Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Onnittelut hyväistä ultrakuulumisista kaikille!

Voihan ientulehdus! Ilmeisesti koko perheen kimppuun hyökännyt flunssa on osasyyllinen vaivan ilmestymiseen. Aiemmissa raskauksissa olen huomannut ientulehduksen tulevan minulle odotusaikana poikkeuksellisen herkästi ja tässä sitä taas ollaan. Se on sitten hammaslankaa ja harjausta extra-ahkerasti ja tarkasti. Inha vaiva jos oikein yltyy, mutta toivottavasti saan sen selätettyä tällä kertaa kohtuullisen helposti.

piinamiina onko jotain ruokaa, jota pystyt syömään kohtuullisen hyvin? Meneekö mikään tuoretavara? Laatikot ovat helppoja, jos tekee etukäteen valmiiksi; ainekset vuokaan, uuniin ja tunnin päästä valmista. Perunasipulisekoituspussit yms vastaavat nopeuttavat valmistusta tosi paljon ja kerralla voi tehdä muutamaksi päiväksi satsin. Tuorepuoli olisi oiva keino saada lisävirtaa eli laatikon kaveriksi raastetta tai tuorepalaa. Tai sitten jos ei lämmin ruoka tahdo maistua, blenderiin esim. marjoja, banaania, maustamatonta jugurttia; nopeaa ja helppoa. Joukkoon on helppo nakata hyviä öljyjä, jos niistä on normiruokailussa vajausta.
 
Hengästymisestä: mä olen ainakin huomannut että tulee paljon helpommin ja pienemmästä sellainen olo et saa oikein kunnolla haukkoa happea. Esim portaat tai pienen mäen kävely/pyöräily saa ihan kunnolla hengästymään, vaikka uskoisin et mulla on kuitenkin aika hyvä peruskunto pohjalla!

Ihon kunto on myös täällä ihan hirveä. :( Finnejä leuassa, rinnassa ja selässä. Toki mulla ollut huono iho jo aiemminkin, paitsi niinä vuosina kun käytin ehkäisyrengasta. Ei tosiaan ole mikään hehkeä olo, tukkakin rasvoittuu ihan sikana ja ihokarvat kasvaa kaksinkertasella vauhdilla :LOL:

Mulla on joku ihmeen ongelma nukkumisen kanssa (jo nyt)... Herään joskus 3-4 aikoihin pissahätään ja on käytävä vessassa. Sitten janottaa ja juon lasin vettä. Mutta sänkyyn palatessa en saakaan enää unta ja valvon pari tuntia! Tai jos en mene vessaan pyörin muuten vain noihin aikoihin sängyssä levottomasti...

Täällä odotellaan kovasti torstain lääkärikäyntiä! Silloin pitäisi olla edellisten laskujen mukaan tasan 12rv, mutta katsotaan kuinka ultrassa muuttuu!
 
Viimeksi muokattu:
Minulla esikoisen aikana ultrattiin sekä vatsan päältä että alhaalta. Esikoinen nukkui juuri silloin vatsassa ja oli sellaisessa asennossa, ettei niskaturvotusta saatu mitattua ja alakautta ultraamalla hän alkoi liikkua sen verran.

Oli pakko hakea nyt lisää Postafenia tuohon pahoinvointiin. Ja kotona nukuttiin päiväunet kun kaupungilta tultiin.
 
Meillä ultrattiin lopuksi myös alakautta, kun päältä ei saanu niskaturvotusta, kun vauva oli niin piilossa eikä suostunu meneen justiin oikeaan asentoon. :love:

Tänään oli toinen neuvolakäynti. Kaikki hyvin ja kehui, kuinka vauvan syke saatiin heti kuulumaan vahvana. Oma kätilö oli sairaslomalla niin oli toinen tällä kertaa. Mies oli taas mukana, mutta varmaan ens kerralla jää pois.

Meille saapui tänään hoitopöytä (käytetty, mutta todella hyväkuntoinen) ja nyt on kasa vauvanvaatteitakin siskolta saatuna. Ne vaan pesuun ja sit saa alkaa lajittelemaan. :love:

14+3
 
Meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki hyvin!
Itsellä tehtiin vatsan päältä, esikoisesta tehtiin alakautta.
Laskettu aika on 27.2 :)
Birgitta87: Hei mä en löytänyt sun nimimerkkiä pinosta.. Haluatko, että lisään tietosi listaan? :)

Ultrasta: Mulla ultrattiin mahan päältä :) Kätilö tosin sanoi, että kokeillaan sitten alakautta jos ei muuten onnistu.. mutta hyvinhän se lopulta onnistui, vaikka venyttelijältä oli aluksi vaikea saada nt-mittaa otettua :D Tänään tuli myös kirje tuloksista ja kirjeessä luki lyhykäisesti jotakuinkin näin; "normaali seulonnan tulos, ei jatkotutkimuksia"

Cicada ja pieni 14+2
 
Muutama on täällä puhunut vuodoista. Miulla on nyt viikon verran ollut sellaist
Onnittelut hyväistä ultrakuulumisista kaikille!

Voihan ientulehdus! Ilmeisesti koko perheen kimppuun hyökännyt flunssa on osasyyllinen vaivan ilmestymiseen. Aiemmissa raskauksissa olen huomannut ientulehduksen tulevan minulle odotusaikana poikkeuksellisen herkästi ja tässä sitä taas ollaan. Se on sitten hammaslankaa ja harjausta extra-ahkerasti ja tarkasti. Inha vaiva jos oikein yltyy, mutta toivottavasti saan sen selätettyä tällä kertaa kohtuullisen helposti.

piinamiina onko jotain ruokaa, jota pystyt syömään kohtuullisen hyvin? Meneekö mikään tuoretavara? Laatikot ovat helppoja, jos tekee etukäteen valmiiksi; ainekset vuokaan, uuniin ja tunnin päästä valmista. Perunasipulisekoituspussit yms vastaavat nopeuttavat valmistusta tosi paljon ja kerralla voi tehdä muutamaksi päiväksi satsin. Tuorepuoli olisi oiva keino saada lisävirtaa eli laatikon kaveriksi raastetta tai tuorepalaa. Tai sitten jos ei lämmin ruoka tahdo maistua, blenderiin esim. marjoja, banaania, maustamatonta jugurttia; nopeaa ja helppoa. Joukkoon on helppo nakata hyviä öljyjä, jos niistä on normiruokailussa vajausta.
Mie yritän huomenna noita smoothieita. Tänään ostin sellaisen kaupungilla käydessäni lounastauolla - seassa oli myös heraproteiinia - ja se upposi aika hyvin. Taidan ottaa myös nuo tuorepalat mukaan välipaloiksi. Tänään kotiin tullessa kävin ostamassa myös kotiin tuota heraproteiinia. Jos sitä sekoittaisi ehdottamaasi juomaan, niin luulisi niillä selviävän taas viikon tai kaksi. Josko sit menisi jo nuo laatikkoruoatkin.
 
Täällä seulonnan tulokset ilmoittaa th soittamalla ja kovasti odotan että tällä viikolla soittaisi.
Mulla kuopuksesta nt - ultra tehtiin vatsan päältä, mutta välillä kokeiltiin alakauttakin kun pieni oli kokoajan hankalassa asennossa eikä mittaa meinattu saada millään... Lääkäri ehti jo suunnitella uuden ajan varaamista kun näytti ettei sitä turvotusta kertakaikkiaan saada mitattua :D mutta sit vielä ultrattiin vatsan päältä ja saatiinhan ne tulokset lopulta.

Täällä raskauden aiheuttama väsymys on kyllä mennyt jo menojaan mutta kuopus nyt sitten tekee hampaita ja viimeyöt on nukuttu todella levottomasti ja oon ihan puhki :( Toisekseen ollaan nyt oltu viime keskiviikosta asti ystävien luona asustelemassa kun meillä alkoi kotona remppa eikä siellä voi asua.. tytär nukkuu ehkä siksikin huonosti kun vieras paikka ja sänky? Remontti mies ilmoitti just eilen että tällä viikolla kotiinpääsystä ei kannata haaveillakaan :( Ensiviikolla ehkä ja se on todellakin EHKÄ. Mulla on ihan kauhee koti-ikävä jo nyt... :cry:

Vatsa näkyy mulla jo sen verran selvästi että en viitti edes yrittää enää peitellä. Saapi minun puolesta huomata kuka huomaa mutta ite en oo asiasta ääneen puhunu. Miehen vanhemmat ei tiedä vieläkään. Mies ei oo juuri yhtään sen innokkaampi heille kertomaan ku minäkään, vähän luulen että ehtivät kohta kuulla asiasta joltain muulta kuin meiltä.

haasu rv 13+2
 
Meillä kerrottiin nyt meidän isovanhemmille ja miehen mummo pääsikin ekaa kertaa kuulemaan, että tulee isomummoksi. :p minun puolella mummot on jo isomummoksi. Olivat silti onnellisia :oops:

Iho on todella huonossa kunnossa, finnejä on tosi paljon. Ja toinen rinnoista on todella kipeä. Ei ole muuten erikoinen mutta vain kipeä :cautious:

Työpaikalla kerroin eilen ja tänään kävin uuteen yksikköön kertomassa, että tietävät heti missä mennään :) nyt vaan odotellaan millon juorut kulkee, kun en laittakaa Facebookissa siitä mitään. Antaa kylä vähän aikaa kuhista ja miettiä oonko vaan lihonut :LOL:

Kamala väsymys on päällä ja nukkua voisi kellon ympäri. Ensi viikon keskiviikkona me päästään kurkistaa toisen kerran sinttiä, kun on nt-ultraan meno :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Meillä oli nt-ultra tänään, ultrattiin sekä alakautta, että vatsanpäältä. Nähtiin 3D kuvaakin. :) Kaikki oli hyvin, kovasti pieni siellä potki ja liikkui. :love: Ultran mukaan viikkoja olisi 12+4, mutta laskettua aikaa ei siirretä, kun on niin vähän heittoa. Eli 12+1 on tänään. Lääkäri hauskasti höpötteli samalla vauvalle, kun ultrasi. :)

LilliLotan tavoin uskallettiin kertoa facebookissa ja paljon onnitteluita ollaan saatu. Jännitti kyl tosi paljon kertoa kaikille. :giggle:

Mullakin on maha kasvanut viime päivinä aika paljon. :love: Näyttää mun mielestä aika isolle, vaikka olisi vaan löysäkin paita päällä. Äitiyshousujakin oon alkanut jo käyttämään, kun jopa legginssien vyötäröresori painaa mahaa.

Piinamiina kyseli ruokavinkkejä, mäkin kuulisin niitä mielelläni. Tuntuu et välillä on sellasia päiviä, kun ei mikään meinaa maittaa. Kiusaukset on kyl helppoja ja täytyis alkaa tekemään kaikkia smoothieita myös.
 
Täällä tsekattu eilen loman jäljiltä ultraa rv14+1, kovin vilkas pikkuneiti. Hirveä hikka ja neiti purki nikotteluaan istukkaa potkimalla. :ROFLMAO: Hurja ero siihen kun viimeksi katsottiin ennen lomaa rv10+4.

Oloista: Täällä pahoinvointi jatkuu edelleen, oli lomalla jo ikäänkuin parempi mutta nyt kun aamulla herää taas aikaisin niin kyllä on herätyksestä asti ällö olo, ihan sama mitä syö tai on syömättä. Viimeistään työpaikalla oksennan ja yleensä aamupäivällä vähintään kertaalleen vielä lisäksi. Mutta auttaa kyllä jaksamaan kun on just ultrassa nähnyt että pikkuneidillä on kaikki hyvin. :love: Iltaa kohden vähän helpottaa olo enkä oksentele enää öisin. Näppyjä tullut hartioille ja yläselkään, inhaa. :cautious: Väsymys ehkä hieman väistymässä, päikkärit saattaa jäädä välistä tai ovat lyhyemmät kuin ennen.

Mahasta: Näkyy jo aika selkeästi, nyt ihan viimeisinä muutamina päivinä olen huomannut ettei koskekaan vain iltaa vaan jo aamulla huomaa. :p

Joku kyseli aiemmin muita lapsettomuushoidoissa käyneitä. Itsellä siis tehty kolme IVF-hoitoa ja viimeisimmän hoidon tuorealkionsiirrosta alkoi tämä pieni ihme. Muutama alkio saatiin pakkaseenkin, hoito meni huomattavasti paremmin kuin kaksi aikaisempaa. Hoitojen syynä alkava POF eli munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen...eipä olisi sellaista syytä uskonut kuulevansa alle kolmekymppisenä ja säännölliset, ovulatoriset kierrot omaavana. :oops:

Nimistä ja kummeista: Meillä on kaksi nimivaihtoehtoa, onneksi on hyvin aikaa vielä pohtia kumpaan päädytään. Kummit ovat tiedossa ja hekin ovat tietoisia. :ROFLMAO: Tosin mihinkään virallisiin papereihin ei kummeja tule kun pidämme nimijuhlat eikä ristiäisiä. Tämä on herättänyt miehen suvun puolella hieman ihmetystä mutta emme aio kenenkään muun ihmisen mieliksi lastamme kastaa kun emme itse kerta sitä halua. Kristinusko ei ole meidän juttu eikä haluta luterilaista kirkkoa tukea, lapsi saa itse päättää isompana mihin uskoo tai on uskomatta. :rolleyes:
 
Nt-ultrassa käyty ja pikkuinen vastasi viikkoja eli LA pysyy 27.2. Niskaturvotusta oli 1,1mm eli kaikki hyvin sen suhteen. Siellä se köllötteli ja oikoi jalkojaan :love::love:. Ultrattiin mahan päältä.
Nyt vain odotellaan verikokeiden tuloksi niin tulee se viimeinen varmuus, että lapsi on terve (riski on kyllä olemattoman pieni kun turvotuskin normaalissa).
Tänään vielä päivemmällä neuvola aika jossa paikalla myös lääkäri.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsuli90
Ultra tehtiin vatsan päältä ja niin on myös aiemmissa tehty.

Hengästyn ihan hävyttömän helposti ja eipä se tästä enää paljoa helpota kun kasvava kohtu vie koko ajan enemmän tilaa vatsasta :cautious: ei mullakaan huono kunto oo, mutta tätä tää on raskaana ollessa (y)

Nimiä ei oo, katotaan miltä tulokas näyttää sitten ennen ristiäisiä. Nimi on päätetty yleensä hyvissä ajoin edellisinä iltana tai parhaimmillaan papin jo koputtaessa ovella :LOL:

Nenän limakalvojen kuivuus alkaa pikkuhiljaa. Oon käyttänyt apuna apteekista saatavaa öljysuihketta sekä keittosuolasumutetta. Ikenet on myös herkillä ja limakalvot ylipäätään. Talven tullessa oireet pahenee, mutta onneksi on noita apukeinoja.

piinamiina: minä olen laittanut ruoan valmiiksi seuraavalle päivälle/päiville illalla. Töiden jälkeen on pakko levätä hetki ja sitten on kiva vain lämmittää edellisenä päivänä valmistettua ruokaa. Mulla meni pahimpaan vellotusaikaan perunamuusi ja uunilohi, kanakeitto, perunajauhelihavuoka ja kermaviili-/majoneesipohjaiset salaatit (esim.makaroonisalaatti). Ja tosiaan vasta iltasella jaksoi kokata kun oli levännyt ja syönyt. Kaupan valmisruoat, esim.bataattisosekeitto oli hyvä jos ei ehtinyt laittaa ruokaa valmiiksi. Tai karjalanpiirakoita munavoilla :p riisi ja lohi on myös nopea ja helppo, kun käyttää pikatäysjyväriisiä ja laittaa lohen uuniin nahkapuoli alaspäin, mausteeksi sitruunaa, suolaa ja ruohosipulituorejuustoa.
Pakko tehdä ruokaa joka päivä (tai viimeistään joka toinen) kun on nuo kolme muksua ja mies ruokittavana. Mutta oon myös huomannut, että oma olo reipastuu kun vain jaksaa panostaa siihen omaan syömiseen vaikka ei millään maistuisi.

Ja lisää ihania ultrauutisia!:love: kohta alkaa jo rakenneultrien odottaminen, aika menee kyllä ihan siivillä :rolleyes:

BoomKaa ja papunen 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Ultrasta, meillä ultrattiin mahan päältä, hyvin näkyi ja turvotus oli 0.4 mm. Istukka on kuulemma edessä mikä vaimentaa liikkeitä, mitään ei ole vielä tuntunutkaan.

Olin aamulla siinä sokerirasituskokeessa. Ihan sairaan ällöttävä kokemus, vieläkin oksettaa kun ajattelen sitä lientä tyhjään vatsaan. Hyh.

Meillä odotellaan nyt sitä isompaa terveystarkastusta, se on 30. päivä, ja siellä sovitaan rakenneultra. Pakko ehkä päästä ennen rakennetta yksityiselle kurkkaamaan, se on niin ihanaa nähdä vauva.
 
Jahas nyt on neuvolassa käyty ja sain purkkia ja putkiloita kotia,että voin viedä pissanäytteen aamulla labraan..epäillään virtsatietulehdusta :( Kiva kun ei ole ollut mitään oireita että olisi mahdollinen tulehdus päällä :eek::mad:
 
Lyhyet päivitykset omaan napaan:

Maha kasvaa. Kohta omat pyjamahousutkin jäävät pieniksi. Painosta ei ole tietoa, onko se vihdoin lähtenyt nousemaan.

Niukkaa vuotoa on ollut reilun viikon. Tänään vuoto muuttui aamulla kirkkaan punaiseksi, mutta sen jälkeen vuoto loppuikin kokonaan. Onneksi lääkärillä oli peruutusaika, niin päästiin kuuntelemaan sydämensykettä. Vuodon syytä selvitetään lähipäivinä äitiyspolilla ja labrakokeilla. Loppuviikoksi miut on määrätty lepoon. Saan käydä töissä, mutta kaikki raskas nostelu yms. on kielletty. Saan tehdä toimistotöitä ja ohjata muita suullisesti, kävellä pitää kaikessa rauhassa.

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Lounastauon jälkeen piti pitää pahoinvointirannekkeita toista tuntia, jotta sain olon helpottumaan. Smoothiet ovat olleet tämän päivän juttu.

Metsäminttukin kävi jo sokerirasituksessa. Miulla se oli elokuun alkupäivinä. Koska tulokset olivat ok, niin seuraava rasituskoe on marraskuun alussa. Ei se liuos onneksi ollut kovin pahaa, vaikken sitä mielelläni juokaan. 2,5 dl kylmänä meni kuitenkin vain muutamalla irvistyksellä alas.

Piinamiina ja Pulla 15+2
 
Tänään soitti neuvolasta th ja seulontakokeissa ei ollu mitään huolestuttavaa :love: Nyt on kyllä mukavan rauhallinen fiilis! :)

Nimiä mulla on jokunen mielessä niin tytölle kuin pojalle mutta katsotaan nyt sitten mihin päädytään ja kumpi nyt ylipäätään syntyy. Ristiäiset pidetään kyllä niinkuin edellisillekin lapsille, vaikka minä en itse edes kuulu kirkkoon. En pidä lapsen kirkkoon kastamista mitenkään uskon asiana vaan mukavana perinteenä. Minut ja siskonikin on kastettu vaikka meidän isä on ateisti ja äitikään ei millään tavalla kristinuskosta ole kiinnostunut. Kummit on vielä meillä vähän mietinnässä.
 
Heippa palstalaiset,

Olen seuraillut teitä jo pitkään, mutta nyt uskaltaudun mukaan joukkoon.
42v/1.lapsi/sairaala ei tiedossa/la 24.2.

Olen ollut tuolla so what 40 palstalla reilut vuoden päivät. Yritystä takana nelisen vuotta, 1 kemiallinen, 2 km, 1 tm luomuina takana, ja 2 epäonnistunutta ivf:ää. Joten tämä lapsi on enemmän kuin tervetullut.

Tänään oli kauan odotettu nt ultra! Tämä oli jo 3.s ultra. Olin 7+6 ja 10+5 & nyt ja lisäksi olen dopplerilla monitoroinut sydänääniä. Kätilö oli oikein mukava, ultrasi sekä sisältä ja ulkoa ja ekan kerran saatiin kuulla ne maagiset sydänäänet! Kätilö selitti ihanasti kaikkea mitä näkyi kuvaruudulla, aivot, nenäluu, raajat, maha ja kaikki oli hyvällä mallilla ja tuplannut kokonsa sitten viime näkemän, 6,7cm. Vastasi täysin viikkoja. Hän oli aamu-uninen ja kätilö yrittti tökkiä hereille. Sitten liikuskeli, söi nyrkkiä, risti jalkansa ja lopulta laittoi kädet kasvojen päälle, että nyt riittää tuijottelu:)

Riskilukuja ei vielä saanut, mutta sanoi että voi olla positiiivinen jo iän takia. Sen verran kommentoi verituooksia, että näytti olevan oikeansuuntaiset, se s- pappa oli 917 ja hcgbv oli 71,1. Niskaturvotus oli 1,6. Joten luottavaisin mielin odotan vastauksia.. mutta aion joka tapauksessa mennä nipt testeishin, kun se kerran otetaan verestä, niin ei siitä mitään haittaakaan ole. Vkon päästä sitten eka neuvolalääkäri ja rakenneultrakin varattuna lokakuulle, varasivat yhtä aikaa nt ultran kanssa.
Oli ihanaa kuulla, kun kätilö lopuksi sanoi, että näillä viikoilla km riski laskee roimasti, vaikka riskitöntä raskautta ei olekaan.

Oloista... minulla ei ole koko aikana ollut pahoinvointia, siis että oksettaisia, mutta 3h välein on syötävä jotain, jotta ei mahaan sattuisi tai tulisi sellaista heikkoa oloa. Rinnat on kipeet ja turvottaa niin,eftä luulis olevan pidemmällä raskaudessa. Ilmavaivat ja röyhtäily on ikävää. Paino noussut 3kg. Väsymys ollut alusta asti aivan valtavaa, voisin nukkua kellon ympäri. Vaatteet on kyllä ongelma, kun kaikki puristaa ja tää turvotus on ihan mahotonta kohta peitellä. Verenpaine on koholla koko ajan ja siitä pääsenkin erikoislääkärille. Sokerirasitustesti tulossa rv 14.

Jatketaan tutustumista!

Babez rv12+5
 
Minulta ultrattiin sillon nt-ultrassa vatsan päältä. Nyt odotellaan rakenneultraa. Aika tuli jo postissa ja se on 5.10. Todella jännä miten vaihtelee toi eripaikkojen käytännöt. Meillä ultran tekee kätilö ja perus neuvola käynnit terveydenhoitajalla. Lääkärin käynnistä en edes tiedä milloin edessä. Ekassa neuvolassa oli kesäloman sijainen ja nyt 1.9. on oman terveydenhoitajan aika. Jospa siellä vähän viisastuis näistä käynneistä enemmän. (n)
Täällä myös mahan kasvua huomattavissa. Itse huomaa sen todellan hyvin ja mieheni huomasi asian ennen minua, mutta kukaan muu ei ole vielä asiasta maininnut. :LOL:
 
Terkkuja faceryhmän puolelta :)
Siellä juteltiin että suljettaisiin ryhmä sitten kun täällä kaikilla on np-ultra käytynä. Varmaan elokuun loppuun mennessä on viimeisilläkin ollut jo??
Joten halukkaat laittakaa mulle pyyntöä jos ryhmään halajatte, eikä kiirekään ole vielä jos on se ultra käymättä eikä ennen halua :) jaksetaan kyllä odottaa!

Maikkki & Minimönet 14+3 <3
 
Ultrasta kotiuduttu ja kaikki oli hyvin! Siellä se tyyppi olla möllötti ja kaikki näytti lupaavalta. Ei paljon niskaturvotusta ja hyvä syke ja hiukan liikahtelikin, kun tönittiin. <3 Tyyppi oli hiukan isompi kuin viikot antaisivat olettaa, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Viikonloppuna olisi tarkoitus kertoa vanhemmilleni vihdoin.

Oireet ovat kyllä vähentyneet todella paljon. Selkäkivut ovat pahentuneet vielä ja varmasti jatkuvat loppuun asti, mutta kuvotus on vähentynyt paljon ja nyt ultran jälkeen hermostuskin hiukan lieveni. En nyt tiedä, voiko tässä mistään raskaudesta nauttimisesta puhua, mutta ainakin kärsimys on vähentynyt varsin siedettäväksi.

Hengästymisestä: Voi kyllä, ihan pienestäkin ylämäestä tai rappusista hengästyy. Pyöräillessä happi loppuu heti ja tekisi mieli vain madella. En nyt aiemminkaan ole mitään urheilijatyyppiä ollut, mutta tämä on ihan naurettavaa. Kotiin tullessa rappusten käveleminen on yhtä raahautumista, jos on jotain kauppakasseja mukana. :D

Sokerirasitukseen saatan joutua. Viimeksi ei ollut, kun ei näkynyt mitään poikkeavaa veressä tai virtsassa muuten, mutta painoa tuli aika tavalla ja vauva oli oletettua isompi. Nyt neuvolahenkilö sanoi, että jos taas lähtee paino nousemaan, pitää käydä sokerirasituksessa. Jotenkin ällöttää ja pelottaa se, kun on koko ajan nälkä ja makeat asiat eivät mene alas ja haluaisin vain juoda vettä ja syödä juustoa ja ravata vessassa vuorotellen.

Sadovsky ja tyyppi 12+3
 
Onnea kaikille iloisista ultrauutisista! Milloin muuten Suomessa lähetetään sokerirasitukseen? Täällä en ole kuullut puhuttavan testeistä.

Ihanaa mä pääsen ehkä lyhyelle visiitille Suomeen syys-lokakuussa eli jos hyvin käy, pääsen rakenneultraan Kätilöopistolle. Jotenkin kaipaan suomenkielistä hoivaa. <3 Nyt pitää vaan saada pomolta siunaus lomapäiville.
 
Vagabonda: En tiedä tarkoitatko raskausviikkoja vai millä "syyllä" joutuu sokerirasitukseen?,mutta vastaa molempiin :).
Mulle ainakin sanottiin (eilen),että jos on jokin näistä
yli 30-vuotias/ylipainoinen/sukurasite/aikaisempi lapsi yli 4000g..
Ajallisesti taitaa vaihdella. Minun sokerirasitustesti on joskus rv 23-25

Toukka 12+3
 
Vagabonda: En tiedä tarkoitatko raskausviikkoja vai millä "syyllä" joutuu sokerirasitukseen?,mutta vastaa molempiin :).
Mulle ainakin sanottiin (eilen),että jos on jokin näistä
yli 30-vuotias/ylipainoinen/sukurasite/aikaisempi lapsi yli 4000g..
Ajallisesti taitaa vaihdella. Minun sokerirasitustesti on joskus rv 23-25

Toukka 12+3
Joo just perusteita mietin! Itse olen 37-vuotias ja lievästi ylipainoinen mutta sokeriarvot ovat kohdillaan. Eli ei ainakaan vielä ole ollut mitään puhetta testeistä. Eikä mulle ole painoakaan tullut vasta kuin ehkä kilo lisää. Kuulostaa vaan aika ikävältä testiltä eli toivottavasti ei ainakaan "turhaan" sinne lähetä. :) Hyvä tietenkin testata, jos riskitekijöitä on olemassa.

- Vagabonda 13+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Lisäksi on kiva lukea uusien ja vähän tutumpienkin kuulumisia :)
Meilläkin molemmissa raskauksissa on ultrattu vatsan päältä, viimeisin onneksi onnistui vaikka rakko oli aivan tyhjä. Onneksi ultraaja sai vauvan silti näkyviin hyvin :).

Nyt tv 15+3 Ja tänään tuli vähän ruskeaa valkovuotoa pyyhittäessä ja se tietysti hiukan säikäytti. Onko täällä joku jolla kanssa tuli vähän tuhrua ? Onneksi oli kuitenkin aamulla lääkäri joka ultrasi vauvan jolla kaikki oli hyvin! Liikkeetkin tuntuu mutta silti huolestuttaa, vosikohan jokin tulehdus aiheuttaa tällaista? Istukka on etuseinässä, liekkö sillä vaikutusta.
 

Yhteistyössä