Helpottuuko synnytykset kerta kerralta?

  • Viestiketjun aloittaja Rv17
  • Ensimmäinen viesti
Eka synnytys oli minulla pidempi kuin toinen,mutta vähemmän kivulias.
Tokassa ponnistusvaihe oli ihan kamala.Tuntui että vauvan pää on päällystetty partaterillä.
Kolmas synnytys taas oli nopea ja vähiten kivulias.
 
epiduraali avautumisvaiheessa, spinaali 5cm-ponnis
Alkuperäinen kirjoittaja OT kotileh...:
kotilehmä :wave: tänks..
mietin että epiduraali mulla kyllä toimi lähes samalla tavalla ko toi sun kuvailema spinaali..

siis tunsitko kun supistus tuli kans ? siis en kivun kannalta vaan kun se piirtui anturiinkin meinaan mulla se epiduraali vei sen supistuksien tuntemisenkin, kuin myös kivunkin. että melkein piti sanoa kätilön kun supistus tuli.. jollei paperilta sitä ois hokannut katsoa.

taidan kokeilla sitä spinaalia koska se oikeesti nyppi kun paperia piti vahdata..
Käsittääkseni spinaali vaikuttaa alempana kuin epiduraali. Vaikuttaa siis myös ponnistamiskipuun, jos ajoitus onnistuu. Minulla vei sekä kivun että tunteen supistuksista. Mies jä kätilö kertoivat käyrän perusteella, milloin supistus tulee ja mun pitää ponnistaa. Siksi tätä ei kai yleensä anneta ensisynnyttäjille. Useamman jo synnyttäneenä osasin kuitenkin ponnistaa ilman tuntoa. Oli ihana, kun ei sattunut.

Spinaalin ja epiduraalin eroista vielä. Epiduraalissa selkään jätetään katetri mistä puudutetta voi lisätä. Spinaali on kertapaukku. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
 

Yhteistyössä