Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 64 odottajaa:

31.1

maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

luputupuna - 35 - kuudes - KYS
juvileven - ? - viides - ?
Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs

2.2

Bonemine - ? - toinen - ?

3.2

hohto - 22 - toinen - SAS poikalupaus
ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus
Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS
Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS


4.2

Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS poikalupaus

5.2

Hudjuke - ? - neljäs - ?
rockamama - 28 - kolmas - KYS
Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
-Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS

6.2

miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS poikalupaus
mursumarsu - ? - toinen - NKL tyttölupaus
tkl - 30 - ensimmäinen - KOKS poikalupaus

7.2
8.2

Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

Terp - 27 - toinen - TYKS
Ruisleipä - ? - toinen - ?
Jutska - 29 - toinen - KPKS
E-V-A - ? - neljäs - ?

10.2

Riikkunen - 25 - toinen - PKKS poikalupaus
Vennie - 32 - toinen - HYS
SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS tyttölupaus
eva-maria - 29 - kolmas - JS poikalupaus

12.2

Ninni-Ilona - ? - ? - ?
tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS poikaolo
Suffeli-81 - 30 - neljäs - ? tyttöolo

13.2

Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS tyttölupaus

14.2

Jepulisko - 28 - kuudes - TAYS
lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
jema - 23 - ensimmäinen - pkks

15.2

Ylläriäippä - 28 - kolmas - TAYS
sini77 - 34 - kolmas - PKKS poikaolo

16.2

öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS
Schatzi - 24 - ensimmäinen - ulkomailla

17.2

tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS
PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

Katinka - 20 - toinen - SATKS
millanen - 24 - toinen - HYS poikalupaus
nuusa - 30 - toinen - KYS
Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS

19.2

Eveny - 22 - toinen - MKS tyttöolo
Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS poikaolo



20.2

Bismil - 39 - kuudes - KOS
MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS
Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS

21.2

Pepe10 - ? - toinen - PHKS

22.2

Line - 30 - ensimmäinen - ? poikaolo
Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

23.2

ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS poikalupaus
Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?

24.2

mwoana - 27 - kolmas - KOS
ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS tyttöolo
Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS

25.2

Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
mamma-73 - 37 - kolmas - ?

26.2

27.2
28.2
29.2

Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

Liljakko
Eevia
evis


Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1984027-helmikuun-hippuset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007031-helmikuun-hippuset-2012-elokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kääk: Kyllä minä olen ymmärtänyt, että neuvolat ovat ihan lakisääteisiä ja ns. pakollisia eli tällöin tämä tarkoittaa sitä, että tessistä riippumatta voi työajalla käydä näissä pakollisissa. Jos niissä ei kävisi niin ei tulisi myöskään sitten kelalta rahaa yms. jälkeenpäin. Ja tämän takia on turvattu, että jokainen raskaana oleva pääsee käymään noissa tarkastuksissa. Kannattaa toki tarkistaa, vaikka neuvolasta kysymällä, että miten on. Esimiehiä on moneen lähtöön ja jos esimies ei tiedä niin saattaa vastata väärin, HR saattaisi antaa luotettavampaa tietoa.

Eilen neuvolassa sydänääniä kuunnellessa kuulosti ihan junalle ja eikös se tarkoittanut poikaa. Joten laitetaan mulle sitten vaikka poika-olo (mies on edelleen sitä mieltä, että tyttö tulee). :)

Tänään ensimmäinen kommentoi, että hän oli viime viikolla mut nähdessään tullut siihen tulokseen, että vauva on tulossa. Hän on siis itse myös äiti ja sanoi, että näki heti mahan muodosta kun istuin. :) Ja tosiaan me ollaan nähty viimeisen kuukauden aikana vain tuona yhtenä päivänä viime viikolla, että aika tarkkana on ollut. Totesi samalla, että miehet ei kyllä vielä huomaa mitään. :D

Line ja Nano 15+0 :) *poks*
 
Huoh tänne on rantautunut ihan järkyttävä nälkä ja jatkuva syömishimo :D Ja siis lihaa tekee mieli vähän väliä, pihviä ja kanaa :D Noista oloista niin sydänäänet kertois että tyttö olis tulossa mutta laitetaan kumminkin poikaolo koska se tuntuu vahvemmalta ja oireet viittaa siihen :D

Ja tosiaan meinataan kysyä sukupuoli rakenneultrassa niin silloinhan sen sitten tietää, tosin ei välttis varmaksi mutta kumminkin jotain vihiä :D Mutta sekin vasta kuukauden päästä.

Mammahousut oli tänään ekaa kertaa töissä päällä ja voi hitsi että tuntu mukavalta :D

Onko kellään nimiä jo mietitty valmiiksi? Täällä olisi jo tytölle valmis mutta poika tuottaa pään vaivaa :D

Giggles & Elmo 16+4
 
Ensimmäistä kertaa tapasin neuvolassa oikean neuvolan tädin. Jos sijainen oli 10 vuotta minua nuorempi, tämä oli sitten kunnon vanhanajan täti. Kuulemma näissä hommissa jo 70- luvulta lähtien :whistle: Mutta todella mukava. Sydänäänet kuunneltiin ja nyt ne kuuluikin hyvin. Ihmekös tuo, kun liikkeetkin tuntuu ihan selvästi. Ja liikkeet ei tarkoita tässä tapauksessa mitään hipaisuja vaan oikeaa möngerrystä. Jopa mies tunsi mahan päältä missä kohtaa vauva makaili. Kovasti tuntuu olevan liikkuvainen kaveri. Esikolla tuntui vasta joskus 18 raskausviikolla jotain pientä, mutta silloin istukka olikin etuseinässä.

Töissä en ole virallisesti kertonut mitään edes pomolle, mutta ilmeisesti kaikki tietää jo muutenkin, kun ei siellä pysy mikään salassa, vaikka yrittäisikin. Tosin ei tää maha jätä kyllä arvailujen varaa. Mammahousut on ainoa vaihtoehto. ;)

Kerrotaanko kaikissa sairaaloissa rakenneultraäänessä sukupuoli? Miten ihmeessä mulle sattuu jo toinen sairaala missä sitä ei kerrota, vaikka kuinka kyselisi. Kyselin tuossa aikaisemmin onko kukaan menossa 3/4D ultraan. Sillon ei ainakaan kukaan ilmoittautunut. Ajateltiin mennä, jos tuossa rakenneultraäänessä ei sukupuoli selviä itse katsomalla. Mies haluaisi kovasti tietää sukupuolen etukäteen. Minä kyllä voisin odottaa synnytykseen saakka.

Nimistä Meillä on nimi sekä tytölle että pojalle valmiina. Kovasti sitä jo on sukulaiset arvuutelleet, mutta mitään ei kerrota ennen ristiäisiä :p

Vennie & Pikku E 16 + 3
 
Pikaisesti piti tulla kertomaan omaa napaa kun en tiedä miten päin olisi ja kelle hehkuttaisi: Vauva liikkuu ja potkii!!! :heart: Nyt jo tunnin verran tuntunut ihan selvästi kuinka pikkuinen potkuttaa ja melko kovaakin jonnekin tuonne alaspäin ja kun lopettaa niin jatkaa kun hiukan vattaa tönii..Voihan ihanuus!! En edes muistanut miten ihanalta tuo tuntuukaan :D

MöhköMyy ja Mönkiäinen 15+2 *menevät pikaisen ilmoitusasian jälkeen jatkamaan BB:n seurantaa kun pikkuinenkin siitä selvästi innostui ;) *
 
  • Tykkää
Reactions: mamma-73
Pitkästä aikaa jotain kirjoittelen.
Haluaisin tietää sukupuolen rakenneultrassa, mut 4D en mene sen takia. Tyttö on kovasti sitä mieltä, että tottakai tyttö tulee, poika ei asialla päätä vaivaa.

(.)Maha kasvaa ja odottelen jo kuumeisesti tilaamiani mammahousuja Ellokselta. Piti olla ostelematta juuri mitään, mut kun ei voi kulkea ihan lökäriverkkareissakaan töissä. Hieman sellasta etovaa oloa vielä havaittavissa ja pastilleja tuleekin popsittua joka välissä. Liikkeitä olen ehkä tuntenut muutamia, mutta eipä kauaa niin kyl ne sieltä voimistuu. Kaikki ruoka maistuu edelleen, sekä suolainen ja makea. Kahvi hieman tökkii.

Vauvalle en ole vieläkään ostanut mitään vaikka kahdelle ekalle ostin yhen bodyn jo heti plussattuani. On vaan jotenki jäänyt... Lapsille lupasin, että saavat valita Ainun pupun ja tutin. Molemmilla kun on Ainun pupu(iso ja pieni) ollu syntymästä asti ja ne ovat just ne rakkaimmat unikaverit niin täytyy nyt vauvallekin sellainen hommata.

Unettomuus vaivaa hieman ja sopivan asennon löytyminen. Mahallani oon sinnitelly vielä, mut nyt alkaa jotenkin painamaan niin ollu sellanen puolimaha-asento(tyyny välissä) ja se ei oo sama kuin mahallaan, joka on mun lempiasento. Aikalailla pyörimistä ja sit kun asento löytyy niin onkin pissahätä.

Mä olen miettinyt nimiä ja ensin löytyi vaan tytölle hyviä nimiä, mut nyt olen tainnu löytää pojallekin jopa tyttöä miellyttävämmän nimen. Mies kertoo jossain vaiheessa oman näkemyksen asiaan ja hieman pelottaa minkälaisen nimen tarjoaa...Ollaan 2-kielinen perhe(suomenruotsalainen) ja meillä saattaa olla miehen kans hieman eri näkemys ihanista nimistä...

Tämmöstä tällä erää. Neuvolaan viel 3vkoa.

mamma 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Mamma-73 tiedän niin mitä tarkoitat tolla nukkumisella ja hyvän asennon löytämisellä :D Mä niiiiin rakastan nukkua mahalteni ja vielä se onneksi onnistuu kun maha antaa periksi eikä ole vielä niin pallomainen :D Mahalteen kun nukkuu niin tuntuu että siinä kroppa rentoutuu ihan täysin..

4D ultraan ei meinata mennä mutta jos Elmo ei halua sukupuoltaan näyttää rakenteessa niin sit mennään yksityiselle myöhemmin selvittää sukupuoli.. :D Ensimmäinen tulossa niin haluan tietää kumman värisiä vaatteita alan suoraan ostaa..

Toinen neuvola olis parin viikon päästä ja sit rakenne ens kuun lopussa.. Pelkkää odottamista tää odottaminen :D
 
Niin ne kuukaudet vierii, täälläkin ollaan vielä mukana, mutta vähän taka-alalla. Kiva lukea teidän kirjoituksia! Jaa uusiakin odotajia on taaaas tullut, tervetuloa!!! Kiitos uudesta pinosta Eveny!
Vaunuja haaveillut olen, mutten ole saanut mitään tehtyä asialle. Luulen jääväni varhennetulle äitiyslomalle, ehkä hankitaan sitten kaikki tarvittava. Osa tosiaan saadaan käytettyinä tuttavilta.

Vauvasta oon kertonu jo avoimesti, ja sanonu samalla että ei oo enää mikään salaisuus. Sukulaisetkin alkaa kaikki kohta tietämään, kun kerroin muutamalle avainhenkilölle :D

Neuvolassa kävin pari viikkoa sitten, siellä kuului sydänäänet hienosti. Otin ne nauhalle, niin sai mieskin kuunnella kotona. (Jokohan mä oon kertonu tän, kun tuntuu niin tutulta? - olen!) Neuvolassa kuitenkin kehuin miten hienosti alkaa väsymys väistyä ja jaksan käydä lenkillä ja voin muutenkin jo hieman paremmin. Valkotakkiefekti tuli. Totta toinen puoli mutta annapas ollakaan - nyt olen viikon sairaslomalla! Viime viikon lopulla tuli totaalinen romahdus, itkuparkua vaan pääsi ja ihan joka asiasta ja ilman syytä. Oli ihan lohduton, toivoton ja uupunut olo. Kai tämä viikko auttaa. Töissäkin alkoi olla pinna liian kireällä, ja aloin tehdä huomaamattani aika paljon lääkevirheitä mitä ei saisi tietenkään tulla. Raskaus ei ole sairaus, niinhän sitä sanotaan. Mulla syksy vaikuttaa mielialaan kyllä joka vuosi, mutta vauva varmasti tekee tänä vuonna oloihin osansa. Työterveyslääkäri oli mahtava, labratuloksia soitellessa kertoi vielä että saa varata aikaa jos jaksaminen alkaa heiketä eikä töissä tai missään suju.

Potkuja ja liikkeitä tuntuu paljon, siitä tulee hyvä mieli. Kun istuskelen keskenäni sohvalla ja mietin syntyjä syviä, vauva alkaa silloin liikkua, ihankuin äitiä herätelläkseen. Mies sanoo liikkeiden tuntuvan käteen, kun vatsan päältä koittaa. Ekat liikkeet huomasin vuoteella maatessa aamulla, ja myöhemmin illalla kun rauhoituin makaamaan. Nyt tosiaan niitä tuntuu myös istuessakin :heart: Oon ihan rakastunut. Aloin neuloa pientä nuttua, valitsin väriksi valkoisen. Virkkaan reunoihin sitten rakenneultran mukaista väriä, jos sieltä saahaan sukupuolta selville.

Nukkuma-asennoista: Saapiko nukkua vatsallaan niin kauan ku hyvälle tuntuu, vai onko joku varoaika vauvan suhteen ku pitää kääntyä selälleen/kyljelleen? Miekin kun tykkään rotkottaa mahallaan.

Seuraava neuvola tämän kuun lopussa, silloin rakenneultra ja neuvolakäynti erikseen. Voikaa hyvin mamat!

ilutiak ja Kuplis 17+6
Raskauslaskuria miekin aina käytän, on kiva nähä konkreettisena tuo jatkuvasti kasvava luku! Enkä muistais tai osais laskea kalenterista! :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ihan tyttö-olo rakenne-ultraan ei enää montaa viikkoa kuitenkaan ole, jos suostuis siellä sen verran vilauttelemaan :)

Tämä alkaa heti tunnin päästä soittelemaan ympäri maailmaa jos vaikka asunnon kanssa viimein tärppäsi. Paperit olisi pitänyt toimittaa jo eilen, mutta kun tuo isäntä on niin ahkera katsomaan sähköpostia niin huomasi asian vasta illalla. Mutta pidelkääs peukkuja! :p

Mursumarsu ja masukki 17+3 :heart:
 
Aaapuva. Vielä eilen tää päivittely oli ihan mukavaa mut miks nyt tää on muuttunut ihan kummalliseksi. Värit on ihan sekasin jne. Noooo eiköhän tää tästä.

Ihanaa tänään pääsee kampaajalle ILMAN POIKAA!! Huhhuh. Ollut hieman rankka viikko kun odotellaan lapsukaisen hampaita puhkeavaksi.
 
Piti vielä tulla tänne hihkumaan, sillä nyt hymyilyttää! :) Sain sovittua, että menen huomenna kaikkien paperien kanssa paikan päälle asuntohommasta. Jos nyt sitten pääsis vihdoin tästä 25 neliön yksiöstä 77 neliön kolmioon :D Siinähän iskee jo ahdistus liiasta tilasta.
 
Heips kaikille taas pitkästä aikaa! pahoittelen etten taas ole käynyt pitkään aikaan täällä, ei vaan ole jaksanut :/
Täällä ollut paljon suppareita, eilen oli sit pakko mennä lääkäriin ja lepoon mut määrättiin, ei sais edes tuota pienintä neitiä nostella, mut se nyt on vähän pakko.

En oo yhtään tästä varma, mut laitetaan mulle poika olo =)

Nukkumisesta oli jotain juttua, mä nukun aina kyljelläni, selällään tai mahallaan en pysty olemaan joten ei oo vaihtoehtoja.

Nimistä oli juttua kans, poika jos tulee niin on jotain mielessä, tyttö nimiä ei olla vielä mietitty. Kun ollaan nyt sitä mieltä että tää olis poika :D

Tarttis varmaan miehen vanhemmille kertoa tästä, ihan sellanen olo että miehen äiti aavistaa jotain, katto mua niin pitkään viimeks...heidän kanssa ollaan tekemisissä viikottain, mun vanhempien kanssa harvemmin välimatkan takia, heille meinattiin kertoa18.9 kun nähdään, silloin viikkoja tasan 19+0 :)

Mut nyt laittamaan pikkunen päikkäreille....

tinzu83 & toukkis 16+4
 
Kiitokset Evenylle uudesta pinosta :) Niin se vain taas kuukausi vaihtui ja ollaan taas hiukan lähempänä talvea..

Rakenneultraa malttamattomana täällä odotellaan jo! onneksi nyt sunnuntaina alkaa keittiöremontti (purkamisella) ja sitten maanantaina pitäis alkaa uusien kalusteiden asennus, eli saa edes hiukan jotain muutakin ajateltavaa ja sitten seuraavalla viikolla se ultra jo onkin :D

4D tarkoitus olisi että ainakin yritämme päästä tuonne 4D ultraan tällä kertaa, kun pojalla olisi todennäköisesti HUS:sissa lastenklinikalla käsikontrolli syksyn/alkutalven aikana, niin jos samalla reissulle saisi Felicitas-klinikalle varattua ajan, kun täällä meidän omalla paikkakunnalla ei tuommosiin hienouksiin ole mahdollisuutta edes yksityisellä :kieh: Aluksi mietimme tuota rahapuolta kun tuntuu sen 250 eurooa maksavan, mutta mies ratkaisi "pulman" ja teki hiukan "lisätöitä/sivubisnestä" työnsä ohelle ja hommasi nuo ultrarahat jo siten kokoon :heart: (ja hiukan ylimääräistäkin jotta voimme sitten muutaman yön Helsingissä hotellielämää vietellä)

Nukkumisen kanssa täälläkin hankaluuksia ollut ihan alusta lähtien, kun tuntuu että herään monta kertaa yössä enkä saa unta jostain syystä ja sitten saatan aina puolikin tuntia pyöriä netissä puhelimella ennenkuin uudestaan unta saan : / mahallaan täälläkin vielä "yritetään" nukkua :D

maria & möhkis 18+3
 
Evenykiitos uudesta aloituksesta :flower:

Heips, kiva lukea teidän neuvola ja ultrakuulumisista :)

Oma neuvolakäynti oli tiistaina rv 17+6. Painoa oli tullut 3,3kg raskauden alusta- ei paha :D Verenpaine oli järkyttävä ja sitä joudutaan seuraamaan nyt rankemmin. Yläpaine on ihan ok, mutta alapaine oli 96. Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli raskausmyrkytys, joten senkin takia seurataan huolellisemmin. Osaan vielä jännittää mittauksia ja aina vieraan mittaama tulos on korkeampi kuin kotona mitattu : /
Höyryveturi puksutteli menemään, kun sydänääniä kuunneltiin- sen perusteella siis vissiin "poikasyke"? Tyttöolo alkaa pikkuhiljaa vaihtumaan poikaoloksi :D .

Sain farkut ujutettua jalkaan, kun otin vyön pois ja tein kuminauhasta lenkin napinläpeen- itse lenkki menee napin ympärille ja joustaa tarvittaessa. Miksi en oo aiemmin keksinyt tätä patenttia? Nyt pitää ruveta kaunistautumaan, kun on tarkoitus lähteä ihmisten ilmoille. Väsyynellä pärställä ja hapsottavilla hiuksilla voi olla kotona :D
Mukavaa torstaita mammat & muksut!!!

T: luputupuna & heppuli 18+1 (HUIII!!!!)
 
Voi pylly tätä meidän nettiä! Kirjotin tekstin ja se katos olemattomiin kun netti lopetti toimintansa. Huoh.

No mut siiiis mies osti mulle huutonetistä kotidopplerin kun halvalla sai. Esikon aikaan meillä ei tuollasta ollut. Noo ensin en saanut geelin kanssa kuulumaan kun oman sykkeeni. Luulis näillä viikoilla kuuluvan jo, mut vaihdoin sit geelin normi kosteusvoiteeseen ja heti tuli tiheä 160xmin syke esiin. Sellanen heppa siellä kopsutteli menemään eli tyttö vois olla. Pojalla ei ainakaan koskaan ollu yli 145 sykkeet.

Meillä on siis mulla ja miehellä ollut alkuaan tyttöolo. Samoin puolella sukua mut mä en usko ennen kun syntyy ja nään.

En tiedä onko tuo niin tarpeellinen kapistus mut oli se vaan suloinen kuulla hirmusti potkuja ja se syke <3

Eveny 15+4
 
Moikka. Saisko liittyä joukkoon? Saimme tiistaina tietää että meille on tulossa kolmas lapsi. LA 15.2. Se oli aika yllätys,kun hormonikierukka oli käytössä. Noh tiistaina kierukka poistettiin ja nyt mennään päivä kerrallaan.
 
Kiitos uudesta pinosta jälleen Eveny!

Arki ahdistaa taas kun mies on ollut iltavuorossa, meaning ei nähdä lähes ollenkaan ja hoidan yksin arjen pyörityksen. Ensi viikon pitäisi alkaa taas sitten mukavissa merkeissä neuvolalla :)

Nih - ja seisemän vuotta hyvin palvellut puudelitrimmeri päätti tänää ottaa ja lahota. Ei siinä muuten mitään, uusi oli jo hankinnassa MUTTA... En ihan tähän hätään uutta konetta saa hommattua ja sunnuntaina pitäisi olla siisti, tietyistä paikoista kalju puudeli näyttelykehässä. Luojan kiitos saan lauantaiksi ystävältä koneen lainaan. Kovasti tässä olen pohtinut että kenet saan esittämään koiraa loppuvuodesta/alkuvuodesta jos maha estää kehässä juoksemisen. Nyt kun se vihdoin alkaa olemaan hyvässä näyttelykunnosssa niin ei näitä hommia nyt kesken jätetä!!

Nukkumisesta, aluksi minähän nukuin todella levottomasti mutta nyt tilanne on korjaantunut. Pahoinpitelen miestä enää vain n. joka kolmas yö :D Se laskettakoon normaaliksi... Asennon löytäminen ei ole ollut vielä ainakaan ongelma kun en niinkään mahallani nuku. Viimeraskaudessa multa kiellettiin selällään nukkuminen loppuvaiheessa, vauvan syke laski jos olin selällään. Se oli silloin paras asento nukkua, oman selkäni kannalta.

4D, ei oltu esikon kanssa ja nyt vähän ollaan mietitty että voisi olla kiva, mutta hinta tosiaan on aika kirpeä. Täällä niitä ei tehdä mutta turun suunnalla kylläkin. Siinä vaiheessa tosin se on kylläkin jo niin todellista kun muutenkin liikkeet tuntuvat niin hyvin myös ulkopuolelle että voisi tuntua hieman turhalta.

Sukupuolesta, en ole varma olenko jo kirjoittanut aiheesta. Mutta jos olen ja joltakulta on mennyt ohi niin kirjoitetaanpa uudestaan :D Eli sukupuoli ei minua kiinnostaisi, mutta mies kovin tahtoisi tietää ja varmasti ultrassa asian ottaa esille. Eipä se minua haittaakkaan, en usko ennen kuin omin silmin näen kohdun ulkopuolella olevat vehkeet ;) Nimi meillä on pojalle valmiina, tytölle ei... Viimeksi oli molemmille sukupuolille valmiina nimet, mutta tytölle valitsemamme nimi ei kohdannut omistajaansa :)

Hohto ja :heart: 17+5, kamala mitkä viikot jo kasassa :D
 
Kiitos Eveny uudesta pinosta!

Tervetuloa Ylläriäippä!

Nukkuasento on mullakin mahalteen, mutta nyt alkaa jo vähän masu vastustaan tuota asentoa :)

Mulle vois laittaa että tyttöolo ..ollut alusta asti.:heart:

Suffeli ja masumuru 16+ ööh :whistle:
 
Aikas ylläri oli joo,mutta alkaa jo pikkuhiljaa sisäistään asian. Itestäni sen verran että oon 28v ja synnäri on TAYS. En osaa sanoo vielä että onko tyttö-tai poikaoloa. Isoveli toivoo pikkuveljee,kun pikkusisko jo on. Itselle on aikalailla sama,kun molempia sukupuolia jo löytyy :D
Nukkuminen sujuu liiankin hyvin ;) väsymys on aikas kova. Mulla jo jonkin verran vatsa näkyy,että eilen kävin ostamassa äippähousut. Mulla on ENSIMMÄINEN nla ensi viikolla,naurattaa vieläkin :D Ja ultran oon jo kokenu...
Töissä kun pomolle kerroin,se oli onneksi iloinen.

Ylläriäippä ja ylläri 16+2
 
Moi kaikille ja tervetuloa Ylläriäippä!

Soitin PAM:in työsuhdeneuvontaan ja siellä sanottiin, että neuvolassa ja ultrissa ym. voi käydä työajalla, jos ei saa työajan ulkopuolelle aikoja. Eli palkallista aikaa ovat nämä. Tämä kaikille majoitus-ja ravitsemisalan työehtosopimuksen alaisena työskenteleville tiedoksi. Katotaan mitä tästä ilmoituksesta seuraa työpaikalla. Kukaan ei tietääkseni ole pitkään aikaan ollut raskaana meiän työpaikalla. Sen lisäksi mulla on kuulemma oikeus saada takautuva palkka siltä ajalta, kun yhden kerran kävin työaikana neuvolassa ja vähensin sen tunneistani. No, katotaan mitä seuraa. Seuraava neuvola ja ultra on 12. ja 13. 9. Ja kumpaankaan en kerkeä ilman, että joutuu aikaisemmin lähtemään töistä.

Nimistä: meillä on jo nimet keksittynä, mut saa nähdä tulevatko käyttöön..... muita nimiä en kyllä osaa edes ajatella.

Nukkumisesta: Meitsi on niin hirvee nykyisin mylläämään yöllä, et meidän basic-lakanoihin piti ommella kuminauhat päätyihin, jotta ne pysyis petarin alla. Mahallaan nukkuminen ei oo koko kesänä tuntunu kivalta, kun tissit on niin hellät. Nyt alkaa jo masukin aiheuttaa epämukavuutta. Seljälläänkään en voi nukkuu, kun se tuntuu omituiselta mahassa. Onneks kylkiasento on mulle hyvä nukkumisasento.

Auts, tällä hetkellä mua juilii mahasta melko paljon. Toista tissiäkin vihloo välillä. Taidan mennä sohvalle miehen kanssa kattomaan jalkapalloa...

T:Kääk ja masumurmeli 18+2 (ei oo masumurmelista minkäänlaista tyttö/poikaoloo)
 
Neuvolassa käyty tänään ja vatsassa kaikki hyvin.
rv 15+6 (11+3)
paino: +158g/vko
RR: 99/63 ( 102/68 )
hb: 141 ( 127)
Vauvan syke: 152 ( 160)

Neukkutäti oli sama kun ollu nyt 2 viimesellä kerralla. Oma oli taas poissa. Ihan mukava tämäkin oli ja sille olen tässä viimeisen 3 neuvola kerran aikana päässyt tilittämään suhdetta aika urakalla, sattunut sama th myös Pihlan neuvola kerroille. Antoi lappusen josta voi varata ajan juttelutuokioon sellaselle perhetukityöntekijälle,jolta saa hieman tukea asioihin.
Meillä on miehen kanssa nyt niin tulehtuneet välit että oikeasti oon aivan hukassa asioiden kanssa:( Niin pahoja ristiriitoja meidän nykyisissä ajatusmaailmoissa että ei tää kovin hyvältä näytä..:(
Mutta en jaksa nyt sen enempiä tilittää.

Mukavaa vkoloppua:)

Millanen ja asukki 15+6
 
millanen kovasti voimia :hug:
Toivottavasti saatte apua ja parisuhdesolmuja avattua.

Mä oon sortunut hommaamaan jo jotain pieniä vaatteita-että ne osaakin olla söpöjä :heart:
Lisäksi rakenneultra on alkanut jännittämään, kuuluu asiaan. Mulla se on 14.9 eli vajaan parin viikon päästä-hurjaa!
Vaunuasiaa ehdin välillä miettiä- nyt lakkasin miettimästä- katsotaan asiaa sitten, kun on ajankohtaista :)
Kohtahan äitiyspakkaustakin voi jo hakea :O . Tää aika menee tosi nopsaan!!!
Pieni potkuttelee hurjan kovasti. Liikkeet senkun voimistuu päivä päivältä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

T: luputupuna & heppuli 18+2
 
Modesti mulla on rakenneultra tasan viikolla 20+0. Pääsin itse vaikuttamaan ajanvaraukseen, kun lääkärin kalenteri näytti vielä silloin tyhjältä- ja kerrankin muistin ottaa miehen työvuorokalenterin mukaan :D . Se tuppaa unohtumaan liian usein ja aikoja saa venkslailla suuntaan ja toiseen - varsinkin lasten hammaslääkäriajat on joutuneet vaihtoon toosi monta kertaa (noloa). Mutta minkäs teet, kun toinen käy vuorotyössä ja menee autolla töihin. En ole niin hyvä äiti, että kävelisin meno-paluuna 30km jonkun hammaslääkärin takia :LOL: . Julkisia täällä ei kulje.
Mie oon kanssa edellisessä raskaudessa käynyt rakenneultrassa jotain rv 21+ x. En usko sen olevan niin päivän päälle.

Jaahas kuopus heräsi. Pitää lähteä keittelemään aamupuuroa pikkulinnulle :heart:

T:luputupuna & heppuli 18+3
 
Evenylle kiitos uudesta pinosta :)

Kävin eilen kontrolliultrassa kun nt:ssä löytyi hematooma. Hematooma oli kadonnut ja napanuorakin näkyi nyt hyvin, sekä istukka ja joitain sisäelimiä. Kyllä oli pikkuinen kasvanut neljässä viikossa! Ihana oli käydä kurkkimassa kun viimeksi jäi jotenkin niin epämääräinen olo. Lääkäri oli jokseenkin omituinen, mutta kun hiukan jo tiuskaisin takaisin kun intti tupakoinnista yms. niin hiljeni. En siis polta, juo tai käytä huumeita, mutta lääkärillä tuntui olevan sellainen mielikuva jostain syystä :O Epämääräisten vatsa+selkäkipujen takia kävin antamassa pissa ja tulehdusnäytteen, ja tulehdusnäyte oli positiivinen, nyt sitten lääkitään se pois ja toivotaan että kivut hellittää..Hiukan eilen jo uhkaavasti tuntui että alkavat vaihtua supisteluun, mutta voihan se lääkärin tutkimuskin aiheuttaa...

Pahoittelut omanapaisesta viestistä! :) Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja masukeille!

Pepe10 :heart: Papana 15+4
 

Yhteistyössä