Helmikuun Helmiäiset 2016

meillä naurettiin eilen hekottamalla :D koira sai hepulin ja piehtaroi ja haukkui sängyllä niin poikaa alko naurattaan, oli itekkin hämillään eikä oikein hallinnut naurua, mutta muutaman kerran kuitenkin hekotti :D Toissapäivänä saatiin toinen rotalääke ja kyllä ketutaa, vauva ei syö ja on itkuinen, yötkin menee joka välissä heräten vaikerrukseen, mitähän kävis jos kieltäytyis viimeisestä kokonaan. Joudun lypsämään kun tissit räjähtää ja pullosta sain aamulla menemään 60 ml maitoa :(
 
IMN
Meidän neiti tekee hampaita (y) ikenet alhaalta ihan kuumat ja punaiset ja tosi pehmeät. Kuola valuu koko ajan ihan jojona :D toistaseks ei oo kipuillu, mutta tykkää kyllä kun hierotaan varovasti sormenpäällä. Saa nähdä onko pitkä savotta.. Edellisillä puhjenneet aika nopeasti ensioireiden jälkeen, mutta nyt ei kyllä edes näy niitä "piikkejä" vielä. Toivottavasti menee yhtä helposti kuin vanhempienkin lasten kans aikoinaan :) edes särkylääkettä ei oo ikinä tarvittu hampaidentekoon, enkä oo aina uusia hampaita huomannutkaan :ROFLMAO:

Tänään siis 3kk täynnä :love: sehän on jo neljännesvuosi! :eek: maanantaina neuvolaan kattomaan joko ois 5,5kg rikki o_O
 
Meillä kans on alkanu kuolaa ja tunkee nyrkkejä suuhun. Ei tarttis vielä tulla. Esikoinen teki vajaa 4kk iässä 2 hammasta kerrala ja siitä lähtien joka toinen kuukausi tuli tuplasti suuhun täytettä. Ei meilläkää tarvinnu ikinä lääkettä niihin. Huomasin vaan aina hampaanpesulla että "kappas kehveli. Hampaita" (y)
 
IMN
Noin meilläkin, hieman vajaa 4kk tuli ekat ja sen jälkeen jatkuvalla syötöllä. Muistaisinkohan ihan väärin, että vuodessa tuli kaikki loputkin. Ja ainakin esikoisella lähtivät kans tosi aikaisin, poika oli paria kuukautta vajaat 5v kun ekat lähti ja vuodessa lähtivät loputkin etuhampaat :) meillä "ekaluokkahymy" oli siis jo tarhakuvissa :D
 
Siis mulla on edelleen paino sama ku sairaalasta lähtiessä:ROFLMAO: On vaan tehny mieli makeeta ym kaloripommeja tässä imettäessä ihan liikaa. Ja oon aina tottunu liikkumaan paljon, mut nyt se on jääny vielä vähäseks kropan palautumista odotellessa. Uskon et viimeset kilot kyl lähtee jos on lähteäkseen jossain vaiheessa. Ei kauheesti haittaa vaikkei lähtiskään.

Meilläkin tuli tässä yks 5h pätkä unta viime yönä, luksusta!!:cool:
 
IMN
Google on kyllä jokaisen äidin pahin vihollinen.. olin eilen jo ihan varma että tytöllämme on vähintäänkin cp-vamma :D googlailin "3kk vauvan motorinen kehitys" ja kauhistuin kun tajusin ettei meidän vauva kovin paljoa varaa painoa kyynärvarsien varaan, vaan useimmiten makaa poski lattiaa vasten kuola valuen. Pysyy kyllä kyynärvarsien varassa kun asettelee kädet oikein. Morotuskin on vielä melko vahva.
Tänään sitten kun laitoin vauvan vatsalleen lattialle, tyttö nousikin heti suorien käsien varaan ja pyörähti vielä pitkän ponnistelun jälkeen selälleenkin :love:

Hyvähän se on muille aina toitottaa että "lapset on yksilöitä ja kehittyy eri tahtiin" blaablaablaa kun jokaisessa meistä asuu varmasti pienenpieni googlailija :LOL:
 
Ristiäiset kunnialla ohi:). Poika oli todella kiltisti. Nukahti kun vettä laitettiin päähän:ROFLMAO:. Toinen nimi sai kyyneliä miehen mummun, tädin ja äidin osalta, koska toinen nimi oli miehen papan nimi, joka kuoli vuosi sitten:unsure:.

Googlesta ei koskaan saisi ikinä mennä lukemaan mitään:ROFLMAO:, jotenki sinne vaan aina eksyy. Mut toisaaltaan ku lukee jonku pahimman mahdollisen taudin, niin on helpottavaa ku se onki ihan normaalia.:D
 
IMN
Joo, määki oon googlediagnosoinu itelleni refluksitaudin, pölyallergian, mononukleoosin ja ylisuuret kitarisat :D ehkä joskus pitäis vaan mennä lääkäriin.. Itseasiassa vihdoinki sainkin lääkäriajan tän 2 vuotta kestäneen nuhan vuoksi! :) toivottavasti sais apuja..

Nuo suvusta tulleet nimet on kyllä aina ihanimpia. Meidän pojalla on yhtenä nimenä yksi mun edesmenneen veljen nimistä ja sekin sai etenkin mun äidin umpeenmuurautuneet kyynelkanavat auki. Itsellenikin oli tärkeää saada se nimi uudestaan "elämään" <3

Tein tossa pakkaseen kymmenisen purkkia porkkana-perunasosetta. Huomenna kokeillaa kui maistuu (y)

Meidän kolmivuotiaalla on jo monta päivää ollu tosi kipeä näppylä (afta?) suussa. Raukka ei oo pariin päivään pystyny syömään juuri mitään :( oisko kellään kotihoitovinkkejä?
 
Meillä itki mun äidin lisäksi täti kun vauvan toinen nimi sanottiin. Toki omatki kyyneleet alko valua silloin. Toinen nimi oli mun mummon joka menehtyi kesällä, mun alkuraskauden aikana :cry::love:

Huih. Ihan jännittää. Viikon päästä tiistaina on minin 3kk neuvola ja ekat piikkirokottet tulee. Mietin, että ottasko erissä? Esim vaikka rota ja toinen piiki nyt ja viikon-parin päästä seuraava. Vai kaikki samoilla itkuilla.... ähhh.. :( en kestä ku pientä sattuu :cry:
 
IMN
Neuvolassa käyty ja käteen jäi vaan paha mieli.. tytön mitat on nyt 5260g (4150g) ja 58,8cm (55,8cm), suluissa siis edelliset mitat. Hyvin kasvaa, viimeinkin.

Mutta noottia tuli. Tää th oli sitä mieltä että maidolla pitäis mennä vaikka vauva söis kellon ympäri, kun taas neuvolan puhelinpalvelussa mulle sanottiin että maitoa menee jo liikaa ja kiinteät vois hiljalleen aloittaa. Tästä tää th oli sitä mieltä että oon soittanu varmaan väärään numeroon.. oma th sanoi viimeksi ettei vellejä enää suositella ollenkaan, vaan kiinteät aloitetaan suoraan soseilla, kun taas tää th sanoi että ehdottomasti ois pitäny velleillä aloittaa. Tytöllähän siis meni maitoa lähemmäs pari litraa päivässä, itki ja oli kiukkuinen koko ajan, eikä viihtynyt hetkeäkään yksin. Päiväunetkin oli sitä 20-40min luokkaa. Heti kiinteitä saatuaan muuttui kuin eri vauvaksi; kujerteli iloisena yksinään lattialla, nukkui jopa parikin tuntia päivisin, jaksoi seurustella, eikä vanhempien lastenkaan tarvinnu enää laittaa ite itelleen iltapalaa tai mennä ilman peittelyitä ja pusutteluja nukkumaan. Tää otti kaikista kovimmille kun muut lapset jäi "oman onnensa nojaan" kun olin vaan vauvassa ja pullossa kiinni.

Myös nukkumisesta tuli noottia. Oma th sanoi kolmen kilon ylityttyä, ettei enää tarvitse herätellä öisin, mutta tän tätin mukaan pitäis herättää 8h kohdalla syömään. Tyttö siis nukkuu 10-11h yöunet ilman heräilyjä ja päikkärit on puolestaan melko lyhyitä.

Myös punoittavasta kaulapoimusta, rähmivästä silmästä, pään karstoittumasta ja kannattelusta ym. kaikesta mahdollisesta saatiin kuulla. Jäi semmonen fiilis niin kuin en pitäis vauvan hygieniasta huolta tai oikeastaan tekis yhtään mitään vauvan hoidossa oikein. Pidättelin itkua koko ajan ja autossa sitten purskahti kunnon räkäitku.. otti koville kuulla että jonkun mielestä lähestulkoon laiminlyön lastani, kun samalla lailla on toimittu edellistenkin kanssa ja saatu neuvolasta vaan kehuja..

Oli viiminen kerta kun meen jollekin muulle kuin omalle neuvolantätille..
 
Voi jestas imn :unsure:. Kuka lie pissannu hänen aamumuroihin:D. Tuntuu olevan aika eriäviä mielipiteitä eri neukkutädeillä, joten onneks äiti tuntee lapsensa parhaiten :).

Hemmetti et ärsyttää tää takatalvi mikä meille iski, ainakin kymmenen senttiä lunta maassa:mad:

Minne se jälkitarkastuksessa saatu todistus pitää toimittaa, tai mihin tukeen liittyen kelalle? En muista yhtään enää :D:D. Entä täytyykö mun tehdä joku uus hakemus tohon todistukseen liittyen:oops:?

Nassuressu, mä suosittelen ottaan kaikki samalla yksillä itkuilla. Tosi ikäväähän se on kuunnella ku toista sattuu, mut äkkiä pienet onneks rauhoittuu :)
 
IMN
Mää otin lääkärintodistuksesta ihan kameralla selkeän kuvan ja lähetin sen kelan asiointipalvelussa viestin liitteenä. Viestiksi taisin laittaa jotain "lääkärintodistus synnytyksen jälkitarkastuksesta vanhempainpäivärahaa varten" tms. Kokonaan uutta hakemusta ei tarvi tehdä.
 
No se.. Esikoiselleki otetii kerralla aina kaikki. Mut sillon oli mies mukana pitämässä vauvaa. :cry: no mutta onneksi vauvoilla on kultakalan muisti ja äkkiä tissi suuhun sitte (y)

Meillä meni jälkitarkastuksesta suoraan todistus kelalle, joten täällä ei tartte tehä asian eteen itse mitään. :sneaky:

Ompas ollut kovinkin eriävä mielipide terkalla IMN(n)
 
IMN, kurjaa tuommoinen. Varsinkin kun kaikkensa yrittää. Itelläkin menee vähäinenkin negatiivisuus tunteisiin. :( ihmiset vois vähän aatella miten sitä toisille puhuu.

Voi kauheeta, mulla on jo ajatuksia toisesta tenavasta... :ROFLMAO: ilmeisesti aika kultaa muistot, eihän ne pahoinvoinnit ja kivut nyt niin pahoja voinu olla, saati eka kuukaus tenavan ja tissitulehduksien kans...:LOL: miehelle en uskalla ees sanoo...

Onko kenenkään tenavalla haikaranpuremaa kasvoissa? Meillä löytyy, otsasta, nenän alta ja niskasta. Onko kokemuksia missä iässä häipyy vai häipyykö ollenkaan?

Ja sitten, meillä on rotarokotteen jälkeen tenava muuttunu hirveen itkuisaks ja vatsakipuiseks, miten muilla? Niin ja kuolaa tulee enemmän kuin ennen.

Neiti jo 9 viikkoo, hui kun aika menee nopeeta! Hirveesti jo hymyillään, nauretaan ja jokellellaan, päätäkin kannatellaan jo hienosti. Vielä ei lelut hirveästi kiiinnosta mutta leikkimatolla viihtyy hetkiä katsellen valoja. Nyrkit on löytynyt, tietää ainakin yöllä milloin on nälkä kun kauhee maiskutus kuuluu :ROFLMAO: hyvät unenlahjat on edelleen, mutta päivässä on hereillä sen 8 tuntia, joskus pidempään joskus vähemmän. Mutta hereillä ollessaan on virkeä ja seurusteleva (tää hysteerikko on jo googlannu sata kertaa onko normaalia että lapsi nukkuu näin hyvin.... :whistle: eli täältäkin löytyy googlettelija).
 
Helmijenni, mä haaveilen kolmannesta,:D 2kk takainen synnytys kipuineen on muistissa mut ei ne kivut niin pahat kuitenkaa ollu, näin jälkikäteen ku miettii:whistle:!
Haikaranpuremaa löytyy meiltä silmäluomesta vähän(mikä haalistunut melkein kokonaan pois) ja niskasta enemmän. Esikoisella oli kans niskassa ja on edelleen, hyvin haaleana tosin kylläkin, ettei juurikaan huomaa, ellei katsomalla katso.

Mua ihan hirvittää nyt miten oma vauva reagoi tuohon rotaan:(. Huomenna nimittäin saa sen :unsure:
 
IMN
Mää oon ymmärtäny että kaikilla vauvoilla on jonkinlainen haikaranpurema niskassa, tummempi tai vaaleempi. Lisäksi just tuo kasvojen alue on herkempi niille. Meidän tytöllä sellainen löytyy vasemmasta silmäluomesta ja luulinkin aluksi että se on tulehtunut kun rähmi niin kovasti. Olikin sitten vain sattumaa että juuri se silmä rähmi.
Mulla itselläni oli haikaranpurema kulmakarvojen välissä ja hävisi vähitellen ala-asteen alkuvuosina :) vuodenikäisenäkin se oli jo tosi vaikea edes huomata.
 
Mie olin heti synnytyksessä valmis aynnyttää uudelleen... Taas. :LOL:esikoisen syntymän jälkeen olin myös sitä mieltä, että uudelleen vaan(y) Mies vaan hannaa nyt eikä oo kyll valmis lapsiin enää...:cautious: Vaikla saattaahan se herran mieli muuttua ajan kanssa:LOL:
 
IMN
Määki muistan miettineeni siinä ilokaasuhuuruissa, vähän ennen ponnistusvaihetta, että jos se olotila säilyis nii voisin synnyttää aina :D toisaalta olin 15min ennen tytön syntymää laittanu kaverille viestiä, että mulla on tylsää.. :rolleyes:

Mutta joo, järjestelmällisyyden perikuvana lupasin kätilölle palata jälleen kolmen vuoden päästä :ROFLMAO:
 
Neuvolassa painoa oli pikkumiehellä reilut 6kiloa ja pituutta 58cm. Painoa oli kuukaudessa tullut lähemmäs puolitoista!!!- kiloa :D.. Puolet lisää painoa niin ollaanki aika tarkalleen isoveljen painossa:LOL:.

Kuinka pian teillä muilla on rotasta tullut oireita?
 
Oltiin just 3 vrk antibioottitiputuksessa sairaalassa. Perjantaina alkoi kuumeilu ja itkeskely, ensin meni rokotuksen piikkiin, mut sit vain joku äidinvaisto sanoi ettei nyt oo kaikki kunnossa. Pojalla oli munuaisiin mennyt pissatulehdus :(
 
Heba, pikaista paranemista pikkuiselle:).

Tuntuu kans et meillä on ollu tänää normaalia enemmän vastanvääntelyä.
Voi että ku mua ärsyttää, mies kävi kaupassa, eikä muistanu ostaa mitään ruokajuttuja, paitsi jotain valmis lihapullia:mad:. Väitti vie ettei kauppalistassa lukenu että ruokaa, no siellähän se oli viimeisenä listassa:whistle:. Miehet!!!:D
 
Meillä Rotasta nukuttiin pari päivää paremmin kuin koskaan. 6 päivää rotasta on ollut itkuisuutta pari päivää, mutta eipä se varmaan siitä Rotasta oo ollut. Tyyppi koko ajan touhuilee niin paljon, että vaan taitaa olla väsyneempi päivän askareista kuin aiemmin. Eipä se haittais, jos nukkuiskin putkeen, mutta havahtuessaan on niin innoissaan taas touhuamassa, ettei millään malttaisi nukahtaa takaisin, vaikka taas hetken päästä iskee iso väsy. Kiukkuväsy.

Paranemisia Heban vauvalle!
 

Yhteistyössä