**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

poks 40+melkein 2!

Hurjasti onnea uusille vauvaantuneille, onpa teitä jo paljon!
Meitä ei taida olla enää montaa jotka vielä huhtikuista odottavat... Niin ja eipä tuota huhtikuutakaan ole enää paljoa jäljellä...

Ja mäkun niin toivoin saavani juoda vappuna lasillisen skumppaa... Mut eipä taida onnistua. :headwall: Ainakin siltä vaikuttaa tää masuasukin mielipide... Ei siis elettäkään vielä, supistuksista puhumattakaan... pelkää säälittävää vatsasärkyä ja kaikkien paikkojen puutumista kun ei enää asentoakaan itselleen löydä. :headwall: :headwall: :headwall:

Ja joo, mä oon kans ihan hermona jo niihin "missä oot ootko ehjänä /yhtenä kappaleena" viesteihin ja soittoihin AARGH! :kieh: :kieh: :kieh:
Kyllä sitä sitten ilmoitetaan...No ymmärtäähän sen kun tää on mutsille ensimmäinen lapsenlapsi, mutta silti... Vähän omaa tilaa kiitos...

Ens tiistaina olis seuraava neuvola ja sit vielä perjantaina ja sit seuraavalla viikolla vasta kourittavaks äitipolille... Osaatteko muuten sanoa että saako tuosta "väkivaltaisesta" sisätutkimuksesta (jota kohdunsuun manipuloinniksikin kutsutaan) kieltäytyä?

Tekee kuulemma tosi kipeää ja sen jälkeen on tosi kipeä vaikka mitään ei tapahtuisikaan (synnytys ei käynnistyisikään)... näin ainakin neuvolassa peloteltiin...

No eipä maalailla piruja seinille VIELÄ....

Tinka ja maha
 
Tinka mä en ainakaan vastaan pistäis vaikka kovakourasen sisätutkimuksen tekisivät :) lähtisin vaikka heti jos joku vaan lupais tehä ;D :LOL: viimeks sai aikaan synnytyksen alkamisen ja poika oli sylissä seuraavana päivänä :heart: eihän se mikään miellyttävä pyöräytys oo mutta ei sen kauempaa kestä kun normi sisätutimuskaan...siinä vaan hiukan lujemmin pyöräytetään kalvoja irti tms. enkä mä ollu kipee sen jälkeen muuta kun suppareitten osalta :)

Onnittelut santille ja arskaäipälle!!! :heart: :heart: :flower:

Huomenna olis tälläkin mammalla käynnistys :)
Nyt oon joutunu öisin ravaamaan vessassa useasti ja tänä aamuna tuli kyllä mahtavat kananmunan valkuaislimat...alakertaa juilii melko lujaa.... jospa se tästä vielä ilman käynnistelyitä ... *toiveajattelua*
mä en enää uskokaan että mun synnytykset lähtee koskaa käyntiin ilman vauhituksia...on se vaan kumma!!!

lapset ei malta odottaa vauvaa enää ollenkaan... eikä näköjään monimuukaan puhelimen pirinästä päätelllen :/

nyt kahveelle ja sitten aamupalaa muksuille! vois lähtee haraveeraamaan pihalle...mojovasti pisti se nimittäin eilen suppailemaan :)
ja isännän selkähieronta kans jatko supistuksia mutta niin ne vaan lopahti kun nukahdin...

nasum ja neiti 40+0 :heart:
 
Täällä myös vielä yksi odottelija :wave: |O

Kaikille vauvan saaneille suuren suuret onnittelut jälleen :heart:

Nyt alkaa aika käydä tosi pitkäks! Oon siivonnu, leiponu, käyny miehen kanssa elokuvissa ja ulkona syömässä jne ja nyt kyllä alkaa kohta mielikuvitus loppua. Eli vinkkejä otetaan mielellään vastaan :D

Ja kyselijöitä tosiaan täälläkin riittää :kieh: ihan niin kun unohdettaisiin ilmottaa asiasta :LOL:

Kait pitäis lähtee ulos kun on niin hyvä ilma:)

Voimia jälleen kaikille odottelijoille :hug:

Hope 40+3 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: Mulla meneekin hetki ennen kuin kaikki on päivitettynä B) . Eilen kotiuduttiin vauvan kanssa. Maitoa on lähtenyt hyvin tulemaan, pikkumies kyllä tilaakin sitä kitiettävästi. Ainakin 3 pidempää unipätkää (n 4h) tulee vuorokaudessa, muuten sitten tissitelläänkin ahkerasti. Paljon vaativampi on kuin esikoinen, eli ilmoittaa selvästi jos joku on vialla ts. masussa ilmaa/röyhtäisy tulossa tai nälkä. Ihana hän on :heart: . Hormonit heittää ympyrää ja tuntuu että monet asiat itkettää, samaa oli esikoisesta. Synnytyskertomusta sitten myöhemmin, mutta tosiaan helppohko ja nopea oli sitten lopulta kun kalvot puhkaistiin salissa (tai helppo ainakin esikoiseen verrattuna =) )

Tässä poju 2 vrk iässä eilen sairaalasta lähtiessä:


Poppeliini ja poju 3 vrk :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: Pikaisesti minäkin ilmoitan, että poika syntyi rv40+1 torstaina 22.4. klo 20:05. Mittaa pikkuherralla oli 51cm ja hurjat 3980g. :heart: Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia kahden osastolla olo päivän jälkeen cytoteceilla. Ekasta kivuliaasta supistuksesta vauva oli maailmassa alle 6h kuluttua, ponnistusvaihe kesti 5min. Mulle II-asteen repeämä. :kieh: Tänään kotiuduimme, olipas ihana päästä pois sairaasta! :)

Empuuu ja Taapo-tuhisija pian 3vrk

 
Onnittelut pojasta Empuuu!!! :flower: :flower:

Suloisia vauvoja :heart: Oih jos sitä jo pian pääsis itsekin näkemään oman pikkuisen. No huomenna sen näkee joko ottavat osastolle käynnistykseen vaiko vieläkö joutuu takasi kotia. Neuvola täti kyllä sano että ihan käynnistelisivät jo huomenna tai sitte tiistaina eli ei enää kovin pitkää odotusta ole =)

Nekkunen ja Iita 41+4
 
Pikainen ilmoitus, kännykällä kun kirjoittelen... Meille syntyi tänään klo 12:51, rv:lla 40+5, ihana tummatukkainen prinsessa! Pituutta 53cm, painoa 3860g ja py 36,5. Sairaalassa ehdittiin olemaan 12h, mutta loppusynnytys meni niin rytinällä, että kivunlievitykseksi jäi lopulta vain ilokaasu, nyt on siis koettu myös luomumeno... ;-) Hyvin voidaan, myöhemmin lisää...
Bliss ja Elsa 7h
 
Onnea Pampuli, Epulis, Maleha, Poppeliini, Sun rise, Jenskutin, Feles, Kolomonen, Tinami, Santi, Arska äippä, Empuuu ja Bliss
:flower:

Minä taidan saada viimesenä sen vauvan...
Viime yönä tosin luulin että nyt se on menoa ku olin niin kipee, vaan ei.. uni tuli lopulta.

Tyhmä kysymys varmaan, mutta kovettuuko maha aina ku on supistus, sillai että sen tuntee käsin esim...?? ku oon ihan sekasi noista kivuista ja tuntemuksista että mitä ne loppupeleissä on... Ku poltetta ja vihlontaa tms.. tuntuu mutta maha on käsiin tuntuen ihan "normaali"

39+4
 
Poppeliini, ihanan suloinen vauva :heart:
Empuuu, kiva kuulla sun kuulumisia:) mielettömästi onnea niin suloisen pojan johdosta :flower:
Nekkunen, sinulla kiitettävästi jo viikkoja kertynyt. Ihanaa että pian saat oman nyyttisi:)
Bliss, paljon onnea pienestä tytöstä :flower:
Niin toivoisin, itse olen miettinyt ihan samaa, että kovettuuko maha aina kun on supistus. Mullakin erilaisia menkkamaisia kipuja ja jomotuksia, niin ota niistä nyt sitten selvää |O Toivottavasti joku osaa meille vastata:)

Täällä ei oikein mitään uutta. Jomotusta alavatsalla oli aamulla ja harjotussupistuksia ollu jonkun verran, mutta ei mitään uutta tai synnytykseen viittavaa. Vauva on ollu tosi kova melskaamaan nyt illalla, että ainakaan se ei viittaisi ilmeisesti lähestyvään synnytykseen |O

Noh, ei auta kun jatkaa odottelua..

Hope 40+3 :heart:
 
Hurjasti uusia vauvoja.. ONNEA KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE!! :flower: :heart:
Muille toivottelen supparituulia.. PUUHPUUH!!! :whistle: =)

Niin toivoisin ja HoPe22, mulla harjoitus suppareissa vatsa kovettui joka kerta, mutta kun ne oikeat alkaa niin kyllä sen eron huomaa eikä (muistaakseni :p ) silloin enään vatsa kovetu. :)

Täällä ollaan sitten antibioottikuurilla.. kohtutulehdus tuli ja yllätti!
Eilen illalla alkoi ihan yht'äkkiä koskea alavatsaa aivan sairaasti.. se tuli kuin "salama kirkkaalta taivaalta". Onneks "älysin" samantien lähteä polille, tulehdusarvo oli 19, ei kuumetta ja sisätutkimuksessa ei ollu mitään "hälyyttävää", mut kohtu aristi ihan älyttömästi.
Lääkäri konsultoi gynen päivystävää lääkäriä ja päätyivät määräämään kahta lääkettä (kefalex 500mg ja trikozol 400mg) ja kotia pääsin, onneks. Nyt olo jo paljon parempi!! Ja imetyskin onnistuu, lääkkeistä huolimatta, oikein hyvin. Rela tippoja annan pienelle ettei tropit käy hänen massuun. =)
Muuten ollaan kotiuduttu oikein hyvin! Isosiskolla hieman mustasukkaisuutta ilmassa, mut eiköhän siitäkin selvitä. :D

wentti ja pikku-kundi 1vko 1vrk =)
 
Oi kun on sulosia emppuuun ja poppeliinin vauvat! <3 :) Onnea vielä kovasti molemmille!

Kiva kuulla että joku muukin on ihan sekasin noiden kipujen ja supistusten kanssa.. Mä oon ainakin ihan pihalla että koska on supistus ja koska muuten vaan huono olla tai maha/selkä kipeä!
Oon nyt vain todella yrittänyt ajatella niin että jos tässä nyt ne oikeat synnytyssupistukset alkaisivat niin eiköhän ne sitten todella erottaisi että nämä on nyt niitä.. :)
Viime yönä en taas nukkunut juuri ollenkaan :( Siinä sitten aamuyön tunteina väsyneenä ja kiukkusena kun ei uni tule aloin yhtäkkiä itkemään kun turhautti niin että eikö tää vauva ikinä synny! Ja mua suututtaa niin se että kun äitiyspolilla tehtiin se painoarvio niin meille sanottiin 4,1kg sitten kun kotiin tuli se "kertomus" siitä käynnistä niin siinä oli 4,2-4,3kg ja mulla alkaa kohta olemaan todella niin vahva tunne että me keskiviikkona mennään sinne yliaikaiskontrolliin ja sitten meidän tuurilla painoarvio on jo sen 4,5kg ja sanotaan että tehdään sektio. Eli toisinsanoen tässä on ihan helkkarin turhaan odotettu ja mun pitäny kärsiä näistä jatkuvista kivuista kaks viikkoo!!
Mutta mutta, katotaan nyt.. Enää en jaksa edes elätellä toiveita että ensi yönä se lähtö tulisi.. Täällä mä kuitenkin olen päivästä toiseen! Noh ehkä mä menen nukkumaan ja toivotaan että huomenna olisi parempi mieli! :)


jastu ja vilperi 41+2
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille ja ihania kuvia pienistä ihanuuksista.

Täällä kanssa yksi kärvistelijä, joka on kyllästynyt joko-kyselyihin ja odotteluun. Huomenna mennään jo 2vko yli lasketun ja edessä yliaikaiskontrolli. Käsittääkseni täällä ei kovin helpolla käynnistellä jos äiti & vauva voi hyvin vaan odotellaan. Itsekin mielellään haluaisin luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen mutta kyllä tää odottelu tuskastuttaa. Joka päivä, ilta ja yö miettii oireita ja tuntemuksia että olisko tää nyt jne.. Toistaiseksi on ollut vasta jonkin verran epäsäännöllisiä supistuksia, jotka tuntuvat epämukavilta mutta ei varsinaisesti kivuliailta ja tänään inhottavaa paineen tunnetta alavatsassa ja alapäässä. Kaikkea on kokeiltu, mikään ei ole aiheuttanut edes supistuksia vaan nekin vähät supistukset joita ollut on tullut ihan itsestään esim. sohvalla istuessa.
Ihanaa kuitenkin päästä huomenna kontrolliin, kuulee vauvan tilanteen. Olen alkanut pelkäämään paljon enemmän, että onhan vauvalla kaikki ok vaikka liikkeitä tuntuu ihan kuin ennenkin. Sitä vaan niin haluaisi jo vauvan syliin, että näkisi miten hän voi ja miltä näyttää ym.

Tsemppiä kaikille muillekin kärvistelijöille. Toivottavasti meidän odotus palkitaan pian.
 
Ihania vauvojen kuvia :heart: ja lämpöiset onnittelut vauvaantuneille!!! :heart:
nyt on taas ryöppynä tullu moooonta ilmoitusta että onnea vaan kaikille tasapuolisesti!

minä olen lähdössä osastolle käynnistykseen...
saas nähdä onko minullakin oma tuhisija tänään jo sylissä :heart:

nyt kaikki loput mahakkaat loppurynnistykseen :D niin, tiedän...helpommin sanottu kuin tehty... :hug:

otan miniläpsyn mukaan joten päivittelen kuulumisia kunhan kerkeen...

nasum ja neiti 40+1 :heart:

p.s. ihanko ois äsken lurahtanu lapsivettä suihkussa....outoo..jotain lämmintä lorahti ja pissaa se ei ollu :eek: :eek: noh katellaan..kohtahan se selviää... :D
 
"Kiva" tosiaan kuulla että siellä muutki on vähä sekasin :)

Tuosta tulee itselle semmonen turvaton olo kun ei oikein tiiä mistä kivuista on kyse, onko supistusta vai mitä... Ja kun yritin laskea että miten niitä "supistuksia" (jos nää nyt niitä on niin) tulee nii ei onnistunut ku en tienny millon se alko ku ei se oikein ikinä loppunutkaan... Onneksi tänään on neuvola jos vähä selkiytys asiat...

Mulla on ollu alamahassa semmosta "kihelmöintiä" joka kestää esim n. 20 min ja tän kihelmöinnin aikana tuntuu sitte erilaisia kipuja mahassa ja selässä, vihlasuja ja poltetta ja menkkamaista kipua.. mutta nuo kihelmöinnin aikana tapahtuvat muut jutut on kestää aina siis vaan muutaman sekunnin.. Kihelmöinti tunteiden välillä on joku viis minuuttia ettei tunnu mitään ja sitte kihelmöi taas..

Tuo kihelmöinti ei sinänsä käy kipeetä, mutta tuntuu pitkään jatkuneena vähän epämiellyttävältä ja estää tosiaan nukkumasta... Semmosen jännityksen ja kutinan tunne..

Voi selityksen selitys :D

Mutta nyt mä lakkaan odottamasta ja oon vaan ja teen omia juttuja, niin jos se vauva syntyis :) Paitsi että sillon lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kun olin ihan varma että nyt se on menoa niin mua alko kauheesti itkettää ku ajattelin että nyt tää raskaus loppuu ja mun pitää OIKEESTI SYNNYTTÄÄ.. ja että mää haluan vaan nukkua!

39+5
 
Tervehdys kaikille!

Oikein paljon lämpimiä Onnen toivotuksia kaikille nyyttinsä saaneille :flower: :heart: Ja kärvistelijöille tsemppiä ja :hug:

Niin se vain aika menee meidänkin neitokainen on jo 1kk vanha. Vastahan olin sairaalassa... Aika menee tosi nopsaan. Hyvin on mennyt ja poitsukaan ei ihan älytömän mustis ole ollut. Kerran toki on kysynyt voisiko "Iitun" palauttaa ja seuraavalla kerralla olisi palauttanut äidin ja isän. ;) Tyttö nukkuu yllättävän hyvin. Käy illalla noin kymmenen aikaa nukkumaan ja heräilee syömään seuraavan kerran tuossa 4-6 aikaan "aamulla". Neuvolassa tästä kysyin niin totesi että kun kasvaa hyvin ja keltaisuus on hävinnyt niin ei ole tarvis herätellä välillä syömään. Herää kuulemma silloin kun nälkä. No äitihän tästä tykkää. Tosin olen miettinyt ettei näin hyvi voi olla kovin pitkään. Vaikka poitsukin oli hyvä nukkumaan niin hän sentään vasta reilun 3 kk ikäisenä ryhtyi nukkumaan noin pitkiä yöunia.
Oma olo on ihan hyvä myös kun ei oteta lukuun kipeää selkää. Melkein koko raskausajan selkä oli hyvässä kunnossa eikä mitään mutta nyt... *huokasu* Kärsin kävellä muutaman sata metriä ja sen jälkeen on ihan älytön kipu et kyyneleet tulee silmään. Olen yrittänyt kaikki mitä itse pystyn tekemään ja tiedän mut pitänee mennä lääkäriin kun eihän tästä muuten mitään tule.

Tyttönen siis kasvaa ja vauhdilla. Käytiin neuvolassa kun neiti oli reilu 3 vko:a. Oli kasvanut pituutta 3 cm ja painoakin oli tullut reilu 500 g siitä kun sairaalasta lähdettiin. Oli siis 52,5 cm (49,5cm) ja painoa 4,034 (3,834 kg) (suluissa syntymämitat)

Yritin lueskella teidän juttuja mut en ole vielä päässyt kovin pitkälle. Jostain kumman syystä en ole oikein nettiin ehtinyt tässä viime viikkojen aikana :whistle:
Mutta ainakin Niin toivoisin ja joku toinenkin oli pähkäillyt supistuksia. Itsekin niitä mietin ja pähkäilin. Enkä meinannut uskoa kun sanottiin et kyllä sen vaan tietää milloin ne on "oikeita" supistuksia ja lähtö on edessä. Ja niin se vain on. Ne synnytyssupparit on ihan toista kun jomottelut ja vatsakivu ym. Ja eihän niitä harjoitussuppareita välttämättä edes kovin paljon ole.

Tsemppiä ja :hug: kipuilijoille ja kärvistelijöille.

Nyt tuli kutsu joten täytyy mennä
Voikaa hyvin
Saimaanrannan äippä ja Iitu 1kk :heart:
 
Niin toivoisin ja hope22 Kyllä sen mahan pitäis kovettua supistuksen aikana, muutenhan ne ovat ihan tehottomia!
Minulla ei kunnolla kovettunut ylämaha ja kätilö sanoi että on siksi aika tehottomia. Kipeitä supparit silti oli!!!! (supisteli siis 2 vrk ennen ku vauva syntyi) Sit ku alkoi kunnolla supistaa, niin että ylämahakin kovettui niin ne tehos paremmin....
Ja te kyl tiedätte milloinon tosi kyseessä!! Sitä ei tarvitse edes miettiä et supistaako vai ei, uskooka pois! ;)
 
Pikaisesti ilmoittelen, että rakas tyttömme syntyi 24.4. (rv 40+4) klo 10.50 mitoin 4060g 50,5cm. Synnytys kesti 2h58min ja muutamaa ilokaasuhenkosta lukuunottamatta mentiin luomuna. Pääsimme kotiin jo eilen, huomenna käydään vielä tarkastuksessa sairaalalla. Kerron lisää paremmalla ajalle.

Kaikille lähtöä odottaville kovasti tsemppiä ja paljon supistuksia!!! :hug:

Donu ja Pikkuinen 2vrk
 
Yliaikaiskontrollissa käyty (41+3). Asukki ei ole tuloillaan sitten ollenkaan. Sisätutkimuksessa lääkäri totesi pään olevan vielä todella ylhäällä, kohdunsuu on sormelle auki, mutta pituutta 2,5 cm. Painoarvio tällä hetkellä 3600g. Sydänkäyrillä istuskelin 15-20 min ja keskimäärin 140 oli syke. Asukki myös liikuskeli käyrän oton aikana sen verran hurjasti, että ajattelin laitteiden jo hajoavan (ainakin laitteesta kuuluva ääni oli välillä melko karmaiseva, tais monottaa antureita) :LOL:
Lääkäri kertoi kuitenkin kaikin puolin vauvan voivan hyvin, ja mittojen mukaan mennään keskikäyrillä.

Perjantaina on sitten käynnistys (42+0) jollei tää masuasukki meinaa ennen sitä ulostautua itsekseen.

Eli ei auta kuin odottaa... Ja onnittelut kaikille jakautuneille!

Pöntinen 41+3
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!! :flower:

Piti Saimaanrannan äipältä tulla kysymään ja muiltakin, keillä on ollut vauva keltainen, että kauanko sitä kesti ja menikö ihan itsestään ohi? Kun olen tässä nyt pohtinut, että pitäiskö meidän vauvaa käydä näyttämässä, kun on nyt 9 pv:n ikäinen ja on edelleen aika kellertävä... Syö, kakkaa ja pissaa kyllä ihan normaalisti ja on muutenkin oikein hyvävointinen...

-Niiskuneiti ja Julle 9vrk-

Niin ja kovasti jaksamista vielä kasassa oleville! :hug:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille...

40+3, eikä vieläkään mitään...

Ei auta ässät eikä muutkaan... Nukkuakaan ei voi enää kuin oikeella kyljellä ja vessaan ei meinaa päästä enää ollenkaan ja sormet vaan puutuilee... ja ne vatsasäryt... maha ja selkä on kipee mutta ei supistusmaisesti... Pelkää juillintaa vain...Hermo menee.. . Varsinkin kun tietää että voi mennä vielä pitkääkin, LA kun oli alunperin 29.4 ja aikaistu sitten ultrassa aika reippaasti. No nyt loppuu valitus, ulkonakin on niin mukava ilma...

Huomenna olis neuvola taas ja miehelläkin vapaapäivä, mitäköhän sitä tekis... :D

Tinka ja maha
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Huomenna meillä pojulla neuvola, aika hyvin tuo on kasvanut omin silmin maitoa piisaa ja hyvin syö ja nukkuu.
Pisin syöttöväli oli viimeyönä 5t joten aika hyvin on saanut itsekin nukuttua. Kakkaamisessa on välillä parin päivän tauko ja sitten sitä tuleekin urakalla ja poika on niskaa myöten kakassa *kivaa*.

Tänään käytiin katsomassa isompaa taloakin, mutta pitäisi tehdä liikaa "kompromissejä" jos se ostettaisiin. Esim erittäin suuri miinus tämän kokoiselle perheelle on se että on vain yksi vessa.
Nyt on jo huomannut sen että on vaan todella kätevää kun se kaksi pönttöä talosta löytyy (+potta).

Tontti oli pienempi ja kaikenlisäksi vuokrasellainen, tämän talon allakun on oma tontti.
Etsintä siis jatkukoon..

Aurinoista illan jatkoa!

KiiajaVille + poju 1kkja1vrk
 
Niiskuneiti meillä vauva vähän kellertävä, mutta ikää onkin vasta 4vrk. Tällä hetkellä nukkuu rattaissa sisällä ikkunan edessä, se vinkki annettiin jo synnärillä esikoisen aikoihin. Pissaa (ihan hirveästi) ja kakkaa tulee normaalisti. Tänään on nukkunut enemmän kuin esim. eilen, mutta laitan sen ihan sen piikkiin että viime yönä valvottiinkin sitten enemmän |O . Tai no vauva nukahteli kyllä, mutta heräili vähän väliä klo 24-5.

Pöntinen mulla vauvan pää liikkui vielä 2 päivää ennen synnytystä tosi reilusti, lääkäri sai käden pään alapuolelle. Edellisenä päivänä oli jo vähän alempana samoin kuin synnytyspäivänä (tosin 2 päivän supistelujen/käynnistelyjen seurauksena varmasti alkoi laskeutumaan edes vähän). Ei kuitenkaan ennen kalvojen puhkaisua ollut kiinnittynyt ja tosi korkealla oli.

Jospa sitä yrittäisi vähän päivittää etusivun listaa, kun vauva vielä nukkuu. Se synnytyskertomus saa edelleen odottaa B)

Poppeliini ja poju 4vrk
 

Yhteistyössä