*** Helmikuussa hoikentuvat ***

Aamulla vaaka näytti 119,9 kg, joka on puoli kiloa enemmän kuin eilen. Tuli kyllä illalla juotua paljon ja syötyä suolapähkinöitä, joten nestettä kaiketi eri tavalla.

Muutamassa päivässä 1,4 kg on kuitenkin ihan ok pudotus. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25601680:
Hienoja pudotuksia, onnea kaikille teille :)

Itse en ole uskaltautunut vaakaan pariin päivään.
Lenkille pääsin maanantaina ja vesijuoksussa käyty 2x, 45min ja 60min. Syömiset edelleenkin viturallaan.. Kotona niin ahdistava meininki..
Hienoa kuitenkin, että olet jaksanut liikkua :)

Niistä kotioloista olit jonnekin toiseen ketjuun muutamalla sanalla kirjoittanutkin. En tiedä haluatko niitä tässä ketjussa sen enempää ruotia, mutta jos sen saa sanoa, että omaan kokemukseeni vedoten koen, että onnelliset vanhemmat takaa onnelliset lapset.
Isäni eli 20 vuotta liitossa jossa ei ollut kenenkään hyvä olla. Ja minkäs muun, kuin lasten vuoksi. Todellisuudessa lapset kärsi tilanteesta todella paljon, sillä ei kukaan halua nähdä omien vanhempiensa jatkuvaa riitelyä tai sitä kun toinen jatkuvalla syötöllä haukkuu ja mollaa sitä toista vanhempaa, joka on lapsille kovin rakas.

Eron jälkeen kaikki muuttui paremmaksi. Molemmat löysivät aivan toisenlaisen elämänilon ja lastenkin vointi koheni. Nykyään molemmilla on myös uudet kumppanit ja molemmat kysyvät itseltään sitä, että miksi ihmeessä elivät huonossa suhteessa vuosikausia, kun vaihtoehtojakin on.

En tiedä elämästäsi kuin pienen ripauksen, jos sitäkään, mutta älä hyvä ihminen anna itseäsi kohdella kun paskaa. Meistä kukaan ei ole ansainnut tulla jatkuvasta haukutuksi, eikä kenenkään pitäisi joutua elämään kodissa, jossa solvaukset lentelee ja jossa on ahdistava meininki.

Toivon, että saat tilantesi parempaan päin. Toivottavasti miehesi ymmärtää, mitä suhteellenne tekee ja mihin se ennenpitkää johtaa, mikäli tilanne ei muutu.

:hug:
 
Tämä ketju siis! Mukana! -10kg kuukaudessa täällä tavoitteena. Tänään crossaria ja lenkkeilyä. Yksi ruoka takana. Sekin oli turhan raskas, mutta jatkossa kevyemmin. Saa tsemppiä ainakin näistä teidän hienoista pudotuksista. Mahtavaa!
Tervetuloa mukaan, lisäsin sut etusivun listalle :)

Aika kovan tavoitteen vetäisit, mutta tavitteiden olemassaolo on hyvä :D
 
[QUOTE="hippo";25601747]Kiva, että pino kehittyy eikä näivety :)

Tänään mennään kolmen aterian taktiikalla, illaksi on jäljellä partis marjoilla. Eipä mulla noita hiilareita ole paljon ollut lautasella tässä välilläkään (paitsi että tunnustan piilottelevani Sisu-askia kaapissa :ashamed: ) mutta nipistin niistä taas hiukkasen. Ja tein vähemmän herkullista ruokaa kuin viimeksi kuluneella punnitusvälillä, joten ateriakoot pysynevät kontrolllissa. Toivottavasti.[/QUOTE]

Jos ei muuta, niin mä puhun täällä vaikka yksinäni, jottei teistä kukaan pääse unohtamaan näitä meidän tavoitteitamme :D

Mullakin on kaapissa pieni pahe...Läkerol-aski. Mutta ne on sugar free, joten sitä ei lasketa! Eihän?

Partis marjoilla = taivas! Mutta ei se Ehrmannin rahka + marjat pahasti kakkoseksi jää, mikä on tässä mun ruokavaliossani hieman suositeltavampaa :D Ja se partis on siitä! Ihan vahingossa :ashamed:
 
Aamulla vaaka näytti 119,9 kg, joka on puoli kiloa enemmän kuin eilen. Tuli kyllä illalla juotua paljon ja syötyä suolapähkinöitä, joten nestettä kaiketi eri tavalla.

Muutamassa päivässä 1,4 kg on kuitenkin ihan ok pudotus. :)
Kyllä, 1,4 kg on ihan huippulukema muutamassa päivässä. Mä kiljun riemusta jos saan sen lukeman viikossa :D

Onnea pudotuksesta!!!
 
Mulla meinaa hermostuttaa kun en ole kahteen viikkoon päässyt liikkumaan. Flunssan aikana hautasin pepun sohvan nurkkaan, arkiliikunnankin vähensin minimiin. Eikä tuonne ulos olis muutenkaan päässyt, -28 astetta ei houkuttele reippailemaan.

Huomenna aion heilua taas zumban tahtiin ja tiistaina pitäisi päästä lenkille, jes =) Siitä se taas lähtee käyntiin ja kalenteriin tulee liikuntamerkintöjä 5-6 kertaa viikossa. Alan keskittymään nyt vatsan litistämiseen, haluan tuon typerän pömpön pienemmäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"MaMa"
Hiphei!

Pitää tulla tänne vähän ajatuksia purkamaan, jottei ne karkaa ihan hulluihin maailmoihin. Olen tässä meinaan nyt pari päivää lueskellut tietoa DUKAN dieetistä netistä. Todella proteiinipitoinen (ja epäterveellinen) dieetti, mutta kun siinä puhutaan nopeasta painonlaskusta, niin tekisi mieli kokeilla. Toisaalta järki sanoo, että tuo ei ole sellainen, mitä pystyisin noudattamaan 2 vuotta (mikä on periaatteeni ja dieetin omakin ohje). Näin sitä ihmistä heitellään tässä laihduttamisen suossa. Kateellisena lueskelen toisten saavutuksista ja etsin oikotietä onneen. Sitä ei kuitenkaan ole, vaan pakko mennä hitain askelin, kilo kerraallaan tätä polkua eteenpäin. Valakaa te onnistuneet muhun uskoa, että se vielä kantaa hedelmää!
 
Täällä vaaka näytti aamulla 57.8, mutta sepä johtuukin vaan siitä ettei n. kolmeen päivään ole tullu syötyä juuri mitään. Pitänee käyä tossa iltasella uudestaan suihkun jälkeen. Tänään on jopa ruokakin maistunu hiukka paremmin, ku viime päivinä. Joten paino on varmaan noussu sinne 58.5, luulisin ma :D
 
[QUOTE="MaMa";25602431]Hiphei!

Pitää tulla tänne vähän ajatuksia purkamaan, jottei ne karkaa ihan hulluihin maailmoihin. Olen tässä meinaan nyt pari päivää lueskellut tietoa DUKAN dieetistä netistä. Todella proteiinipitoinen (ja epäterveellinen) dieetti, mutta kun siinä puhutaan nopeasta painonlaskusta, niin tekisi mieli kokeilla. Toisaalta järki sanoo, että tuo ei ole sellainen, mitä pystyisin noudattamaan 2 vuotta (mikä on periaatteeni ja dieetin omakin ohje). Näin sitä ihmistä heitellään tässä laihduttamisen suossa. Kateellisena lueskelen toisten saavutuksista ja etsin oikotietä onneen. Sitä ei kuitenkaan ole, vaan pakko mennä hitain askelin, kilo kerraallaan tätä polkua eteenpäin. Valakaa te onnistuneet muhun uskoa, että se vielä kantaa hedelmää![/QUOTE]

Yksi sopii toiselle, toinen toiselle. Mikäli tiedät, että ainoa oikea vaihtoehto sinulle on se hidas polku, kannattaa pysyä siinä.

Mulle se ainoa ja oikea tie on räväkkä alku, sillä mielenkiintoni ei kertakaikkiaan pysy yllä, jos tähtäimeen on puoli vuotta aikaa. Osin tästä syystä en laittanut tavoitepainoani alle sen 62 kilon, vaikka tiesinkin, että mahdollisesti haluan painaa vähemmän. 23 kiloa kun on paljon vähemmän, kuin esim. 30 ja ajatus siitä että pitää laihduttaa 30 kiloa tuntuu raskaammalta kuin ajatus siitä, että pudotettavaa on "vain" 23 kiloa.
 
"ViVa"
Mä poltin aikoinani tupakkaa illoon, suruun, vihaan jne. Päivässä meni 2 normiaskia. Lopetin tupakoinnin ja otin syömisen tilalle. Söin sitten iloon, suruun jne. Joten kovin on tuttua.

Ja tiedän senkin, miten kökkö fiilis siitä tulee kun tosissaan tekee mieli syödä esim ärsytykseen, mutta kun ei saakeli sitäkään sitten saisi tehdä, jos tavoitteena on laihtuminen. Ärsytys vain kasvaa tuossa kohtaa.

Ei ole helppoa ei. Ei tosiaankaan. Mutta kaipa se kivinen tie on kuljettava, jotta tulokset jäisi sitten pysyviksi. Jos laihtuminen olisi kovin helppoa, olisi kynnys siihen lössähtämiseen ja kilojen takaisinottoon vieläkin suurempi, kuin mitä se nyt on. Mäkin kertaalleen jo lihoin yli 10 menetettyä kiloa takaisin, joten sekin on koettu. Mutta enää niin ei käy. Ei se helppoa tule olemaan, mutta se on pakko.




Täällä myös tunnesyöppö ilmottautuu!!
Painosta aikalailla näkee miten huonosti tai hyvin mulla menee :/ Viime kesänä lihoin vauvan jälkeen noihin järkyttävimpiin ikinä mittoihin kun meni miehen ja oman pääkopan kanssa niiin huonosti.. niin milläpä muulla sitä olis mieltään piristänyt kuin syömällä. paljon. suklaata.
Nyt oma pääkoppa suht koht kasassa, joten motivaatiota ja jaksamista riittää tähän projektiin vaikka ei aina muuten niin loistavasti menekään :D

Ainiin,ja aivan huippufiilis, tänä aamuna vaaka näytti 76,3kg!! Ihan hirmu vauhdilla nyt pudonnut. painoindeksikin on enää 25,8!! (pahimmillaan ollut 30,5) Eli tuntuu oikein hyvältä nyt! :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"MaMa"
Yksi sopii toiselle, toinen toiselle. Mikäli tiedät, että ainoa oikea vaihtoehto sinulle on se hidas polku, kannattaa pysyä siinä.

Mulle se ainoa ja oikea tie on räväkkä alku, sillä mielenkiintoni ei kertakaikkiaan pysy yllä, jos tähtäimeen on puoli vuotta aikaa. Osin tästä syystä en laittanut tavoitepainoani alle sen 62 kilon, vaikka tiesinkin, että mahdollisesti haluan painaa vähemmän. 23 kiloa kun on paljon vähemmän, kuin esim. 30 ja ajatus siitä että pitää laihduttaa 30 kiloa tuntuu raskaammalta kuin ajatus siitä, että pudotettavaa on "vain" 23 kiloa.
Juu, lähinnä uskon siihen, että tulosta tulee parhaiten, kun pysyy yhdessä suunnitelmassa eikä joka viikko vaihda laihdutusmetodia. :D Oon kyl nyt miettinyt, et pitäis kehittää tää oma systeemi siten, että alussa vois olla myös nopeampi pudotus mahdollinen. Mut tuo Dukan ei se kuitenkaan oo, sitä pitäis pystyä noudattaan likemmäs 2 vuotta, jotta tulos olis pysyvä ja lopullinen mulla. Joten ei sekään sinänsä oo oikotie onneen. :) Ja kun tiedän, et ihan tosissaan on mahdotonta mulle, mun elämässä on ihan liikaa sellaisia seikkoja, joiden takia välistä ruokailut on muiden armoilla eli syötävä sitä mitä tarjotaan. Ei tietenkään aina, eikä estä laihtumasta, mutta estää mitään turhan tiukkaa dieettiä noudattamasta kovinkaan pitkään.
 
[QUOTE="MaMa";25603777]Juu, lähinnä uskon siihen, että tulosta tulee parhaiten, kun pysyy yhdessä suunnitelmassa eikä joka viikko vaihda laihdutusmetodia. :D Oon kyl nyt miettinyt, et pitäis kehittää tää oma systeemi siten, että alussa vois olla myös nopeampi pudotus mahdollinen. Mut tuo Dukan ei se kuitenkaan oo, sitä pitäis pystyä noudattaan likemmäs 2 vuotta, jotta tulos olis pysyvä ja lopullinen mulla. Joten ei sekään sinänsä oo oikotie onneen. :) Ja kun tiedän, et ihan tosissaan on mahdotonta mulle, mun elämässä on ihan liikaa sellaisia seikkoja, joiden takia välistä ruokailut on muiden armoilla eli syötävä sitä mitä tarjotaan. Ei tietenkään aina, eikä estä laihtumasta, mutta estää mitään turhan tiukkaa dieettiä noudattamasta kovinkaan pitkään.[/QUOTE]

Saas nähdää otanko riskin, mutta mä ajattelin kyllä kohta vaihtaa laihdutustapaani. Tai kohta ja kohta, mutta josakin vaiheessa. Sitten kun siltä tuntuu.

Mä kyllästyn helposti ja nyt mä olen vähän kyllästynyt tähän laihdutustapaan. Ei tässä mitään vikaa ole (vaan päinvastoin, kilothan karisee hyvin!) mutta mä kaipaan jo jotain uutta.

Meinaan ottaa johonkin väliin kuurin, jolloin vedän rasvat ihan minimiin ja lisään protskua isosti. Hen suuntaa vähän gfg-ruokavaliosta, mutten meinaa noudattaa sitä ihan sellaisenaan. Mutta tämä siis sitten, kun siltä tuntuu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
IhanaValo
Huomenia pinoon!

Tämän aamun lukemat 82,8kg :) Hämmästynyt mutta kiva kun vähän miinusta..pitää etsiä edellinen painopaljastus niin selviää paljonko.


Kurkkastu, viime paino 2.2 aamulla 83,5kg. Voi kun sais pidettyä tän, eikä se taas lähtis ylöspäin kapuamaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="MaMa";25603777]Oon kyl nyt miettinyt, et pitäis kehittää tää oma systeemi siten, että alussa vois olla myös nopeampi pudotus mahdollinen. [/QUOTE]

Oisko sulle sopiva joku south beach dieetin tapainen ratkaisu? Siinähän ekat kaks viikkoo on hankalat, seuraavat kaks vähän helpommat ja sitte tulee se loppuelämän kestävä vaihe joka on jo aika vapaata. Eli aluksi kiloja karisee nopsaan ja sitten se painonlasku tasoittuu mutta suunta on alaspäin koko ajan.

Mulla ei oo tuosta käytännön kokemusta muusta kuin ensimmäisestä kahdesta viikosta, joskus vuosia sitten kokeilin. Mutta se kolmosvaihe on ihan fiksu.
 
"ViVa"
Mitä näitä lueskellut niin hirmu samallailla ajattelen Chefin kanssa, ja samanlaisia fiiliksiä! :) Kiva kun jaksat jakaa mietteitäsi täällä paljon.
Mulla hurja pudotus jatkuu,tänä aamuna 75,9kg! :) Tavotehan oli 17.2 painaa 75kg,joten se tavotehan täyttyy jo aikasemmin tällä tahdilla, jipii! Huomenna sitten virallinen punnaus-päivä, vaikka joka päivähän mä tuolla vaa´alla hyppään.. :D Mutta huomenna täyttyy 4vkoa tätä tiukkaa kuuria. Ja lähtöpainohan nyt oli sen 83,1 silloin tammikuun puolenvälin pintaan kun aloitin.

Mulla siis tämmöstä kausittaista ollut tämä tiputus, elokuussa alotin ekan tiukan kuurin ja lokakuun alkuun tiputin 82 kiloon. sitten olikin taukoa ja muutamat kilot nousi takaisin, joulukuussa tiputin 81 kiloon taas ja sitten olikin joulusta 3viikon tauko laihdutuksesta jonka aikana tosiaan paino kipus tuonne 83,1kg josta aloin pudottamaan taas tuossa 10.1. Semmonen urakka siis minulla takana :)
 
Huomenia pinoon!

Tämän aamun lukemat 82,8kg :) Hämmästynyt mutta kiva kun vähän miinusta..pitää etsiä edellinen painopaljastus niin selviää paljonko.


Kurkkastu, viime paino 2.2 aamulla 83,5kg. Voi kun sais pidettyä tän, eikä se taas lähtis ylöspäin kapuamaan.
Kiva kuulla, että tuloksia on tullut...kyllä se vaan kummasti nostattaa motivaatiota, kun vaakaan piirtyy miinusta!

Eihän tuosta ole kuin pieni tovi enää siihen, että paino alkaa seiskalla, joten nyt vaan sitten tiukka linja päälle :D
 
[QUOTE="ViVa";25606513]Mitä näitä lueskellut niin hirmu samallailla ajattelen Chefin kanssa, ja samanlaisia fiiliksiä! :) Kiva kun jaksat jakaa mietteitäsi täällä paljon.
Mulla hurja pudotus jatkuu,tänä aamuna 75,9kg! :) Tavotehan oli 17.2 painaa 75kg,joten se tavotehan täyttyy jo aikasemmin tällä tahdilla, jipii! Huomenna sitten virallinen punnaus-päivä, vaikka joka päivähän mä tuolla vaa´alla hyppään.. :D Mutta huomenna täyttyy 4vkoa tätä tiukkaa kuuria. Ja lähtöpainohan nyt oli sen 83,1 silloin tammikuun puolenvälin pintaan kun aloitin.

Mulla siis tämmöstä kausittaista ollut tämä tiputus, elokuussa alotin ekan tiukan kuurin ja lokakuun alkuun tiputin 82 kiloon. sitten olikin taukoa ja muutamat kilot nousi takaisin, joulukuussa tiputin 81 kiloon taas ja sitten olikin joulusta 3viikon tauko laihdutuksesta jonka aikana tosiaan paino kipus tuonne 83,1kg josta aloin pudottamaan taas tuossa 10.1. Semmonen urakka siis minulla takana :)[/QUOTE]

Mäkin olen pudottanut sykleissä. Ensin heinä-syyskuussa 85 ---72, sitten pysyin loka-marraskuun aikalailla samoissa, joulukuussa lopetin painonhallinnan kokonaan, koska silloin oli joulu ja miljoonat kemut. Tammikuussa 75 ja siitä on sitten tultu alaspäin. Aamupaino tänään 68,6 kg, eli -200g eilisestä :)

Nyt pudotan 62 kilooon ja sitten mahdollisesti otan ylläpitoa ennen kuin karistan loputkin pois. Tai sitten karistan kaikki nyt kerralla. Aika näyttää :)
 
IhanaValo
Kiva kuulla, että tuloksia on tullut...kyllä se vaan kummasti nostattaa motivaatiota, kun vaakaan piirtyy miinusta!

Eihän tuosta ole kuin pieni tovi enää siihen, että paino alkaa seiskalla, joten nyt vaan sitten tiukka linja päälle :D
Pieni tovi juu..pelottaa vaan niin himputisti että se nousee. Et jossain vaiheessa repsahtaa ja kunnolla.
Tänään kävin jo kävelyllä kun vein lapset hoitoon, ei siinä kyl pitkä matka tullut mut ihan reipasta vauhtia mielestäni kävelin senkin pätkän. Ja lisää liikuntaa tulee kun kävelen harjotteluun, oisko tonne keskustaan joku 2½km ja siellä töissähän sitä kävelyä tulee sit vielä vähän lisää. Kun sais ruokapuolenkin kuntoon viel...
 
Pieni tovi juu..pelottaa vaan niin himputisti että se nousee. Et jossain vaiheessa repsahtaa ja kunnolla.
Tänään kävin jo kävelyllä kun vein lapset hoitoon, ei siinä kyl pitkä matka tullut mut ihan reipasta vauhtia mielestäni kävelin senkin pätkän. Ja lisää liikuntaa tulee kun kävelen harjotteluun, oisko tonne keskustaan joku 2½km ja siellä töissähän sitä kävelyä tulee sit vielä vähän lisää. Kun sais ruokapuolenkin kuntoon viel...
Jos repsahtaa, niin sitten repsahtaa. Mutta ns. kunnolla ei saisi repsahtaa, eli siten että jäisi monen päivän putki päälle.

Kyllähän mäkin olen syönyt yhden jos toisenkin kettunannan ja kuivakakkuakin on mennyt pari palaa. Lisäksi se taivaallisen hyvä suklaakakku, jota söin, kun kävin ravintolassa. Pullankin söin kylässä ja sokeroitua mansikkarahkaa. Mutta silti paino laskee.

Eli kyllä elämään mahtuu myös niitä herkkuja, vaikka dietti olisikin päällä. Määrät vaan pitää pitää kohtuullisina. Mua itseäni auttaa sellainen ajattelutapa, että vaikka mä nyt kieltäydynkin josakin määrin herkuista, enkä anna itselleni lupaa syödä taivaallisen hyvää alexanterinleivosta, niin ei se sitä tarkoita, ettenkö enää KOSKAAN saisi sitä syödä. Tämähän on ihan vain tilapäistä, koska juuri nyt tavoitteeni on saada paino hilattua alas. Kun se on siellä alhaalla, niin siinä kohtaa voin palkita itseni sillä alexanterinleivoksella :)

Olen nyt koittanut opetella vähän uudenlaista tapaa syödä. Sellaista, mikä on lähempänä normaalia. Ennen söin herkkuja nälkääni, mutta nyt pyrin herkuttelemaan vasta aterian päätteeksi. Tällöin herkkuja ei mahdu napaan niin paljoa ja esim yksi kakkupala riittää...kun muutoin voisin kiskoa napaani vaikka puolikkaan kakun :ashamed:

Mulla ongelmana on se liikunta. Sitä tulee tehtyä tuhottoman vähän. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin vielä tovi. Kevättä kohden alan liikkumaan enemmän ja olen sopinut itseni kanssa, että kun kiloja on pudonnut 20, alan oikeasti liikkumaan.
 
"MaMa"
Ihan hirrrrveesti on tullut hyviä vinkkejä tähän pinoon ja kiva kun tosiaan keskustelu on näin vilkasta. :) Muutamia juttuja haluan kommentoida, poimin ne kaikki tähän yhteen viestiin lainauksiksi.

CHEF: Eli kyllä elämään mahtuu myös niitä herkkuja, vaikka dietti olisikin päällä. Määrät vaan pitää pitää kohtuullisina. Mua itseäni auttaa sellainen ajattelutapa, että vaikka mä nyt kieltäydynkin josakin määrin herkuista, enkä anna itselleni lupaa syödä taivaallisen hyvää alexanterinleivosta, niin ei se sitä tarkoita, ettenkö enää KOSKAAN saisi sitä syödä. Tämähän on ihan vain tilapäistä, koska juuri nyt tavoitteeni on saada paino hilattua alas. Kun se on siellä alhaalla, niin siinä kohtaa voin palkita itseni sillä alexanterinleivoksella

Tässä oli mun mielestä tosi hyvä pointti ja samaa mieltä olen ehdottomasti. :D Vaikka välistä tuntuu, et puhutaan eri asioista, niin vissiin kuitenkin puhutaan pitkälle samasta, mutta vissiin sit eri kielillä ;)
Kiinnostaisi enemmänkin tietää mikä sun tyyli on nyt laihduttaa Chef? Käsittääkseni oot sen itse soveltanut, mikä itselles sopii parhaiten? Ja tuo syklittäin laihduttaminen on hyvä juttu, kun välistä voi hengähtää painon silti karkaamatta käsistä ja onnistuu sitten jatkamaan ja saamaan sitä painoa koko ajan alemmas ja alemmas. :D

COOL MAMA: Mä oon joskus kokeillu tota South Beachia kans ja olin kyllä ihan hyvä ruokavalio. Mulle vaan ei sovi tommonen raju hiilarien rajoittaminen, kun ihan liian usein tulee vastaan niitä juhlia yms. missä "pitää" syödä niitä hiilareita ja sit karkaa mopo käsistä. Oon siis päätynyt siihen, että syön hiilaritietoisesti, mutta en niitä kartellen. :)

VIVA: Sulla on ihan uskomaton pudotus takana! Ja tosi lyhyessä ajassa! ONNEA! Kuinka oot sen tehnyt?
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä