Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Ritaliina83 voi ei koirasi puolesta :( Tympeää kun tulee lisää ressiä ennen synnytystä :( Toivotaan, että koirallasi on kaikki hyvin ja saat nauttia sen kanssa vielä monta tervettä vuotta <3

pitiki katsoa katsomosta pieniä ihmeitä ja kyynelkanavat aukastu huolella :D Itkeä piti kun niin onnellista oli katsoa tuoreita vanhempia ja synnytyksiä :) Voi että <3
 
Täällä supistellut muutamia kertoja päivän aikana, huomenna kuuleeki et onko mitään edistystä saaneet aikaseksi. Huomenna saadaan taas painoarvio, revin pelihousut ku sielt paljastuuki joku 5kg tyyppi. 1,5 vk sit enteilivät 4kg mut silti.

Ihminen on kyllä hullu, toivon kokoajan kovaa kipua. Ei voi olla tervettä tällänen. Pelkään niin että joudutaan käynnistykseen joka ois kuitenki jo maanantaina edessä... kolme päivää tulla ulos, sit häädetään.

Pitäis imuroida mut iha kamala väsy iski.
 
Täällä on supistellut suht ahkeraan. Vaan kun eivät tee kovin kipeää. Muutaman kerran tuntunut myös selän puolella, mutta nääh. Ei noista kuitenkaan sen enempää häppeningiä seuraa.

Aamulla siis joutunen neuvolaan menemään. Ja eiköhän tässä saa ihan rauhassa valmistautua yliaikaiskontrollikäynnille menoonkin. -.-
 
Siunattu tila jatkuu täälläkin aivan yhtä siunattuna.

Yliaikaiskontrolliin pitää kohta lähteä.

Ihanaa, isi vie koiran tänään pitkälle aamumetsälenkille, olen mielestäni sinnitelly aika pitkälle ilman apuja ku sisko autto eilen ekaa kertaa koiran ulkoilutuksessa ja isi tarjoutu tänään auttaa ku sil on ylimääränen vapaapäivä. Asuvat sopivasti sairaalan vieressä ni homma hoituu helposti. Mies tulee tänään kotiin, sit on 14kk edestakas Espoo- Imatra välit ravattu. Jee. :)

41+5 (apuva, päivät käynnistykseen vaan lähenee!!) Tajusin äsken et mun raskaus on tainnut mennä pisimmälle tällä palstalla olevista, inkku90 synnytti mun mielestä 41+4. Onko mun pakko olla se jonka raskaus menee oikeasti yliaikaiseksi (5-6% kaikista raskauksista).. kökkö
 
Viimeksi muokattu:
Toistaiseksi viimeinen neuvolakäynti takana, maanantaina yliaikaiskontrolliin.
Sf-mitta asettunut keskikäyrälle (joka neuvolakortissa toki loppui jo kesken näillä viikoilla). Oma paino tismalleen sama kuin maanantain käynnillä.

margareta, lohduttaudutaan sillä tiedolla, että ensi viikolla meillä hyyyyyyyyvin varmasti on jo vauvat sylissä. Häätö uhkaa jos eivät itse tajua/halua pihalle tulla. :D
 
40+0 ja sen kunniaksi turvotus hävisi eilen kuin salamaniskusta eikä ole vielä ainakaan palannut!! Ihana, kivuton ja kevyt olo vaikka vatsa onkin täynnä vauvaa, mutta nesteet katosi jonnekin.

Odotus jatkuu silti edelleen ja tänään on the laskettuaika. Mitään kummempia tuntemuksia ei ole. Eilen illalla noin tunnin ajan vihloo kohdunsuulla todella ikävästi vauvan liikkuessa, piti oikein ääneen sadattella. Loppui kuitenkin sitten ja sain nukuttua.
 
hiljaista täälläkin, ei tietoakaan synnytyksestä, vaikka salaa toivoin että ois Madden kanssa samana päivänä prinsessat saatunna :)

neuvolassakin käyty.. vaaka ei ole ystäväni. viikossa +1,2kg.
sain sentään synninpäästön sokeriseurannan suhteen. ei enää tarvitse kuin silloin tällöin mittailla, kun on näitä viikkoja jo sen verran.
ja vihdoin viimein oli pää kiinnittynyt. jes!
viikon päästä uudelleen, jos tilanne samana.

pakastimeen on leivottu kaiken näköistä (ja puolet syöty...lusikkaleivät oli vähän liian hyviä :whistle: ) ja muutenkin kaikki olisi valmiina.
pinna on vaan kireällä joka päivä. isäntä sais muuttaa porukoittensa luokse loppu raskauden ajaksi. menee hermo sen kanssa. jos ei mitään muuta keksi, niin tahallaan ärsyttää sitten :mad:
 
Tiedän tuon tunteen arya, että miehet osaa kyllä ärsyttää. Tai sitten itse ärsyynnyn liian helposti, mutta argh! Menee useasti hermot ;)

Suomi- Ruotsi peliä tuossa sivusilmällä seuraan. Vähä liian jännä peli. Huono olo taas vaivannut koko päivän :/ Ihanku ois krapula. No jospa tämä olo jäis synnytyssaliin kuhan vaavi päättää tulla maailmaan.

Sunya vauvan kokoa pelkään minäkin. Tuntuu, että maha on niin täys vauvaa, että joku valmis eskarilainen sieltä kuitenki tulee pihalle :D
 
Viimeksi muokattu:
39+2 neuvolassa käyty, kaikki ok. Verenpaine mun normi tasolla kun mitattiin lopussa (miehen houkuttelu kuskiksi nosti paineet) käyntiä, opetteli auton saloja, eikä siis tullut mukaan. Näin meillä.

Paino noussut edellisestä painosta 400g, mikä on vähän. Pissan testasin jännittyneenä kotona. Sykkeet reilu 150, hyvin kiinnittynyt pää. Asento peppu keskellä, enemmän asustaa oikealla, vasemmalla tyhjääkin. Sf-mittaa (hädin tuskin) 31cm. Maha mielestäni leventynyt. Ei turvotusta havaittu. Pää oli eilen illasta kipeä. Aralta tuntui pään tunnustelu. Ensi käynti ensi tiistaina.

Sanoi käynnistyskäytännöistä ja sanoin että minulle sopii mennä tiettynä päivänä synnärille.
 
Yliaikaiskontrollissa käyty, vauvalla ja mulla kaikki hyvin. Maanantaina käynnistysaika heti aamusta. Kohdunkaulaa 2 cm jälkellä, pehmentynyt keskiviikkoon verrattuna, väljäästi sormelle auki. Oli mukavaa ku oli sama lekuri tutkimassa. Voi miten paljon toivonkin että lähtee nyt vkl aikana käyntiin itsestään. Ei ole kun muutama pikkusupistus ollut päivän aikana :/

Kova spektaakkeli tuli miehen työnantajan kanssa tuon käynnistyksen suhteen. Saatiin onneksi selvitettyä, huh. Palkattomaksi virkavapaaksi menee jos ei maanantaina synny.

Supistuksia odotellessa, 41+5
 
Tsemppiä Margareta! Toivottavasti tosiaan lähtee itsekseen tulemaan. Täälläkin sitä kovasti toivotaan omalle kohdalle. Nyt illalla taas on kovia nivuskipuja, mutta en tiedä liittyvätkö nämä ollenkaan lähestyvään synnytykseen. Toivottavasti!
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
margareta91 mulla meni vedet 41+4, mutta tyttö synty 41+5 :)
Toivotaan että lähtis nyt vkl aikana pieni tulemaan sulla, tsemppiä!
Ja tsemppiä kovasti muillekkin! :) jännittyneenä käyn päivittäin kattomassa että kuka käy laittamassa ilouutisia seuraavaks :heart:

inkku ja tyttö 2 vk
 
  • Tykkää
Reactions: margareta91
Päivitystä omaan tilanteeseen
.....heräsin tunti sitten pariin kovaan supistukseen....ei sinänsä kipeitä olleet, melkoisen epämiellyttäviä vaan. Kävin ottaa parasetamolia ja takas nukkuun. Äsken sitten esikoinen heräili sängyssään ja miehen mentyä rauhoittelemaan hulahti mulla pöksyihin ja lakanoille selkeesti lapsi vettä. Tässä nyt oottelen josko jotain muuta alkais tapahtumaan :) Mutta näillä näkymin synnytys siis käynnistymässä.....hui!

Rv 39+3

Ps. Koiralla todettiin eilen lääkärissä maha-suoliston tulehdus...ei siis mitään hurjan vakavaa. Riisidietille vaan muutamaksi päiväksi ja vatsan suojalääkettä. Yksi huoli siis vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
upeaa ritaliina83 meillä samat viikot ;)

Viime yö hoidossa, mies tulee aamusta hakemaan, yhteisiä suunnitelmia...

Viime yö alkoi yllättäen lantiokivuilla/alapään arkuudella. Puoli kolmelta otin särkylääkettä. Söin myös. Asennon vaihdot ja vessareissut teki kipeää. Aamulla yksi vatsan kovettava supistus.

Mukavaa että vähintäänkin ennakoi avautumista, ellei vauvan syntymää. Jänniä aikoja eletään, olen valmis.
 
Siunattu tila jatkuu edelleen yhtä siunatun tuntuisena... Kovin levoton yö takana jonka seurauksena päätä särkee ku niskat iha jumissa. Parasetamolit otettu ja kuumassa suihkussa käyty, kohta herätän miehen hieromaan ;)

Ainiin painoarviosta, nyt ois tyypillä muutamaa grammaa vajaa 4,3kg kasassa.. Mietin vaan et oisko ollu hiukkasen kivempi käynnistää kun oli 3,9kg. Nojuu, eihän kätilöilläkään mitään ennustuspalloja ole käytössä.

Ihanaa ritaliina ettei ollu koiralla sen vakavempaa, ois kovin kurja jos nyt joutuis toisen pois laittaa. Ja oikein paljon tsemppia tulevaan, jään odottamaan tilannepäivitystä kateudesta vihreänä..

sunya ja maiscu- mua kans jännittää tuo kokoasia. Musta on väärin et samasta reijästä toiset saa 2,5kg keijukaisen ja toiset puskee ulos lähemmäs 5kg mutantti jättiläisiä! Ihmisen anatomiassa ois kyllä tuotekehityksen paikka, MIKSI mahassa kasvatetaan jotain niin isoksi ettei se mahdu ulos? Siinä ei ole laisinkaan järkeä!

Et sellasilla fiiliksillä uuteen päivään, ulkonaki iha kökkö ilma.
41+6
 
ritaliinalle tsemppiä tulevaan. :)

margareta, mua kauhistuttaa millainen jättiläinen omasta mahasta paljastuu maanantain yliaikaiskontrollissa. Itse painoin syntyessäni 4,2 kg (vko 41+0). Yhtään pienempi tuo mahassa lymyävä sälli tuskin on. : /

(.) Eilinen ilta ja lähes koko viime yön särki päätä inhottavasti, ei edes tuplasatsi Panadolia auttanut. Niska ihan jumissa, mutta tuossa aamuyöllä viimein löysin asennon jossa sai jumittavat lihakset rennoksi ja aamulla herätessä särky oli hävinnyt.
Nyt on pientä menkkakipua, mutta niin on ollut useana päivänä aiemminkin - ei siis aiheuta riemunkiljahduksia.

41+1
 
Täällä herätty aaltoilevaan selkäkipuun. En tiedä oisko jonkinsortin supistuksia vai ihan perus selkäkipua. Kuitenkin vaihtelee paikkaa ja helpottaa välillä. Piti ihan panadoli käydä ottamassa ja hereillehän sitä jäätiin sitten :( Hieman myös kipeitä tuntemuksia alamahalla ja oikealla puolella, mutta tuskin mitään suurempia luvassa. Jospa nämä ois vihdoin niitä harjotussuppareita, koska mulla niitä ei ole ollu nimeksikkään...ainakaan sellaisia mitkä edes tuntus miltään.

Onnea Ritaliina koitokseen ja kiva, että koirallasi ei mitään vakavempaa ollut :)

Kyllä täällä alkaa olo olla melko tukala ja haluttas jo sinne synnyttämään. Muutenki pelottaa niin olisi kiva, että tämä kaveri päättäis spontaanisti käynnistyä.

Zemppiä kaikille!

Kokoasiaa joo juu en edes halua tietää mikä sieltä on tulossa :D Punnitkoon sitte ku vauva on ulkona ;) Jos siis joudun yliaikaiskontrolliin vielä arvioitavaksi ja ultrattavaksi. Pyh ja pah sanon minä. On se oikeesti niin väärin, että toiset saa 3kg ja toiset 4.5kg :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan edelleen supistuksia...Ei oo tullut yhtäkään kipeetä vesien jälkeen. Käskivät synnärille 12h vesien menosta, mikäli mitään ei ennen sitä tapahdu. Saas nähä joutuuko jäämään osastolle vai laittavatko vielä sitten kotio....Antibiootin vissiin ainakin saa...tai en mä tiiä....iltapvällä selviää..
 
Ritaliina: mulle laitettii sillon antibiootti suoneen18h vesien menosta.. luulen että saat jäähä sinne sitte, ku multa ainaki ottivat verikokeita muutamaan otteeseen ja antibioottiaki piti pistää 6h välein, juuri tuon pitkän vesienmenon takia..minähä siis lähin heti vesienmenon jälkeen lanssilla, kun täällä käytännöt on sellaset ja vedenki väri oli mielestäni vähä vihreä.. olin siis koko tuon 27h vesienmenosta lapsen syntymään synnytyssalissa, vaikkaki ite synnytys vihdoin käynnistyttyään kesti sen 8h :D
 
Ritaliina - kyllä ne viim.24h vesien menosta käynnistelee jos ei mitään tapahdu :) et pian on vauva sylissä!

Ja kokoasiaan..ei oo kokemusta jättiläisvauvojen synnytyksestä mutta uskon että avautumiskivut ja pään synnytys sattuu ihan samalla tavoin, ihan sama mikä pötkö sieltä tulee.. eiköhän tää luonto oo tämän asian suunnitellut niin että äiti kestää just sen minkä kokoinen sieltä on tulossa ;)
onhan sieltä yli 6kiloisiakin punnerrettu ja hengissä selvitty :)
 
Enpä tuosta kokoasiasta niin takuuseen menisi. Sisko pungersi 4,3 kiloisen (ei mikään jätti siis edes) tytön alateitse. Vaan imukupillahan vauva piti ulos auttaa ja synnytyksen jälkeen lääkärit totesivat, että leikata olisi pitänyt.

Onhan noissa synnytyksissä monta tekijää jotka vaikuttaa kukin eri tavoin eri ihmisiin. Riskejä on toisissa synnytyksissä enemmän kuin toisissa. Joillain naisilla fysiikka ei mahdollista alatiesynnytystä lainkaan jne..

Toiselle 6 kiloinen ei tunnu missään (tai varmasti tuntuu, mutta kokemus kivusta ei ole synnyttäjän mielestä kummoinenkaan). Toiselle se just ja just kolmekiloinen tuntuu ylivoimaiselta puserrukselta kipuineen.
 
Joo tuohon kokoasiaan. Meidän äiti synnytti mun isosiskon ja painoi 4.5kg :D Synnytys meni luomuna, mutta siskon käsi vaurioitui synnytyksessä, koska ei mahtunut kunnolla tulemaan :/ Vieläkin kädessä jotain häikkää. No tokihan tästä on aikaa yli 30vuotta, mutta siltikin. Olisi pitänyt leikata,mutta siihen aikaan ei vissiin nii justiisa? Hui!
 

Yhteistyössä