**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Annabuulla oli ihana kuva vauvasta. Jaksamisia sinne kovasti vauvalle ja koko perheelle :hug: toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Lanfear täällä myös vauva aina illasta varsinkin kun olen nukkumaan alkamassa, alottaa melkoisen mellastuksen masussa. Muuten sitten tuntuskin olevan hiljaisempi, mutta iltasin tuntuu että ei meinaa unta saaha ku käy semmonen myörinä mahassa =)
 
AnnaBuun vauvalle enkeleitten suojelusta myös minun puolesta :heart:

Täälläkin oli tänään neuvola. Painoa oli tullut vain 400g viikossa, viimeksi se 1400, eh...
mut kun mie syön ja syön vaan :ashamed: Maha on ruvennut tuntuu nyt hankalan isolta ja sf olikin noussut vähän keskikäyrän yläpuolelle, kun se tähän mennessä on mennyt alapuolella tai keskellä. Ei siis ole laskeutunut vielä, mutta varsin hyvin on kuitenkin kiinni.
Hemoglobiinikin on noussut 115:stä 120:een!!! Vaikka olen vähentänyt sitä raudan syömistä nyt, kun siitä on ruvennut tulemaan huono olo. Mutta jostain luin, että elimistö vahvistaa vertansa ennen synnytystä, eli ehkä tämä on sitä.

Viime yönä eka yö, kun supistuksilta oli vähän hankala nukkua. Muutama vähän tuntuvampi siis tuli, ja selkää jomotteli aika lailla. Mielenkiinnolla odottelen kuinka kauan itse käynnistymiseen menee :)

Voimahalit kaikille tarvitseville :hug:

38+5
 
Annabuu Jaksuja kovasti sinne ja toivotaan ettei pienellä olis mitään vakavaa!

Kiitokset onnittelijoille! :heart:

Täällä vauva-arki pitää kiireisenä.. Mies lähti tän viikon alusta jo takas töihin, yrittäjä ku on.. :p
Äiti tuli tähän kaveriksi muutamaksi päivää ja onki touhunnu kiitettävästi sekä kotitöiden että esikon kanssa, että mä oon saanu huilia välillä ja keskittyä pääasiassa vauvaan.. :) Esikoinen ei oo osoittanu vielä mustasukkasuuden merkkejä, kovasti haluaa paijailla, silitellä ja hoitaa vauvaa, välillä saa ihan toppuutella.. :D Mut parempi näin päin.. Kyllä se mustasukkaisuuskin varmasti sieltä päätänsä nostaa, kun hoksaa että tämähän onkin ihan pysyvä ratkaisu.. Voi olla että jossain vaiheessa sanoo että viekää takas sinne sairaalaan koko vauva.. :LOL: En ihmettelis.. sen verran temperamenttinen tuo meiän isosisko on.. :) :heart:

Vauva on kyl tosi tyytyväinen, hyvin nukkuu ja syö. Yöllä herää 2-4krt tankkaileen, päivisin saattaa hereillä ollessa haluta useimminki rinnalle. Jaksaa jo olla hereilläki parisen tuntiaki yhtäsoittoa, seurailee kovasti ympäristöä. :)

Eilen käytiin vauvan kanssa tkssa painokontrollissa ja hienosti on paino lähteny jälleen nousuun. Kotiutuessa ku oli vielä laskusuhdanteinen. Samalla kävin ite puntarilla ja enää 3kg lähtöpainoon!!! Huhhei! Tässä raskaudessa mulle tuli +10kg. Esikoisesta lähes kaikki +20kg oli kyllä melkoisen tiukassa.. :p Tästä tuntuu kilot karisevan ihan itsestään.. Jeij!


Supparituulia viimemetreillä oleville, onnitteluja vauvautuneille ja oikein hyvää jatkoa kaikille! Mä varmaan pikkuhiljaa vetäydyn täältä..

Kellis ja tyttö 9vrk.
 
AnnaBuu :hug: toivottavasti ei ole kyse mistään vakavasta.

Unico H&M:llä on tosiaan liikkeissä imetyspaitoja, ihan käteviä ja ehkä aavistuksenverran kivempia kuin Boobin paidat. Vaikka molemmista tykkäänkin.
H&M:n imetyspaidat maksaa alle 20e, boobin sitten paljon paljon enemmän.

dublolle onnittelut pikkuisesta tytöstä :flower:

Käväisin tänään kaupungilla, mutta en löytänyt mitään katselin niitä KappHalin yöpukuja pariinkin otteeseen mutta jätin sitten ostamatta.
H&M:ltäkään ei mitään jäänyt käteen.
Kirpparilta sitten 3 eurolla poitsulle 4 pientä bodya.

Pari tuntia meni kaupungilla pyöriessä ja kyllä teki pitkästä aikaa hyvää :)

 
Nyt on kieltämättä olo, että olen tipahtanut vähän kärryiltä. :eek: Kummasti tää aika on kulunut tytön kanssa. Olen pyrkinyt kuitenkin päivittäin edes pikaisesti lukemaan kuulumisia.

Mutta onnittelut nyt ensin kaikille vauvan saaneille! :heart: Niin vaan näitä uutisia on tipahdellut tasaiseen tahtiin. :)

Unico oli tosiaan kysellyt noista imetyspaidoista. Mä ostin pari paitaa ja yhden imetysmekon H&M:ltä ja olen tykännyt niistä. Yhden imetyspaidan ostin Lindexiltä, on enempi aluspaita, mutta pidän sitä yöpaitana. Mulla on ne H&M:n paidat vaan vähän turhan lökösiä, maha jäi täysin laitokselle niin mielellään pitäisin vähän eri mallisia paitoja jo.

Täällä siis paino tipahti viikossa lähtöpainoon, lähtöpainostahan multa tipahti tosin alkuraskaudessa sen 6 kiloa paino, joten on mulla vielä sentäs joitain kiloja raskaudesta, vatsassa ainakin pieni makkara. :D Mutta pelottavasti tuo paino on lähtenyt tippumaan, siis sen takia pelottavasti kun olen aina ollut alipainoinen ja olin ennen raskautta kuitenkin saanut itseni suht normaalipainoiseksi niin ei sekään ole kivaa jos taas tipahtaa liikaa. :(

Ensi viikolla koittaa uusi arki kun isukki palaa lomilta töihin. Opetellaan sitten tytön kanssa elämään päivät kaksin. Voi aluksi tuntua aika hurjalle. Tytöllä on tällä hetkellä melkoinen syömiskausi, herätään noin parin tunnin välein syömään, joten äippä on aika väsynyt.

Ristiäistenkin valmistelut on aloitettu. Tyttö saa nimen 1.5. :)

Mutta nyt äkkiä hetkeksi nauttimaan telkkarista, harvinaista herkkua. :D

Paljon supistuksia niitä toivoville, pian on kaikilla pinolaisilla omat nyytit. :heart:

- Hapsiainen ja Hernis-neito, joka täyttää huomenna jo 3 viikkoa
 
niin lindexilläkin on imetyspaitoja :D hyvää tietää, sit ämietinkin. Noi alle 20 paidat kuulostaa mun kukkarolle sopivaltavaihtoehdolta :D

Hapsiainen, teillä sit herne saa nimen kun toukkis on jos laskettuna tulee niiin sairaalassa katselemassa maailmaa ekoja päiviä :D äkkiä sulla on paino sit lähtenyt. joko se herne muka on sen 3 viikkoa vastahan sä tulit laitokselta :D
 
Mitä on istukkavaranluovutus?


AnnaBuu toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin !

Onnea dublo83 :flower:

Mulla oli se lääkärineuvola tänään.
Paino oli noussu taas reilun kilon viimekerrasta ja turvotusta sain paperiinki plussalle nyt.
Oliko se nyt se kohdunkaula sen 3cm?? (en jaksa nousta ja hakea neuvolakorttia) No kuitenki se mikä on aluksi ollut 3cm oli nyt 1,5 cm , mitäs meinaa? En ikinä tajua kysyä siellä mitään vasta kotona sitte ihmettelen kun tutkin neuvolakorttia.

Ystävät piti mulle vauvakutsut tänään, kivaa yhdessä oloa, syömistä ja lahjoja :)

37+1

p.s Laitettiin myös veikkausta pystyyn millon vauva syntyy, voi kun jotku meinaa että menee toukokuulle :eek:
 
Ilmottaudun vielä kokonaisena. Huoh. Nyt olisi kyllä paha veto lähteäkään synnyttämään, sillä äitini ei taida päästä ennen maanantai-iltaa lapsenvahdiksi, no anoppi varmaan sitten tulee jos tarve iskee, vaikka onkin ollut huolissaan kuinka kykenee nuo kaksi villikkoa kaitsemaan... ;) Tänään on supistuksia tullut aiempia päiviä vähemmän, joskin eivät ne kadonneet kokonaan ole. Vauva pyörii ja muljuilee entiseen tapaan, tuntuu että tulee vatsanahasta läpi. Mikään asento ei enää ole hyvä, ei ole hyvä istua, seistä, eikä kävellä, makuullaan ollessa kunnollista asentoa ei ole olemassakaan, vatsa tuntuu suorastaan repeytyvän ja vauva "tipahtaa" sille puolelle millä koittaa olla. Kääntyminen on kamalaa, tuskaa ja hirveää, nivusissa ja alavatsalla tuntuu kuin repeäisi kahtia, ja sisäreidet komppaa mukana. Huoh ja autsis. Omasta mielestäni vauva tuntuu tunkeneen päänsä jo niin alas, että tuskinpa alemmas enää voi mennäkään tulematta ulos. Sukkapuikkovihlontaa tuntuu liian usein, joskin sukkapuikko on kyllä lievä sana kuvailemaan tätä kipua, porakone sillä siellä mahassa on! No niin, josko sitä olisi valitettu riittävästi. :D

Onnittelut vauvan saaneille; stoppis, siru2006, Greddy, Tupu76, Rosahdus ja dublo83 :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Hirmuisesti on jo vauvoja syntynyt! =)

AnnaBuulle :hug: toivotaan että oli väärä hälytys, ja kaikki on pienellä kunnossa! :hug:

Bliss ja pikkuinen 38+2
 
Huomenta!

dublolle onnea tytöstä!

Elikkäs eilen tosiaan oli se lääkäri äitipolilla. Verenpaineet jälleen koholla aika reippaastikin ja pissassa protskut ++. En kuitenkaan osastolle joutunut vielä jäämään, kun maanantaina menen osastolle suoraan käynnistykseen.
"Huvitti" hieman kun lääkäri ensimmäisenä kysyi kun menin paikalle, että millonkahan viimeksi se rouva on nukkunut???
Olin siinä et tä?! :eek: Mut sit lääkäri sanoi, että sen verran on mustat silmänaluset ja mustat silmät, että selvääkin selvempää on se että ei saa enää levättyä. Juteltiin siinä sitten kaikesta tästä väsymyksestä sekä muista ongelmista mitä tämän raskauden kanssa on ollut ja lääkäri päätyi että maanantaina käynnistellään.
Olisin saanut jäädä jo eilen sinne, mutta mies oli reissullaan ja muutenkin mietin, että josko viikonlopun aikana tekisin ne jutut mitä vielä täällä pitää.
Kohdunsuu oli kuitenkin jo auki vajaalle kahdelle sormelle ja kanava lyhentynyt reilusti. Vauva on myös kiinnittynyt.
Lääkäri tekikin kovakouraisemmasti tutkimuksen ja sanoi että verta vuotaa. No, verta tulikin sitten koko eilisen päivän sen jälkeen, mutta iltaa kohden hiipui. Supistuksia tuli tasaiseen tahtiin, muttei synnytys ainakaan käyntiin lähteny. Oletettavasti kun täällä palstailen :LOL:

Mutta joka tapauksessa maanantaina meen sitten aamusta osastolle ja seuraavan kerran tulenkin sitten palstaileen sen jälkeen jakautuneena. =)

Nyt pakko mennä syömään jotain, hirvee nälkä!
 
dublo onnea tyttösestä :flower:

Neuvolassa käyty täälläkin. Ei niin mitään uutta. Viime yönä supisteli taas pari tuntia, välit 12-15 min mutta sitten hiipui -ja loppui. Minulla ei ole yhtään sellainen olo että kohta voisin synnyttää ja kohta saisin pienen syliin. Ei sillä ettenkö sitä :heart: odottaisi, mutta jotenkin on niin turtunut supistuksiin ja lopettanut odottamasta nyt kun viikkoja riittävästi.

Tänään poksutaan 38+0 -C ja T-
 
dublolle onnittelut tytöstä :heart: :flower:

neuvolassa käyty paineitten takia, jotka siellä nyt oli ihan ok. :)
pissa puhdas ja paino oli laskenu tiistaista -500g :D Kysyi haluanko mennä tänään jo polille vai meenkö maanantaina niin sanoin et meen vasta maanantaina ja jos sille tuntuu niin sit meen synnärille vkonloppuna.. nyt joutuisin kuitenkin vain osastolle makoilemaan...
mies vapaa viikonloppuna niin voin levätä himassakin. :) siivoilut siis tältä ckonlopulta jää...ainakin minun osalta. :headwall:

turvotusta löytyy edelleen mutta huomaa että sitä on poistunut kun painokin puol kiloo laskenu!

limatulpasta kyseli et onko irronnu..sanoin sitte ihanat löydökseni niin sanoi että vaikuttas sille että irtoaa palasina..josko loppu tulis sitten könttinä tän kammottavan paineen ansiosta.
Pää on alhaalla mutta ei kiinnittynyt :/ plaah...
alaselkää jomottaa nytkin ja yöllä mahaa "repi" jonkun aikaa, mut loppu sitten.

vauvan sykkeet oli melko korkeet kun sydän ääniä kuunneltiin...160-170 paukutti ...
outoa.

kädet on mulla tosi kipeet. ihan sellaset voimattomat ja pikkusen turrat kokoajan.
ärsyttävää. kun tuntuu ettei oo puristusvoimaa juurikaan.

väsyneen näkönen tai oikeestaan huonon näkönen olet sanoi terkkari kun sinne menin. :ashamed: |O |O
sanoin sitte vaan et tiiä kyllä eikä olo ookkaan mitenkään huumaavan hyvä... :|
mä oon melko varma et jos en nyt v.loppuna lähölle pääse niin joudun ma osastolle :( käynnistäsivät ees sitte ja pakkohan se on jos oon ihan tööt... :/

anteeksi omanapainen sepustukseni :| :ashamed: :snotty:

päivän jatkot,

nasum ja neiti 37+5 :heart:
 
poksuilemaan rv 38+0 et jännää tasan 2vk laskettuun et millonkohan saadaan nyytti syliin. esikko syntyi tosiaan 38+5 et jännittää :) ens ke on neukku ja sillonhan viikot on 38+5!!

neiti kait menis mummolaan viikonlopuks et jos sattuu lähtö nyt viikonlopulle. mut saapa nähä ollaanko sitä kasassa vielä maanantaina...

silti täs oon pähkäilly sitä maanantai aamuista et hikoilinkohan mää ku oli sellaset pakaran painaumat jäljet sängys sellaset läntit. sit seuraavana päivänä tosiaa mietin et oisko lapsivettä voinut olla. neukkutädin kans olin puheissa ja sen mielest ei kuulostanut siltä. kaippa mä voin olla rauhallisin mielin? hmm

arska äippä+ typy 38+0
 
Hapsiainen täällä toinen joka on vähän tipahtanu kärryiltä,vaikka yritän päivittäin kuulumiset käydä lukemassa :ashamed: noita vauvoja putkahtelee sellasta kyytiä,että en enää pysy mukana kuka jakautunut ja kuka vielä odottaa omaa nyyttiä :ashamed:
Meidän vauva täyttää tänään kokonaista 2viikkoa :heart: :heart:
 
Neuvolassa käyty täälläkin. Ens tiistaille jo laitto seuraavan ajan, aika pian uudestaan.
Paino ei ollu noussu ees sataa grammaa edellisestä kerrasta, JES! Neukku täti oliki laittanu tarkkailu pyynnön turvotuksen suhteen, tänään oli sijainen ja ens viikolla taas joku eri sijainen.
Vauva oli kuulemma jo melkein kiinnittyny, ihan pikkusen pää pääsi vielä liikahtamaan. Mitään muuta uuttapa siellä ei sitten tainnukkaan olla.

Mullekkin on vissiin sitte tullu peräpukamia? Ei ole koskaan aiemmin ollut, mutta nyt epäilen kun on hieman kipeänä mutta ei pahasti. Verta tms en ainakaan ole huomannut ja netistä luin että näille pukamille ei sitten tehdä mitään jos ei verta tule tai ole tuossa pinnalla? Neuvolat tädiltähän tuota ois voinu kysyä ku ois tajunnu :ashamed:

Nekkunen ja Iita 39+2
 
Onnea jakautuneille :heart: :flower: :hug:

Tulin juuri neuvolasta. Siitä nyt tietoja.... Päivä:9.4.2010 RV:tä:40+2 Paino:97.9 (tullut kilo lisää!!!) Turvotus: + (sopivan verran) RR:122/78 (kuulemma erittäin hyvä) B-Hb:124 Kohdunpohjan korkeus:34 Pissa:puhdas =) Tarjonta:1Rt Sydämen syke:130-140+ Liikkeet:++ (hyvin vilkas pienokainen) Kaikki oli siis kunnossa :heart:

Jos raskaus menee kymmenen päivää lasketun ajan (7.4.oli laskettu aika) yli, niin silloin synnytys käynnistetään :eek: Toivotaan kuitenkin että pienokainen syntyy sitä ennen.... =) :heart:

40+2 :heart:
 
Tulin vain minäkin poksumaan.. LA!!


Eikä merkkiäkään edelleenkään jakaantumisesta.. :D

Eilen neuvola, ei ihmeitä, paino laskenut sf kasvanut.. On kuulema kiinnittynyt jo eli voisi hyvinkin alkaa syntymään.. Supisteluja ei ole, päivässä ehkä max neljä puoli tuntuvaa.. |O
Maanantaina seuraava neuvola ja sitten laittaakin lähetteen taas, itseä kun huolettaa jos menee kovasti yli kuinka isoksi mahtaa kasvaa, eli mahtuuko enää alakautta "turvallisesti".
Jospa kuitenkin nyt viikonlopun aikana ymmärtäisi itse lähteä tulemaan. Mullahan ei käynnistetä kun ei oteta riskiä sektio arven repeemiselle (näin ainakin itse ymmärsin.. ).
Huomenna ehkä ikeaan käynnistelemään.. :LOL:

Jaksuja ja tsemppejä!
 
Onnee pikkuisista!! :flower: :)

Äitipolilla käyty tänää. :)
Vauvalla kaikki hyvin ja 3kg tuli arvioks (viikko sitten 2,6kg, eli mittaajakohtaista tuokin). Pää alhaalla mutta mahtuu pyöriin.
Kohdunsuuta kun kokeili niin ihmetteli enkö oikeesti oo tuntenu kipeitä/napakoita supistuksia kun sormelle auki ja pehmeää kanavaa 1cm. :eek: Pyöritteli vielä sormia aika ikävästi kohdunsuulla. :D Että sillee.. Eihän tuo kypsyys välttämättä mitään vielä meinaa, mutta yhtä hyvin voi meinatakin. B) Tän päivän on kyl poltellu selkää, mut se voi johtua ihan vaan pidemmästä kävelystä. :whistle:

Mutta juuh.. Nyt syömään pizzaa! B)

Feles 39+6 <3
 
Buam Nyt onkin jännää sit kuin käy :)

Täälläkin näköjään turvotukset tulleen kuvioihin, ihmettelin eilen illalla kun särki jalkoja polvista alaspäin niin et mikähän ihme on, no sohvalla kun makasin niin puoliso sitten sanoi että sullahan on jalkapöytäkin ihan turvonnut joten siitähän se särky ja pakotus sitten varmaankin johtui..
Mä juuri keittelen tutteja ja tuttipulloja :) <3 Kyllä sitä jo niin kovin odottaa pientä syntyväksi.. Vaikka silti samalla mua kauhistuttaa koko synnytys ja jännittää se hetki kun synnytys sitten käynnistyy..

Nyt tulee sit vähän nolo kysymys :ashamed:
Mut ootteko kukaan huomannut että alapää olisi jotenkin turvonnut tms. ? Mulla on kauan ollut jo sellainen jotenkin turvonnut olo tuolla koko alapäässä.. Etenkin jostain syystä huomaan sen kun istun vessanpytylle.. En tiedä miten se siihen vaikuttaa :D Mutta sillon se parhaiten tuntuu..



jastu ja vilperi 38+6
 

Yhteistyössä