*Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU*

** Helmikuun Hehkeät 2011, JOULUKUU **






Laitathan tässä kuussa yksärit päivityksistä ja uusien ilmoittautumisesta TYTÖT0406:lle!

********* Meitä on 106 helmistä**********


:attn: :attn: 3 TYTTÖÄ SYNTYNYT!!! :heart:
1 POIKA SYNTYNYT :heart:

Synnyttäneet on merkitty listaan lilalla =)

Nimi~~LA ~~synnytyssairaala~~ikä~~Monesko
________________________________________ ______________

24.1
Kääkkis.......PHKS.........28v........ 3..........poikalupaus!

26.1.
Missah........PHKS.........25v.........2 .

31.1.
carkey............OYS..........23v..............1.

1.2.
Happihyppy.....OYS..........39v..............3.
Jane23.............TAYS.......23v..............1......poikalupaus!
Lulu88.............LKS..........22v..............1.
Tytti85.............KYS........25v...............1...poikalupaus!
Tyttö26..........TAYS........26v...............1......tyttölupaus

2.2.
Hipsuli.............OYS..........26v.... ......3.
baby butterfly...JS.............20v...........2.
Minnis75..........NKL............34v.... .....1......poikalupaus!

3.2.
pirpana2011...OYS........20v..........1.
neuroni79.......?.............?............3.
Hellu83.........TAYS........27...........2........poikalupaus!
Bom.............KOS..........31v..........2.

4.2.
Blue76............?...............34........2.
piia123............?................?.........?
wippii..............KSKS.........26v........1.
Kultatiuku.........PKKS.........34v........4.

5.2.
memorium.......?.................?..........3.
Miukkari.........HYS.............31v........1......tyttölupaus
Juhannuslikka..Kät/H..........28v........1.
tikru1983........KOS...........26v.........2.....tyttölupaus!

6.2.
Huppistakeikkaa..HYS.............26v.........2.
Henkari...............?.................?.. .........?
pummmmkin.......?...............27v........ .2.

7.2.
Ninnu83.........LS...............26v.... .....1.

8.2.
Kärppänä heinälatoon....TAYS.......?........2... ......poikalupaus!

9.2.
niiskuliini.........KOKS..........25v... .....1.
Rae34.............NKL............34v.... .....1......poikalupaus!
Tytöt0406........LS.............28v.... ......3......tyttölupaus!
Sinizii..............NKL............25v. .........1.
Kati-79...........SatKS..........31v......... .4.
Travellers Palm..?..............?..............1.ja 2.

10.2.
Emppu19.........?.................?..... ........?
Lilo...................?................ .?..............5.
Murmeliina80.....?...............?...... .........?....poikalupaus
VaniljaRose......OYS...........21v...... ......1.

12.2.
kalaäiti...........?................... .?...........tyttölupaus!
Anlini............VAS.................26 v..........2.
Repa...........KOKS...............30v... ........2.......poikalupaus!
Kitrus..........KYS..................31v ...........1.......poikalupaus!
Neppari........LPKS..............32v.... ........3.....poikalupaus
Pauliis.........K-PKS..............22v............1......tyttölupaus!
masukki83...LKS.................27v..... .......1......tyttölupaus

13.2.
nelli86.............PHKS..........24v... ......1.....poikalupaus!
vm70................NKL...........39v... ......2.
Helmi85...........TAYS..........25v..........1.

14.2.
Merve..................V KS........24v..........1....poikalaupaus
Amos82................KYS.........28v... .......1.
Ainoska................???............?. ............2.

15.2.
Wendy79......L-PKS.............31v.........1....tyttölupaus
Neitiniisku.........OYS...........26v... ......4.

16.2.
commander77..KYS.............33v........ ..3.
illusia85.............?................. ..?.............2.
Murmeli11......KHKS...............22v... .......1....tyttölupaus!
mimmu21..........PHKS...............21v.........2.
Murunmami.......EKSS...............23v.........1.
Hilppa86...........OYS.................24v ........1.
Omron............K-HKS................27v.........2.
Dahlia79.............LS................. 30v.........1.
Akita...................?....................33v........2......tyttölupaus

18.2.
Mömö......................?........... .........?.............3.
Sanuliini.................OYS..............26v.............2.....poikalupaus
tattoomama.............NKL.............29v..............2.
Hempukka87...........SeKS............23v.. ..........1.....tyttölupaus
Sipe81.................. K-PKS.......... 29v..............2.
Nipsutiina................?.................?.................1....poikalupaus

19.2.
Siukuki............?.................... .29v.............1.
Mauu...............KYS................25 v..............2.
LoruLiisa..........OYS................27 v..............2.
NinniNuppunen....?..............27v..... ...........4.

20.2.
Donnarosa.........?................27v.. ...............1.
Aapelikaapeli...OYS..............35v.... .............?......poikalupaus!
TalvenTaika....KYS................?....................1..........poikalupaus

21.2.
tillukas.........TYKS................30v ................2......tyttölupaus!
saraheinä......?.....................26v.................1.

22.2.
kaksplus 5.....TYKS........29v....5............tyttölupaus!
Kätsy........KOS/NKL..............22v.........1.
Anlini..............?................... ..26v.........2.
Pokemoni.......KYS................24v... ........1.....poikalupaus
Seepia...........Kät................... 33v..........2....poikalupaus

23.2.
Essi81.............JORVI..............28v............2.....tyttölupaus
Sera83...............NKL/LS.........27v............2.
Maariana83........SatKS...........27v..: .......3......tyttölupaus
Tuuti85...............PKKS...........25v.............1.....tyttölupaus

24.2.
Cattius...........HYS.................?. .............1.
Von Lin Lin.....HYS.................31v......... ..2.....poikalupaus

25.2.
Kilu09.............LPKS................25v...........1.....tyttölupaus
Parka.............RAS..................19v..........1.
Happynow......SKS...................23v..........1.....poikalupaus

26.2.
Hiq................TYKS................ ..26v........2.
Sike...............LKS................ ...30v..........1....poikalupaus
Auneliini.........SeKS................... 27v.......2.....poikalupaus
Adalmis......... OYS................. 24v..........1......poikalupaus
May85..............?.................... .?.............2.

27.2.
Wc Ankka......LPKS..................33v.... .......2.
Sasuma..........VKS...................21v...........1.
Mael................?......................?...............2.

28.2.
Nourahia............NKL...............32v ........2.
kukkanen1984....HYS...............26v.........2.
Matleena84........SAS...............26v.........2......tyttölupaus

29.2.
Ralliperuna..........?.................. 22v...............2.
Anna31...........VAS.................31v ..............1.
Agisiiri.............?.................. ...?..................1.

3.3.
Naneni...........KOS................26v. ..........1....tyttölupaus

****************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


*******************

Surun kohdanneet ystävämme :heart:

Onnellinen x5
NoBlood
Sisko tai veli
Scala
Opaali78
Neiti-81
Ruttuinen Rusina
Riinu
Nepula
Tömpsis
Barbamama35

*******************

:heart:---------:heart:---------:heart:
SYNTYNEET:

SINIZII.........28.10.2010.....730g/31,5cm.....TYTTÖ.....rv 25+1
TalvenTaika..18.11.2010....885g/35cm.....POIKA...rv 26+4
Sipe81.........10.12.2010....620g/31,5cm....TYTTÖ...rv 29+1
Happihyppy...25.12.2010...2600g/45cm...TYTTÖ...rv 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Joulukuuta kaikille :)

Taas on kuukausi mennyt edellisen pinon luomisesta ja tällä hetkellä itsestä tuntuu, että aika vaan lentää. Olen kyllä sitä mieltä, että se on hyvä asia =)

Meillä on joulua sisustettu kotiin jo pidemmän päälle. Mieskin totesi eilen, että ihmettelee omaa käytöstään, kun ahertaa meidän kodin parissa ja laittaa kotia joulukuntoon sellaisella tarmolla, että oksat pois....tähän mennessä hän ei juuri ole joulusta välittänyt. Voisikohan Nasulla ja tytöillä olla jotakin tekemistä asian kanssa ;):heart: Nuorin tyttö heräsi hirveällä tohinalla ja ryntäsi heti kalenterin kimppuun. Itse olin kauhuissani, koska en eilen muistanut laittaa sinne mitään, mutta tämänkin homman mies oli onneksi hoitanut.

TalvenTaikaa on pitänyt jo pidemmän aikaa onnitella eli paljon sinisiä Onnen Ruusuja koko perheelle :flower:

ON: Täällä päivät jatkuu entiseen malliin. Hyviä päiviä ja huonompia päiviä on vuoronperään ja sen mukaan mennään. Nasu tuntuu kääntyneen kokonaan pää alaspäin ja mielestäni on jo aika alhaalla ainakin sen mukaan, miltä pään kääntyileminen masussa tuntuu. Perjantaina on neuvola, joten saa nähdä mitä siellä sitten sanovat.
Hankinnoista puuttuu enää jotain pientä: tutteja, rättejä yms. Myös turvakaukalon pienennin pitäisi hankkia niin sitten olisi varmasti kaikki. Toki haaveilen myös itkuhälyttimestä yms. mutta niiden kohtalo jää sen varaan, mihin rahat riittää :) Ilman sitäkin toki pärjää ja siksi en siitä niin ressaa.

Loppusuora alkaa jo häämöttämään mammat, joten jaksamisia kaikille!! :)

Mami ja Nasu 30+0 POKS :heart:
 
Vieläkö mahtuu mukaan tähän porukkaan? On tullut alusta asti seurattua lähes päivittäin täällä ja vasta nyt uskaltauduin kirjottelemaan.=) Olen 26v ja mies 30v ja ensimmäinen lapsi meille tulossa, laskettu aika 21.2. Ihan hyvin on mennyt raskausaika, voimakasta pahoinvointia lukuunottamatta joka oli ihan aamusta iltaan oksentelua joka helpotti vasta joskus viikoilla 17, ei kyllä tiputukseen tarvinnut lähteä yhtään kertaa. Vieläkään ei ole kokonaan mennyt pois eikä varmaan menekään mutta nyt ei ole enää niin voimakasta.
Korva- ja poskiontelotulehdus on nyt yllättänyt flunssan seurauksena, mutta muuten saa olla oloon ihan tyytyväinen, täällä monella tais olla kipuja enemmänkin. Ja 2 vauvaakin oli jo syntynyt aika aikaisin. Itseä on jo vähän alkanut pelottaa kun synnytys alkaa lähentyä, lähinnä se että osais oikeaan aikaan lähteä sinne sairaalaan. Mutta tietääkö sen vaan sitten millon pitää sinne alkaa lähtemään?
saraheinä 28+2
 
Joulukuuta!! :xmas:

Hiljaiseloa olen nyt taas pitänyt, johtuen ihan vaan siitä että omaan oloon ei sen kummempia. Paitsi hyvin SUURTA väsymystä. No, jos se tästä kun alkaa joulukin lähestymään. :)

Saraheinä: Eiköhän tänne mukaan vielä mahdu, tervetuloa!!
Tosta sairaalaan lähdöstä, niin se riippuu tietenkin vähän matkan pituudestakin sinne synnärille...Eli jos on 5 min matka, tai tunnin matka, niin ei sillon välttämättä tule ihan samaan aikaan lähdettyä.
Jos synnytys käynnistyy vesien menolla, niin sillonhan on aika selvää, koska sinne synnärille mennään...Mutta niinhän ne sanoo, että kun supistukset ovat säännöllisiä ja kestäneet jonkin aikaa, niin sitten kun ei enää kotona pysty olemaan, niin sinne sairaalaan olisi hyvä lähteä. Tokihan sinne voi varmasti myös soittaa etukäteen ja kysellä ohjeistusta.
Lisäksi neuvolassa on varmaan vielä asiasta erikseen puhetta.

Apua, mä en oo tajunnut edes, miten pian se synnytyskin jo on. Tai siis aika mennyt niin hirveää vauhtia, että oksat pois.

No, hyvää joulukuun jatkoa kaikille, jos taas päätän pitää hiljaiseloa. ;)

May, 27+3
 
saraheinä: Mulla eka lähtö tuli, kun lapsivedet meni. Toisella kerralla tuli lähtö, kun verta alkoi vuotamaan ja käskivät tarkistukseen. Eli kumpikaan ei ole alkanut supistuksilla eikä ole tarvinnut miettiä milloin lähteä. Mutta itse lähtisin mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään, koska tytöt on syntynyt nopeasti. Ainahan sitä voi palata takaisin kotiin, jos on väärä hälytys...Joskus muistan kuulleeni sellaisen ohjeen, että kipujen käydessä niin kovaksi ettei enää kotona pysty olemaan niin sitten sairaalaan?
 
Bom
Hei kaikille! Ihana nähdä, että täällä on muitakin. Olen joskus kesällä käynyt helmikuisia etsimässä, mutta en ole uskaltautunut liittyä. Suomen kieli kun ei ole äidinkieli ja muutenkin netin käyttäminen jäänyt töiten ja lapsen takia vähäiselle. Nyt RV 30+6 ja miellelläni hyppäisin porukkaan mukaan. Olen 32v, kun on vauvan LA. Meidän esikoinen ehtii 2011 alussa täyttää 2 ja uhma on just alkanut. Tyttöseni on kotihoidossa. Jännitttää, miten siinä sitten käy, kun lapsia on kaksi. Raskaus on sujunut melko hyvin. Tosi rv 27+ vietin 3 pv verenvuodon takia sairaalassa. Mitään syytä sille ei löytynyt. Vauva voimistelee reippaasti mahassa ja 2 pv sitten oli ultrassa kaikki ok.

Esikoisen synnytys alkoi lapsiveden tihkumisella rv 39+4. Itse en ensisynnyttäjänä tajunnut ottaa yhteyttä sairaalaan. Supistukset alkoivat 13 h myöhemmin ja synnytys käynnistetti sairaalassa vasta 26 h myöhemmin. Sitten menikin nopeasti - 3,5h. Saa nähdä, miten tällä kertaa käy.

Edellisella kerralla jäivät hankinnat ihan viime tinkaan. Nyt joulukuussa olisi tarkoitus aloittaa projekti 'sisaruusrattaat'. Onko teillä muilla jo hyvin tiedossa tai hankittuna valmiiksi kaikki tarvittava vauvaa varten?
 
Kiitos Tytöt uudesta pinosta:)

Tervetuloa mukaan saraheinä & Bom:)

Pääs tosiaan tää joulukuu yllättään:D Olin ihan järkyttyny kun olikin uus pino kun en yhtään tajunnu et jo kk taas vaihtui.. Alkaa juu synnytykset oleen mukavan lähellä :p
Mä oon tänään saanu pestyä kaikki vauvan vaatteet ja laitettua pikkusen huoneen kuntoon+muun kämpän kans ja siivoillu ja laittanu viimesiä kamoja paikalleen:) Sit vielä täytyy pestä niitä makuupusseja, peittoja yms.. Huone tarvii vielä pinnasängyn ja sellasen hyllykön ikeasta ja sit kaikkee pikkusälää.. Eilen ostettiin mulle rintsikoihin suojia ja nännirasvaa ja vauvalle ekat tutit<3 Perjantaina pääsee sit ostaan turvakaukalon(mummu ostaa) ja siihen adapterit ymsyms.. Oon niin ylpee itestäni kun oon ollu näin ahkera:D yleensä ei meinaa jaksaa nousta millään sängystä koko päivänä..
Ihanaa joulukuun alkua kaikille:) Tarviis itekkin laittaa kämppä näyttään joululta mut en oo löytäny vielä kaupoista mitn kivaa..

Jane & Viltsu(joka ei pitänyt nlatädin painelusta ja vissiin käänty jotenki huonosti:D) 30+1
 
Tervehdys!

Kylläpä aika tosiaan rientää, ollaan jo joulukuussa! Meidän pitäs varmaankin pikkuhiljaa alkaa hankkia Tiitiäiselle tavaroita, ainut mitä meillä on, on tuo äippäpakkaus.

Oma vointi on muuten ihan ok, mutta ilmeisesti jonkinasteisia liitoskipuja on alkanu esiintyä, kun nivusissa ja häpyluun seudulla tuntuu ilkeitä vihlasuja kävellessä ja istuma-asennosta noustessa. Tiitiäinen on kyllä ihan virkeetä sorttia, sen verran napakasti potkut tuntuu kylkiluissa kun rauhottuu katsomaan esim. telkkua.

Amos ja Tiitiäinen 29+2
 
Hei kaikille pitkästä pitkästä aikaa!

Pyydän kovasti anteeksi, etten ole kirjoittanut muutamaan kk palstalle, mutta kun luette alla olevan stoorini, ymmärrätte. Joku ehkä muistaa, että joskus alkusyksystä tänne kirjoittaessani mainitsin, että mulla on epätavallisen iso istukka ja siitä kaikki alkoi. Tämä on pitkä juttu, mutta toiv. jaksatte lukea.

Minulla on siis toinen raskaus kyseessä (aiemmin poika 8/08, normiraskaus). Vajaa pari kk sitten oman alueen keskussairaalan rakenneultrassa kävi ilmi, että minulla on epätavallisen muotoinen ja iso istukka sekä pienikasvuinen sikiö. Olihan se melkoinen shokki kuulla tuollaista. Syytä moiseen ei osattu sanoa, kun lääkäreillä ei ollut tietoa, joten laittoivat lähetteen tänne yliopistolliseen sairaalaan, johon pääsin vihdoin pari vkoa sitten ja samalta reissulta jäin tänne. Tätä ennen mulla tuli vuotoa yhtäkkiä kotona, vähissä määrin onnex, ja kävin pari kertaa oman keskussairaalan äitipolilla näytillä, mutta totesivat, ettei se ollut lapsivettä. Täällä lääkärit ovat kyllä arvelleet sen olleen lapsivettä.

Silloin pari vkoa sitten mulle tehtiin lapsivesipunktio kromosomitestiä varten, jonka avulla katsotaan, johtuuko sikiön pienikasvuisuus jostain kromosomipoikkeavuudesta (niskapoimu-ultran mukaan kaikki kuitenkin ok, ja sikiön rakenteetkin kaikki ok). Testitulokset pitäisi saada tällä vkolla. No, pari tuntia punktion jälkeen mulla alkoi lapsivettä tihkumaan (sain heti kortisonipiikit vauvan keuhkoja kypsyyttään sekä antibioottia suoneen tihkumisen takia, jotta tulehdus ei iskisi), jouduin vuodelepoon, joka siis jatkuu edelleen, vaikka vuodon tihkuminen on vähentynyt päivä päivältä, voi mennä päivä pari, ettei tuu mitän ja sit taas pieni määrä.

Istukan ja napanuoran virtauksissa on ollut ajottaisia toimintakatkoksia sekä blokkeja, joten myös sen vuoksi vuodelepo. Kaiken lisäx multa löyty sattumalta pissakoetestin perusteella sairaalabakteeri, jonka vuox mut eristettiin yhden hengen huoneeseen. Kyseistä pöpöä hoidettu suoneen laitettavalla antibiootilla, mutta joudun luultavasti kuulemma olla koko loppu sairaalassaoloajan eristyksissä, koska muita potilaita joutuu suojella, sillä sairaalapöpö on kuulemma sellainen, että voi olla elimistössä kauankin, vaikka antibioottikuuri on annettu. Ja minusta erittäin kumma homma, että vasta puolen vuoden päästä saa antaa vastaa uuden pissakoenäytteen, josta katsotaan, onko pöpö hävinnyt.

Sikiön painoarvio tällä hetkellä 610 g, lapsivettä ei juurikaan, mutta lääkärit sanovat vauvan pärjäävän masussa. Kohdunkaula ei oo onnex lyhentynyt, se normi n. 3 cm on nyt ja kanava kiinni. Nyt tärkeintä saada vauvalle päiviä ja toiv. myös vkoja lisää!! Luultavasti olen sairaalan vuodepotilaana loppuajan.

Onhan näissä kaikissa lyhyessä ajassa tapahtuneissa asioissa melkoinen sulatteleminen ollut, nyt jo alan olla asennoitunut paremmalla fiiliksellä tähän kaikkeen ja yritän luottaa siihen, että vauva saisi kasvaa masussa vielä vkoja. Raskasta on myös sen vuox, että mies ja reilu 2-vuotias lapsi asuu 250 km päässä, joten näemme vain vkonloppuisin, kun he tulevat tänne vierailulle, mutta ei auta, nyt täytyy vaan jaksaa ajatella vauvan parasta, ja toisaalta tämä on vain lyhyt vaihe elämästä, vaikka nyt tuntuukin pitkältä. Jokaisena aamuna herätessäni ajattelen, että jes, taas vauvalle tullut yksi uusi päivä lisää masussa oloaikaa, se auttaa jaksamaan.

Vaikka tietää, että vauvan synnyttyä jossain vaiheessa, on vielä raskas, pitkä taival edessä, niin en halua ajatella sitäkään aikaa vielä liikaa, päivä kerrallaan tässä täytyy elellä. Tuntuu kurjalta, kun ei voi nauttia tästä raskaudesta samalla tavalla ilon tunteella kuin yleensä normiraskaudessa olevat, mutta elämää ei voi valitettavasti itse etukäteen suunnitella.

Nauttikaa täysillä raskaudestanne te, joilla ei ole mitään erityisiä huolenaiheita sen suhteen!!

-Sipe81 rv 27-6-
 
Kiitos tytöt0406 uudesta pinosta!

sipe81: Mä tässä yks päivä mietin sun kuulumisia, muistan että kerroit täällä isosta istukasta ja huolestasi. Paljon paljon voimia sulle! :hug: Peukut pystyssä, että vauva pysyttelee siellä masussa vielä mahdollisimman kauan, kasvaa ja voimistuu. :) En voi kuin vain kuvitella, kuinka kurjaa on maata siellä yksinään, kaukana kotoa ja perheestä, ja samalla huoli vauvasta. Onneksi olet kuitenkin hyvässä hoidossa ja jos vauva sattuu syntymään, sillä on jo hyvät mahdollisuudet selvitä!

Uusille tervetuloa mukaan porukkaan! :)

Oohh jane23 sinä oot kyllä ollut ahkera! :) Mä en malta odottaa että pääsen järjestelemään vauvan tavaroita ja laittamaan valmiiksi, mutta meillä kun on tämä kaksio ja aika vähän tilaa, niin varmaan vasta tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Ja jotenkin oon niin "taikauskoinen" etten uskalla laittaa vielä esim. sänkyä valmiiksi, vaikka paikka sille tuossa jo olisi valmiina. :) Saadaan myös kehto, ja ajattelin nukuttaa vauvaa siinä aluksi. Pesuaineet ostin vauvanpyykkiä varten, jos sitten pesis vaatteet kun äippäloma alkaa. Jotain vaatteita pitäis vielä ostaa, kestovaippoja vähän lisää ja muuta pientä tavaraa kuten tutteja, tuttipulloja, kylpyvanna yms. Ja niin, se turvakaukalo, mut sen on yks sukulainen luvannut meille ostaa.

Huomenna ois synnytysvalmennus ja tutustuminen synnytyssairalaan, jänskää!

Mukavaa joulukuuta ja joulunodotusta kaikille! :xmas: Enää ois 2,5 kk laskettuun aikaan...

~ Merve ja masupoika 29+2
 
Kiitos taas uudesta joulukuun pinosta!!!
Tervetuloa uusille ja jaksamisia Sipelle!
Tänne ei kuulu mitään uutta, perjantaina on toisen kerran perhevalmennusta. Seuraava neuvola viikon päästä :)

Minnis ja Dude 31+0 :heart:
 
Kiitos tytöt uudesta pinosta, ihmettelinkin että kuinka me niin alas oltiin tipahdettu, enpä tajunnut että uusi kuu = uusi pino :D

Tervetuloa mukaan saraheinä ja Bom :flower:

sipe81: tällä on kanssa sua mietitty. Paljon voimia ja toivotaan että vielä muutaman viikon joudut sairaalassa makailemaan, vaikka rankkaa se on varmasti!! Tsemppiä! :hug:

Tänne ei ihmeitä, väsyttää ihan tuhottomasti! Vielä vähän päälle kaksi viikkoa ja sitten voi hetken hengähtää töistä ennen viimeistä rutistusta! :)

pokemoni & myttynen 28+1
 
heissan pitkästä aikaa!!

uusille myös puolestani tervetuloa "viime metreille" mukaan :D

sipelle voimia hirmuisesti! onneksi osaat asennoitua tilanteeseen noin postitiivisesti. ja onneksi on kännykät joilla voi pitää yhteyttä perheeseen. toivotaan tosiaan että vauva saisi vielä kasvaa masussa, kovin on pieni vielä maailmaan.
kirjoittele kuulumisia!!

(.) ei mitään kummallista, päivät ja viikot tuntuvat juoksevan kanssani kilpaa :confused:
rakennus on viime metreillä, 17pvä tarkoitus päästä muuttamaan, siellä olo on vienyt kaiken ajan viime aikoina. nämä ovat harvoja hetkiä kun olen koneella ja pakkohan tänne oli tulla kurkkaamaan. täytyy vielä mennä selailemaan marraskuun pinoa. lupaan olla ahkerampi kirjoittelemaan kun saamme muuton päätökseen.
vauvalle en ole hankkinut / pistänyt kuntoon vielä mitään, ehtiihän sen vielä.
neuvolassa olin maanantaina ja vatsa kasvaa kaikkien käyrien yläpuolella :whistle:
kova on vauva möyryämään vatsassa ja oma olo välillä tukala kun vääntää itseään niin hankaliin asentoihin. ja muutenkin kyykkiminen yms alkaa olemaan hankalaa.

voikaahan paksusti ja hyvää joulukuuta!!


:wave:
 
Sipelle kovasti jaksamisia raskauden loppuviikoille. Toivotaan, että vauva jaksaa sinnitellä :) Ei varmasti ole helppoa olla erossa perheestä :heart:

Uusille tervetuloa mukaan! Katsokaa tuosta listasta, jos jotain tietoja puuttuu ja haluatte ne lisätä sinne. Pistäkää tarvittaessa yksäriä :)

Mami ja Nasu 30+0
 
Sipe83:lle voimia sairaala oloon!! Mitäpä näiden pikkuisten masuasukkien puolesta ei tekisi!! Toivottavasti teidän pikkuinen jaksaa olla pitempään masussa kuin meidän! Jaksamisia! :hug:

Kiitos uudesta pinosta tytöt ja kiitos onnitteluista.

Huomenna pojalla ikää jo huimat kaksi viikkoa :heart: . Hyvin on voitu edelleen ja toivotaan, että jatko menisi yhtä hyvin!

Talventaika ja Pikkuprinssi
 
Huh. Kyllä se aika vaan rientää kun on jo joulukuu :D

Uusille tervetuloa, mukavaa että uskaltauduitte joukkoon :)

Sipelle kovasti jaksamisia. Aika huimaa, että yhdelle ihmiselle sitten noin paljon osuu kaikkea eteen. Pääasia kuitenkin, että sinä ja vauva voitte hyvin. Varmasti rankkaa sairaalassa makaaminen yksin, mutta onneksi se tulos on sitten sen arvosta!

Vauvan tavaroita ajattelin vasta tammikuun loppupuolella laitella esille (sängyt ym) ja vaatteita pestä. Jotenkin mullakin sellanen taikausko, että en vielä niitä uskalla laittaa vaikka usein hypistelenkin :)

Talventaika ihana kuulla, että teillä voidaan hyvin!

Mulla alkaakin äitiysloma jo 30.12. Aiemmin piti alkaa vasta 10.1, mutta hainkin varhennettua, että äp-rahat lasketaan 2008 verotulojen mukaan. On reilua tai ei, niin tällä tavalla saan enemmän rahaa kun vuonna 2009 olin opiskelija ja sijaisuuskia tein, joten tulot alaski aika paljon. Ja kun kyse ei oo kun reilusta viikosta niin ei sieltä loppupäästäkään loma lyhene ihan tuhottomasti.

Perhevalmennuksessa oltiin eilen miehen kanssa. Melko keskeneräsen olosta oli ainakin toi eka kerta. Sitä tosiaan piti 4 kätilöopiskelijaa ja sellasta aika irrallista kuulosti olevan. No ens kerralla sitten puhe imetyksestä ja kehon muutoksista, isille tulee oma isätyöntekijä ja he menevät juttelemaan isyydestä ja siitä puolesta sit keskenään. Sit vikalla kerralla olis synnytyksestä tietoa. Saadaan valita, halutaanko kattoa synnytysvideo vai ei. Mä en kyllä varmaan haluais kattoa, jotenkin ehkä helpompi olla kun ei ihan tiedä mitä odottaa...;)

Täällä starttas viimenen yövuoro. Muita vuoroja vielä on, mutta mulle riittää nää valvomiset!!

nelli & mytty 29+3
 
Sipe: Mukava kuulla susta! Paljon tsemppiä makoiluun. Toivotaan että vauva pysyy masussa mahdollisimman pitkään :heart:.

Talventaika: Hienoa, että poika voi hyvin :).

Laitokselle lähteminen: Mullekin on sanottu, että laitokselle pitäisi lähteä sitten kun ei enää perussärkylääkkeillä kotona pärjää.

Omaa: Viime perjantaina oli sokerirasitustesti :x. Ei ollu kovin kivaa. Koko päivä meni ihan sekopäisissä tunnelmissa. Pyörrytti niinku ois suuremmassaki myrskyssä ollu pikkupaatilla. Tänään oli neuvola ja testin arvot oli kuitenki sit hyvät, phuuh. Suuri helpotus :). Painoa oli tullu taas lisää joku pari kiloa. Yhteensä 5-9 kiloa riippuen mistä lukemasta laskee. Sf-mitta oli 27 cm, jälleen yläkäyrällä. Verenpaine ja hemoglobiini oli ok. Lääkäri kysyi sellaisen hassun kysymyksen, että millainen mielikuva mulla on vauvasta? Onko muilta kyselty? Mitä olette vastanneet? Ite en jotenkin osannu sanoa yhtään mitään. Varsinkin kun kiukutti ihan sikana, että se lekuri oli puol tuntia myöhässä :kieh:. Muutenkin on kyllä kiukuttanu vaikka ja taas mitkä asiat. Noh, lomia ootellessa :p. Saatiin muuten valmennusajat mekin vihdoin. Alkavat tammikuun alussa.

Töistä kysyin saisinko olla töissä vielä tammikuussakin kun tämä nykyinen sijaisuus loppuu tosiaan vuoden loppuun. Pomo kyllä lupas töitä. Se ois ihan jees ettei tarttis sit liiton kanssa alkaa paperisotasille.

Mukavaa pitkää viikonloppua kaikille jotka siitä pääsee nauttimaan! :kiss:

Adalmis ja keijo 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Sipe: Onpa ollut hurja odotus sinulla. Voin vaan kuvitella, miten tuskaista on olla erossa esikoisestasi, tulisin itse varmaan hulluksi ikävästä...Toivottavasti odottamasi testitulokset on hyvät ja vauva pysyy masussa vielä riittävän pitkään! Tsemppiä sinne, koita kestää!

Uusille tervetuloa, hauskaa saada lisää porukkaa vielä tässä vaiheessa!

Vauvatavaroista: Laitoin viikonloppuna kaikki vauvanvaatteet paikalleen kaappiin ja olen päässäni suunnitellut, mihin laitan vaipat, hoitoalustat yms. Mutta en ole niitä vielä laittanut, tuntuu liian aikaiselta. Tänään haettiin pinnis, vaunut, turvakaukalo ym. kaupan varastosta, mutta varastoonhan nuo kaikki vielä menee. Nyt ne on eteisen aulassa, että saan niitä ihastella pari päivää :) Huomenna tulee luultavasti se kaverin lähettämä vauvanvaatepaketti, joten niitäkin pääsee sitten hipelöimään.

ON: Nyt helpotti työasiat, eli neuvolalääkäri määräsi samantien saikkua äitiysloman alkuun asti. Totesi heti minun kävelyni nähtyään, että minusta ei ole enää työntekoon. Sinällään helpotus, että asia oli hänelle niin selvä, koska en olisi saikkua varmaan kehdannut pyytää erikseen. Masu on hujahtanut käyrien yläpuolelle ja lääkäri oli hieman huolissaan vauvan liian suuresta koosta. Se selviää vasta 16. päivä, kun on äitipolilla ultra...Multa otettiin myös streptokokkinäyte alavatsakipujen takia. Muuten oli kaikki hyvin, supistuksista huolimatta kohdunsuu oli erittäin napakka ja täysin kiinni :)

Joulunlaitosta: Ajattelin laitella tänä viikonloppuna tai nyt loppuviikosta "sairastellessa" ainakin osan koristeista, valot olen sisälle ja ulos laittanut marraskuun aikana pikkuhiljaa tiputellen. Tekisi myös mieli laittaa kranssi oveen, mutta en tiedä onko liian aikaista... Viimeiset lahjat ajattelin hakea huomenna tai ylihuomenna, kunhan palkka ja/tai veronpalautukset tulee. Palkka viikon myöhässä...

Onko muilla jo pesänrakennusvietti heräillyt? Mä olen nyt järjestellyt täysin uusiksi työhuoneen, siivoillut kaappeja ja nyt ois hirmu hinku järjestää uudelleen kodinhoitohuoneen kaapit. Outoa todellakin, ei ole normaalia käytöstä meikäläiseltä.

Ihanaa joulukuuta kaikille, nautitaan nyt ennen viime metrien vaivoja, eikö :)

Commander ja Pepe 28+6
 
Vauvatavaroiden suhteen en ole vieläkään tehnyt mitään. Pakkaus tulee viimeistään ensi viikolla ja sekin puolestani olisi saanut mennä pidemmälle, vaikka toisaalta malttamattomana odottelen, että pääsemme koko perheen voimin pakkausta tyhjentämään. Tähän raskauteen on liittynyt niin paljon mutkia, että on todella vaikea alkaa valmistautumaan. Kuitenkin pesänrakennusvietti nostelee päätään: uusia verhoja on ilmestynyt, tekisi mieli vaihtaa huonekalujen järjestystä, haluaisin ostaa uusia kalusteita ja maalata vanhoja...

Sipelle voimia. Ymmärrän yllättävän hyvin, kuinka hankalaa tuo kaikkinensa on.

Eilen poikkesin neuvolassa. Aikanaan eka sf oli rutkasti käyrien yläpuolella, seuraava ylä- ja keskikäyrän välillä, kaksi seuraavaa hieman alakäyrän alapuolella ja nyt ollaan sitten alakäyrällä. Alkaa hiukan huolestuttamaan tuo kirpun kasvu. Onneksi ensi viikolla on kasvukontrolli.

28+3
 
Saraheinä,tervetuloa joukkoon... Kyl miä luulen et sen sit huomaa kun tulee lähtö. Ei varmaan kannata etukäteen ees miettiä,sit kun alkaa siltä tuntua,voi soittaa synnärille et tulenko vai en. Viimesessä lääkärintarkastuksessa näkee hiukan tilannetta...tosin meille esikoisesta sanottiin et lähtö voi koittaa millon tahansa,mut ihan käynnistykseen ja kaksviikkoa yli meni;)
Samoten neuvolasta kyllä sua sitten opastaa lähempänä h-hetkeä:)

Bom,tervetuloa myös porukkaan!

Sipe,Paljon jaksamista sinulle sinne eristyksiin...voin vaan kuvitella eron perheestä ja miltä se tuntuu:hug:Mut kyllähän sen sitte tietysti kestää kun on pakko.... toivottavasti vauva nyt pysyy pitkään masussa ja kaikki päättyy onnellisesti mutkista huolimatta:hug:

Talventaika,Ihanaa että teillä menee hyvin:heart:

Adalmis,ei oo moista kyselty,ei esikostakaan...voiko sitä nyt kummempaa mielikuvaa ollakkaan ennenkuin vauva on ns.totta:/ Hyvä että sulla sokerit ok!

Vauvantarvikehankinnat, Se jalkalauta vai mikälie pitäs esikoista varten hankkia joulunjälkeen... en tiiä ostanko mitään vauvaa varten,kun kaikki periaatteessa on. Lähempänä helmikuuta ostan varuiks purkin kaks korviketta,tuttejakaan en viiti ees valmiiks ostaa,kun esikoinenkaan ei kauheesti välittänyt. Kerkee nekin sitte tarpeen mukaan...
Hoitopöydät ja sängyt laitan kanssa vasta helmikuun puolella ellei oo merkkejä että tulee aiemmin.
Vaatteet ja vaipat pesen varmaan aavistuksen aiemmin,pitäs kaivaa esikon vanhat kätköistä...

Pesänrakennusvietti,No koin sellasen siiivoushurmoksen tossa raskauden puolivälissä,mut se on kyl jo laantunut:p

Joulunlaitto,ajattelin jos nyt sunnuntaina paistas ekat tortut:p ja sitte ens viikonloppuna alkas laitteleen koristeita ja valoja ikkunaan,leipois piparit ja kaakut.

Mulla olis tiistaina neuvola... puntarin mukaan mulla ei juuri olis tullu painoa lisää..jokohan se nyt alkaa pikkasen hidastuun:) Sokerimittari aiheuttaa mulle päänvaivaa...anto eilen mm.tuloksen 2,1,lieko sellasella arvolla kukaan ees pystyssä:DUusintamittaus anto sitte 3,2,alhanen sekin,mut toki uskottavampi...
Muuten menee hyvin,vauva on aktiivinen,masu kasvaa ja liikkumaankin pääsee jahka ei riuhdo... supisteluja on ollu,mut ihan harkkaritasoa.

Repa ja säynävä 29+5
 
Sipe Voimia oikein paljon sinne petiin, toivotaan että pikkunen vielä jaksaa pysytellä masussa mahdollsimman kauan:) Mutta onneks on jo hyvät mahdollisuudet. Onhan tänne jo 2 pientä syntynytkin..

Talventaika Ihanaa että teille kuuluu hyvää:)

Merve mäkään en ole sänkyjä laittanu vielä valmiiks mut muuten alkaa oleen :D mut ihan kiva että on valmiina koska kuitenkin tulee osteltua kaiken näköstä vielä ni sit on niiden pesemistä yms edessä..
Pikkusen korisängyn siirrän tuolta sit meidän makkariin ja laitan kuntoon kun alkaa tuntumaan siltä et synnytys lähestyy.. Pinnasänkyä ei kauheesti tarvii laitella kun ei se siinä kuitenkaan alkuun nuku:)(se tosin vielä ostamattakin)

Alkaa kyllä oleen kaikki lähes kunnossa täällä kotona ja nyt en oikein tiä et mitä tekisin.. Ei oo kauheesti tekemistä kun ei pääse liikkumaan mihinkään jtn joudun kotona kökkimään. Olis kyllä ihana lähtee vähän käveleen tonne, mutta en kuitenkaan oo ihan varma että haluanko mennä jäätymään tonne ulos:D tekis kyllä tosi hyvää saada liikuntaa ja raitista ilmaa. Jos vaikka yllättäis ittensä ja menis edes pikku kävelylle tänään:)

Jane & Viltsu 31+2
 
Repa; on kyllä tosi alhaisia noi sun arvot! Annettiinko sulle diabeteshoitajan numeroa? Minä kyllä soittaisin hänelle tai neuvolaan, koska kyllähän toi joltain kalibrointi- tai mittausongelmalta vähän kuulostaa...

Jane: Mä olen hoitanut tuon liikkumisongelman käymässä kävelyillä paikallisissa marketeissa ja kauppakeskuksissa. Siitä on monta hyötyä verrattuna ulkolenkkiin: ensinnäkin vessat on lähellä, samalla voi suunnitella tai tehdäkin jouluostoksia eikä tartte miettiä mitä toppavaatteita sais tungettua päälle :D Ja kun supistaa, pystyy istahtamaan siksi aikaa että se menee ohi.

Mä olen alkanut miettiä, valittiinko sittenkin väärät vaunut...Meidänhän piti alunperin ostaa vaan kuomurattaat ja siihen pehmeä kantokoppa, mutta sitten jotenkin päädyttiinkiin Gessleinin Vision Fin -yhdistelmiin. Vaikka ne on kevyet, on ne kyllä aika massiiviset. Liikkeessä ne näytti isompien mallien vieressä sirommilta, mutta nyt tuossa eteisessä ne on jotenkin ihan sikaisot...En tiedä, jaksaisko noita vielä ruveta vaihtamaan. Mies tykkäsi niistä kovasti, mutta mä olen jotenkin kahden vaiheilla.

Olipa ihana nukkua tänään pitkään! Olo on nyt 10-kertaa parempi kuin toissapäivänä! Jes!

Ihanaa päivää kaikille!

Commander ja Pepe 29+0 POKS!
 
Moi,

vieläkö saa liittyä mukaan? Mulla LA 28.02, oon 34v ja neljättä lasta odotetaan (kotona tyttö 2001, poika 2003, poika 2006) ja ultrassa arvailivat, että poika voisi nytkin olla tulossa, mutta varmaksi eivät sanoneet.

Tampereen seudulla asutaan ja TAYsissa vauva synty.

aika on mennyt ihan hirveetä vauhtia, en voi uskoa, että helmikuu on jo kohta! Ihanaa, mutta samalla jännää.

Meillä ei vielä vauvalle ole mitään etsittynä tai ostettuna, toki aika paljon jo löytyykin, mutta pitäähän sitä jotain uuttakin hankkia ;)
Töissä vielä sinnittelen, 25.01 alkaa vasta äippäloma, en kyllä tiedä miten sinne asti jaksan kun motivaatio on täysi nolla. Mielummin olisin jo kotona lepäilemässä.

kirjoittelen myöhemmin sitten lisää, tsemppiä kaikille sairaslomalaisille ja hyviä vointeja tietty muillekin!

esme 27+4 (kai?)
 

Yhteistyössä