**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
Imetystukihenkilö olen muuten minä, joten yhteyttä voi ottaa yksityisviestilläkin jos joku haluaa =)
AnnaBuulle edelleen suppareita suppareita, onko miehesi nyt vl kotona, olisiko hyvä aika synnyttää?

Ovatko muut tehneet perheen/suvun kanssa arvailuja milloin vauva syntyy? Meillä on koko huhtikuu täynnä :D ainakin joka viikolle pari.

Aijuu ja tänään poksutaan 36+0
-C ja T-
Joo,sillä loppuu juuri sopivasti tänään päivystys töissä että nyt olis hyvä viikonloppu synnyttää. :D

 
Whitney sanoisin että kyllä se kiinnittyminenkin on askel eteenpäin =) Ei ainakaan enää voi kääntyä, eli tosi hyvä juttu.
Täällä taapero ei ole edes kiinnittynyt vielä, ainakin terkka sai eilen pään heilumaan mutta viikko sitten kätilö meinasi ettei se tuosta enää käänny vaikkei ole kiinnittynyt.

Pelkopoli olis ollut tänään mutta se peruuntui :| En halunnut sitten edes uutta aikaa kun alkoi niin ärsyttää tuon sairaalan toiminta, sen takiahan mulla tämä pelko on. Mietti vielä tuo kätilö että odotas katsotaan miten kauas tuo seuraava aika menee... Mitä järkeä varata pelkopoli jonnekkin 3 viikon päähän kun viikkoja nyt 36 ja muut muksut syntyneet 36 ja 37 viikoilla. Ärsyttää ja surettaa yhtäaikaa :'(

-C ja T-
 
poksuilemaan rv 36+0

laitan kuvaa myöhemmin masusta jonka otin aamulla.

tympeetä ku nyt on lumisade päivä :| voi olla et esikko menee mummulaan yökyäileen kun eilen soitteli mummulaan et saako hän tulla yöksi :D sais kait olla rauhas vlopun mut yksin varmaan ku mies remppaa sitä autoo jälleen.

maha on vähä väliä ollut pinkeä ja lkipuja ala maha alueelta et lienee liitoskivut?
mies eilen sano et olisipa synnytys jo ohi ku häntä jännittää se et mihin synnytys ajoittuu et jos arkiviikolle et ehtiikö hoitaja saapua tänne esikon seuraks ja ehditäänkö sairaalaan. sanoin et jos viikonlopulle nii voipi ehtiä. mut taas et hätäilenkö mä sitten siinä tilanteessa et soitan heti ku supparit alkaa et varulta tänne et jos tihenee supparit jne. mut ei auta nyt stressata sitä vielä vaikka valmis olisin synnyttämään jo.

mut oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!

arska äippä+ tyty 36+0
 
Mulla on tukala päivä tänää.. Olo on tukala ja väsy. Ei oikeita suppareita mutta ikävän tuntuisia koko ajan.. Ei jaksa tehdä tänää mitään. Vaikka sääkin on ihanan keväinen. Eilen siivosin paljon ja ulkoiltiin pojan kanssa. Sekö nyt tänään sitten kostautuu?

En nyt jaksa kommentoidakaan kummempia.

Pirteämpää päivää teille muille! =)

Greddy ja Piksu 38+2
 
Mukava kuulla sun kuulumisia Tiitu! =)
Jos imetyksen haluaa lopettaa, niin kyllä se maidon tulo sit lakkaa, kun ei enää imetä. Näin mulla ainakin kävi! Etkä sä oo mun mielestä huono äiti vaikka et imettäiskään. Mä itsekin imetin meidän poikaa vaan n. 2kk, mutta nyt oon kyllä aatellut imettää kauemmin jos vaan mahdollista! Korvikekaan kun ei mitään kauheen halpaa oo.. Ja onhan se äidinmaito silti aina parempi.. ;)

Feles Kyllä varmasti mahtuu reppuunkin sairaalassa tarvittavat tavarat jos et meinaa puolta omaisuutta sinne raahata mukana ;)

Nasumasuselle tsempitykset kääntöyritykseen! :hug:

Tänne ei mitään ihmeellisiä..

Katyana & NaNNa <3 35+1
 
Tässä masukuva tältä päivältä, eli rv 36+1 =)


tiitu jokainenhan itse päättää mitä tekee imetyksen kanssa. Mutta voin sanoa, että vaikka meillä alussa oli omia hankaluuksia (imetin mm. 2 ensimmäistä kuukautta vain rintakumin avulla), niin kyllä se sitten lähti sujumaan. Ihan ensihuumassa kun hormonit heittävät kunnon kierroksilla, niin ei mun mielestä kannata tehdä mitään lopullisia päätöksiä. Esimerkiksi rinnat eivät ole kivikovat/todella täydet koko imetyksen ajan, vain ensimmäisinä viikkoina kun maitoa alkaa kunnolla tulemaan. Suosittelen muidenkin mainitsemaa lansinoh-rasvaa (saa mm. apteekista) ja rintakumeja sekä ilmakylpyjä rinnoille näin alkuun =)

nasumasunen tsemppiä kääntöyritykseen. Mitä olen netistä lukenut, niin osalla se onnistuu ja osalla ei. Osalle se on kivulia toimenpide, osa taas ei ole kokenut sitä kivuliaana. Mä näitä pohdin ja lueskelin kun vauva oli vielä poikittain/perätilassa rv 33, ja tulin siihen tulokseen että itse olisin todennäköisesti ollut suostuvainen kääntöyritykseen. Tosin mulla istukka edessä, joten se olis voinut olla rajoittava tekijä..

Chiq ärsyttävää tuollainen peruuntuminen. Itse olisin ollut varmasti melko hajalla, jos olisikin soitettu ja sanottu ettet pääsekään (mulla siis oli pelkopoli viikko sitten). Mulla ainakin se käynti vähän helpotti omaa oloa, tietää ainakin että papereissa lukee jotain, ettei kaikkea tarvitse enää perustella/vaatia jos/kun tulee käynnistys taas eteen.

Aamusta puuhailtiin miehen kanssa makkarin puolella ja muutamat hyvät supistukset sillä saikin aikaan. Kirpparilla kävin myös kiertelemässä ja sielläkin muutama napakka supistus/painetta tuli. Pitää vain toivoa että nää kaikki kypsyttää myös paikkoja =)

Poppeliini ja poju 36+1
 
Merkkailua ja pikainen oma napa. Täällä on hävinnyt valkovuoto jonnekin lähes kokonaan. Onko muilla ollut merkkejä tällaisesta? Aiemmin sitä tuli vaikka kuinka ja nyt housut on lähes kuivat / puhtaat. Kaikkea sitä pitääkin ihmetellä. :snotty:

Piipa rv 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Merkkailua ja pikainen oma napa. Täällä on hävinnyt valkovuoto jonnekin lähes kokonaan. Onko muilla ollut merkkejä tällaisesta? Aiemmin sitä tuli vaikka kuinka ja nyt housut on lähes kuivat / puhtaat. Kaikkea sitä pitääkin ihmetellä. :snotty:

Piipa rv 37+4
Sama täällä. En tiiä mistä johtuu!?
 
Lähinnä merkkailen..

Yhtenä kappaleena täällä edelleen. Harkkareita on ollu reilun viikon verran ihan päivittäin.. En tiedä onko tuolla vadelmanlehtiteellä osuutensa asiaan ku parina päivänä ku join sitä enemmän (3-4kpp/pv) harkkareitakin tuli enemmän.. Nyt ku en oo pariin päivään juonu ku yhen kupin ni ei oo tullu niin paljoo..

Kovasti jo odottelen et pääsis vauvanhakuun.. Olossa ei oo valittamista, olo on oikeastaan oikein hyvä, pirteä ja mitään kipuja ja kolotuksiakaan ei kummemmin ole.. :)

Kellis ja Aarre 38+4 :heart:
 
Lähinnä merkkailen..
Kovin on taas väsynyt päivä tänään.. :( Paitsi päivän piristys, postista tuli kirje, vaunut tulee tänään!! :) <3
Noista rintakumeista te ketkä olette niitä käyttäneet joskus niin minkähän kokoiset kannattaisi ostaa sit jos tarvii? Niitä kun näyttää ainakin kahta kokoa olevan..



jastu ja vilperi 36+6
 
jastu esikoisen aikaan ei tainnut olla kuin yhtä kokoa ainulla. Olisko se ollut sitten se 24mm. Nyt ostin yhdet pienemmät myös (16mm) kun ainakin tytön suu oli melko pieni vaikka muuten olikin iso tyttö. Aventilta myös taitaa löytyä rintakumeja, mutta niistä mulla ei ole kokemusta.

Valkovuodosta mullakin ollut "kuivempi kausi" jo pidempään. Aiemmin kului pikkuhousunsuojia hirveesti, nyt ei oikeestaan edes tarvi.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille. Toivottavasti muutkin innostuvat kertomaan synnytyskokemuksensa tänne sitä mukaan kun vauvoja saadaan lisää. On mukavaa kuulla kokemuksia, varinkin näin ensiodottajana.
Täällä ei vielä synnytystä odotella, lähinnä siitä syystä että olo on ollut aivan järkyttävä koko viikon flunssan vuoksi. Nuha on mahdoton, poskiontelotulehdusta epäilen, eikä kurkkukipukaan mahtavalta tunnu. Jos aiemmin ei saanut nukuttua öisin niin nyt ei saa kyllä sitäkään vähää, ei päivällä eikä yöllä. Viikko on nyt tätä kärsitty, ehkä sitä joutuu vielä lääkärin pakeille. Miehen lähetin apteekkiin kyselemään mitä helpottavia lääkkeitä näin raskaana saa ottaa.. Onko kellään muulla ollut tällaista todella tuskaista flunssaa/ poskiontelotulehdusta? Miten selvisitte? En tajunnut edes selvittää töistä, että saako meillä mennä työterveyteen vai pitääkö äitiyslomalla siirtyä kunnallisen puolen hoitoon.
Vauva onneksi tuntuu voivan hyvin, kovasti liikkuu. Ultrassa potki anturia niin kovaa, että lääkärillä oli vaikeuksia :) Silti tietysti huolestuttaa, että voiko tällainen sairastelu olla vauvalle vaarallista? Harmittaa, etten tajunnut tänään soittaa neuvolaan/ mennä lääkärille ja nyt olisi viikonloppu edessä.

Jaksamista kaikille ja anteeksi valitusvirteni.

 
eepekka, mulla olis tos aiemmin kunnon flunssa ja poskiontelot kipeänä ei oikein mikään auttanut nenäsumutteet teki pahemmaksi, niin punkteeraus autto ja alko pitkittynyt (mun mielestä) tauti paranemaan. Mut mulla toi on aina auttanut vaik se ei niin mukava ole.
 
Eilen vasta kotiuduttiin pojan keltaisuuden ja tulehdusepäilyn vuoksi. Kriittiset mitat: 50cm ja 3430g. Synnytys alkoi perjantai-iltana (saunan jälkeen) vesienmenolla ja seuraavana päivänä pääsin ponnistamaan.

Btw, poika oli pari päivää tosiaan keskolassa tulehdusepäilyn vuoksi ja ymmärtääkseni kaikki alle 37 rv syntyneet lapsen menevät keskolan kautta lapsivuodeosastolle, eli siksi hiukan ihmettelen jos joku alkaa toivomaan ja "valmistelemaan" (3S tms) synnytystä ennenaikaisesti.

Hyvät voinnit kaikille, onnittelut vauvautuneille ja onnea tulevaan koitokseen niille jotka vielä odottavat! :heart:
 
Onnea uusille vauvoille :flower:

Mulla oli neuvola eilen rv 38+2:
Paino oli vähän pudonnut. Nyt +12 kg
RR 112/70 eli vähän korkeampi kuin ennen, mutta hyvä
Kohdunpohjan korkeus 32 cm eli sama kuin viikko sitten
Tarjonta RT
syke 138

Terkkari laittoi nyt lähetteen äitipolille synnytyksen käynnistämisen arviointia varten. Syynä kovat jalkasäryt joilta ei saa nukuttua. Viimeiset 2 kk on menty 0,5-4 tunnin unilla yössä ja tuo määrä ei todellakaan yhteen putkeen. Päivällä sit oon nukkunut minkä olen pystynyt, mutta kaikki voimat alkaa jo olla käytetty.
Aikaa odotellaan sitten ensiviikoksi eli rv 39+jotain.

Bassets 38+3
 
Onneksi olkoon Heinekeeni pojasta :flower: :heart: :flower:
ja syysmama pojasta :flower: :heart: :flower:

Vetäsin 45 minuutin "päikkärit" ja nyt on ihan tööt olo. Tuskin saan edes sitä vähää tehtyä mitä aioin. Siis tänään ei oo saanu mitään aikaseks! No eilen me onneks saatiin avokin kans siivottua tää kämppä kunnolla. Jos huomenna sais jotain aikaseks?

JääKyynel ja Tuittu 38+3
 
Paljon onnea Mirabel, Heinekeeni ja Syysmama! :flower: :heart: Kovin on poikavoittoista vielä huhtikuulaisten vauvasaldo ollut!

Nyt ei huvita kirjoittaa tämän enempää - on ollut varsinainen kiukkupäivä sekä pojalla että itselläni... :(

Rosahdus 38+1
 
Mä lähettelin pikkulikan mummolaan vklopun viettoon ja alotin kevyet vauvanhäätösessiot täällä.. :LOL:

Päivällä kävin jo tallilla karsinat siivoamassa, nyt oon tanssahdellu pölyrätin, imurin ja mopin kanssa. Seuraavaksi käyn käsiksi sekalaiseen läjään pyykkiä tässä samalla ku oottelen miestä töistä. Sit lähetään talon uroksien kanssa (ukko mukaanlukien) lenkille ja sieltä saunan lämmitykseen. Jos vielä tuntuu illasta virtaa riittävän ni täytyy mies ympäripuhua vielä siihen mukavimpaan ässään.. ;) Ei luulis olevan vaikeaa ku viime aikoina saanu tyytyä oleen ilman ku mua ei vaan yksinkertaisesti oo huvittanu.. :p
Että mikäjottei tässä kävis vklopun aikana yhen vauvanki pyöräyttämässä, josko tuo nyt vaan suostuis tuolta tulemaan.. :D

Tottahan on että tulee ku on tullakseen, vaan eipä se huonokaa homma oo jos kämppä on siisti, mieli hyvä ja reipas, ukko tyytyväinen ja koiratki saanu hyvät lenkit osakseen.. :LOL:


Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:


Kellis ja Aarre 38+4
 

Yhteistyössä