*HEINIKSET 2008*

Poju on ollut aivan täysin valokuvamalliluokkaa kunnes muutaman vko sitten naamalle alkoi ilmestyä sellaisia pienen pieniä nyppyjä - ja nyt niitä on enemmän kuin koskaan. Lastenlääkäri sanoi että ovat hikinyppyjä ja että häviävät kun ilmat viileenee.. tiedä häntä!? Oletteko törmänneet samaan? Yritän puhdistella ja rasvailla pojan naamaa, mutta ei tunnu auttavan.. Odottelen kärsivällisesti että tilanne normalisoituu. Neuvoja otetaan vastaan!
 
HEIPPA!!!

Täällä elämä rullailee suht mukavasti.
Pikku herra nukkuu päivisin noin 3 tuntia pihalla ja öisin klo 23-6(kerran herää syömään).Vieressä makoilee.Rottinkinen ensisänky ei kelpaa ja pinnasänky on vielä kasaamatta!Viime yönä kyllä heräili parin tunnin välein kun oli masuvaivoja.Rinssi on alkanut kakkailemaan vaan joka toinen päivä ja tulos on sen mukaista! :kieh: Toissapäivänä sitä sinappivelliä oli niskaan asti! :D

Viime viikolla käytiin neuvolassa ja painoa on jo hurjat 6460kg/7vko.Pituuttakin on kertynyt 60cm,joten osa 62cm vaatteista jo pieniä...Herra höpöttelee ja jokeltelee paljon ja viihtyy puuhamatolla! :) Tukkaa oli paljon syntyessä ja nyt hiukset kasvaa sellaista vauhtia että kohta saa takatukkaan jo laittaa ponnarin.Eilen ostin rinssille oman shamppoonkin.
Ensi viikolla olisi sitten lääkärintarkastus.

En enää imetä säännöllisesti vaan vain silloin kun rinssi haluaa rintaa.Useimmiten nykyään tuntuu tahtovan uni-,&lohtutissiä!Nannia on mennyt alusta asti mielettömiä määriä ja nyt noin 600-700ml/pv!Aion kysyä lääkäriltä ens viikolla että joko voisin aloittaa esim.maissivellin antamisen?

Jälkitarkastuksessa kaikki muuten ok,mutta hemoglobiini on vieläkin tosi alhainen(112)vaikka syön lisärautaa.Menetin sektiossa niin paljon verta,että hemppa laski tosi alas.Söin purkin OBSIDANIA ja nyt ostin FEXINiä.Popsin myös vielä multitabsin raskauspillereitä,joissa on myös rautaa!
Mulla on myös vieläkin aivan järkyttävä makean himo! :whistle: Painoa pitäisi tiputtaa(Sairaalaan mennessä painoin 78kg,nyt 64kg ja ennen raskautta 57kg),mutta ei ne kilot kyllä herkkujen ahmimisellla katoa...
No mun tavoite onkin,että jos jouluun mennessä sais ainakin 5kg pois.
Lääkäri ei antanut vielä lupaa tehdä vatsalihaksia ja tää"vesisänkymäinen riippuröllikkä-masu"on alkanut ahdistamaan...Huhhuh.

Ristiäiset on ens viikon lauantaina ja nimikin alkaa jo hahmottua pikkuhiljaa...

Nyt täytyy mennä puuhastelemaan kotihommia,kun pikku herra tuhisee vaunuissa ulkona!

T:bella&rinssi 7vkoa+3pv :heart:
 
Hei!
Hengissä selvisin viipalekuvauksista =) .Sitovat miut remmilöillä laveriin kiinni,siis pään ja vartalon käsineen,sit menox tötteröön.Ja justiin ku rupes ahistus käymään ylivoimaseks nii se olikii jo ohitte.Viikon päästä korva-,nenä,kurkkupolille aika tuloksia kuulemaan ja leikkausta suunnittelemaan.

bella:Meillä kans Jooseppi syö ihan hirveitä määriä tuttelia,kerralla 120-140 ml ja vajaan kolmen tunnin välein.Viime yönä yllätti ku nukku 22-05.30 ku tukki ja mie tietty taas pörräilin kahtomassa et hengittääkö poju ollenkaan :( .Edellisyönä nimittäin tankkaili parintunnin välein hirmu satseja tuttelia.Sisko kans sano tuosta maissivellistä,et sitä vois sotkee esim.30ml ja tuttelia sit 90ml ja kokeilla miten reagoi.Hän on joutunu antamaan pojalleen ihan neuvolalääkärin kehotuksesta parikuisena velliä ku poju söi litratolkulla nannia.Synty kuukaus etuajasa ja oli pullopoju ihan alusta lähtien.Pitää huomenna kysellä tuosta puolesta 2kuukautis neuvolassa.

suomalainen:Kiitos!Sie se jaksat minuu tsempata :D ,mitä mie iliman sinnuu tekisinkään!

Pandakarhu:Voisiko olla puhtiaista?Meijän Joosepilla puhkes puhtiainen siinä viikon iässä ja nyt 9 vkon iässä rupee pikkuhiljaa näyttämään normaalilta vauvan nassulta.Eli rupee puhtiainen tekemään lähtöä.Pahimpana aikana puhtiaisiho oli tosi kuivan tuntunen ja laitoin siihen natusanvoidetta(tuubissa),kerran nimittäin laitoin erisan-kosteusvoidetta ja huuto oli kamala,se rupes kirvelemään pikku-ressukkaa!Natusania oon muuten iteki käyttäny ku miula on niin mahottoman herkkä ja kuiva iho.

Nyt vauva huoltoon,isännys yllättäen tuuppas pojan tohon sängylle,on kuulemma pissi tullu nukkuissa vaipan ja vaatteiden läpi,ja kuka muukaan sen ongelman selvittää jos en mie???

Ievaliina ja Jooseppi 2 kk+2pvä
 
tänään saatiin miehenkanssa olla ihan kaksisteen ekaa kertaa piiitkään aikaan =)
lapset vietiin mun vanhemmille iltapäivällä ja illalla haettiin pois. oli niin ihmeellistä ja ennenkaikkea hiljaista.
ei juuri mitään tekemistä keksitty,ajeltiin ja käytiin kahvilla varmaan kaikissa tampereen kahviloissa :D
kyllä se on ihmeellistä miten ei lasten jälkeen keksi enää mitään tekemistä kun kaksin jää. mutta oli se kivaa,autossakin sai huudattaa musiikkia kovalla.
ja mummulassakin oli menny oikein hyvin,vauva oli ollu huutamatta ja jopa nukkunut..

olin heiniksissä odotuspuolella,nyt vasta tosiaan äkkäsin että meille voipi olla täälä pino.

en muista kysyinkö jo viimeksi miten teitin vauvat on kasvanut pituutta?
tuntuu että on meille tullut tosi vähän ja käyräkin näyttää alaspäin menevän.
onhan ikääkin toisella vielä niin vähän.

vauvasta tuli alex mikael :heart:
 
Moi. 7 vkoa ikää ja neuvolassa käyty...

Pituutta 54.2 eli reilu 4 cm lisää syntymäpituuteen. Painoa 4500 g eli 1150g lisää syntymään. Suht hitaasti mutta varmasti neito kasvaa. Meillä menee vielä hyvin 56 cm ja jopa tuo yks 50 cm bodykin vaatteista päälle kestovaipoista huolimatta. Yhtä 62 cm kokeilin, mutta se oli vielä tosi väljä. Onneks tuli hankittua noita pieniäkin vaatteita, kun niille on ollut tosi paljon käyttöä.

Hirmuisia raivareita tämä meidän neiti ottaa välillä. Huutaa naama punaisena niin kauan kuin jaksaa. Sit ääni vähän vaimenee ja ähinä alkaa. Aloitin kuitenkin cuplatonin käytön mahavaivoihin n. vko sitten ja sen jälkeen on välillä ollut tosi mukavia päiviä, kun tyttö saattaa nukkua päikkärit paikoillaan olevissa vaunuissa tai sitterissä. Ei tarvi kantaa koko päivää --- Jihuu.

Lähdenpä syömään, kun on rauha maassa.

Virtanen
 
Heippatirallaa täältä arkisesta kaaoksesta. Eilen oli jälkitarkastus, kaikki oli ok. Yläosa todettiin terveeksi ja alaosakin oli "normaali" 6 synnytyksen repsahtanut malli.
Hemppa mulla on vaan 109 mutta kun siitä otettiin se rautavarasto-arvot niin ei mulla mitään anemiaa silti ole. Senkka on 26 mutta se on ollut jo vuodesta 2005 yli 20 eli ei kuulemma ole mitään hätää koska mitkään muut veriarvot eivät viittaa tulehduksiin.

Samalla käynnillä oli pikkuisen lääkärineuvola ja kasvua on kyllä tapahtunut =) Painoa oli tasan 8 viikon ikäisenä siis 5810g ja pituus 59.5 cm(kieli keskellä suuta rustaan näitä kun vimeksi tuli pienet ylilyönnit :LOL: )

Vaavi voi muuten hyvin mutta flunssa vaivaa. Kuulutaan sellaiseen projektiin kuin "hyvän kasvun avaimet" ja siinä kuuluu 3 päivän sisällä mennä lääkäriin jos tulee flunssaoireita joten käytiin sitten maanantainakin lääkärissä. Ei ollut mitään korvissa eikä keuhkoissa. Ihan tavis flunssaa, kuten isoveljelläkin. Tollaisen 1v. räkätauti on kyllä "hauska"...räkää on sitten ihan joka paikassa kun nenu pyyhitään siihen mikä eteen tulee....voi apua!

Kuuluuko teistä joku muu vauvelin kanssa johonkin tutkimusprojektiin??

Tsemppejä kaikille jotka sitä tarvitsevat ja mukavaa keskiviikkoa

hetikial ja reino 8vko+1pvä
 
Neuvolakäynti oli tänään ja pikkuherran mitat tällä hetkellä (2kk) ovat 60cm pitkä ja painoa 5.640kg - joten hyvin kasvaa. 60-65 senttisiä vaatteita olen käytellyt jo viikon verran, jottei mene liian pieniks heti - ongelmana se että vaavi on pitkä mutta "laihahko" jos sitä nyt vauvasta voi sanoa eli vaatteet jää pieniks pituudesta, mutta sitten ne isommat koot on jo hirmu leveitä.

Pojun nypyistä naamalla sanoi lääkäri että johtuvat keräÄntyneestä hiesta sun muusta kuolasta - ja että putsaamalla ja rasvaamalla ongelma hoituu. On kyllä nyppyongelma helpottanutkin aika lailla kun ilmat ovat viilenneet, joten kaipa se sitä sitten on. Talvi on tulossa, joten sitttenpähän nähdään.
 
Napyista ollut juttua. Mina ehdin saikahtamaan kunnolla kun vauvalle tuli ihan yx kax koko paa tayteen pienta punaista nappya. Taalla aina tahdennetaan etta kaikista vauvan akillisista ihomuutoksista on heti mentava naytille.
Paastiin laakarille heti kun vastaanotossa kerroin tulon syyn. Mitaan pahaenteista napyt ei olleet vaan vauvat usein reagoivat ihollaan "vaarattomiin" viiruksiin yms. Napyt havisivat yhta akkia kuin tulivatkin parin paivan paasta.
Nyt onkin iho niin samettisen silea kuin olla voi =)
Karstaa meinasi tulla mutta oliivioljylla lahtenyt sekin pois.

Satuin ruokakaupassa samaan kassajonoon meita monet kerrat ultranneen ja myos synnytyksessa avustaneen laakarin kanssa. Mukava (ja komea!) irlantilainen ja muisti meidat hyvin. Sanoi etta olipas kiva nahda tuttua vauvaa vahan vanhempanakin. Sain tilaisuuden kiittaa kaikesta =)

musikka ja pikku m 9 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeli:
Mitä Ieveliina tuo puhtiainen on? Meillä kans naama, korvat ja rinta näpyillä.
Vauvan elimistöstä puhistuu äidin hormoonit ja siitä tulee nuo näpyt.Ja se on ihan normaalia.Esikoisella ei kyllä mitään tällasta ollu niinku nyt Joosepilla.

Ievaliina
 
[

en muista kysyinkö jo viimeksi miten teitin vauvat on kasvanut pituutta?
tuntuu että on meille tullut tosi vähän ja käyräkin näyttää alaspäin menevän.
onhan ikääkin toisella vielä niin vähän.

Eilen oli 2-kuukautis neuvola ja Jooseppi on nyt 58 cm pitkä ja painoa 5180g joten 9 viikon aikana poju on kasvanu 9cm ja painoa on tullu n.1700g.Keskikäyrillä menee kasvu.

Ievaliina

 
=) Heikka vaan kaikille!
Eipä enää näköjään tule täällä "roikuttua", mikä varmaan ihan positiivistakin... Ollan ulkoiltu ja kerhoiltu jne jne. Pitävät nuo lapset äidin mukavan kiireisenä ja nyt kun maha ei enää ole tiellä ja hidastamassa, on taas kiva liikkua. Ei siis kerkeä koneelle kuin uutiset joskus lukaisemaan.
Meillä neiti kasvaa kovasti, on täysimetyksellä (kuten aiemmatkin) ja nukkuu hyin. Ei ole ollut mitään masuvaivoja eikä ongelmia muutenkaan. Helppo vauva! Mutta niin oli siskotkin ja kun tuo oma rentous/varmuus kasvaa jokaisen myötä, niin ei voi valittaa mistään... Tosin niskat ja selkä on aivan jumissa itellä, ja mies tykkää huonoa, kun ei mitään seksuaalisia vireitä. :ashamed: Saa sitten säälistä... No sekin korjautuu, kun aikaa kuluu...
Ihan vaan nytkin kävin katsomassa vieläkö palsta pystyssä, ehkä tässä taas aktivoituu, kun sateet alkavat.
Pirteän kirpeitä ja aurinkoisia syksypäiviä kaikille!

Passepartout ja neiti vajaa 2kk
p.s Nimikin on jo, mutta mukavuudenhaluiset ihmiset järjestää ristiäiset vasta ens kuussa, jos sit vaikka mahtuisi vanhaan juhlamekkoonsakin... :whistle:
p.s2 Noita ihonputsarinäppyjä meilläkin, kohtuullisessa määrin, en oo tehny niille mitään, häviävät ajastaan.
 
Meilläkin on hormoninäppyjä nassu täynnä. On ollut kans jokaisella.

Tosta tuoremehuista tuli mieleeni että silloin kun v.-67 olen syntynyt niin silloin annettiin vauvoille TOMAATTIMEHUA!...mulla oli ollut kuulemma masuvaivoja ja äitini oli saannut neuvoksi antaa tomaattimehua ja siitähän oli sitten oikein kunnon huudot alkanut....oli mennyt masu täydelliselle ripulille ja polttanut pepunkin punaiseksi ja olin huutanut vallan julmetusti :eek:

Meillä ristiäiset lähestyy. Kauhulla ajattelen taas sitä tulevaa aamua kun kaikki kaatuu mun päälle ja kukatkin tarvii vielä noutaa. Meillä siis kyllä tulee pitopalvelu ja pidetään seurakuntatalolla kun kutsuttuja on noin 40. Olen kaikista lapsista mukavuudenhaluisena ottanut pitopalvelun kun kyllä sitä sitten saa ite leipoa ja järjestään kun on synttäreitä ja nimppareita. Niihin leivon ite aina kaikki, nytkin tietty olisin voinnut leipoa, mutta kun sitten ne olis tarvinnut kärrätä seurakuntatalolle kun tänne ei mahdu hippaamaan ja tarjoilija/kahvinkeittäjää olis silti tarvittu.

OIH!!...meijän pikkuinen hymyili seinille äskön...hänellä on vähän toi hymy ollut kortilla....pikkuhiljaa se sieltä alkaa tulemaan.

Siitä tulikin mieleeni että itkeskeleekö teidän vauvat sylissä ollessä. Meillä vauva itkee lähes aina kun on mun sylissä kun haluais roikkua tississä mutta kun menee isin syliin niin siinä möllöttää tyytyväisenä.
 
Tervehdys!

Eipä sitä tosiaan enää ehdi entiseen malliin istumaan koneella. Aamut menee tuon esikoisen kans touhutessa, kun pikkunen yleensä nukkuu meitä pidempään tai sitten ottaa jo ekoja päikkäreitä jos on heränny aikasin. Illat menee taas tuota pikkusta kannisekellessa kun ei oikein suostu nukkumaan. Yöunillekin voi simahtaa vasta aikasintaan klo23, vaikka kuinka väsyttäis jo paljon aikasemminki :/ Onneks mies osallistuu myös tähän iltaruumbaan ihanasti. Päivisin on teitystikin töissä.

Mutta eipä tästä kirjottamisesta taida tulla taas mitään. Esikoisen kans on taas tunti tapeltu päikkäreille menosta, tulkosena vaan väsyny poika ja hermonsa menettäny äiti. Ja pienempiki teitysti just herää ulkona, kun nukkunu vasta puol tuntia. Täytyy koittaa hyssyttää se uudelleen uneen.
Palailen siis toisen kerran paremmin =)

Änkkäpöö ja poju 2kk 3pvä
 
Kaveri oliki nukahtanu itekseen uudelleen sillä aikaa kun tästä ulos selvisin =)

Meillä ei muuten noita hormoninäppyjä oo juuri näkyny, mutta eipä ollu aikoinaan kyllä esikoisellakaan.

Pandakarhu jos tuntuu että bodyt vielä leveyden puolesta menis pidempään päällä, niin kannattaa hommata bodyn jatkopaloja. Helppo niitä on kyllä tieten iteki tehdä, mutta ainakin kestovaippoja myyvistä (verkko)kaupoista noita löytyy. Ei tieten ehkä ihan kaikista, mutta monista kuitenkin =)

Mun pitää kyllä ihan kaivella tuon meidän pojuna nlakortti, että voin tarkistaa mitat. 6vkon iässä näyttäis olleen 5450g ja 56,5cm eli syntymäpainoon tullut lisää 1620g ja 5,5cm. Hyvin lienee poika saanut ruokaa ja täysimetyksellä siis mennään :D Muutaman kerran tosin saanut ihan pikkulirut korviketta (30-40ml) illalla, kun on tuntunut ettei rinnoista irtoo enää mitään. Seuraava neuvola meillä onki vasta 3kk. Kotipunnituksen perusteella painoo oli tullu jo n.800g lisää.

Me ei olla mukana missään tutkimuksessa. Yhteen rokotetutkimukseen tuli kutsu, mutta kun se olis pitäny alottaa jo tämän kuun aikana ja ei oikein houkuta piikin takia ajaa parin tunnin matkaa Ouluun, niin jätettiin sitten väliin.

On se vaan jännä mitä kaikkee lapsille on aikoinaan juotettu. Tuo tomaattimehu on kyllä ihan paras, tosi tulos oli aika kauheen kuulonen :eek:

Mutta pitänee lähtee touhuamaan tuon esikoisen kans. Kaikkee nuo 2vuotiaat kyllä keksiikin, tällä hetkellä äidin tuolin alla poltetaan tulta. Kaulimesta sai vedettyä irti toisen kahvan ja sen keskipötkylän ja sillä nyt sitä tulta kohentelee ja kovasti lisää sinne lehtiä ja puita :LOL: Ollut vissiin poika kattomassa kun ukki laittaa tulet uuniin :D

Että sellasia touhuja tänne tänään

Änkkäpöö taasen
 
Hei kaikille! Olisin kysellyt teiltä noista D-vitamiineista. Olen antanut meidän Maura-neidille Devitolia sieltä kaksiviikkoisesta asti ja jonkin aika sen jälkeen alkoi ne iltaiset mahavaivat ja itkut. Pari päivää sitten päätin, etten enää anna niitä, et jos kivut tulisi niistä. Nyt sitten eilen tulikin kakkaa jo kolme kertaa, vaikka monta viikkoa neidin maha on toiminut vain n. joka neljäs päivä! JA sitä kakkaa tuli paljon! :LOL: Voisiko se olla, että ne vitskut on kovettanut hänen mahaa liikaa? Toisaalta. olen nyt antanut myös viikon verran Rela-tippoja, joten saattaahan se olla, et ne alkoi nyt vaikuttaa. Mitä mieltä olette? Ollaan ens vkolla menos neuvolaan, joten ajattelin olla nyt siihen asti antamatta d-vitskuja ja kyselen sieltä lisää, että josko vaikka jonkun toisen merkkiset olisi parempia...

Mutta ihanaa on, kun neiti ei ole kolemeen iltaan enää huutanut ja hymyilee ja jokeltelee vain!

Time79 ja Maura 8 vkoa + 2 pv

 
Time79 Vaihda Jekovittiin, meilläkin huudeltiin DeVitolin kanssa ja Jekovitistä ei mitään.

Mulle on kans lapsena juotettu appelsiinimehua parin kuukauden ikäisestä lähtien. Äiti on kyllä imettänyt minua myös 8 kk ikään asti, mutta niin on vaan kaikki siitepölyallergiat, eläinallergiat ja nyt aikuisiällä tullut myös ruoka-aineallergioita, ne liittyy kyllä tuohon siitepölyallergiaan (omena, päärynä, luumu, persikka, banaani yms)

Onko teidän vauvoilla sitä karstaa päässä? jos on niin mitä olette sille tehneet? Meidän pojulla on vaikkaa kuinka paljon ja olen yrittänyt sitä öljyn ja harjan ja kynsien avulla poistaa, mutta tuntuu että se kasvaa yön aikana takaisin :|


Hetikial Kyllä meilläkin itkeskellään äitin sylissä, mutta itkee myös iskällä. Iskä kanniskellu niin vähän että hankala verrata. Mutta joskus kun on vieraalla sylissä niin tuntuu, että on rauhallisempi siinä kuin minun sylissä. No toisaalta minä ruukaan napata vaavin takaisin itselleni jos se rupeaa kitiseen, mulla on helpompi olla jos se kitisee minulla kuin jollain muulla. Kokoajan kyllä on tullu vaan aurinkoisempi poju kun on ikää tullu.

Ievaliina Meidän Aadolf on aikalailla samankokoinen kuin teidän Jooseppi. 2kk neuvolassa 58 cm ja 5050 g. Menee tosiaan jollain keskikäyrällä, älä ole huolissasi.

Jahans poju hereillä, mentävä taas on.

AinoEinari ja Aadolf 2 kk+
 
Moi. Meidän pikkuinen on kipeä. Nyyh. Olen itse tosi huolissani, kun mieskin on vielä matkoilla ja täytyy nyt selvitä yksin. Onneksi tänään lastenlääkäri sanoi, että niin kauan kuin vauva imee ja nukkuu, niin ei ole huolta. Jotenkin vaan kauheaa kuunnella tuota krohinaa ja vinkunaa, kun vauva on niin tukossa. Ja itse nukun tosi huonosti, kun haluan tarkkailla, että vauveli hengittää...

No nyt vaan suolatippoja nenään ja sitten letkulla itse imien räät pois. Lisäksi höyryä ja tarvittaessa nestemäistä salbutamolia ts. keuhkoputkia avaavaa lääkettä. Miulla on itselläkin ahtaat röörit, jotka vaivaavat aamuisin vähän ja sitten maksimirasituksessa kylmällä, kostealla tai pölyisellä ilmalla -- vauvalla saattaa olla tuollaista allergia-astma -taipumusta ja sekin voi aiheuttaa tuota tukkoisuutta, kun vauva ei vaikuta kauheen räkäiseltä eikä ollenkaan kuumeiselta . Mun pitää jo nyt tarkkailla syömisiäni, kun vauva täysimetyksellä. Pähkinät, mansikka ym. hedelmät kielletty. Toissailtana söin kiinalaisessa mm. pähkinää sisältävää ruokaa ja lääkäri epäili, että tukkoisuus voi olla sieltäkin peräisin, kun tää alkoi eilen. Yleensä kyllä allergiajutut alkaa vasta n. 3kk iässä.

Täytyy vielä purnata julkisen puolen säästöjä. Neuvolaan kun soitin, niin sanoivat, että pitää ehdottomasti mennä lääkäriin. Sit soitan lääkäriin, niin ei ole aikoja enää tälle viikolle eli vain jonottamalla pääsee ja hoitaja sanoi, että nyt jono on n. 3h eli ruuhkaista on. En tosiaan viitsinyt pienen vauvan kanssa lähteä jonottamaan vaan varasin ajan yksityiseltä. Sain ajan heti tunnin päästä ja maksukin (55,-, josta myöhemmin vielä kelalta vähän takas) oli ihan kohtuullinen suureen huoleen nähden. Jotenkin on vaan niin tylsää, että maksan veroja, mutta sitten ei edes pienokaiselle saa terveydenhuoltoa. Itseäni odotusaikanakaan ei jonotus haitannut. Kyllä sen kipeä aikuinen kestää, mutta kun vauva on 7 vkoa....

Paranemista odotellen ja mukavia vkonloppuja toivotellen...

Virtanen ja pieni tuhisija.
 
Huomenta
Huomenna olis ristiäiset, kaivoin ristiäismekon eilen kaapista ja yllätys yllätys, siinä olikin edelliskerrasta puklua :/ ....no sitä sit pesemään, en kokonaan sitä pessyt vaan sen puklun pois ja ripustin sen saunan oveen roikkumaan. Mieheni tullessa kotiin hän kävi kylppärissä ja takaisin tullessa tokaisi että " jahas, ja nyt on sitten hammastahnaa siinä kastemekossa?!"...mitä HEMMETTIÄ!!!...no joo, meijän 3 v oli käynnyt pesemässä hampaita ja oli tyhjentänyt puoli putkiloa tahnaa "samalla" siihen mekon liepeisiin....ARG! |O |O Taitaa meijän poika tulla kastetuksi melkoisessa tahrapalttoossa :p

Virtanen Paranemisia teijän pienelle, meillä täällä kans flunssa koettelee pientä, mutta ei ole noin rankkana kuin teillä.
Outoa etteivät ota julkisella puolella lekurille, mainitsitko vauvan iän kun soitit?...meillä ainakin on terveyskeskuksessa sellainen sääntö että alle yks vuotiaat on otettava heti, kaikkien ohi =) Onneksi kuitenkin kävit yksityisellä, eikä tosiaan ollut kalliskaan.

Nyt tarvii lähteä kauppaan, "aikainen mato se madon nappaa"...vai miten se nyt olikaan :) :)

hetikial + Reino
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtanen:
Moi. 7 vkoa ikää ja neuvolassa käyty...

Pituutta 54.2 eli reilu 4 cm lisää syntymäpituuteen. Painoa 4500 g eli 1150g lisää syntymään. Suht hitaasti mutta varmasti neito kasvaa. Meillä menee vielä hyvin 56 cm ja jopa tuo yks 50 cm bodykin vaatteista päälle kestovaipoista huolimatta. Yhtä 62 cm kokeilin, mutta se oli vielä tosi väljä. Onneks tuli hankittua noita pieniäkin vaatteita, kun niille on ollut tosi paljon käyttöä.

Hirmuisia raivareita tämä meidän neiti ottaa välillä. Huutaa naama punaisena niin kauan kuin jaksaa. Sit ääni vähän vaimenee ja ähinä alkaa. Aloitin kuitenkin cuplatonin käytön mahavaivoihin n. vko sitten ja sen jälkeen on välillä ollut tosi mukavia päiviä, kun tyttö saattaa nukkua päikkärit paikoillaan olevissa vaunuissa tai sitterissä. Ei tarvi kantaa koko päivää --- Jihuu.

Lähdenpä syömään, kun on rauha maassa.

Virtanen
:wave: meillä melkein saman kokoinen neitonen :D ja vaatetus puoli samanmoinen, tosin nyt 50cm:t on alkaneet hihoista jäädä hiukka vajaiks. Ei vaan pystyis heittää pois niitä virlä... :|

ja meil kans vedetään raivareita ja loukkaannutaan sydänjuuria myöten!!
 
Huomenia!

hetikial:Voi hyvänen aika,on siinä vauvelia irvistyttäny aivan varmana ku tomaattimehua on saanu :x ,mie en pysty aikuisenakaan ees maistelee sitä...Näin ne tosiaan muuttuu suositukset,sisko on syntyny -64,ja äitee ol tehny hälle puolimaitoa:puolet vettä ja puolet maitoa lisäks kauravellistä valutetaan limat sit siihen kai kaipa sitä on kiehautettukin.No sisko on lastentarhanope ja 4 lapsen äiti joten ei kai tuo siitä traumoja saanu =) .Ei tuohon aikaan ollu korvikkeita olemassakaan ja vauva piti kuitenkii ruokkia,sitä en tiiä miks äiti ei imettäny vaikka kyllä luulis niin isolla ja rehevällä rintavarustuksella et ois ruokkinu näläkämaan lapsetkii siinä samalla.No ei ollu ne äitiyslomatkaan tietysti pituudella pilattu joten sekii varmaan vaikutti.
Hyvät naurut sain tuosta "puhtaasta" ristiäismekosta,jotenkii kuullostaa ihan meijän perheen touhuilulta :LOL:

AinoEinari:Meillä on sitten varmaan standardi-mittaset vauvat :D .

Virtaselle: Voimahali :hug: ,toivottavasti pieni parantuu eikä ois kuitenkaan allergiaa vaan ihan flunssaa.Meinaan vaan et sais isonakii syödä sit esim.pähkinöitä.Nuo allergiat on tosi hankalia toisilla lapsilla ku tuntuu et ei saa todellakaan syödä ku jotain poroa ja maissia :( .
Voimia ja jaksamista ihan säkkikaupalla ja parantavia tuulia myöskin!!!!

Nyt lähen sumpille(taas...ukko jo kitis et juon liikaa kahvia,siitä kuulemma johtuu kohonnu verenpaine.No,en mie jaksa hereillä olla jos ei saa juoda kahvia,kukas sit Joosepin hoitaa?!,ei ainakaan tuo mukamaslääkäri diagnoosineen,nytkii on koiran kanssa metässä...)

Ievaliina ja Jooseppi kahta päivää vaille 10 viikkoa ;)
 
heipsan!

Meidän neuvola mitat näin kuusi viikkoisena 4200g, ja 54cm. kaikki oli taas ok neuvolassa.
Hiuksia meillä oli syntyessään vähän, mutta koko päässä. nyt alkaa päälaki olemaan kaljuna.
Meilläkin ollaan flunssaisena, ja kuumeisena oltu. esikko viime viikon ja kakkonen vasta tämän viikon sairastellut. Muutama yökin on nyt mennyt huonommin, koska on niin tukkeessa. Täällä on vain koti konstein hoidettu molempia.
Lääkäriin en vie vauvaa, koska tavallineen flunssa, toinen meillä ei ole vielä vakuutusta. Pian senkin saa hakea.
Ristiäiset haluaisin jo pitää parin viikon päästä, mutta kun kummi on poissa ainakin 6,5vk, ja isäni vielä pari viikkoa ulkomailla. Saa nähdä meneekö pojulle perintö/kierto ristiäispuku enään, toivon kovasti et mahtuisi.

Onko ollut helppoa miettiä nimiä lapsillenne?*

Meillä ei vieläkään tietoa nimestä.

nyt unille!!
 
Moikka,

paranemisia kaikille flunssapotilaille. :hug:

Meillä pojan vatsavaivat on helpottaneet. Sitä huutoa oli ihan kamala katsoa. Voimia kaikille koliikkivaivojen kanssa kärsiville.

Meillä poika menee yöunille jo seiskan aikoihin. Unta riittää noin aamu 6-7. Tosin heräilee syömään noin kolme kertaa. Päivisin ottaa torkkuja ja yhdet pidemmät (n 2 h unet).

jaahas käsky käy, mentävä on...
 

Yhteistyössä