** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

mervi-elina jaksamista vauva arkeen :heart:

Dolly 04 Onnea paljon!! :flower:

Olot ei ole muuttunu yhtään. Menkkajomotuksia on yöllä ja päivällä. Alaselkäänkin sattuu välillä nii ettei voi seisoa. Supistuksia ei ole kuulunut eikä tuntunu. On tässä onneks vielä viikkoja jäljellä. Liikettä on paljon. Jannu jumppaa oikein urakalla tuolla mahassa. Isohko olo on jo :D

Perjantaina neuvola taas.. Ja tänään poksuu 38!!:D Jännä on ollu nähdä miehessä muutos ku viikot lähenee loppuaan. Onko kukaan muu huomannu? Meillä mies on jopa ite ottanu puheeks vauvan ja kyselly kaikkia hoitamiseen yms. liittyviin juttuihin :) Oon ihan innoissani ku oon huomannu miten se on muuttunu. Se on sen luontonen ihminen ettei se kamalasti puhu tunteistaan..

Nyt menen siivoamaan keittiötä ja sit alkaakin imurointi :D Pirteä olo tänään!! :p

Polttaja 38
 
Polttaja: Mä olen huomannut miehessä ihan samanlaisia muutoksia. :) Oli tammikuun alussa reissussa, ja poissa siis kotoa sen 10päivää, ja kun sieltä kotiutui niin huomasin miten mies on yhtäkkiä ruvennut itse puhelemaan enemmän vauvasta ja kaikesta siihen liittyvästä. Ja miten muutenkin on jotenkin tullut "isällisemmäksi". Kaiken kaikkiaan mun mielestä muuttunut vain positiivisempaan suuntaan. :heart:
Ja mä olen myös hyvin innossaini tästä muutoksesta, kun miehen on kuitenkin vaikeampi näyttää/puhua tunteistaan tälläisissä asioissa ennenkun se vauva on ihan oikeasti ja konkreettisesti syntynyt. Mutta hän jaksaa yllättää ja puhelee masullekin tämän tästä. :)

leeloo & nyytti 37+4
 
Täällä kärvistellään vieläkin.
Päätin nyt värjätä hiukset (vaikkei mies tykkääkään) kun on kamala juurikasvu. Saapahan edes vähän paremman mielen kun hemmottelee hieman itseään.

Kummeja meille tulee 3.

Mutta nyt pesemään tätä väriä pois hiuksista. :)
 


Nimbe
Joo en mitään vatsalihas treenejä teekkään. Vaan nostelen jotakin 3kg käsipainoja, kun heitin vanhat käsipainot pois muuton yhteydessä. Kattoo niit vatsalihaksia sit joskus 2-6vk päästä.
Kummeja
Tulee siis meille 3, jotka on jo valittu ja ''tsekattu''. Ja meillä vietetään ristiäsiä.

SippeSirkku& ''ValmaNyytti'' 3vk
 
Täällä kanssa mies alkaa tajuta, että kohta vauva oikeesti tulee... On kyllä ollut monta päivää uppoutunut töihin ja opiskeluihin. Mutta silti kyseli just eilen, että onhan meillä nyt sitten kaikki valmiina ja onhan vaippoja riittävästi :) Ja kyllä sitä ihan selvästi jännittää, synnytys varmaan lähinnä, ekakertalainen kun on. Häntä kyllä helpottaa se, että mä jo tiedän mitä tulossa on.

Vauva myllertää ihan hirveesti, ei oikein voi tehdä muuta kuin maata ja antaa hänelle tilaa... Äsken kävin pikkupikkukävelyllä ja kaivamassa auton lumesta esiin. Oli ihan riittävästi liikuntaa mulle.

Kummeista ei olla juuri puhuttu, vauva kyllä kastetaan, vaikka mies ei kirkkoon kuulukaan.

Keittiön lattia pitäis mopata, jotta sais puhtaan maton lattialle (kiitos isälleni, joka pesi sen maton...) Mahtaisko tänään jaksaa?

 
terve! neuvolakuulumisia:
RV 38+2
paino -900g (jes!)
turvotus +/-
RR 127/82
pissa puhdas
Hb 129
kohdun korkeus 35
RT
syke 120-150
liikkeet ++

hoitaja myös arveli vauvan valuneen alaspäin ja pää tuntui olevan melko kiinni. eilisestä lapsivesiepäilystä käski tarkkailla tilannetta ja jos vielä vastaavaa, niin ottaa sairaalaan yhteys.
muuten, suunnitelmissa olisi vielä mennä ensi ma hammaslääkäriin, joten varmaan siellä se sitten viimeistään syntyy.. :LOL:
näin ekaa kertaa muuten synnytysunta viime yönä, johtuen varmaan tosta eilisestä vuodosta. en kylläkään muista enää mitä uni sisälsi.
vauvalla sen verran vahvat liikket että mies tunsi ne omassa masussaan kun mahatusten maattiin =)
 

Meijän äijämatonen syntyi 02022010
Kello löi 01.05:)
Supistukset alkoi klo 18.30, sairaalaan lähdettiin 18.55, synnytys oli hyvinhyvin kivulias, käytettiin suihkua,ilokaasua ja epiduraalia, epiduraali ei oikein vaikuttanut, jolloin mentiin pelkästään ilokaasulla, siitä tuli lievästi sekava olo mutta.. Repesin jonkin verran en nyt tarkalleen muista kuinka paljon, mutta aika paljon.
Äijä painoi 3860g ja pituutta oli 51cm :heart:
Kirjoitteen kunhan päästään kotiin:)

Anniina ja Äijämatonen n.11h?
 
onnea anniina pojasta :D täälä edelleen supistelee, sais mun puolesta jo syntyä, ei saa enää nukuttuakaan öitä kunnolla kun painaa joka paikkaan..täysiakaisuus saavutettu täälä!

Nanna ja potkija 37+0 ja tässä kuussa viimein syntyy! :heart:
 
Onnea pojasta Anniina! :heart:

Jadel nauratti tuo vapaalippuajatus. :LOL:

Täällä on mennyt päivä lähinnä v*ttuuntuessa Kelaan ja koko hemmetin järjestelmään. Kela oli sitten päättänyt, että meillä on liian isot tulot, että saisin yleistä asumistukea. :kieh: Kysymys kuuluu, että miten se voi olla mahdollista, kun mies saa pelkän opintotuen ja mun äitiyspäivärahallakaan ei varsinaisesti juhlita. Mä alan kohta itkemään, kun nää raha-asiat näytää aivan mahdottomalta ja koko ajan tulee tällaisia ikäviä yllätyksiä vastaan. No, ei auta kuin yrittää sopeutua.

Kävin kirjastossa ja lainasin jonkun kantoliina-kirjan. Ajattelin opetella sitomaan tuota pitkää kantoliinaa, jonka tutulta ostin, että osaisi edes alkeet vauvan synnyttyä.

Täälläkin miehessä on huomattavissa sellaisia muutoksia, että on selvästi alkanut tajuta paremmin, että vauva ihan oikeasti kohta syntyy ja meistä tulee perhe. :heart:

Ikuisuus ja tyttö 36+5
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ja onnittelut kaikille muillekkin vauvautuneille :heart:

Kovasti sitä on kiinni tuossa pienessä ihmisessä joten pientä synnytyksen käynnistymisestä tässä (myöhemmin luvassa lisää kuulumisia, kunhan päästään arkeen kiinni ;) ):

Vedet meni siis torstai aamuna klo. 7, vesi ihan normaalin väristä ja hajuista joten ei kiirettä sairaalalle kun ei kerta supistuksiakaan kuulunut. Pakattiin sitten vaan koirat kaikessa rauhassa autoon ja ajeltiin miehen vanhemmille, jonne jätettiin koirat ja lähdettiin joskus n. klo 14 kohti sairaalaa, kun sain muutaman kivuliaan supistuksen.

Sairaalassa käyrille, mutta mitään ei tapahtunut ennen klo. 22 jolloin supistukset alkoivat pikku hiljaa voimistua ja klo. 23 olin jo aika kipeä. N. 01.30 pääsin synnytys-saliin, supistukset oli aivan JÄRKYTTÄVIÄ! Kokeilin ilokaasua, mutta mua alkoi vain yrjöttää. Anestesialekuri kutsuttiin paikalle epiduraalia varten, mutta ehti tulemaan vasta n. klo 04 ja sain puudutuksen vihdoin ja viimein. Olin tässä vaiheessa valmis jo kuristautumaan niihin kaikenmaailman johtoihin, kun olin niin kipee.. Epiduraali avasi taivaan ja sainkin sitten nukuttua 1,5tuntia kun odoteltiin avautumista. Klo 05.30 olin auki vasta 6cm joten sain lisää lääkettä ja tästä n. 30min olin täysin auki, joten ei muuta kun odoteltiin puudutteen poistumista jotta saadaan kunnon ponnistus-supistukset.

Ennen klo 8 aloin ponnistamaan, mutta en saanut kunnolla potkua supistuksiin vaan sain oksitiinia vielä lisäksi, mutta silti poltot oli heikot. Tunnin ponnistelujen jälkeen kutsuttiin lääkäri paikalle. Imukupilla vedettiin poika sitten pihalle klo. 9.19 :heart:

Istukka ei multa lähtenyt syntymään ja olin menettänyt niin paljon verta ettei lääkärit uskaltaneet jäädä sitä odottelemaan joten jouduin leikkuriin jossa mut nukutettiin ja istukka poistettiin käsin ja kaavinta jouduttiin tekemään myös :x Väliliha jouduttiin leikkaamaan ja siitä huolimatta repesin tosi pahasti, peppupuolelle asti ja kaikenlisäksi sain synnytyksessä maailman kamalimmat peräpukamat joten olo on tällä hetkellä vähän kuin sodassa oleella :p

Kaikesta huolimatta poika voi hyvin, eilen kotiuduttiin sairaalasta ja nyt opetellaan ja ihmetellään! Oma olo on vielä kovin heikko, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa :heart:

-Dolly04 ja maailman ihanin poju 4vrk
 
Onnea kaikille vauvaantuneille :heart: huomenna laskettu aika eikä mitään kunnon merkkejä edelleenkään no ehkä muutama supistus tullut enemmän mutta ei muuta =) torstaina taas neuvolaan vaikka en kyllä haluis enää sinne mennä vaan päästä jo tositoimiin.Mulla menny monta yötä jo valvoessa ja pyöriessä että meinaa jo itku tulla sen takia :| Tai nukun kyllä tosi pienissä pätkissä mutta silti tuntuu että liian vähän kuitenkin.Vauva liikkuu masussa kyllä ihan kiitettävästi eli ei sillä varmaan ole vielä haluja syntyä mutta kun ei malttais enää yhtää odottaa!! huomenna poksuu rv 40 =)
 
Dolly kiitos kertomuksesta, hurjalta kuulostaa synnytyksesi, mutta pääasia, että nyt on kaikki hyvin sinulla ja pienellä! Anteeksi, mutta alkoi naurattaa tuo termi "olo on kuin sodassa olleella". Vaikken tiedä tositoimista vielä mitään, niin voin hyvin kuvitella. Ja jotenkin lohdullista, että vaikka noin paljon on alapää kärsinyt, niin silti sun viesti kuulostaa positiiviselta.

Kaikkea hyvää vauva-arkeen ja tule kertoilemaan kuulumisia kun kerkiät! :heart: :flower:
 
anniina oikein paljon onnea! Ihana syntymäpäivä 020210 :D
kukas kirjoittikaan lorauksista...kuulosti lapsivedeltä...toivottavasti menit sairaalaan, aina kun vettä epäilee kannattaa lähteä vaikka ei supistelisikaan, tulehdusriskin vuoksi.

Itse osastolla, yritetään huomenna varmaan avittaa. supistelee kovasti vaan ei käynnisty kuitenkaan kunnolla.
Olo jo kamala :x

38+6
 
Onnea Dolly ja Anniina!!! :heart: :heart:

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!!! ja :hug:

Tääl samaa rataa mennään vieläkin.. tänään vaan olis voinu nukkua ja nukkua |O |O |O ja jotenkin on huono olo :x
Menkkajomotusta vähän väliä ja supisteluja..
torstaina neuvola, saa tietää taas tilanteen..

Nina ja Oskari 37+ jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Täällä kärvistellään vieläkin.
Päätin nyt värjätä hiukset (vaikkei mies tykkääkään) kun on kamala juurikasvu. Saapahan edes vähän paremman mielen kun hemmottelee hieman itseään.

Kummeja meille tulee 3.

Mutta nyt pesemään tätä väriä pois hiuksista. :)
munkin pitäis värjätä, kamala juurikasvu!kun vaan pääsis kauppaan ostaan sitä väriä!!

|O
 
Täälläkin juurikasvu värjätty piiloon, kulmat on nyppimättä ja ripset värjäämättä...no jos sitten ristiäisiin mennessä :LOL: :saint:

piipiäinen Olo kuulostaa tukalalle, toivottavasti huomenna helpottaa ja saat vauvan syliin. :hug:

Kummit
on vielä mietinnässä, kaksi kummia kuitenkin kuten esikoisella.
 
Ja tosiaan, kai se johtuu näistä viimeisistä viikoista, mutta pinna on kireällä. Oikein huono omatunto kun ei meinaa jaksaa esikoisen kanssa. Joka päivä hermostun ja pinna kiristyy entisestään :ashamed: Eikä asiaa auta tuo mies, silläkin tuntuu olevan "se aika kuukaudesta" :kieh: :D
 
Anniina :heart:

Tänään olen siirtänyt lunta paikasta toiseen ehkä 3 rekallista.. Ihmeesti riitti puhti. Vauva vaan möngertää ja puskee joka suuntaan. Ei merkkiäkään syntymisestä..

Kummeja vähän mietitty. Pari varmaan pyydetään. Mulla on vaan joku ongelma kun pelkään kysyä suostumusta kummiksi. Entä jos eivät haluakaan? Itse olen kieltäytynyt kummiudesta kerran. Onneksi vanhemmat minut tuntien hyväksyivät asian ja välit pysyivät ennallaan, vaikka muuta pelkäsinkin. Haluasin olla kummina enemmän kuin ihminen joka muistaa lahjalla syntymäpäivänä ja jouluna, enkä silloin ollut valmis muuhun. No nyt mulla 2 kummityttöä olemassa.

Tsemppiä tuskaisille!!

Tehilla ja E 37+1
 
Onnea Anniinalle :flower:

Samoja ajatuksia kuin Leeloo85:llä kummeista, että vaikea päättää ketä valita :/ Mitä enemmän lapsia sitä tarkempaa tulee mietittyä, että tuloko kaikille nyt yhtä hyvät kummit?! Vai menikö ns. parhaat ehdokkaat ensimmäiselle lapselle??
Varmaan turh pohtia tälläistä, mutta minkäs teet :whistle:

Tänään ollu tosi huono päivä ja jotenkin väsynytkin..
Kauppaankin oli niin vaikea kävellä vaikka matkaa ei juurikaan ole. Haluaisin vain nukkua, mutta sekään ei oo ihan helppoa. Kääntyileminen sattuu nivusiin ja selkäkin alkanu vihoitella :(
Ärsyttää oikein nää loppuajan vaivat!

Fi0na

 
Nukkumisesta ei tuu mitään kun mahassa vaan möyritään ihan täysillä. Oikein välillä vihloo kohdunsuulla ja taitaa vähän tuo myllerrys aiheuttaa supistuksiakin. Jospa vaikka söisi jotain ja menisi sitten taas yrittämään saada unta, öitä kaikille siis :)
 

Yhteistyössä