Hoidot jatkuu 2012

Täältä sivusta seuranneena hiukan lohdutuksen sanoja Sufkalle

Minulla oli kaikki muut arvot ok, mutta AMH alle 0,2 ja kovin huono ennuste meille annettiin. Silti ICSI onnistui ja raskaana olen. Älä siis heitä kirvestä kaivoon, toivoa on aina!
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Jicca .................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka .................. 1.IUI ..................... toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Pepponen ............. 4.IVF/ICSI .......... touko-kesäkuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........ kesäkuu
Marianne1971....... 2. IVF/1.pas ......... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF .................. elokuu
Miles ................... 4.ICSI................... elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
TanZZZku ............. 1. IVF/1.pas ........ syyskuu (?)
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Lion33 .................. 2.IVF ................... 1 ..................... 4.5. (+)
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... 2 ..................... 16.5.
Emma81 .............. 2.IVF .................... 1 ..................... 16.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Alexsandria ........... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013
Mequ .................. 2. IVF .......... toukokuu ...........


Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... HOITOJEN LOPETUS........ 1 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Täältä vaan omaa napaa.:ashamed:
Huomenna punktioon. Sormet ja varpaat pystyyn, että siellä kans jotain on. Ei juurikaan
oo tuntemuksia. Maha joo turvoksissa hiukan, mutta ei juilimisia, ei mitään. Ihan niinkuin siellä ei yhtäkkiä enää olisikaan yhtäkään follikkelia kasvamassa..Ultrassa perjantaina näkyi kymmenkunta rakkulaa. Ehkä se on vaan niin vähän, kun viimeksi oli 17.
Seuraava jännäilyn aihe sit onkin se, että onko ne kypsiä ja moniko hedelmöittyy. Viimeksi kävi kato hedelmöitysvaiheessa, kun 11 kypsää solua icsattiin, 9 hedelmöittyi ja vaan kolme lähti jakaantumaan. Nyt jos on vähemmän hedelmöitettävää ja prosentit pysyy samana niin kyllä itku tulee...:( No ei kai pidä mennä asioiden edelle. HUomenna ollaan taas viisaampia..
 
pyykki..ei follit ku on noin monta niin yhtäkkiä katoa....on siellä folleja usko pois...



oma napa.edelleen menkkakipuaa ja lutinukset sottaa....tänään lorahti kunnolla farkkuja myöten märkänä..arvaa oliko vaihtohousuja duunissa....ei muuta ku paitaa kiskoa alemmas ettei näy läiskää...
 
Helou!!
Paljon on taas tapahtunu!!! Toivottavasti muistan ny kommentoida kaikille, mut jos en, nii tsempit kaikille vaiheisiinne!!! :)

Tervetuloa Sufka!! :wave:

Lion Onnea!! Tsempit ultran odotteluun :)

Pyykki Tsempit punktioon!! Toivotaan hyvää saalista :) Tulehan kertomaan kun on hyvä tilanne..

Nuppuskalle tsempit PAS:n odotteluun!!!

Varovasti kyselen myös Tiinulin tilannetta...???

Sannuliinu johan on paljon negatiivista sulle tapahtunu!!! :O Miten oot pysyny järjissäs?? Voin vaan kuvitella millaista koettelua sulla on ollut, huhhuh!! mä olisin varmaan jo seonnu. Tsemppiä tulevaan, "ei niin pahaa, ettei jotai hyvää" :)

Miles Olen niin pahoillani!! :hug: Tsemppiä ja jaksamista teille kummallekin!! On tää kyl nii s*atanallinen taival että :kieh:

Leppäkerttu teil on piiiiiiiitkä taival takana!!! Varmaan tietyl tavalla helpottavakin päätös et hoidot loppuu...? Harmi että toista ette saaneet, mutta ainakin se yksi lahja :hug: :) Tsemppiä sitten tulevaisuuteen :)


Nyt alkaa olee sillee vähä voiton puolella pikkuhiljaa... Huomenna meen verikokeeseen et ox arvo laskenu ja to kuulemma soittavat. Samalla aattelin kysyä et ox mitenkää mahista päästä PAS:iin ennen syksyä, tuntuu et joutuu odottelee niin kauan et haluisin nyt sit tähän samaan putkeen!!
Ja sit samal on kysyttävää ku vuodan vieläki, tosin hyvin vähän, mut kuiteki. Lisäx tulee ennen vuotoo kipuja jotka on inhoja :( Ja jomotukset mietityttää sen takii, ku välil kipu on munasarjoissa, kummallakin puolen... Onkohan se normii...???
 
Pikainen päivitys. Pitää puhelimella kirjoittaa, kun kone ei toimi.. Punktiosta selvittiin kunnialla. Oli paljon miellyttävämpi kokemus, kuin naikkarilla, jossa olin aivan kuuppa sekaisin lääkkeistä.. Nyt siis yksityisellä. 12 follia, 10 solua. Nyt jäi vähän epäselväksi vielä se, että oliko kaikki kypsiä. Eli tulihan niitä sittenkin. Siirto on perjantaina jos kaikki menee hyvin ja testipäivä 25.5, mutta mä aion kyllä testata jo 22. pvä elin tasan kahden viikon kuluttua. Palataan paremmalla aikaa. Kiitokset tsempityksistä!!
 
Heippa kaikille, minäkin palailen ketjuun jälleen, kun PAS alkaa lähestymään.
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä poissaollessani, suuremmoiset onnittelut Rödluvan, Peppi ja Aleksandria plussa-uutisista!
Myöskin sympatiahalit muille!

Mun käskettiin pitää välikierto ennen PASsia, joten nyt ollaan toisessa normikierrossa IVFn jälkeen. Laskeskelin että PAS on varmaankin viikolla 21.
Toiveet ja haaveet taas korkealla, jospa nyt olisi minun vuoroni...?

Mitä mieltä muuten olette Lugesteron vs. Lutinus?

Tukilääkityksenä siirron jälkeen minulla on aina ollut Lugesteron, ja viimeksi siirron jälkeen lääkäri oli antamassa minulle Lutinus reseptiä, mutta olin ehtinyt jo hakea Lugesteronit, jotka hän oli kirjoittanut minulle edellisviikolla. Miehen kanssa katsottiin ihmeissään, kun lääkäri totesi vaan että aijaa, eikä sitten antanutkaan reseptiä. Mieskin sanoi negan jälkeen, että mitä jos ois vaan otettu se toinen tukilääkitys, oisko sitten natsannut?
 
Tsemppiä Pyykki siirtoon, hieno saalishan sieltä tuli :) Meille lekurit on aina hokenut, ettei se määrä vaan se laatu :)

Inmydreams itsellä on ollut käytössä kumpaisiakin ja itse tykkään enemmän lutinuksesta. Ei sillä on hoidon lopputulokseen ole merkitystä kummasta lääkevalmisteesta se keltarauhashormoni tulee, samaa tavaraahan ne on. Koostumus niissä eroaa. Lutinuksen pitäisi sutata paljon vähemmän, kun koostumus on erilainen. Mun mielestä ne on parempia, ei suttaa juurikaan, toisinkuin lugesteron, jota valui kokoajan pöksyihin. Lutinus pikkasen hinnakkaampi muistaakseni!

Hei te, jotka olette olleet lääkkeellisessä passissa, tapahtuuko siinä kuitenkin ovulaatio? Vai estääkö estrogeenilääkitys sen? Mulla progynova tabletit 2mg/aamuin&illoin ja sitten joskus tulee lutinus.. Onko siellä taustalla kuitenkin omaa hormonitoimintaa vaiko eikö?
 
Tiinuli isot pahoittelut sullekin :( Mutta mukavaa kesää elokuuta odotellessa!

Tanzzzku kysy ihmeessä noista jomotuksista ja vuodoista, eipähän tarvitse yksin murehtia! Ja samoin siitä PASista josko silti kerkeisit ennen taukoa...

Pyykki onnea perjantain siirtoon!

Tsemppiä vielä piinailijoille!!

Täällä onkin useampi PAS alkamassa :)
Omani tehdään luonnolliseen kiertoon, tuli ohjeet kotiin ja laskin että se olisi vko 24 tai 25 jos alkiot selviää sulatuksesta. Viime yönä heräsin painajaiseen että jokin verikokeen tulos oli mulla niin huono ettei paljon toivoa annettu ja oli ensimmäisetä kertaa mieslääkäri kenen kanssa juttelin. Ei ihan onnistu tämä kuukauden rentoutuminen kun ajatukset jo tulevassa ja pelko siitä ettei alkiot selviä : / On tämä kanssa yhtä pään-seinään-lyömistä joskus!
 
Heipä hei! Olen käynyt välillä lueskelemassa tätä palstaa ja nyt tänne kirjottaminen tuntuu itselle ajankohtaselta, jos joukkoon mahtuu? :)

Meillä siis edessä ensimmäinen ivf tässä kierrossa, tänään kp1. Yritystä takana muutama vuosi ja nyt edessä sitten viimeinen oljenkorsi kun muut hoidot eivät ole tuottaneet minkäänlaista tulosta...

Jännittää tuleva kun ei oikein tiedä mitä on odotettavissa, muutakun mitä täältä ja muualta oon lukenut aiheesta. Vissiin voi olla kivuliasta se munasolujen keräys? Lääkäri sanoi että saan esilääkkeet ja keräyksen aikana saan suonensisäisesti kipulääkettä ja tarvittaessa rauhoittavaa eli vois päätellä että todella kivulias juttu :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei
mahtuuko vielä yksi mukaan?Ensimmäinen IVF täällä alkanut synarela sumuttelulla viime viikolla.Taustalla endokysta toisessa munasarjassa(n.4 cm) , todennäköisesti tukossa olevat tuubat ja matalahko AMH-arvo(0,6).Mullekaan tuosta AMH:sta ei kerrottu muuta kuin että mun ikäisellä(32) se pitäisi olla korkeampi, mutta tilanne ei kuitenkaan ole toivoton.Julkisella puolella ollaan hoidossa.
Menkkoja tässä kovasti oottelen, että pääsisi 0-ultraan ja aloittamaan piikittelyt.
Synarelasta,onko se jollain muulla aiheuttanut pahoinvointia?Mulla pari päivää aloituksen jälkeen on ollut sellaista aaltomaista pahoinvointia monena päivänä.Mietin vaan että voiko johtua sumusta vai jostain muusta?
 
Mequ,onnea,oli varmaan ihanaa varmistua asiasta.

Tiinuli isot pahoittelut :'(

Tervetuloa uusille.

Sit omaa napaa...
Eli tänään oli punktio ja pelkäsin sitä nyt paljon enemmän kun viimeks,pulssi oli välillä kuulemma 100.Lääkäri ei meinannu saada kanyylia lainka paikalleen,siinä se pisin aika varmaan menikin...
5 solua saatiin,ja jos kaikki menee nyt ninku pitää niin pe aamulla on sit siirto...

Mut kyl olen tästä punktiosta paljon kipeempi kun viimeks,koko ajan sattuu ja juilii,missään asennossa ei ole hyvä olla.Hommiakin olis vaikka muille jakaa,mut nyt joudun kyl vaan olemaan ihan hissun kissun,on sen verta kova kipu...
 
Mequ onnea onnea onnea!!! :) On aina mahtavaa lukee + uutisia!! Yes!!

Tiinuli olen pahoillani :( Tsempit elokuun odotteluun!

Tervetuloa Jicca ja Inkku!! :wave: Jicca, punktion sattuminen ja sinun kipeytyminen on todella yksilöllistä. Ja ne lääkkeet jotka siihen saa, ni se on huippucoktail ja toimii!! ;)
Mulla itselläni esim. punktio, ja siitä toipuminen oli aika pala kakkuu, enemmän meni sen jännityksen piikkiin. kyllähän se inhalta tuntu ja vähä nippas, mut mä olin odottanu jotain ihan kamalaa!! Ja sit se oliki aika nopsaa ohi. Otin sen rauhottavan ennen toimenpidettä jonka ne anto. Ja antoivat myös kipulääkettä ennen toimenpidettä, ku sanoin et mua pelottaa ja jännittää.
Sitten taas jos luit Vanilin tekstin, niin noinkin voi olla..

Vanil toipumisia ja peukut ja varpaat pystyssä pe varten d:)b Leppäile vaa, ei ne hommat mihkää karkaa ;)

Ja ON:
Mua kävi itseeni mietityttää, et en ole kertaakaan nähnyt tän vuodon aikana yhtäkään lääkäriä, on vaan otettu tota verikoetta. Kai tää sit vissii iha normii on, et jos mulle olis tullu jotain komplikaatioita tms ni sit vasta lekuriin...:confused:
Tänään ku hoitsu soittaa (kävin siis eilen verikokeessa), aion, niinkuin johkunen ehdotit, kysellä, et ox normii ku mult tulee vuotoo vieläki aika ajoin, tosi vähän mut kuiteki. Ja toissapäivänä oli tällane vika kipukohtaus, joka edelsi aina vuotoja. Eilen ei oo ollu oikeestaa kipui olleskaa, mut pikkusta vuotoa kyl...
Ja tänään saan vissii tietää jatkoja!! Voi kun päästäs viel PAS ennen kesätaukoa!! Vaikka oikeesti uskon vahvasti et syksyyn se menee... :ashamed:

Ja johkuselle tsempit PAS:n odotteluun!! :) Inmydreamslle myöskin :)
 
Okei, hyvä vähän tietää mitä mahdollisesti on odotettavissa :p Eniten mua just pelottaa toi kanyylin laittaminen kun ei oo koskaan ennen ollu ja jääny jostain jonkun kertomasta että se sattuu ihan sikana :D Mulle käy varmaan samalla tavalla ku sulle Vanil...
 
Mequ onnea, onnea, onnea!!! :flower: Oli varmasti helpottava tunne! Olipas sulla todella varhainen ultra. Mulla vasta 28 päivä...

Tiinulille pahoittelut ja voimahalit :hug:

Vanil jaksuja punktion jälkeiseen olotilaan ja tsemppiä perjantain siirtoon!

Jicca ja Inkku tervetuloa mukaan!

Jicca punktio on kaikilla erilainen ja samalla henkilöllä erilainen eri kerroilla, koskaan ei voi etukäteen tietää. Mulla oli eka kerta todella todella kivulias ja nyt toinen kerta meni helpommin vaikka jännitin enemmän, kun tiesin mitä odottaa. Kanyylia yritettiin ensin laittaa kämmenselkään ja se teki todella kipeää. Sitten vaihdettiin paikkaa ja laitettiin käsivarteen, mihin ei oikeestaan edes tuntunut kun laitettiin. Kummallakin punkito kerralla olen toipunut todella hyvin. Kotiin päästyä ei juuri mitään tuntemuksia punktiosta. Nyt viimesellä kerralla ainut kipeä paikka muutaman päivän oli kämmenselkä, mihin tuli mojova mustelma. Tsemppiä koetukseen!
 
Viimeksi muokattu:
miles :hug: on se ihme, että ei teilläkään onnistunu: / Halauksia myös muille neganneille! Ja onnittelut plussanneille!

on: mut voi vaikka poistaa listalta tai jotain..sain jo tänään luvan lopettaa lääkkeet.. Eipä onnistunut tämänkään hoito, joten jättäydyn nyt taustalle nuolemaan näppejäni..suru on suunnaton! En tiedä miten jatketaan..
 
Voi Halle, olen niin pahoillani :( :hug: Tsemppiä ja jaksamista teille molemmille!!

Soittivat polilta äsken ja arvo on laskenu. Nyt se on nega. Ja kuulemma tapauskohtasesti lääkäri katsoo voiko jo seuraavista mensuista päästä siihen PAS:iin!! Hoitsu oli merkannu mun toiveen ylös ja iloittavat joko tänään tai huomenna!!
Taas saa vähä jännäillä, vaikka olen asennoitunut että se on syksyllä. Tai olen oikeastaan varma että se on syksyllä mutta toivoahan saa...huoh...
 
Nyt on sitten selkä kipeä.Ei voi isua ei maata ei seistä eikä kävellä...

Mahakivut pysyy hyvin panadolilla kurissa,mutta selkä kipu on ihan järjetön.Soitin äsken klinikalle ja kysyin onko normaalia ja sanoi et ei ole.Lepoa ja vettä vaan ja huomenna siirron yhteydes katotaan miltä näyttää..

Samalla sain tietää että 5 solusta 4 oli hedelmöittynyt,et nyt näyttää paremmalta kun viimeks,jos nyt vaikka saatas jotain pakkaseenkin.
 
HalleB suuret pahoittelut... Suru on varmasti niin suuri ettei sitä pysty käsittämään :(

TanZZZku miks ne laittais sut syksyyn asti odottamaan? Toivottavasti saat hyviä uutisia huomenna, ellet jo tänään saanut?

Tänään kävin ostamassa piikit, kevyet 293€ meni apteekkiin ja menee vielä lisää kun ensi viikon keskiviikon ultrassa selviää millä jatketaan... 100€ vielä niin tulee se lääkekatto vastaan, onneks. Jos jotain hyvää pitää ajatella siitä että menee seuraavakin askel mönkään niin eipähän lääkkeet enää maksa juur mitään :p Huomenna sitten aletaan pistely, taas. Millä te ootte pistellyt ja millasin annoksin? Onko suurimmalla osalla käytössä se ns. pidempi kaava? Me mennään sillä lyhyellä mun PCO-tyyppisten munasarjojen takia. Hieman pelottaa myös se mahdollinen hyperi... Tää kaikki on kyllä niin paskaa, varsinkin kun ei ole mitään takeita onnistumisesta :(

Tsemppiä sulle Vanil siirtoon! Onko toi 4 hedelmöittynyttä sellanen keskiverto määrä, vai millasia määriä niitä yleensä tulee? Mulla ei oo hajuakaan mikä on paljon ja mikä on vähän... Tietty yksilöllistä, niinku kaikki, mut onko mitään noin keskiarvoa?
 
voi ei HalleB :hug: ikävä menettää "vanhoja" palsta tuttuja, samoissa ketjuissa lun ollaan monta vuotta roikuttu. paljon haleja:hug:

tervetuloa uusille :)

ON: huomenna kolmas UÄ, gonalin annostus ollut koko ajan sama 112.5 IU saas nähdä millaset mollukat siellä on huomenna, viimeks oli vasemmalla muutama iso ja paljon pienempiä ja oikealla monta isoa rakkulaa.. jospa lähtis nukkumaan kun pitää aamulla aikasin taas lähtee ajamaan että on kahdeksaan oulussa, ilmeisesti jan aamuisin rauhallisemmin kun menee kaks tuntia ajaessa ja takas tullessa tulen puolessa toista tunnissa:) aikasin aamulla ei tarvi ohitella kuin muutama rekka mutta kun on just kahdeksan aikaan oulun moottoritiellä niin siellä on just pahin ruuhka menossa, 60 kymppiä körötellessä viimeisiä kilometrejä....
 

Yhteistyössä