**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Heinekeeni ja syysmama Onnea paljon pojista! :heart: On kyllä poikavoittoinen huhtikuisten "vauvasaalis" tällä hetkellä. :)

Mä en kans ymmärrä, jos jo joskus rv36-37 aletaan tekemään kikkoja, jotta alkaisi supistelemaan tms. Enkä nyt halua loukata ketään. :ashamed: Olo on varmasti monella tukala, mutta vauva on masussa niin kauan kuin hän kokee tarpeellikseksi. Itselläni voi pahimmillaan mennä kuusi viikkoa, mutta minkäs sille voi. Ei se laskettu aika mikään viimeinen eräpäivä ole.
 
Onnittelut pojista Heinekeenille ja syysmamalle!

minäkään en haluais "aikasta" vauvaa...mutta kyllä se niin tuskasen pitkä on oottaa se 15 päivää la:n yli et en sitäkään kyllä halua enää koskaan :/
nim. toinen 15 ja toine 9 päivää yli la:n.
ja mä uskon kyllä et vauvat syntyy ihan silloin kun "niitä huvittaa" eikä kikkojen mukaan...
mutta kukin tyylillään ja tavallaan... :)

Mulla tuli taas veret nenästä :/
räkänen olo muutenkin et toivottavasti en oo kipeeks tulossa. Nuorimmainen on ollut tänään tosi käränen ja hiukan valitellu korviaan ja päätä et saapas nähdä ollaanko vielä lentsussa koko sakki kohta..

hermot kireellä ollu taas tänään..mieskin sanoi mulle kun joka asiasta kuulemma kiukkuan :( no joo myönnetään..lapset ollu niin mankumanku päällä ja ite väsy ja puolikuntonen et ei jaksa. päivällä nukahdin ykskaks sohvallekin :(

mua ihan pelottaa et jos nyt tulis lähtö ja vauva perätilassa ja viikkoja vasta näin vähän...en mä ennen oo näin kauhistellu ja kammoksunu tuota lähtötilannetta...la häämöttää niin mammaa alkaa panikoituttamaan...varmaan johtunee viime synnytyksen ponnistusvaiheesta kun oli niin kova :/

jaksuja kaikille ja laittakaahan jo synnyttäneet kun kerkeette sitä synnytystarinaa..niitä on niin ihana lukea omaa ootellessa :) :heart:

nasum ja neiti 35+5 :heart:
 
Onnitteluja taas vauvan saaneille! :heart:
Täällä pinossa alkoi tapahtumaan hienolla tahdilla. :)

jastu tais kysellä rintakumien koosta, jos oikein muistan. Mä en edes tiennyt että niitä on eri kokoisia, noi mitkä mulla on tuntuu jotenkin julmetun isoille, mutta kyllä imetys noilla on sujunut. Yleensä öisin olen imettänyt kumeilla, sitten taas päivisin on kestänyt imettää ilmankin.

Tuosta imetyksestä yleisestikin, niin on nyt jo paljon helpompaa noiden kipujen kanssa. Kummasti se Bebanthen ja ilmakylvyt jo auttavat, sitten tosiaan tuo rintakumi vielä apuna niin eiköhän tästä selviä. Sitten olen nyt pyrkinyt imetyksen päälle tipauttaan tipan pari maitoa siihen nännille. Maitoa ainakin tulee, kun ilman paitaa välillä kuljen niin saan koko ajan olla paperi kädessä kun valskaan niin pahasti. :D
Mutta tänään on ollut sinällään helpompi päivä kun ei rintoja ole niin särkenyt kun esim. vielä eilen.

Mulla oli sairaalakassina hoitolaukku, tuntuu kyllä että puolet tavaroista oli ihan turhaa. :D

Täällä on kyllä nyt tullut tämä väsymys kylään. Vaatinee vähän totuttelua nämä katkonaiset yöt. Nukun kyllä paljon, 2-4 tunnin välein imetellään. Viime yö oli vaan ihme "öninää" tytöllä niin ei sitten osannut oikein nukkua, välillä se parkaisee kerran vähän niinkuin itkisi, mutta sitten on kuitenkin taas unessa. En tiedä miksi se sellaista ääntelyä piti, tai pitää. Unessa se on, että unissaan se sitä ääntä pitää. Eiköhän tuohonkin totu vielä.

Meillä ois ollut pesupäivä eilen, mutta tytön napatynkä irtosi toissailtana ja nyt vuotaa vielä vähän niin joudutaan odottelemaan ekaa kylpyhetkeä kotona. Sairaalassa kylpeminen oli ainakin tosi vastenmielistä tytön mielestä.

Nyt yritän suunnata hampipesulle ja tytön viereen nukkumaan. Seuraavalta imetykseltä nostankin tytön isänsä kanssa katseleen telkkaria niin saan nukkua yhden imetyksen välin ihan rauhassa. Noin ollaan tehty joka ilta, että menen itsekseen sänkyyn ja saan nukkua muutaman tunnin ihan rauhassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Hapsiainen ja Herne-neiti 1 viikon :heart:
 
Iltaa

Onnittelut heinekeenille ja syysmamalle vauvoista!

Tänään oli kyllä ihan kökkö päivä :| Entiiä mikä meiän kissaan on menny mutta nyt parina kolmena aamuna löytyny joku vaate jonka päälle se on käyny pissalla ja tänään vielä sen vaatteen lisäksi oli käyny vaunuihinkin asioimassa :/ Onneksi ei ollut menny läpi koppaan asti ja pesuun meni vaan se pääly osa siitä. Kaukalo oli siinä nurin vielä vaunujen päällä ettei kissa sinne pääsisi, mutta olipahan päässyt ja piti sitten laittaa kaukalon kangas osatkin pesuun. Ärh, ei tästä tule tällä menolla mitään, tuossa miehen kanssa mietittiin että nyt vielä katotaan jos pissailu jatkuu tai jotain muuta ei keksitä millä se loppuis niin ei se auta kun yrittää saada sille uus koti, en ota sitä riskiä että kun vauva on täällä niin se menee jonnekin vauvan vehkeisiin pissalle ja ne menee pilalle tai pahimmassa tapauksessa sitä ei huomaa ja laittaa vauvan siihen pissan sekaan. Harmittaa vaan ajatellakin luopua kisusta kun muuten niin kiva kissa ja tottakai siihen on kovasti kiintynyt.

Tosi omanapaista tekstiä tällä kertaa..

Nekkunen 37+2
 
Isot onnittelut heineekenille ja syysmamalle pojista :flower: =) Paljon on jo vauvoja syntynyt, eikä vielä edes olla meidän kuussa!

Täällä on ollut väsymystä ilmassa jo pari päivää, aika paljon olen nyt sohvalla lekotellut. Tää onkin nyt sitten ihan uutta, koko raskauden ollut niin energinen olo ja oikeestaan kaiket päivät touhottanut jalkeilla... Noh, eipä kai se pahaakaan tee vähän lepäillä ennen koitosta.


stoppis 38+3
 
Onnittelut Heinekeenille ja syysmamalle pojista! :flower: :heart: :flower:

Täällä kanssa yksi "hermoheikko" :wave: . Oikein hävettää kun tulee tiuskittua ja äyskittyä niin miehelle kuin lapsirakkaillekin.. :ashamed:
Väsyttää vaan niin vietävästi kokoajan, mutten osaa taas päivisin nukkua. Aina on jotain puuhaa mitä ei voi jättää..

( . )Tänään oikeastaan ekan kerran suppaillut napakammin, selkää juilii kokoajan.
No tokihan kävin kävellen kaupassa ja imuroin ja luuttuilin naaman jälkiä ikkunoista.. :D
Vaan tuskinpa vielä tulee.. :)
Kuten nasumasunenkin totesi, niin taitaapi vauvat tulla sitten kun "heitä huvittaa" vaikka kuinka vippaskonsteja koittais.. :)
Itse tosin suhtaudun vippaskonsteihin lähinnä "vakavalla huumorilla", eli melkein kaikkeahan saa kokeilla, mutta... :D Pääasiassahan esim. kolme ässää on vain hyväksi (koti siisti, mies(kin) tyytyväinen ja puhdas olo.. :LOL: )

Nyt lepäilemään jos ei ihan vielä nukkumaan..

Fantastic4 38+0
 
heinekeenille ja syysmamalle onnittelut!

Vauvat tulevat kun ovat kypsiä tulemaan, näin minä ajattelen, kuten jo aiemmin olen todennut. En pistäisi pahakseni, jos päättäisi syntyä vaikkapa ensi viikolla, hyvän kokoinen kuitenkin on jo ja melko vahvat epäilykset on tosiaan la:n virheellisyydestä (myös neuvolalääkärillä ). Mutta yhtälailla saatan kärvistellä vielä toukokuun alussa vaivoineni. Tilanteen mukaan on mentävä, eihän tässä oikein muuta voi! :LOL:

Pampuli kuinka usein supistuksia tulee?
Aiemmin pohdit myös sairaalakassia. Saisitko joltain tutulta vaikkapa lainaksi?

Nekkunen toivotaan, että kisulla olisi vain jokin väliaikainen vaihe menossa. Jos on muuten ollut ihan sisäsiisti, voi vääriin paikkoihin asioimiseen syynä olla jokin fyysinen vaivakin. Yhdellä edesmenneellä kissalla pissailu vääriin paikkoihin johtui tulehduksesta ja asia hoitui lääkekuurilla.

Donu ja "Pikkuinen" 36+3 (vähintään)
 
Onnittelut Heinekeeni ja syysmama :heart: .

Jatkossa olisi helpompaa että kun vauvat syntyvät niin ilmoitatte päivämäärän, rv:t, ja mitat. En oo kaikista jaksanut laskea noita viikkoja, vain helpoimmat. Joten helpottaa kummasti jos ne on kaikki ilmoitettuna yhdessä viestissä :wave:

Mä juttelin eilen terkan kanssa ja sanoi että kyllä ainakin Taysissa pitäis päästä vierihoito-osastolle vauvan kanssa jo rv 36 lähtien jos vain kaikki kunnossa. Ja näin oon lukenut netistä, että monessa paikassa on ollut.

Mä en henkilökohtaisesti usko tuohon, että kaikki vauvat tulevat silloin kun ovat kypsiä. Esikoisesta mulla ei ollut oikeastaan paljon mitään tuntemuksia, kun käynnistykseen menin YLIaikaisena ja neiti syntyi 42+2. Olis kyllä alkanut kohta olemaan jo vauvan hengellä leikkimistä jos ei olisi käynnistetty (kun niitä ongelmia tuli/oli muutenkin) ja onhan yliaikainen raskaus virallisestikin riskiraskaus. Suurin osa vauvoista kyllä varmasti tulee kun on "oikea aika", mutta tää ei kyllä kosketa kaikkia.

Poppeliini ja poju 36+1
 
Tylsää,mies nukahti,muksut nukkuu ja mua ei nukuta vielä yhtään.Pyörittelen tässä sit peukaloita kun en muuta keksi. :/

Jotenkin inhottava täysinäinen olo,alamahassa kipuilee vähä väliä ja vauva kun liikahtaa niin juilii tota kellari kerrosta tosi kipeesti.

Jotenkin niin tylsää tää odottamisen odotus,joka ilta miettii että alkaiskohan se tänä yönä?Aamulla herää kuitenkin yhtenä kappaleena.Voi kun olis joku hyvä kirja mihin uppoutua...taidankin huomenna laittaa miehen kirjastoon hakemaan mulle lukemista niin sais nää viimeiset päivät kulumaan.Mä oon ainakin niin raihnanen etten pysty tekemään oikein paljoa vaikka kovasti olis pesän rakennus viettiä ja tekis mieli siivota joka paikka kunnolla.Mutta en kyllä pysty.Painaa niin vauva tuola että olo on tukala ja kävely hankalaa.

Tällästä oman navan kaivelua vaan. :) Pian sitte vaihtuukin vuorokausi ja olis 39+3. :)
 
Syysmama ja Heinekeeni ONNEA! :heart: :flower:

Meidän 9 päivän ikäisellä pojalla on NUHAA! EIlisesta jo. Todella tylsää ja huolestuttaa myös, niin pieni hän kuitenkin vielä on. Kuumetta ei ole vielä ollut, syönyt melkein ok, mutta tuntuu, että murehtimisen ja vähäisen nukkumisen vuoksi jo hyvin noussut maitokin on vähetynyt. Tylsää! :(

 
Onnitteluja uusista vauvoista!

Mirabel, meidän esikoisella oli kans nuhaa tuon ikäisenä. Rohisi yöt todella kurjasti ja olin kamalan huolissani että saako henkeä.. :/ Neuvolasta vaan sanottiin että voi olla lapsivettä vielä ja ei syytä hätääntyä. Onneksi se sitten meni ohitse. Keittosuolatippoja laitettiin että nenään ei kuivuisi räkää kovaksi karstaksi ja niistäjällä imettiin pois. Myöskin kohotin korisängyn pääpuolta hieman ylemmäksi.

Minä kans uskon että sauna, siivous ja seksi on enempi huumoria, en usko että niillä saa synnytystä normaalitilanteessa käyntiin ennen kuin sen aika sitten on. Enempi aina kuulostaa siltä, että noilla saa vaan itsensä kipeäksi jos liikaa harrastaa. =) Mutta riittää ainakin tekemistä jos tekemisen puute iskee..

Mun jalkoja särkee. Ihan kuin ois nilkoissa kauheat turvotukset, tuntuu sellaiselta vaikkei mitään turvotusta ole. Nivelet on tainneet löystyä kun tuntuu että helposti muljahtaisi nilkat kävellessä. Ranteet on olleet muljuvaiset jo puolivälin jälkeen.. välillä muljahtaa ihan hassuun asentoon ja sattuu.Viime synnytyksen jälkeen mulla meni toinen ranne ihan toimintakyvyttömäksi just kun mies oli lähtenyt takas töihin.
:/


37 on täynnä, nyt saa syntyä. Muuta oireilua ei oo ollut nyt kuin selässä viiltävät satunnaiset supparit ja vatsan löystyminen. Eiköhän tässä vielä kestä..
 
onnea vauvan saaneille!! :flower:
tuiln ilmoittamaan että meille syntyi pieni tyttö 24.3(rv 38+0),mitoin 2920g ja 47cm.käynnistivät tipan kanssa silloin keskiviikkona.synnytyksen pituudeksi merkittiin 1h16min. kipulääkettä en taaskaan kerennyt saamaan mutta onneksi ponnistusvaihe kesti vain 3 minuuttia.eilen päästiin kotiin.
pitää tulla paremmalla aikaa lukemaan loput.
jaksamisia kaikille kasassa oleville
terveisin Angelia
 
Hurjasti onnea Heinekeeni ja syysmama poikavauvoista :heart:
sekä angelia tytöstä :heart:
Minä päätin aamusta alkaa siivota keittiön kaapit ja hyvä niin, jo oli aikakin nimittäin :ashamed: .
Äsken kävin koiran kanssa lenkillä ja nyt vois tehdä itselle herkullisen salaatin :p nam! Minun ja miehen yhteisherkku yleensä iltaisin, mutta nyt ei jaksa odottaa iltaan.

Koska virpojat liikkuu ? Ajattelin tehdä pieniä kauniita karkkipusseja niille valmiiksi. Minä en tykkää kerjäämisestä, joten meidän lapset ei käy virpomisreissuilla ja itseäkin jo ahdistaa kun alkaa kymmenes lapsilauma tulla käymään rahantoivossa. Jopas olen ankea äiti :eek: Lapset muuten on ihania, meille tervetulleita, mutta minä vain en pidä pääsiäistä kerjuupyhänä.

Kolme ässää en usko että oikeasti auttaa, tosin onhan joiltakin kielletty sekstailu juuri sen takia että saattaa käynnistää synnytyksen liian aikaisin. Minä siis harrastan niitä turvallisesti ja aikani kuluksi :LOL:

-C ja T rv 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
Kolme ässää en usko että oikeasti auttaa, tosin onhan joiltakin kielletty sekstailu juuri sen takia että saattaa käynnistää synnytyksen liian aikaisin. Minä siis harrastan niitä turvallisesti ja aikani kuluksi :LOL:
Juuri näin meilläkin :D . Mulle on jotenkin iskenyt taas tajuntaan, ettei sitä pysty kunnolla taas hetkeen harrastamaan kun on paikat hellinä ja kuivina synnytyksen jälkeen, niin on halutkin taas lisääntyneet =) (ja mies innoissaan).

Virpojat tulevat ainakin täällä Tampereen seudulla nyt sunnuntaina. Vaasassa asuessani ne taisivat tulla pääsiäislauantaina, eli vähän taitaa vaihdella. Meiltäkin saa vain karkkia (tikkari tai laku), rahaa en todellakaan anna!

angelia onnittelut pienestä tytöstä! :flower:

Huomenna olis ihan koko päivä tiedossa omaa aikaa :D . Mies ja tyttö lähtevät käymään mummulassa aamusta ja tulevat vasta illalla. Ihanaa!

Poppeliini ja poju 36+2
 
Onnea angelia!

Täällä rikkinäinen yö takana sai juosta vessassa vaiks kuin usein ja paikkoja särki. Ja turvoksissa ollaan sitten ilmeisesti hyvin 2 kiloa tullu parissa päivässä painoa lisää huoh. No toukka jaksaa myllytä tuolla mahassa :heart:

Unico ja Toukka 35+1
 
Nopsaan kerron omat kuulumiset...

Pikku tyttö syntyi eilen 26.3. klo 12.03. Pituutta 49,5 cm ja painoa 3,834 kg. Kaikki tapahtui nopeasti ja ihan puun takaa, kun mitään tuntemuksia ei ollut edellisenä päivänä. Se kaikki tapahtui aamulla klo 6 jälkeen. Mutta hyvin voidaan.
Mie jossain vaiheessa kerron enempi ja luen mitä olette täällä keskustelleet.


Saimaanrannan äippä ja pikku neiti "melkein aprillipila" 1 vrk
 
Onnee taas uusille vauvautuneille! :flower: :)

Voiko harjoitussupparit saada aikaan jotain vai onko ne vaan ne kipeät jotka kypsyttelee paikkoja? Vai onko supistuksilla vältämättä edes mitään osaa tuossa? :whistle: Eilen petipuuhien jälkeen tuli muutamia kivuttomia supistuksia. Ihan kiva jos rupeis paikat valmistuun. Luulen, että olis vauvan kannalta parempi päästä syliin kasvaan kun ei se tuolla masussa oikein kasva. :/

Ajatella, että ihan kohta on meidän kuu. =)

Feles 38+0! <3
 

Yhteistyössä