** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

:wave: Tääl kans ollaan, yhtenä kappaleena eikä tietookaan mistään lähestyvästä :LOL:
Yö meni oikein hyvin, nukuin vielä pari tuntia ku esikoinen lähti kouluun ja mies töihin =)

Mullakin on ollu tota menkkajomotusta jo monta viikkoo, neuvolassa sanoivat et se juurikin on se mikä availee paikkoja, tiedä sitten onko oikeesti niin.. toivottavasti, kipu on aika kova välillä :headwall:

Tääl odotellaan ens viikon keskiviikon lääkäriä, josko se sais vauhtia herraan :LOL: toivossa hyvä elää..

Alinalle :hug: :hug:

Nina ja Oskari 38+4
 
Kotona ollaan :heart: :heart:

Tyttö syntyi eilen klo 22.23, painoa 3714g, pituutta 50cm ja pipo 35cm.
Synnytys eteni todella nopeasti ja olin ihan älyttömän kipeä, mutta onneksi kaikki meni hienosti ja päästiin äsken kotiin :heart: :heart:

Luen teidän jutut ja päivitän listaa myöhemmin.


Develly ja Vauva 1 vrk

 
Alina78:lle voimia surujen keskellä, onneksi seuraavaksi tiedossa on varmasti onnenkyyneleisiä uutisia teiltä :heart:

Ikuisuus: en ole pahemmin päivisin nukkunut, kun oon ajatellut, ettei saa sitten senkään vertaa nukuttua yöllä. Mutta äskön pilkin melkein kaksi tuntia sohvalla ja vaikken nyt kovin sikeästi nukkunutkaan, niin olo on kyllä huomattavasti virkeämpi!

Sanv: minä asun Seinäjoella, joten täällä myös synnytellään! Saas nähdä, ollaanko samaan aikaan laitoksella :hug:

Menkkasäryistä: tässä sohvalla maatessani muutamaan otteeseen tuli aikas kovia polttoja ja alamahaa ja selkää särki ihan kunnolla. Mutta loppuivat sitten taas ihan seinään, eivät kestäneet varmaan puolta tuntia kauempaa. Melkein jo ehdin innostua, mutta kun ei, niin ei :LOL:

Nyt siivoamaan, jollei sillä muuta saa aikaiseksi, niin ainakin selän kipeäksi :LOL:

Muoks: Develly: VOI KUINKA SULOINEN!!!!! Paljon onnea, tulehan kertomaan synnytyskertomusta, kun vain ehdit / jaksat. Nopeasti kyllä pääsitte kotiin pikku-tuhisijan kanssa
Nimbe :heart: :heart:
 
Hei kaikille! :wave:

Olipa ihana lukea, että muillakin on ollut menkkajomotuksia. Mulla ne kesti eilen kuutisen tuntia ristiselkäsärkyjen kera ja ajattelin jo, että seuraavan 24 tunnin sisällä päästään tositoimiin. Tuollaisia kipuja kun ei esikosta kerennyt olla (syntyi 37+5). Iltaa kohden kivut kuitenkin katosivat, joten täällä ollaan edelleen, hyvin kärsimättömänä :headwall:

Yksikään lääkäri ei uskonut, että näin pitkälle raskaus etenisi, sillä olen ollut liikuntakiellossa viikolta 27 lähtien lyhentyneen kohdunkaulan takia. Ja sama homma oli esikostakin. Esikon raskauden aikana sain vain viikolla 37+0 sisätutkimuksen, jonka seurauksen limatulppa irtosi ja poika syntyi neljä päivää myöhemmin. Nyt edellinen tutkimus tehtiin varmaan jotain viikolla 32 eikä uusia enää tule. Hitsi, kun olisin älynnyt pyytää sisätutkimusta silloin 36 viikolla, kun vauvalle tehtiin ulkokäännös. Itsestään selvästi tutkimusta kuulema ei tehdä, sillä tulehdusriski kasvaa. Kolme S:ää on ollut käytössä, mutta tuloksetta.

Meillekin on tulossa iso poika, joten alkaa hieman pääkopassa pelkokin koputella. Limatulppaa sihtaan joka vessakäynti, mutta turhaan... Limaa tulee tosiaan eniten nenästä, kuten pari muutakin täällä viisasteli ;)

Iloitkaamme kuitenkin siitä, että raskautemme on edenneet näin pitkälle eikä vauvamme ole syntyessään ennenaikaisia - pelko, joka itsellä oli monta kuukautta, on takana.

T. Mavi ja poika 1 v 10 kk sekä vauva 39+0
 
Alina78 voima :hug:

Develly Onnittelut suloisesta vauvasta. Tosi nopeasti pääsitte kotiutumaan.

Mä sain imuroitua villakoirat ja seuraavaks jatkuu pyykkirumba..alivuokralaisella onki meneillään zumbatunti. Sit voikin kohta suunnata ruokakaupoille ja alkaa viettää tyttären kanssa viikonloppua. Kaipa se isäntäkin sieltä messuilta jossain vaiheessa kotiutuu ;)

Jos sitä sit vaan ottais ihan iisisti eikä hötkyilis turhia :D :heart:
 
Onnitteluja vauvan saaneille!

Neuvolassa käyty, painoa oli tullu jostain kumman syystä toista kiloa, mut ku edellisellä kerralla oli laskussa, niin viikko nousuksi saatiin vaan 600g. Paineet oli hyvät. Vauva oli laskeutunut lähtökuoppiinsa, siltä se on kyllä tuntunukki. Sisätutkimus tehtiin vaik oli terveydenhoitaja; ei mitään uutta viikosta 36!! Kylläpäs harmittaa. Eikö tää muksu meinaa tulla ollenkaan. Kaikenlaisia kotikonsteja kokeiltu.
En jaksa ennää oottaa. Ihan hermona käveleskelen ympäri kämppää, syntys jo, tulis ees supistuksia, mutta ei niin ei.
Mitä kummaan hommaa sitä keksii, et aika kuluu maaliskuuta ootellessa. Sillä 4.3 käynnistellään jos ei ennen oo syntyny.
levottomista jaloistaKÄRSIN todenteolla. Juuri kun oon unen päästä saamassa kiinni, niin jo alkaa levottomuus vaivata. Sitä on päivällä ja yöllä. Eli huonosti nukuittuja yötä ja päiviä. :wave:
Flunssa on löytäny meänkin perheen, toivottavasti mennee pian ohi.

Äpyli ja taimi 39+1
 
Anteeksi "tunkeutuminen" väärään pinoon. Tuolta kesäkuisista kurkin kateellisena teitä, jotka saatte jo omia vauvoja syliinne :) Nyt oli pakko ihan kirjoittaa ja onnitella kaikkia vauvan saaneita ja erityisesti olen Devellyn takkuista loppua lueskellut ja seurannut koska vauvan saat maailmaan. Onnittelut suloisesta prinsessasta! Ihana palkinto odotti sinua :heart:

Nyt lähden taas omien joukkoon ja masun kasvatukseen :) Tsemppiä teille kaikille, jotka vielä vauvaa masussa kannatte!

t. kolmattaan odottava Unelias kesäkuisista
 
Onnea Develly! Kaunis tyttö ja ihanaa kun pääsitte noin nopeasti kotiin :hug: :heart:

Ja paljon lämpimiä ajatuksia ja haleja Alinalle menetyksiesi johdosta.

Heräs päiviunilta supisteluihin, nyt jatkunut tunnin. Voisikohan tämä tarkoittaa että tänään vielä saisi Kättärille lähteä! Toivottavasti! Mulla jäi uni kesken, poltin meidän talon nurkalla tupakkaa ketjussa ensimmäistä kertaa raskauden jälkeen. Sitten tajusin, että mullahan on vauva vielä masussa, mut ajattelin ettei se näin lopussa enää haittaa. Ihan kamalaa :ashamed: en kyllä toivo että alkaisin enää tupakoimaan, vaikka kuinka tekisi mieli. Alitajunta yrittää selkeästi vihjata, että kyllä sitä kannattaa jatkaa. :/

Äpyli, mulla autto levottomiin jalkoihin sellainen eukalyptus-voide, joka on tosi raikasta ja viilentävää. Sitten pitkät polviin asti menevät villasukat, niin jalat pysy paikoillaan.
 
Onnea taas vauvaantuneille =) Meille syntyi pikkuprinssi tänään aamulla 5.20 hätäsektiolla ja mä pääsin osástolle mutta vaavi jäi ainakin täksi päiväksi keskolaan sokeriarvojen takia .Väsynyt mutta onnellinen äiti kirjotan tarkemmin synnytysjutuista ku kerkiän :heart:
 
täälä viimeyö oli ihan kamala,supistukset kesti 2 h putkeen, ja välil tuli 5 min.välein, mutta sitten 2 yöllä ne loppui ja nukahdin, että se niistä supistuksista :kieh: |O
malttamaton alkaa olla olo täälä, syntyis jo!
nanna ja pieni 38+3 :heart:
 
Onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksuja kaikille lopuille..vielä teilläkin koittaa H-hetki päivä, uskokaa pois

Me kotiuduttiin eilen vasta vaikka neiti syntyikin jo 5.2....ensin seurattiin keltaisuutta sitten sydämestä löytyi pieni reikä.
Eka yö takana mikä meni loistavasti ensin 4h:n uni pätkällä ja sit 5h:n, äitikin sai siis hyvin nukuttua.
Itsellä Hb 100 joten väsyttää aikalailla.
Kävin sit puntarilla ja totesin et kaikki 7 kg mitkä tuli raskausaikana jäi sit laitokselle....lopussahan minulla tuli valtavat turvotukset jalkoihin ja paino pomppasi 2 kg hetkessä.
Jatkossa kirjoittelen kuulumisia kerhon puolelle....
 
Onnea Develly ! Supernopea kotiutuminen!
Alinalle :hug:

Täällä sitä menkkakipua myös :wave: ! Vein tänään pissanäytteen, varmistetaan ettei ole pissatulehdus. Käytiin tänään kaupungilla ja hyvin jaksoin. Eilen ei edes oikein vessaan kyennyt.

Kait mä sitten lakanat tänään vauvalle laitan, ja kaukalotelakka autoon olis asennettava. Siinä ne sitten onkin. Löydettiin kylppäriin kirppikseltä sellanen Camin kevyt hoitopöytä missä amme (sellainen millaisen Devellyn lapset tuhosivat..). Meillä kylppäri toisessa päässä taloa (vauvan huoneeseen nähden), niin olis kiva kuivailla vauvaa kylppärissä ennenkuin roikottaa märkää kaveria kylmän talon läpi. No, hyvä löytö oli se.

Tehilla ja E 38+4
 
Onnea hurjasti Develly todella suloisesta tytöstä! Ihanaa, että tällä kertaa pääsit kotiin vauvan kanssa. Ja aivan uskomattoman nopeasti uudelleen synnyttäjät näköjään voi kotiutua. :heart:

Onnea myös helmivaaville pienestä pojasta! Hyvä, jos hätäsektiosta huolimatta kaikki sokeriarvoja lukuunottamatta hyvin. :hug:

Alinalle paljon jaksamista ja lämpimiä ajatuksia myös täältä. Sellaista se elämän kiertokulku valitettavasti on. Onneksi teillä on onnelliset uutiset jo aivan nurkan takana.

Jadel mä olen tän raskauden aikana nähnyt etenkin viime aikoina todella paljon unia tupakoimisesta. Olen ollut niissä kaikissa unissa raskaana ja joku on yrittänyt mulle sanoa, että ei se yksi tupakka haittaa tai vaihtoehtoisesti olen kauhistuneena tajunnut, että mähän olen raskaana. Mä en myöskään halua tuota tupakointia enää aloittaa, mutta alitajunta aihetta näyttää kovasti käsittelevän.

Mies on järkyttävässä flunssassa ja yritän pitää itseni kaukana hänestä, etten itsekin saa tartuntaa. Jää ainakin yhden S:n testaileminen siis täällä myöhempään hetkeen.

Tuntuu, ettei tää synny ikinä. Oon huolella suunnitellut ja sopinut jo ensi viikonkin täyteen ohjelmaa, että päivät menisi edes vähän nopeammin. Kai tätä maaliskuun ekalla viikolla ryhdytään käynnistämään, jos ei sitä ennen tajua maailmaan tulla. Mä olen kyllä kovasti yrittänyt hoputtaa. :whistle: Maanantaina varaan kampaajan lasketulle päivälle. Onpahan jotain lohdutusta, jos ei pääse tositoimiin. :D

Käytiin äsken Ikeassa ja muissakin kaupoissa pyörimässä. Ihan järkyttävät määrät ihmisiä kaupoissa ja ihmiset puskee kärryjen kanssa päälle. Nyt rauhassa kotona ja tänään ei tarvitse onneksi liikuttaa eväänsäkään enää.
 
DEVELLY Onnea!!! :heart: oottepas nopeesti kotiutunut :)

tänään oli neuvola jossa ei mitään uutta ihmeellistä :D sf mitta taas sen 35. paineet ok ym..
hirmu alhaalla se vauva on, mut niinhän se on ollut jo 34 viikolta eikä vielä oo tajunnu tulla ulos..

Nemu ja tyttö 38+4
 
Synnytystarinaa kerhossa :attn: :attn:

En viitsi tänne laittaa......

ikuisuus Kun menet synnyttämään niin kannattaa ehdottomasti kysyä mahdollisuutta tuohon ammeeseen. Se auttoi juuri tuossa erittäin kivuliaassa avautumisvaiheessa todella hyvin :D
 
Kävin minäkin nyt korkkaamassa kerhon jäsenyyteni, loistava idea, toivottavasti mahdollisimman moni meistä jatkaa yhteydenpitoa siellä!

Onko muilla vastaavaa kipua: ihan ylämaha (ylimmät ex-vatsalihakset) vetää kramppiin koko ajan. Sattuu aika lailla ja kiristää ihan selän puolelle??? Mitä ihmettä mahtaa olla???
 
Juu elikkäs tulin päivittelemään tätä synnäritarinaa,keskiviikkona olin niin kipee että konttaamalla kuljin eteenpäin.painoi virtsarakkoon niin pirusti.Torstai aamulla kaikki kivut oli tipotiessään ja taas aattelin että oliko tämä nyt tässä?Iltapäivällä sanoin miehelle että nyt otetaan se vaavi ulos sillä keinoin kun se on sinne laitettukin :LOL: Niinpä siinä päiväseessiot otettiin ja siitä pari tuntia tuli eka supistus ja sit olin makuuasennossa sohvalla ku lorahti ekan kerran,juoksin vessaan ja sit lorahti taas.Lähin kävelee yläkertaan ja sit kastu jo muutkin kuin alushousut ja soitto synnärille ja sit menoks =) Kello olinoin 5 kun ilmottauduttiin äitipolille ja sit sisä tutkimukset ja sittenhän sitä vettä rupeskin lorisemaan eli hienot päksin kuteet päälle ja sit mentiin käyrille,supistuksen väli oli täs vaiheessa 10 min ja oli koko ajan vaan kipeempiä!Halusin mennä ammeeseen lillumaan ja sainkin huoneen miss luki eden :LOL: se oli kyllä tosi viihtyisä,palmut ja kaikki hilppeet,vesi auttoi ainakin minua kun tuli suppari ja nehän myös tiheni 5 min siellä kun olin noin 4 tuntia.Stten kun ei enää kestäny pelkällä vedellä siirryttiin suoraan saliin missä rupesin ottää ilokaasua ja sain kipupiikin.kumpikin tehos siihen asti kunnes kivut olivat jo niin kovat että halusin epiduraalin.Juu poistihan ne alavatskivut mutta sitten tuli tilalle se vaihe kun tekee mieli kakata ja se se vasta kauheeta oli.VOIKO SELLASTA KIPUA OLLA OLEMASSAKAAN :kieh: Vauvan käyrillä näkyi jossain vaiheessa että ei ole kaikki hyvin eli kone ilmoitti tämmösen asian ja sit ruvettiin ottamaan vauvan päästä verinäytettä ja tulttinkin siihen tulokseen että sektioon lähetään eikä oteta riskiä että ponnistusvaihessa vauva ei enää jaksaisi,joten spinaali selkään ja leikkuupöydälle,toimitus kesti noin 45 min ja sit heräämöön.Nyt on vauva vielä sokerien kanssa keskolassa mutta toivotaan että saan ihanan pienen ihmisen kohta jo viereen.Nyt 2 vuorokautta valvonneena menee jo tätä kirjottaessa simmut kiinni ni täytyy ruveta unille :heart:
 
Meille syntyi pikkuruinen hurmuripoika 8.2 klo 22.17 :heart:
painoa 3025g, pituutta 51cm ja py 33,5. :) Tänään päästiin kotiin, ja täällä ollaan erittäin onnellisia! :)
Vaavi syntyi rv 38+3, synnytys käynnistyi aamulla lapsiveden menolla. Mutta poju syntyi lopulta kuitenkin sektiolla. Nyt leikkaus ei enää niinkään harmita, kun tuijottelee sen tulosta, mutta kieltämättä synnytyksen tiimellyksessä sektiopäätös laittoi itkettämään.. Kerron myöhemmin lisää, nyt ei millään malta olla koneella. :)

leeloo & nyytti 4vrk
 
onnea taas paljon kaikille! :flower:
nimbe, kyllä mullakin on l.a sunnuntaina, mutta voi silti mennä maaliskuulle, jos pitävät sen 42+2..
onko kellään muulla sellasta oloa et vauva saa olla masussa aivan rauhas niin kauan kuin on? kun tuntuu et kukaan tääl ei enää kestä hetkeekään..itte on sellai olo et saa tulla jo(vaik pelottaa hieman) mut ei mitään sitä vastaan jos viel vähän aikaa pitäytyy tuolla. päinvastoin, välil tulee sellanen olo et eiiii vieläää!!en oo valmis..ja sunnuntai, l.a on jo niin pian, hui!

celia+ vaavi 39+5
 
Celia81: mulle on neuvolassa sanottu, että täällä käynnistetään viimeistään, jos on mennyt 12 pv yli, en sitten tiedä, toteutuuko käytännössä, jos kaikki on hyvin. Mulla on kuitenkin sama tilanne kuin sulla, saa tulla jos on tullakseen, mutta yhtään kiire ei ole. Ihanaa vain odottaa pienen nyytin ilmoittamista itsestään :heart: Toki voi olla, että alitajunnassani on kovakin hinku saada pikkuinen tähän maailmaan :LOL:

Nyt saunomaan, mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!! Ja ennen kaikkea jälleen onnea uusien vauvojen äideille ja isille :heart:
 

Yhteistyössä