Helmivauvat 2015

Jälkitarkastuksessa käyty. Kaikki ok, suositteli jotain estrogeenivoidetta laitettavaks eppariarpeen kun se oli jostain kohtaa levinny. Raskauskiloja periaatteesa jäljellä 2kg lähtöpainoon, mutta kyllä rinnat on aikapaljon painavammat nyt kun vertaa aiempaan. Kokoa on ainakin reilusti enemmän :D ei mahu vanhat rintsikat sitten millään.

Pojalla neuvola ja rotavirus rokote tiedossa viikon päästä. Tossa pari yötä pojalla oli tankkauskausi. Heräili alle 2h välein syömään koko yön. Viimeyö oli jo helpompi, eka pätkä 3,5h omassa sängyssä. :) vaipoissa siirrytty jo kolmoseen..

Eilen tuli telkkarista jännä tiedeohjelma joka käsitteli vauvoja. Siitä ilmeni mm. Että vastasyntynyt näkee vain 30cm päähän, kävelyrefleksi katoaa n.2kk iässä, mutta jatkuu vedessä. Sit aluks vauvat tunnistaa äidin piirteet mutta ei kokonaisia kasvoja. Esim pelkkien huulien näkeminen riittää. Aluks kans tunnistetaan eri kieliä ja osataan jopa laskea! Nämä taidot kuitenkin häviää ja pitää uudelleenopetella 9kk jälkeen. Jänniä juttuja! :)

Mukipukipuu ja Väinö 2kk!
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Jotenkin nyt tää kirjottelu on muka niin aikaa vievää että ei MUKA kerkeä ja ja ja ja.... Mutta ainakin lukemassa tulee käytyä mitä muiden babyarkeen kuuluu.

Täällä poika on nimen saanut, neuvoloissa käyty ja KÄÄÄÄÄK kun tuo kasvaa, 6kg raja jo ylitetty ja 7kg lähestyy kauheeta vauhtia. Vaatteet ollaan jo vaihdettu suurimmalta osin 68cm kuteisiin ja uutta hattuakin on pitänyt käydä shoppailemassa kun kaikki on jäänyt pieneksi!

Soseita ollaan nyt se kolmisen viikkoa syöty kun maitoa meni päivässä helposti se parikin litraa ja lääkärikin tuumas että soseita vaan kehiin niin pysyy nälkä edes hieman pitempään pois ja saa poika tehdä muutakin kun vaan syödä ja olla pullo suussa. Nyt menee eri variaatioilla perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, bataattia ja parsakaalia ja hedelmä- ja marjasoseita jo aika laajalla skaalalla kun ei mikään masuvaivoja aiheuta. Ja kyllähän vaan pikku ukkeli tykkää! :)

Juttelu ja naureskelu on niin siistiä että sitähän tehdään koko ajan kun hereillä ollaan. Täällä unien suhteen mennään samalla kaavalla kun on kaksi isompaakin mennyt eli, yöllä ei herätä vaan vedetään 22-06 tai 07 putkeen unta, aamupäivällä pienet tirsat ja sit iltapäivästä pidemmät päiväunet. Autossa nukutaan, paitsi pitemmillä matkoilla alkumatka unta ja sit loppumatka jutellaan tyytyväisenä sisarusten kanssa takapenkillä.

Sitten muutakin kun vaan vauvahölinää.... Täällä on talo sisustettu uusiks, on maalattu olkkari ja lastenhuone uusiks, verhoja ja koristetyynyjä vaihdeltu, järjestystä muuteltu ja uutta mattoa tilattu. Ihana kun tulee kevät ja iskee kauhee vimma laittaa talon sisustus uusiks:D
Itsellä alko ihan kunnon treenikausi omine ruokavalioineen ja kaikkineen kun koitan päästä juoksemaan alkuun puolikkaan maratonin ja jos se menee fine niin sitten tavotteeks ihan oikea maraton. Mulla hieman hidastaa menoa toinen polvi joka on pahasti rikki joskus mennyt eikä sitä enään kunnolla korjattua saa ilman isoja operaatioita, joten sen tahtiin treenataan ja sisulla mennään kohti puolikasta vaikka välillä vähän kipiää tekiskin. Salilla käydään kanssa ahkeraan yksin ja sitten välillä ihan koko perheen voimin. Ja se ratsastus, ah mikä nautinto nyt kun ei ole enään isoa mahaa eikä niitä edellisistä jääneitä liikakiloja riesana. Nyt hommattiinkin likalle oma 120cm korkea poni joka on vasta sisään ratsastettu ja sen kanssa onkin taas pääsiäinen mentävä kun on ihan kunnolla aikaa kun isäntä on kotona. Ihana opettaa ja koulia itse omille ipanoille poni ratsastuksen opetteluun. Tää meidän pikku poni-poika vaan osaa olla välillä melkoinen hapanaama mutta eiköhän siitä ihan viisas kaveri tule kun kapasiteettia ja potentiaalia ainakin pojasta löytyy. Onneks sitä on itse jo niin pienessä kunnossa että voi ite sen kanssa aina vähän kerrallaan mennä. Oli ihana tilata uutta treenivaatetta lenkeille ja salille kun ennen tätä pientä miestä sai tilata kokoa 40/42 ja nyt sai koriin iskeä vaatteet koossa 36!

Mutta nyt tämä mamma lähtee tekemään itselleen aamusmoothien kun yksi ipanoista on kerhoon viety ja nuoremmista toinen nukkuu ja toinen leikkii tyytyväisenä.

Hyvää Pääsiäistä kaikille mammoille! :)

BlackPearl
 
Blackpearl: vau teillä päästy jo soseitten kans touhuun! :) meillä poika kans samaa kokoluokkaa, mutta syö pelkkää tissiä. Syöttämiseen meneekin sit varmasti joku 8h päivässä. Odotan kyllä soseiden alotusta. Jos poika sit jaksais nukkuakin yöllä pidempiä pätkiä. :)

Itellä kans puolikas edessä toukokuussa ja toinen elokuussa. Niihin harjotrelu on kyllä ollu toistaseks melko vähästä. Mies painaa pitkää päivää yrittäjänä eikä ehdi vauvaa vahtiin et ehtisin juoksulenkeille. Kärryjen kanssa menny vaan kevyttä hölkkää. Salilla käyty nyt kerran viikossa kun sinnekään ei voi vauvaa vielä viedä kun lapsiparkin ikäraja on 3kk. Vauvauintiin ilmottauduttu, mutta se alkaa vasta toukokuussa jos paikkoja vapautuu. :)

Hyvää pääsiäisenaikaa kaikille mammoille perheineen! :)
 
Aikamoisia jössiköitä löytyy siis muiltakin :) täällä 7vkoa täynnä tänään ja mun veikkaus on, että 6kg on menossa rikki justiinsa. Mutta että soseita BlackPearlin vauva jo syö?! Mihin tää aika menee... Usein kai soseita aloitellaan kuitenkin siinä 4kk paikkeilla kun valmius ylipäänsä työstää ja niellä kiinteämpää ruokaa ei ole välttämättä kehittynyt aiemmin vaan vauvat saattaa vaan sylkeä sitä sapuskaa pihalle. Teillä selkeesti on ollut sekä tarve että valmius alkaa vedellä kiinteitä. Maitomäärä kuulostikin aika hurjalta.

Ja niin kuulostaa tuo 8t imetys per päiväkin :eek: Meillä taitaa mennä 10min max per kerta ja kertoja on ehkä 8-10. Mutta mulla on nopea heruminen ja ahne poika, mistä seurauksena ukkeli vetää aina överit ja puklaa isoja lammikoita lähes joka syötön jälkeen...

Urheilu - tuplien päivittäinen työntely lähimaastossa (koti mäen päällä), kotijoogaa kerran viikossa netistä ja kerta viikkoon pilates. Siinäpä se, kunto on selkeästi kohentunut kyllä, kun nuo mäet menevät jo sutjakammin. Painoa jäljellä 2,5kg lähtötilanteseen, mutta 9kg tavoitteeseen eli paino ennen kahta viimeisintä mukulaa :) Pitää nyt yrittää hyödyntää tämä imetyskausi täysillä, kun se tuottaa kalorivajetta väkisinkin.

Ristiäiset oli sunnuntaina ja ihanat juhlat, lahjat ja tietysti itse sankari joka vaan hymyili läpi seremonian ja jokelteli. <3

Oma nyrkki on löytynyt tällä viikolla, sitä lussuttaa menemään paremman puutteessa. Tosi rauhallinen ja tyytyväinen poika, ja pullosta otti ruokansa ihan mukisematta kun iskä syötti. Onneksi.

Hyvää pääsiäistä,
PH ja pötkö 7vkoa
 
Kylläpäs PH:n pötkö on nopea ruokailussaan! :) meillä päästään tollasiin aikoihin vain yöaikaan. päivällä menee vähintään puolituntia ja monesti jopa tunti. Maitoa alkaa kyllä heti tulla kun toinen tissikin rupee heti valuttaan. Poika ei puklaile juuri koskaan, ehkä pari kertaa viikossa. Nieleskelee kyllä koko ajan, mutta päivä tai yöunien lähestyessä jää kyllä lopuksi vaan lussuttaan jos ei ota tissiä pois. Tulee imettäessä melki aina katottua telkkaria tai selattua kännykällä nettiä. Voin sanoo että jokanen mun kirjotus on tehty imettäessä :D
 
mukipukipuu: Ja mä olen pitänyt tätä poikaa "nautiskelijana", kun välillä saattaa imutella vartinkin... Heh. Edellinen muksu kun imas about 4min ja sitten irti. Meillä tosiaan nuo yöimetykset voi kestää vähän pitempään, just sen lussutuksen takia, kun kumpikaan ei vetäydy tilanteesta vaan nukahtaa siihen :)

Mä oon vähän miettinyt tuota älytöntä puklaamismäärää, mutta koska poika ei tunnu asiasta mitenkään kärsivän ja painokin nousee ihan kovaa vauhtia, niin olkoon. En oikein tiedä, mitä asialle voisi tehdä, kun maitoa tulee vaan niin nopeasti, ja poika hotkii.

MUOKS: Siis olettaisin, että asiaan liittyy jotenkin se, että mulla on ns. suihkutissit, mutta enpä ole oikein perillä siitä, mitä asialle voisi tehdä ja auttaisiko se pulautteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se aika tosiaan rientää! Tuntuu, että vaatteita saa olla samantien pakkaamassa takaisin, kun ne pari päivää sitten on vasta kaivanut laatikoista esikoisen jäljiltä.

Aika jännästi olen aivan päinvastaista leiriä, en todellakaan halua aloittaa sosetouhuja lähimainkaan, vaan meillä pyritään menemään täysimetyksen voimin ihan niin kauan kuin vain on suinkin mahdollista! Esikoisen kanssa aloitimme maistelut kuuden kuukauden iän jälkeen ja kymmenkuisena hän oma-aloitteisesti lopetti tissihommat kokonaan.

Baby on anyway kasvanut hienosti ja äidinmaitoa riittää edelleen luovutukseenkin asti, ja toistaiseksi pumppaaminen on ollut lähinnä mukava rutiini päivärytmissä eikä rasite. Vauva nauraa ja hymyilee, pari päivää sitten ekaa kertaa myös isoveljelleen ja meikän sydän suli ihan täysin... Täällä on myös huomattu, että käsivarsien päässä on nyrkit ja leluihinkin koitetaan jo tarttua. Kierähtäminen vatsalta selälle sujuu vaivatta, eikä poika yleensä kauaa vatsallaan viihdykään. Öisin vauva syö nelisen kertaa, mutta eipä tuo perhepedissä nukkuessa ole kovinkaan paha rasti.

Mä olen kyllä tosi kade teille, jotka olette saaneet aikaiseksi liikkua tai tehdä jotain raskauskilojen hävittämisen eteen... Juoksemaan tekisi kauheasti mieli, mutta en vain ole saanut järjestettyä siihen sopivaa aikarakoa. Vauvakiloja olisi vielä 4 pudotettavana ja parin lisäkilonkaan karistaminen ei näin ennen kesää haittaisi ollenkaan. Esikoisen aikana sain pudotettua kilot kahdessa kuukaudessa ihan täysin imettämisen voimin (ja laihduin oikeastaan enemmänkin), mutta nyt homma ei tunnukaan niin helpolta.
 
Meillä tuntuu puklauttelu liittyvän osittain stressiin. Joinain päivinä ei puklauttelua juuri tapahdu ja joinakin päivinä saa olla koko ajan pyyhkimässä naamataulua. Päivinä, jolloin poika on hermostunut enemmän, tuntuu puklauttelua olevan enemmän.

Poika käyttää edelleenkin 50 cm ja 56 cm vaatteita ja vaippakoko on 2. Tuossa vaippakoossa mennään vielä luultavasti tämä kuukausi. 50 cm vaatteet alkavat olla melko tiukkoja täydellä vaipalla, joten pitäisi joku päivä poimia ne pois käyttövaatevarastosta.

Jonkinlainen päivärytmi alkaa löytyä vähitellen. Illat olen vielä hieman ulalla siitä mitä poika oikeasti haluaa. Poika nukahtaa kello 23 illalla. Yöllä ruokaillaan 1-2 kertaa pikaisesti. Kello 7 on seuraava isompi ruokahetki, jonka päätteeksi otan pojan vuoteeseemme nukkumaan sillä omassa sängyssään ei enää suostu tuon kellonajan jälkeen nukkumaan.
Aamun aikana on 1-2 pikaista ruokailuhetkeä vuoteessa ja kello 11 sitten poika herää kunnolla lounasta syömään.
Kello 13 alkaa ensimmäiset päikkärit ruokailun jälkeen ja ne kestää pari tuntia (tai niin kauan kun telkkarista tulee jotain edes vähän katsottavaa). Sitten ollaan taas jonkin aikaa hereillä kunnes lähden asioille. Poika nukkuu sen ajan kun vaunut liikkuvat ja hyvällä tuurilla myös silloin kun vaunut ovat pysähtyneet. Kotiin palatessa onkin päivällisaika.
Ilta meneekin siinä kun yrittää selvittää haluaako poika vielä rintaa, nukkua vaiko tehdä jotain muuta. Siihen ei jostain syystä olla saatu vielä oikein mitään rytmiä.
Kello 22 alkaa taas selkeästi iltaunille valmistautuminen iltapalan nauttimisella.

Päikkärit ja iltaunille poika alkaa vain rintani kautta. Silloin olo on kyllä kuin olisin elävä tutti. Oikeita tutteja poika ei suostu syömään ja tuttipulloa on turha antaa, sillä poika haluaa vain jotain lutkutettavaa suuhunsa. Tällöinkin on tärkeää että annan pojalle oikeaa rintaa, mistä maitoa ei tule sellaisia määriä kuin vasemmasta rinnasta.

Meillä ei poika vielä kääntyile mihinkään suuntaan kuin ihan vahingossa. Pään nostoyrityksiinkin hän hermostuu hyvin nopeasti. Onneksi sentään selällään oleskelee nykyään ainakin aamuisin. Muutama viikko sitten ei tykännyt olla edes selällään lattialla.

Kävin viime viikon perjantaina taas kierrätyskeskuksessa. Silloin sai jäljelle jääneet vaatteet ilmaiseksi. Lähdinkin sieltä erittäin tyytyväisenä takaisin kotiin. Pojan laitoin kantoreppuun ja pojan vaunut olivat täynnä vauvan vaatteita. Nyt löytyy vaikka mitä vaatetta väliltä 56-90 cm. Taisin hieman innostua. :ashamed:

Sammakko 10 vk
 
Aika rientää, eikä ole saanut tänne kirjoitettua mitään. Päivät menee lapsia ja kotia hoitaessa ja illalla ei jaksa...

Nopeasti lukaisin teidän tekstejä ja paljon tuttua oli. Meidän tyttönen on kasvattanut niin nopeasti painoaan, että neuvolassa jo suositeltiin ruokailun rajoittamista! No arvaatte varmaan onnistuuko se tai haluanko edes yrittää... :rolleyes:
Ens viikolla uus neuvola, vähän jännittää, miltä käyrät näyttää. :D

Vaatteissa mennään osittain jo koossa 68cm, mutta toisaalta osa housuista on vielä kokoa 56cm...

Ruoka tälle tytölle siis maistuu. Tissittelly välit vaihtelee illan maratonin ja alku yön 3-4 tunnin välillä. Täysin selkeää rytmiä ei vielä ole, mutta aamu- ja iltapäivällä vaikuttais olevan rauhallisempaa. Syömisaika on lyhentynyt selkeästi ja vatsa on usein täynnä 10 minuutissa, poikkeuksena ilta, jolloin ollaan pieniä taukoja lukuun ottamatta tississä kiinni helposti 1,5 tuntiakin...

Ristsiäiset oli viime viikonloppuna ja kivasti meni. Tyttö on jo pari viikkoa hymyillyt ja juttuakin tulee. <3 Meilkein jo alkaa kaipaamaan pikku vastasyntynyttä. :'( Tämä kun on meidän viimeinen lapsi, kaksi on meille hyvä määrä. Haikeaa, mutta enempää ei jaksa.

Seuraa kovasti vaativan esikoisen vuoksi tyttö joutuu satunnaisesti viihdyttämään itseään ja todennäköisesti tulevaisuudessa oppii myös nukahtamaan itsekseen, tai näin toivon. Esikoisen 2 tunnin nukuttamiskautta en halua enää kokea. |O Joskus hirvittää, kun vauva itkee kovasti, mutta tilanne vaatii mun huomion keskittymisen esikoiseen. Niin kuin nyttenkin.... :D

Pihlaja ja tyttö 5,5 vko
 
Löysinpäs minäkin vihdoin tänne ja oikein aikaa kirjoittaakin. Kiireisenä pitää nuo kaksi pientä ja opinnäytetyö, iltaisin kun lapset nukkuu ja olisi aikaa kirjoittaa niin tahtoo olla liian väsy.

Meidän neiti 2,5kk, 2kk mitat 56cm&4600g. Ensimmäinen rotarokote saatu ilman oireita, esikoinen oireili itkulla ja vatsan löysyydellä...

Tarkoitus trullitella (Pohjanmaalla 4.4) huomenna, esikoinen tiikerinä ja neiti vaaleanpunaisena karhuna, koska sellainen ulkohaalari meiltä löytyy.

Aurinkoisempia päiviä odotellessa.
Yritän paremmalla ajalla lukea nämäkin sivut täältä läpi :)

Ristiäiset oli 28.2 ja nimi löytyi tytön syntymän jälkeen lopulta aika helposti kunhan vaan nähtiin minkänäköinen tyyppi kyseessä. Jos joku muistaa niin ei meinattu miehen kanssa löytää millään sellasia nimiä mitkä olis kelvannut kummallekin.

Cockerspaniel & Neiti 2,5kk :heart:
 
Jessss! Ensimmäiset 7 tunnin yöunet pötköön pojalta.
Jouduin tosin itse heräämään keskellä yötä pumppaamaan rintaa tyhjemmäksi, kun jomotti sen verran paljon. Nyt poika on taas jatkamassa uniaan ja minä sain sen verran yhtenäiset yöunet ettei enää nukuta.

Sammakko 10 vk
 
Heippa pitkästä aikaa!
Oon kyllä lukenut mielenkiinnolla teidän muidenkin kuulumisia, mutta itse en oo vaan saanut aikaseks kirjotella. :)
Täällä siis poju 2kk ja 3pv. Käytiin lääkärillä viikko sitten ja mitat oli sillon 5420g ja 61cm.pitkäksi pojaksi häntä sanovat. Ja kyllähän ne 62 housut on auttamatta jo liian pieniä. Eli täällä käytetään 68 jo melkein kaikessa.
Ruokailu on kans aika tiheää. Mehän juodaan sitä nutrilon peptiä, kun allergiahan pojulle puhkes normikorvikkeista. Syöttö välit on sellasta 2-3h. Päikkärit kun vetäsee niin 5h väliä ei ole poikkeus.
yöt on mennyt jo useamman päivän niin, et poju nukahtaa kympin aikoihin ja herää syömään sitten kuudelta. Me ollaan kyllä siinä suhteessa onnekkaita. Sitten kun sattuu olemaan se yö, kun herätäänkin jo neljältä niin me ollaan ihan tokkurassa kaikki. :D
Onkos muitten lapsosten ikenet jo alkaneet kutisemaan? Poitsu tykkää kun tutilla hinkutetaan ikeniä. Kerran sitten kun huutokonsertto oli päällä huomasin, että oikealla ylhäällä kiiltelee jokin valkoinen uloke. Sitä sitten sormella kokeilin ja kovahan se oli. Näytin äitillenikin sitä ja totes sen kans olevan hammas. Tänään oli vasemmalle ilmestynyt samanmoinen. Appiukko tuumas, et joko raudat tarvitaan. :D
Mulla on itsellä tulossa käsileikkaus ja hoitamisestahan tulee sitämyöden oikein hankalaa. :( tästä vois kyllä joku tuttu jo arvata kuka täällä kirjottelee. :D 6vk ollaan sitten käsipaketissa. Positiivistä on se että eipä tartte kakkavaippoja vaihdella. :p
Jos sitä alkais poikaa nukuttaa.
Palaillaan taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Miten nätisti saatte pikkuiset nukkumaan iltaisin?

Meillä on alkanut mennä melko kiukutteluksi illat. Väsy tulee pojalle, mutta ei meinaa suostua nukkumaan. Sitten jossain vaiheessa on vain niin väsynyt että nukahtaa niille sijoilleen.
 
Sadana: hyssyttelen sylissä. Sit jos havahtuu sänkyyn laskettaessa niin silittelen vielä selkää kunnes ininä loppuu. :) kyllähän pikkusta tarvii tavalla tai toisella auttaa nukahtaan. Rupee selvästi kiukkuaan jos menee liian väsyneeks. Siihen ei auta kun pienet tissittelyt :)

Mukipukipuu ja Väinö kohta 9vk
 
Hyvin on samat metodit kuin mukipukipuulla. Nukahtaminen on vaikeampaa jos menee yliväsyneeksi, meillä oikein jäbä alkaa ottaa vaan lisää ja lisää kierroksia. Joskus tulee arvioitua toisen nukahtamishetki pieleen ja silloin saa käydä hyssyttelemässä X kertaa ennen kuin uni tulee. Tissiä en anna kuitenkaan ylensyöntiongelman takia enää iltasyötön jälkeen vaan tuttia suuhun. Pyrin etten häiritsisi liikaa toisen unen löytämistä, pikkasen vaan käyn muistuttamassa että kaikki hyvin,nuku vaan :) Vaikka sitä pienen kanssa joutuukin ramppaamaan, niin koen sen paljon paremmaksi nyt kuin että tekee itsestään välttämättömän hyödykkeen nukkumista ajatellen. Mitä vähemmän siihen toisen nukahtamishetkeen sotkeutuu, sitä paremmin se sujuu ajan mittaan. Yhden lapsen horror-nukutuskokemuksella en enää ole näitä seuraavia "nukuttanut".
 
Mukava lukea kaikkien kuulumisia. :) Hienosti ja vauhdilla tuntuu nää pienet kaikilla kasvavan. :)

Pitkästä aikaa jaksoin tännekin tulla. Lähinnä fb:n puolella tulee päivätouhuilujen ohella pyörittyä. Mies tehnyt pitkää päivää ja remontoinut niin oon aika yksin ollut ja hoitanut nää kolme pientä.

Vauva sai tuossa nimen. Oli tuplaristiäiset siskon tytön kanssa. Ikäeroa tuli serkuille 10pv niin päästiin kaikki näin helpommalla. Neuvolassa 2kk mitat oli 60,5cm ja 6880g. Nyt tosin ikää tänään tasan 2,5kk. :) Lastenpolilla pyörähdettiin tarkistuksessa kun bilirubiinit junnas sadan paikkeilla. Katsoivat samalla muitakin veriarvoja kun kasvaa huimaa vauhtia. Kuulemma hb voi alkaa laahaamaan isoilla vauvoilla. Ne oli kuitenkin onneksi kunnossa. Muuten on pääasiassa tyytyväinen pieni mitä nyt rotan jälkeen huutanut enemmän.

Imetys on ollut yhtä takkuamista ja taistelua. Ensin oli se 4vko rintatulehdus kuumeilua ja 17pv antibiiittia. Sen jälkeen kun lähti osaimetys sujumaan niin poika teki totaalikieltäytymisen rinnasta. 3pv täystaukoa ja nyt oon eilis illan jälkeen pari kertaa saanut maaniteltua imemään. Huh. Ei taida se mun puolen vuoden tavoite toteutua lähellekään. :/ huonot fiilikset mut onneks nuo korvikkeillakin kasvaa mainiosti.

Jälkitarkastuksessa löytyi suurentunut kohtu epäily. Julkiselle sain ultra ajan niin pitkälle et kävin yksityisellä. Löytyi myooma mut muutoin kaikki oli kunnossa. Oma kierto käynnistymässä et parin viikon sisään pitäis tulla menkat pitkästä aikaa.

Mutta meillä kans nukuttamisen suhteen samat metodit kun mukipukipuulla ja PH:llä. :)

Voihan vauvakuume, eikö se ikinä lopu? :D

Mutta hyvää pääsiäistä kaikille! :)

Kampiakseli ja heebo 2,5kk
 
Täällä käyty juuri 9vk iässä neuvolassa. Mitat oli kyllä taas mahtavat: 6640g ja 62,5cm. Rotarokote saatu. Saas nähdä tuleeko oireita. Poika jäi ainakin nyt tyytyväisenä vaunuihin nukkuun ulos. :) eilen koettu täälläkin ensimmäiset "niskapaskat". :D siinä meni sekä pojan että äitinkin vaatteet uusiks :)

Heilanga: täällä ei ainakaan tiettävästi vielä ikenet kutise. Teillä onkin hampujen tulo alkanut varhain :)

Rouva Kampiakseli, vauvakuumeesta. Täällä mietitään jo seuraavalle lapselle nimiä :D jos luoja suo niin olis mahtavaa saada pojalle sisarus -16 loppupuolella. Olis kumminki melki 2v ikäeroo mutta pääsisivät peräkkäisille koululuokille :)
 
Voi ei Kampiakseli ja mukipukipuu ;) Se on pahempi homma, kun kuume iskeepi... Eihän siitä sitten mihinkään pääse. Meillä oli kyllä aika selvää tuon keskimmäisen muksun jälkeen silloin 2013, että seuraava saa tulla heti kun on tullakseen, synnytyskin kun oli sen verran positiivinen kokemus sillä kertaa. Nyt ei kyllä kuumetuta, voin sanoa ihan rehellisesti. Toisaalta haikeaa, kun tietää tämän olevan viimeinen kerta vauva-aikaa viettäessä. En siis tietenkään ihan 100% voi sanoa, etteikö enää ikinä, mutta kyllä tässä meillä biologiakin tulee jo vastaan, kun mulla on ikää tänä vuonna jo sen 38v. Iltatähti sitten nelikymppisenä vielä, niin kuin mies (!) vitsailee.... Nämä '13 ja '15 syntyneet menevät nyt sitten kahden vuoden välein kouluun, vaikka ikäeroa ei olekaan kuin se 1,5v.

Mä oon aika varma, että meidän vajaa 8vkoa on kanssa kuuden kilon pintaan jo, ylikin, pituutta kyllä ei ole kuuttakymmentä, en usko. Tuhti on tapaus joka tapauksessa. Päätäkin pitää kohollaan ja juttelee minkä kerkiää :) Ihan hurjan iloinen veijari, hymyilee ja kujeilee lähestulkoon aina, kun joku vähän näköpiiriin ilmaantuu tai ottaa kontaktia. Vaipan ja vaatteiden vaihto tuntuu olevan ihan lempparijuttuja. Nälkä kun tulee, niin sitten kyllä ilmoitetaan ja KOVAA. Muuten kyllä ihmeen joviaali tapaus. Seuraava neuvolakäynti taitaa meidän pikkumiehellä ollakin sitten 2,5kk iässä, katsotaan niitä mittoja sitten tarkemmin.

Isosisko 1v 7kk siirtyi nyt isojen tyttöjen aikaan - tutti jäi pois unilta :) Eihän tuo ole sitä syönytkään kuin nukahtamisen hetkellä ja nyt kun tuo jo puhuu ja vaikuttaa tajuavan asioita, niin minä vaan sanoin sille eilen päiväunille mennessä, että sinä et enää tarvitse tuttia, sinä olet iso tyttö. Kerran nousi pinniksessä pystyyn huutamaan, toistin samat lurinat ja iskin unikaverit takaisin kainaloon ja sinne jäi! Ilta meni samalla tavalla, kerran kysyi tuttia unille mennessä, mutta ei sen kummempaa. Mulla oli semmoinen kutina, että aika voisi olla kypsä, ja niin oli. Huh. Niin on ollut sekä rinta- että tuttivieroitus helppo homma tuon kanssa, että saa olla kiitollinen. Me venytettiin tätä tutittomuuden lanseerausta kuitenkin tähän asti, kun en loppuraskaudesta enkä heti vauvan synnyttyä olisi jaksanut mahdollisia rikkonaisuuksia öissä enää enempää. Nyt kun pikkuvelikin nukkuu hyvin, niin ajattelin jaksavani hoitaa tuon vieroituksen, mutta eihän siitä sitten mitään showta tullutkaan.
 
Hoh hoijaa, pojalle ei tullut mitään oireita rokotteesta. Nukku vaan normaalia enemmän. Itelle nousikin sitten kova kuume illalla ja ajattelin että kai se olis rintatulehdus tällä kertaa ollu. Eipä ollu ei. Taas alakerta tulehtunut ja kolmatta kertaa alotan kahden antibiootin kuurin. :(
 
Ikäviä nuo tulehdukset.

Tämän viikon on poika nukahtanut illalla nätisti. Eroavaisuus edelliseen viikkoon on se että mies on ollut poissa kotoa illalla ja tullut kotiin vasta kun poika jo nukkuu. Tänä iltana "lukitsin" miehen toiseen huoneeseen ja nukutin poikaa toisessa huoneessa. Nukahtaminen tapahtui todella nätisti.

Nyt kun saisi opetettua pojan pois huvitissittelystä.
 
Viimeksi muokattu:
Lääkärineuvolassa käyty. Ja hyvinhän tyttö kasvaa. :) Neuvolatädin mieliksi oli painonnousu vähän tasaantunut edellisestä pyrähdyksestä. Rotarokotetta me ei oteta lainkaan. Pneumokin taidetaan jättää ottamatta...
Ikää on vähän vajaa 7 viikkoa ja painoa 6100g ja pituutta 57,5cm. Osa 62cm vaatteista alkaa olla jo pieniä...(!)

Alkuyön unipätkä oli viime yönä ennätykselliset 5 tuntia. Päivälläkin ovat syöttövälit pidentyneet. Illalla taas tuntuu olevan kova tankkaus yötä vasten.

Seurustelua tyttö tuntuu kaipaavan usein, vähän liikaakin, tuntuu ettei aina ehdi höpistä hänelle tarpeeksi, kun esikoinen vaatii myös paljon seuraa. Hymyjä ja juttelua on siis paljon. :heart: Toivottavasti osaavat myöhemmin pitää seuraa toisilleen, muuten ei äidillä riitä aika mihinkään muuhun. ;)

Illalla tyttö nukahtaa syliin tissille, päivällä osaa tarvittaessa nukahtaa itsekseen, tosin yleensä sitteriin tai vaunuihin. Omassa sängyssä tulee helposti huuto ennen unen tuloa. Taitaa viihtyä enemmän toisten seurassa ja pienessä hälyssä.

Nyt jää kirjoittelu taas vähälle, nukkumaan pitää tästä lähteä, jotta jaksaa taas uuden päivän.

pihlaja ja tyttö vajaa 7vko
 

Yhteistyössä