*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

täältä tulee omaa napaa.... Mulla on ollu säännöllisiä, mutta lähes kivuttomia supistuksia eilisestä kello 16.00 lähtien niitä on tullu 7-15min välein (nyt niitä tulee tasan 14 min välein ja tuntuu vähän painetta alavatsalla). Piti yönkin hereillä... MUUTTUIS VAAN NYT KIPEIKS NIIN SAISIN MENNÄ SAIRAALAAN!!! :mad:
Meillä sattu oleen viimeinen lääkäri käynti eilen ja otettiin sitten käyrää suppareista ja vaapun sydänäänistä, 40min mahtu 5 supistusta! Tulee semmonen aaltomainen kuukautiskipu tuntu. Lääkärikin meinas ettei näillä eväillä vauvaa pidätellä kauaa, sano vaan että jos jatkuu vielä ens viikolla niin sit voisin mennä käymään sairaalassa.
Ei oo kuitenkaan mitään limatulppaa tullu eikä mitään muitakaan vuotoja : / Onko monet teistä huomannu sen limatulpan lähdön?? Mun edellisestä kerrasta on 9 vuotta ja muistikuvat äärimäisen hatarat.
Kai tarttis lähtee kävelylle tai ryhtyä siivoomaan :)

p. & toukka 38+5
 
Niin tosiaan, kultatiukuhan se tämänpäivän synnyttäjä olikin. Sinne siis hurjasti tsemppiä ja positiivisia ajatuksia :)

Sektiosta: Itselläni on siis kokemusta nyt kahdenlaisesta sektiosta; 36 tunnin alatiesynnytyksen yrittämisen jälkeen hätäsektio nukutuksessa ja suunniteltu sektio, joka muuttui hätäsektioksi minun verenpaineen laskun takia (olin kuitenkin hereillä). Ja toivon todella, että tämä viimeinen nyt pysyy suunniteltuna ja rauhallisena sektiona. Se ensimmäiseen hätäsektioon joutuminen ei todellakaan ollut positiivinen kokemus. Kun mua vietiin juosten leikkaussaliin ja syötettiin samalla lääkkeitä, en tajunnut yhtään mitä tapahtuu ja luulin vauvan kuolleen imukuppiyrityksissä. En muista ekaa imetystä, enkä ekan päivän tapahtumista muutenkaan hirveästi mitäänö. Toisessa kokemus oli huomattavasti parempi, kun sain kuitenkin olla hereillä. Eli siksi halusin nyt sektion, vaikka toistakin vaihtoehtoa tarjottiin. Tosin 4:stä lääkäristä vain yksi ehdotti alateitse synnytystä, kaikki muut olivat sektion kannalla.

Täällä rauhaisa elo jatkuu, supistukset on rauhoittuneet ihan hirmuisesti ja nukuin viime yön tosi hyvin. Päivällä on vähän supistellut, mutta ei sen kummempaa vaikka käytiin lasten kanssa avoimessa päiväkodissakin ja vähän siivoilinkin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille, vauvauutisia kultatiu'ulta ja muilta odotellen ;)

Commander ja Pepe 37+1
 
Tsemppiä kaikille joilla hetki alkaa olla jo käsillä! Ja Kultatiukulla varmaan jo oma mussuka sylissä :heart:

Kovin vähän olen jaksanut kirjoitella. Täältä taitaa vain tulla omaa napaa ja turhaa valitusta joka kerta.. Jotenkin aavistelen, että vauva olisi asettunut jo alemmaksi. Sellaista paineen tunnetta ja kipeän tuntuinen pipari.. No joo, elättelen toiveita. Surffaan kaikilla mahdollisilla nettisivuilla ja yritän löytää itsestäni mahdollisia merkkejä että synnytys olisi lähestymässä. Kiukkuinenkin olen.

Vauvapuolelle tulen ilomielinen kirjoittamaan kun se aika koittaa.

Syntymäpäiväveikkaukseen sanottakoon optimistina, että 6.2.

Blue ja pienokainen 39+0 jee:popcorn:
 
Heissan,
Nyt on synnytystapa-arviossa käyty äitiyspoliklinikalla. Lääkäri piti molempia synnytystapoja mun kohdallani mahdollisena. Eli saan/joudun päättämään itse leikataanko vai synnytänkö alateitse. Laitettiin nyt sitten uusi aika äitipolille kahden viikon päähän jossa katsotaan vielä vauvan kokoa tai sitten soitan jos päätän sitä ennen haluavani leikkauksen.

Vauva tulisi olemaan painoarvion mukaan jonkin verran pienempi kuin esikoinen. Lasketun ajan painoarvio tulee olemaan 3200g. Arvioitiin painoa sekä ultralla että käsin vatsan päältä tunnustelemalla.

Nyt sitten vaan kovasti miettimään että kumman synnytystavan haluan. En tiedä kovinkaan paljon tuosta sektiosta joten pitää ottaa siitä vähän enemmän selkoa.

Sanuliini ja öttiäinen 37+0
 
kääkkis
Mun arvio oli syntymäajaksi 25.1 ja se meni jo :)

Nellille tsemppaukset ensi keskiviikolle, mulla on silloin itsellä eka yliaikaiskontrolli. Itse olen kokenut hätäsektion ja oli juuri sellainen tapaus, että kärsin aivan hirmuiset kivut ensin kun vielä käynnistettiin. Sitten kun oli paikat 7cm auki, lähdettiin hätäsektioon ja olin aivan varma, että vauva kuoli, mutta kaikki sujuikin loppupelissä hyvin ja mulle selitettiin heräämössä miten sydänäänet olivat laskeneet liian alas ja siksi sektio. Sen jälkeen mulle tuli juuri hirveän epäonnistunut olo, vaikka eihän se tietenkään itsestä riippunut että jouduttiin sektioimaan. Aika kauan meni, että pääsin ajatuksesta yli. Ei se todellakaan tee huonoa synnyttäjää tai äitiä, jos sektioon joutuu, mutta ymmärrän hyvin sellaiset tunteet.

Toivottavasti Kultatiukulla meni hyvin :heart:

Täällä ei mitään ihmeempiä tapahtunut, toivottavasti tämä käynnistyisi itsekseen ettei tarvitse käynnistää. Kovasti olen yrittänyt rentoutua ja eilen sain taas vyöhyketerapiaa ja pienet magneetit korvan vyöhykepisteisiin :) Kaikki keinot käyttöön vaan.

kääkkis ja "osku" 40+4
 
pummmmkin neljästä raskaudesta vain yhdessä olen bongannut limatulpan, tai sekään ei kokonaan irronnut vaan jotain limaista vuotoa oli havaittavissa, loppu tullut sitten lapsiveden / synnytyksen yhteydessä, ilmeisemmin?! joten ei se niin sanottua ole että sen jokaisessa raskaudessa bongaa taikka se irtoaa ennen h-hetkeä.

kultatiun vauvalle mahtavaa syntymäpäivää.

(.) ei juur mitään. selän päälle alkaa ottamaan siivoukset, mutta muuten ihan ok olo. sitteriä vaille kaikki vauvaa varten valmiina. sairaalakassia tosin en ole vielä pakannut mutta kerkiäähän tuon. jokseenkin luotan siihen että vedet menee koska kaikista muistakin synnytys lähtenyt vesien menolla käyntiin.

voikaahan hyvin!!
 
Heipparalla pitkästä aikaa!

Meille syntyi maanantaina klo 15.17 pikkuinen tyttövauva! :heart: Painoa oli neitillä 3565g ja pituutta 51,5cm!! :) Viikkoja oli siis kasassa 38+6.

Kuukautisten mukaan laskettu aika oli 22.1 ja ultran 1.2, joten neiti päätti tulla maailmaan ihan ajallaan!

Kaikki alkoi maanantai-aamuna puoli kuuden aikaan. Ravasin vessassa ja mietin, että onkohan tämä selän jomotus ja vatsakrampit nyt niitä supistuksia (ennen ei ole ollut minkäänlaisia suppareita).. Mies kuitenkin lähti töihin ja käski soittaa heti jos kipeytyy enemmän niin hän tulee viivana takaisin niin päästään sairaalaan. Supistuksia alkoi tulla alusta asti aika tiheään. Lopulta niitä tuli 3-5min välein ja niitä kesti useita tunteja, jolloin sitten soitin synnärille. Siellä käskettiin odotella vielä ja sanoivat, että tulla sitten ku siltä tuntuu, ettei pärjää enää kipujen kanssa. 11 aikaan sitten soitin miehen kotiin, kun supistukset alkoivat olla jo niin kipeitä, etten oikeen pystynyt enää tekemään mitään (pakkaamaan kamoja, syömään tms.).. 12 aikaan lähdettiin sairaalaan, jossa olin kahdelle sormelle auki. Ilokaasua sain kivunlievitykseksi. Ei ehditty epiduraalia laittamaan, kun sitten olinkin yhtäkkiä jo kokonaan auki. Kätilötkin ihmettelivät, että ompas nopeaa toimintaa ensisynnyttäjäksi! :D Kalvot puhkaistiin 14.55 ja mussukka oli maailmassa 15.17. Eli synnytys kesti vajaan 10 tuntia kaikenkaikkiaan.

Eilen illalla kotiuduttiin ja vauva-arki maittaa makealle! Meillä on maailman kaunein tyttölapsi! :)
Mutta minäkin siirryn pikkuhiljaa tuonne vauvapuolelle. Oikein paljon onnea kaikille odottajille ja hirmuisesti tsemppiä synnytyksiin!!

Lulu ja mukelo 4pv :heart:
 
Hei!

Tässäpä pikaista päivitystä: Meille syntyi tänään 28.1. klo 03.52 sirpakka mustahiuksinen neitonen. Painoa 3270g ja pituutta 49cm :) Synnytys sujui aivan loistavasti!

Wendy + Alivuokralainen viikolla 37+3
 
paljon onnea tytöistä lululle ja wendylle:heart:

täällä olo vähän kummallinen. tuntuu niin kuin kesto supistas mut ei kipeesti. ollut koko päivän sellainen olo tila. ei auta kuin jäädä kuulostelemaan. vois kyllä malttaa vielä muutaman päivän.

aapelikaapeli 36+5
 
Viimeksi muokattu:
No nyt niitä odotettuja uutisia rupesi tulemaan, ihanaa :) Onnea siis Lululle ja Wendylle pienistä tytöistä!

Ja anteeksi, nyt tulee omanapainen tilitys, sori jo etukäteen: Anoppi taas päätti pilata tämänkin synnytyksen odottelun...Eli oli soittanut meidän äidille tänään suuttuneena, kun äitini oli täällä apuna nyt viikolla, kun ravasin synnärillä. Anoppi oli siis edellisellä viikolla saman ajan apuna, mutta hänet olisi kuulemma pitänyt kutsua nytkin, kun lähtevät reissuun ensi viikolla. Hän oli myös "ilmoittanut", että he ottavat isommat lapset sitten ensi torstaina (leikkaus on siis silloin pe) VIIKOKSI heille, että me saadaan tutustua vauvaan rauhassa. Siis mitä?? Ekanahan minä haluan lapset sinne sairaalaan vauvaa katsomaan ja häneen tutustumaan, sitä ne lapsetkin odottaa. Ja erityisesti haluan, että lapset pääsee hakemaan vauvaa ja minua hakemaan kotiin. Äitini kun oli yrittänyt selittää, että tärkeäähän se lasten on olla paikalla ja heti vauvaa katsomassa, niin anoppi oli siitä sitten suuttunut ja sanonut, että olen itsekäs jne. Heillä oli lapset siis viime viikonloppuna 3 päivää, mutta sekään ei taas ollut tarpeeksi...Kiva ruveta taas tappelemaan asioista näin synnytyksen kynnyksellä. Hän pilasi jo esikoisen vauva-ajan, tekee varmaan parhaansa tehdääkseen niin taas. Itku meinaa päästä kun ajatteleekin kaikkea silloin tapahtunutta ja mitähän kaikkea tällä kertaa saa kestää. Ja surullisinta on, että kun lapset ei oikein halua olla siellä, vaan haluaisivat olla tuolla toisessa mummolassa. Pakko ne on silti aina tasaisin väliajoin sinne lähettää, mutta pahaa tekee pakottaa...Tuli oikeasti niin paskat fiilikset taas näistä riidoista, että itku meinaa tulla...Ei just tähän hetkeen kaipais mitään riitoja. Onneksi mies pitää isyyslomaa ja muuta vapaata koko helmikuun, ettei tarvita anopin apua oikeastaan missään välissä. Täytyy sanoa, että aloin toivoa lapsen syntyvän alkuviikosta, jolloin anoppi on niin monen sadan kilometrin päässä, että ei pääse tänne päsmentämään vaan saatais olla ihan rauhassa omalla perheellä ja järkevämpi mummo vois tulla vahtimaan lapsia synnytyksen ajaksi...
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvan saanneille :flower: Nimiä en enää muista..:)

Joku kyseli millon sektio. Sektiopäivä on 2.2.2011, iha jännä päivämäärä.. silloin ois kasassa 38+6. Onneksi on kuitenki vielä pientä jännitystä, kun ei tiedetä kumpi sieltä putkahtaa..:) Vähä jännittää jo..Mutta toisaalta osaa laittaa kaiken jo valmiimmaksi vauvalle kotiin. Tiistaina pitää mennä jo ouluun oottelemaan millon sitte keskiviikkona tapahtuu... Vanhemmille on kerrottu vaan että tiistaina pitää mennä oottelemaan että millon tapahtuu jotain että yhtenä kappaleena ei oo takasi tulemista.. :D Pitäähä sitä nyt vielä vähä pienessä jännityksessä tulevia isovanhempia pitää.. ;)
 
Onnea pikkuprinsessoista Lululle ja Wendylle. Nyt niitä pieniä alkaa sitten putkahdella :)

Vaniljarose meidän nyytit syntyy sitten samana pävänä. Tsemppiä sektioon teille :) Ei ole enää kauaa ooteltavaa. Meillä on tona päivänä viikkoja kasassa 38+3.

Jännityksellä ootellaan, keneltä tulee seuraavia vauvauutisia :) Eiköhän tähän viikonloppuunkin pari vauvaa putkahda :)

nelli & mytty 37+5
 
Suuret onnittelut vauvoista Lululle ja wendylle :heart: :flower: Aaww miten ihanaa! :)

Katsottiin äsken miehen kanssa se Sydänääniä-sarja kakkoselta. Yhtäkkiä iskostui tajuntaan, miten lähellä se synnytys oikeasti onkaan, ja miten ihmeessä me siitä selvitään! :D Alkoi jännittää hirmuisesti...

Mä veikkaan, että meidän vauva syntyy joko 17.2. tai 18.2. Mutta monta kertaa olen nähnyt unen, että syntyis 12.2. Saas nähdä :)

~ Merve ja masupoika 37+4
 
Lukemassa olen käynyt mutta en ole sanut aikaiseksi kirjoittaa..

Meillä kissa, löytynyt muutamana päivänä nukkumasta hoitopöydältä. Olen sitten pyyhkinyt pinniksen ja hoitopöydän kissakarkotteella niin on pysynyt poissa niistä. Kissaverkon aion ostaa varalta pinnasänkyyn.

Synnytyspelko aivan kauhea, juuri katsoin Sydänääniä ohjelman ja huh huh! :| Ei ainakaan auttanut.

En voi ymmärtää miksi täällä joitakin harmittaa kun ei "saa" alakautta synnyttää..

Ensiviikolla synnytystapa arvio ja toivon ja rukoilen että vauva perätilassa/ahdas lantio. Täällä ensisynnyttäjille ei suositella alakautta synnyttämistä jos vauva ei ole raivotarjonnassa. Kaveri sai vauvan viime viikolla ja olen suorastaan katkera kun pääsi sektioon.

Voi olla jonkun mielestä kamalaa tekstiä, mutta kirjoitan miltä minusta tuntuu! :D

Pelkopolille on aika varattuna mutta se on kyllä yhtä tyhjän kanssa.
 
Oikein paljon onnea vauvautuneille!!! :flower:

Mulla on veikkaus, että kyllä viikonloppuna niitä syntyy lisää. Jokohan Jane on synnärillä? Hänellä ainakin oli viikkoja jo hyvin kasassa. :)

Kyllä mä niin jännitän teidän/meidän puolesta, hui hui!! :)
 
Onnea Lululle & Wendylle pikku rinsessoista:heart::)

May tääl mä heilun viä :D

Tänään oli kyl kaupoilla vähän huonovointisuutta ja selässä pientä polttoa yms.. Mutta nyt ei oo ollu muuta kun pohkeet kipeenä kun yli 4h pyörittiin pitkin kauppoja.. Olin jo toiveikkaana et tänäänkö vois tulla ;)
Mutta nyt voisin veikkailla et vauva tulis 4.2.. Se olis ainakin hyvä pv syntyä kun on anopin synttäripäivä :) Mut mies on koko ajan ollu sitä mieltä et vauva tulis tasan laskettuna päivänä eli 1.2 :D no mutta saa nähdä. Mä voisin jo tän viikonlopun aikana mennä ;) välillä masu vähän kipeä kun poika venyttelee urakalla, alkaa herralla tila loppuun.

Commanderia kyllä koetellaan :( koitahan jaksaa siellä anoppi-ongelmien kanssa:hug: mutta onneks supparit jo vähän hallinnassa :)

Nyt naamapesulle ja sänkyyn! Ihan poikki ja jalat tosi kipeenä..

Jane & Viltsu 39+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Täällähän alkaa olla ihan jännät paikat kun ei tiiä melkei yhtää kuka poksuu ja koska.;) Ja Merveki ehti jo huhuilla meitä.:)

Meille kuuluu pääasiassa hyvää. Mulla menee päivät sairaalassa ja jotenki en sit oo jaksanu/ehtinyt käydä koneella (tai kaupassa tai itseasiassa missään). Tyttö painaa nyt 2450g, pituutta 44,5cm. Hän syö itse ja tällä viikolla on alettu maistelee myös soseita ku tänää tuli 3kk ikää mittariin (aatelkaa, laskettuun aikaakin on vielä melkei 2vkoa!). Syy miksi ei olla jo kotona on se, että tyttö apneoi yhä ja edelleen. Ei ole enää mitään hengitystukea (viikset läks viikko sitte, niis meni vaan huoneilmaa), ja nyt pari päivää apneoita on ollut vähemmän (eilen ei yhtää, tänää yks), eikä ole ihan niin "pahoja", eli välillä korjaa itse ja välillä pitää vähän töniä hereille. Mut ei siis ole enää sellasia että olis tyylii minuutin (joka siis on IKUISUUS) eloton ja sininen. Apneassahan se siis ei hengitä, jolloin happitaso veressä laskee ja sitä myöten myös sydämen syke harvenee (140stä jopa 40neen ja happitaso 100sta 12sta, sen pitäisi siis olla yli 90 mieluiten 100). Mutta joo, ei siis enää niin pahoka apneoita ja kevyemmätkin vähenemään päin, et ehkä jopa joskus päästäis kotiin ennen kesää. Alkaa meinaan toi sairaalaelämä jo riittää.;) Yleisesti ottaen yritän nauttia vauvasta vaikkakin sitten siellä sairaalassa.

Talventaika tais mainita siitä, että keskosten kehitys tulee jäljessä, et ne kehittyy ensin ikäänkuin raskausviikkoja vastaavasti. Ja se on ihan totta, mutta kyllä se ero on täysiaikaisella vastasyntyneellä ja tällä meidän täysiaikaisella (rv 38+2) keskosella, että tyttö on virkumpi, seuraa katseellaan puhujaa, katselee kasvoja mielellään ja "seurustelee". Mutta tottahan toki 3kk ikäinen täysiaikainen vauva taas on sitten ihan eri asia kuin 3kk vanha keskonen.;) Höh, mitä mä höpisen.:D Mutta juteltiin tänää tästä sairaalassa ku meidän huoneessa on käynyt päivän parin visiitillä täysiaikaisia vauvoja ja ne on jotenki niin lötkelöitä ja omissa maailmoissaan tuhisee menemään.:) Eli tämäkään ei ole mustavalkoista.:)

Onnea kaikille ihanaan koitokseen! Sitä vissiin unohtaa kaikki ikävät hommat tai sit mulla oli tiettyki tavallista iisimpi synnytys mut mäki haluaisin synnyttämään.:D
 

Yhteistyössä