**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnea Yeb! :flower:

Täällä siis edelleen kasassa, huolimatta viime yön supistuksista ja tämän hetkisistä jatkuvista kivuista ja kolotuksista. Huoh.

Toivotan supistuksia meille kaikille jotka vielä yhdessä koossa olemme, tuskin meistä kukaan niitä enää vältellä haluaa. ;)

Bliss ja pikkuinen 39+6
 
Onnea ihan kaikille vauvan saaneille :heart: Paljon on vauvoja jo pinoon syntynyt! Ja tsemppiä raskauden pisimpiin päiviin teille, keillä vauva vielä mahassa :hug:

Eipä tänne kovin paljon tunnu ehtivän tän vauva-arjen keskellä. Hyvin on meillä mennyt vauvan kanssa, ihana tapaus on :heart: Huomenna mennään lastenneuvolaan, kiva kuullakin, miten hänellä paino noussut. 4 pvän ikäisenä oli jo melkein syntymäpainossa, että nyt varmaankin hyvin yli. Syö reippaasti ja nukkuukin hyviä pätkiä. Ulkoilutkin aloitettiin viime viikolla ja hyvin nukkui kärryissäkin. Ihana päästä itsekin ulos, tosin kerran kävin jo lenkillä yksinkin, mutta mies joutui soittamaan mut kesken kotiin ja tuli sitten aloitettua juoksutreenit vähän turhan aikaisin :D Ei vaiskaan, en vielä meinaa kyllä alkaa juosta, muutaman viikon päästä sitten ehkä. Itse sain jonkun mahataudin ja eilisen päivän ramppasin vessassa ja veti kyllä olon aikalailla heikoksi, niinkuin mulla aina mahataudissa. En aamulla uskaltanut vielä vauvan peppuakaan mennä pesemään, vaan mies sai hoitaa aamupesut. Nyt olo kohenemaan päin. Kovin toivon, ettei vauva eikä muutkaan tietysti sais tätä, sairaalareissu siitä vauvan kanssa tulisi, jos tän saisi.

siru ja pikkuneiti 2 vkoa :heart:
 
heipsan, huh mikäs päivä. Neukussa tosiaan kävin, kaikki ok, painoa +840g tullut ja sf mitta oli viimeks 34,5 ja nyt 34 :D jospa vauva tuleeki vähitellen ulos =)
toivottavasti tän viikon aikana kun seuraava neuvola olisi ens maanantaina ettei tarvis enää sinne lähtee.

Pesin juuri ikkunatkin :) kylmä ilma päivällä ku neuvolassa käytii kävellen ja pilvistä mut nyt illan aurinko paistanut ja tuulee et ei kovin lämmin keli. Jos huomenna hyvä keli niin pihalle menis haravoimaan. Yritän tekemistä kehittää ja hommia jotta aika kuluu ja jos sattuis vähäänkää käynnistelemään synnytystä :)

väsyhän nyt iski mut eiköhän tää tästä et mennää ajoissa nukkumaan ja huomenna uus päivä. Kerhoilemaan ei kyllä mennä kun esikko vielä yskii.

te joilla sitä turvotusta niin onks teillä käsivarsista sellaisia "pehmeitä" kohtia jossa ne verisuonet menee mut huomaa et koholla on hieman? Mä tänään huomasin ikkunoita pestessä ja mulle tuli aivan kauhu et lähteeks nää pois synnytyksen jälkeen vai paheneeko :eek: :x

mutta oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

arska äippä+ tyty 39+3
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Empuuu johan on sulla hassuja sukulaisia.. aivan niinkuin äiti itse voisikin päättää sen milloin vauva syntyy.

Feles mulla käynnistetiin pelkästään kalvojenpuhkaisulla. Siitä sovittiin jo tiistaina polikäynnillä, silloin tosin kohdunsuu oli jo sen 4cm auki. Torstaina aamulla siis puhkaistiin kalvot sovitusti.
Jos supistukset ei olisi alkanut tunnin sisällä oltaisiin laitettu tippa lisäksi.
Vauva tosin oli melko korkealla vielä siinä vaiheessa, mutta se ei estänyt puhkaisua eli varmaankin siis tarpeeksi alhaalla.

D-vitamiinit kun aloitettiin vauvalle tuli vähän vatsavaivoja. Tänään sitten tajusin antaa samalla maitohappobakteereja niin ei ole kitissyt niin paljoa kuin aiemmin.
Nukku taas hyvin ja ulkoillaan joka päivä.
Poika on lähes päivittäin vähintään 2 kertaa ulkona nukkumassa.

Nyt taas äiteetä väsyttää mahdottomasti.. Isommat oli siis viikonlopun mummilassa ja tänään on sitten "kostettu" sitä eroa eli tottelemattomuutta ja kiukuttelua ilmassa sen verran että muutamaan kertaan on tehnyt mieli lyödä päätään seinään, mutta kyllähän tämä taas helpottaa parissa päivässä ;)

KiiajaVille+poju
 
KiiajaVille No sanopa muuta. Ne kun ei tunnu tajuavan, että raskaus on yliaikainen vasta kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. :kieh:

Osaako joku muuten sanoa vielä, että mitä mulla on äitiyspolilla edessä, kun joudun sinne verenpaineiden ja proteiini +:n takia menemään? Terkka puhui jotain labrakokeista ja pissakokeesta, mutta jos tarkemmin osais sanoa. :)

Tosi hiljaista edelleen pinossa, taitaa olla parempaa tekemistä monilla. :heart:
 
Täällä odotellaan edelleen supistuksia... Huoh.. Kyllä nää päivät on niin hermoja raastavia että! :( Joten ei muuta kuin odotellaan.. Huomenna neuvola, toiveita tässä elättelen toki ettei enää tarvitsisi mennä mutta katsotaan :)


jastu ja vilperi 40+2
 
Yeb onnittelut! :flower:

Huomenna on sitten se maaginen laskettu aika ja sen kunniaksi neuvola, johon toivon ettei tarvitsisi mennä. Mutta enköhän ole jälleen huomenna kertomassa neuvolakuulumisia ja odotus jatkuu. :whistle: Vihlontaa ja oikein hermokipuja on pukannut päivän mittaan lantion seudulle, mutta en jaksa uskoa niiden tarkoittavan vielä mitään.

On ollut ihanaa lukea vauvantuoksuisesta arjesta. Jollain tavalla se muistuttaa ettei tämä odotus kestä enää loputtomasti vaikka se nyt siltä alkaakin tuntua.

Hurjasti suppareita kaikille niitä kaipaaville!!!

Donu 39+6
 
Mä en oo nukkunut vielä silmänräpäystäkään. Tuntuu että pää räjähtää ihan just, eikä talosta löyty tietenkään mitään muuta kuin ibuprofeenia. :'( Vauva onneksi liikuskelee, mutta oma olo on ihan paska. Mitä ihmettä mä teen nämä aamuyöntunnit, sängyssä pyöritty jo yli kolme tuntia. :|

rv39+6
 
Empuuu kurjan kuuloista :hug: Toivottavasti olet jo päässyt nukkumaan.

Onnea vauvaantuneille :flower: :flower: :flower:

Itse hereillä, kun on supistellut, niin en malta edes yrittää nukkua. Oli tultava ylös vähän seurailemaan, että mistä on kysymys. Eilen nimittäin rupes limatulppa irtoamaan, tuli sellainen pieni möykky ja sitten muutenkin hurjasti limaa. Nyt kun nousin vessaan 20 minuuttia sitten, tuli paperiin verimöykkykin. Ja limailut jatkuu. Niin ja vettäkin tais lorahtaa. Nyt istunkin froteemuovin päällä varmuuden vuoksi. Supistukset on alkaneet aika nätisti tasan viiden minuutin välein. Saapi nähdä kuinka käy. Jännittävää =)

Eilen, heti aamusta oli sellainen olo, että täytyy saada asioita tehtyä, siivoilin ja petasin vihdoin vauvan sängyn. Rupesin silittelemään harsojakin, eli vaisto ehkä sanoi, että aika vähenee :D Voihan se olla, ettei vielä tältä istumalta tule lähtöä, mutta eihän se kauhean kaukanakaan voi enää olla...

Supistustuulia kaikille! :whistle:

40+3
 
mimmukka laita mulle yv:nä tiedot (la, synnäri, monesko) niin lisäilen sut listaan :wave:

Soitin juuri osastolle ja siellä oli hyvin tilaa. Eli tämä äiti lähtee kohtapuolin sinne käynnistelyyn. Toivottavasti ei menisi siinä kovinkaan pitkään. Esikoinen syntyi noin 27h ekasta pilleristä, toiveissa siis ettei ainakaan pidempään menisi B) . Paniikki meinaa iskeä pakostakin, esikoisen ei-niin-positiivinen-synnytys tullut niin voimakkaana mieleen. Mutta supistus kerrallaan =)

Poppeliini ja poju 39+5
 
Empuuu mähän sielä polilla oon noiden takia nyt ravannut...mulla aina otettu vauvan sydänkäyrää ja sitten ultrattu ja lääkärikäynti. Pissa näyte annetaan tottakai aina mennessä sinnekin. Protskut yleensä merkkaa verenpaineiden kanssa sitä myrkytysepäilyä...näin mulle aina toitotettu...
ja kuulemma se onkin useimmiten ensisynnyttäjien vaiva ?!?
Mulle annettiin eilen tosiaan se verenpaine lääkitys ja nyt pitäs 3 kertaa muistaa ottaa lääkettä päivässä.

Poppeliinille tsempit käynnistelyihin !! mä pääsen maanantaina "niihin hommiin" myös ja toivon todellakin että paikat ois auennu maanantiahin mennessä enemmän mitä nyt on niin sais kalvot puhkastua :) muuten alotetaan 1/4 cytotekeilla ja viimeks ne ei vaikuttanu mitenkään :/ 4 päivää koitettiin ja sitte mä läksin kotiin :headwall:

Empuuulle piti vielä tosta päänsärystä sanoa et mä tiedän tunteen...mulla nimittäin ihan sama. Eilenkin illalla päätä särki kokoajan ja jouduin jo 2x 1g panadolin nappaamaan..toisella kerralla ei edes auttanut koko pilleri :(
Nukkumisesta ei tuu mitään kun sitä ei saa helpottamaan... :/
jaksuja sinulle!!! :hug:

feles en muista sanoinko jo siitä kun se lääkäri jolla eilen kävin sanoi että jos kohdun suu on sormelle auki vaan niin paikkoja ei voi käynnistää ja oikeastaan ainoa mahd. keino on noi cytotekit... mulla nääs tällainen tilanne...nyt täytyy vaan koittaa kypsyttää tilannetta joytenkin, mutta miten ??!!?

nyt meen nauttimaan aamukahvista soffalle :p

nasum ja neiti 39+2 :heart:
 
Onnea matkaan synnyttämään lähtijöille!

Supistuksia ilmaan!

Täällä kohtuullinen yö takana verrattuna edellisiin. Ja eiliset päikkärit auttoi kanssa. Vähemmän kipeä näköjään kun on nukkunut ja kädetkin toimi paremmin turvotuksista huolimatta :D

Pitäs kanssa lähteä liikenteeseen kohtapuoleen. Hiukan jänskättää mitä sanotaan. No eipä tässä kai sen kummempia kun ei oo toukka ilmoitellut tulo halujaan.

Unico ja Toukka 38+4
 
Nyt olis sopiva sauma tulla kertomaan vähän tarkemmin synnytyksen kulusta kun vaavi vielä nukkuu =)
Lähdettiin siis keskiviikkoiltana ( laskettuna aikana) synnärille koska supistuksia tuli, ei ihan kamalan kipeitä mutta säännöllisiä jotka sätelili reisiin. Oltiin 01.00 OYS:ssa ja en ollut auki kuin pari senttiä. Kuitenkin päästiin saliin odottelemaan josko alkais vauhdittumaan. Sain uni ja särkylääkettä ja sain nukutuksi muutaman tunnin miehen kanssa. Sit supistukset hiipui, tuli 20 min ja jopa vain puolentunnin välein joten aamulla sain passituksen osastolle :/ Siellä sitten odottelin synnytyksen kunnolla käynnistymistä, mies tuli takas kotiin odottelemaan. Illalla supistukset alkoi taas säännöllistymään ja puolenyön aikaan tuli jo tosi kipeitä suppareita 20min välein. Sain särkylääkettä mut nukutuksi en saanut. Miehen hälytin paikalle aamuyöstä koska paikat olivat auenneet 5senttiin ja supparit tiheni. Saliin pääsin 04.00 ja mieskin puoltatuntia myöhemmin kiiruhti paikalle =) Tunnin odottelin ja supparit oli jo KIPEITÄ. Sitten sain sen kauan kaivatun spinaalipuudutuksen ja oi sitä autuuttaa kun kivut hävisi kokonaan :D Paikat oli kokonaan auki 07.10 ja ponnistelin 5 minuuttia ja poika oli onnellisesti maailmassa :heart:
Tuo ponnistusvaihe oli ihan huippuhelppo, spinaali alkoi lakata vaikuttamasta ja näin tunsin hieman supistusta ja tiesin milloin ponnistaa, ponnistamisen tarvetta en tuntenut yhtään, joten oli helppo olla ponnistamatta silloin kun ei saanut. Ja spinaali laitettiin kyllä NIIN oikeaan aikaan, koska sen vaikutus loppui lähestulkoon heti kun vauva oli ulkona =) Joten jäi synnytyksestä tosi ihana mielikuva, vaikka vauva olikin suurempi kuin edelliset, synnytys oli kuitenkin helpoin kaikista!!

Kotiin sitten tosiaan pääsimme kun vauva oli 2vrk ikäinen. Pikku mies on aivan valloittavan ihana mustatukkainen peikkolapsi :heart: :heart: Niin rauhallinen, ei turhia kitise, yötkin menee ihan ok että saan itsekkin nukuttua useiden tuntien pätkiä joten väsymys ei ole päässyt vaivaamaan.

Hurjan suuret tsempit vielä kaikille jotka omaa vauvaansa odottelevat syntyväksi!!!!! :flower: :flower:

Lanfear ja peikkopoika 4 vrk :heart:
 
Onnea vauvautuneille!

Ja onnea synnytysreissuun lähteville!

Voimia vielä masun kanssa olijoille!

Meidän neiti tulee tänään 14 vrk ikään. Ilmavaivoja vaan on, joten pitää kovasti miettiä mitä en saa enää syödä. En kyllä keksi mistä eiliset masukivut olisi johtuneet, koska olen jättänyt sipulin ja hiilihappojuomat pois.. Ruosleipääkään en ole syönyt.

Nimiä mietittiin eilen. Ei olla vielä päätetty kokonaan. Tänään sovitaan nimijuhlista papin kanssa.
 
Empuu toivottavasti sulla ja vauvalla kaikki ok. :flower: Ja saatte nyyttinne jo tänään syliin :heart:
imetysliivit on ostamatta koska en voi tietää lähtekö imetys käyntiin vai ei.
Neuvola oli eilen ja painoa tullut viikossa huimat 900 g. :eek: :x Nyt on lähtöpainosta yhteensä tullut 8kg. Ei nyt silleen paljon mutta jos viikossa nouse kilon verran kerkeähän tässä tulla vielä aikamoinen kilomäärä. :kieh:
tekee vaan mieli ruoka ihan koko ajan.
Muuten kaikki ok, pissa puhdas ja paineet kunnossa. Tarkisti myös alapään tilanteen ja sanoi että jos nyt pitäisi käynnistää niin ei onnistuisi. Kohdunkaula liian takana kai??? En ihan ymmärrä näitä asioita.
Se sitten vei mielen aika alas, tässä on viikko aika että jotain siellä alhaalla tapahtuis. Niin että kaikki hyvät vinkit tänne vaan :LOL: .
Vaikka tiedän kyllä että olette te muutkin kokeilleet kaikkea, lisää supistuksia vaan. Veikkasi muuten vauvan painoksi 2900-3100g. viikolla 38. Se taitaa olla aika normi kokoinen?
Ai niin oli se hiukan laskeutunutkin, viikko sitten oli sf mitta 31 nyt eilen oli 29,5. Ja kyllä sen huoma on pikkuisen helpompaa hengittää. Ei paljon mutta kuidenkin.
Mulla on alkanut olla öisin toooosi kuuma, herään siihen että hiki valuu.
Ja nyt uutena vaivan on tullut jalkakipua, sellaista kun olisi koko päivän seisonut töissä ( jalat tosi väsyneitä ja kipeitä). En ymmärrä mistä se johtuu, en liiku sen enempää kun ennen- olisko vatsa jo niin painava että jalat eivät enää kestä :eek: .Valitusta vaan, mutta alkaa olla niin väsy ja kyllästynyt..
Onnea kaikille vauvan saanneille ja jaksamisia kärsiville!!!! :heart:
 
Onnea taas vauvaantuneille!

Joku kyseli kokoarvioista (sori, kun en muista nimeä...). Mulla siis lääkäri ultrasi loppuaikoina viikon välein, kun mulla on kai hieman keskivertoa pienempi lantio ja epäiltiin vauvan mahtumista. Niissä yhteydessä sain aina nuo kokoarviot, jotka tosin heittivät aivan täysin häränpyllyä...

Piipa + nuppunen 2vkoa :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Nyt kerkesin tulla tännekin lueskeleen =)
Täällä on alkanu hienosti elämä rullaan pikku neidin kanssa. Neiti syö ja nukkuu. =)
Isovelikin on ottanu siskon hienosti vastaan ja kauheesti halailee ja haluaa pitää sylissä isin tai äidin avustuksella, on se ihana! :heart: Toivottavasti jatkuis näin, eikä tulis mitään hirveetä mustasukkasuutta! Alkuun ei kyllä meinannu mua huolia mihinkään, mut nyt mäkin kelpaan jo! =)
Imetys on lähteny kans hyvin sujuun ja maitoo tuleekin hyvin. On sitä tonne pakkaseenkin jo jonkin verran kertyny. Ja nyt ei oo edes onneks nänninpäät menny rikki!
Sori tää seuraava.. :D Alapääkin on jo parantunut, repeemiltä ja epparilta kun säästyin, huh! Esikoisesta kesti varmaan 2-3 viikkoo ennenkun alko helpottaan epparin jäljiltä. Pukamat tuli ja alkuun oli tosi kipeet, mut nyt nekin jo paremmat!
Ai niin, kätilökin kehui, että oon luotu synnyttäjäks ja synnytyksen jälkeen tokas vaan, että näinhän sen pitäiskin mennä! Jei, oon mä aika hyvä! :LOL:
Mulla oli muuten synnytyssalissa se sellanen relaxbirth mistä jotkut täällä jossain vaiheessa puhu, ihmeellisen näkönen laite kyl :D Kätilötkin oli sen huoneen nimenny hoplopiks sen laitteen takia ja miehenkin oli pakko napata siitä kuva kun oli niin hassun näkönen.. :LOL:

Supistustuulia kaikille puhaltelen!! :whistle:

Katyana & NaNNa 6vrk :heart:
 
Hei pitkästä aikaa =)
Donu ainakin arvasi oikein, tämä äiti kävi vauvan hakemassa ja juuri kotiuduttiin.
Tyttö syntyi 18.4.2010 kello 2.28 Pituus 52cm paino 3590g. Antoi siis isälleen parhaimman synttärilahjan :heart: . Synnytys kesti 2h 34min ja oli ihana ja helppo ! Viikkoja 39+2

-C ja T 2vrk-
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi kolmas poika 17.4 klo 20.27 rv 37+6. Mitat oli 3180g ja 49cm, päänympärystä en nyt muista... Eilen kotiuduttiin ja todella hyvin on lähtenyt kaikki käyntiin. Synnytyskertomus tulee sitten, kunhan saan sen ensin koneelle kirjoitettua :)
Tässä pienokaisemme


Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower: ja kovasti tsemppiä vielä sitä odottaville! :hug:

-Niiskuneiti ja Julle vajaa 3vrk :heart: :heart: :heart:-
 
Kiitoksia onnitteluista! :)

Tässä vielä tämä lupaamani synnytyskertomus, toivottavasti joku jaksaa lukea =)
16.4 to-pe välisenä yönä neljän maissa heräsin siihen, että housut on märät. Kesti hetken, ennekuin tajusin, että lapsivettähän se on. Mieskin siinä sitten heräsi, eikä ollut asiaa uskoa todeksi. Käväisin sitten suihkussa, lapsivettä tuli lisää tasaiseen tahtiin. Soitin sairaalaan ja kysyin, että kuinka kiire on tulla. Vastattiin, että pakkaa rauhassa tavarat ja lähde tulemaan. Koska sairaalakassi oli jo valmiiksi pakattuna, niin puuhailin kaikenlaista pientä vähän aikaa, laitoin tiskit koneeseen, viikkasin pyykit jne. Mies soitti siskonsa pellon toiselta puolelta poikia hoitamaan ja me miehen kanssa lähdettiin ajelemaan kohti Tyksiä. Matkalla pyssättiin ABC:lle tankkaamaan auto ja ostamaan Meidän perhe -lehti, että olisi jotain luettavaa sairaalassa. Muutama kivuton supistus tuli matkan aikana.
Perille saavuttiin kuuden maissa. Siellä sain heti ylleni kuivat vaatteet, kun omat jo ennättivät kastua. Multa otettiin streptokokkinäyte, jonka jälkeen pääsin käyrälle ja siinä makoillessa lorahti vettä oikein kunnolla. Käyrällä olin tunnin verran, kun osastolle ei heti päässyt siirtymään vuoron vaihdon takia. Edelleenkään ei kipeitä supistuksia. Minä siis siirryin osastolle ja mies lähti kotiin. Osastolla sain aamupalaa ja sitten vain odoteltiin. Klo 11 otettiin verikokeita ja illalla ennen kahdeksaa taas käyrälle. Lapsivettä tuli pitkin päivää.
Pe-la välisenä yönä klo 2-6 supisteli n. 7 minuutin välein, jonka jälkeen laantuivat. Klo 8 tuli tieto, että streptokokkinäyte oli positiivinen, joten synnytys käynnistettäisiin.
Puoli yhdentoista maissa lääkäri tutki tilanteen (kanava melkein hävinnyt, suu reilun sentin auki) ja laittoi käynnistystabletin. Sen jälkeen oli käyrällä tunnin verran, supistuksia tuli vähintään 7 minuutin välein.
Klo 14 taas käyrälle, supistukset ehkä vähän koventuneet, mutta harvakseltaan edelleen.
Klo 15 sain uuden tabletin, supistuksia alkoi tulemaan melkein heti useammin, jo 3 minuutin välein.
Viiden maissa käyrälle ja siinä maatessa supistukset alkoivat jo olemaan aika kovia ja paineentunnetta alkoi tuntumaan. Hälytin hoitajan paikalle, joka tutki tilanteen, 4-5 senttiä auki. Siitä sitten pakkaamaan tavarat ja kohti synnytyssalia. Mieskin sitten jo saapui, klo oli vajaa kuusi.
Sain heti antibiootin positiivisen näytteen vuoksi. Kipuun kokeilin ilokaasua, mutta ei siitä mitään tullut, joten turvauduin vain lämpö- ja kylmäpussiin. Kohdunkaulanpuudutteen sain klo 18.25, jolloin k-suu oli edelleen vain 4-5 senttiä auki. Puudute vaikutti niin, että supistukset vähän laantuivat ja harvenivat ja kipu tuntui vain vasemmalla puolella vatsaa. Ajattelimmekin, että oliko virhe se ottaa.
Kahdeksan maissa vielä miehelle sanoin, että syntyisi nyt edes tämän vuorokauden puolella. Melkein heti kuitenkin alkoi kovat kivut ja ponnistamisentarve. Hälytettiin kätilö paikalle, olin jo täysin auki, mitä ei meinannut todeksi uskoa, niin äkkiä ja vaivattomasti kaikki tapahtui.
La 17.4 klo 20.27 syntyi 9:n pisteen poika kuuden minuutin ponnistamisen jälkeen, mikä oli todella ihana ja yllättävä kokemus kahden edellisen synnytyksen jälkeen, joissa molemmissa ponnistusvaihe kesti n. 1,5h.
Mitat oli 3180g ja 49cm, py 35cm <3. Rv oli 37+6.
 

Yhteistyössä