Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Moi taas. Kauheesti tullu juttuja, enkä millään saa luettua ihan kaikkia. Osa puhui tuosta rintsikoiden ostosta. Alko hirvittää... vielä ei ihan hirveesti oo kasvanu omalla kohdalla, mutta kun kuppikoko on jo muutenkin H:ssa. Vitsailinki, että vetäsen kantoliinalla rinnat jatkossa. :D täytyy varmaan alkaa säästää mahdolliseen pienennysleikkaukseen. :O
Nyt mennään viikoissa 8+5 neuvolan mukaan, omien laskujen mukaan vasta 8+2. Vielä ei olla kerrottu kenellekkään (Paitsi pomolle ja hierojalle käytännön syistä). Ootan kyllä kovasti että pääsis kertomaan äitille kun sillä pidemmän aikaa ollu niin kova mummokuume. :)
Samaan syssyyn katellaan omaa asuntoa, että saatais alkaa maksaa sitä itelle.. Nykyinen vuokra kun on niin kova, että sama olisi maksaa omaa pois vähemmällä.
Onko muilla omat koirat vaistonnut raskauden? Luin jostain, että vaistoaisivat. En tiiä ku oma koiruli jotenki tyhmää sorttia :D

Kauheesti tuosta kantoliinasta oon haaveillu. Jaksais vaan ootella sinne ekaan ultraan, että näkis lapsen olevan kunnossa ja terve. Hauskaa kun ollaan kokoajan pojasta puhuttu ja nimetki pojalle mietitty, mutta voihan se olla tyttökin :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN mulla on vähän samaa vikaa tuo innon puuttumisen suhteen mutta uskon että kyllä Se intoilu ja pesänrakennusvimma sieltä joskus puolivälin paikkeilla alkaa löytyä.just noita käytännönadioita tulee itselläkin mietittyä niin paljon että jahka ne on saanu jotenkin mielessään ratkottua niin eiköhän sieltä sitten raivaudu tilaa vauvallekin :)

niin ja mullaki tosiaan kolmas lapsi..
 
Heippa pitkäst aikaa kaikil ja uusil myös! Yritin täs lomareissulla lukea tätä uutta ketjua. Pääsin sivulle 7 katvealueen toimimattoman nettini kans ja sit meni hermot. Eli ihan en oo kärryillä asioistanne. Enempi oonk pyöriny face-palstalla.
No mutta, huomenna nt-ultra, alko kauheesti just jännittää! Sykkeet kuulin jo viikko sit neuvolassa kun halusin varmistaa ennen lomareissua. Mut silti...
Yritän skarpata, täälläkin on kiva lueskella näitä, nyt vaan on jääny...

Keijunkainen& Pikku-Hippo 11+6
 
Mulla ajan mukana tulleessa lappusessa luki, että se ultra tehdään täällä (pks) 10+0 - 13+6. Tuntuu vaan et näkeekö noin aikasin kaiken mitä pitääkin? :( Vielä jos teillä muualla noin eri käytännöt..
 
Mä kyllä huomenna soitan sinne ja kysyn! Ettei ne vaan ois laskenu noita aikoja mun kuukautisista, vaikka sanoin heti ekaa neuvolaa varatessa, että hedelmöittyminen tapahtu huomattavasti myöhemmin mitä luulis (kierto on niin epäsäännöllinen ja pitkä). Ja ekassa neuvolassa kerroin varhaisultran tuloksen, joka vastas just viikkoja mitä ite oletin. Sillonkin ne neuvolassa oli ihan ihmeissään, et miten niitä viikkoja on noin vähän.. Meinasin jo hermostua, et miten orjallisesti ne niitä kuukautisia oikein tuijottaa :-X Ilmeisesti aika orjallisesti, ainakin vaikuttais ton nt-ultran suhteen taas siltä. Eihän täällä kellään muulla oo noin aikasin.
 
IMN
Fiona Eiköhän ne anna uuden ajan myöhemmille viikoille mikäli ei kaikkea pysty mittaamaan :) ja voithan itsekin kysyä että miten on niin aikaisin. Oulussa tosiaan oli ennen käytäntönä rv 11-12+6, mutta tässä muutaman vuoden aikana on muuttunut että mieluiten 12+0-13+6.

Onkos täällä muuten muita oululaisia tai oulussa asioivia? Mulle nimittäin tuli lasku tuosta keskusneuvolassa tehdystä varhaisultrasta, joka siis tehtiin kipujen vuoksi. Ei sillä että tuo muutaman kympin lasku kaatais koko talouden :D Mutta en vaan muista ennen saaneeni laskuja ultrakäynneistä, äitipolia lukuunottamatta.
 
Fiona Eiköhän ne anna uuden ajan myöhemmille viikoille mikäli ei kaikkea pysty mittaamaan :) ja voithan itsekin kysyä että miten on niin aikaisin. Oulussa tosiaan oli ennen käytäntönä rv 11-12+6, mutta tässä muutaman vuoden aikana on muuttunut että mieluiten 12+0-13+6.

Onkos täällä muuten muita oululaisia tai oulussa asioivia? Mulle nimittäin tuli lasku tuosta keskusneuvolassa tehdystä varhaisultrasta, joka siis tehtiin kipujen vuoksi. Ei sillä että tuo muutaman kympin lasku kaatais koko talouden :D Mutta en vaan muista ennen saaneeni laskuja ultrakäynneistä, äitipolia lukuunottamatta.
Mää oon Oulusta, mutten osaa kyllä laskutukseen sanoa mitään. Eka neuvolakäynti vasta 29.7., sillon oon jo 10llä viikolla. Kesälomat venyttää. Ehkä kun varhaisultraa ei tehä ihan jokaiselle?
 
Fiona mulla on np-ultra nyt tulevana tiistaina. Viikkoja silloin 11+2 ja kuulemma olisi voinut hieman aiemminkin jo mennä. Ilmeisesti käytännöt vaan vaihtelee eri paikkakuntien suhteen :)

Kokeilin muuten tänään kuunnella jälleen sillä dopplerilla. Laukkaääniä en löytänyt mutta sellaisen nopean viuh viuh-äänen, ilmeisesti istukan? Huomattavasti omaa pulssia nopeampi.
 
IMN
Karhukopla Muistaakseni viuh viuh-ääni on istukka :D

Hassua etten muista aiemmin maksaneeni ylimääräisistä ultrista vaikka molemmissa raskauksissa niitä on tehty vähintään 12.. osa maikkulassa ja osa äitipolilla tai synnärin päivystyksessä. Pitääpä muistaa katsoa ettei tuu maksukatto vastaan jos tälläkin kertaa tuun siellä ramppaamaan.
 
Fiona, kyllä määkin oon pienissä määrin syöny, varsinkin jos on suomalaisia tuotteita. Oho, ei pitäny kaikkien tummentua :D

Rita, mulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys ja s onnistui hyvin. Kaikki tuli pois ja uutta uä aikaa en saanu. Raskaushormoonia taidettiin kerran tai kahdesti verestä seurata, että lähtee laskuun. Mulla meni useempi tunti, että lääkkeet alko vaikuttaa ja sit loppujen lopuks ku ne vaikutti, niin olin toooodella kipeä, koska supistuksillahan se kohtu tyhjenee. Kauaa se kipu ei muistaakseni kestäny, ehkä tunnin pahimmat ja sen jälkeen pystyi nukkumaan. Kannattaa varata maksimiannos särkylääkettä, vaikka se ei todennäköisesti auta mitään.

Imn, mulla sama, näin kolmatta kun odottaa, nii enää ei pysty keskittyyn omaan napaan niin ahkerasti kuin ekan kanssa. Jotenkin arki vaan rullaa näissä muissa jutuissa. Ehkä se taas sitten herättelee, kun liikkeet alkaa tuntua.:love:

Mulla nt-ultra 11+6.

Mulla on välillä alaselässä sellasta menkkamaista juilintaa/kipua. Kovasti mietin, että voiko ne olla supistuksia jotka tuntuu selässä? Edelleen hirvittää, jos näistä suppareista tulee mulle riesa hirveen aikasin. :( Muuten olo ihan ok, nyt oon pärjänny pari päivää ilman päikkäreitäkin :D

Alisa&hippu 11+2
 
Mulla on intoa sitten teidänkin edestä. :D Johan tässä kaksi vuotta tätä pikkukakkosta on odoteltu. En malta odottaa että pääsen hypistelemään hankintoja, sillä ehdin tässä ajansaatossa myydä kaikki vanhat pois, eli kaikki pitää ostaa, JIPPII! :ROFLMAO: Meikäläisen hankintalistalla komeilee vaunut, kaukalo, sitteri, pinnis ynnämuut tuikitarpeelliset sälät. Mies jopa ehdotti että mentäisiin katsomaan vaunuja ensiviikonloppuna. Aikaista juu mutta ei se mitään maksa.

Meillä kun on vähän huono tuo tausta näiden raskauksien kanssa, onnistuneidenkin, niin ei olla koskaan tästä raskausajasta pystytty nauttimaan. Nyt otetaan siis ilo irti, vielä kun voidaan :oops:
 
Itsekkin olisin jo innokas ostamaan kaikenlaista, mutta tämä kolmen vuoden lapsettomuus on saanut epävarmaksi ja koko ajan pelkää jos tämä pikkuinen viedään pois. On vielä yksi varhainen keskenmeno takana. Täälä ei ole ollut enää viikkoon oireita ja on jo kauhukuvat keskenmenosta. :unsure: Huomenna ensimmäinen neuvola ja toivon, että yrittäisivät kuunnella sydänääniä tai pääsisin käymään ultrassa niin ei tarvitse murehtia onko kaikki kunnossa.

Tänään rv 9+4
 
Esikoinenhaaveissa, ymmärrän kyllä täysin tuon, en minäkään uskalla luultavasti ostaa jälleen mitään ennen puolta väliä, mutta tällä kertaa uskaltaudun katselemaan :)Itselläkin kummittelee mielessä myöhäinen km. Se 18+6 luku on mulla semmoinen etappi ja painajaisten päivä että jos siitä selviän niin mieli alkaa olla jo parempi. Viimeksikin meni kaikki kuitenkin hyvin. Pyydä rohkeasti niitä sydänääniä, jos eivät muuten rupea kuuntelemaan, aika monesti ne kuitenkin jo noilla viikoilla kuuluu :)
 
Äähh.. Soittivat sieltä neuvolasta, kun lääkäri oli perjantaina katsonut labratulokset. Ja niinhän siinä nyt kävi, että penisiliinikuurin oli määränny pissatulehukseen. Voihan raskausriesat. Onneks nämä sentään on oireettomia aina. Saa varmaan seuraavan 7kk aikana kiikuttaa useesti pissaa labraan. :LOL:


En minäkään ostele mitään vielä,tosin esikoisen aikaset tavarat on tallessa. Ainoo mikä on pakko ostaa, niin vaunut ja mietin että kannattoo enää tuplia hankkia vai mitähän sitä....?


Nassuressu ja papu 11+1 :love:
 
Hei! Minäkin uskaltaudun kirjoittamaan tänne, pidemmän aikaa olen kyllä seurannut. Sain kuukausi sitten tietää odottavani helmivauvaa, ja olo on kieltämättä vielä aika häkeltynyt ja epäuskottava. Raskausoireet pitävät huolen siitä että jokin siellä masussa kasvaa. Pahoinvointi, oksentaminen, väsymys, nipistelyt alavatsalla ja finnit riesana päivästä toiseen. Toisaalta ne tuovat vahvistusta siihen, että kaikki on hyvin. Oma tilanne on sikäli ristiriitainen, sillä tuo miekkonen ei koe olevansa vielä valmis isäksi tuloon. Olen kuitenkin varma että hän hyväksyy asian alkusokista päästyään, ainakin toivon niin. Omalle äidille olen tulevasta kertonut ja hän on asiasta haltioissaan. Niin kuin minäkin, pikkuhiljaa, vaikka aikamoinen yllätys tämä olikin. Tai voiko tämä niin yllätys olla, kun kuitenkin tietää miten ne lapset alkunsa saavat.. mutta siis viikkoja tällä hetkellä kuukautisten mukaan 10+1, verikokeen mukaan 9+5 ja laskettu aika ystävänpäivänä.

Haluaisin liittyä seuraan virallisesti: helmijenni, 25 v. 1. Lapsi, Seks
 
Hei, pitkästä aikaa. :)
Olen kyllä ahkerasti käynyt täällä lukemassa, mutta ei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Uusi työvuorolista on lähes kokonaan iltavuoroa, joten elämä pyörii suuresti vain työn ympärillä... :rolleyes:

Fiona itse taas "harmittelen" kun oma ultra on niin myöhään, viikolla 13+2 ei ole koskaan ollut noin myöhään... (pohjois-karjalassa siis olen)

Täällä vaan paisutaan. Pahaa oloa on edelleen ellen syö muutaman tunnin välein. Sydän äänetkin löytyivät lauaintai aamuna! :love: Ja ovat ihan selvät tytön äänet!! Eli aika varmoja miehen kanssa ollaan, että neljäs neiti on tähän perheeseen kasvamassa. Finnejäkin on NIIN paljon joka paikassa, että ei tästä voi erehtyä :D
Sain viimein aikaiseksi varattua ajan sokerirasitukseen. Uh, ei kyllä yhtään kiinnosta kun tietää sen kauhean pahan olon... Ja varmasti on sokerit taas korkealla... :whistle:
Meillä on nyt tehty asiasta julkinen, ja töissäkin kerroin kaikille, pomo mukaan lukien. Lapset ovat niin innoissaan. Varsinkin kuopus (4v) Hyvä niin :)

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille ja hyvää oloa!!
Helinä ja Tahvo 11+0
 

Yhteistyössä