*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Bom
Oikein paljon onnea pikkutytöistä Lululle ja wendylle! :flower:

sinizii, ihanaa, että teillä menee hyvin. =) Toivottavasti pääsette pian yhdessä kotiin.

Täällä ei mitään ihmeempiä tapahdu. Anoppi kävi vain kylässä. Mies oli koko päivän työreissussa. Commander, ymmärrän hyvin sen ahdistuksen :hug: - meilläkin vähän erimielisyyksiä linjalla mummo versus mummo.

Bom ja masukki 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille piiitkästä aikaa! Aikoihin ei oo tullu kirjoteltua, mut välillä oon käyny kuulumisia lueskelemassa ja viime aikoina varsinkin tiuhempaan=) Liekkö kukaan enää muistaakaan:D

Mut ihan ilmotusluontoista asiaa minullakin eli 25.1 syntyi meillekin pieni tummatukkainen tyttö:heart: Painoa 3005 g ja 48 cm. Raskausviikkoja 38+3. Synnytys oli nopea, hieman yli 2 tunnin syöksy ja ihan hyvin ilokaasulla pärjäs vaik kyllähän se jännitti ja pelotti ensin kun tajus ettei ehi mitään saamaan, mut erittäin positiivinen kokemus kyllä jäi. Kotiuvuttiin sitten jo seuraavana päivänä ku kaikki oli ok ja käydään viel lopputarkastuksessa sairaalassa maanantaina.

Mutta onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille ja lykkyä massun kanssa vielä odottaville:)

Hipsuli ja Pörriäinen 3 vrk
 
Paljon onnea tyttösistä Lululle, Wendylle ja Hipsulille! Pinoonhan oli syntymässä paljon enemmän poikia, mutta nyt tuntuu että vaan tyttösiä putkahtelee maailmaan.

Kiva kuulla hyviä kuulumisia myös Siniziiltä!

Syntymäpäiväveikkaukseen voisin heittää vaikka 16.2. Tänään oli juuri lääkärineuvola ja lääkäri totesi, ettei ihan heti olisi synnytystä veikkailemassa. Vaavi ei ole vielä kiinnittynyt, kohdunkaula on kiinni ja 2cm jäljellä. Painoarvioksi sanoi ensin 3200g ja toisella mittauksella 2950g, joten aika lailla normikokoinen olisi sitten lasketunajan tienoilla. (Esikoisesta oli painoarvioksi saanut sama lääkäri 3,1kg viikoilla 36+6. Lapsi syntyi 38+3 ja painoi 3230g. Ja silloin ihan sama juttu tuon kohdunkaulan kanssa, mutta syntyikin sektiolla.) Muuten kaikki oli ok. Paino oli taas laskenut, kas kummaa, kun oli taas vatsatauti tällä viikolla. Ensin poika vietti aikaansa vessassa ja sitten minä perässä. Jo toinen vatsatauti tämän raskauden aikana (edellinen jouluna) ja kun vielä tuo flunssakaan ei ole aivan ohi, niin voimat alkaa olla aika lopussa :/ tai no tänään on jo jotain jaksanut tehdä...

Mutta ihanaa, että vauvoja on jo alkanut syntymään! Antaa itsellekin toivoa, että ehkä tämäkin sitten jossain vaiheessa :D (aika alkaa jo tuntua vähän pitkältä...)

Seepia ja Sintti 36+4
 
Pikainen päivitys

Me lähdetään katsastamaan tilanne TAYSiin, liikkeitä tuli ensimmäisellä tunnilla 7 ja nyt toisella tunnilla sama 7 liikettä. Olo ei kyllä yhtään sellainen että tänä yönä tulisi mitään maailmaan, mutta käydään tarkastamassa tilanne.

Devilii ja Mötts 39+2
 
hirmuisesti onnea vauvaantuneille!!! :heart:

devilii miten meni / kävi?

commanderille jaksuja anopin kanssa :hug: taitaa kaikilla olla omat vääntönsä aina anopin kanssa, mutta koita olla stressaamatta asiasta! toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! tiedän että helpommin sanottu kuin tehty...

täällä täytyy alkaa käydä useammin päivässä kun alkaa olemaan kuumat paikat jo useammalla :)
 
Hipsulille ja perheelle paljon onnea :flower: Kiva kuulla, että jäi hyvä mieli vaikka synnytys oli nopea. Siihen olen itsekin yrittänyt varautua :D

Kiva kuulla jo synnyttäneiden kuulumisia. Sitten vaan päivittelemään ja ihmettelemään vauva-arkea synnyttäneiden puolelle, kun se pino pistetään pystyyn helmikuun alussa. Kiva, jos Commander viitsi tehdä sen :) Mä voin päivitellä tätä odottavien äitien pinoa niin kauan, kunnes kaikki on saaneet nyytin syliin :heart:

Ja ensi viikolla tulee sitten taas useampia vauvauutisia...Välillä on matkan varrella tuntunut ettei aika etene lainkaan, mutta näin sitä vaan ollaan ruvettu poksumaan :)

ON: Täällä on hyvin rauhallista. Eilen pari kertaa supisti, mutta siinä kaikki. Yö meni nukkuen kuin tukki ja aamulla oli energinen olo. Ainoa ihme oire on, että pahoinvointi pukkas päälle äsken ja piti käydä pönttöä halailemassa (sama juttu oli, kun viimeksi lähdettiin väärän hälytyksen merkeissä sairaalaan). Mutta muuten olo on mainio ja vauva liikkuu hyvin :) Onko sitten tyyntä myrskyn edellä vai odotellaanko pari viikkoa niin jää nähtäväksi, mutta molemmat sopii. Pian lähdetään viemään tytöt mummolle ja neidit pääsee katsomaan muumi-esitystä ja äiti ja isi pääsee shoppailemaan ;)

Mami ja Nasu 38+3
 
Hipsulille paljon onnea!!!! Miä niin toivon itelleni nopeeta synnytystä koska kuitenkin kaikesta nopeasta toiminnasta huolimatta se voittaa onen tunnin kärvistelyn mun ajatusmaailmassani. Esikko tuli reilussa kolmessa tunnissa:)

Commander,Joo,tuttua...mulla palaa ajoittain käpy oman anoppini kanssa: / On sellanen hösä ja vissiin aattelee et ollaan joku teiniperhe vaikka yli kolmen kympin ollaan molemmat|OMut rehellisyyden nimissä,onhan heistä suunnattomasti ollut apua ja poika tykkää kyllä. Appiukko onkin kyl ihan toista maata;)

Devilii,toivottavasti kaikki kunnossa...mitenköhän siellä on mennyt?

Kilu,Miä taas tunustan joskus miettiväni miten joku ehdointahdoin haluu sektioon:D Leikkaus on aina riski,vaikka toki pieni tuossa tapauksessa... ja mun lähipiirissä on ollut niin kipeitä ihmisiä sen leikkauksen jälkeen ja kun itellä ei alatie synnytyksestä jäänyt mitään kipuja eikä muuta niin siks valitsisin mielummin sen... ainahan tietty voi sattuu ja tapahtuu,synnytti miten vaan ja kyl miä ymmärrän ton sektio jutunkin,et se tuntuu helpommalta:)

Tääl on kans vauva ollut melkosen rauhallinen taas...oli tossa alkuviikosta sit taas riehu pari päivää ja nyt on taas melko unelias... liikkuu,mut siihen nähden mitä yleensä, aika vaisusti. 10 liikettä tunnissa tulee kuitenkin joten vielä en hätäile....

Repa ja säynävä tasan 38 raskausviikkoa<3
 
Onnea prinsessoille äiteineen!

Takana rauhallisempi vuorokausi. Vauvelikin on sitten nukkunut, kun kerrankin ei jatkuvasti supistele. Liikelaskenta kuitenkin menee vielä ainakin joka toinen tunti läpi, välillä niukemmin, välillä kirkkaasti. Mutta jos mukelo paljon vielä passivoituu, pitänee lähteä keskussairaalalle.

Anopin suhteen minulla ei ole ongelmia. Mies on iltatähtönen ja meilläkin on vielä ikäeroa, niin anoppi huitelee 80 vuotta eikä hänestä ole kuin hädin tuskin itsestään ja puolisostaan huolehtimaan (vahvasti tuettuna). Eli meidän muksut eivät pääse isänsä vanhempien luo hoitoon lainkaan koskaan. Mutta mamma ja pappa ovat yhtäkaikki rakkaita ja tärkeitä esikoiselle, vaikka mamma ei kuulekaan mitään esikoisen jutuista...

Asumme kahden sairaalan puolimatkassa. Esikoisen saimme toisen sairaanhoitopiirin puolella ja tämä tulee nyt tänne toiseen. Kävin sairaalan nettisivuilla katsomassa kuvia ja voi kräääh! Lapsivuodeosasto on huomattavan ahdas ja antiikkinen! Pitäisiköhän sittenkin ajella sinne ennestään tuttuun sairaalaan, kun ajassa tai matkassa ei ole mitään eroa...
 
Onnea kaikille vauvansaaneille!! :flower:

Commanderille tsempit anopin kanssa!! Itselläni hermoja kiristävä appiukko, tiedän tunteen.

Täällä aika matelee, siis ihan totaalisesti. Aivojen ylikuormitus ja ketutus maximus kun ootan vaan maanantaista ultaääntä ja lääkärinkäyntiä. Toivon niin kovin, että synnytys käynnistettäisiin koska pissasin taas proteiinit yhelle plussalle enkä nyt taho että käydään vatvomaan sitä raskausmyrkytyksen mahdollisuutta(ja laitetaan kotiin) kun jo nyt vauva kärsii ravinnonpuutteesta. Tahtoisin vaan että vauva pääsis tänne ihmistenilmoille ja rintaruokaa syömään ja kasvamaan :heart:
 
Lulu oikein paljon onnea pienestä tytöstä =)
Wendylle kanssa oikein paljon onnea :D

Commander jos anoppi on tuollainen eikö siihen voi pistää loppua? tai minä ehkä olen sen verran ilkeä, että jos joku haluaisi tämän pilata niin en kyllä haluaisi edes sairaalaan katsomaan vauvaa saati muutenkaan omaan kotiin hääräämään ellei osaa anteeksi pyytää :(
Itselleni eilen meinaan tuli mitta täyteen tätini kanssa joka pimahtelee välillä, mutta eilen tosiaan mulle riitti niin häntä en ristiäisiin ole pyytämässä! Asutaankin niin pitkän matkan päässä, että mulle on ihan sama jos ei enään yhteyttä pidettäskään ellei opi pyytämään anteeksi käytöstään ja haukkumistaan :/

Sinizii ihana taas kuulla uutisia, kyllä aika menee nopeasti jos teilläkin jo kolmekuukautta tuli täyteen :heart:

Hipsuli onnea sinullekin :D Kyllä näitä ihania uutisia nyt alkaa tulemaan :)

Pelästyin jotenkin ihan kamalasti kun heräsin ja masussa ei kukaan liikkunu, kun olen tottunut siihen, että liikkeitä alkaa tulla heti kun itsekkin herään. Näin on ollut jo pitkään niin sain oikein kunnolla herätellä poikaa, että sain muutaman liikkeen, mutta kyllä on kumman hiljaista vieläkin. Ensimmäinen kerta kun tulee tällainen huolestunut olo :/

synnytys päiväksi veikkaan 24-27.2 KAMALAN KAUKAISELTA TUNTUU! :)
 
hipsuli: paljon onnea tytöstä. nopea oli synnytys.

devilii: tsemppiä.

tuosta hipsulin nopeasta synnytyksestä tuli mieleen. kuinka moni "pelkää" nopeaa synnytystä? mulla eka synnytys kestänyt vain 20 min. ei supistuksia ollenkaan. lapsivesi meni nukkuessa ja hetken meni tajutessa mitä tämä nyt tarkoittaa. sairaalaan saavuin ponnistavana. käynnistyksessä synnytyksen kesto oli 1,5 tuntia yhdeltä tytöltä, mut silloihan oltiin jo salissa valmiina.

täällä jotenkin väsyttävä olo. tuntuu että kaikki mitä aloitat jää kesken. ulkona olisi mahtava ilma, mut neitillä nousi eilen illal kuume.

aapelikaapeli 36+6
 
Huomenta kaikille!

Olo on aika puulla päähän lyötynä, mikä johtuu väsymyksest. Mutta yhtenä kappaleena ollaan vielä.
Tosiaan käytiin viime yönä pyörähtämässä sairaalassa, laittoivat heti puoleksi tunniksi käyrille. Kaikki oli käyrillä hyvin, mutta lääkäri halusi sili ultrata. Siinä sitten istuttiin käytävällä varmaan joku 45min että lääkäri saapuu paikalle. Ultrasi, painarvio 3200g, mutta muten kaikki kunnossa ja eikun kotiin passitus.

Nyt todellakin vähän väsynyt olo kun sai vasta jälkeen 4 unta, lääkäri vain totesi että jos ei liikkeitä huomenna, niin eikun uudestaan käymään. Jäi kyllä vähän tyly maku suuhun kun hoitaja ensimmäisenä kysyyt että miksi te yöllä laskette liikkeitä, koittaa siinä nyt selittää että meidän pieni on vilkkaimmillaan juuri 12-1 yöllä ja neuvolasta sanottin että vilkkaimpaan aikaan pitää laskea liikkeet

Devilii ja Möttis 39+3
 
nelli-86: Ilmeisesti erilaisia käytäntöjä sairaaloilla.. Mulla oli kaks lääkäriä kääntämässä ja kätilö joka välillä ultrasi. Ensimmäinen just sillee mukavasti yritti kääntää, ettei tuntunu ku pientä painelua joka ei oikeestaan sattunu, vähä tympeeltä vaan tuntu. Sitte toinen isompi lääkäri halusi kokeilla ja se runno ihan varmaa kaikilla voimillaan.. Nytkytti, paino,väänsi ja käänsi.. :headwall: Sitte koetti toinen ja sitte taas se isompi ja siinä vaiheessa en tosiaankaa meinannu enään saaha ääntä pihalle että lopettakaa nyt herranen aika.. Molemmat oli naisia, mutta sain jo aiemmin siitä toisesta lääkäristä tosi tympeän kuvan itelleni ennen ku yritettiin ulkokäännöstä. Kauhean äreän olonen "akka" oli.. hrrr.. Jäi vähän p*skan maku suuhun siitä hommasta.. Että en tietäis tällä hetkellä suostuisinko uudestaa siihen..

Nyt ku on tässä vähä saanu sulatella asiaa, niin uskon että suunniteltu sektio parempi vaihtoehto, mitä ois yrittäny alkaa alakautta synnyttää ja sitte mahd. joutunu hätäsektioon.. Ku mielessä pyörii että nyytillä on varmaan joku syy miksei halua olla raivotarjonnassa tms.. Jos napanuora on jotenki huonosti tai kietoutunu johonki?

ja nyt jälkeen päin aiemmat unet alkaa selkenemään.. Ku oon nähny vain semmosia unia missä oon ollut erihuoneessa ja sitte lääkäri on tullu vauvan kans sitten kun oon heränny, että tässä tämä pikkuinen nyt sitte olisi.. Lieko jo unissa ollu jotai merkkiä tästä tulevasta :confused:

Limatulppaaki rupesi eilen tulemaan.. :D

Ei ihan samaa syntymäpäivää pikkuinen saa minun kans.. :) itsellä kun on 12.2.. tulee 22 mittariin :D LA kun ois ollu 10.2..

Pyykit kuivumaan nyt ja voimia kaikille sitä tarvitseville!

Vanilja ja :heart: 38+2
 
Vanilja: Ei kuulosta kivalta noi kääntöyritykset :( Itse voisin kuvitella samassa tilanteessa haluavani sektion, vaikka tällä hetkellä toivon synnyttäväni "perinteisesti".
Meillä on sama syntymäpäivä, paitsi itse täytän 31, hui, ku tuntuu paljolta :O
Commanderille voimia anopin kanssa, ei mikään ihme että itkettää.

Sike ja Tuuti (36 poks)
 
Devilii: Tohon liikelaskentaan...Meillä terkkari sanoi mulle, että kun sitä laskentaa tekee, niin ihan sama, milloin tekee. Ei tarvi odottaa siihen vilkkaimpaan aikaan, vaan niitä liikkeitä pitäisi tulla aina sen 10 tunnissa!!
Ja sitä kun ihmettelin, että jos vauva nukkuu, niin liikkuuko se niin paljoa. Niin kyllä kuulemma pitäisi sen 10 kertaa siltikin liikkua.

Mutta hyvä että teillä oli kaikki kunnossa! :)
 
Onnea vauvansa saaneille :flower: aivan ihanaa että nyt niitä sitten tulee! Mä oon kyllä kuullu sanottavankii että tytöt on yleensä hätäsempiä kun pojat =) syntymään siis. Ei ois meilläkään enää montaa yötä laskettuun vaan voipihan se mennä sen kaks viikkoa ylikin. =)

Ja kiva lukea keskosten kuulumisia ja vointeja! =)

tytti & juniori 39+4 :heart:
 
Onnea Hipsulille tytöstä! :heart: Hih, minäkin eilen naureskelin, kun rakenneultrien aikaan näytti, että enemmistö meidän helmivauvoista olisi poikia, mutta tähän mennessä on syntynyt jo vaikka kuinka monta pientä tyttöä! :) Ja vain yksi poika...

Ihanaa lukea siniziin kuulumisia, ja hienoa että kaikki on hyvin! :heart: Toivottavasti pian saatte pienen tytön kotiin! :)

Liikkeistä ja liikelaskennasta: Täälläkin vauva liikkuu tosi vähän, ja useasti päivässä saatan huolestua ja joutua tekemään liikelaskentaa. Vauva saatta olla oikeasti monta tuntia hiljaa, vaikka makaisin ihan paikallani. Eli kun joku täällä mainitsi, että terkkari oli sanonut että joka tunti pitäis ainakin se 10 liikettä tuntua. Niin ei kyllä tunnu täällä... Ihan äsken, kun olin syönyt ja menin makaamaan sohvalle, vauva pitkästä aikaa oikein kunnolla möyrysi, sellaisia liikkeitä ei ole kyllä moneen päivään tuntunut, joten oikein nautin kun sain niitä tuntea vaikka vähän kipeää ottikin. :) Yleensä on vain sellaista pyllyn pyöritystä ja jalkojen venytystä tai hikkaa. Mähän kävin viime sunnuntaina liikehälytyksellä synnärillä, ja siellä oli kaikki ok (CTG ja ultra) Siellä oli aika tyly lääkäri, jonka mielestä mä ihan selvästi tulin sinne turhaan. Tää lääkäri sanoi, että sikiöllä on tässä vaiheessa raskautta 2-3 aktiivista hetkeä vuorokaudessa. Kello oli n. 20 illalla ja lääkäri kysyi, koska olen viimeksi tuntenut sen 10 liikettä tunnissa, johon vastasin että aamulla klo 11-12 aikaan, johon lääkäri totes että ihan normaalia. Kumpikohan nyt sit mahtaa olla oikeassa, tuo lääkäri vai se terkkari, joka sanoi että joka tunti pitäis tuntea ne 10 liikettä ainakin? Tänäkin aamuna kun heräsin, en tuntenut liikkeitä varmaan puoleen tuntiin, ja säikähdin (ihan niin kuin happynow kertoi) join vettä ja kävin vessassa, menin takas makuulle ja siitä ehkä n. 15-20 min meni että vauva alkoi liikutella pyllyä, tämäkin vaati sen että minä kämmenillä sitä vähän tunnustelin ja pökkäilin.

~ Merve ja masupoika 37+5
 
Hipsulille onnea tytöstä!

Kiva kuulla, että siniziin pieni voi hyvin. Rankkaa varmasti se sairaalaelämä, mutta onneksi on teillä ihan valosat tulevaisuudennäkymät kuitenkin.

Voi miten tylsää, että vaniljarosella ollut huono kokemus käännösyrityksestä. Mäkin nimittäin olen sitä mieltä, että jos pieni ei pikkuavustuksella suostu kääntymään niin hänellä on siihen joku syy (esim just napanuora huonosti tai lyhyt tms) ja sillon on parempi olla peppu alaspäin masussa.

Täällä myös päivittäin huolettaa mytyn liikkeet. Useamman kerran päivässä liikelaskentaa teenkin ja toistaiseksi vähintään toisella laskennalla on se 10 liikettä tuntunut. Nyt varsinkin kun tiedän, että lapsivettä on vähän ja istukan toiminta heikkoa, niin tulee vielä enemmän kiinnitettyä huomiota liikkeisiin ja niiden määrään. Olis aivan kamalaa, jos nyt kävis jotain. Mä kanssa yritän liikkeitä saada aikaseksi syömällä tai juomalla jotain (esim mehua) ja aika pian sen jälkeen mytty jotenkin olemassaolostaan ilmotteleekin.

Täällä on taas tänään ollut pikkasen huono olo, paineet pikkasen kohollaan mutta ei niin paljoa että polille olis asiaa. Nyt on sunnuntaista saakka tullut kipeitä suppareita päivittäin useempia (5-10) ja parina yönäkin herännyt pariin otteeseen samasta syystä. Kun nyt ton muutaman päivän vielä mytty masussa pysyisi, että sinne suunniteltuun sektioon päästäisiin niin olisin tyytyväinen.

nelli & mytty 37+6
 
Anoppitilanteesta: Hän soitti tänään miehelleni ja haluaa tulla tänne torstaista perjantaihin yöksi ja ottaa sitten lapset mukaansa. Palautuspäivästä ei ollut puhetta, mutta mies oli mun kanssa samaa mieltä,että kun pääsen kotiin, niin lasten pitää saada olla mukana hakemassa. Lapset ei haluais anopille vaan minun vanhemmille, mutta sotahan siitä syttyy, jos näin sanon. Sanoin miehelle, että katotaan sitten myöhemmin. Teen kaikkeni, että synnytys käynnistyy alkuviikosta (seksiä, siivousta, tulisia ruokia, mitäs muuta?), niin ei tarttisi asiaa miettiä. Onneksi tänään on supistellut tanakasti koko päivän ja on muutenkin niin puhti poissa, että jospa, jospa...Välejä en anoppiin haluaisi katkaista, kun on miehelleni tärkeä ja lastenkin olisi hyvä saada pitää isovanhempiin yhteyttä, joten yritetään nyt jotenkin selvitä. Ahdistaa jo pelkkä ajatus, että se on täällä sähläämässä torstaista perjantaihin...

Jotain piti jollekin kommentoida, mutta unohtui väsymyksen turruttamien aivojen ansiosta...En meinaa millään pysyä hereillä, torkahdan heti jos istahdan aloilleni.

Commander ja Pepe 37+2
 
Hurjan paljon onnea vauvautuneille :) Tästä tämä lähtee, alkaa uutisia sadella. Alkaa jo itseäkin jännittää, että kumpihan meille syntyy.

Tänään kyllä meinasi mennä hermot tuohon mieheen. Valittelin taas oloani hänelle ja siihen tokaisi, että elän naisen parasta aikaa elämässä ja se kestää "vain" 9 kuukautta :mad: Eli pitäisi varmaan kauheasti vaan nauttia tästä tukalasta olosta.. grr. Muutenkin on ollut pinna kireellä ja kiukuttaa tosi helposti.

Kiva oli kuulla siniziin kuulumisia, toivotaan että apneat pian hellittää ja pääsette kotiin.

Täällä myös liikkeet hieman harventuneet, mutta onneksi ei ole vielä ollut tarvetta huolestua.

Blue ja pienokainen 39+1
 

Yhteistyössä