** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Kylläpäs te naiset ootte ahkeria kirjottelemaan, kiva juttu.

Mä olen viettänyt todella hiljaiseloa muutaman päivän, kun perheessämme on riehunut vatsatauti. Voin kertoa että on KAMALAA oksentaa ja ripuloida viimeisillään raskaana. Muutenkin on vaivoja jos jonkinlaista ja vielä kunnon tauti siihen päälle. Onneksi ohi meni ja hengissä selvisin. En kyllä valita pikkuvaivoista vähään aikaan.

Mullakin on supistellut päivittäin jo viikon ajan. Supistukset voimistuu joka päivä eli kyllä se vauva joskus syntyy. Ikuisuus kyseli supistuksista aikaisemmissa raskauksissa, eikö niin? Mulla on molemmat aikaisemmat raskaudet menny ilman yhtään supistusta. Vasta kun on sairaalaan lähtö koittanut, on supistellut. Ei ollut minkäänlaisia harjotus supistuksia tai sitten en vaan niitä tunnistanut. Eli tämä raskaus aivan erilainen kuin kaksi edellistä.

Ollaankohan me matami-mimmi huonetovereita päksissä? Mullakin eilen illalla tuntui jo aikamoista painetta ja virittelin lakanan alle suojan, ettei patja pilaannu jos vedet menee. Mut saattaa tunnistaa osastolla pinkeistä reiskoista, jos kiireessä muistan pakata ne mukaan. Mulla on ne aina jalassa. Saapi tulla tervehtimään :wave: Olihan täällä muutama muukin menossa päksiin, mutta taudin sumentamana kun juttuja luin, ei nimet jääny muistiin, pahoittelen.

Kannatan kerhoa. Itse kirjottelen aika vähän ja harvoin juuri siitä syystä että kaikki voipi näitä juttuja lueskella.

Päiväunille.

Avilla 39+4
 
piipiäinen toivottavasti vauvalla kaikki hyvin ja varmasti onkin,mutta hyvä käydä mielenrauhan vuoksi tarkistuttamassa :hug: :hug: :hug:

Ällö varoitus :x täällä tuli just iso ruskee limaklöntti eli oisko se sit se limatulppa ollu :x
kohta neuvolaan :wave:
 
Täällä ollaan ja yhdessä koossa :LOL: Eilen illalla supisteli tunnin ajan ihan viiden minuutin välein, mutta sitten ne loppuivat seinään ja nukuin paremmin kuin aikoihin :LOL:

Devellylle suuri kiitos täältäkin uuden pinon aloittamisesta. Ja kiitos teille kaikille :heart: Tätä kuuta on odotettu ja on todellakin uskomatonta, että nyt se sitten koitti! On ollut todella ihanaa jutella teidän kaikkien kanssa ja olen varma, että jokainen meistä kokee kiitollisuudentunnetta ja tiettyä yhteyttä toistemme kanssa :heart:

Vessassa käymisestä: Vielä pari viikkoa sitten ravasin jopa yli 10 kertaa yössä vessassa, mutta nyt on aika vakio 2-3 kertaa. Ihanaa, kun saa taas jo hieman nukuttua!
Krisu: On ihan normaalia, että alkaa supistelemaan / menkkapolttelemaan vessassakäymisen aikana / jälkeen. Mulla supisteli jo ihan alkuraskaudessa pissaamisen aikana ja neuvolassa sanottiin, että sekin oli ihan normaalia. Sulla muuten kuulostaa tuo h-hetki olevan lähellä. Kirjoittelehan tilanteen muuttumisesta :heart:

Painoarvoista: Mulla tehty neuvolassa ihan käsikopelolla ja kätilö veikkaili normaalia hieman pienempää vauvaa. Äitipolilla ultran mukaan paino max. 3500 g, luultavimmin ei edes sitä. Ymmärtääkseni painoarviota ei tehdä ilman epäilyä suuresta vauvasta tai pelkoa äidin lantion ahtaudesta. Voi toki pyytää tehtäväksi, jos äitiä itseään huolettaa. Senhän vuoksi ne siellä ovat.

Eilen illalla tuli supistelujen jälkeen sellainen tunne, että MÄ EN OLE VIELÄ VALMIS! Jotenkin alkoi tuntua niin konkreettiselta tuo vauva-arjen lähtentyminen, että vaikka sitä kuinka odottelee supistusten voimistumista, sitä samalla kuitenkin ahdistuu siitä ajatuksesta, että kohta se arki sitten muuttuu ihan täysin. Varmaan ihan normaalia tässä vaiheessa (kompatkaa nyt joku :)).

Nyt syömään, tunnin päästä tulee ystävä käymään, jota meinaamme pyytää kummiksi :heart:

Nimbe ja poika 38+1
 
Nimbe: Mä ilmoittaudun kans ryhmään "en ole vielä valmis"! Vaikka en meinaa millään jaksaa odottaa että vauva syntyis. Joka ilta mietin, että tää on nyt ehkä vika yö yksin. Tai suihkussa, että nyt varmaan viimeinen suihku kun saa olla siellä niin pitkään kuin vaan haluaa... Mut en millään malta odottaa pienokaisen saapumista kuiteskaan! :D

Voimia Piipiäiselle, toivottavasti kaikki on hyvin.

Jadel84
 
Alina78 Mä en suoraan sanottuna tiedä mitä tapahtuu, jos tämä neiti olisikin kääntynyt oikein päin. Tällä hetkellä ainakin vielä on ihan väärin päin, mutta eihän sitä tosiaan koskaan tiedä.
Hyvinkään sairaalan tuntien mut varmaan vaan laitettais kotiin odottelemaan normaalia synnytystä ja tämä on just se mitä eniten pelkään :ashamed: Meinaan kaikki on nyt ollut pakko ajoittaa tuon leikkauksen mukaan ja jos se peruuntuukin niin sitten esim. miehelle ei jää välttämättä isyyslomaa vauvan syntymän jälkeen ollenkaan, koska hän alottaa nyt torstaina tuon loman. Meillä kun noita hoitajia lapsille ei paljon ole niin tällainen järjestely oli pakko tehdä. Jos mies tekis normia päivätyötä niin asia olis vielä jotenkin selvitettävissä, mutta tuo yötyö asettaa aika paljon lisähaastetta tähän hommaan.
Lisäksi kun olen panikoinut tätä leikkausta täällä nyt pienessä päässäni niin en tosiaan yhtään tiedä miten reagoin jos ne tosiaan lähettää mut kotiin takas.

Sain TÄNÄÄN kirjeen koskien esikoisen kouluunmenoasioita. Ei siinä muuten mitään, mutta viimeinen palautuspäivä oli tänään... Kirjeessä päiväys 26.1. mutta tosiaan tänään vasta kirje tuli ja se määrätyn koulun hyväksyminen ja iltapäivätoiminnan hakemus olis pitänyt tänään olla perillä.
Piti laittaa vähän s.postia tälle koulutoimenjohtajalle, että ei kannata ainakaan meidän ilmoitusta odottaa ajoissa, koska se on aikaisintaan vasta ke perillä siellä :headwall: Mur!!

Vessassa ravataan öisin noin pari kertaa. Neiti potkii kivasti tuonne alavatsaan ja se ei tuon rakon kannalta ole kovin kiva homma :kieh:

Painoarvio tehtiin viime maanantaina ja se oli noin 3 000g. Muissa raskauksissa painoarvio on tehty vasta silloin, kun on alettu puhumaan käynnistyksestä raskausmyrkytyksen takia eli mitään arvioita ei ole tehty niin kauan kun kaikki on ollu ok. Kyllähän kokeneempi terkkari osaa vähän arvioida vatsanpäältä kokeilemalla, että jos ihan toooosi iso vauva olis tulossa niin kai sen huomais?! :eek:

Nyt takaisin vaakatasoon kera Panadolin :wave:
 
Samariini tsemppiä viime hetkiin, en voi kuin lohduttaa, että ei se vauva pitkästi yli viikkoa mahassa enää ole, vaikka mitä tekisit. :hug:

Avilla huh, melkoisen taudin olet läpikäynyt. En voi kuin kuvitella, miten kamalaa on ollut sairastaa, kun vatsatauti on kamala jo ihan normaalissa olotilassakin. Ja minä se oli kun kyselin supistuksista aiemmissa raskauksissa. Kiitos vastauksesta, sillä kyselen, kun en ole itse vielä ainuttakaan supparia kokenut, että odotellaanko tässä nyt väistämättä vielä neljä viikkoa vai voiko lähtö tulla ihan yhtäkkiä.

Piipiäinen toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva vaan säikyttelee!

Mulla on myös välillä sellainen olo, etten ole vielä valmis vauvan syntymään. Toisaalta olen malttamaton ja odotan aivan mielettömästi sitä hetkeä, kun pääsen tapaamaan tämän maha-asukkaan, mutta toisaalta on sellainen olo, että kai se voi vielä mahassa hetken pysyä. Mulla on täällä kotosalla liikaa keskeneräisiä projekteja, jotka pitäisi vielä ehtiä saada valmiiksi. Mm. tuon 1000 palan palapelin kokoaminen ja kehystäminen vauvan pinnasängyn päälle on kesken, ja kaksi villasukkaprojektiakin on vielä puolitiessään. Ne nyt ainakin pitäisi saada valmiiksi ennen kuin sairaalaan lähden. Mulla on tosin tapana aloittaa aina seuraavia projekteja, joten jos näiden valmistumista jäädään odottelemaan niin täältä on tulossa juhannusvauva. :LOL: Ja toki välillä ajattelee sitä, että nämä on viimeisiä viikkoja, kun voi hetkeen nähdä kavereita ihan vaan itsekseen ja touhuta omia juttuja. Tai kyllähän vauva nytkin kulkee koko ajan mukana, mutta se on niin kompaktisti tuolla mahanahan toisella puolen.

Kysyin mieheltä eilen, että jos lähtö sairaalaan tulee ennen kuin ehdin vauvan kotiutumisvaatteita laittaa mihinkään pussiin, niin mitä hän toisi mukanaan. Luetteli aikansa erilaisia vaatteita ja totesi sitten, että toisi varmaan säkillisen erilaisia ja erikokoisia vaatteita, joista saisin sitten sairaalassa katsoa, että mitä laitetaan. :D

Mietintä on kääntynyt nyt ihan konkreettisiin asioihin vauva-arjessa. Eilen esimerkiksi huomasin, että meidän juna-aseman rapuissa ei ole niitä vaunujen luiskia, että täytyy käydä kiertelemässä ja katsomassa, että mistä päästä asemaa vaunujen kanssa pääsee pois, etten jää saarroksiin ensiyrittämällä vaunujen kanssa.

ikuisuus
 
Avilla jaksamista taudin kanssa! Mulla tuoreessa muistissa vielä meidän perheen vatsatauti joka kiersi jokaisen perheenjäsenen ja pienimmän kahteen kertaan. Ja nyt kolme viikkoa tämä pöpö on kiertänyt lähisukulaisia ja palasi taas viime viikolla meille, tosin onneksi vain korkean kuumeen ja vatsakivun kanssa, ei sentään oksentamista tällä kertaa. Aikamoinen pöpö on, on sitten mikä lienee. :(
 
Avilla jaksamista taudin kanssa! Mulla tuoreessa muistissa vielä meidän perheen vatsatauti joka kiersi jokaisen perheenjäsenen ja pienimmän kahteen kertaan. Ja nyt kolme viikkoa tämä pöpö on kiertänyt lähisukulaisia ja palasi taas viime viikolla meille, tosin onneksi vain korkean kuumeen ja vatsakivun kanssa, ei sentään oksentamista tällä kertaa. Aikamoinen pöpö on, on sitten mikä lienee. :(
 
helmikuuta kaikille!
vähänkö ihmettelin koko päivän et miks kukaan ei kirjota tänne mitään, kunnes iski tajuntaani että ehkä täällä on avattu helmikuun pino :LOL: ja täällähän te kaikki oottekin!tulipas jo ikävä :D
ikuisuus mä en myöskään oo ihan päässy selvyyteen millanen on supistus enkä usko vielä sellaista varsinaista kokeneeni. kun kävin lääkärineuvolassa ja asetuin siihen pöydälle, niin se lääkäri sanoi että no nyt tuli supistus ja mä vaan olin et aijaa? :$ jotenkin tuntuu kyl et maha olis tullu alemmas, tai on vaan toivetta... huomenna päästää taas neuvolaa käymää.
vessassa käyn n. 2 kertaa yössä. muuten oon nukkunu hyvin, lonkkia särkee kyl aika paljon.
mulla on kanssa sellanen tunne et oottaa hirmusti vaavia jo sylkkää mut toisaalta on silleen et eiii vielä, ei vielä, en oo valmis ja sitä ja tätä on tehtävä! mut pidemmän päälle alkaa käydä aika pitkäks kun ei oo paljoo sosiaalista elämää vaik aina keksiikin puuhasteltavaa. olis tosi kiva tuntea joku mamma kaveri täältä päin, ja ehottomasti haluun jatkaa juttelua teijän kans tulevaisuudessa. eikö tää sama palsta olis ihan hyvä? ja miten se suljettu kerho toimis? nyt lähen viemää luistimet terotettavaksi, jos vielä joskus pääsis luistelee..niin ovat sitten valmiina. puss och kram!
celia ja vaavi 38+1
 
celia katoin, että naistenklinikalla synnytät, eli jossain pk-seudulla taidat asustella? Mä asun täällä 40km päässä, mutta junalla pääsee Helsinkiin tosi kätevästi. Jos täältä löytyis innostusta, niin olis hauska Etelä-Suomen mammoja joskus vaikka tavata ihan livenäkin sitten, kun vauvat on syntyneet ja arki vähän tasoittunut itse kullakin. :)
 
Sitten kun se vauva-arki alkaa, niin olisipa muuten kiva tietää mitkä ja missä on ns. vauvaystävällisiä kahviloita? Itse asun Helsingissä ja en malta odottaa ensi kesää ja etenkin erilaisia toreja. En muuten olisi vuosi sitten edes osannut kuvitella, että musta on tulossa kovaa vauhtia kahvitteleva mamma, siis nyt jo odotan innolla lounas/kahvihetkiä muiden pienokaisten äitien kanssa. :)

Celia! Hui! Jännää, zemppiä, jos ois vaikka vedet mennyt! Ilmottelethan miten käy?! :hug:
 
celia Kuulostaa siltä, että voisi hyvinkin olla sitä itseään. Tsemppiä, jos lähtö tulee lähiaikoina!

Mulla oli tänään viimeinen seminaaripäivä, joten nyt sitten vain odotellaan. Huomenna on soittoaika lääkärille, ja saan toivottavasti sektioajan ensi viikolle. Poika olisi aiemman arvion mukaan silloin jo nelikiloinen, edellyttäen että ei ole enää enempää kiihdyttänyt kasvuaan. Aika paljon jo supistelee ja kävellessä tuntuu kuin olisi keilapallo jalkojen välissä.
 
celia jos se oli lapsivettä? Lapsivesihän voi olla vaaleanpunaista ja se on ihan normaalia. Ehkä sulla on tositoimet lähempänä kuin arvaatkaan!

Jadel mä oon kanssa alkanut haaveilla kaikista kahvihetkistä muiden äitien kanssa. :) Kai se johtuu siitäkin, ettei mun omassa kaveripiirissä ole vielä hirveästi vauvoja, ja nekin jotka ovat, ovat satojen kilometrien päässä täältä nykyisestä kodista. Ei siis ole kauheasti mammaseuraa tiedossa omasta takaa. Oon kuullut, että Sanomatalon Wayne's coffee on ainakin vauvaystävällinen, sinne mahtuu kärryjen kanssa ja siellä kuulemma paljon äitejä käykin vauvojen kanssa. Muista vauvaystävällisistä kahviloista ei ole tietoa, mielellään kuulisin muitakin vinkkejä, jos jollakin on jakaa tietoa.
 


Tukalaa,raskasta,inhottavaa ja huonoa-oloa on ollut koko päivä!
Piti lähteä vielä tänään kattelemaan vauvalle joitakin puuttuvia tavaroita, mutta ei kai lähettykkää, ku mulla oli niin järkyttävän kuuma ja paksu olo, supistusten kourissa nyt sitten oltiin n.4h, soittelin neuvolaanki, mutta vastaus oli: No kyllä se siitä.??
Annoin miekkoselle tarkat ohjeet mitä pitää ostaa ja minkälaisia ja ei oo viel kuulunu? Varmaa ravaa joka kaupan et löytää kaikki :D
Toivoisin taas toisaalta että vauva tulisi jo, mutta pelottaa yhä edelleen tuo synnytys :/ Kaikki asiat olen miettinyt halki, mitä tehdä synnytyksessä, mutta pelottaa nii siunatusti.
Nyt pitää lähteä syömään

Anniina91 ja Matonen 39+5
P.s Kiitokset Develly
 

Kiitos Develly :flower:

Neitokainen voi hyvin, pieniä kiukunpuuskia on välillä tullut, mutta ohi nekin on mennyt. Nukkuu kunnolla ja syö varsin hyvin:)
Itsellenni ei ole vielä tullut mitään vaikeuksia mm.imettämisessä ja istuminen maahan sujuu jo ilman kipuja, ilmoitin miekkoselleni, että saa valvoa täst edes neitiä 1-2h sunnuntai aamuna kun meen kuntosalille, aattelin alottaa tästä piakkoin. Lenkkeilen n.30m yksikseni tai sitten esikoinen pulkassa istumassa, neitoa en oo viittinyt viesä kun eilen ulos, kun laski pakkanen.Katsellaan!

Kaikkille hurjasti jaksamisia!

SippeSirkku ja ''ValmaNyytti''2vk6pv(?)
 
apua, juurikin sellaiselta vaaleenpunaiselta se neste näytti.. ja haisi sellaiselta mikä ei ollenkaan tutun tuoksuista, eli ehkä? mut voihan niinkin käydä että sitä lapsivettä lorahtaa ja sit vielä voi mennä se pari viikkoo vai voiko? tulispa mies pian kotiin. onneks huomen neuvola..

 
Tulin vain nopsasti kertomaan, pieni täydellinen prinssimme syntyi 11 tunnin uurastuksen jälkeen perjantaina 29.1.2010 klo. 9.19 rv 39+4 :heart: Pikkuisen strategiset mitat: paino 3720g ja 50cm :heart:

Monta sivua tullut juttua, luen kuhan kerkeän, tänää vasta kotiuduimme :wave:
 
Helmikuuta kaikille! Mä olen viettänyt tänään koko päivän kotona ja melkein tekemättä mitään. Aamupäivällä nukuin parin tunnin unet ja iltapäivän vietin sohvalla telkkaria katsoen. Vasta neljän jälkeen sain yöpaidan pois ja itseni suihkuun. Ja sitten tuli uuni pestyä ja ruokaakin sain tehtyä. Nyt sitten taas sohvalla :)

Huomiselle siirsin ensi viikon kynsihuollon, tuli sellainen olo että pakko mennä nyt, jotta ehtii ennen vauvan syntymää. Huomenna on siis pakko pukea ja lähteä autolla liikenteeseen.

Olo on ennallaan, poika aika rauhallinen vaikka välillä myllertää aikalailla. Maha on pinkeä ja eilen havaitsin ikäväkseni pari pientä raskausarpea. Vielä niitä ei ollut tässä raskaudessa tullutkaan. Supistuksia on välillä, toivottavasti ne jotain saa aikaan. Enemmän niitä tulee, kun vauva oikein myllertää.

Kerhoon liityn ihan mielellään, kunhan joku neuvoo miten se toimii... Olisko muuten Turun seudun mammoilla intoa treffata?

Mini77 37+3
 

Yhteistyössä