Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Toivottavasti :) mä muuten tein havainnon tässä kun olimme mökillä siskon kanssa ja söimme kalaa ja perunoita niin molemmilla meni vatsa sekaisin ja tavallaan ummetus mutta silti ihan kuin ripuli. Eli se ei tullut kunnolla ja vatsaan sattui kovasti :eek: ja kylmät väreet menivät keholla ja sattui. Siis tuli mieleen tosta sinun ummetuksesta. Sitä mulla myös ollut lähes koko ajan. :/

Ja lämmin ruoka ei maistu myöskään täällä. Ihan kamalaa jotenkin. Vähän otan mutta kun pitäisi syödä niin menee vain vähän tai ei ollenkaan. Kaikki herkut, etenkin jäätelö olisi sellainen jota voisi syödä ja syödä. Tai roskaruoka, kerrosateria, pizza, kebab Nammm!
Mie oon huomannut, että melkein mikä vaan menee, kunhan sitä ei joudu haistelemaan kauaa. Eli ei haistele ruoan käryä yhtään ennen syömistä, ei myöskään syömisen jälkeen. Ravintoloissa on niin hyvä ilmanvaihto, että siellä voi syödä aika samantyyppistä ruokaa, mikä kotona tai kylässä jäisi lautaselle. Myös noutoruoka on aika pop.

Mie pyöräytin kantarelleja pannulla pakastamista varten ja loppuillasta asti onkin ollut tosi paha olo. Metsässä lahoavat kannot haisevat mädältä kalalta ja se laittaa oksettamaan. Saa nähdä kuinka käy, kun mies tulee reissusta kotiin huomenna. Se kun polttaa tupakkaa ja nyt viikon olen haistellut hajutonta ilmaa. Perherauhan nimissä jätän kuitenkin mainitsematta asiasta. Saa kai miehellä yksi pahe olla, vaikka mieluiten se pahe voisi olla vähän terveellisempi.

ON, huonovointisuus kaatoi sänkyyn jo aikaisin. Uni kun yleensä miulla tähän auttaa. Noh, sen verran lämmin kun on, niin nukun ikkuna auki. Ja eiköhän just tänä yönä pikkuvintiöt aloita edestakaisen moporallin tuossa parinkymmenen metrin päässä. Ei ne kauaa rälläilleet, korkeintaan vartin, mutta sen verran oli mopossa toistuvasti kierroksia että naapuritaloissa mummot ja vauvatkin heräsivät. Mikäs tässä nyt taas uudestaan unta odotellessa.

Ps. Tietääkö kukaan mitään hyväntuulista Netflix-sarjaa? Frendit, Moderni perhe ja Grace&Frankie on jo katsottu läpi. Kaksi ensiksi mainittua useampaan kertaan.

T. Huomenna 2. kolmanneksen aloittava Piinamiina ja Pulla (laskinkohan tän nyt oikein?)
 
Piinamiina: ootko katsonut gilmoren tytöt sarjaa? Minä katson nyt uudestaan sitä, ku se on sellaista sopivan hömppää, ei tartte ajatella kunnolla :)

Meillä mies polttaa kanssa tupakkaa ja olen kyllä sanonut miten pahalle se haisee. Tietää myös itse ja tarkoitus olisi lopettaa hänen ennen kuin vauva syntyy :whistle: Itse poltin kanssa plussaan asti aika epäsäännöllisen säännöllisesti ja se loppui sit kuin seinään sitten plussatessa :D mutta huonoina päivinä tekee mieli kyllä tupakkaa :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Karkkipallero
Piinamiina: ootko katsonut gilmoren tytöt sarjaa? Minä katson nyt uudestaan sitä, ku se on sellaista sopivan hömppää, ei tartte ajatella kunnolla :)

Meillä mies polttaa kanssa tupakkaa ja olen kyllä sanonut miten pahalle se haisee. Tietää myös itse ja tarkoitus olisi lopettaa hänen ennen kuin vauva syntyy :whistle: Itse poltin kanssa plussaan asti aika epäsäännöllisen säännöllisesti ja se loppui sit kuin seinään sitten plussatessa :D mutta huonoina päivinä tekee mieli kyllä tupakkaa :confused:
Tuota sarjaa katoin kun se tuli telkkarista. Pitääkin katsoa miten kivaa hömppää se nyt olisi. Kiitos vinkistä!
 
Piinamiina: Täältä kannassa peukku Gilmoren tytöille. Seurasin sitä kun tuli telkkarista ja olen nyt sattuneesta syystä aloittanut Netflixin kautta kahlailun :ROFLMAO: Kausi 4. taitaa jo olla menossa ja kohta ollaan jaksoissa joita en ole aiemmin nähnytkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Heippa! Täällä pahoinvointi on tehnyt comebackin... Reilun viikon voin paremmin, mutta nyt etoo taas aamusta iltaan. Mitään ei tee mieli. Muutaman kerran olen kielloista huolimatta ottanut ehkä 10-20g salmiakkia, kun sitä tekee mieli. Raskasta on myös miehelle, kun tuntuu etten pysty olemaan valittamatta! Pystyttekö muut tsemppaamaan hyvin pahan olon kourissa?
Ihanaa on ollut lukea ultrakuulumisia! Mahtavaa ettei nyt hetkeen ole täällä kuulunut huonoja uutisia. Voimia kaikille joilla vuotoja tms. varmasti tuntuu pelottavalta!
Näin viime yönä unta, että käytiin ultrassa, ja tyly hoitaja sanoi vauvan olevan kuollut. Karmea uni!! Vaikka en vielä ole kokenut mitään rakkauden tunteita tulevaa vauvaa kohtaan, (sillä on vaikea hahmottaa tuolla oikeasti olevan joku tyyppi!) tuli ensimmäistä kertaa kunnolla menettämisen pelko. Viikko ja yksi päivä, sitten nähdään mikä on tilanne!!

Eden84 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
devine isot pahoittelut sinulle :( ja voimia!

Täällä maistuu kyllä oikeastaa ihan kaikki ruoka, niin lämmin kuin kylmä ja suolanen ja makea. Siis ruokahalu on ihan tolkuton!!! o_O Ainoastaan juurikin tuo lämmin ruoka ja makeat herkut tulee herkästi ylös hetken kuluttua... Just eilen söin karkkia oikein hyvällä halulla ja hetken päästä tulikin ihan järkky olo ja oksensin kaikki pihalle :sick:

Mulla mies lopetti tupakoinnin n. vuosi sitten, just pari-kolme kuukautta ennen kuopuksen syntymää. Ite oon ollut aina vähä semmonen satunnainen tupakoitsija. Jonain päivänä ei mee yhtään ja joskus menee jopa koko aski. Raskausaikana pyrin täysin savuttomuuteen mutta välillä oon "sortunut"
 
Pahoittelut muillekin jotka ovat menettäneet pienen. :(

Np ultra on 2.8. Seulontaverikokeissa käyty viikko sitten.
Väsymys on valtava. Jännittää miten tässä käy kun ennenkin turvallisille viikoille päässyt ja menettänyt vauvan silti.
Sydänäänet kuuluu kyllä joka päivä.

Voikaahan paksusti

Rv 11+3
 
Devine: Pahoittelut ja voimia! :(

Täällä kun ei ole neuvoloita, varattiin just seuraava lekurikäynti. Luulin ymmärtäneeni väärin kun sain ajan klo 22:20. :D Mutta ei, sinne se on mentävä yömyöhään kun muuten olisin todennäköisesti jo kuorsaaamassa sohvalla/sängyssä. Ekalla lääkärikäynnillä oli vähän liukuhihnaolo. Ultra ja melkein heti ulos, ei kysymyksiä, ei mitään infoa. Lähdettiin vähän pöllämystyneinä sairaalasta ja mentiin nettiin etsimään tietoa. Oliskohan meille ulkosuomalaisille tarjolla joku virtuaalineuvola? :)
 
Devinelle voimia!

Mie oon tällä viikolla liikkunut taas aika paljon, kun selkä sen on vihdoin hyväksynyt. Tänään onkin ollut liikkumisesta krapulapäivä. Torstaina ultraa yritettiin myös mahan päältä ja se on aiheuttanut hitusen vuotoa. Tänään muuten vain tuntui kohdun supistelua tai venymistä tai jotain. Jonkin verran kipuja kuitenkin. Tää päivä onkin mennyt levätessä. Raskaussovelluksen mukaan näitä aikoja vauva alkaa kasvaa hurjaa vauhtia. Se siis voisi tarkoittaa kohdun venymiskipuja. Pitää ehkä kasata seuraavaa neuvolakertaa varten ihmetyslista, josko näihin sais sit selitystäkin.
 
Devine, surullisia uutisia. :( Paljon voimia!



(.) Onko kellään ollut kunnon vatsatautia (esim. Noro) raskausaikana? Täällä rajut vatsataudin oireet päällä nyt, alkoi ihan puun takaa muutama tunti sitten. Esikoinen sairasti n. viikko sitten, ja oli kyllä kunnon tauti.
 
Devine: Jaksamisia teille sekä myös muille jotka joutuneet kohtaamaan menetyksen.

Tulin pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia. Pahoinvointi ei ole helpottanut eikä oikein mikään ruoka maistu. Kauhea nälkä olis, mutta en saa oikein lämpimiä menemään alas. Jäätelö, murot, jugurtti yms. menisi hyvin, mutta ei oikein täytä. :D Ainuat lämpimät, mitkä maistuu on hesburgerin ranskalaiset ja perunavelli. Minulle on tullut tavallaan erikoinen mieliteko, nimittäin cesar salaatinkastike. Nam! :)

Olen nyt menny ihan sekaisin monellako viikolla olen, koska eri sivustot näyttävät eri tavalla. Tiistaina on vasta ensimmäinen neuvola, joten ehkä sitten vähän viisaampana. (n)

Onko teille tullut jo jotain tuntemuksia kumpaa sukupuolta olisi tulossa? Itselle tuli viikolla vahva tuntemus, että olisi poika. :love:
 
Devine: Jaksamisia teille sekä myös muille jotka joutuneet kohtaamaan menetyksen.

Tulin pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia. Pahoinvointi ei ole helpottanut eikä oikein mikään ruoka maistu. Kauhea nälkä olis, mutta en saa oikein lämpimiä menemään alas. Jäätelö, murot, jugurtti yms. menisi hyvin, mutta ei oikein täytä. :D Ainuat lämpimät, mitkä maistuu on hesburgerin ranskalaiset ja perunavelli. Minulle on tullut tavallaan erikoinen mieliteko, nimittäin cesar salaatinkastike. Nam! :)

Olen nyt menny ihan sekaisin monellako viikolla olen, koska eri sivustot näyttävät eri tavalla. Tiistaina on vasta ensimmäinen neuvola, joten ehkä sitten vähän viisaampana. (n)

Onko teille tullut jo jotain tuntemuksia kumpaa sukupuolta olisi tulossa? Itselle tuli viikolla vahva tuntemus, että olisi poika. :love:
Onpa siulla rankkaa tuon pahoinvoinnin ja syömisten kanssa! :eek: Toivottavasti lähtisi helpottamaan pian.

Miulla on ollut koko ajan sellainen olo, että poika olisi tulossa. Saas nyt nähdä. Syyskuussa on rakenneultra, jossa se voisi ehkä selvitä.
 
Voimia Devinelle ja muille menetyksen kokeneille!

Täällä on nt-ultra takana ja kaikki näytti siellä ihan hyvältä. Niskaturvotusta 0,7 mm. Pieni oli 2 pv edellä raskausviikkoja, joten LA ei muutettu. Ultraus oli vaan toooooosi nopea. 10 min niin oltiin sisällä ja ulkona. Olisihan sitä voinut tiirailla pidempäänkin. Seulontaverikokeiden tulokset tulee kotiin parin viikon sisään.

Täällä tuntuu muuten liikkeitä! Tiedän, että on tosi aikaista, mutta ei ne muuta voi olla. Muutaman kerran päivässä tuntuu ihan pienen pientä väreilyä, yleensä ruokailun jälkeen kun sokerit nousussa ja aika tarkkaan samassa kohtaa vielä. Esikoisesta tunsin ehkä viikolla 18 ja toisesta viikolla 15, mutta tämä näyttää tehneen ennätyksen. Toisaalta olen viimeisen raskauden jälkeen tuntenut ovulaation aikaan munasolun irtoamisenkin, joten aika tarkka tuntoaisti lienee. Epäilen myös että tällä kertaa istukka on takaseinässä kun edellisissä on ollut edessä ja se kun vaikeuttaa liikkeiden tuntemista alkuun. Harmi kun en muistanut nt-ultrasa kysyä istukan sijaintia.

Pahoinvointi on helpottanut ja nyt näyttäisi siltä, että maha on aavistuksen kasvanut joskin ulkopuolisen ei vielä kyllä huomaa. Kerrottiin lähipiirille uutinen ja kovin iloisilta kaikki vaikuttivat.

Elisia 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Täällä tuntuu muuten liikkeitä! Tiedän, että on tosi aikaista, mutta ei ne muuta voi olla. Muutaman kerran päivässä tuntuu ihan pienen pientä väreilyä, yleensä ruokailun jälkeen kun sokerit nousussa ja aika tarkkaan samassa kohtaa vielä. Esikoisesta tunsin ehkä viikolla 18 ja toisesta viikolla 15, mutta tämä näyttää tehneen ennätyksen. Toisaalta olen viimeisen raskauden jälkeen tuntenut ovulaation aikaan munasolun irtoamisenkin, joten aika tarkka tuntoaisti lienee.
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Elisia! Minäkin olen parina iltana nukkumaan mennessä tuntenut liikkeitä <3 Tuntuu hurjalta jo tässä vaiheessa tuntea liikkeitä, mutta eipä ne muutakaan voi olla. Viime raskaudessa oli minullakin istukka edessä vaimentamassa liikkeitä ja myös ovulaation tunnen joka kerta. Alkaa olla varmempi fiilis raskaudesta pikku hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:
Äh, aamupala takkuaa näköjään edelleen, mutta oon huomannut sen, että jätin kahvin pois viikko sitten ja oon näköjään korvannut sen kaakaolla o_O Onko parempaa aamupalaa aamulla kuin lämpimät voileivät ja kylmä kaakao :p se on oikeastaan ainoa, mikä aamulla alas menee :rolleyes:
 

Yhteistyössä