*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

Kitrus Mulla on kohdunsuuta jäljellä 1/2cm, pehmee ja vissiin sisältä jotenkin auki mut ulkoa oli vielä kiinni.. Tosin tostakin on jo viikko aikaa ja jonkun verran ollut alaselässä ajoittaisia menkkamaisia kipuja että tiedä sit paljon muutoksia on taas tapahtunu..

Valkovuoto on täälläkin ollut runsasta oikeestaan ihan alusta asti.. Pidän muuten aina pikkuhousunsuojaa paitsi öisin.. Ja jos aamulla oon jonkun aikaa ilman ja teen jtn ni yleensä vähän lorahtaa pöksyyn. Mutta en koskaan pysty oleen ilman suojaa koska on se inhottava tunne kun on pikkarit märät..

Nyt meen laittaan itteeni kuntoon. Mennään vähän mummia katsomaan ja huomenna lähdetään ajelemaan kotia kohti aamupäivästä:) 3 tunnin ajomatka siis taas eesä : / yök!!

Jane & Viltsu 35+1:heart:
 
:wave:
Lääkäristä terveisiä...!
Oma th on lomalla ja joku höyrypää siellä sitten vastaanotti. Pissa puhdas tällä kertaa mutta verenpaine taivaissa : / Taisi tulla eka merkintä 151/95...painonnousu +1011/vko, ei kuulemma ollut joulun jälkeistä ennätystä lähelläkään :D Hieman ahdisti kuitenkin..Turvotus on valtavaa ja siihen muut oireet vielä päälle!
No, sitten lääkärille joka ei ollutkaan talon oma gyne vaan lomaa tuuraava yleislääkäri - joka sattui olemaan tuttuni kymmenen vuoden takaa!! Voitte kuvitella hämmästyksen, toki tiesin että hän on valmistunut jo vuosia sitten mutta en olisi täällä uskonut törmääväni :) Entisessä yhteisessä kotikaupungissamme asuu kuulemma silti edelleen. Yhdessä lauleltiin joskus karaokea, silloin kun niissä hommissa vielä olin :D
No, joka tapauksessa, tilanteen ollessa tämä ei saatu ultraa mutta se on vielä talon puolesta tulossa muutaman viikon kuluttua. Lääkäri mittasi paineet vielä kahteen otteeseen, eka kerta oli huikea 162/99, hetken rauhoittumisen jälkeen putosi lukemiin 142/87. Korkea on edelleen mutta ei kuulemma syytä huoleen. Unohdin vaan sen yllätyksen keskellä mainita päänsärystä ja ylävatsapistoksista...:ashamed: Ei auta kuin seurailla tilannetta ja soitella sitten omalle tädille ensi viikolla jos vielä pahenee, aika sinne on joka tapauksessa parin viikon kuluttua.
Kohdunsuu on hieman pehmennyt mutta kiinni joten supparit eivät ole saaneet sen kummemmin mitään aikaan eikä niitä ole syytä pelästyäkään ellei kipu kovene tai ala tulla vielä useammin.

Hemppa oli tällä kertaa noussut viime viikon 104:sta 138:aan, mitä tosin lääkäri epäili...ettei voisi ihan noin pompata viikossa. Rautaa kehotti vielä jatkamaan mutta retaferista mun on pakko luopua, maha on ollut taukoamatta TODELLA pahasti sekaisin sen aloittamisen jälkeen ja epäilen ehkä huonovointisuudenkin johtuvan osittain siitä...

Että sellaista. Mielenrauhaa en nyt saanut muuten kuin kohdunsuun tilanteen suhteen. Tuo verenpaineen jatkuva nousujohteisuus ja painon radikaali nousu todella ahdistavat nyt, vaikka kuinka sanottaisi ettei syytä huoleen. Minkäpä sitä itselleen mahtaa....

-Ankka & Bebé 31+3-
 
Viimeksi muokattu:
Kellä olikaan niitä selkäongelmia ja mietti selkäleikkauksesta toipumista?
Minä se olin! :) Kiitos vastauksesta, helpottaa tietää, että leikkaus mahdollisesti parantaisi vaivan kokonaan. Tietenkin toivon, että sen saisi kuntoutamalla paranemaan tjsp. ettei tarvisi leikkaukseen lähteä. Kun se ei vielä välilevyn pullistuma ollut (se oli alkava), mutta voi olla, että nyt se on kun on niin alkanut kipuilemaan.. :(

Neukkulassakin tuli taas käytyä eilen ja kaikki oli ok. Painoa oli vaan tullut taas liikaa (+723g/vko), joka pannaan tietenkin joulun piikkiin :saint:, RR 121/62, vs 4,3, vauvan syke 140 ja sf 32cm. Hemppaa ei mitata joka kerralla, kun on pysyneet nii hyvänä. Raivotilassa on edelleen. Ensi viikolla on sitte lääkärikäynti.. jännää.. :)

Oon ollut lomalla tosi reippaana! Pyykkikone pyörii melkeen 24/7 kun tuota vauvanvaatetta on ihan sairaasti! Lisäksi siihen vielä omia pyykkejä.. huhhuijaa. Ei sillä, ihanahan se on, että vauvalla on vaatteita, mutta kun ei se varmaan reppana ehdi kaikkia edes pitää..

Kauhea väsymys iskenyt viime aikoina. Pää lyö ihan tyhjää ja laiskottaa muutenkin kaikki hommat (paitsi pyykkäys :D). Täytynee ladata akkuja ihan hyvällä omalla tunnolla, siihen ne unet viimeistään loppuu kun vaavi saapuu maailmaan!

Lulu ja mukelo 35+1 :xmas:
 
Pakko kommentoida vilä tota raskauden jälkeistä vartaloa:p
Se tosiaan voi muuttua kokonaan,siis vaikka minäkin laihduin entisiin mittoihin 2,5kk ja puolivuotta synnytyksestä olin jo miinuksella 5 kiloa...niin silti kroppa ei ollut se sama,vaan ihan eri mallinen. Mutta,mulla se muuttu kyllä vaan positiiviseen suuntaan,ainoo oli noi tissit mitkä rupsahti...
 
Lulu: Hyvä, että löytyi oikea ihminen :) Mä pääsin pitkälle physiopilateksen avulla, leikkaus siirtyi sillä ainakin puoli vuotta ja olipa siellä sellaisiakin, jotka eivät leikkaukseen edes joutunueet. Suosittelen lämpimästi!

ON: Äh, ärsyttää, kun sain mieheltä luvan tilata lastenhuoneisiin uudet säilytyskalusteet Ikealta ja niitä ei saakaan nettikaupasta...En millään pääse niitä itsekään hakemaan, eikä taida kukaan tuttukaan olla sitä väliä nyt ajamassa. Plääh, ajattelin niin, että saisin tuota roinaa (varsinkin joulun jälkeen) raivattua..

Tänään ollut taas aikamoisia supistuksia ja nyt iski antibioottikuurin seurauksena vielä älyttömän hiivatulehduksen päälle. Voi kiesus tätä oloa! Pitää vissiin huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä lääkäriaikaa kohdunsuun tarkistamista varten.

Commander ja Pepe 32+6
 
Commander ootko kattonu niitä toimituskuluja ne on aika hintavia ainakin meille päin kun olisin myös lipaston ja jotain muuta pientä tilannu niin toimitus kulut reilusti yli 100e mut asutaankin etelä-savossa että onhan tänne matkaakin :)

Tulin jo nyt toivottelemaan kaikille helmimammoille oikein ihanaa uutta vuotta 2011:cool: kun lähdetään taas siskon luokse reissuun niin en koneella paljon pyöri :)

Vielä olis siivottava ja pakattava tänään ennenku mies tulee töistä ja sit menoks :)

Happynow ja pikkumies 32+0 :kiss:
 
Tsemppiä kaikille selkäongelmien kanssa kärvisteleville. Mulla on myös nikama löystynyt selästä ja skolioosi ja se aiheuttaa melkoisia kipuja aina välillä. Liikunnan avulla onneksi suunnilleen pysyy yhdessä koossa, tosin kipuja on silti välillä. Olisi kyllä huima ajatus joutua selkäleikkaukseen, vaikka olishan ser lohduttavaa tietää että kivut poistuisi.

commander mulla oli myös tarkotus tilata yhdet kaapit ikeasta, mutta toimitukset meille olisi myös ollut jotain 100€ luokkaa (ja meille matkaa vaan noin 100km). Onneksi sitten sain miehen matkaan kantoavuksi, tai mieshän ne kaapinosat melkein yksinään sitten kantoi kun painoikin aika paljon ja just sillon oli noi supistukset alkaneet.

Täällä on myös valkovuoto ollut melko runsasta koko raskauden ajan. Useimmiten on sellasta "puolilimasta", välillä on sitten viime aikoina ollut semmosia kiinteempiä venyviä limaklönttejä mukana, mutta ihan vettä ei kyllä oo ainakaan paljoa missään vaiheessa lorissut. Toivottavasti helpottaa synnytyksen jälkeen :)

ON: Eka äippälomapäivä tänään! Tosin eipä tää olo miltään kovin erikoiselta tunnu, kun pari viikkoa jo saikulla ollut niin on tähän makaamiseen jo vähän tylsistynyt. Mulla on muutenkin ongelma olla päivät pitkät kotona tekemättä mitään (ei oo sitä siivous/järjestelyintoa vieläkään näkynyt... ) kun oon tottunut juoksemaan normaalisti pää kolmantena jalkana töiden, koulun ja harrastusten väliä. Noita neulonta/virkkausjuttuja oon vähän tehnyt, mutta kohta loppuu ideatkin kesken kun en jaksa miljoonia sukkia ja lapasiakaan tehdä. Onneks pääsee vielä ainakin koirien kanssa ulkoilemaan niin on jotain sisältöä munkin päivissä :)

nelli & mytty 33+4
 
Minäkin voisin taas merkkailla vaikkapa ensimäisen äitiyslomapäivän kunniaksi... :) Taustalta olen lueskellut lähes päivittäin, mutta jotenkin kaikki kiire ja tekeminen on vienyt voimat.

Minäkin "vannon" pilateksen nimiin, tai minkä tahansa vastaavan keskivartaloa vahvistavan ja liikkuvuutta pehmeästi lisäävän liikunnan. Olin alkuraskaudesta aivan varma, ettei minun selälläni kestetä töissä äippäloman alkuun, mutta niin se vain eilinenkin päivä tuli. Raskaustestinhän tein koska lekuri oli määrännyt jälleen pahasti hajonneeseen selkään vahvoja hermosärkylääkkeitä. :S Onneksi muu kunto on antanut pilateksen myöten, tämän vuoden viimeinen kerta oli viime viikolla ja aloin jo miettimään jos sittenkin pääsisin ensi vuoden ensimmäisille tunneille...

Odotus on meiltä sujunut hyvin. Minä olen lähes varma, että tämä raskaus menee reippaasti yli, enkä tohdi toivoa synnytystä ainakaan päivääkään ennen laskettua. Kuutti on mahassa nätisti oikeinpäin, mutta se on onkin oikeastaan ainoa merkki siitä että joskus tullaan uloskin. :whistle: Tein juuri puolentoista tunnin lenkin koiran kanssa metsässä, eikä mikään paikka valita mitenkään. Tuntisin oloni epäreilun hyväksi, ellen normaalisti kärsisi lähes kroonisesta selkäkivusta ja migreenistä... Nähtävästi olen luotu ennemmin tätä raskauden loppupuolta varten kuin normaali elämää. :LOL:

Innostuttiin miehen kanssa vihdoin tekemään jotain hankintojakin vauvaa varten. Pitkällisen ahdistuksen jälkeen tilasin turvakaukalon ja matkarattaat netistä. Mielelläni olisin tukenut jotain suomalaista liikettä, mutta sataviiskymppiä enemmän taskussa kuulosti sitten kuitenkin paremmalta. Pinniskin ostettiin noin minuutin pähkäilyn jälkeen huuto.netistä..

Juhannuslikka ja Kuutti 34+5
 
Pitkä tovi taas vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta, muuttopuuhat pitää edelleen kiireisenä.

Ensinnäkin Happihypyn perheelle lämpöiset vauvaonnittelut!

Pokemoni: Minulla on myös tuota käsien puutumista öisin ollut viimeaikoina runsaanlaisesti. Turvotus on kuulemma syynä tuohon, ainakin jos on äitipolin lääkäriin uskominen. Hermot ovat kuulemma puristuksissa. Inhottava tunne herätä yöllä ravistamaan paniikissa kättä, jota ei tunne tai jota pistelee kovasti.

Minulla on ollut nyt viidettä viikkoa yskää ja kurkkukipua, jonka takia olen valvonut öitä rykien. Kaiken huipuksi perheeseemme rantautui 22.12 oksennustauti, minulle tietenkin vielä muita rajumpana. Kylläpä oli melkoinen joulu. Ei ihan heti unohdu. Toissa päivänä sitten raahauduin lopulta lääkäriin lasten kanssa. Tuloksena silmätulehdus kaikilla kolmella lapsella, pienimmällä korvatulehdus ja itsellä poskiontelontulehdus. Nyt on penisilliinikuuri päällä, joten jospa tämä flunssakin seuraisi oksennustautia, ja katoaisi tästä mökistä pois. Niin monta valvottua yötä on kertynyt, että itku meinaa tulla jo pelkästä ajattelusta.

Äitipolilla kävin 15.12, jonka jälkeen en olekaan tainnut kirjoitella. Vauva oli tuolloin jo 2700g (viikkoja 32+5), lapsivettä todella paljon, indeksi oli 28 ja vauva vielä tuolloin perätilassa. Kaikki vauvalla vaikutti kuitenkin olevan hyvin.

Tänään sitten oli neuvola, ja paino ei tällä kertaa ollut noussut yhtään, vaan päin vastoin laskenut 400g. Ei oikein herkut jouluna maistunut tautien takia. Sf-mitta liitää jo 37,5cm:ssä. Terkkari pyöritteli silmiään ja taivasteli ääneen pistettä käyrästölle merkatessaan. No, ei se mitään. Varoitteli kyllä lapsiveden menemisen mahdollisuudesta ennen aikojaan, sillä paine vauvaosastolla on jo nyt erittäin kova. Tuon kyllä voin jopa uskoa, joten otetaan hissukseen ja kuulostellaan. Muten kaikki vaikutti olevan ihan kivasti.

Äitipolin ohjeiden mukaan olen nyt pari viikkoa seurannut sokereita kolmen aterian yhteydessä vuorokaudessa, ja tuona aikana vain yksi arvo on mennyt yli sallitun, ja silloinkin ihan pilkun verran. Eipä siis taida vauvan kokoa selittää korkeat sokerit, jota tosin lääkäri hieman epäili itsekin.

Ihanaa alkavaa vuotta 2011 kaikille!

Kultatiuku ja Nötterö rv 34+6 (joka oli nyt kääntynyt raivotarjontaan, kuvittelee varmaan tulevansa alakautta, mutta oikopolkua ne hänet kyllä ottavat ehkä jo reilun kolmen viikon päästä.)
 
Happynow: Nuo meidän ajattelemat jutut ois menny siihen postitoimitusluokkaan eli 9 euroon, satasta en muutaman lastulevyn kuljetuksesta ois valmis maksamaan. Mutta niitä ei sitten tosiaan toimiteta, vaan pitää itse käydä hakemassa. Mietin, että josko sitä jaksais sinne vielä ajella, mutta 5 tuntia autossa ei nyt oikein houkuttele...Pitää yrittää kavereilta ja sukulaisilta kysellä, josko joku ois sieltä tulossa tännepäin. Yhdet tulee tänään, mutta eilinen herääminen asiaan oli vähän turhan myöhäinen :(

Juhannuslikka: Mulla vähän samat mietteet, tekisi niin mieli käydä pilateksessa vielä tammikuussa, mutta en tiedä. Oli nimittäin tän vuoden viimeinen kerta aika tuskainen, enkä saanut kyllä kovin monipuolisesti liikkeitä tehtyä...Mutta jos siellä alkaa mammaryhmä, niinkuin alustavasti oli puhetta, niin ehkä sinne sitten voisi kammeta itsensä edes pari kertaa. Synnyttäneiden ryhmään menen sitten heti, kun sektiohaava on siinä kunnossa, että voi liikunnan aloittaa. Sinne saa vauvan ottaa mukaan, joten ei tartte odottaa, että vauva pärjää pullon kanssa sen aikaa.

ON: Tänään on ollut parempi päivä, yön sain nukuttua aika hyvin ja onkin jaksanut sitten ihan erilailla touhuta. 2,5 tuntia olin lasten kanssa kaupungilla shoppailemassa ensi syksylle kenkiä, käytin pojan parturissa ja yritettiin etsiä tytölle haalaria. Jalat on nyt aika tuusana, mutta yllättävän hyvin jaksoin. Illalla pitää vielä käydä kahdesat kaupasta katsomassa sitä haalaria, alkavat olla joka paikasta niin lopussa. Ja se tarvitaan siis nyt, vanha on niin nafti, että ei mahdu lämmintä alle tarpeeksi. Jos ei muuta löydy, niin pitää sit ostaa POP:ltä ihan normaalihintainen. Mutta kivempihan se ois alesta löytää ja säästää, kun ei nää äitysrahat niin hurjan suuria ole... Mulle tuli eilen Kelan päätös äitiysrahasta, mikä yllätti, kun luulin, että se venyy ensi vuoden puolelle. Sain kuitenkin palkkatodistukset toimitettua vasta 16.12.

No mutta, jospa sitä jaksais ruveta purkamaan joulureissun laukkuja ja pesemään pyykkiä. Tai sitten vois vaan maata hetken tässä sohvalla...

Commander ja Pepe 33+0 POKS!
 
Mä oon kanssa odottanut päästöstä niistä äitiyspäivärahoista. Paperit lähtivät jo hyvissäajoin Kelaan. Oiskohan ollut loka-marraskuuta?? En voi muistaa.
Mutta se päästös tulee mulle varmaan vasta ensvuonna.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!! :)

May, 31+5
 
Mulla tuli äippärahapäätös nyt vasta pari päivää sitten ja loma alkaa 8.1,eli erittäin hilkulle meni...

Miäkin sain tehtyä yhden hankinnan vauvaa silmälläpitäen tai siis me saatiin:D Meinaan isot vaatekaapit ostettiin makkariin. Nyt saadaan vauvan vaatteet paikoilleen jahka se kaappi tulee ja saan aikaseks pestä niitä:)
 
Vuodoista Mulla on kans tämän raskauden ja esikoisen kanssa vuotanut koko raskauden ajan kirkasta vuotoa niin että housut ellei ole suojaa.

ON; tiistaina käytiin ekan kerran uudella terkalla, oli onneksi kiva ihminen vastassa:) Painoa oli tullut reilusti kiitos jouluherkkujen:mad: Miksi sitä pitää olla niin ahne...onneksi arki koittaa...Arvot oli kaikki hyvät ja sf oli kasvanut 3cm, nyt 31cm. Seuraava neuvola on jo 2 viikon päästä ja siitä 2 viikon päässä viimeinen lääkärikäynti.
Mulle oli yllätys ettei täällä mennä olleskaan koko ultraan ilman "pätevää" syytä..Kysyinkin osaako terkka yhtään arvioida Jaakon kokoa ja hyvänkokoiselta tuntui, ei liian pieni tai iso.
Isojen koirien ulkoilutuskielto tuli, oikeastaan hyvä niin, saa jättää noi miehen huoleksi.
LA:sta Mä vaan toivon joka päivä, että Jaakko pysyisi vielä äiteen mukana tämänkin päivän, epäilen ettei tämä raskaus mene ihan täysiaikaiseksi...
Mutta nyt alkaa pikkukaveri tykittää sen verran kovaa, että pakko nousta.
Hyviä uusia vuosia kaikille!!!!
Auneliini+Jaakko 31+5
 
Kirjoittelinkin jo aikaisemmin, että meidän vauva on melkoinen venyttelijä ja pyllynpyörittelija mutta ei juurikaan potki, mutta nyt kun olen asiaa tarkemmin alkanut miettiä, niin ei tää vauveli kyllä potki ollenkaan. En muista onko tullut yhtään kunnon potkua... Vauva kyllä liikkuu ja tunnen jatkuvan möyrinnän mutta asia on nyt käynyt vaivaamaan. Viime viikolla otin neuvolassa asian puheeksi ja siellä terkkari oli sitä mieltä, että ei syytä huoleen koska mulla istukka edessä ja se etten tunne potkuja johtuu siitä. Tarkastin isompien lasten äitiysneuvolakorteista ja viime raskaudessakin mulla ollut istukka edessä ja silti olen tuntenut kunnon potkuja.

Jotenkin nyt huolettaa tää asia... Onko muita kellä vastaavia tuntemuksia
 
Äitiysrahapäätös; Mulle soitettiin tiistaina Kelasta, kun halusivat varmistaa yhden asian mun hakemuksessa, ja samalla se virkailija sit sanoi että ok nyt on kaikki asiat kunnossa, ja postittaa päätöksen minulle. Eli kai se pian sit tulee. Ja virallisesti äitiysloma alkaa mulla 10.1.

esme; Mulla on kans etuseinämäistukka. Mut tää on tosiaan esikoinen, niin mulla ei ole verrata mihinkään, miltä tuntuis vauvan liikkeet jos istukka ois takaseinämässä... Mut luulen, etten tunne potkuja NIIN hyvin kuin ne, jolla se istukka on siellä takana, ainakin sen perusteella niin päättelen kun luen muiden juttuja potkuista. Täällä vauva kyllä potkii, välillä, mutta enimmäkseen kans silleen möyrii ja pyörittelee pyllyä. Muutaman kerran on tullut kipeitä potkuja kylkiin ja nyrkillä kun osuu virtsarakkoon. Mutta ajattelen, että pääasia että vauva liikkuu, ja tunnen liikkeet joka päivä. Joskus saattaa olla vähän hiljaisempaa, ja sitten taas toisina päivinä möyrii enemmän.

Nyt pitää lähteä viemään autoa huoltoon, mutta ensin:

Haluan toivottaa kaikille helmimammoille oikein ihanaa ja onnellista uutta vuotta 2011 :heart:

~ Merve ja masupoika 33+4
 
Esme,Esikoista oottaessa oli etuistukka ja en kyllä voi sanoo tunteneeni potkuja varsinaisesti ollenkaan koko raskausaikana. Sellasta venyttelyä ja möyrintää. Oli muutenkin vaikea tunnistaa koko liikkeitä päivittäin ennen rv30,sit kyl heilu lopuiks koko maha kun siirty paikasta toiseen,mut siis mitään perinteisiä potkuja ei kyllä ollu. Nyt on istukka fundus mallinen ja ihan toisenlaista on ollut meno tällä ipanalla,vaikka pikkuhiljaa,tilan loppuessa,alkaa nämäkin liikkeet muuttumaan enempi möyrimiseks.

Hyvää uuttavuotta kaikille mammoille!!!!

Repa ja säynävä 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan :)

Täällä meni viime yö valvoessa suppareiden, liitoskipujen ja käden puutumisen/särkemisen vuoksi...Täällä oli muitakin joilla oli puutumista käsissä? Se on kyllä inhottava tunne, kun herää siihen. Myöskin turvotus on on viikon sisällä pukannut päälle ihan kunnolla ja nilkat on ku halot :)
Muuten vauva voi hyvin ja liikkuu hyvin. Ens tiistaina on neuvolalekuri, joten saa sit tietää vähän enemmän tilanteesta.

Teen ensi kuun sivun jo tänään, kun en tiedä miten tuossa vuoden vaihteessa ehdin sitä tekemään :D Laitan myös linkin jo nyt tälle sivulle, mutta on tässä vielä muutama tunti aikaa kirjoitella tähän ketjuun ;) Toivotanki tässä samalla kaikille:
OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA 2011!! :cool:

Mami ja Nasu 34+2
 
Bom
Pääsin minäkin yksi päivä shoppailemaan. Koko käynti oli kyllä aika vaivaista. Kävely oli kuin mummolla ja vasemmassa lonkassa ja alapäässä oli hirveä kipu. Bebesiltä tarttui mukaan Weledan tissiöljy sekä synnytykseen valmistautumisöljy, Lasinoh -nännivoide, Lanowool - villaiset liivinsuojat sekä vielä viime metreille oikeat masualushousut. Sovitin useita rintaliivejä sekä toppeja-paitoja, mutta ajattelin tilata ne sitten verkkokaupasta. Vauvalle en löytänyt H&M alennuksesta mitään, mutta tuli ostettu normihintaiset kietaisubodyt sekä puuvillatumput.

Väsymystä täälläkin melkein nonstoppina. Viime päivien aikana on vielä lisääntynyt sellainen kuvottava olo, vähän niinkuin alussa. Öisinkin en saa enää unta. Varmaan tuleva jännittää.

Käsien puutumista oli minulla edellisessä raskaudessa. Silloin ei ollut kyllä mitään turvotusta missään vaiheessa. Nyt ei ole ollut käden puutumista.

Paranemista kaikille sairastaville!
Iloista aatoniltaa ja hyvää Uutta Vuotta! :)

Bom ja masukki 35+1
 

Yhteistyössä