** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)




Raskauden suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä




27.1.2010
Samariini - neljäs - "O"

29.1.2010
Minnea - 23 - esikoinen

30.1.2010
Katyah - 26 - SEKS - esikoinen

31.1.2010
Farfalla - neljäs
Äityli 30 - 33 - SAS - kolmas

1.2.2010
Mimmi1981 - 27 - NKL - toinen
maukkanen - 26 - Jorvi - esikoinen
Nennu08 - 28 - toinen

2.2.2010
Helmihaave - 30 - esikoinen
Pöhinä - toinen

3.2.2010
helmivaavi - 33 - PHKS - esikoinen
parpai - toinen
pilli- - 21

4.2.2010
Enkelipoika
Miz- 27 - Kätilöopisto - esikoinen
Avilla - 29 - PHKS - kolmas - poikaolo

6.2.2010
Helmiläinen - 26 - phks - kolmas
MiinajaManu - 33 - KYS - kolmas -

7.2.2010
Lilo - 32 - neljäs

8.2.2010
Sero - 24 - SatKs - esikoinen

10.2.2010
Rautahammas - 28 - toinen

11.2.2010
Tansuli - 28 - PHKS - toinen
Fi0na - KOS - toinen -

13.2.2010
mor78 - 30 - kolmas

15.2.2010
Millie80 - 28 - HYS - kolmas
Tanya90 - 19 - KYS - esikoinen

16.2.2010
Sessi - 22 - toinen

17.2.2010
Pojatx2 - 24 - KYS - kolmas
Pikkuronsu - 28 - TAYS - esikoinen

18.2.2010
hope08 - 32 - kolmas
Helinä28 - 28 - PHKS - toinen - poikaolo

19.2.2010
kattiMam - toinen
Athena - SeKS - toinen
Mavi - toinen

20.2.2010
sanv - 22 - SeKS - esikoinen
mariska77 - toinen

22.2.2010
muhvi - 24 - SEKS - kolmas
Halinalle75 - 34 - toinen

23.2.2010
CrazyInLove - 28 - SAS - kolmas - "RÖLLYKKÄ"
Annien - 25 - HYS - toinen
HubaG - 34 - HYAS - kolmas - - "ALIVUOKRALAINEN"

24.2.2010
Äiskä-75 - 34 - kolmas
Pikkupulla79 - Jorvi - esikoinen
NuuNuu84 - 26 - K-SKS - esikoinen

26.2.2010
Nanna1981 - toinen
pocks - Kättäri - esikoinen -
Malinda - 31 - TYKS - toinen -

27.2.2010
Alina78 - KOKS - kolmas

28.2.2010
prinpressa - KokS - toinen










14.12.
eemeli89 - 30+2 - 996g 37 cm -

29.12.2009
mervi-elina - 32+0 - 1590g - 40cm -

5.1.2010
Wertica - 2680g - 47 cm -

12.1.2010
Miiuli07 - 37+0 - 3450g - 52 cm -

16.1.2010
piiuli82 - 38+2 - 3850g - 51cm -

16.1.2010
Zuh - 38+1 - 2954g - 48 cm -

22.1.2010
Piipi Pöppiäinen - 34+5 - 2320g - 47 cm -

24.1.2010
iidesy - 37+0 - 2375g - 47cm -

29.1.2010
Dolly04 - 39+4 - 3720g - 50 cm -

3.2.2010
high5 - 3540g - 52cm -
maaliskuu - 38+1 - 2630g - 46,5cm -
krisu - 4050g - 52cm -

4.2.2010
suzyco - 3800g - 53cm -

5.2.2010
piipiäinen - 39+2 - 3630g -
äitilintunen - 40+0 - 4060g - 51cm -
Tuulia79 - 3850g - 50cm -
taapero - 40+0 - 3035g 50cm -

6.2.2010
KiaralA - 3960g - 53,5cm -
Titta-83 - 3615g - 52cm -

8.2.2010
hopeakaisla - 3890g - 52cm -
Veeruska -81 - 39+1 - 3740g - 50cm -
Leeloo85 - 38+3 - 3025g - 51cm -
matami-mimmi - 2860g - 48cm -

11.2.2010
Develly - 40+2 - 3714g - 50cm -
kanella - 37+5 - 2770g - 48cm -

14.2.2010
celia81 - 40+0 - 3480g - 50cm -

15.2.2010
polttaja - 39+6 - 3455g - 50cm -

16.2.2010
yykaakoo - 40+2 - 3584g - 49cm -

17.2.2010
sarina13 - 39+5 - 3495g - 50cm -

18.2.2010
Pikkukakkonen22 - 40+0 - 3535g - 51cm -
siisami - 41+0 - 3675g - 52cm -

19.2.2010
ikuisuus - 40+1 - 3205g - 47cm -
Jiina - 41+0 - 2820g - 46cm -

20.2.2010
Jadel84 - 41+2 - 4065g - 53cm -
nimbe - 4048g - 52,5cm -

22.2.2010
Nanna1980 - 3650g - 50cm -

23.2.2010
Mini77 - 3650g - 53cm -
äpyli - 40+5 - 4508g - 53cm -
Äpyli - 4508g - 53cm -

26.2.2010
pojat3äiti33 - 3725g - 51cm -

27.2.2010
Huopatossu - 4130g - 50cm -
tehilla -

28.2.2010
serratus - 3086g - 51cm -

1.3.2010
Nemu - 41+0 - 4000g - 53cm -
jontsulii - 3778g - 49cm -

3.3.2010
Zucchero - 4060g - 53cm -

4.3.2010
nina1 - 3770g - 50cm -

MintCandy - 41+2 - 3360g - 52 cm -
 
Kiitos ja kumarrus taas :flower: Develly uudesta pinosta! Ja ihanaa on meidän kuukausi :D

Kohta lähdössä neuvolaan |O ja siellä toivonmukaan saisi asiantuntevaa neuvoa tohon vatsakipuun. Hyvä jos pukea pystyy, kun sattuu niin tohon yhteen kohtaan ylämassua... Niin ja kuulee niistä hepatoosi arvoista. Onko mulla sitä??

Huomenia siis vain kaikille :)

Fi0na 38+4
 
Kiitos Develly uudesta pinosta :flower:

Niin se vain helmikuu koitti, äkkiä aika menikin, sitten loppujen lopuksi. Eilen illalla/yöllä jo hetken luulin, että pääsisin lähtemään sairaalaan, mutta ei. :/

Minullakin tänään neuvola, saa nähdä pääsisikö sitä vielä kerran ultraan kurkkaamaan pikkuista. Minä niiiiiiiiin haluaisin tietää sukupuolen, en tiedä miksi, mutta nyt todella haluaisin sen tietää. :saint:

Päivällä lisää, kunhan neuvolassa käyty :wave:

matami-mimmi ja vauva 39+1 :heart:
 
Niin se aika vaan menee nopeasti, vaikka välillä tuntuu, että ei viikot etene millään ;) Vastahan sitä poksuttiin 30 viikkoa :heart:

Täällä on ihan kamala flunssa päällä. Eilen kuumetta 39 ja nyt enää 38. Nyt on vaan pakko levätä ja levätä ja levätä :/ Että olisn mahdollisimman hyvässä kunnossa torstaina. Onneksi tuli nyt eikä parin päivän päästä :whistle:
Lapset onneksi selvisi pienellä nuhalla.
Labrassa on pakko käydä tänään, mutta muuta en aio tehdä ;)

Sain myös eilen puhuttua noiden naapurien kanssa asiota vähän selvemmiksi ja tämä helpotti mun oloa aika paljon. Mehän asutaan tällaisessa pienkerrostalossa, jossa on 3 muuta asuntoa. Täällä on ollut aika kylmä tunnelma enkä oikein tiedä miten nämä ihmiset on suhtautuneet meidän "elämän ääniin" tässä vuoden aikana. Tuo isännöitsijän vaimohan valitti tuossa alkutalvesta, että meistä olis valitettu heille, mutta tiedä sitten onko hän itse taas hiiviskellyt tuolla rapussa salakuuntelemassa vai onko joku tosiaan sanonut jotain, mutta nyt asiat on ainakin puhuttu suoraan ja pahoittelin jo valmiiksi sitä, jos vauva kovasti yöllä itkee. Pyysin sanomaan suoraan, jos tulee liikaa häiriötä, että ei tarvitsis sotkea tota sekopääakkaa näihin asioihin.

Lähetän supistuksia niitä kaipaaville (itse en niitä enää toivo, koska en halua mitään paniikkisynnytystä...) ja jaksamista loppumetreille :flower: :hug: :hug:

Niin ja sellainen PYYNTÖ olis vielä, että kun näitä vauvoja varmasti alkaa nyt syntymään niin

LAITATTEKO YKSITYISVIESTILLÄ TIEDOT JOTKA LAITAN SITTEN TUOHON LISTAAN? Mulla voi kuitenkin tulla tästä lähtö jo ennen torstaita ja muutenkaan en hirveästi jaksa/pysty tässä koneella istumaan, joten mun on sitten helpompi yksityisviesteistä katsoa noi tiedot kuin selata mahdollisesti moooonta sivua tekstiä läpi :D


Develly ja Potkuttelija perätilassa 38+6 :heart: :heart: :heart:
 
Ihanaa, meidän kuu. :heart: Jospa tää vauva älyäisi tässä kuussa syntyä.

Voisin tässä välissä vaikka kiittää teitä kaikkia kanssaodottajia näistä kuukausista teidän seurassa, täältä on saanut niin paljon neuvoja ja tukea, ettei ole tosikaan. Tietysti toivon, että jatketaan sitten ens kuussa vauvoista keskustelua. :)

Develly yksityisviestit kuulostaa hyvältä, niin ei sun tarvitse yrittää kahlata tekstejä läpi ja etsiä syntyneitä. Tsemppiä flunssan taltuttamiseen, sullahan on ihan juuri jo nyytti sylissä! Niin ja kiitokset uudesta pinosta. :)

Onko teillä neuvolan terveydenhoitaja käsikopelolla antanut painoarviota vauvasta? Ajattelin torstaina neuvolassa kysyä, osaisiko hän jotain arvioida, kun en ole koko raskausaikana saanut minkäännäköisiä painoarvioita.

Ikuisuus ja ahkerasti liikuskeleva tyttö 37+4
 
:flower: Develly kiitokset uudesta pinosta!

Oottelen kovasti et pääsis jo tositoimiin vaikka synnytys jännittääkin. Mut on tää maha jo tiellä ja nuo supistelut ja muut vihlaisut ei tunnu kivoilta... :kieh: |O Yölläkin heräsin supisteluihin ja sit kun loppuvat niin ei enää meinannu saada unta ollenkaan :headwall:

Perustetaanko me kerho kun vauvaannutaan vai jatketaanko yleisellä puolella? Mitä mieltä olette?

:hug: Onnellista helmikuuta kaikille!!
 
Kiitos [/b]develly uudesta pinosta ja tsemppejä torstaille.

Olo alkaa olee täällä jo aika tuskanen ja lihava,olisi kiva päästä jo synnyttämään vaikka sitä pelkäänkin.liikkuminen,autolla ajo ym jo on tosi epämukavaa.
Supistuksia ollut,mutta ei kivuliaita.Perjantaina saatiin poikien ja meidän makkari vaihettua päikseen,näin saatiin tilaa enemmän meille ts vauvalle.

Nyt alkuviikosta pitää tehdä kaikki viimeset shoppailut ja laittaa paikat kuntoon niin sitten olisi kaikki valmiina täällä kun poika päättää syntyä.Millään en kyllä haluaisi että menisi niin pitkäksi kun kahen ekan kanssa,toinen meni 10pv yli ja toinen taisi mennä 6pv tjsp.

Paljon on vauvoja jo syntynyt ja lähipäivinä syntyy varmaan paljon enemmän,olisi se kyllä kiva tietää päivä koska vauva syntyy niin osaisi varautua siihen,se jännittää kanssa kun mulla on ollut niin nopeat synnytykset ni mitä siitä tulee sitten kun pitää pojat lähtee vielä viemää mutsille siinä kiireessä ja jännityksessä.Onneksi kumminkin ambulanssi on keksitty ja sen voi soittaa vaikka matkalla sängyn tarpeessa jos tuntuu että pitää ponnistaa :D

Nyt aamupalalle,poikien viemistä kouluun ja tarhaan ja sitten voisi taas vähän järjestellä tavaroita.

Jontsulii ja kova potkuttelijapoika 37+4
 
Mä olisin ehkä tuon kerhon kannalla, niin jutut näkisi sitten vain tämä porukka, jolle jutut kuuluu. Voisi ehkä vähän vapaammin kirjoitella ja kertoa vauvojen nimiä ym. jos halua on, kuin täällä yleisellä puolella. Pysyisi anonymiteetti paremmin, eikä voisi tutut tunnistaa täältä palstan puolelta. Tokin olen mukana sittenkin, jos yleisellä puolella jatketaan, mutta tämä on minun mielipiteeni asiaan. Onhan tuo kerho "hankalampi" käyttää kuin tämä palsta, mutta kertokaas, mitä mieltä muut ootte? :)
 
Ihanaa, meidän kuu!! :D :heart: Kiitos develly uudesta pinosta :flower:

Oonkohan onnitellut kaikkia vauvan jo saaneita... Onnea!! :flower:

Moni pääsee oireista päätellen jo pian hakemaan nyyttiä, ellei oo jo päässytkin =) Itsekin tässä olis jo ihan valmis :ashamed: No kyllä se pian sieltä :)

Jaksamisia kaikille mahakkaille!! Ihania masukuvia olitte jotkut laittaneet. Ja söpöjä vauvoja oli myös :heart:

yykaakoo ja pikkuinen 38+1 :heart:
 
Kiitos Develly uudesta pinosta! =)

On tosiaan monella jännät paikat. Niin outoa monen muun tilanne kun itsellä kaikki tod.näk. niin suunniteltua. Veikkaisin että syntymäaika uudelle tulokkaalle on 22.2. klo 9.13... Toisaalta, mistä sitä tietää vaikka tämä tapaus päättäisi tulla ennen sovittua leikkausta ja näin tulis meillekin tätä lähdön jännitystä toisella tavalla.

Vessassakäymisestä yöllä olitte kirjoitelleet ja mä olen siinä onnellisessa asemassa ettei mun tarvii käydä ollenkaan tai ehkä käyn kerran yössä samalla jos joudun kuopuksen takia nousemaan ylös sängystä. Mä juon paljon pitkin päivää ja varsinkin iltaisin vetäsen sen 1,5-2 litraa vettä mutta silti ei tarvii käydä. Vauva taitaa olla niin ylhäällä ettei paina vielä alas. Viime yönä oli kyllä muutama kipeä kouristus vatsassa ja mietinkin että se voi johtua kovasta pissahädästä joka sitten aamuyöstä iskee jos ei yöllä käy, parempi olis varmaan käydä.

Ihania massukuvia täällä ollut. Mun vatsa näyttää ihan jättiläiseltä verrattuna monen muun vatsaan. 34 viikolla taisi sf-mitta olla 34. Taitaa minullakin olla joidenkin mielestä liian suuri vatsa. Nuo kommentit vatsan pienuudesta tai suuruudesta kannattaa tosiaan jättää omaan arvoonsa.

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)

Alina ja 36+2 =) :heart:
 
Uus pino =) kiitokset Develly

Ja meidän kuu :heart:

Mä olisin ton kerhon kannalla myös, mutta yleinenkin toki käy! :)

kovin on taas hiljanen tää meidän neiti ollut eilisen illan ja tänään.. tein eilen liikelaskentaakin ja kylle se 10 liikettä tulee tunnissa et ei pitäis olla hätää.
Jos hän on taas kääntynyt jalat mun suolia päin ni ei tunnu :LOL:


Nemu ja tyttö poks 37+0 :heart: vihdoin täälläkin täysiaikaisuus saavutettu :wave:
Nyt sais sit oikeesti tulla! :D
 
Huomenta täältäkin :wave:

Tää NUKKUI viime yönä,ihanaa :D :D :D
Vähän ennen kuutta heräsin kaameeseen suonenvetoon ja pissalla sitten samalla kävin,mutta muuten nukuin kuin tukki. Vähän oli siis univelkaa.

Neuvola olis mullakin tänään niinku tuntu monella muullakin olevan :)
Ajattelin kysellä,että josko lääkärillä ois aikaa ottaa mut joku päivä niin näkis tuon kohdunsuun tilanteen,että saiko noi supparit sun muut mitään vielä aikaan :kieh:
Onkohan muuten normaalia,ettö pissalla käynti saa aikaan supistuksen? Tai sellaisen menkkajomotuksen alapäähän..on meinaan tuon lauantain jälkeen ollut sellaista ilmassa :eek:
oisko se se asento jossa pöntöllä joutuu istumaan tai jotain...??
Eilen illalla rupes tulee jo muutamia aikas kivuliaitakin supistuksia,mutta harvakseltaan vaan,että eiköhän täällä se pari viikkoa vielä kärvistellä.
Eilen illlalla sain myös jonku ihme synnytyspelko kohtauksen..rupesin ihan itkee ja tärisee,kun mietin että miten mä selviin synnytyksestä :'( miten siitä kivusta ja kaikesta selvii..kamalaa mihin tilanteeseen sitä on itsensä laittanut :( .

Ainiin,minä kun menen lohjalle synnyttämään,niin kuulin juuri radiosta,että siellä on tällä hetkellä se mullistava synnytystuki/tuoli tai mikälie keksintö käytössä..olettekos kuulleet
siitä? meinasin,että pitäsköhän sitä sitten kokeilla,kun niin kehuvat sitä :)
noh,sen näkee sitten.

kerhosta itse luulen,että kirjoittelu saattaa nopeammin lopahtaa jos siirrytään kerhon puolelle..eli itse olisin yleisen puolella,mutta toki kerhoonkin tulisin kirjottelemaan jos siihen päädytään :)

Nyt aamupalalle.

krisu ja poju 39+4
 
Kiitokset Develly uudesta pinosta ja isot tsempit torstaille :hug:
Krisu: Mullakin tekee pissalla käynti menkkamaista kipua, mistäköhän sekin johtuu..
Tääl meno jatkuu samana, menkkamaista kipua, supistelee välillä oikein kipeesti, välillä kivuttomasti..

Nina ja Oskari 37+ poks :heart: :heart: josko se kohta syntyis.. :whistle:
 
Neuvolassa käyty, mutta oma hoitaja ei päässy ottamaan vastaan. No ei se mua haitannu pääasia, että asiat tulee hoidettua ;)
Kaikki näytteet puhtaita. Myös se hepatoosi joten sen puolesta voin raapia itseäni hyvillä mielin.
Hoitaja oli myös sitä mieltä, että vauva voisi syntyä lähiaikoina koska merkit viittaavat siihen: kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt, vauva alhaalla lantiossa "synnytys asennossa" ja vatsa hyvin laskeutunut!
Esikoinenhan syntyi viikoilla 39+2 ja synnytys alkoi spontaanisti!
Mutta jos nyt ei ihan heti synny niin ei ainakaan paljoa yli lasketun ajan mene :heart:
Käy ihan hyvin niin ei tarvi mitään jättiläistä synnyttää :LOL:

Kerhosta oli puhetta ja mulle käy molemmat vaihtoehdot! Kirjoittelu saattaa kuitenkin hiipua omalta osalta, kun on sitten synnytyksen jälkeen kädet täynnä työtä ;) Mielelläni kuitenkin välillä vaihdan muutaman sanan teidän kanssa =) Eihän sitä tiedä miten tuo arki alkaa rullata..

Fi0na
 
Itse asiassa eilen kävin juuri kurkkaamassa tuonne meidän kerhoon jonka piipiäinen (?) perusti silloin kesällä.. siellä on tosiaan ollut hiljaista :whistle:
Itse en nimiä tms. varmaan tässä yleisellä puolella kirjoittele, joten sen puolesta liputan kerhoa..mutta molemmat käy tai kumpi tahansa. :D Joka tapauksessa olisi mukava lukea ja kirjoitella vauvojen/äitien kuulumisia syntymän jälkeenkin. :)

Supistuksista kysyttävää : tunnetteko liikkeitä supistuksien välillä / aikana /sen jälkeen?
 
:wave:
Uskomatonta että tämä päivä koitti...helmikuu...tänne asti on päästy ja edelleen ollaan raskaana. Niin monien vaikeuksien jälkeen, ensin km vaara sit pahoinvoinnit, ennenaikaiset supparit ym ym
Nyt vain odotellaan sit, saisi alkaa syntyä
Viime yö valvottu, supisteli 8 min välein ja välissä valutti limaa ihan kunnolla
aamuyöstä sain kuitenkin nukuttua
Nyt taas alkoivat ja menkkamainen kipu on oikeastaan koko ajan. tänään ois ollut neuvola vaan unohdin sen, siirrettiin huomiselle.
Jaloissa on muuten turvotusta jonkin verran

Mulla ainakin vauva myllää kovasti supistusten välissä

piipiäinen 38+5
 
En tiedä miten semmonen kerho toimii, mutta jos se ei siis oo avoin ihan kaikille ulkopuolisille, niin mä oisin sitä kannattamassa kyllä.

Näin viime yönä semmosen unen, että se vauva vaan synty ittekseen ilman mitään kipuja tai muuta. Olin yksin kotona ja sit vaan katoin sitä vauvaa ja aatteelin, että en oo nyt kyl yhtään valmis ja ei se näin voi syntyä. Sit "tungin" sen takaisin, mut se ei pysyny enää sisällä. Sit mun piti ruveta kattoo sille jotaim vaatetta mut en osannu pukea päälle ja sen pää huoju ihan hulluna kun niska oli niin vetelä. Olispa toi ennusuni helposta synnytyksestä... :)

Ja kiitos Develly uudesta pinosta!

Jadel84
 
Develly, onko sulla sovittu sektio joka tapauksessa vaikka vauva olis kääntynytkin? Mulla kävi niin että muksu kääntyi perätilasta oikeaan tarjontaan viimeisenä päivinä ja sitten sektioaamuna kätilö vaan kyseli että mitäs nyt tehdään. Meillä oli kuitenkin sovittu sektio joka tapauksessa kun lapsi niin iso ja epäiltiin lantion ahtautta.
 
Develly kiitos pinosta!

Näinpä siinä kävi kuin ajattelinki että helmivauvaksi tää tammivauva muuttui! :) alkaa vaan olla aika tukalat oltavat tän vatsan kanssa. :)
Katsotaan nyt kuinka moni vielä kurvailee ohi minusta :)

samariini ja 40+5 huh
 
Malinda
Jee, meidän kuu!!! Kiitokset Devellylle taas uudesta pinosta!

Kerhosta. En tiiä miten se toimii, mutta mulle käy varmaan ihan kumpi vaan. Joka tapauksessa olis kiva vaihtaa kuulumisia teidän kanssa vielä vauvojen syntymän jälkeenkin. Sittenhän se todellinen vertaistuen tarve monella vasta alkaa tai ainakin se on erilaista.

Mulla alkaa olla erittäin tuskallista tuo nukkuminen. Selkä ja lonkat aivan jumissa ja kun vessaan täytyy herätä niin en oikeesti pääse kivuilta kävelemään. Kun saan ensin kammettua itteni jotenki seisaalleen niin mun täytyy siinä pari minuuttia oottaa ennenku mun jalat suostuu ottamaan ekat askeleet. Mietinki just viime yönä, että jos tulis yöllä vaikka tulipalo tai jotain niin mut joutuis varmaan palomiesten käydä pelastamassa kun olisin niin hidas. :LOL: Onneks olo vetristyy kohtalaisesti aika pian sängystä nousun jälkeen. Kyllä mulla joka askeleella tuntuu selässä ja alavatsalla, mutta se on kuitenkin sellasta siedettävää.

Malinda 36+3
 

Yhteistyössä