**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Piipa75, se ylävatsa kipu johtui mulla ainakin toisesta antibiootista, samoin kuin raudan maku suussa.
Mulla oli alatiesynnytys, mutta istukka ei meinannut irrota. Kätilö joutui jonkun aikaa painelemaan ja "vemputtamaan" napanuoraa ennenkuin irtosi. Epäilen et mulla johtui tulehdus siitä.
Mä just eilen kysyin neuvolantätiltä et syönkö kuurin loppuun, eli 10 päivää, kun lääkäri puhui myös viikosta mutta kirjoitti 10 päivän kuurin, niin neuvolantäti oli sitä mieltä et parempi syödä koko kuuri loppuun ettei sitten tule mitään. Muuten ois loppun kuuri siis tänään.
Siinä neljännen päivän paikkeilla mullakin tuli sitä verta ihan "holahtelemalla", mut nyt on taas tasaantunut.
Kylmää ilmaakin kuulemma kannattaa välttää, sekin on yksi tulehduksen aiheuttaja.

Meillä taitaa olla nälkä, heijasta kuuluu ähellystä! =)
 
supistellu koko päivän, välillä alle 10 min välillä välillä sit pitempiä taukoja, välillä ihan kunnolla kippeitä ja välillä sit ihan pienia suppailuja..

saapi nähä miten käy, alkaako hiipuun vai saako kohta alkaa soitteleen synnärille ohjeita.. =) huih kunhan nyt ei loppus :D

en kyl oikeen tiiä kuinka 'vähästä' sinne synnärille sit kehtaa soitella ja mennä, mut ei yhtään huvita lähtee liian myöhään et eijää ilman kivunlievitystä! :whistle:
 
Piipa75, no problem!! =)
Viikko sitten kun kävin siel lekurissa niin vuoto oli TOSI niukkaa ja kun se teki sisätutkimuksen niin verta alkoi jo siinä tulemaan aika reilusti, eikä lääkäri maininnut asiaan muuta kuin että kai sulla oli joku side? :LOL: ) (teki miel sanoa et no eipä tullu mieleen, daiju, viikko synnytyksestä niin kait mulla semmoinen on! :headwall: )
Lääkärin kommentista päätellen se vuodon lisääntyminen olisi normaalia.
Noh, mulla kuitenkin lisääntyi ja nyt on niukempaa ja olo ihan "normaali".. :LOL: Mitä nyt nuo tikit hiukka häiritsee, mut ei haittaa enään tahtia! :p
 
marjutti jos itsestä tuntuu yhtään epävarmalta niin soittele ihmeessä synnärille. Supistustuulia :whistle:

Jatketaan varmaankin tämä toukokuu vielä tähän samaan pinoon? :wave: Kohtapuolin sitten voidaankin siirtyä kaikki tuonne vauvapuolellle =)
 
moikka taas...

Eipä ole ihmeempiä tapahtunut vieläkään. Tuolla se vaan möyrii ja höykyyttää mun viimesiä vatsalihasten rippeitä... Niin että nyt ollaan sitten virallisesti toukokuisia, juu ei siinäkään ole kuukaudessa mitään vikaa, alkaa vaan hermo mennä tähän jahkailuun...

Taitaa olla isäänsä tullut kun selkeästi on aktiivisempi iltaakohden mutta aamulla ennen puoltapäivää ei "evääkään liikauta"... :LOL: :LOL:

Kiitosbambinoko tsempistä, tsemppiä myös sinnepäin! :hug:
Se tässä juuri on inhottavinta kun ei mitään voi oikeen sopia ja vähän hirvittää nekin mitä on joutunut sopimaan ja keksimään jos jonkinnäköisiä varasuunnitelmia "mitä jos"-tilanteiden varalle...

Maanantaina kyllä niin meen laitattaa ne rakennekynnet joista olen haaveillut vaikka kuinka pitkään... Ja kun töissä ei voi pitää niin pidetään nyt sitten äippälomalla! :) :) :p
Ellei tää ipana meinaa tulla ulos sitä ennen, epäilempä...

Tinka ja maha
 
Jeejee!
Mulla tulla lorahti vedet olohuoneen lattialle, kun illalla (eli yöllä) viimeiseksi tein rentouttavia selän notkisteluliikkeitä. Voi mikä riemu siitä repesi! Ollaan mieheni kanssa niin innoissaan. Untahan ei tietenkään saatu, ja nyt on koko yö odoteltu aamukahdeksaa, jolloin saamme sitten mennä sairaalaan. Supistukset alkoi melkein heti lapsiveden menemisen jälkeen. Ne ovat jatkuneet koko ajan n. 6-7 min välein, mutta ei mielestäni mitään kovin pahoja. Ainakin kestän vielä jonkin verran enemmän...tai ainakin kuvittelen niin. Kylpyammeessa lilluin reilun tunnin ja se oli kyllä selvästi mukavampaa kuin sängyssä makoilu. Vielä tunti pitäisi malttaa kärvistellä kotona. Ehkäpä sairaalassakin saadaan odotella vielä kauan, ja voihan olla, että laittavat meidät vielä kotiinkin, kun asutaan melkein sairaalan vieressä. No eipä siinä mitään. Parasta kuitenkin on se, että tämä on nyt menoa. Pian se haikara lennähtää tähän suuntaan...:)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:
Bambinoko sinullakin taitaa olla jo vauva kainalossa :D
Jastun vauvauutisia odotellen..
AnnaBuu mitä teille kuuluu?
Vauva puolelle minäkin mielelläni kirjoittelisin silloin tällöin..

Meidän neiti kasvaa kovasti (ainakin jos vaatteista jotain pystyy päättelemään..) Ihan pienimpiä vaatteita on saanut laittaa sivuun odottelemaan päätöstä säilytetäänkö muistona vauva-ajasta vai laitetaanko kiertoon. Omaan käyttöön kun ei enää vauvanvaatteita tulevaisuudessa tarvitse (kieltämättä hieman haikea ajatus, mutta mummoksi tuloa odotellen :whistle: ) Tyttö lähinnä syö ja nukkuu mutta muutama seurustelutuokiokin päivään mahtuu. Hormoninäppyjä on vielä suhteellisen runsaasti kasvoissa, mutta selkeästi ollaan jo parempaan päin menossa. Neuvolatäti oli sitä mieltä että sillä hormonimäärällä jota käynnistelyn yhteydessä sain voi hyvinkin olla vaikutusta tuohon näppylöiden suureen määrään. D-vitamiinien aloitus lisäsi hieman vatsavaivoja mutta niistäkin on päästy disflatyl-tippojen ansiosta. Pitää jossain vaiheessa kokeilla jos nuo deetipat olisi noita jekovit-tippoja vatsaystävällisempiä, mutta ihan vielä en ala säveltämään noiden tippojen kanssa kun mitään suurta ongelmaa ei nykyisellään ole. Nimeä ollaan mietitty mutta kyllä tuntuu olevan vaikeaa löytää "se oikea", mutta jospa se sieltä löytyy.
Hienoja nimiä olette antaneet jo nimen saaneille huhtikuisille :heart:

Jos heittäytyisi hetkeksi pitkälleen kun siihen olisi tilaisuus :D

MaMa ja tyttö 3,5 vkoa :heart:
 
bambinoko, onnea matkaan!

Onnea uusille vauvoille!

Onnea herneelle nimestään!

Tänne ei kummempia toukkis alkanut nukkua kunnon päikkärit taas vedellyt sen 3 tuntia nini kun eilenkin, et sais alkaa heräilemään :)
 
Jastun vauva uutisia tulin kurkkimaan,mutta vielä ei näköjään ole kerennyt tänne ilmoitella,vaikka luulöen että nyytti hänellä jo kuiten kainalossa :)
ja Bambinoko lähtenyt vauvan hakuun,ja varmaan hänlläkin jo pieni kainalossa :)
Onnea Nekkunen,Mimmukka ja muut vauvan saaneet :flower: :heart:
 
Lanfear Meillä ihan samanlainen vauva. Söis vaan kokoajan ja öisin en saa unta kun pitäis vaan antaa tissiä! Ja se justii kun toinen nukahtaa rinnalle niin helposti, että jää se syöminen. :whistle: Pullomaidon jälkeen nukkuu sitte pidempään kun saa kerralla masun täyteen.
Imuote on vauvalla aika huono ja välillä tulee raivareita kun ei tissi pysy suussa tai ei saa otetta. :/ Voi pientä.. Itsekään osaa toista auttaa vaikka kaiken mahdollisen oon opiskellu!

Vauva on tosi helppo. :) Ei itke turhia, mitä nyt vaipanvaihdosta ei tykkää ollenkaan. :whistle:

Mulla on tikit tainneet revetä alapäästä. :/ Vaarallistahan se tuskin on, mutta harmittaa kun jää rumaks ja ehkä vaivaamaan. |O

Meillä ei taida olla vauvaketjua tuolla yleisellä puolella? Kerhoon en viitsi osallistua kun en oo hirveen ahkera kirjoittelija.

Feles & neiti 11vrk. <3
 
Jastun vauvakuulumisia täälläkin odotellaan B)

Feles laitan yleiselle puolelle aloituksen kunhan kaikki (aktiiviset) ovat jakautuneet. Siirrytään sitten kaikki kerralla sinne puolelle :wave:

Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

Meidän pieni mies on kyllä varsin tyytyväinen tapaus. Turhaan ei itkeskele ja antaa äidin nukkua öisin =) . Viime yönä söi klo 23 aikoihin (olin silloin vielä itsekin hereillä), seuraavan kerran klo 4-5 välillä ja sitten vasta aamulla vähän vajaa 9. Yleensä on menty 2 syötöllä, joten uskon vahvasti että tämä oli ihan poikkeusyö.

Poppeliini ja poju 10 vrk :heart:
 
:headwall: :headwall: Ei vieläkään niin yhtään mitään....
Niin että poks vaan 41+3... AARGH! |O |O Hermo menee tähän odotukseen!
Nyt me varmaan oikeesti ollaan ne viimeiset, kun tuobambinokokin tuntuu olevan vauvanhakureissulla...

Eilen kuokin koko illan pihalla että olisi saanut edes jotain aikaseks ja sitten käytiin vielä saunassakin, mutta ei niin yhtään mitään... Paitsi hillitön selkäsärky... PAH, sanon minä!
No mutta ompahan piha ainakin paraatikunnossa. :)

Tänään olisi sitten taas tuo neuvolakäynti, saas nähdä mitäs siellä... ja ylihuomenna viimeistään sinne jorviin sitten...

Tinka 41+3 ja maha, joka ratkee ihan just...(ainaki siltä se tuntuu...)
 
Minäkin tulin kurkkimaan mm. Jastun kuulumisia, toivottavasti jo vauveli sylissä :)

Täällä arki alkanut luistamaan hienosti, tosin poika ei vielä tiedä sitä, että yöllä syödään ja nukutaan, seurustelu ei kuulu asiaan :D No, ehkä asia korjaantuu ajan mittaan.
Tyytyväinen vauveli muuten, ruoka maittaa (rintamaito riittää jo melkein vauvan tarpeisiin), viihtyy yksinäänkin hereillä omassa sängyssään. Sylissä toki haluaisi nukkua ja minulle se sopisi oikein mainiosti, mutta tulevaisuutta helpottaaksemme vauva nukkuu suurimman osan muualla kuin sylissä :whistle:
Ulkoiltu ollaan, raitis ilma antaa oikein hyvät ja pitkät unet. Tosin unet on melko pitkiä muutenkin, yösyöttöjä on nukkumaanmenoajasta riippuen 1-2.
Uskomatonta kuinka nopeasti aika kuluu, nyt jo kaksi viikkoa...vastahan oltiin salissa ja osastolla :eek: Toisaalta jos olisi mennyt yli, tänään olisi tasan 42 rv...

Valtavasti tsemppiä vielä jakautumattomille, ollaan hengessä mukana :hug:
Ja jaksamisia vauva-arkeen =)

epulis ja pieni poika 2 vkoa
 
Laitoin etusivulle tähden nimen perään sellaisten kohdalle jotka ovat olleet aktiivisia kirjoittajia palstalla. Jos jonkun nimen perästä * puuttuu ja on enemmän kirjoitellut, niin vinkkaa siitä minulle :wave: . Pysytään vähän paremmin mukana ketkä ovat jakautuneet ja keitä vielä odotellaan :attn: . Tyttöjä ja poikia on syntynyt melkein yhtäpaljon, joten hyvin ovat tytöt kirineet sitä suurta eroa kiinni mikä oli vielä huhtikuun alkupuolella =)

Jos sitä koittais itsekin mennä päikkäreille, kun molemmat lapset nukkuu. Meillä pojalla taitaa olla vähän masuvaivaa/ilmaa/kakka tulossa, kun sen verran on kiehnännyt unissaan aamuyöstä ja aamupäivällä.

Poppeliini ja poju 11 vrk :heart:
 
poppeliini jos en väärin muista niin Tohelin vaihtoi aikoinaan nimimerkin AnnaBuuksi .
Tohelin nimi kun oli listalla odottavissa vielä...
ja meillä vauvan muut mitat on 52cm ja py 36cm. painon olinkin jo ilmottanu.

Onnea vauvaantuneille!

marjut tais päästä lähdölle... :)

kotiin päästiin me vasta eilen ja vauva on ihana <3 kiltti pieni neitokainen. Oma syntymäpaino on 10g vaille tavotettu..eilen punnittiin kun oli kotiuttamis tarkastus.
keskiviikkona mennään ensimmäiseen neuvolaan.
mies oli siivonnu lauantaina joten siitäkään ei tarvii huolehtia...
lapset on onnessaan pikkusiskostaan.

nyt menen hetkeks sohvalle köllölleen kun neiti on unilla...

nasum ja neito 6vrk
 
Onnittelut vauvansa saaneille! :flower:

Meillä kävi tänään neuvolantäti. Vauva painaa jo 4310g, syntymäpaino oli siis 3980g ja 6vrk ikäisenä tuo mussukka painoi 4055g. Hyvin pulskistuu mun maidolla. :heart: Virkeäksi ja jänteväksi luonnehti hänkin poikaamme. Tuo on ihan mahdoton nostamaan päätään.

Empuuu ja Taapo 11vrk
 

Yhteistyössä