne potkuja tai mitn.ylämahalla,sivuilla sitäkin enemmän,ja sitä olen veikannutkin et poikittain majailisi.

taas mitattuna raja arvo aamupaastolle,5.5..oli pakko hörpätä vettä,ja sit vein kuopuksen kerhoon,ja tulin takas ja mittasin ni oli 5.8....en ymmärrä...miten se oli voinut ns.nousta??

No perjantaina on onneksi neuvola,jossa aion sanoa näistä ja katsotaan tilannetta,ja aion vaatia pääsyä sinne painokontrolliin äippäpolille...

perjantaina tuli soitto päiväkodin johtajalta et lapsi saisi paikan,ja aloittaa elokuussa..onneksi sai,koska tuo kerhon tilanne on aikas huono,sielä nytkin vain 5 kerholaista,ja ens syksyksi ei ole vielä ilmoittanut senvertaa et sitä alettais pitämään...tuo kuopus kuitenkin on senverran villi,ja tättähäärä..et jtn.aktiviteettia kaipaa

PTT 30+0....jee!!
 
Iltapäivällä neuvolaan, sitä odotellessa.. Esikoisella on tänään koulusta kevätretki päivä, joten hänellä varmaan mukava päivä=)

Maijamehi ja katkarapu rv 29+6 (hui, huoenna ollaan jo 3 alkavissa viikoissa)
 
Kati-81, aa! Meille on maksettu nyt vasta 16.4 maaliskuun palkka eli 30.3 asti, tulee ns. kuukauden jälkijunassa meillä maksut :) Ja tosiaan, ei vaikuta slomat ja saikkupäivärahat lomien ja äitipäivien palkkoihin, varmistin vielä asian :) Mäkin olen helmikuusta asti ollut vähän väliä saikulla ja maaliskuussa jäin jo kokonaan pois..

Pienitytöntyllerö: Eri sormista mitattuna saattaa hiukan vaihdella, ja joskus myös haima tekee tepposia, esim: liian pitkän paaston jälkeen erittelee hassuun tahtiin insuliinia ja saattaa nostaa sokereita, näin mulle diabetes lääkäri selitti esikoista odottaessa, kun mulla öisin oli ihme "sokerikohtauksia". Tasainen syöminen on kaiken juju. Tsemppiä sokereiden kanssa!

Alkoholi Minä en ole punaviinin ystävä ja kuolaan punkun perään, ja mietin tässä yksi ilta tosissani, että kun sairaalassa saa sen skumpan kun synnyttänyt, niin jos otan tilalle oman sikpäkin kuivaa siideriä? Minä joka uutenkin käytän alkoholia ihan älyttömän vähän :LOL: Kylmä olut myös nostaa heran kielelle. Unkarissa muuten raskaana oleville tarjottiin punkkua joka puolella ja minä vaan levittelin käsiä ja vastasin ei. Kuulema siellä on ihan ok. sillon tällöin ottaa lasi tai kaksi ruokajuomana.

Oma napa Mulle on iskenyt ahdistus, me asutaan kaukana meidän läheisistä ja esikoisellekin on joskus ollut vaikeaa järjestää hoitajia jos isännän kanssa haluttu lähteä esim. ulos.. Nyt mietin jo että kun kaksi tulossa niin en pääse enää ikinä minnekkään. Toki olen kiitollinen lapsista ja kotona olostakin, mutta jotenkin alkoi vaan ahdistaa. kamalasti myös ikävöin perhettäni, kun tässä kuluneena viikonloppuna äiteeni ja pikkusiskon luona kävin. Olen niin kateellinen ystäville joille mummot ja papat lähellä. Moni kettuilee, että itse ollaan valittu muuttaa muualle, mutta tosiasia on se, että ihminen tarvitsee työtä elääkseen ja muualle muutettiin miehen työntakia.

ps. neuvola oli tänään, vauvan sydän sykytti n. 140x.min. ja painoa n.650g/viikko mulle tullut. Lohdutteli kovin neukku kun surin painon nousua. Nyt sitten alkaakin jo neuvolat 2 viikon välein. hurjaa :O 14.6 sitten synnytystapa-arvio ja koko seuranta. Ajatella silloin viikot 36+3 esikoista alettiin käynnistellä 37+3. kääk!
 
Hellurei!
Vapusta selvitty ja ihan kivaahan se oli vaikkei mitään alkohollillista pääsytkään nauttimaan,ens vuonna si jos raaskii :)

alkoholi oon ravintolassa ottanu muutaman kerran lasin ruuan kans ja hyvää on! :) tumma olut myös maistuis ja mieheltä pullosta huikan ottanukki. heinäkuussa sit kun on parantunu ajattelin lasin kaks ottaa tossa parvekkeella ilta auringossa,ihanaa oikeen ajatellakki kun kaikki on ohi ja alkaa normalisoituun kaikki.

kotiin paluu ootteko ohjeistanu miestänne jotenkin?
meillä tarkotus siivota vielä kesäkuussa yhdessä semmonen lattiasta kattoon prokkis ja koko ajan tässä sisustanu hulluna ilmettä uudeks ja mukavaks! mä aion kirjottaa listan kauppaan ja torille ja se tulee oleen pitkä :D marjat ja kasvikset kun sopivasti on parhaimmillaan kesällä,ihanaa! ja muutenkin kaapeista tyhjennetään ennen sairaalaan lähtöä herkut koska heti kun saan vauvan ulos alkaa elämäni kuntokuuri :)

oma olo on pysyny hyvänä,mitä nyt väsymystä vähän. maha ei vieläkään ole varsinaisesti tiellä eikä iso mut kyl tuntee et sisällä vauva on :) jänskättää minkä kokonen tulee kun se neuvolalääkäri oli niin ihmeissään et miten voi sf mitta olla noin suuri ja vauva niin ylhäällä.
ja alle 10vkoa jäljellä!! :)
 
Heippatirallaa mammaliinit!

Maanulle onnea kovasti rouvautumisesta! ;) :flower:

Muljahduksia täällä päivittäin. Tuntuu ihan kauheelle välillä. Aamullakin istuin meikkaamassa,niin Ykä päätti kääntyä kun istuin ja tuntui että sisuskalut tulee pihalle :x

Alkoholia en oo koskaan kuluttanut kauheesti,mutta nyt sillon tällön himottanut olvin karpalolonkero :p Sitä siis yleensä join ennen raskautta jos jotain join. Sidukat ei uppoo. Tupakoin ennen raskautta ja nyt kun tuossa takapihalla ois niin kiva istua vaikka sen karpalolonkeron kanssa,niin tekis mieli vähä kärventää savukettakin..:ashamed: Mies polttanu koko raskauden ajan,joten välillä tekis mieli itsenikin. Oon nähny untakin pariin otteeseen että on tuumannu miehelle ettei yksi rööki voi haitata ja ihan muinamiehinä painunu takapihalle syöpäkääryleelle. Aamulla ihan paniikissa haistelen sormiani että en kai ole oikeasti ollut niin tyhmä :)
Tuosta alkoholista.. Kaverini on myös raskaana,joitakin viikkoja minua jäljessä ja fb:n profiilissa lukee että "vielä 12 vkoa tipatonta jäljellä"..musta tuo tuntuu pahalle. Ihan kuullostaa siltä että kunhan vauva on saatu pihalle,niin riipastaan kännit ja jatketaan sitä rataa myös..Kova bilehile hän muutenkin ollu aina..Ihankuin raskaus ois vaan joku pakko-tipaton :(



Täällä shoppailut äipän kanssa takana. Ostin vauvalle Nalle Puh-pussilakana pakkauksen,pinniksen reunapehmusteet myös Nalle Puhia. Piti tuossa Kodin Terrassakin kotimatkalla pysähtyä ja mukaan lähti amppeli jossa miljoonakelloa ja lumihiutaletta,ihana! Ja toki orvokki 10-pack :) Voihan se olla että pakastelee vielä öisin mutta orvokit ainakin kestää max. -5. Tuosta amppelista en kyllä tiedä.

Ois perhevalmennuksen eka osa tänään klo 17 neuvolan tiloissa,sinne siis. Voi jumankekka kun mä taas nukuin selälläni yöllä! Ihan säikähdin taas kun havahduin hereille ja olin selälläni. Mä oikeesti pelkään että se aiheuttaa vauvalle jotain hapen puutosta tms. Kyllähän tuo tuntuu muljahtelevan ihan normaalisti tuolla masussa mutta silti! :(

Ainiin,bongasin Tori.fi:stä mobilen pinnikseen,jee!
Tämmönen Fisher Price, Rainforest Mobile - Lekmer.fi – Osta lastentarvikkeet netist. Hinta ihan inhimillinen 15e :)

Eipä kai tässä muuta tällä kertaa :)


Tipetsu ja Ykä rv 31+4
 
neuvolakuulumisia...
Paino 485g/vko (viimeks rv 28+0 +671g/vko)
Turvotus +/- (+/-)
Verenpaine 116/72 (118/76)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb:ta ei nyt mitattu (127)
Sf-mitta 30,5cm (29cm)
Tarjonta rt (-)
Sydämensyke muistaakseni 125-140 (viimeks ollutta en muista, ku nää ei merkkaa sitä korttiin).

Yhden saunasiiderin tässä taannoin join, tuomita saa jos on sitä mieltä. Alkoholittoman olisin ottanut mut isäntä toi alkoholillisen enkä aio siitä nähdä syyllisyyttä. Kylmä karpalolonkero vois olla tosi hyvä jossain välissä kunhan masuasukki vaan syntyy, tosin jos imetän ni en mä sitä sitten hetkeen aikaan juo. Mut siis välillä olis ihana juoda kylmä siideri tai karpalolonkero:) Vaikka en nyt yleensäkään kauhesti juo.

Maijamehi ja katkarapu rv 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Tipetsu,onpa ihana mobile! Pehmoeläimet on ihan parhaita! Ja vielä valot ja laulut siihen päälle.. :D Mulla on muuten semmonen "muoviset värikkäät Hello Kittyn näköiset puput"-mobile,missä on 1 melodia..
varasin ajan istukan paikan tarkistus-ultraan,se on sitten tämän kuun lopussa rv:lla 37..en ole kyllä yhtään huolissani siitä istukan paikasta,koskapa saan kuitenkin ilmeisesti synnyttää alakautta..ja vaikka en saisikaan,niin hyvää huolta musta kuitenkin pidetään..eli turvallisuus säilyy.Turha sitä mahdollista sektiota on murehtia..turvallisin mielin menen siis synnyttämään kun on sentään kyseessä yliopistollinen keskussairaala (TYKS). :whistle: -rv 32+4
 
Neuvolalääkärikuulumisia alkuun,

Sokerirasituksessa kaikki arvot priimaa! \o/
RV: 28+2 (23+3)
Paino: + 2,4 kg (yht. 10,8 kg, bmi 21,2 alussa, joten käyrillä mennään :D)
Pissa: Puhdas (puhdas)
RR: 128 / 77 (129 / 69)
HB: 122 (viimeksi katsottu 2.1 jolloin 133)
SF-mitta: 26 (22)
?: 160 (155)
Liikkeet: ++ (++)
Kohdunsuu: kiinteä, kiinni, kaulaa 3 cm

Linea Negra on tänne ilmestynyt ohuena ja haaleana, mutta alkaa ihan karvoituksesta ja jatkuu navan yli koko mahan poikki. Ja poika tänne tulossa. ? Oletteko huomanneet muuta pigmentin tummentumista? Nännit tietty itselläkin tummentuneet, mutta tuntuu että iho on muutenkin hiukan tummempi sävyinen? Olen normaalisti todella vaaleaihoinen, ja nyt näyttää siltä, että olisin jo hiukan päivittenyt (vaikka en siis vielä ole).

Sen verran on pesänrakennus vietti iskenyt, että valmiina on jo nyt aika lailla juttuja. Pienimmät vaatteet (50-56) pesty, silitetty ja odottavat makuuhuoneen lipastossa, pinnasänky koottu (ei sentään vielä pedattu ;D), vauvan lakanat, petivaatteet ja pyyhkeet pesty ja silitetty, kestovaippoja ja kantoliina hommattu samoin kuin paljon tarpeellista pikkutavaraa (rintapumppu jne.), kaukalo, jalusta & matkarattaat ostettuna ja ensi viikolla saapuvat vaunut.

Alkoholista. Kieltämättä itselläkin nämä vapun terassikelit saivat siiderihimon pintaan. Yksi kuiva omena olisi maistunut, mutta kerkiääpä sitä sitten loppukesästä. Tosin imetys pääosassa, jos vain onnistuu, joten ei sitä silloinkaan monesti tartte maistella. Nyt raskausaikana olen juonut pippalotilanteissa aina välillä alkoholittomia siidereitä, mutta ovathan ne aika mehun makuisia. Ennemmin sitten melkein vaikka Fantaa. :D

Vielä kuukausi pitäisi jaksaa koulua. Tuntuu tavallaan, että hyvinhän tässä jaksaisikin, mutta kuitenkin olisi niiiiiin paljon hommia saatavana valmiiksi ennen (ainakin puolen vuoden täyttä) taukoa. Ja parit asiakastyötkin pitäisi vielä valmistaa, samoin kun tuotteita kesäksi myyntiin erääseen käsityöläiskylään. Saa nähdä mitä jaksaa ja ehtii, loput on sitten vain pakko jättää tekemättä. Olen vain hiukan sellainen hommien haalija. :D

Jaksuja kaikille ja nauttikaahan aurinkoisista päivistä!

-A & Pikku-A 28+2
 
Alkoholista joskus olen kuluttanut enemmänkin, mutta viimeseen vuoteen kun vauvaa mietittiin niin en edes käynyt paljon ulkona. Nyt kun se olisi niinkuin kiellettyä niin himottaa kylmä lonkero ihan kauheasti. Istuttiin tossa hakaniemessä laivan terdellä vappu päivänä ja iski ihan kauhea hinku. no jos loppu kesästä sitten sais muutamat kylmät lonkerot kauniissa kesä ilmassa vielä nauttia. Punaviiniä oon juonu tässä raskausaikana(saa tuomita), sairastan endometrioosia ja niillä palstoilla luinkin aikoinaan jonka lääkäri myöhemmin vahvisti, että punaviini on hyväksi yritysvaiheessa ja alkuraskaudessa hemarin takia. Ja se antaa tukea "paketille" alkumatkassa. =) Joten sitä olen ottanut, en kuitenkaan pullo kaupalla vaan lasillisia silloin tällöin.

Täällä viikkoja nyt 29+2 =) Supistuksia tulee ajoittain enemmän,mutta suht rauhallisena pysyny nyt kun kotosalla ollut. Onneksi olen saanut vieraita kylään, että seuraakin ollut vaikka osaahan tämä yksinäistä ollut. Ahdistus kohtauksia tulee (johtuen tyttäreni isästä ja hänen silloisesta väkivaltaisuudestaan ollessani raskaana ja sen jälkeen) ja öisin ei oikein saa nukuttua. Tosin vauvakin tekee tosi hyvää duunia pitäessä minua hereillä. :) Nykyinen mieheni joka on rauhallisempaakin rauhallisin olento päällä maan lähtee viikoksi reissuun ja olen tyttären kanssa kahdestaan. Pelottaa miten saan ajan kulumaan.

Tulipas vuodatusta, mutta olo on haikea ja kaikki tapahtumat yhtäkkiä myös todella isoilta ja itken mitä pienimmästäkin asiasta. :'(
 
Heipä hei hellemasut,

Pakko oli tulla purkamaan kiukkua.. Taas mun neuvola-aika siirtyi (en ole tässä raskaudessa päässyt yhtään kertaa "oikeaan" aikaan neuvolaan, aina siirtynyt)!! Raivostuttavaa, kun ois ollu eka lääkärineuvolakin tänään. Oon siis uudelleensynnyttäjä, eli yhtään lääkärinneuvolaa ei oo vielä ollu. Ja nyt tääkin aika sit taas muuttu.

Kaikki hyvin kuitenkin täällä muuten, pientä turvotusta yms. lukuunottamatta. Tämä oli tällä kertaa omanapaista kiukuttelua, paremmalla ajalla tuun kirjotteleen enemmän.

Voimia kaikille hurjasti!

- Ruususuu ja pikkuinen 27+5
 
30+0 POKS :heart:

Alkoholista: En ole juonut kuin 2 siideriä viimeisen pari vuoden aikana yhteensä, mies ostaa mulle välillä saunasiiderin, alkoholittoman tms, mutta loppujen lopuksi se juo nekin itse, kun ei mun tee mieli :D. Ennen tuota paria vuotta join silloin tällöin ja kävin tanssimassa jne, mutta nyt ei vaan yksinkertaisesti ole tehnyt mieli. Sanoinkin miehelle, että mä taidankin jatkaa tällä tiellä lopun elämääni :D. Ei houkuta siiderit eikä muut, vaikka olisi kuinka hieno ilma tai muutoinkaan. Mutta voihan tuo muuttua vielä.

ON: Tänään olisi neuvola, ja sinänsä ihan hyvä, että on tänään, heräsin viime yönä neljältä niin kauheaan kipuun toisella puolen alavatsaa, mietin jo tosissaan, että jos vanha sektio arpi on revennyt tms, mies oli soittamassa ambulanssia täyttä häkää, kun mä vaan koitin hengittää ja itkua väänsin. Kun pääsin ylös vihdoin sängystä, kipu tuntui koko alavatsalla ja alaselässä, ja alkoi tulla aaltoina, supistuksia tms mitä lie, otin vahvan annoksen kipulääkettä ja pakotin itseni vaan makuuasentoon. Tunsin, että vauva liikkui, joten päätin väkisin odottaa hetken, ja mulla oli ihan kauheasti univelkaa parilta edelliseltäkin päivältä. Jossain vaiheessa havahduin, olin tainnut nukahtaa siihen kivun ja itkemisen keskelle, mutta kipu oli onneksi helpottanut. Varmaan vajaa tunnin olin hereillä kipujen kanssa, säikähdin todella, olin juuri siinä rajalla, että annan miehen lähteä viemään mua sairaalaan. Alavatsa on herkkä edelleen, mutta selliasta repivää ja polttavaa kipua ei nyt enään ole, kastotaan mitä sanoo neuvolassa. Mulla oli vko sitten ultra kuitenkin ja siellä kohdunkaula oli niin pitkä ja kiinni kuin vain olla ja voi.

JA & 30+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei hellemasut!

JA82: Hui kuulostaapa pelottavalle. Toivottavasti kaikki ok!

Vähän neuvola kuulumisia täältä:
Vaihdoin sitä neuvolatätiä viimeeksi ja tää uus oli aivan ihana. :heart: Kyseli miten mulla menee ja tuntui ihan oikeasti olevan siitä kiinnostunut. Keskusteltiin paljon ja asiat saatiin hoidettua ilman hirveää hössötystä ja kiireen tunnetta. Silti en ollut huoneessa kuin varmaan jonkun 25min. :D Loistavaa.
Muuten pissat puhtaat, hemppari ja verenpaineet ok, SF mitta 27.5 eli yläkäyrillä mennään edelleen, vauva raivotarjonnassa. Seuraava neuvola onkin jo reilun kahden viikon päästä.

Viikolla ollut pari kivuliasta supistusta, remppaa kun tehdään ja pihahommia kun ois niin ei malta vissiin ottaa tarpeeksi iisisti. Kohtahan se ois tuonne pihalle mentävä jos sais viimeiset kukkapenkit talven jäljiltä ojennukseen ja vähän vaikka haravoitua. :)

Omena ja Pikku N 28+1
 
Heippa!

Vähän aikaa menny etten ole ehtiny kirjoitella, mutta seuraillu olen palstaa suht aktiivisesti. Täällä mennään närästyksen kourissa, auts! Ekasta mulla närästi kans näin, tokasta ei ollenkaa ja nyt taas närästää... kiusallista! Niin, ja sairastin vajaan kahden viikon sisään kaks vatsatautia. Eka oli enempi sellanen vatsakipuvoittoinen ja nyt tokassa sainki sitten viettää wc-pöntön äärellä aikaa useampaan otteeseen. Toivottavasti näitä ei enää tuu!!

Kuukauden päästä mulla alkaaki vuosiloma (muutamia päiviä oli vielä jäljellä, vaikka hoitovapaalla oonki ollu kesästä 09) ja siihen perään alkaa mammaloma. Vihdoin alkaa tuntua siltä, että aika kuluu nopeeta. Keskiraskaus oli niin tuskainen ja jännittävä (pelottavakin) välillä kaikkine vaivoineen, että odotti vaan ajan kulua. Jokseenki tuskallista tää on edelleen, mutta niin paljo turvallisemmilla viikoilla ollaan jo, että ihan kaikesta ei tarvii panikoida=)

Tässäpä vaan lyhyesti omaa napaa, lapset huutelee jo... Kivaa loppuviikkoa heinäkuun mammat!!!=)

Tiisu 28+5
 
Tervehdys hellemasut!

JA82: Toivottavasti selvisit vain säikähdykseltä, pelottavalta kuullostaa.

Alkoholista: Ei ole kyllä juurikaan tehnyt mieli. Välillä skumppaa ja valkkaria. Nyt terassien avattua kylmää kuivaa siideriä. Alkuraskaudesta maistoin tilkan viiniä pikkujouluissa. Ehtii tuota sitten myöhemminkin.

Täällä alkaisi olla viimeiset työvuorot käsillä. Ensi viikon sunnuntaina on viimeinen työvuro, yhteensä olisi enää 9 jäljellä. Toisaalta tuntuu niin pitkältä ajalta, mutta kun meillä ei tekeminen noissa työvuoroissa lopu, niin tietää, että kohta on jo työt ohitse. Puhuttiin tuossa, että ruvetaan remppaamaan esikoisen huone, kunhan jään lomalle. Ei onneksi ole iso homma ja mies suurimmaksi osaksi sen hoitaa. Tapetin poistossa olen lähinnä apuna ja huonekalujen kokoamisessa. Saa sitten tavaroita paikoilleen ja voi ruveta vauvallekin laittamaan tavaroita.

Muuten ei omassa voinnissa ihmeellisiä. Eilen siivosin perusteellisesti kotona. Seuraava neuvola olisi 14. päivä ja silloin tapaan uuden terkkani, kun omani tosiaan jäi lomia viettelemään ja valmistautumaan vauvansa tuloon. Toivottavasti menee uudenkin kanssa yhtä hyvin, ainakin ekalla neuvolakäynnillä tämä terkka oli mukava, joten uskoisin nytkin näin olevan.

Kattiina ja pirpana 28+6
 
Odottava äiti, haluaisitko ikuistaa tärkeät hetkesi? Aito Media etsii äitejä uuteen tv-sarjaan!

Aito Media Oy kuvaa kesällä 2012 tv-sarjaa odottavista äideistä. Sarjassa seurataan
pääkaupunkiseudulla ja Tampereella synnyttäviä äitejä, joiden laskettu aika on kesä-elokuussa. Ohjelma esitetään Ava-kanavalla syyskaudella 2012.

Tarkoituksenamme on kuvata monipuolisesti erilaisten äitien näkökulmia, koskien odotusaikaa ja vanhemmuutta. Olit yksinhuoltaja tai suurperheellinen, edustat mitä kulttuuria tai uskontoa tahansa, olemme kiinnostuneita odotusajan kokemuksistasi ja mielipiteistäsi.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä osoitteeseen aidit@aitomedia.fi, niin kerromme mielellämme lisää!

Tuotantopäällikkö
Eveliina Pitkänen

************************
Tarkoituksena on siis tehdä hyvän mielen televisio-ohjelma, jossa kuvaamme mahdollisimman monipuolisesti erilaisia äitejä ja perheitä, ilman sensaationhakuisuutta.

Näiltä sivuilta voit käydä tutustumassa tuotantoyhtiöömme:
Aito Media - Etusivu - www.aitomedia.fi

Kiitos avusta jo etukäteen!
 
Etsiskelen tässä hermojani, ette ole nähneet?
Tuntuu, että pää räjähtää, ihan kun olisi pähkinänkuoren sisällä ja aivot turpoo. Hermostuttaa kaikki, vaikka ei ole mitään mistä edes hermostua! ÄRRINMURRIN!!!

Tämän päivän olen käyttänyt "rentoutuen kirpparille menevien vaatteiden silityksessä". Kas meillä kun vintit tursoaa tavaraa, äitini on sellanen lastenvaate hamstraaja ja taidan olla itsekin. Ei tälle kakkoselle kuitenkaan tule ihan kaikkia samoja vaatteita laitettua, mitä esikoisella on käyttänyt. Kiva saada pikkumukelolle omiakin vaatteita. Samalla kun tuossa sit kävin noita kirppistelyjä läpi heräsin ahaa-elämykseen, että kesä tulee ja esikko kasvanut kaikista kamoistaan ulos. Taputtelin itseäni oikein kehuen päähän, että onneksi tajusin nyt, enkä sitten kun helteet iskee, ettei tuo meidän 3vee mahdukaan viime kesäisiin kuteisiinsa.

Massussa on ollut tänään aivan hervoton mylläys välillä ihan oksettaa, kun pikkuinen jyllää niin kovaa sisuskaluja. Viime yökin meni valvoessa, kun ei oikein vaan mitenkään ole hyvä. Lueskelin sitten synnytystarinoita ja etsin lohtua, että josko minäkin pääsisin synnyttämään ihan tavallisesti, vaikka ykkösen sectiolla tulikin. Usko ei jaksa riittää, vaikka tahtoa on.

JA82 Toivottavasti sinulla oli kaikki hyvin??
Omena-85 Miten sie sitä neukkua vaihoit, kerroitko vaan jonnekkin, että nyt ei kyllä tän ekan kanssa mätsää jutut, vai kerroitko ihan sille "huonolle" itselleen että haluat vaihtaa? Itsellä tosin ei ole aikomuksia vaihtoa oman suhteen tehdä, mutta jäin miettimään että miten sellaiset asiat hoituu.

Esikoista kun odotin, minun neukkutäti oli sellainen peltimekossa ja sukkahousuissa kulkeva eläkkeelle jäävä venäläisperäinen rouva, ai että sen jutut kyllä aina nauratti, sitä kiinniso enemmän juorut kun mun vatsa :D Kun kävi kotikäynnillä pojan synnyttyä, siitä tilanteesta otettu kuva muistuttaa ihan identtisesti melkein tilannetta kun minut 80luvulla samoin kuvattu, tätillä oli ihan 80luvun vaatteetkin päällä :D Nyt tästä "uudesta" neuvolatädistä olen ollut hyvällä tapaa hämilläni, kun hiukan erikaliiperia kuitenkin kun tuo edellinen.

Kattiina Mekin just tässä remontoidaan, aloitettiin meidän makkarista ja seuraavana sitten esikoisen huonetta. Aika ihmeen hyvin oon jaksanut autella vaikka ajattelin ettei jaksa kovin. Liekö pesänrakennus viettiä :rolleyes:

Ja onnea minultakin Maanulle, kyllä rouvittuminen on vallan ihanaa <3
 
Iltaa masut!

Eilen oltiin siellä perhevalmennuksessa. Oli siis eräs nainen 2kk:n ikäisen tyttärensä kanssa kertomassa omista kokemuksistaan mm. synnytyksestä ja vauva-arjesta kotona. Oli ihan ok,vaikka oletin että terkkarit kertovat asioista siellä. Ensi viikolla keskiviikkona ois sit toinen reissu sinne. Maanantaina on toisessa paikassa imetystukiryhmän järkkäämä ilta.Mies oli ihan tillintallin työpäivän jäljiltä eilen,mutta hyvin jakso keskittyä kumminkin,vaikka vieressä penkissä istuikin tämä vieraileva äiti ja vauvan pylly ruplattelikin kovasti :)

Huomenna ois sit se kontrolliultra istukan takia :( Paljostako vetoja ettei sille ole tapahtunut mitään sitten viime reissun rv 28. Sf-mittakin oli vaan 1cm kasvanu viime neuvolassa verrattuna sitä edeltävään käyntiin,eli eipä paljon voi vaikuttaa istukkaankaan. Mä en halua sitä pirun sektioooooo!!!!:mad: :headwall: Mikä nainen se semmonen on joka ei voi lastaan synnyttää?! Ja sitten melkein viikko lusitaan sairaalassa,huoh! :headwall:


Äsken näpläilin nännejä ja oikeen kaaressa tirskahti jotain nestettä,hih! :D Kuullostaa aika pervolta tuo,mutta ei ole kyse mistään semmosesta :) :saint:



Tipetsu ja Ykä rv 31+5
 
Tipetsu Tiedän nuo ajatukset täysin sekstiosta. Minä itkin anteeksi pyyntöä kun 37h pykerryksen jälkeen sektioon päädyttiin, koin olevani huono nainen ja äiti kun en lastani saanut maailmaan "normaalisti" MUTTA: eipä se mihkään ole vaikuttanut, ihan takuulla ihan samat tunteet ym. lasta kohtaan kun olisi alateitse tehty. Maito nousi heti sektion jälkeen jne. Ja nyt jälkeen päin en koe enää epäonnistuneeni vaan ajattelen, että hyvä että itse olen elossa ja lapsi voi hyvin, se kai se lopputuloksen tarkoitus on, tuli mistä reiästä tuli :heart:
 
TanjaSii Joo,tärkeintähän se on että vauva on turvassa kuten myös minä. Mutta kun tuolta netistä lueskelee sektiosta juttuja niin,tuntuu että sielläkin melkein halveksutaan moista. Siis kun siellä selitetään tyyliin "sektioon liittyy paaaaljo ennemmän riskejä kuin alatiesynnytykseen...kohdunkin saattaa menettää ja voi sitä veren määrää..puhumattakaan siitä ettei maito välttämättä nouse ja jos nousee,niin huonommin ainakin kuin alatiesynnytyksen jälkeen..Niin,ja sairaalassakin joutuu olemaan melkein viikon kun toipuminen kestää niin jumalattoman paljon kauemmin kuin alatiesynnytyksestä... ja niitä kipulääkkeitä joudut vetämään niin ettet vauvaasi voi hoitaa hetkeen..ethän kyllä ihan heti vauvaa saakaan lähellesi..." :( :'(
 
Täällä neuvola takana, juttelin tuosta yöllisestä kipukohtauksesta, ja sain käskyn mennä sairaalaan jos tulee uudestaan eikä mene pian ohi taikka kipu kasvaa, kun mulla suht tuore kuitenkin tuo edellinen sektioarpi, ja kipu oli juurikin niillä kohtia. Muutoin siis kaikki hyvin, pikkuinen meni hurjasti masussa, oli vaikea saada sydänääniä, ja dopler sai kyytiä potkuista. Päivällä tuli vielä muutamia kipeitä supistuksia, mutta otein tuossa päikkärit, niin sen jälkeen on rauhoittunut, säikähdin kyllä ihan tosissaan yöllä ja sanoinkin miehelle silloin, että toivottavasti ei vaan ole vanha sektioarpi.
Niin vielä tuosta sektiosta, ed. kerralla olis leikkauksen jälkeen 2 pvää sairaalassa, maitoa tuli heti alusta asti hyvin ja buranalla ja panadolilla mentiin, vauvaakin hoidin heti teholta päästyä (jouduin sinne hetkeksi synnytyksen jälkeen kun verenpaineet romahti leikkauksessa pari kertaa), noissa nosteluissa painelin vain tehokkaasti kelloa jos oma mies ei ollut huoneessa, ja aina sain apua henkilökunnalta. Ja vauva pääsi siis iskän syliin heti syntymän jälkeen, musta sekään ei ole hullumpi vaihtoehto kuitenkaan ;). Mutta juu, siltikin tuleva sektio pelottaa, mutta koitan ajatella positiivisesti.

JA & x
 
Viimeksi muokattu:
TanjaSii: Meillä on tällä alueella periaattessa kaksi neuvolatätiä kun toinen on osa-aikaeläkkeellä ja toinen sijaistaa häntä. Kävin ensin tuon sijaisen luona mutta meillä ei tosiaan homma natsannut. Soitin neuvolaan joku aika sitten ja sanoin että haluan vaihtaa seuraavan ajan tälle meidän alueen toiselle neuvolatädille. Tänään sitten sanoin ko. tädille että kävisin mieluummin hänen luonaan jatkossa, eipä tuo edes kysynyt että miksi, varasi vaan seuraavan ajan hänelle. Jäi vähän sellainen olo että liekkö olin ensimmäinen joka neuvolatätiä halusi vaihtaa... :)

Omena ja Pikku N 28+1
 

Yhteistyössä