**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Johan se minäkin pääsen ilmoittautumaan.... :D :wave:

Poika syntyi 16.5 klo 7.15. Tummatukkainen peikkopoika joka painoi 3570g ja oli 52cm pitkä. Isoin lapsemme siis :heart:

Synnytys kesti kokonaisuudessaan 7h, oli tosi helppo vaikka lähtikin hitaanlaisesti käyntiin, olin 4 yötä yhteensä sairaalassa ( osastollakin odottelin käynnistymistä, mentiin hieman liian aikaisessa synnärille....). Spinaalipuudutuksen voimin poika syntyi helposti ja kivuttomasti =)
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä muille :flower: :hug:

Meillä vauvan on tosi kiltti. Ei itkeskele turhia ja muutenkin rauhallinen. :heart: Meillä kävi viime viikolla neuvolantäti kotona ja kaikki oli vauvalla hyvin. Painoa oli jo reilusti yli syntymäpainon.

Mustasukkaisuutta meillä on edelleen :( vaikka kuinka on oltu pojan kanssa kahden ja annettu huomiota, ei mitään vaikutusta. Esikoinen vaatii kans oman osansa huomiosta, mikä ei käy pojalle :/ Koko ajan pitäis keskittyä vain ja ainoastaan hänen enkä mä sais edes miehen viereen istua. Heti on poika vetämässä mua tai miestä pois ja jos ei mennä niin saa taas raivokohtauksen. Ja jos kaikki ei mene täysin pojan mielen mukaan alkaa taas raivota :( Ei ollenkaan kivaa tää tämmönen! Toivottavasti menis pian ohi.

Ristiäiset meillä on 1.5, pidetään samaan aikaan mun siskon kanssa. Siskon poika 2 päivää nuorempi kuin meidän pieni.



kultasydän & pienin 2 viikkoa ja 3 päivää :heart:
 
Onnittelut Whitneylle ja Lanfearille pojista!! :flower:

Donulle :hug: Koita jaksaa, toivottavasti mies hoksaa itsekin että minkä sinä sille voit jos olo on niin huono ettei jaksa mihinkään lähteä.

Milloinhan sitä itse pääsisi jakautumaan, alkaa pikkuhiljaa tuntua jo että sais tulla nyt heti pois masusta. Vaan ei se auta kun odottaa.. Tulee kun on tullakseen.

Nekkunen ja Iita 40+4
 
Noniin, jospa yrittäis hiukan kirjoitella..

Perjantai-aamuna, 16 päivä, meni heti ensimmäiseksi aamusta klo 7,30 kotona vedet ja siitä sitten alettiin pikkuhiljalleen tehdä lähtöä sairaalaan.
Sairaalassa oltiin joskus yhdeksän jälkeen ja kätilö teki sitten sisätutkimuksen ja pisti käyrälle, mulla olikin vielä kohdunkaula ihan "pitkänä" joten vielä odotelin lääkärin tutkimukseen pääsyä. Siinä odotellessa ehti tulla muutama supitus ja ajattelin et voi vitsi kun etenee hyvin. Noh, lääkäri tutki HYVIN kovakouraisesti ja hänellä oli harjoittelija mukana joka myös toisti saman homman. Lääkäri sitten päätti että mennään saliin odottelemaan supistuksia... Noh, niitä sitten odoteltiinkin tuonne klo 14 asti jonka jälkeen kätilö vei minut osastolle odottelemaan.
Ei kuulunut enään supituksia ei, olo oli TODELLA turhautunut! Noh, illalla tuossa klo 21,30 tuli supistus, nämä siitä sitten pikkuhiljaa tihenivät ja kovenivat, yöllä pyysin kätilöltä tuossa klo 2 aikaan jotain kipuun ja ajattelin että kohta pääsen varmaan saliin ja että pitää soittaa ja herättää ukko tänne. P*askan marjat! Tuon kipulääkkeen oton jälkeen supistukset pikkuhiljaa hävisivät ja tuli sitten uni.
Aamulla ei mitään, odoteltiin taas lääkäriä tarkistamaan tilannetta..
Noh, lääkäri tuli ja totesi että kahdelle sormelle auki, saliin ja oksitosiinitippa menemään. JESSS!! Vihdoin tapahtuu jotain.
Olin n. klo 12.30 salissa ja klo 13 mulla tuli ekat supitukset. Puoli tuntia tuosta olin jo ilokaasussa kiinni, joka ei auttanut ollenkaan, ja supistukset kovenivat. Kätilö teki tutkimuksen ja sanoi että epiduraalin saat ja otinkin sen. Kolmen pintaan oli epiduraali laitetttuna ja olo hiukan helpottikin. Pyysin RUOKAA, nälkä oli valtava. Hiukan ennen neljää sain ruokaa ja nousin istumaan jotta syön. Tunsin "painetta", noh, jatkoin syömistä. Ei hitto, ihan kuin ois tarvetta ponnistaa?? Äkkiä kätilö paikalle joka teki tutkimuksen ja totesi että päähän se siinä tulee vastaan, eikun ponnistamaan! 9 minuuttia tuosta oli poika maailmassa. Synnytyksen kesto kokonaisuudessaan siis 3 h 19 min. ponnistuksineen päivineen. Epiduraalin puudutus sitten lakkasi just siinä ponnistettaessa, tuntui aika "höpöltä". Ja repeämäkin tuli jonka lääkäri sitten aika kovakouraisesti kursi kasaan. AUTS.

Että tämmöinen stoori mulla. =) Pitkä, mutta tavallaan lyhyt synnytys!

Sairaalassa ollaan vielä, huomenna varmaan kotia. Oisvat päästäneet jo tänään jos poitsu ei ois ollu yli vuorokautta masussa ilman vettä. :/
Inhottaa, kun samalla tavalla mä voisin makoilla kotonakin, mut onhan tää "turvallisempaa".

CRP:tä ovat tarkailleet, meiltä molemmilta, mut mitään ei ole ollut eikä kummassakaan ole ollut myöskään kuumetta.
Poika oli myös niin väsynyt viime yönä synnytyksestä että nukkui sitten yhdellä syötöllä koko yön! =) Oli aika "luxusta" nukkua useampi tunti putkeen! =)

Onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille!!!

Ja lopuille odottajille puhalten supparituulia!!! PUUHPUUHPUUH!! :D :heart:

wentti + pikku-kundi 1vrk

ps. Salin kätilö oli aivan MAHTAVA!!! Siis niin ihana, toivottavasti muillekin/muillakin on ollu/tulee olemaan hyvät kätilöt! :heart:
 
Hei vaan kaikille täältä tosi taustalta!

Täällä edelleen yhdessä kasassa ollaan. :( Tuskasta on, ei tosissaan enää jaksais. Esikko oli syntynyt jo näillä viikoilla. Mua on supistellu jo reilut kaks kuukautta enemmän ja vähemmän, välillä ihan tosissaan. Kyllä sitä nytkin joo supistelee, mut ei mitään sellasta et jotain alkais tapahtumaankin.
Oon ihan varma, et yli menee ja reilusti. En edes tiedä missä vaiheessa täällä Helsingissä pääsee sit käynnistykseen. Anteeks kun tulin tänne vaan valittaa, mut kun en kehtaa sitä enää vaan tuolle ukollekaan tehdä.

Täällä juodaan vadelmanlehtiteetä, syödään persiljaa, saunotaan, siivotaan (joten kuten, miten jaksan), juoksen esikoisen perässä ulkona (ja sisällä) pelastamassa sitä millon missäkin ja harjotetaan sitä seksiäkin.... mitään ei vaan tapahdu. Hulluilla päivillä tuli käytyä keskiviikkona ja eilen, kummankin päivän jälkeen olin ihan kuollut,mut ei siis väsymystä ja särkyjä kummempaa vaikutusta silläkään shoppaamisella.

Esikoinen meinas hukkua maanantaina ojaan, josta sitä siis sain pelastaa. Onneks selvittiin esikoisen kanssa säikähdyksellä, itselle sain aikaiseksi aivan kamalan kivun oikealle puolelle vatsaa, jouduin käymään naistenklinikalla päivystyksessäkin, jossa todettiin sen olevan lihasrevähtymä. Lääkäri teki samalla reissulla ultra-ja sisätutkimuksen. Painoarvio sikiöllä silloin 3,3kg :eek: ja Auts!! :ashamed: Kohdunkaulaa ihan reilusti viel jäljellä, paikat kiinni, mut vähän pehmenneet. Eli juu, toukokuu täältä tullaan. Alkaa tosissaan mennä toivo, et muka tässä huhtikuussa meille vauva tulis.

Niin ja lopuks se tärkein ONNITTELUT KAIKILLE JO NYYTIN SYLIIN SAANEILLE!! :flower:

Rebel 39+1
 
Täällä alkanut vähän jännittää tiistainen B) . Tänään tuli haravoitua piha loppuun ja käytyä illalla reilu tunnin lenkki perheen kera. Vihlontaa alakerrassa ja nivusissa ja joitakin supistuksia. Ei niissä kyllä ole yhtään potkua :/ . Viime yön nukuin vähän huonosti pitkästä aikaa. Taisi tulla joitakin supistuksia mutta ei missään nimessä kipeitä. Positiivista sentään että edes tulee noita kivuttomia supistuksia. Ihan just oli pari viikkoa ettei pahemmin suppaillut ollenkaan. No, odotellaan, odotellaan...

Poppeliini ja poju 39+3
 
Onnittelut Toivotaan, Wentti, minsu, Whitney ja Lanfear :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä siis edelleen kasassa. Huoh. Joskin entistä kipeämpänä ja supistuksia tulee taas melkoisen säännöllisesti. Eilen koitin pitkähköllä kauppareissulla ja saunomisella saada tulosta aikaan, kipeämmäksi tosiaan olo kävikin ja saunoessa supisteli jopa 4 minuutin välein, mutta sinnehän ne taas laantuivat. Pöh. Tänään päätin sitten mennä viimein hulluille päivillekin, ihan vaan tuskaa lisäämään, heh. No joo, kipeää tosiaan teki ja tekee. Mutta ei vaan tulosta.

Viime yö oli taas surkea, niin kipeä oli olo, että nukkuminen oli lähinnä torkkumista ja asentoa oli pakko vaihtaa vähän väliä, ja se sattuuuuu! Tästä yöstä odotan vieläkin kivuliaampaa, sillä ainakin nyt tuntuu tosi kamalalle joka ainoa liike.

Valitusta ja valitusta, muuhun en taida enää kyetäkään... :D Ehkä siis paras, jos vaan lähden koittamaan sitä unen tuloa, tai muuten vaan kärsimyksiä sängyn pohjalla. Tai jospa nämä supistukset tästä vielä tihenisivätkin ja pääsisin matkaan minäkin. Nyt välit ovat 10-15 minuuttia, ja välillä saattaa olla vähän kivuttomampi supistus, joita en ole laskenut mukaan lainkaan. Supistus kestää sentään jo pari-kolme minuuttia kerrallaan, eli ihan vähän elättelen toiveita. Vaikka ei tää oikeesti synny koskaan.

Bliss ja pikkuinen 39+5
 
Yeb
Tyttö se sitten päätti vauhdikkaasti syntyä perjantaina 16.04. kello 21.25, RV 41+6. 4230g ja 54cm :heart: Päänympärys 36cm. Kotiin päästiin jo eilen.

Oltiin aamulla käyty siellä yliaikaiskontrollissa, josta passittivat kotiin, kalvot olisi puhkaistu sittten seuraavana aamuna. Mutta kylläpä taisi tosiaan lääkärin kovakourainen tutkimus tehdä tehtävänsä tässä tapauksessa!
Kirjottelin viimesen viestin tänne perjantaina vähän ennen seiskaa illalla ja siitäpä sitten lähdettiin TYKSiin ja oltiin siellä joskus varttia yli 19. Säännölliset supistukset oli alkaneet joskus klo 16 maissa.

Synnytys oli nopea, meni tosi kivasti ilman kivunlievitystä (no okei, oli mulla kaurapussi :p) Muutama tikki tarvittiin vanhaan eppariarpeen ja repeämään. Kirjottelen pitemmät stoorit sitten myöhemmin :)

Vauvaonnittelut myös muille vauvan saaneille!
Cataliinalle, Muuttohaukalle ja Minsulle tyttösistä
:heart: ja
Toivotaan, Wentti, Whitney ja Lanfear, poikaonnittelut :heart:

Toivotaan, mitä teille sanottiin tuosta istukan isosta koosta vauvaan nähden? Mitä se voi merkitä? Tutkiskelin tuossa joku aikaa sitten esikoisen synnytyspapereita ja niissä yksi hänen "löydöksistään" oli juuri suuri ISP. Samaa kokoluokkaa kuin teilläkin, 1070g :D Nyt oli "vain" 900g.. Tarviihan ne suuret vauvelit paljon ravintoa :whistle: Toivottavasti teidän näytteessä on kaikki ok!

Tinka, mä kyselin jollain neuvolakäynnillä osaako terkka tehdä jonkunlaista kokoarviota käsikopelolla. Kyllähän tuo sitten teki, melko paikkansapitävänkin vielä. Kannattaa siis kysäistä mutta ei ihan sokeasti luottaa :) Ultra-arvion sain yliaiskontrollissa synnytyspäivänä.

Imetysvaatearsenaali täällä on surkea :ashamed: Parit liivit, en enempää viitsinyt ostaa kun ei tosiaan tiedä niitä tulevia mittoja. Ilman liivejä mä nyt täällä kotona heilun, toistaiseksi tuntuu paremmalta olla näin :D

Wentti, meilläkin oli ihanat kätilöt tällä kertaa salissa! Opiskelija ja vuoronvaihdon takia kaksi valmista. Täytyy jotain lahjuksia toimittaa :) Toivottavasti muilekin osuu itselle sopivat tyypit!

Poppeliinille
tsempitykset huomiseen! Mahtaa olla jännä päivä luvassa tänään :)

Yeb ja tytteli 2,5 vrk
 
Yeb onnittelut tytöstä :heart:

Eilen illasta/alkuyöstä tuli parin tunnin ajan ihan-tuntuvia-ei-kipeitä supistuksia. Sängyssä katsoin kellosta että 4 min välein tuli parhaimmillaan. Tietenkin lopahtivat ja nukahdin. Tänään on ohjelmassa kaikenlaista. Pitää laitaa koti kuntoon ja tarkistaa vielä että kaikki on valmiina =) . Oon sanonut miehelle, että täällä ei saa olla sotkuista kun kotiudutaan vauvan kanssa ja jääkaappi pitää olla täynnä B) . Siitä muistinkin että pitää vielä kirjoittaa puhtaaksi niistä ostoksista, mitä haluan jääkaapissa olevan (mm. tavallista "sokeri" jogurttia, vaaleahkoa leipää ja mehua). Nythän mulla raskausdiabeteksen takia ollut melko tiukka linja, mutta synnytyksen jälkeen aion vähän herkutella :p

Poppeliini ja poju 39+4 (<-- jolla tasan vrk aikaa poistua omin neuvoin yksiöstään)
 
Yeb onnea tytöstä!! :flower:

Poppeliini
Kiitos toi olikin hyvä vinkki et jääkaappi pitää olla täysi ku tullaan sairaalasta kotiin...en olis hokannu sanoa miehelle :D pitää ruveta suunnitteleen kauppalistaa.. heh Siivouksesta mies tietää ja oli esikoisen aikana siivonnut ennekö haki meiät kotiin..

(.)
Vauva rupes sitte eilen riehumaan vattas oikein kunnolla..onneks :D tänään on neuvola päivällä... Mulla ei supistele yhtään ja ne vähäisetki harjoitussupparit on kadonnut :'( eli taidetaan mennä yli ja kovaa :/ no toisaalta tällä viikolla vauvan ei tarttis syntyäkkään ku mies on ottanu tälle viikolle iltahommia... oikeen taas osannu ajatella :D Mulal on maanantaina sitte äippäpoli jos ei oo syntynyt sitä ennen..

RV 39+4
 
polilla käyty ja sain verenpainelääkkeet :O
Paineet ollu niin huimia et ...

Nyt siis 39+1 ja vauvan painoarvio on 3,8kg nyt lääkärin ultrauksen mukaan.
Maanantaina osatolle käynnistykseen jos ei ennen sitä oo syntyny. ja mä toivon ja rukoilen että tää tästä syntyis vaikka jo tänään....
paikat on nyt sormelle auki ja kanavaan 2cm jäljellä eli ihan ok. Viime vkolla oli merkannu samoin mutta että mahdollisesti sormelle auki ..nyt siis varmasti on auki. :LOL:
heh..
Maanantaina olis jo sitten 40+1.

Vauvalla siis kaikki hyvin, mamma nyt on mikä on. Turvoke kasa ja silleen. :X

supistelee kokoajan pikkusen ja käyrillekin piirty ihan mukavia siellä polilla.

nyt kuitenkin lähettävä apteekkiin ...

nasum ja neiti 39+1 :heart:
 
Onnitteluja taasen vauvoista!! :flower: :heart:

Omaan oloon ei mitään uutta. Vauva on välillä ihan alhaalla, välillä nousee potkiin ilmat pihalle. :whistle: Joskus (lue: harvoin) tuntuu selässä sellasta poltetta ja niinku olis joku kuuma rengas tossa lantion ympärillä. Mut ei mitenkään tuskaista. Ja alapäässä tuntuu tökkimistä sillo ku vauva sinne sukeltaa. Mutta mä en edes odota synnytyksen alkavan ennen käynnistystä.. Kiva yllärihän se olis jos itestään alkais, mut tuskin.
Puhkaiseeko ne muuten kalvot käynnistyksessä jos paikat on tarpeeks kypsät? Vai koetetaanko aina ensin lääkkeillä?

Feles 41+2 <3
 
onnitteluja vauvan saanneille! ja voimia meille jotka ei vielä olla päästy tositoimiin! :flower:

mulla neukku 12.30 et saapas nähä mitäs neukkutäti tuumaa kun LA on jo perjantaina :eek:

kylmä ilma tääl ku tuulee ja pilvistä ja oli sadettaki luvannut mut mein pitää esikon kaa kävellä sinne neukkuun et ei mikää lyhyt matka. toi auto on autotallissa seisomassa joka ei käynnisty :/ mies meni omalla autolla ku työkaverilla lapsi sairas :ashamed:

nooh jospa me selvitää tuosta lenkkireissusta ja tulen kertomaan neukkukuulumisia sitten. Mut pitää yrittää tän viikon vielä ohjelmaa kehittää jospa jokin konsti sais vauvaan vauhtia ja tulemaan ulos :D

arska äippä+ typy 39+3
 
Onnea uusista vauvoista! :flower: :flower: :flower:

supisteluja kaikille ken toivoo!

Täällä turvotukset kiusana huoh, eipä niissä mitään, mutku ne sattuu. Nyt alkaa jo onneksi taas kädet toimimaan et saa kiinni otettua pienemmästäkin. No ne onneksi toimii yöhön asti mut iltasella on sit et miten jalat nilkat liikkuu kun on niin nesteessä :) juuh. No toukka potkii ja rymyää :) Ainut kipeää tekevät on kun muksii mua ilmeisesti rakkoo, se sattuu, onneksi ei oo koko aikaista. Vai voiko liitoskivut olla satunnaisia ja liittyä liikkeisiin? Mun mielestä rakko vois olla tossa missä se kipu on.

Unico ja Toukka 38+3
 
Yeb Sanottiin vain, että koska istukka on yli 24% (meillä siis 24,1%) suhteessa vauvan painoon, täytyy suositusten mukaan tutkia ja toivottavasti poissulkea jokin suomalainen perinnesairaus. Sen tarkemmin eivät lähteneet erittelemään, mistä taudista on kyse, liittyy kuitenkin siis munuaisten toimintaan (googlettamalla en löytänyt mitään). Tutkitaan ottamalla pissanäyte vauvalta ja siitä siis katsotaan jokin proteiinimääritys. Meillä arvo oli jotakin 600 luokkaa, mikä oli kätilön mielestä / muistikuvan mukaan ok, mutta ei uskaltanut sanoa enempää eikä varmaksi mitään, koska se kuuluu lääkärille (siis tulosten kertominen). Alkuviikosta lupasi lääkäri soittaa mikäli jotain ilmenee, jos ei soittoa kuulu, niin tulos on normaali. Lohdutteli kyllä jo silloin sanomalla, että todennäköisesti täysin normaali tilanne, sairastuneilla istukka on kuulemma yleensä noin 40-50% vauvan painosta ja joitain muitakin oireita pitäisi löytyä.

Arki ruvennut rullaamaan ihan mukavasti täällä. Sektiohaava toki on vielä kipeä, mutta sekin on tuttua jo esikoisen ajoilta, muistaa vaan ottaa rauhassa ja miettiä liikkeet etukäteen. Poitsu on ihana ja vaikuttaa ainakin toistaiseksi melko perustyytyväiseltä, isosisko olisi kokoajan halimassa ja pussaamassa, kovasti haluaisi auttaa hoitamisessa ja huolestuu heti jos veli ei ole näköpiirissä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feles:
Puhkaiseeko ne muuten kalvot käynnistyksessä jos paikat on tarpeeks kypsät? Vai koetetaanko aina ensin lääkkeillä?
Jos paikat on kypsät niin voivat puhkaista kalvot. Vähän sairaalakohtaista taitaa myös olla. Vauvan pitää olla alhaalla eli pää ei saa liikkuua. Kohdunsuu pehmeä + auki enemmän kuin 1 sormelle, eli 2:lle ainakin (3--> cm) ja reunat mieluiten kadonneet tai reunoja jonkin verran (1cm?) jäljellä. Suunnilleen siis näin on terkka mulle sanonut (on myös siis ollut taysissa kätilönä ) ja lääkäri oli viime äitipolilla aika samoilla linjoilla. Lääkkeethän pehmittää paikkoja ja avaavat kohdunsuuta --> sen jälkeen voi päästäkin sitten saliin ja kalvojen puhkaisuun.
 
Poppeliini Ahaa, kiitos vastauksesta. :)
Reilu viikko sitten ollu 1 sormelle auki ja kaulaa 1cm. Toivottavasti ois kypsyny lisää tän viikon jälkeen. :whistle:

Äsken tais tulla supistus. Poltteli selkää ja kun havahduin, ettei menny ohi niin koetin vatsaa ja sekin oli ihan kova. Kuitenki useamminkin supistelee mutten tajua kun tuntuu vaan selässä. :D Jospa ne sais tuolla aikaan jotain vaikkei kipeitä olekaan. Kyllä ne kuitenkin tuntuu erilailla kuin aiemmin olleet harjoitussupistukset jotka tuntu vaan mahan kovettumisena ja lakkas kun vaihto asentoo.
Alkais vaan ne supistukset millä tää tulee ulos! |O Siis ei kai kellään ihan ilman kipuja oo vauva syntyny? Ettei vaan ykskaks putoo pönttöön vessareissulla! :kieh:
Päivittäin tuntuu painetta pepussa, niinku olis "iso" hätä, mut ei sit kuitenkaa olekaan kun menee vessaan. :eek: Vauvahan se taitaa siellä painaa, lienee normaalia?
 
Eipä näy täälläkään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä |O
Eilen käytiin ukkelin kanssa yrittämässä synnytyksen käynnistämistä jälkimetsällä (koirien kanssa), ei vaikutusta lukuunottamatta muutamia pieniä puukkomaisia vihlaisuja alapäässä.

Aamulla heitin kahden koiran kanssa metsälenkin ja yhden koiran kanssa pitäisi kohta lähteä lenkkeilemään.
kävin myös tänään polkupyörällä neuvolassa :LOL: Hemppa on nyt parempi kuin koko raskauden aikana - 139 - vaikken ole rautaa syönyt enää kolmeen viikkoon. Kaikki muut arvot oli ok. Sain neuvolasta liikkeiden mittaus -lomakkeen. Tää masuasukki kyllä vetää sellaista rallia ajoittain täällä vatsassa, että en tiedä onko tuosta lomakkeesta mitään hyötyä :LOL:

Ensiviikon maanantaina olis yliaikaiskontrolli (41+3) mutta mä hartaasti toivon pääseväni tästä mahasta eroon ennen sitä!


Tsemppiä kaikille odottaville!!

Pöntinen 40+3
 
Plääh, neuvolassa käyty ja huomenna pitää menna aamulla Kätilöopistolle. Paineet tänään pahimmillaan 153/97 ja proteiinit virtsassa ekaa kertaa yhdellä plussalla. Turvotus on entisellään, pääkipua ollut vähän. :/ Saa nähdä, mikä on tuomio huomenna. Vauva mennä puuskutti onneksi entiseen tahtiin, kiinnittynyt ja laskeutunut.

Painetta pepussa täälläkin. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli jo vähän tukalampi olo (harkka)supparin aikaan. Onhan se jo aikakin tulla kunnon supistuksia.

Mitäs mun nyt pitää huomenna ottaa mukaan, jos joutuu yöksikin jäämään? :eek: Neuvolakortti nyt ainakin ja tuo lähete...

rv39+5
 
Nyt on täälläkin käyty neuvola reissu.
Kaikki oli ok, paineet meinas olla vähän koholla ja keskiviikkona pitää mennä mittauttaan ne vielä. Pissa tikkuja sain kotia mukaan että seurailla vähän.
Ens maanantaina sitä sitte ilmeisesti aletaan käynnistellä tai viim. tiistaina. Maanantaina kuitenki äpoli käynti ja viikkoja sillon 41+5. Neuvola täti meinas että ne on muuttanu systeemit niin että nykyään aletaan käynnistellä jo 41+5 eikä enää ooteta 42+2 asti. Näin ilmeisesti ainakin täälläpäin. Toisaalta helpottava tietää että sitten ainakin alkaa tapahtua kun on edelleenki semmonen olo, että ei tämä taia ilman käynnistyksiä ulos tulla. Toki ois hyvä jos itekseen päättäis jo aikasemmin lähtiä syntymään.

Nekkunen ja Iita 40+5
 
Empuuu mä ottaisin mukaan neuvolakortin ja kameran. Sairaalakassin pakkaisin täysin valmiiksi mutta jättäisin sen kotiin. Mies sais sitten tuoda sen jos tarvis on.

Painetta/vihlaisuja pepussa on täälläkin. Tosin mulla tuntuu välillä olevan tuo koko alakerta, nivuset, pehva ja vähän reidetkin kipeänä :|

Noin puolet tehtävälistasta tehtynä. Ekstrana päätin sitten istutella myös orvokkeja laatikoihin. No, se oli onneksi nopea juttu =) . Ikkunat jäänee kyllä pesemättä, on niin kylmä+tuulinen ilma ulkona, ettei niitä halua availla.

Poppeliini ja poju 39+4
 
Poppeliini Kai se pitää tuo kassi viimein pakata loppuun. :whistle: Eiköhän tuo mies mene normaalisti aamulla töihin, soittelen sitten perään, jos jotain ilmenee. Pitääkö ottaa omat eväät, jos joutuu koko päivän olemaan tai vaikka yön yli? :ashamed:
 

Yhteistyössä