Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Elm tuskaillaan yhdessä :D
Niin täällä taitaa olla porukka synnärillä yhtäaikaa :) Voi, että ihanaa. No kohta se on meidänkin vuoro :heart:
Ja sitte ku synnytys on käynnissä kiroan, että tätäkö minä odotin prkl :D Synnytys on alkanut jännittämään taas ihan liikaa kun h-hetki voi tulla jo vaikka tänään.
No jospa siinä tilanteessa ei enää jännitä vaan elää hetkessä? Ja kipujen kanssa aina pärjää ja niihin saa apua :)
 
Elm
Mä oon varmaan viimesenä täällä huutelemassa, tai siltä ainakin tuntuu :D
Ekan kanssa en jännittäny oikeestaan yhtään ja luulen et se meni osittain senkin takia niin helposti ja nopeasti, koko synnytyksen kesto tais olla sen 8h. Ja se alkoi ihan yhtäkkiä suppareilla, kolme päivää lasketun jälkeen..

Tässä raskaudessa stressaan vielä vähemmän, paitsi että kun on vaivoja moninkertaisesti ekaan nähden niin toivoo vaan et tulis jo :D

Eniten ärsyttää nää säryt. Ja se, että nyt on jotenkin malttamaton. Ja haluun päästä liikkumaan kunnolla!! Taas yritän lohduttautua sillä, että josko tää lapsi olis vaan täsmällinen ja syntyis vaikka huomenna kun on se laskettu aikakin.. :D
 
Minä täällä vimppana huutelen ja yksinpuhelen :D Oon ihan No Life :D No toivottavasti itteäkään ei enää jännitä kun hetki on käsillä :) Ehkä se sairaalassa olo on se nou nou, mut eiköhän siellä pärjää ;)
Oon täällä yrittänyt siivota, pyykätä jne, mut ei mitään oloja.. NÄLKÄ vaan. Huoh. Pitäisi osata nauttia tästä ajasta kun saa vaan olla :)
 
Elm
Sairaalassa se olo mun mielestä jotenkin rauhottui. Ehkä osaltaan just siks että ties synnytyksen olevan käynnissä ja sitä myötä kohta jo koko raskaus ohikin. :D
Mä oon kuurannu koko kämpän niin katosta lattiaan ettei täällä oo enään mitään siivottavaa, ikkunoita en sentään viitti pestä.. Muutamia syväkyykkyjä oon tänään tehnyt, jos vaikka sais supistuksia aikaan tai jotain tapahtumaan tuolla alakerrassa :D

Mä oon saanut "vaan olla" jo kyllästymiseen asti, ja kun en muutenkaan oo mikään paikallani olija, niin tää on vielä sen vähän tuskasempaa.. Grr!
 
ei ny vielä ihan kaikki ole kuitenkaan synnyttämässä, liityn tähän teidän tuskallisten odottelijoiden joukkoon.

ei tapahdu mitään ei.. ei vaikka viimoset 3 vkoa joka ilta säännöllisesti supistellut alle 10 min välein.. tyypillä liian hyvät oltavat varmaan...
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Niin määki luulen ku sairaalan pääsen on olo semmonen, että nyt se on menoa :D
Mulla kyllä riittäis siivottavaa täällä, mutta sisko välttämättä halus tulla meille tekemään paremman siivouksen kun olen laitoksella, että siivotkoon sitte ihan rauhassa ;) Ollaan miehen kans siivottu kaapit ja muut kuitenkin itse :)

Pakkasin sairaalakassin valmiiksi ja sinne tuli harja, imetysliivit, pikkuhousut, harja, sukkia. Muutapa sinne ei vielä voi laittaa kun niitä tarvii vielä kotosalla :) Äkkiäkös ne nappaa sitten mukaan.
Vauvalle pakkasin kans kotiutumisvaatteet hoitolaukkuun valmiiksi :)

Kokopäivän touhunnut ja sain aikaiseksi 2 pientä ja suhteellisen kivutonta supparia :D No jospa mulla se synnytys lähteekin sitten vauhtiin ihan yhtäkkiä :) Kuka tietää... On tämä odottaminen vaan niin jännää.
Perjantaina ois se neuvola ja lähetteen tekoa sinne yliaikaiskontrolliin. Pyh ja pah.
 
Täälläkin yhdessä koossa edelleen eikä synnytyksestä tietoakaan. Oon henkisesti valmistautunut synnyttämään maaliskuisen. Tän kuun vika pvä tulee 41 vkoa täyteen, nyt siis 40+5 ja seuraava neuvola 41+3.

Jos vielä saan toisen lapsen niin valmistaudun jo etukäteen siihen, että se yliaikaisuus voi todellakin kolahtaa myös omaan nilkkaan ja voi todellakin olla, että siihen laskettuun aikaan tulee se +2 vkoa lisää. Olin vähän jotenkin ajatellut ettei tarttis kärsiä lasketun ajan jälkeen enää tän mahan kanssa ja olin siis liian toiveikas. Kokoajan tulee lisää päiviä mittariin ja olo on sitä mukaa aina vaan tukalampi. Turvotukset lisääntyy ja sitä mukaan kädet on aina vaan puutuneemmat. Mun oikean käden sormet on olleet koko pvän tunnottomat ja puuduksissa.
 
Onnea Hortensia!

Täällä nyt kaksi yötä kotona takana. Ensimmäinen yö oli tuskaa, kun vauva piti minut, miehen ja esikoisen hereillä. Ei pieni osannut oikein vielä syödä kunnolla. Eilen lähti maito kunnolla nousuun ja imetyskin helpotti samalla. Viime yönä täällä kaikki jopa nukku :)

Vauva on suloinen ja nyt jo melko rauhallinen. Oma parantuminen lähtenyt hyvin käyntiin. Ainoa mikä enää vaivaa on synnytyksessä tulleet ihanat peräpukamat....huooh...niitä siis hoidellessa :/ Huomenna tulee neuvolatäti käymään kotona, joten tänään on pakko vähän siistiä paikkoja kotona. Muuten ollaan vaan chillailtu koko perheen voimin :)
 
Ihana lukea myös juttuja vauva arjesta kotona :) Musta ainakin olisi kiva, että välillä porukka kertoo vinkkejä ja tuntemuksia vaikka vauva on jo maailmassa :) Jotenki ainakin ensikertalaiselle teidän tuki on ollut tärkeää ja mukava jakaa kokemuksia. Ymmärrän kyllä, että vauva vie paljon aikaa eikä koneella ole aikaa notkua niinkuin nyt :D

Laiska olo ja mitään ei saa aikaiseksi. Pitäs pyykit viikata vaatehuoneeseen, mutta evvk. ;) Jospa tässä vielä piristyis ennenkuin ukko kotiutuu työmaalta.
 
Meillä neiti on nyt 2 vko ja 2 päivää vanha. Eilen käytiin neuvolassa ja tyttö oli kasvanut hyvin, painoa 3770g ja 53 cm pituutta.. on kyllä varmaan ollu synnärillä mitattaessa vähän käppyrässä, kun sillon pituutta oli 49 cm.. painoa siis syntyessä 3420g, synnäriltä lähtiessä 3240g, syntymäpaino saavutettiin viikon iässä takaisin. Korvikemaidolla mennään, imetys ei ikinä oikein ruennu sujumaan, åumppasin omaa maitoa mutta senkin tulo sitte loppu muutama päivä sitten. Stressiä en tästä asiasta ota, hyvin kasvaa korvikkeillakin. Tyytyväinen neiti on :) minusta ois kiva myös jakaa täällä teidän kans kokemuksia :) tästä palstasta tuli tosi tärkeä raskausaikana ja vieläki mielenkiinnolla luen, että kuka milloinkin täällä jakaantuu! :)
 
Elm
Mulla ei esikoisen kanssa imettäminen onnistunu ku ihan pienen hetken.
Meni rinnat niin pahasti ruvelle, että se imetys oli ihan yhtä tuskaa alusta loppuun, oli mulla rintakumit käytössä tai ei. Korvikkeilla mentiin ja terve tyttö toi on, syksyllä jo kouluun menossa. En elättele suuria toiveita ton imettämisen suhteen tällä kerralla, korvikkeitakin on jo valmiiksi ostettu..

Poksahtamista odotellessa.
 
Mulla se maito ei ruennu kunnolla nousee koko osastolla oloaikana. Tyttö oli aika malttamaton muutenki sen tissille opettelun suhteen. Tottui nopeesti pulloon, nännin muoto ei kyllä enää miellyttäny. Painostavia olivat imetykseen, yks ilta istu kätilö vieressä n. 2h, lapsi huusi kurkkusuorana nälkäänsä ja piti muka koittaa sitä tissiä tyrkyttää.. välissä sai pullosta maitotippoja.. se oli minusta kamalaa, tosi stressaavaa. Ei ihmekkää että maito nous entistä huonommin. Vikana yönä ja aamuna oli mukavat, vähän rennommin ottavat kätilöt, sain vapaasti syöttää pullosta ja pumppailla sitä omaa maitoa lapselle. Kotiin ku päästiin, alko maitoo vihdoin ja viimein tulla. Rintakumeilla syöttö onnistu aamusin, varmaan ku maitoa tuli runsaasti. Muuten pumppasin, mutta määrät alko tosi nopeesti laskea. Nyt välillä tulee pari pisaraa eli ei ees pumpattavaksi asti.
 
Yhdes koos :D No eilen illalla vessareissulla tuli pyyhkiessä kirkasta venyvää limaa ja pönttöön oli tarttunut n. T-lusikallinen kirkas hyytynyt limaklöntti. Voisko tuo olla osa limatulppaa vaikka ei ollut verinen? :)

Tänään neuvola ja huonosti nukuttu yö :( Kiitos ukon levottoman nukkumisen... Onneksi on yön töissä nii saa nukkua rauhassa ens yön :D

40+5
 
Elm
Kyllähän toi kovasti limatulpalta kuulostaa! Ei se aina verinen ole, mut saattaa olla jos sieltä kohdunsuulta tarttii verta matkaan. Voi siis olla että säkin pääset kohta tositoimiin! Pidän ainakin sormet ristissä :)

Kaveri sanoi eilen nähneensä unta, että tää syntyis tämän vuorokauden aikana. Toivon todella että tää enneuni pitäis paikkansa :D

Nyt vissiin neljäs yö putkeen kun nukun kuin tukki, oikein ihmetyttää että mistä sitä unta riittää kun ei edes vessaan tarvii herätä ennen kun vasta aamulla! :eek:

Elm 40+1
 
Elm
Toivottavasti! En jaksais möhniä enää päivääkään yksin kotona miettimässä et mitä sitä tekis!

Täällä oltiin jo maanantaina hyvin kiinnittyneitä, silti yhä vaan tukevassa tilassa. :D
 
Nyt sitte neuvolasta laittavat sen lähetteen sinne yliaikaiskontrolliin... Jospa se toimis pelotteena :D
Uutta aikaa ei enään neuvolaan varattu ja sinne sitte seuraavaksi vauvan kans :D Jos kaikki on ok tietenkin nyt tässä eikä oloon muutoksia.

Niin monilla se vauva ilmeisesti voi olla kiinnittynyt jo hyvin ennen synnytystä, että sekään ei kerro mitään :D Pyh. No jospa se eilinen klöntti ois jotain limatulppaa ja no sekään ei vielä kerro yhtään mitään varmaa. Mikään ei oo varmaa... Oiku voisikin ennustaa tulevaan ;)
 
Täällä tyttö tänään 3 viikkoa vanha. Nukkuu 7-8 tunnin yöunia heräämättä ja päivällä syödään 1-3 tunnin välein. :) Aluks mietin, että saanko antaa nukkua noinki pitkiä pätkiä, mutta neuvolassa ku käytiin, niin sanoivat, että koska paino nousee hyvin ni anna nukkua vaan! Ja mitäpä sitä turhaan toista mennä kesken unien herättään, seki on kokeiltu ja eipä se ruoka maistunu ku väsytti :) Syntymäpaino oli 3 205g ja maanantaina neuvolassa se oli 3 320g ja sentti tullu pituutta lisää eli nyt 49cm.
imetän välillä, mutta harvoin. Maitoa tulee jonkinverran, mutta ei tuo jaksa siihen keskittyä ku nälkä on kova, joten korvikkeilla on menty. Nanni ei meille sopinu, teki niin paljon vatsanväänteitä joten vaihdettiin Baby Semppiin. Tämä myöskin ensikertalaisille vinkiks, että ei kannata Nannia ihan hirveitä määriä hamstrailla, ku saattaa sattua vatsaan. Oon kuullu myös monilta, että Nanni ei ole sopinut. Baby Semp on hyvä :)
Cuplaton ja D-vitamiinit alotettiin viikko sitten. Cuplaton auttaa siis hajottaan mahakaasuja ja pieruja tulee helpommin. Kova tyttö tuo on siis syömään ja nukkuun, päivällä saattaa pidempiäkin pätkiä vaan kattella ja ihmetellä :) Mukavaa arkea <3

Inkku ja Helmi 3 vk
 
Ihan mielenkiinnosta inkku, paljonko teillä tyttö suunnilleen syö kerralla ?? Meillä kun tyttö on muutamaa päivää nuorempi niin vähän vertailun vuoksi kysysin, vaikka jokanen vauva toki on erilainen :) meillä tyttö nukkuu ensin 5h, syö ja nukkuu 3h jonka jälkeen heräilee pariksi tunniksi tuijottelemaan :D päivällä nukkuu 1-3h:n unia, pari n. 2 tunnin hereillä jaksoa on päivän aikana.
 
60ml on semmonen vakkarimäärä, toisinaan riittää pelkästään se, joskus saattaa joutua jonkun 20ml vielä lisää antamaan, eli 60-80ml aikalailla. Yleensä noitten valveillaolojaksojen jälkeen tuntuu tankkaavan kunnolla.
Meillä muuten juuaan nannia, ei nyt oo erityisemmin mahakipujaan siitä itkeskelly. Tutteli kuulema aiheuttaa nannia enemmän noita vatsanväänteitä joten sitä ei varmaan kannata ainakaan ostaa, sisältää ilmeisesti enemmän laktoosia. Rela-tippojen alotuksen jälkeen kyllä loppu ne vähäsetki kitinät siihen, mitä nyt sellasia ihan tavallisia iltakitinöitä päästelee :D
 
Ei tullu helmikuun helmeä tähän perheeseen :D No näin olin ajatellutkin ;)
Olossa ei kummempia muutoksia. Välillä masu pinkeänä, mutta siinäpä se. Limaista tuntua on välillä ollut pyyhittäessä, mutta ei muuta.

Huomenna voisikin lähteä pitkälle lenkille koiran kanssa ja tehdä vielä pienen siivouksen kotona :D Pyykkiä ainakin on taas kertynyt.
Viikonloppuisin aika kuluu jotenkin hyvin. Ehkä siksi kun telkkarista tulee ohjelmaa koko päivän ja illan :D
 

Yhteistyössä