** HUHTIKUISET 2010 **

Ei hitsi, alkoiko mulla jo menkat? :eek: Tulee ihan kirkasta verta, vaikka jälkivuoto on ollut usean viikon todella niukkaa eikä verta ole tullut juuri lainkaan. Kipuja ei ole. Mulla oli jotain tuntemuksia jommassa kummassa munasarjassa jokin aika sitten, mietinkin silloin että onko ne oviskipuja.

Niin ja siis milla lailla teillä on vaikeempi imettää oikeesta kuin vasemmasta rinnasta? :eek:

Empuuu ja Joel 5vk3pv
 
Oikeasta rinnasta munkin on vaikeampi imettää, ote hankalampi saada, mutta siitä kyllä tulee paljon enemmän maitoa kuin vasemmasta :whistle:

Ehkäisyä en oo kunnolla vielä miettinyt. Pitääkin siitä jutella tiistaina jälkitarkastuksessa. Mitkään hormonaaliset ei mulle sovi aurallisten migreenien takia ja kierukkakin tuntuu jotenkin epämiellyttävältä ajatukselta. Luotetaan siis imetyksen voimaan B)

Jälkivuoto näyttäisi vihdoinkin olevan loppunut =)

Hikkaa n yleensä ari kertaa päivässä. Tulee tietenkn juuri silloin kun on väsynyt ja nukahtamaisillaan :kieh:

Poppeliini ja poju 5½ vkoa :heart:
 
Huomenet.

Kauppassa pitäs lähtee pikaseen ppyörähtää, kun jätkäkin nukkuu. Oli pakko tulla vaa äkkiä kommentoimaan.

Täällä kans pidetään sitterissä sillon kun viihtyy siinä ja poden huonoa omaatuntoa. Mutt pakko ajatella asiaa niin, ett sillon pystyy hyvin tekemään muuta eli vähän kotihommia.

Täällä imetys on taasen hankalamppaa vasemmasta rinnasta. Siitä vasemmasta tulee muutenkin vähemmän maitoia kuin oikeasta. TOsin mulla on nännit muutenkin sellaset, ett jätkän on hankala ottaa kiinni tai ainaki pienempänä. Ja nyt kun on syöny tuttia ja tuttipullosta niin tuntuu, ett toi ei osaa enää ottaa rinnasta samalla tavalla kiinni kuin ennen. Eli huono imuote ja sit päästää sata kertaa syönnin aikana irti. No mulla on maito muutenkin kai vähenemään päin, kun tuttelia joutuu ainakin illalla antamaanl isäksi, välillä muulloinkin.

Hikka vaivaa täälläkin. Pienempänä oli tosiaan useammin, mutta nyt on vähenemään päin. Valehtelematta melkein joka päivä vähintään kerran sitä vielä esiintyy.

Annettin D-vitamiinia hetki, mutta lopetettiin kun tuli masuvaivoja. Neuvolassa edelleen väittävät kiven kovaa ettei niistä tule niitä, mutt kyllä tulee! Kai ne niin väittää siks, ett ihmiset antas D-vitamiinia vauvoillensa.

Meille ei tosta rotavirusrokotteen sivuvaikutuksista kerrottu mitään. Olinki siks vähän ihmeissäni ton jätkän kans viikon. Mutta tää netti ja nää keskutelupalstat sit mulle paljasti syyn. Tai se MaMa74n kommentti.

Myöhästyneet synttärionnittelut Empuuu :flower:

Olikoha vielä jotain muuta kommentoitavaa. No ei muista nyt.

Tasan kahden viikon päästä tUittu saa oikean nimen ja pitäs opetella sit uus nimi. Tuittu jää muistoksi vain :)

JääKyynel ja :heart: Tuittu tänään 2kk :heart:
 
Empuuu ja muutkin, Manducan pukemisesta on juutuupissa paljon klippejä, esim. tässä yksi:

http://www.youtube.com/watch?v=QrgP87fRnE8&feature=related

Itelläni oli alkuun se ongelma, etten millään yltänyt siihen ristiselän solkeen, mutta sekin ratkesi, kun tajusin että pukiessa ja riisuessa pitää ne pikasoljet olla löysällä (ne jotka se nainen kiristää viimeiseksi, ne kylkien kohdalla olevat) - silloin yltää hyvin. Itse teen monesti silleen, että kun olen vyötäröltä laittanut kiinni, niin polvistun sohvan eteen ja levitän repun siihen, ja siinä sitten sovittelen vauvan reppuun. Ite kun olen lyhyttä sorttia, niin se omien jalkojen päällä laitto ei välttämättä ole paras mahdollinen, kun vauvan pää sitten meinaa roikkua.

Oliko videosta apua? Onko sulla Empuu joku erityinen kohta siinä pukemisessa mikä on hankalaa, vaiko ihan yleisesti koko homma? Kysy vaan vielä jos ei meinaa onnistua! Hyvä kapinehan se on kun vaan käytön saa sujuvaksi =)

Mä aina sujuvasti vastailen eri paikkaan missä on kysymys esitetty :whistle: :ashamed:
 
stoppis Kiitti videosta. Ongelmana on lähinnä se, että jos yritän laittaa vauvan manducaan noin kuin kuvassa, niin vauva pää ei mahdu kyytiin, vaikka en käyttäisi sitä vauvaosaa ja avaan sen vetoketjunkin. En mä uskalla venyttää tuon jalkoja noin levälleen :ashamed: , ja sit kun tuo vielä suoristaa jalkansa, kun mä meinaan saada sen reppuun. Nukkuessaan tuo pitäisi varmaan siihen laittaa, mutta ei se ole aina mahdollista. Tulee hiki ja alkaa kiukuttaa kun yrittää, molemmille. :( Tuota sohvan hyväksikäyttösä voisin kokeilla minäkin. Pituutta kun on hurjat 158cm, niin ei tuo pötkylä oikein mahdu jalkojen päälle. :D Pitäis joku päivä ottaa projektiksi harjoitella tuota, mutta Joel saa kuitenkin raivarit.

Miehen vanhemmat kävi kylässä, ja mummi jaksoi pitää vauvaa sylissään niin kauan, että vaavi nukahti. Siirto sylistä sohvalle onnistui, joten jospa mä pääsisin nyt suihkuun! =)
 
Jees, mä sain nukkuvan vauvan Manducaan ihan yksin. B) Hankalinta oli saada toi takaremmi kiinni. |O Vauva istuu tuossa "pienentäjässä" vai mikä onkaan, ja se pidentäjävetskari on auki, käytettiin sohvaa apuna. Kiitti stoppis! :D
 
Meidän tytöllä on varmaa jokin allergia. :/ Naamaan ilmestyny tosi pahannäköinen ihottuma!
Myös vatsa vaivaa niin, että kesken syönninkin huutaa. Huomenna soittelen neuvolaan, että tarviiko tulla ennen torstaita näyttään (sillon olis lääkäri). Jos tolla nyt sit on allergia niin jää kyllä äidinmaito pois, musta ei oo imetysdieettiin.

Imetys sujuu enää vain öisin. Enää en edes tarjoa rintaa päiväsaikaan. Oma mieli keveni huomattavasti kun ei tarvi sressata ton imetyksen kanssa.

Täälläkin hikkaillaan vähintään kerran päivässä. :)

Jälkivuoto näyttää mullakin jo loppuneen. Ei kyl pitäis nuolaista ennen kuin tipahtaa. :whistle:

Ehkäisyksi mä valitsen minipillerit. Tutuin vaihtoehto sinällään kun aiemmin käyttäny yhdistelmäpillereitä.

Mutta juu.. Tällanen nopee katsaus. :)

Feles & neiti 1kk 9pv <3
 
Feles Täälläki oon ottanu nyt sen asenteen etten ota stressiä imetyksestä. Toki imetän niin paljon kuin mahdollista, mutta tutteli ei ole pois suljettu juttu. Helpottaa meidän elmää, koska mies voi sitten tuttelia aamuisin antaa, kun antaa minun nukkua...tai tarvittaessa muulloinkin. En tiedä miksi podin huono omaatuntoa tuttelin annosta jossain vaiheessa, mutta nyt olen tuosta ajatuksesta pääsemässä yli :ashamed: Neuvolassakaan kun ei pahana asiana tätä pidetä, niin keventää omaakin mieltä tosi paljon. Tosin pakkohan niiden on siellä ymmärtää, ett jos oma maito ei riitä tyydyttämään nälkää niin pakko tuttelia antaa :) NYkyään siis meidänkin taloudessa annetaan tuttelia enemmän :)

Kysymys noista KANTOREPUISTA. Moni on ostanut tuon Manducan, mutta kysymys koskee toista kantoreppua. Onko kenelläkään kokemusta BabyBjörnin kantorepusta?? Sain meinaan sellasen avomiehen sukulaisilta ja nyt kysysin mielipidettä onko noi hyviä vauvan kannalta? Vai pitäsköhän kenties harkita tutoa manducaa. Mielipiteitä siis kaipaisin :)

JääKyynel ja Tuittu 2kk
 
Ehkäisystä ei ole hajuakaan. Jotenkin mitkään e-pillerit ei houkuttele, kun en ole ikinä niitä käyttänyt, enkä haluiskaan. :( Seksiäkään ei kyllä olla vielä harrasteltu ja mua pelottaa etukäteen, että en mä enää ikinä uskalla eikä se enää ikinä onnistu. Pelottaa että repeen uudestaan tuosta, mistä synnytyksessä repesin. Voiko niin käydä?
 
Moikka vaan kaikille!

Eipä ole taas vähäänaikaan tullut kirjoitettua/kommentoitua, aika menee niin siivillä...

mutta...
Ehkäisyksi olen ajatellut sitä hormoonikierukkaa mirenaa...
Ei nuo minipillerit oikein nappaa kun käytin niitä ennen raskautta migreenin takia ja yksi syy niiden lopettamiseen (vauvahaaveiden ohessa) oli se että olivat VARSINAISIA ehkäisypillereitä... EI MEINAAN TEHNYT MIELI YHTÄÄN..(eikä muuten naurata)... ja vaikuttivat muutenkin mielialaan laskevasti ja "menkat" muuttui kipeemmiksi....jne jne...joten ei kiitos niille...mutta ei tuo ajatus kierukastakaan oikein hirveästi houkuttele...

D-vitamiinit alotettiin, meillä syödään siis GEfilus D-tippoja, eivätkä ne pahemmin ole vatsavaivoja lisänneet...kokeilkaa niitä ihmeessä... JEKOVIT tipat aiheuttavat usein vatsavaivoja (tulos saatu pienellä gallupilla tuttujen kesken)

Kakkaakin on alkanut tulla useammin, liekö syynä satunnaiset tuttelit... Äidinmaito kuulemma imeytyy niin hyvin ja siksi maha on kipeä kun kakka liikkuu hitaasti ja "ei ole" mitä kakata, toisinkuin ÄM korvikkeet jotka ovat (suurinosa) lehmänmaitopohjaisia jotka imeytyyvät huomattavasti huonommin ja kakkaa tulee enemmän...

Imetys tuntuu sujuvan paremmin ja paremmin kun siihen harjaantuu ja kyllä ON MAHDOLLISTA että vauva imee tissillä liikaa kun vauva jatkaa imemistä lohduksi vaikkapa väsymykseen tai vatsavaivoihin Meillä ainakin maidot on lentäneet muutaman kerran oikein kaaressa (ei siis mikään pulautus vaan ihan kunnon oksu) kun viihdyttiin tissillä liiankin hyvin muun kuin nälän takia, no onneksi on oppinut jo varomaan sitä ja pidetään pieniä taukoja imetettäessä...

Tutti On meillä oiva apu ns. lohtusyömiseen. Kannattaa vain tarkistaatutin oikea koko Meidän neidille "maistuu" vain se kaikista pienin MAM tutti (koko 0-2kk Start) Tosin sitäkin täytyy toisinaan vähän houkutella syömaan...

Hikka vaivaa silloin tällöin, ainakin meitä... ja olen huomannut että kunnon nieleskely (eli imetys/pulloruokinta)auttaa, ihan niinkuin meille isoille ihmisillekin :)

hormoninäppylätovat oikein roihahtaneet, jos ei paremmin tietäisi, luulisi että raukalla olisi ihottumaa....

:attn: :attn: BTW Kertokaas tyhmälle miksi tuo MANDUCA on niin hyvä?? :attn: :attn:
Miksi siis kannattaisi ostaa, meillä kantoliina (tricotsleen) jo on, joten mietin kannattaako moiseen satsata, toisaalta kuitenkin hieman houkuttelisi ajatus... Kuinka isoa lasta tuolla manducalla voi kantaa (sitten aikanaan) ja etenkin mistä olette manducanne hankkineet?? Eli mistä kannattaa ostaa??

Tinka ja prinsessa
 
Tinka Manducaan menee 3,5kg-20kg lapsi, joten käyttöikä on iso. Ja sitten siinä lapsi on ergonomisessa asennossa. Tilasin jostain nettikaupasta omani, maksoi noin 100e, en tiiä saisko jostain halvemmallakin, kalliimmalla ainakin...
 
Aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Ristiäiset on nyt vietetty. Pojasta tuli Eino Akseli. :heart: Eino oli vasta kuukauden ikäinen omissa juhlissaan, mutta kun kesäkuun viikonloput tuntuivat olevan varattuina kaikilla, ja heinäkuuhun astikaan ei enää malttanut odotella, joten pidimme "pois alta". Aika vähällä stressillähän ne juhlat menikin, kun sukulaiset ja ystävä auttoivat. Miehen kanssa tehtiin kyllä kermakakut ja voileipäkakut. Onneksi Eino nukkui ne yhdet pitkät unet lauantainakin! :) Jos ei olisi nukkunut, niin olisi voinut jäädä kakut tekemättä tai sitten oltaisiin tehty yöaikaan. Ensin meinattiin ostaa, mutta nuukus iski.

Imetys sujuu melko hyvin. Pieni rintarähinöitä (ei aivan raivoksi voi kutsua) tulee, kun Eino on ihan väsynyt. Unen rajamailla ei jaksaisi ilmeisesti enää imeä, mutta tissiä tekisi silti mieli. Mullakin on vasemman rinnan kanssa ehkä hieman hankalampaa. Ei onneksi mitään suuria eroja. Munkin tekisi mieleni vähän kokeilla korviketta, että olisiko poika tyytyväisempi, jos saisi kunnon satsin sitä. Toisaalta kakkaa ja pissaa tulee usein ja lisäksi puklujakin tulee lähes joka syötön jälkeen, joten tuskinpa tuo nälkäiseksikään jää. Vatsaansa se taitaa lähinnä ähistä. Yleensä kun nostan sen ylös tai mahalleen syömisen jälkeen, niin aina tulee pierua, kakkaa ja röyhtäisy. =) Ähinä ei tosin noista toiminnoista huolimatta poistu.

D-vitamiini Meillä syödään d-tippoja ja Gefilus-tippoja. Aloitettiin pari viikkoa sitten ja syödään yhä vain kahta tippaa, koska masua tuntuu vääntävän. Pitäisi ehkä tarkkailla vähän enemmän myös omaa ruokavaliota. Onko havaintoja joistain yksittäisistä ruoka-aineista, jotka ovat teillä vaikuttaneet vauvan vatsavaivoihin? Serkkuni totesi, että pienikin suklaa-annos, jopa suklaa keksi vaikutti heti hänen poikansa vatsaan. Tuo se vasta olisi kurjaa... :(

Tutti maistuu meillä todella hyvin, kuten on maistunut koko ajan. Tosin tissin vaihtaminen tuttiin saa kyllä aikaan otsan rypistelyä ja vihaisia ilmeitä. :LOL:

Ja nyt se Eino ähisi itsensä hereille, joten menoksi....
 
Manducasta vielä, että eikö sitä voi käyttää olkahihnat ristikkäin vauvatuen kanssa, kun ainakaan ohjeissa ei ole sitä tapaa mainittu...vai pitääkö odottaa, että vauva on sen 6kg? Haluaisin alkaa käyttämään reppua sillä tavalla, kun luulen että niin se istuu mulle paremmin. Vai missä mahtaa olla vika, kun "normaalilla" tavalla käytettynä, mulla alkaa aika pian keskiselkä vähän särkemään...?
Vai voisiko noin viisikiloista jo kantaa ilman vauvatukea? :whistle:
 
Empuuu, meijän vauvoilla on vissiin samanlainen ääntelymaalima, ku sen ängängäng:n lisäksi myös tuo sun kertoma "aina kun aivastaa viimeisen kerran, kuuluu maailman suloisin "ääää"-ääni" , on myös meidän vauvalla se ihanin ääni mitä pitää aina oikein odottaa, ja jos ei sitä aivastusten jälkeen tule niin ihan harmittaa
:LOL:

Ehkäisyä on meillä suunniteltu sen verran että sitäpä ei tähän hätään tarvita. Lisää lapsia saa tulla jos on tullakseen (sekään ei mun romumunasarjoilla ole ihan itsestäänselvyys), kun vaavi on niin helppo tapaus, ainakin vielä, (koputetaan puuta... :whistle: ).
Eipä kyllä ole vällyhommiin vielä keretty vaikka molemmilla kyllä innostusta on pikkuhiljaa akanut tulla, jotenkin vaan ollaan saatu itsemme niin kiireisiksi että ei vaan oo keretty. No nyt kun pahin vauvalumo on haihtunut ja oikein saatiin sovittua että NYT järkätään yhteistä aikaa kun vauvakin meni (tunnetuisti pitkille) päikkäreille niin eiköhän vauva juuri tällä kertaa yllättäen herää kesken virittelyjen.. No sitten muihin hommiin, syötöt ja kävelylle sillä mielellä että uusi yritys kun vauva nukkuu vaunuissa. Eikä mitään, saatiin kävelyllä eripuraa aikaiseksi ja kaiken kruunaa sitten miehen (se niin ihana, tunkeileva) sisko, joka ilmoittaa puhelimessa miehelle haluavansa ehdottomasti lapsen kummiksi. Mies tollo melkein jo meni lupaamaan vaikka ollaan jo kummit sovittu mutta jotenkin sai käännettyä siskonsa kitinän jälkeen asian niin että "no sitten seuraavan lapsen kummiksi". Voe **ttu, siitä se meikäläisen raivo sitten heräsikin, en voi sietää tuollaista itsensä kummiksi tyrkyttämistä, varsinkin kun henkilö on meidän molempien mielestä epäsopiva kummiksi.
Ilmotimpahan raivoissani miehelle että eipä ainakaan mun lapsen kummiksi tule se emäntä, että tehkööt jonku horon kans penskan ja antakoot siitä siskollensa kummilapsen ...että tällasten fiksuuksien jälkeen sitä seksiä tuskin kumpikaan meistä on vähään aikaan miettimässä. :headwall: :LOL:

Ristiäiset on meillä tulossa 27.6. Venähti siksi tuonne asti kun halaumamme pappi on juuri lähdössä reissun päälle ja tulee vasta ennen juhannusta.
Noo, olisi 19. tai 20. päivä ollut meille ja papille hyvä aika, mutta miehen tään iki-ihanan siskon tytär pääsee ripiltä juuri tuona viikonloppuna joten sinnehän sitä on mentävä ja edellisenä päivänä vielä pitäisi mennä anoppilaan ja jäädä sinne yöksi. Saas nähdä kykenenkö tuollaiseen painajaisviikonloppuun..

Pappi onneksi piristi päivää näiden muiden ketutusten keskellä tänään kun hänelle soittelin ristiäisten merkeissä. Hänkin kun on heppaihmisiä niin ehdotti että "mitä jos pidettäis ristiäiset hevostallissa, vaikka pesupaikalla, siinä vois hevostenpesuletkulla vähän virauttaa lasta sitten" :LOL:
 
Täällä tulee kans mm. toi äää- ääni jota aina odottaa. Toinen on vähän nii, ku buu tai sen tyylinen. Monen muun äänrn lisäks tietty :D Niin ja jos vauvalle sanoo ton "buu" hiljaa, niin pitäs alkaa nauramaan :)

Mutt nyt pitää mennä hoitaan masuvaivasta. On viime yöstä lähtien kai kakkaa yrittäny tehä, kun ähisee niin. Toisella vaan taitaa nyt olla se tiukassa :( Taitaa olla tiedossa yö valvomisen merkeissä, kun avokki on yövuorossa.

JääKyynel ja Tuittu 2kk 1pv
 
bambinoko SUKLAA, RUISLEIPÄ, KAALI JA KAHVI on niitä pahimpia jotka aiheuttavat mahavaivoja vauvalle. Itse olen näiden lisäksi jättänyt pois myös viinirypäleet, appelsiinin, omenan, päärynän, rusinat, paprikan, tomaatin, teen, kananmunan (isoina määrinä ) ja pitäs viel lopettaa karkin syöminen. Karkit saattaa olla myös pahoja masuvaivojen aiheuttajia (lisäaineet ) mut pitäähän mun jostain mielihyvää saaha ja tyydyttää makeanhimo! Suklaasta on ollu vaikee luopua mut jospa sitä ajan kans tottuis....

Meillä kans manduca mut vauva ei siellä suostu olemaan. Mun on kans ollu hankala saaha selän renksua kiinni mut tuosta videolta hokasin miten se kuuluu tehä. Kiitos siitä.

Maleha ja murisija 6 vkoa
(isosisko vajaa 2v kutsuu vauvaa murinaksi ku vauva vatsavaivojen takia ärisee, murisee ja kippuroi lähes kokoajan. )
 
meillä ei viihdytä yksin ollenkaan.

ootteko te oikeakätisiä kellä on ongelmia oikeasta rinnasta imettämisessä? voisko se olla kun on niin tottunut et oikeella tekee ja jos vauva imee niin sillon ei voi tehä mitään? en tiiä. mun on hankalampi pitää sitä oikealla sylissä jos ei syö.

täällä mahavaivoja, kakka ei kulje entiseen malliinsa ja se kiusaa pientä. ja sit itketään. aateltiin kokeilla vyöhyketerapiaa. Kellään kokemuksia?

ehkäisystä, ei kiitos hormoneja mulle ennen kun muksut on tehty. mut eikös mini pillerit o laimeampia kun e pillerit? meinaankun mulla normi e pillereillä tulee välivuodot et tarvii ne 3vaiheiset. et tulisko minipillereillä kans?

meillä on d vitamiinista kokeiltu devitol teki maha vaivaa, nyt jekovit parempi kun devitol en osaa sanoa mitä olis ilman. ja maitohapot käytössä

täällä ei havaittavissa rytmiä. päikkärit on yleensä jotain 5min-40miin väliltä, pidemmät luksusta.

liina käytössä se on kätsä varsinkin kaupungilla kun meen maitohirmulle tulee nälkä saa hyvin sinne piiloon syömään.

tää ajatteli yrittää olla suklaattomana, mut kuin kauan menee et näkee vaikutuksen? oon kyllä koko typyn tissiajan sitä syönyt.

unico ja tissihirmu sylissä reilu 5vk
 
Yeb
Pikaisesti tää yrittää kirjotella, on kyllä niin kiireistä kahden lapsen ja huushollin kanssa ettei oo aina tosikaan :) Ja tosiaan, välillä on vaan jätettävä pikkuinen sitteriin tai lattialle katsomaan kun äiti laittaa ruokaa tai ripustaa pyykkejä, tai sitten isosiskon leikkejä :D

Kivoja nimiä olette antaneet vauvoille
:flower:

Vatsavaivoja vauvalle maidon kautta meillä aiheuttaa pahiten juuri suklaa, ihan pienissäkin määrissä, ruisleipä, sitrusmehut, kahvikin, kaalit, pullat ja sekalaiset karkit, lakuja onneksi kestää :D Käytössä Gefilus-D3 -tipat ja runsas röyhyttely! Röyhtäyttää saa jopa kesken imetyksen. Imetykseen ei mene ollenkaan niin paljoa aikaa kuin sitten näihin jälkipuinteihin, röyhtäyksiä saattaa tulla vielä tunninkin päästä syömisestä ja sitten onkin melkein jo uudestaan nälkä..

Muuten täällä on menny oikeestaan kivasti, yöllä nukkuu. Syö kyllä X-määrän kertoja yössä, en laske enkä ole viittinyt edes kelloa vilkuilla kun nukkuu vieressä :) Päivällä nukkuilee pätkissä ja unenpäästä kiinni saaminen on vaikeaa, onnistuu vaan pienessä liikkeessä sylissä tai vaunuissa. Seurustelee melko lyhyitä aikoja ja hymyilee valtavasti :heart: En muista että esikoinen olisi näin paljoa hymyillyt, toki olikin paljon itkuisempi.

Tänään oltiin 6-viikkoisneuvolassa ja painoa kertynyt kolmessa viikossa kilo. Nyt 5600g, 57,2cm ja PY 39,3. Hieno kaksoisleukakin on jo havaittavissa :D

Ristiäisiä meillä vietetään vasta 4.7., tyttö on silloin jo 2½ kuukautta mutta pappeja ei ollutkaan saatavilla noin vaan tuolla äitin luona jossa ristiäiset järjestetään. Nimikin vielä kyllä uupuu kokonaan joten ihan kiva että sai lisää miettimisaikaa!


Missähän sitä vielä ehtis surffailla ennenkuin esikoinen ja vauveli heräilee :wave:

Yeb ja tyttönen 6vko 3pvä
 
Katotaas kerkeenkö pari riviä laittaa, Aapeli on nukkunut jo yli 4 tuntia ja mulla tissit meinaa räjähtää :$

Hyvä jos tuosta klipistä oli jotain apua =) Empuuu kyllähän se olisi tärkeää saada ne vauvan jalat siihen sammakko-asentoon, jotta asento olisi oikea - toivottavasti teillä treenailu auttaa että alkaa reppuilu sujua =)

Jääkyyneleelle sen verran, että BabyBjörn on rintareppu ja siinä on vähän toisenlainen asento, kantorepussa parempi ergonomia sekä vauvalle että kantajalle. Tuskin siihen "kuolee" vaikka rintarepussa jonkun verran kantaisikin, mutta kyllä siinä vaan tulee kantajallekin paikat kipeeksi jo pienenkin vauvan kantamisesta, kun paino tulee suoraan hartioille (olen kokeillut esikoisen kanssa, kun ei ergonomisia kantolaitteita vielä ollut yleisessä tiedossa, koht 9 vuotta sitten!). Kantorepulla paino jakaantuu tasaisesti eikä mulla ole tuntunut ainakaan vielä missään vauvan kantaminen.

Niiskuneiti en ole ite vielä joutanut tutkimaan sitä hihnojen ristiin laittoa, mutta tuli mieleeni, että onko sulla remmit tarpeeksi kireällä ja tukevasti? Voisiko selän särky johtua siitä, että olkahihnat on liian löysällä tms?

Tinka Manducassa ja liinassa on sama ergonomia, joten jos olet tyytyväinen liinaan, niin eihän sulle repulle ole tarvetta ;) Ite liinaakin käyttäneenä olen nyt tyytyväinen Manducaan, kun se on nopeampi laittaa eikä jää niitä päitä roikkumaan montaa metriä :) Manducasta on tarjouksia nettikaupoissa, jos jaksaa selailla. Esim. nyt on Vaippatalossa pieni tarjous http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=468 Omani sain tarjouksessa 80 e.

Jahas, ei Aapeli herännyt vieläkään, vaan pieni isoveli. En nyt sitten muuta kerennytkään :( No palaan taas paremmalla ajalla!

stoppis ja Aapeli 2 kk tänään :heart: ja 3 isompaa
 
Aika tosiaan kortilla mullakin, nyt harvinaista harvinaisempi tilanne päällä: vauva nukkuu yksin sängyssä!

Meidän vauvan kieltä on göö ja guu :heart:

Eilen käytiin myös 6-viikkois neuvolassa ja mitat tällä hetkellä 6110 g 59 cm 39,7 cm. yläkäyrillä kasvaa eli varsin isokokoinen poika =) Kaikki on onneksi hyvin. Ainoa huolen aihe on toi napa, kun siinä on sellainen "sieni" eli kudospala vielä kiinni, jonka pitäisi kuivua pois. Terkkari sanoi, että sen voi hoitaa jollain aineilla, mutta niitä ei suositella kun ovat niin vahvoja. Nyt pyyhitään joka vaipan vaihdon yhteydessä septidinillä ja toivotaan, että lähtisi kuivumaan itsekseen. Onko kellekään muulle tuttua?

Me jätettiin Jekovit pois, kun oli niin kurjia iltoja parin viikon ajan ja heti helpotti. Nyt ollaan aloitettu alusta D-tipoilla, mutta vielä yhdellä tipalla mennään, eikä ainakaan vielä ole aiheuttanut vatsavaivoja.

Nimiäiset on meilläkin vasta 3. tai 4.7. Eikä koko nimeä ole edes päätetty. Kutsumanimi ollaan päätetty, mutta hankala siirtyä käyttämään sitä. Kutsutaan sitä silti vain vauvaksi... Hauska kuulla muiden keksimiä nimiä :)
 

Yhteistyössä