** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Pikaisesti tulin kertomaan että meille syntyi pullea poika 19.2, rv 40+3 klo 8.29 :heart: :heart: :heart:

Komeat mitat 52 cm ja 3900g, pipo 36cm :heart:

Onnittelut kaikille tällä välin vauvansa saaneille :heart: :heart: :flower: :flower:

Tänään kotiduttiin joten myöhemmin sitten lisää =)

äitsy kera ihanan vauvelin 3 vrk :heart:
 
oli nyt niin monta nimeä ettei muista kaikkia..
HUHUU onko täällä enää ketään muita ku minä??
ZUKU positiivareiden sivulla on hyviä loruja syntymän ilmoittamiseen.etsin sieltä ite ja yhdistelin parista eri lorusta.puhelimessa jo viesti valmiina ku olis vaan mistä ilmoittaa :LOL:
sitäpä ei sitte tiedä vaikka olla oas yhtä aikaa..
tylsää.....tuskastuttaa....

minni80 ja masukki 39+3
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :heart:

En ole siis vielä ainoa, joka ei synnyttänyt vielä. Porukka tosiaankin vähenee! Toivottavasti synnytys tapahtuu jo tänä viikonloppuna. Emme jaksa odottaa vauvamme näkemistä!

rv 40 (!!)
 
Moikkis kaikki vielä yhtenä kappaleena olevat! Ja muutkin!

Mulla oli taas lupaava aamuyö; kolme-neljä ihan kivan mojovaa supistusta selkäkivun kera mutta hävis taas. Odottelen innolla. Paitsi että pettymys voi olla taas karvas..
Pitäis taas keksiä koko päiväks jotain ohjelmaa mutta on vaikea keskittyä mihinkään. Ja kun tuo kellokin menee niiiiiiin hitaasti :headwall:
Omat synttäritkin on huomenna, että sitä suurinta lahjaa odotellessa... Onneks huomiselle on ohjelmaa...pääsee ravintolaan syömään!! Mitä sitä ottais että jaksais edes vähän syödä, on nimittäin niin vatsa täynnä vauvaa että!
Mutta katsellaan. Ja jaksamisia kaikille..

Terttu ja veikko peikko 40+1
 
Taitavat kaikki olla jo synnyttämässä kun tämä osasto on NÄIN hiljainen...

Minun lupaavat supparit tuli ja meni ja nyt olen kuumeessa ja kovassa yskässä. Ihan poikki :'(
Nyt pitää jo sitten toivoa ettei ala supisteleen, tässä kunnossa ei kyllä jaksais...

Voimia ja jaksuja kaikille :hug:

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 4
 
minni80 kiitos, pitääpä käydä vilkaiseen ja laittaa puhelimeen valmiiksi! olis kyl loistavaa olla yhtä aikaa..:saint: mä muuten olen kans -80 syntynyt :D
Äsken käväsin lenkillä, sain jopa muutaman kipeän supparin aikaiseksi, mut siihen ne jäi :ashamed:
Tää oottaminen on tosiaan rasittavaa..ei täs oikeestaan muuta, mut ku ei pysty enään oikein mitään "tekemään" ja tähän paikallaan olemiseen alkaa turtumaan.. kyläilemäänkään ei enään oikein pääse, ku tuo autolla ajaminen alkaa olla tuskallista (ja tuol omalla "pienemmällä", mut korkeammalla) autolla en enään tälle talvelle kyl lähe mihinkään, vaik olis kuin paljon parempi ajaa! Viime talvena pyöräytin ojaan 60km vauhista kyljelleen, ku lähti urien välissä pomppimaan ja nyt alkuviikosta lähti kaks kertaa (jälleen 60km) vauhdissa perä luistamaan.. :headwall: :headwall:
 
rosaeh ISO :hug: toivottavasti alkaa helpottaan!!!
mä tääl kans flunssan kourissa, mut on onneksi sen verran "lievänä" et ei ole isommin menoa haitannut..Panadolia, c-vitamiinia, höyryä, ulkoilmaa ja paljon juotavaa..! :hug:
 
OLIPA TODELLA MUKAVA PALATA KOTIIN !!
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVOITTUNEILLE ! :hug: :flower: :heart:
tSEMPPIÄ KAIKILLE JOTKA ODOTTAVAT VIELÄ. :hug: :hug:

Meillä oli vauva teho hoidossa lisä hapen ja valohoidon takia ja ilmeisesti hällä oli flunssa johon sai myös lääkettä ja imetystä opettelimme .Mulla oli aika nopea synnytys kesti n.6 tuntia.ilokaasun ja akfvapakkuloiden (vesipakkulat) avulla.vauvamme sai 9/10 pistettä.
Ainut oli ettei istukka meinannut tulla pois .minut piti nukuttaa (nopea nukutus).jotta saisimme istukan pois kun heräsin ihmetelin miksi mulla on kurkkukipeä. johtui istukan otosta
leikkaussalissa .Toivuin itse ihan mukavasti kun ei ollut repeytymiä että olis joutunut ompeleen. Mut kivuliaat jälkisupparit vaivas jonkin verran ja ristiselkäkipu.
Äippä70 ja Iita N.viikon ikänen (12.2 2008)
 
Moikka vaan kaikille!
Vihdoin sain raahattua itseni koneelle, toivottavasti nyt nää sivut toimii. Yritin yks päivä ilmotella itsestäni, mut ei viesti menny perille... :'(

Elikkäs meille syntyi tyttö vauva 17.2.ja syntymämitat olivat 4350g ja 52cm, ja pipomitta oli 36. Kaikki meni melko nopeesti, säännölliset supistukset alko 22.45 lauantai-iltana ja tyttö syntyi 5.30! :) Pittää käydä joku päivä kirjottamassa synnytyksestä tarkemmin. Hyvin meni synnytys ja hyvin ollaan kotonakin pärjätty. Kotiin päästiin tiistaina.

Onnittelut myös muille jakautuneille, ja jaksamisia vielä kasassa oleville! :hug:

piiu ja tyttö 6pv
 
Minäkin koitin to iltana laittaa viestiä,mut sivu vaan latas..pöh.
Eli meille syntyi poika 20.2 klo:1.00 mitoin 3780g/52cm ja pipo 36cm.
Synnytys kesti 3h5min ja ponnistusvaihe 1min. En taaskaan revennyt tms. Meillä oli kätilönä se meidän tuttu..oli aivan ihana kokemus! :) Kotiuduttiin torstaina.
Touhua on kotona riittänyt.

Nyt painun maate!

Mamitre ja poppo 3vrk
 
eli meidän perhe kasvoi pienellä neidillä :heart: 20.2. klo 17.41 rv 40+2, tytyn ekat mitat 3858g ja 54cm, pipo 37,5.

Juuri kun ehdin täälläkin manata ettei mitään oiretta että olisi tulossa niin päätti syntyä! Synnytys oli nopea, 6½ tuntia ja helppo viimeistä puoltatuntia lukuunottamatta. Synnärille mennessä paikat oli jo 7cm auki ja kivut ollut siihen mennessä enemmän kuin siedettävät-sairaalassa ehdittiin olla ainoastaan tunti ja 10 minuuttia kun tyttö oli jo maailmassa. Ainoa lievitys oli ilokaasu, joten ponnistus teki melko ilkeää, mutta vartissa oli sekin ohi. Eilen päästiin jo kotiin ja nyt opetellaan sitten arkea kahden lapsen kanssa-on kyllä niiin ihana peikkotyttö ettei tosikaan!
 
onko täällä ketään kärvistelijöitä enää vai mäkö jäin viimeiseksi???
hulluksi tässä tulee..tämäki palsta hiljenny täysin
muutamia satunnaisia suppareita eli lähdöstä ei toivoakaan...
minni ja masukki 39+5
 
Vauvautuneille onnittelut täältäkin!

Poju nukkuu niin mamma pääsi koneelle :D

Viime yö tissiteltiin todella ahkeraan ja kahteen otteeseen kakattiin. Maito on noussu hyvin ja oon onneliinen kun tytön kanssa oli hankaluuksia sen suhteen.

Synnytyksestä.

Tosiaan käytiin silo ke iltana synnärillä ja tultiin vielä kotiin hakemaan vauhtia. Kolmen kieppeillä yöllä lähettiin takasin kun alko tulemaan suppareiden lisäksi limaa ja veristä sellaista. Saliin mentiin heti ja kolmisen senttiä oli auki paikat. Supisteluita tuli kuitenkin hyvin ja huom! omia suppareita! :D Sain jossain vaiheessa litalgin piikin mutta eipä se paljoa autellu. Aamun tullen supistukset alkoi hiipumaan ja lääkäri kävi kattomassa ja sanoi että paikat niin kypsät että puhkastaan kalvot. taas lähti supistukset käyntiin ja 4cm auki niin laitettiin kohdunkaulanpuudute. supparit tyssäs taas ja laitettiin oksitosiini tippa minimilleen.
Lopussa n. klo 13.40 sain uuden kohdunkaulanpuudutteen ja 13.20 olin siis 5cm auki. kätilöiden vuoro vaihtui 14.00 ja 14.10 soitin kelloa et nyt tapahtuu jotain. Uusi kätilö tulee ja sanoo et pystytkö olemaan hetken niin hän laittaa jakkaran et pääset ponnistamaan...eli täysin paikat auki yks kaks hujauksessa 5cm->10cm. Jakkaralle pääsin ja 14 min ponnistin niin poju syntyi. jälkeisvaihe 11min. syntymäaika siis 14:34.
Synnytyksen kesto 3,5h. Sattu ihan saatanasti (anteeksi suorapuheissuteni) mutta kohdunkaulanpuudutteella en synnytä enää koskaan! Siis se ponnistaminen.karmea kokemus ja mä jo meinasin ihan tosi heittää pyyhkeen kehään.
kuitenkin kaikki hyvin ja tikkejä tuli päälle kymmenen mutta väliliha edelleen ehjä. siis toisen asteen repeämä.

mitäköhän mun piti vielä kirjottaa...tyhjä pää..

noh kysykää jos haluatte tietää jotain...

nyt tissihuutoa tulee...

Jepsu ja Mara, joka ei oo yhtään Maran näkönen, siispä nimi vaihtoon :kieh:

tsempit vielä vauvamasussa odotteleville! ja kiitokset onnitteluista! isukki totteli kun pyysin et käy ilmottaa nappulan syntymästä.
 
Onena vauvautuneille!!
minni80 en mä sua jätä :ashamed: :hug:
Tuntuu vain et ei "jaksa" käydä tätä palstaa lukemassa/kirjoittaan, ku ei tämä meiti vauva halua tuolta masusta ulla ulos ei hyvällä eikä pahalla :ashamed:
Tääl hirvee lumipyräkkä, sen verran kävin ulkona, et 0.5km kävelin :LOL: viikonloppu postilaatikolle ja takas..tylsää..nukkunukki oon sen verran "paljon" ettei edes sitä huvia ole...sory märinä..mut turhauttava fiilis.. isännällä alkaa huomenna 5pv loma, ois ottanu seuraavalla viikolla, mut on hiihtolomaviikko täällä, eikä saa lomittajaa..
 
Heips,

minäkin vihdoin ehdin koneelle kertomaan, että meidän maailman ihanin Typykkä näki päivänvalon keskiviikkona 20.2. klo 5.08, painoa 3550g ja pituutta 53cm, pipo 36,5cm :heart:

Lähdin siis sillon maanantaina normaaliin kontrollineuvolaan, josta mut passitettiin suoraan äitipolille raskausmyrkytysoireiden takia. Polilla ottivat mut suoraan TYKSiin osastolla, kun myrkytys iski päälle kunnolla. Synnytys käynnistettiin sit heti seuraavana aamuna ensin oksitosiinilla ja sit kalvot puhkaisemalla. Myrkytystilani oli todella pahana päällä koko synnytyksen ajan, joka oli sen takia karmaiseva 12 tunnin kokemus kipua, oksennusta... Positiivinen kuva jäi sen sijaan ponnistusvaiheesta, joka kesti n. tunnin ja lopulta vauva avitettiin imukupin avulla maailmaan. Palkinto on oikeasti kaiken sen kivun arvoinen =)

Valtavan paljon onnea kaikille muillekin vauvaantuneille :flower: Lueskelen jossain vaiheessa muiden kuulumiset, tänään päästiin kotiin ja olo on vielä heikko ja lepomääräys on mulla edelleen voimassa, sillä myrkytys ei täysin vielä parantunut synnytyksessä.

Haleja vielä vauvaansa odottaville, teidän aika on ihan pian :heart:

t. Piipi + typykkä 4 vrk :heart:
 
Täällä olen minäkin edelleen. Omia synttäreitä "juhlien"...
Onnnea taas kaikille jotka ovat vauvansa jo saaneet syliin!
Uskomatonta että näitä harjoitussuppareita tulee näinki kauan ( jo toista viikkoo,melkein joka yö) ennen ku tositoimet alkaa. Esikoisesta tiesin vasta todellakin salissa mitä on supistukset. Synnytyksen käynnistymisen merkkejäkin on ilmassa vaikka kuinka; on suolikin jo tyhjentyny yms mut nyt on niin uskomattoman uskomaton olo etten usko mitään merkkejä enää. Ärsyä. Onneks ens yönä tulee oscar-gaala, on jotain katottavaa kun se uni ei kumminkaan tuu... Neuvolakin on heti aamusta, oikeen ärsyttää sielläkin ravata...
mutta moi nyt ja jaksamisia :heart:

terttu ja veikkopeikko 40+2
 
onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

meidän pikku prinsessa näki päivänvalon 20.2. kello 7:47 :heart: . viikkoja oli tällöin kasassa 41+6. synnytys käynnistyi yllätykseni itsekseen ja meni kaikinpuolin ihanasti. neitokaisella oli pituutta 50cm, painoa 3610g ja pipomittaa 35cm. sairaalasta kotiuduimme eilen ja arki on lähtenyt sujumaan paremmin kuin hienosti :). vauva vaikuttaa tyytyväiseltä ja syö innokkaasti; imetyskin onnistui alusta lähtien ja maitoa tulee tällä hetkellä yli omien tarpeiden.

tsemppiä ja jaksamista vielä odottaville!

shiva ja bebe 5vrk
 

Yhteistyössä