*** Helmikuussa hoikentuvat ***

Tehän olitte kertoneet, ettei repsuahduksia ole olemassakaan...eikö niin?

No mä nyt sitten päädyin siihen, että mä en repsahdtanut, vaikka siis söin eilen 8 kettunannaa (nyt ne on loppu!) ja kaksi palaa kuivakakkua. Siis kun eikö se tosiaan mennyt niin, ettei ole mitään repsahduksia?!? :D :D :D
Hyvä hyvä, repsahduksia ei ole olemassakaan ja mitään syyllisyyden tunnetta ei tuosta herkuttelusta saa tuntea =)

Niihin Patrikin teeseihin kannattaa kyllä tutustua, sieltä voi saada jonkinlaisen ahaa-elämyksen. Niitä voi lukea vaikka täältä: Pöperöproffa: Laihdutus pysyvästi tehdään näin - perässä vaan ohjeiden mukaan
 
Hyvä hyvä, repsahduksia ei ole olemassakaan ja mitään syyllisyyden tunnetta ei tuosta herkuttelusta saa tuntea =)

Niihin Patrikin teeseihin kannattaa kyllä tutustua, sieltä voi saada jonkinlaisen ahaa-elämyksen. Niitä voi lukea vaikka täältä: Pöperöproffa: Laihdutus pysyvästi tehdään näin - perässä vaan ohjeiden mukaan
Tätä ainakin on ihan helppo noudattaa:

Syö sen verran kuin haluat ja kaikki mitä syöt olisi hyvä syödä hyvällä omallatunnolla. Syö ruokaa jota haluat syödä, ei ruokaa jota "pitäisi" syödä.

Tosin sen seurauksena mä olen lihonnut 23 kiloa :D :D :D

Tuo ei siis aidosti sovi mulle :D On siinä tosiaan hyviä pointteja, mutta siinä tapahtuu omalla kohdallani vähän sama efekti, kuin mitä painonvartijoiden pisteitä laskiessani...mä söin kyllä pisteiden mukaan, mutta söin mitä halusin. Eli herkkuja. Laihduinkin, mutta pidemmän päälle homma ei toiminut.

Pöperöproffankin mukaan mä saisin syödä mitä haluan ja sen määrän mitä haluan. Eli päivittäin pari pussia karkkia, kebabbia, SUKLAATA, dallaspullaa ja pähkinöitä. Laihtuisinko? No en.

Eilisistä herkuista en tunne mitään syyllisyyttä...se oli ja se meni ja se siitä sitten. Nyt jännään, että pääsenkö huomiseksi 69,1 kiloon. Eli katse on jo huomisessa, ei enää eilisessä.

Pitkällä tähtäimellä painoni on kuitenkin laskusuunnassa ja käyräkin näyttää ihan hyvältä, joten eiköhän tämä tästä :)
 
SPHE
Pidempään laihduttaneet, kertokaa minulle, paljonko se paino voi vaihdella päivässä???? Eilen näytti aamulla hyvälle, kun paino oli 70,2 ja nyt se oli tänä aamuna 71,1... WTF, ja mitään herkkkuja en syönyt ja kaloreitakaan ei tullut kuin se 1200. Mistä tämä nyt johtuu, että se paino alkaa uudestaan nousta. Tietysti tippumista en odottanuntakaan enää mutta luulin että edes samassa olisi ollut...
 
Tönt
Pidempään laihduttaneet, kertokaa minulle, paljonko se paino voi vaihdella päivässä???? Eilen näytti aamulla hyvälle, kun paino oli 70,2 ja nyt se oli tänä aamuna 71,1... WTF, ja mitään herkkkuja en syönyt ja kaloreitakaan ei tullut kuin se 1200. Mistä tämä nyt johtuu, että se paino alkaa uudestaan nousta. Tietysti tippumista en odottanuntakaan enää mutta luulin että edes samassa olisi ollut...
mulla vaihtelee tosi paljon onko maha toiminut vai ei. :D
 
Pidempään laihduttaneet, kertokaa minulle, paljonko se paino voi vaihdella päivässä???? Eilen näytti aamulla hyvälle, kun paino oli 70,2 ja nyt se oli tänä aamuna 71,1... WTF, ja mitään herkkkuja en syönyt ja kaloreitakaan ei tullut kuin se 1200. Mistä tämä nyt johtuu, että se paino alkaa uudestaan nousta. Tietysti tippumista en odottanuntakaan enää mutta luulin että edes samassa olisi ollut...
Viime vuoden puolella painoni on ainakin kertaalleen noussut 900g päivässä. Tämän vuoden puolella suurin nousu päivässä on ollut 500g, jota seurasi sitten seuraavana päivänä 800g pudotus. Seuraavana päivänä paino nousi taas 500g ja sitä seuraavana päivänä laski uudelleen 800g. Viime viikolla olikin näköjään yhtenä päivänä 600g nousu, eli se onkin suurin.

Joten kyllähän se paino tosiaan sahailee. Kerran viikossa kannattaa pitää ns. punnituspäivä ja keskittyä ehkä ennemmin sen luvun säännölliseen laskussa pitoon, kuin näihin päivittäisiin vaihteluihin.

Se, että painat tänään enemmän kuin eilen, ei misään nimessä tarkoita sitä että painosi olisi lähtenyt uudelleen nousuun. Vaikka olisit pitänyt eilen mättöpäivän, et olisi voinut lihota 900 g, koska se tarkoittaisi sitä, että olisit syönyt noin 8000 ylimääräistä kaloria eilisen aikana.
 
"hippo"
Mua ahdistaa ajatus huomisaamun punnituksesta. Päh. :D

Tosin mun tuli kyllä napsittua sen verran hyvä satsi salaattia tuossa aiemmin, että tänään en aio laittaa suuhuni enää kuin vettä. Ei mulla silloinkaan nälkä ollut, mutta edellisestä ruoasta oli mun mittakaavassa ihan liikaa aikaa, joten ajattelin syödä salaatin, ennen kuin hirmunälkä yllättää ja tulee taas liioiteltua.
 
[QUOTE="hippo";25596329]Mua ahdistaa ajatus huomisaamun punnituksesta. Päh. :D

Tosin mun tuli kyllä napsittua sen verran hyvä satsi salaattia tuossa aiemmin, että tänään en aio laittaa suuhuni enää kuin vettä. Ei mulla silloinkaan nälkä ollut, mutta edellisestä ruoasta oli mun mittakaavassa ihan liikaa aikaa, joten ajattelin syödä salaatin, ennen kuin hirmunälkä yllättää ja tulee taas liioiteltua.[/QUOTE]

Mua huominen jännittää...mitään ei ole enää tälle viikolle tehtävissä, eli näillä mennään. Jos ja KUN pidän suuni kiinni lopun iltaa, ei huominen voi olla pettymys. Tai ainakin ihan hirmu kovasti toivon niin :D
 
Onko tapana tehdä punnitus aina sunnuntaisin?
Jokainen tekee aina omana punnituspäivänään, mutta meillä se vaan sattuu olemaan sama :)

Sinänsä olisi kivaa, jos kaikilla olisi sama päivä, jotta pysyisi paremmin kärryillä muiden menosta ja saisi tsempata ja tsemppiä itsekin aina sen punnituspäivän alla.

Mutta ei siis misään nimessä tarvitse punnata huomenna, vaan silloin kun se itselleen sopii :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Jokainen tekee aina omana punnituspäivänään, mutta meillä se vaan sattuu olemaan sama :)

Sinänsä olisi kivaa, jos kaikilla olisi sama päivä, jotta pysyisi paremmin kärryillä muiden menosta ja saisi tsempata ja tsemppiä itsekin aina sen punnituspäivän alla.

Mutta ei siis misään nimessä tarvitse punnata huomenna, vaan silloin kun se itselleen sopii :)
Ok. Mulle kyllä sopii päivä kuin päivä. :D
 
Nonni, se ois sitten niinkuin totuuden paikka...





Ei paha...ei sitten niin pätkääkään paha. Viikon tavoite saavutettu, WOOHOO! :D

Toki on tosi kiva päästä sinne 68,x kilojen puolelle, mutta vielä kivempaa oli huomata, että mullahan on enää reilut 6 kiloa pudotettavaa, jotta olen tavoitteessani! Eihän se ole määrä eikä mikään!!! Siis tuohan on ihan pikkujuttu, ei siinä edes mene kovin kauaa. On tää taas kyllä niin hassua. Nyt on fiilis ihan katossa. Se onnistuminen kun on jo niin lähellä ja nyt se on taas jo ihan käsin hiplailtavissa :D

Tosin tässä on nyt sellainen juttu, että mitä lähempänä tavoite on, sitä varmempi olen siitä, ettei se riitä. En näytä vielä riittävän hyvältä sen runsaan 6 kilon jälkeen. Joten matka jatkuu siitä sitten vielä alaspäin. Mutta se tulee olemaan sitten rennompaa meininkiä. Nyt mulla on jonkinsortin pakkomielle kilojen suhteen, mutta se siis koskee sitä 62-kilon lukemaa. Sen jälkeen pudotan sitten rennommalla sykkeellä :)

Ensi sunnuntain tavoite on 67,x. Muistan tilanteen, jossa tiedostin alkaneeni lihomaan. Kävin vaa-alla ja vaaka näytti 68 kg. Tuolloin päätin, etten enää liho. Vaan toisin kävi. TNyt haluan sen lukeman alle, enkä enää sen päälle nouse :)
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Aargh..miulla taas pinna niin kireellä että syöpötyttää ihan hirveesti. Tunnesyöppö kun on, niin kaikki, niin ilo kuin suru, stressi jne. saa vaan syömään :(
Pitää vaan koittaa taistella mut olo on aika kökkö.

Punnauspäivä vaihtelee miulla, joskus käyn joka päivä ja joskus saan pidettyä jonkin tietyn..ja sit se tietty unohtuu just sinä päivänä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aargh..miulla taas pinna niin kireellä että syöpötyttää ihan hirveesti. Tunnesyöppö kun on, niin kaikki, niin ilo kuin suru, stressi jne. saa vaan syömään :(
Pitää vaan koittaa taistella mut olo on aika kökkö.
Mä poltin aikoinani tupakkaa illoon, suruun, vihaan jne. Päivässä meni 2 normiaskia. Lopetin tupakoinnin ja otin syömisen tilalle. Söin sitten iloon, suruun jne. Joten kovin on tuttua.

Ja tiedän senkin, miten kökkö fiilis siitä tulee kun tosissaan tekee mieli syödä esim ärsytykseen, mutta kun ei saakeli sitäkään sitten saisi tehdä, jos tavoitteena on laihtuminen. Ärsytys vain kasvaa tuossa kohtaa.

Ei ole helppoa ei. Ei tosiaankaan. Mutta kaipa se kivinen tie on kuljettava, jotta tulokset jäisi sitten pysyviksi. Jos laihtuminen olisi kovin helppoa, olisi kynnys siihen lössähtämiseen ja kilojen takaisinottoon vieläkin suurempi, kuin mitä se nyt on. Mäkin kertaalleen jo lihoin yli 10 menetettyä kiloa takaisin, joten sekin on koettu. Mutta enää niin ei käy. Ei se helppoa tule olemaan, mutta se on pakko.
 
vienokainovierastus
sulla on niin hienoa tuo painonpudotus, onnea! =) Muillekkin tietenki!!! mutta kyssärini on Chefille ku vaikuttais aikalailla itteni "mittaselta".. eli kuin pitkä olet? Yritin ettiä mainittaisko missään.. en löytänyt =)
 
No ei ole ku 0.5cm pituus eroa :D Olen vielä (hetken ;) ) n.2.5kg painavampi ku sinä.. tavote 65kg, muttei kiirettä.. pudotettuja on 9kg .. Tsemppiä!
No melkosen samanmittaisia sitten tosiaan ollaan :D

Mulla on tosiaan kova kiirus sinne 62, mutta sitten jatkan rennommalla sykkeellä. Onnea sullekin menetettyjen kilojen osalta ja tsemppiä niiden viimeisten kilojen poisrutistukseen :)
 
"hippo"
Nousin aamulla vaa'alle erittäin inhoissa fiiliksissä. Vaaka näytti 170,64. :| Mitäääääääh??? Kääntelin vaakaa aikani, ennen kuin keksin, että sen pohjassa on pikkuinen vipu ja se oli asennossa lbs eikä kg. :whistle: En ole edes tiennyt, että se näyttää muitakin yksiköitä, lapset tietty asialla...

Oikea lukema kiloina on 77,4 eli puoli kiloa on pudonnut viikossa. Mulla on hirveä hinku päästä 76 kilon puolelle, se kuulostaa niin vähältä. :D Pahimmillaan ennen esikoista painoin 86 pilkku jotain, ihanaa, että se lukema jää koko ajan kauemmas taakse. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="hippo";25599317]Nousin aamulla vaa'alle erittäin inhoissa fiiliksissä. Vaaka näytti 170,64. :| Mitäääääääh??? Kääntelin vaakaa aikani, ennen kuin keksin, että sen pohjassa on pikkuinen vipu ja se oli asennossa lbs eikä kg. :whistle: En ole edes tiennyt, että se näyttää muitakin yksiköitä, lapset tietty asialla...

Oikea lukema kiloina on 77,4 eli puoli kiloa on pudonnut viikossa. Mulla on hirveä hinku päästä 76 kilon puolelle, se kuulostaa niin vähältä. :D Pahimmillaan ennen esikoista painoin 86 pilkku jotain, ihanaa, että se lukema jää koko ajan kauemmas taakse. :)[/QUOTE]

:LOL::LOL: Jaa että about sata kiloa vetäisit siiten plussaa :D :D

Sulla on kaikki mahdollisuudet päästä viikon sisään sinne 76 kilon puolelle, joten ei ole se tavoite enää kovin kaukana :)
 
Vatsaus
Hei Vatsaus,
mitä vatsalihasliikettä teet Callaneticsin mukaan? Minä tein sitä Weist wistleriä (tai joitain sinne päin) syksyllä, se löytyi youtubesta ja tuntui tehoavan nopeasti.
Hei, minullekin on tärkeintä että näkee tuloksia nopeasti, kun en ole mikään (h)ikiliikkuja koskaan ollut :D

Eilen yritin linkittää tänne videota mutta se jäi spämmifiltteriin (??!). Teen Callan Pinckneyn Ekstra-kirjan mukaan ("Ihannevartalo 30 päivässä"). Lattialla tehtäviä vatsalihasliikkeitä on 3 erilaista. Tuo vyötärövenytys kuuluu siinäkin alkulämmittelyihin sekä sellainen liike, jossa käsiä ojennetaan selän taakse ranteet käännettyinä.

En onnistu suoraan linkittämään tänne, mutta aika samantyyppinen noin 20 min. pitkä vatsaosio pitäisi löytyä googlella kun laittaa "quick callanetics stomach video". Kirjassa toistoja on aluksi paljon vähemmän ja vaikeustasokin lähtee aloittelijalle sopivasti, niin tuon videon mukaan meneminen voi aluksi olla raskasta. Itselleni oli tärkeintä se, että kirja eteni oman jaksamisen mukaan (alussa 15 toistoa vain :D).
 
IhanaValo
[QUOTE="hippo";25599317]Nousin aamulla vaa'alle erittäin inhoissa fiiliksissä. Vaaka näytti 170,64. :| Mitäääääääh??? Kääntelin vaakaa aikani, ennen kuin keksin, että sen pohjassa on pikkuinen vipu ja se oli asennossa lbs eikä kg. :whistle: En ole edes tiennyt, että se näyttää muitakin yksiköitä, lapset tietty asialla...
)[/QUOTE]

Meil oli kans joskus, en tiä kuka käyny vaakaa sorkkimassa..kyllä ne unenrippeet karis aika nopsaan sit silmistä, ihan silkasta järkytyksestä.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Hienoja pudotuksia, onnea kaikille teille :)

Itse en ole uskaltautunut vaakaan pariin päivään.
Lenkille pääsin maanantaina ja vesijuoksussa käyty 2x, 45min ja 60min. Syömiset edelleenkin viturallaan.. Kotona niin ahdistava meininki..
 
Tämä ketju siis! Mukana! -10kg kuukaudessa täällä tavoitteena. Tänään crossaria ja lenkkeilyä. Yksi ruoka takana. Sekin oli turhan raskas, mutta jatkossa kevyemmin. Saa tsemppiä ainakin näistä teidän hienoista pudotuksista. Mahtavaa!
 
"hippo"
Kiva, että pino kehittyy eikä näivety :)

Tänään mennään kolmen aterian taktiikalla, illaksi on jäljellä partis marjoilla. Eipä mulla noita hiilareita ole paljon ollut lautasella tässä välilläkään (paitsi että tunnustan piilottelevani Sisu-askia kaapissa :ashamed: ) mutta nipistin niistä taas hiukkasen. Ja tein vähemmän herkullista ruokaa kuin viimeksi kuluneella punnitusvälillä, joten ateriakoot pysynevät kontrolllissa. Toivottavasti.
 

Yhteistyössä