**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

neuvolassa käyty tänää ja proteiinit taas plussalla,mut epäili et on vaa sen takia ku oli niin pieni näyte,mulla ku on nykyää ujo pissa :D hyvä et just tipan saan siihe neuvolan purkkiin.Painoa oli tullu kevyet 2,5kg/2vk,toivottavasti ei nyt mitää raskausmyrkytystä rupea tänne enää pukkaamaan :kieh:

Kukahan se oli jolta ne rinnat vuoti??No täällä on kans samaa vikaa,et heti jos on hetkenki ilman liivejä ni paita on märkä :|

Anri se kyseli liikkeistä,meilläki liikkuu toisina päivinä niin vähän et saa jäädä kuulostelee,et siel oikeesti on jotai elämää ja sit niin ku tänää et oksennus melkei lentää ku pyörii kaiken päivää :/ Esikoinen meillä syntyi 41+1 ja painoi 3495g ja oli 49cm.

Kahen kuukauden päästä meillä pitäis viimeistää olla pikkuinen sylissä :heart: ois sit 42rv täys,et ei oo enää pitkä aika,kestää vaikka päällää seisten =)

Meil on esikoinen ollu nyt lauantaista asti 40 asteen kuumeessa :( hyvääkin asiasta löytyy,äitee saanut huilia myös sohvalla,siellä sit yhessä lastenohjelmia kateltu ja nukuttu :heart: nyt näyttäs taas hyvälle,lähti jo päiväl lämpö nousuun,mut laski sit iteksee takas tonne 37 kieppeille ja kyl huomaa neidist et virtaa piisaa taas ku lämpö vähä laskenu :heart:

Kohta kattelee lemmen viemää,oon jääny ihan koukkuun siihen :D

Piitsi ja VilmaIisakki 33+3
 
No heippa taasen täältäkin;-)

Vauvan liikkeistä:
Täälläkin välillä niin hiljaisia päiviä, että hirvittää, sitten seuraavana päivänä yleensä kaamea rumba jatkuu mahassa.. Pasi kertaa olen jopa dopplerilla kokeillut, kuuluuko niitä sydänääniä, ja ovathan kuuluneet, onneksi =)

Maidon tulosta; Täällä ei vielä havaittavissa moista oireyhtymää, toivotaan, että sekin alkaa sitten kuitenkin lähempänä =)

Miulla piti olla huomenna aamusta neuvola, mutta... siirsin sitä.. En kehtaa mennä vaakaan, ennen kuin olen pari normaalia päivää viettänyt tähän väliin :LOL: Kummityttö oli 3 yötä yökylässä, ja tuo aika tuli syötyä sitten ihan riittämiin kaikkea moskaa... Täti olisi saanut halvauksen, joten minäpä reilukerholaisena sitten otin puhelimen käteen, keksin äärimmäisen hyväksyttävän syyn ja siirsin neuvolan perjantaille... :LOL: Joten nyt pari päivää elettävä niin kuin muutkin ihmiset... :whistle:

Mie olen tosiaan ollut jo viikon äippälomalla.. enkä meinaa keksiä yhtään mitään tekemistä.. Olen ommellut, katsellut telkkaria, käynyt koiran kanssa lenkillä sen mitä liukkailta olen uskaltanut... Tylsää... Jotain oikeaa ohjelmaa kohta jo keksittävä, en oikein osaa asennoitua tähän lusmuiluunkaan näemmä :LOL:

Mutta ihanaa päivän jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja väinö 32+6
 
Vähänks mä mietin mihin sivuille eksyin,kun oli niin muuttunu nämä. :whistle: Mies on nuorempien kanssa urheilukoulussa ja mä esikon kanssa kotona,niin on rauhallista hetken..

Mulla ei ole koskaan ollu raskausmyrkytystä.Mutta nyt on vähän turvotusta,piti kihlasormuskin ottaa pois.Luin tosta Heilin kirjotuksesta että näkyy valopilkkuja.Niitä mullakin on parina päivänä näkyny.Onko odotettavissa nyt jotain???Pissa on puhdas viime kerralla.Ens viikolla neuvola taas.

Meillä lapset on syntyneet:poika rv 39(3530g ja 59cm) toinen poika rv 38(3310g ja 50cm) kuopus,tyttö rv 40+4(3210g 49cm) Liikkeistä,selvästi välillä vaavi on hiljempaa,sitten on taas kunnon liikehdintää ja tönäisyjä.Tällä kaverilla on terävät kantapäät,auts!

Meillä on piha kun luistinrata,ei paljon huvita ulkoilla,tosin en mä pystyiskään,heti alkaa mahaan sattua!Painoa on tullu tähän mennessä 8kg,mutta ehtiihän se vielä nousta. :| Mahan kokokin alkaa olla ihan kiitettävä.Rv 31+5 oli sf mitta 30.Tytöstä oli viimesillään,vika merkintä 32.Kuinkakohan isoksi sitä tällä kertaa paisuu. :p

Vielä kun saisi oman mahan toimimaan säännöllisesti,nyt toimii kun huvittaa.Kaiken näköstä kokeillu,tänään hain Liinus rakeita.Vettä yritän juoda enemmän(tosin pissalla saa juosta muutenkin)nytkin istun tässä vesituopin kera.


Vishy ja masuvauva 32+4
 
veroprosentista
löysin juuri pankista saadun korko lapun. sen mukaan maksetaan tämän vuoden aikana yhteensä melkein 10 000e korkoja vaan. eli mun osuus on siitä melkein 5000 euroa-
luin että tilsulla oli ollut pienempi osuus ja ensiasunto meillä myös nyt maksussa :D
eli onkohan toivoa saada veroprosentti tosiaan nollaan.
olisi aika huippua kyllä :wave: *toivoo*

pari päivää olen voinut huonosti, olo ihan kamala ollut ja selkä. se on ihan pas.kana :ashamed:
saas nähdä loppuiko mun työnteko tähän? :/
no, päivä kerrallaan.

pian uniaika pojilla- pääsen itse myös ;)
 
Terveiset ultrasta =) Siellä "Jysky" mutristeli suutaan ja potkiskeli kovasti. Painoarvio tälle hetkelle oli 1600-1700 grammaa ja painoarvio laskettuna aikana 3300-3400g. Ja pää alaspäin siellä köllöteltiin, toivottavasti pysyykin silleen. Olipa taas ihanaa nähdä pikkuinen "livenä"!

Sairaslomaa lääkäri kirjoitti äippäloman alkuun saakka. Ihan kivaa saada olla kotona ja lepäillä, ilman työstressiä, tosin välillä meinaa tekemisen/seuran puute iskeä. Kaikki kaverit kun asuvat toisella puolella Suomea...

Joku kyseli täällä vauvan liikkeistä. Meillä tämä maha-asukki tuntuu olevan kovin liikkuvaista sorttia, liikkeet tuntuu voimakkaina ja niitä on usein ja paljon. Välillä voi mennä pari tuntia ilman suurempia liikkeitä, silloin sitä jo melkein ehtii huolestumaan =)

Jospas sitä menis vaikka lepäilemään, päivällä rampattiin niin kovasti sen lääkärin jälkeen kaupoilla, että mie oon ihan kuitti...
 
tulipa yht´äkkiä iltapalaa syöden mieleen ikävä muisto.
tasan vuosi sitten edellinen vauva meni kesken- nyt pikkuinen enkelinä :ashamed:
jotenkin sitä on vuosi mennyt nopeasti ja itkuksihan tuo iltapala taisi mennä.. :'(
ehkä kaikella oli tarkoituksensa ja nyt odotellaan uutta pientä aarretta meille syntyväksi. :heart:

anteeksi ikävä asia, oli pakko saada purkaa jonnekin.. mies ei halua kuulla koko asiasta enään mitään joten teille se tuli kerrottua :ashamed:

hyvää yötä kaikille, mulla taitaa itku päästä kohta uudestaan ellen kömmi sänkyyn peiton alle ja käy nukkumaan.
olette ihania kaikki :hug: :wave:
 
PulttiBois :hug:

Iltaa vaan kaikille!
Mä oon ihan puhki, tää muuttaminen on kyllä kamalaa. Tai eihän me siis muuteta varsinaisesti kun parin viikon päästä, mutta pikkuhiljaa viety jo jotain kamoja ja tänäänkin olin uudella kämpällä vähän siivoilemassa. Ihanaa toki muuttaa, mutta ottaa tosi koville tän mahan kanssa. Eilen tuli päivän päätteeks ihan järjetön pistävä kipu alavatsaan kaikesta huhkimisesta... noh pitäis yrittää ottaa vähän rauhallisemmin, mutta kun ei millään malta.

Liikkeistä joku kyseli: Mulla mahassa kunnon jalkapalloilija, tuntuu ettei nuku ikinä vaan jatkuvasti meno päällä. Meillä tytsy syntyi rv 43+jotain ja painoi n. 3600 ja risat. Poitsu syntyi rv 40+1 ja painoi 3500 g ja risat.

Nyt iltapalalle!

Lilja (32+6)
 
Pulttis :hug:
ja vielä tosta vero%sta, sehän ei oo pelkästään teidän koroista kiinni vaan myös siitä mitä sä tuut saamaan rahaa.. eli jos saat ihan sika isot äippärahat niin ei pakosti ole 0% vaikka korkoja olis miten paljo. Mutta siis kyllä se varmaan alle 10 menee kun on noin hyvin korkoja.

Liikkeistä mulla kans vaihtelee.. mut kuuluu asiaan, aina silti tulee se 10 liikettä illalla kun alan laskemaan.

ja edellisten lasten syntymäkokoja joku kyseli, mulla poika painoi 3110g, pituutta 50cm ja py 36,5. niin ja rv 40+4 syntyi. (tosin alkuperäisen la:n mukaan syntyi rv 39+6 - sitä siirrettiin 5 päivällä mutta kuulemma enää ei noin pienestä siirretä laskettua aikaa.. ainakaa Tampereella)

Vishy mulla viime odotuksessa välillä vilkkui tähtiä silmissä, jos verenpaine nousi hetkellisesti korkeaksi. Saattaa myös viitata myrkytykseen.... Toivottavasti sitä ei kenellekkään tule.

Rintojen vuotamisesta, mulla ei vuoda.. onneksi. Eikä vuotanut esikoista odottaessakaan. Varmaan jos puristaisi niin tippa tulis, mut ei valu. Kyllä sitä maitoa silti tuli ihan liiaksikin sit kun sen aika oli. Et ei huolta, ei ole merkki maidontulon määrästä tai sen vähyydestä tuli sitä maitoa odotusaikana tai ei.
 
Pulttis halaukset täältäkin! Pidä mielessä että nyt olet jo näin pitkällä uuden elämän ihmeen kanssa.

Mulla oli tänään myös neuvola. Herkuttelua oon edelleen rajoittanut ja karkkilakossakin ollut jo 7 viikkoa mikä on tällaiselle karkkihiirelle tosi hyvin. Painoa oli silti vaan tullut yli 1kg/vko :/ Kuulema kilon verran voisi olla ihan nestettä vaan. Nyt onkin tuota turvotusta alkanut siis esiintyyn niin, että ihan silmin huomaa. Pissa kuitenkin ok!

Pyysin neuvolantätiä antaan kokoarvion pojusta käsituntumalla ja oli että yli 2kg mutta vain ihan vähän päälle. Meille tuli kutsu tän viikon perjantaille sinne kokoarvio-ultraan niin saas nähdä onko lähelle. Peppu oli ihan kylkikaarien ja keuhkojen "välissä" tosi ylhäällä ja pää tuntui edelleen aika ylhäällä lantiossa kellumassa. Ootan kyllä että vähän laskeutuisi koska mulla on nää kylkiluu-kivut ihan järkyttävät, samoin kuin närästys!

Jo-hanna Teillähän on pikkuinen ihan mukavan kokoinen ja näyttäis hyvältä koko tuohon laskettuun aikaan. Mua vielä pelottaa tuo meidän perjantain tuomio...

Piitsi Ai sulla on ujo pissa :D Mulle taas kävi tänään niin, että vitkuttelin kamalasti vessaan menoa samasta syystä, että jos ei sitten pissa riitä neuvolassa. Noh, mulla meinas kans ujostella ja kun lopulta sain tulemaan niin melkein kaikki meni kupin ohi :ashamed: Koitin kovasti sihdata mutta kun enhän mä sinne mitään näe. Meillä ei oo edes neuvolassa käytössä sellaisia isompia kuppeja joihin voisi ensin pissata ja siitä kaataa osan sitten näytepurkkiin. Ärsytti kun meinas kalliit pissatipat mennä ihan käsille...

Tilsu 31+4
 
Täällä kans välillä myllerretään oikein kunnolla (tuntuu et tekee kuperkeikkoja) ja toisinaan ei sit liikuta yhtään..
mitään hajua mulla ei oo miten päin tyyppi majailee, kun ei oo neuvolassa sanoneet ja itekään en osaa arvioida.. eikä mul oo mitään koostakaan sanottu.. mut ehtiihän tässä vielä..
kuus päivää ois töitä jäljellä .. ja sit pidän noita kesälomia pois ennenkun alkaa "pitkä loma"
30+2
 
Meillä on kanssa niin kova myllerrys ja aika tasaisesti kyllä melkein koko ajan. Juuri eilen miehen kanssa mietittiin, että mahtaa olla sitten omituista, kun masua ei enää ole. Äitiyspakkaus tuli vihdoinkin eilen ja pestiinkin sitten jo melkein kaikki. Kelan päätös ei ole tullut vieläkään!! Soitin sinne taas eilen ja vastaus oli jälleen kerran: "sinulla on laskettuaika vasta huhtikuussa, teemme vasta maaliskuun alun laskettuja aikoja" miten tämä voi olla mahdolista, paperit ovat menneet tammikuun alussa!
 
moi, tästä se alkoi mun tylsyys..
mies kotona vasta pe illalla myöhään joten me ollaan nyt sit kotimme vankeja ihan kirjaimellisesti ku poika niin kuumeessa ettei ulos voi oikee mennä. onneksi on netti. (kop kop) tosin viimeksi ku mies oli oulussa niin eiköhän kahtena iltana just sillon ollu netti kiinni. kiitos soneran.. että joo, jos vaan netti pelaa niin minä roikun netissä paljon. ei täs oikee muutakaan tekemistä ole. mulla on kannettava kone ja tässä nytki parhaillaan vietetään "laatuaikaa" potilaan kanssa. potilas katsoo tuomas veturia ja minä palstailen :) olkaahan aktiivisia että mulla on paljo luettavaa ja kommentoitavaa. ootte mun lähes ainoa tie ulkomaailmaan seuraavat päivät. olettaen siis että pojalla kuume jatkuu. ainaki vielä on kiitettävän kuumeinen.

mahavauvan liikkumisesta piti vielä kirjoittaa että mulla enempi on nykyään semmosta punkemista, aina ku istun niin tuntuu pylly ihan tossa kylkiluitten alla ja sit alempana lonkan päällä joku, olisko pää.. puskee tosi kovaa vastaan jos istun liian rytyssä. mietin eilen ku ajelin autolla kauppaan että saas nähä miten menis vielä pitee automatka. tarkoitus olis vielä 8.3. mennä pohjanmaalle ku mun paappa täyttää 90-vuotta ja on isot sukujuhlat tiedossa.

no joo, mä palaa taas....
 
Huomenta

Voi kurjuus anuuu ku poikas on kipeenä :hug: Mut onneks on netti. Nyt tää meidän läppärikin toimii. Mut nyt jos sammutan ni tekee taas niitä päivityksiä ja sit ei lähde pelittämään kunnolla :kieh:
Pitää kyl kohta soittaa sinne fujitsun huoltoon ja selostaa sinne tämän koneen stoori :whistle:
Mä meinasin ja et uskaltaakohan sitä vielä pitemmälle auto matkalle lähtee tän mahan kanssa :/ Meinasin et jos hiihtolomalla menis käymään hyvän ystävän luona, matkaa tulis n. 125km/suunta. Ja sit ku toi nukkuminen on nykyään yhtä :headwall: ni ei taas viittis jäädä yöks, mut katotaan nyt mite lyylin käy :LOL:
Päivän jatkoja palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 30+2
 
Lyy
Kertoisiko joku, mistä tuota vero%-asiaa kannattaa kysyä? Meilläkin on yhteinen asuntolaina, joten myös puolet koroista ovat minun B)
Essi- Kävin KELAlla raskauden alussa kyselemässä asioita, koska opiskelen ja teen töitä yhtäaikaa. Minulle sanottiin, että he voivat laskea päivärahan vasta, kun koko 6 kk on tehty toisin sanoen päätös syntyy samoihin aikoihin, kun jään äippälomalle. Eli minulla siis tulee se päivärähä kuuden kuukauden mukaan... En sitten tiedä niistä viime vuoden tulojen mukaan tehtävistä päätöksistä. Milloin olet jäämässä äippälomalle vai joko olet?
Osaatteko kokeneemmat kertoa, miten KELA maksaa nämä tuet? Kerran kuussako? Mikä on maksupäivä?

Minä jouduin käymään viime viikolla neuvolassa päänsäryn takia. Verenpaine oli vähän koholla, mutta pissi oli onneksi puhdas. Lepäsin sit yhden päivän kotosalla ja eikun taas liikkeelle;) Tällä viikolla sitten kontrollikäynti ja ensi viikolla normaali neuvola-aika :whistle: Tuntuu, että saa koko ajan juosta siellä. Minulla tuntuu kanssa välillä valopalloja vilisevän silmissä... Pitää vaan yrittää ottaa rauhallisesti. Vähän pelottaa raskausmyrkytyksen mahdollisuus :ashamed:

Mutta tässä taisi olla kaikki tällä kertaa... Ihania odotuksia kaikille :flower:

Lyy ja tasan 30 rvk poitsu

p.s. onko kukaan uskaltautunut hiihtoladuille tänä talvena??? :D
 
anu paranemiset pikkupotilaalle :hug: mutta sitä piti kysyä että muistatko millonka se uusi lastentarvikeliike ois avautumassa?

liikkeistä mulla tuntuu teräviä, nopeita liikkeitä alamahassa (varsinkin jos rakko on täynnä) ja sitten on punkemista tuossa kylkiluiden alla. yhtään en tiiä onko poika perätilassa vai raivotarjonnassa, sen verran epäselviä on välillä liikkeet. mutta usein on niin että iltasella vasta alkaa kunnon show, päivällä ei liiku niinkään varsinkaan jos ite olen liikkeessä. ymmärtäähän sen, se keinunta pistää nukuttamaan.

meillä on tyttö alkanut nyt nukkua melkeen joka yö kli 21-08 :heart: enkä valita! ja huomaa että jos jää päiväunet välistä niin se lyhentää sitten yöuniakin. saapi kattoa miten käy,tänään ois päiväuniaikaan justiinsa neidin 2v-neuvola :whistle:

mä soitin veroprosentista suoraan siihen valtakunnalliseen numeroon jonka Anu jo aiemmin antoi.
 
vuotaraaputin vip-avajaiset on kuulemma 8.3. ...törmäsin ruova yrittäjään puistossa yksi päivä ja sanoi että jos kaikki menee aikataulun mukaan niin tuollon olis semmoset tuttujen avajaiset ja sit viralliset tietenki heti sen perään, max viikko tuosta. Muillekin tiedoksi, Tampereen Kalevan Prisman viereen avataan maaliskuussa uusi lastentarvikeliike!!! ihanaa, saadaan vähä kilpailua/valikoimaa tännekin!

Lyy käyppä www.vero.fi ja sieltä osaan verokortti jossa on se valtakunnallinen numero mistä saat yhellä puhelulla uuden verokortin suoraa kelaan. helppoa

Baby dream toi 125km on vielä onneksi kohtuullinen ajomatka. Vaikka tietty samalle päivälle se ees taas tekee jo 3 tuntia helposti.. Tosin en muista miten sulla oli se la, eiks pääsiäinen ole siinä 20.3? että jos on huhtikuun puoles välis tai lopussa niin lähtisin ehdottomasti. Meillä ajomatkaa on 3h Pohjanmaalle missä ne juhlat olis. Ajetaan tietty pe-su ja la olis juhlat. Se olis aika tasan kk ennen mun laskettua aikaa eli taitaa olla vielä niiillä rajoilla... muistelen et neuvolassa olis viime odotuksessa sanottu että 1kk ennen laskettua aikaa olis hyvä olla noin tunnin ajomatkan päässä kotoa.. Pitempi ajomatkahan täryyttää niin et voi käynnistää synnytyksen ja jos näin käy niin on ihan kiva olla lähellä sairaalaa....

Ahaa, ny pitää mennä laittaa muumit potilaalle.
 
juu
Heips, eilen oli neuvola ja jännitti kovasti että onko paikat pehmenny/auennut, lääkäri otti enste näytteet ettei vaan tulehdusta (mullahan nyt pari viikkoa supistellu enempikin). Samalla siinä kysyi että tuleeko valkovuotoa, sanoin että kyllä, välillä tuntuu ihan että ihan lorahtaa, lähti sitten hakemaan jotain näytteenottojuttua ja kertoi sitten vasta jälkikäteen että hän tutki ettei vaan lapsivettä ole ne loraukset, ei ollut.. Ja paikat oli onneksi ihan ok, eli 3cm ja kiinteä. Ultrallakin kurkkasi että lapsivettä on tarpeeksi ja kun kysyin missä asennossa siellä ollaan, niin poikittainhan pikkukakkonen siellä oli - ilmankos on välillä toinen puoli aivan pinkeänä! Painoa oli tullu 300g /vko, hemppa oli ok mutta verenpaineet on vähän noususuunnassa, ja pissassakin oli aavistus proteiinia. Lääkäri ois kirjoittanut saikkua jos oisin halunnut mutta sanoin että ei kiitos, haluan olla töissä niin pitkään kun mahdollista! Ja unohin sitten kysyä että voinhan jatkaa uimista, mutta kai se on ihan ok kunhan ottaa rauhallisesti... Torstaina voin soittaa ja kysyä tuloksia niistä näytteistä, toivottavasti ei ole mitään tulehduksia. Kun nousin siitä penkistä ja sanoin että huh helpotusta, että oli ok, mulla ihan jännitti, sanoi lääkäri että no niin hälläkin! Mukava asiallinen mieslääkäri.

Hehe, hauska kun kirjottelette noista pitkistä ajomatkoista, me pohjoisessa asuvat kun lähdemme synnytyssairaalaan niin sinnehän tulee mulla matkaa vähän vajaa 300km - esikkoa lähdin ambulanssilla synnyttämään (synnytys käynnistyi supistuksilla ja rv 38+2) ja ihan hyvin onneksi kerittiin, olin sairaalassa klo 14 ja tyttö syntyi 17.30 - sehän kieltämättä jännittää kun aika lähenee että mitenhän se tällä kertaa käynnistyy ja ehditäänkö ajoissa sairaalaan. Juuri joulun alla syntyi täällä yksi lapsi ambulanssiin matkalla...
 
Moikka kaikille!

Täällä oli joku jo kaipaillukin. :hug:

Kaikki on kunnossa, yöunet vaan on nyt karannu jonneki muualle.. Ollaan tässä miehen kanssa kovassa asuntokuumeessa ja ollaan nyt pähkäilty asuntoasioita kovasti.. Vielä ei oo ratkaisua tehty suuntaan eikä toiseen..

Edelleen käyn töissä :ashamed: , ei se vaan oo niin helppoa hypätä tälläsestä oravan pyörästä pois, joka on kestäny jo vuosia.. No kolme päivää enää töitä, sopimus loppuu sunnuntaina virallisesti ja perjantaina jo työt. Sit en oo uutta sopimusta kirjoittanu, vaikka mun unelmien työpaikasta tarjottiin lyhyttä sijaisuutta, mut en enää riskeeraa. Viimeset vuorot teen ja poistun työelämästä toistaseks tuntemattomaksi ajaksi.. Eli maanantaista eteenpäin mä liityn sairauslomalaisten joukkoon..

Tänään olin taas ultrassa, jossa kontrolloitiin lapsiveden määrää. Ultrauksen aluksi sain heti sydämen tykytyksiä kun lääkäri vaan hiljaa ultras ja näin itseki et vauva vaan makaa liikkumattomana paikallaan. Sit lääkäri kysy et onko tää liikkunu millon viimeksi. Mä sanoin että hyvin vähän, tää on ollu koko ajan hyvin rauhallinen kaveri.. Onneks tää sit ymmärsi alkaa liikkumaan.. Lääkäri harvinaisen epäselvästi kertoi että lapsivettä on paikotellen normaalisti ja joissakin kohdissa tosi vähän ja lopuksi kuitenki sanoi ettei pysty määrittelemään mikä on normaalia ja mikä ei. Otapa tästä selvää. Vauva oli kuitenki kasvanu, joka mitaltaan vastasi aikaansa, paitsi pää oli edelleen pieni, niin ku se on ollu tähänki asti. Painoarvio oli noin 1400-1600g eli keskikäyrällä kasvaa. :heart: Vauva oli heittäny voltin ja on nyt siis perätilassa.. Toivottavasti kääntyy ittekseen.. Uusi kontrolli on kuukauden päästä, katsookohan ne sillon taas lapsivesimäärän ja pään kasvun..

Tästä tais tulla aika romaani.. Mut mä lähden kahville ja takas tuonne sairaalaan, tällä kertaa töihin.. Viimeisiä työpäiviä viedään..

sh07 rv 29+6 (huomenna jo rv 30 uskomatonta)
 
sh kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa,onneksi nyt kuitenkin ultrassa kaikki hyvin,kai?ei toi lääkärin kommentti ollu kuitenkaan mitenkään mieltä ylentävä.
Onneks sulla ne työt ne nyt loppuu ni pääset kunnolla huilimaan ja muistahan ottaa varovaisesti,että pikkuinen pysyy vielä monta viikkoa masussa :heart:

anuuu pojalle :hug: ja äiteelle kans jaksamista.Meillä just tuosta kuumeesta selvitty ja kiva onkin ku taas virtaa piisaa :heart:

Pulttikselle :hug: en voi ees kuvitella mille susta tuntuu :'(

Piitsi ja VilmaIisakki 33+4
 
Liikkeistä, täällä välillä kauhea jyske ja välillä taas todella rauhallista. Aina kun lähden ajamaan autolla alkaa kauhea meno =) , näin on ollut rv 16 asti. Onkohan meille tulossa pieni rallikuski :LOL:

Diettiä olen täällä kovin yrittänyt noudattaa, välillä maistuu niin puulle, kun tekee mieli kaikkia herkkuja. Olenkin antanut itselleni luvan herkutella kerran viikossa, ei se voi vaikuttaa mitään noihin sokeriarvoihin, kai...?
Eilen palautin synnärille tuon verensokerimittarin, millä mittailin 3 päivää ja tulokset. Ne oli lääkärin mielestä ihan ok, vaikka jokunen korkea arvo siellä olikin. Vaavista otettiin sydänkäyrä. Vaavi hermostui niin kovin siitä laitteesta, että rupesi poukkoilemaan edeatakas :LOL:
Mutta käyrät olivat onneksi ihan ok. Sitten lääkäri ultrasi, lapsivettä oli ihan normaalisti ja painoarvio 1700g. Oli kuulemma hiukan käyrien yläpuolella, mutta ei hälyttävästi.
Kahden viikon päästä olisi taas kontrolli ja paastosokeriarvon mittaus.

Nyt kauppaan :wave:


Tuima ja masu 30+4
 
Kiva [/b]sh07 et kaikki kunnossa ja et sulla on enää vaan pari päivää töitä :hug: Ei se oo kyl helppoo irrottautua töistä jos on niin sanotusti ollu koko ikänsä työelämässä. Tiedän kokemuksesta mut hyvin tää aika on nyt kotosalla mennyt aina välillä ;)
Mä kuu oon kokki ammatiltani, ni se on ja raskasta hommaa, on painavien kuormien purkua, tavaroiden nostelua ja seisomista koko vuoron ajan |O Mut se siitä nyt ollaan mammalomalla ja tehköön muut sillä aikaa työt :D Kyl niihin sit kerkiää palata ku on sen aika ;)
Jos menis keittämään päiväkahvia :p
Niin tästä läppäristä vielä kerran, soitin sinne huoltoon ja sanovat et mitä tehdä ja tein ni katotaan nyt vieläkö temppuilee :kieh:
 
Hei vaan kaikille...

En ole päässyt pitkään aikaan kirjoittelemaan tänne mitään. Olen ollut jotenkin laiska istumaan koneen ääreen töiden jälkeen ja viikonloppuisinkin on tullut keksittyä kaikenlaista tekemistä.

Nyt sitten olen ollut maanantaista lähtien kotosalla parantelemassa flunssaa :snotty: ja nyt alkaa taas elämä voittamaan =) Pikkanenkin on ollut todella aktiivinen nyt sairastelun ohella, mikä on tietenkin antanut vähän enemmän voimia pikaiseen parantumiseen...

Eilen oli jälleen neuvola ja kaikki oli hyvin, vaikka itse jo vähän epäilin proteiinia pissanäytteessä. Kohdunpohjan mitta ei ollut nyt kasvanut samassa tahdissa kuin tähän asti, mutta kuten lääkärikin sanoi viimeksi, että hän ja terveydenhoitaja saattavat mitata hieman eri kohdista tuon mitan. Joten en nyt lähtenyt moisesta ylimääräistä stressiä ottamaan ja kun silti mennään vielä käyrien mukaan. Painoa oli tullut vain jotain 400g/vko, joten sekin oli hyvissä kantimissa. Kyselin myös terkkarilta, että miten päin se pikkanen tällä hetkellä köllöttelee. Silloin oli ihan poikittain ja tilaa on kuulemma vielä kunnolla heitellä kuperkeikkaa ja kääntyillä. Kyllähän tuolla mahassa taas eilen heitettiin kuperkeikkaa ja tänä aamunakin. Mutta epäilen, että taas viihdytään kovasti poikittain....

Pinnasänkykin tuolla odottelis kokoamista, mutta täytyy odotella vielä viikonloppuun, että on saanut voimat takaisin flunssan jälkeen. Kovasti tässä jo odottelee äitiysloman alkua, mutta kuukauden pvät pitäisi vielä jaksaa uurastaa.

Odottelen, että äiti tulis kyläilemään ja katsomaan mitä kaikkea olen innoissani tänne kotiin jo hankkinut. Tuntuu, että hankittavien tavaroiden/tarvikkeiden lista on silti vielä pitkä. Onneksi tietyt tavarat/tarvikkeet on äiti lupautunut ostamaan, joten ne voi viivata yli.

Mulla on tässä kanssa ollut vähän samat tuntemukset kuin sulla Pulttibois, viime vuonna tähän aikoihin mulla alkoi keskenmenon oireet tulla esille. Itse asiassa huomenna olis tasan vuosi, sillä se oli ystävänpäivä kun mulla alkoi pieni tiputteluvuoto ja loppujen lopuksi tuli emätintulehdus ja vasta ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Kyllä tässä vähän tuntuu ikävältä juhlistaa huomenna ystävänpäivää ja pieni pelko persuuksissa, kun huomenna pitää mennä sairaslomilta töihin. Täytyy vain toivoa, että pikkanen myllertää huomenna oikein kunnolla ja pitää mun ajatukset ihan muualla

Nyt täytyy jo mennä tekemään jotain ruokaa...

Tikru77 ja pikkanen 29+0
 

Yhteistyössä