Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Kirjottelettepas ahkeraan... =)

Minäkään en aio mennä varhaisultraan. En ole käynyt aiemmissakaan raskauksissa. Esikoista odottaessa kävin vain rakenneultrassa. Toista odottaessa raskauden seurantaan kuului myös np-ultra. Näissä kahdessa aion käydä nytkin. Niin ja molemmissa aiemmissa raskauksissa olen käynyt "ylimääräisessä" ultrassa, kun oli istukan paikan tarkistusta ja synnytystapa-arviota.

Vaihtelevasti on pahaa oloa edelleen. Pahin mahan juiliminen, vihlominen ja turvotus on helpottanut. Maha kyllä edelleen pömpöttää ja farkut tuntuu tiukilta, mutta ei tunnu onneksi yhtä pahalta kuin alkuun. Väsymys on aika lamauttavaa ja kauheeta päänsärkyäkin ollut. Mitenkähän käy kun koulu alkaa...

Kahvi ei oikein maistu, mutta saatan kupin tai pari kuitenkin juoda päivässä. Teetä olen juonut sen sijasta ja sepäs onkin makiaa ja hyvää. =)
 
Kiitos murut :) Helpotti kyllä tosi paljon oloa toi varhaisultra ja hintakin oli vaan 50e ni ihan hyvillä mielin maksoin. Seuraavaks sitte parin viikon päästä neuvolaan.

Tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Oon kahdet päiväunet ottanu jo tänään ja taas vois mennä unille. Uaaah. Noh, mitä vaan kuhan murunen voi hyvin masussa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NapaKissa:
Kiitos murut :) Helpotti kyllä tosi paljon oloa toi varhaisultra ja hintakin oli vaan 50e ni ihan hyvillä mielin maksoin. Seuraavaks sitte parin viikon päästä neuvolaan.

Tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Oon kahdet päiväunet ottanu jo tänään ja taas vois mennä unille. Uaaah. Noh, mitä vaan kuhan murunen voi hyvin masussa :)
missä niin halvalla pääs???
 
Milas
NapaKissa mullakin väsymys vaivaa. Ei kyllä ihan hirmu pahasti vielä, mutta puol ysiltä meen ihan mieluusti nukkumaan. Aamulla kun herää niin vois parin tunnin päästä jo ottaa päikkärit. Mutta vielä ei oo niin paha että nukahtais palaveriin :D Kun esikkoa odotin niin tein siivoustöitä opiskelujen lomassa. Olin niin sippi että nukahtelin siivouskomeroon kun muka menin vähäks aikaa istahtaan :whistle:
Koko illan on ollut kuvottava olo. Mies haisee tosi pahalle vaikka ihan suihkusta on just tullu. Ja yleensäkin tuoksut tekee huonoa.
 
olettepa kirjotelleet paljon sen jälkeen kun viimeksi täällä kävin.
Tervetuloa uudet ja halauksia kaikille!
En ole viitsinyt roikkua täällä nyt kun jotenkin niin epävarma olo tän raskauden kanssa...keskenmenoa en ehkä niinkään pelkää,vaan nyt olen sitten peloissani että jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen..enemmän ehkä pelkään tuota tuulimunaa..
olisipa ihanaa jos voisi rauhassa nauttia ja iloita raskaudesta mutta kun en osaa..
Tiistaina kuitenkin neuvola ja siellä saa sitten ehkä purkaa hieman ajatuksia ja jos saisi lähetteen varhaisultraan..jos ei saa niin ehkäpä sitten sitä seuraavalla viikolla mennään yksityiselle.Haluan kuitenkin tietää että sykkiikö siellä pieni sydän vai onko aihetta pelkoon...

Tissit hiukan kipeät ja nännitkin välillä..en kuitenkaan huomaa niiden kasvaneen,kun niitä koko ajan pitää tunnustella :ashamed:
repäisyjä tuntui eilen mahassa kun käännyin sängyssä pari kertaa..tänään pientä juilimista...nälkä ja etominen on vähentyny...
runsaampaa valkovuotoa täälläkin välillä ja ramppaan vessassa tai kurkkaan housuihin että vuotaako verta vai mitä siellä tapahtuu...
ilmavaivoja täälläkin vielä ja se jos mikä on noloa!

voikaa hyvin ihmiset!käyn välillä kääntymässä täällä...

Käärö (ja huomenna pamahtaa rv6.....) :heart:
 
Sainpas kahlattua kaikki läpi :D
Ollaan lomailtu perheen kanssa ja lomaillaan vielä loppuviikkokin.
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :flower:

Taitaa vaivata tuo huonomuistisuus minuakin. En muista ees mitä oon itte kirjoitellut tarkistamatta :LOL:
Kaameaa turvotusta myös täällä iltaisin...ja en oo kertonut vielä kenellekään (no miehelle tottakai :D ) mutta eiköhän sen nyt vielä hyvin peitettyä saa. Kakkonen ja kolmonenkin näkyivät mulla tosi aikasin. Siis sitten jo ihan "oikea" raskausmaha. Rv 12 jälkeen ei kannattanut enää edes yrittää peitellä. :ashamed:

Minä koitan saada vähän nautittua vielä lomasta, mukavaa kun saadaan olla koko perhe rauhassa yhdessä. =)

Adrianna ja kirppu 5+4
 
Heippa!
Saanko minäkin liittyä seuraan? plussasin kylläkin haamun mutta kuitenkin pari päivää sitten. Odotan siis ensimmäistä lastani ja kyllä jännittää ja samaan aikaan olen onneni kukkuloilla!! :heart: Tämä tuli siis jo ensimmäisellä yrittämällä johtuen myös varmaankin siitä etten ollut 1,5 vuoteen syönyt pillereitä. No olen kuitenkin iloinen ja sain laskurin mukaan 16.4. lasketuksi ajaksi. SItä sitten odotellessa!! tänään varasin ekan neuvolakäynnin ja 30.päivä sinne sitten!
 
Napis: Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: . Teillä pääsee kyllä halvalla, meillä on reilu satku selällään kun sinne menee, mutta omasta mielenrauhasta sen maksaa kyllä.

Uusille Tervetuloa :wave:

Täällä kahvi maistuu satunnaisesti. Aamulla meinaa tulla oksu pelkästä hajustakin, mutta päivällä se maistuu jo oikein hyvältä. Minä olin aiemmin ihan krooninen kahvinjuoja. Normaalipäivänä meni 6-8 mukillista. Nyt ehkä 1-3. Ei vaan maistu. Eipä se toisaalta paha asia ole kun sitä tulee vähemmän litkittyä :ashamed: . Mutta nyt unten maille. Aamulla soi kello 5.00 :kieh: Mä niin rakastan aamuvuoroja kun muutenkin etoo aina aamuisin...
 
Ilmavaivoja täälläkin :ashamed: todella vaikeaa töissä kun pitää pidätellä ettei työkaverit pyörtyisi :x Lisäksi kamala huimaus, etenkin jos on hetken kyykyssä ja sitten nousee ylös. Tänään oli vähällä etten pyörtynyt kun silmissä pimeni ja huimasi. Makeanhimo on kummasti kadonnut (normaalisti tekee mieli herkkuja lähes joka päivä ).

Täytyykö np-ultraan itse varata aika vai laitetaanko neuvolasta lähete? Meillä pääsee np-ultraan ja rakenneultraan, niissä ajattelin käydä.
 
Tervetuloa ja onnea uusille! :flower:

Voikun itsekin pääsis kohta ultraan / kuuntelemaan :heart: -ääniä! vieläkin olo, että tämä raskaus ei ole totta. Tai että jotain on pahasti pielessä! No onneks surimman osan ajasta ajattelen, että kaikki menee hyvin!

Pahoinvoinnista: Maanantaista on ollut ällöolo aamuisin, alkuiltaisin ja nukkumaan mennessä - lähinnä sellaisiin aikoihin, että maha on ollut melko tyhjä. Hajut on voimistuneet ja aiheuttavat oksettavan olon, esim. työkaverin tee (vanilja tai joku muu kamalan terävä haju) haisee ihan kamalalta, meinaa oksu tulla.

Kiloista: Eilen tajusin, että painoni tulee näkyviin neuvolakorttiin. Olen ylipainoinen ja KUKAAN ei tiedä kamalan isoa painoani, jota ei välttämättä ulkoapäin voi tajuta (raskaat luut ja raskas liha ;) )! Eka neuvola on 5 pv päästä. Voisin yrittää saada reilun kilon pois siihen mennessä, että painoni alkaisi eri numerolla. Kuulostaa aika naurettavalta, mutta en kehtaa näyttää neuvolakorttia kenellekkään, edes miehelleni :( Viimeiset vuodet olen suunnitellut painon pudottamista, mutta joka vuosi on tuonut muutaman kilon lisää... Olisi ollut ihana olla hoikka (edes normaali) äiti, jolle tulisi ihana pallomaha. Nyt pelkään, että minä vaan läskistyn koko raskauden ajan, eikä minusta ulospäin näe että olen raskaana, vaan ihmiset vaan luulevat minun lihoneen... Onko teillä kellään kokemusta siitä, että paino olisi raskauden aikana pysynyt samana tai jopa tippunut? Tällaiseen kai voidaan pyrkiä ylipainoisten äitien kanssa

olipas negatiivista tilitystä, vaikka tänään onkin aika poksauttaa!

anna + röpsökkä 7+0
 
Anna-79 Oon ylipainonen, ollu aina! Kun aloin odottaa esikoistani, oli ylipainoa varmaan semmonen 13kg. Raskauskiloja tuli 4,3kg ja kun tyttö syntyi, jäi laitokselle 8kg. Synnytyksen jälkeinen masennus tiputti painoa vielä 6kg eli olin elämäni ensimmäistä kertaa lähes NORMAALIPAINOINEN! Sitä iloa ei tosin kauan kestänyt, eli paino alkoi pikkuhiljaa nousemaan takasin kun masennus helpotti, muttei kuitenkaan entisiin mittoihin. Toisesta raskaudesta tuli 5,8kg ja kaikki jäi laitokselle. Eli mulla nää raskaudet on aina ollu semmosia "laihdutuskuureja". Toivottavasti myös nyt! Älä stressaa! Kun et "mätä" makeeta/rasvasta ylettömiä, maha-asukas hoitaa painon pudottamisen sun puolesta =) Ja mitä tulee muiden "huomaamiseen" niin maha muuttaa malliaan kyllä niin ettei jää kellekään epäselväks mitä masu sisältää!! Tsemppiä!!
 
Mahtuuko tänne mukaan?

Varovasti saattaisin jo uskaltaa elätellä toiveita, että minullekin olisi huhtikuussa tulossa ENSIMMÄINEN LAPSI, testasin tänä aamuna äärimmäisen haalean haamun..mutta jos en ihan seitsemännessä taivaissa leijuessa ole harhoja nähnyt, väittäisin että plussa se voisi olla! :heart:

Oireita on tähän mennessä ollut ajoittainen etova olo ja varsinkin alamahakipu, ns. menkkamaiset kivut ja vihlaisut, niin ja mielialanvaihtelut! :LOL:

Kerronpa hieman itsestäni jos passaa:

Olen 25-vuotias vartijan hommia tekevä naishenkilö, mies on 34-vuotias ja myös vartija, työskentelee paikallisessa kauppakeskuksessa. Minulla on muutakin taustaa, olen mm. käynyt kauppakoulua, valmistunut myös maaseutuyrittäjäksi ja yrittäjän ammattitutkintokin on vielä kesken. Tällä hetkellä suoritan vartijan hommien ohessa turvallisuusalan perustutkintoa, valmistuminen olisi ensi kesäkuussa, saa nyt nähdä miten käy jos ja kun täällä masussa uusi tulokas kasvaa =)

Löysin elämäni miehen verrattain vähän aikaa sitten, toukokuussa, tutustuttu tosin ollaan tammikuussa työn merkeissä. Mutta tämä oli kyllä semmoista rakkautta heti alkuun kun paremmin päästiin tutustumaan, että oksat pois. Olen ehdottoman 100 % varma, että tässä se elämäni mies nyt on. En halua enää koskaan ajatella ketään muuta rinnalleni. On niin uskomattoman hyvä olla :heart:
Kaiken kruunaa tämä tuleva pienokainen, jota ihan yrittämällä jopa yritettiin vaikka suhde näin tuore onkin. En minäkään ennen uskonut näin nopeaan rakkauteen, mutta nyt on pakko uskoa. Sen vain tietää että tässä se nyt on!

Se minusta, ajattelin vain jotain kertoa jos jotakuta kiinnostaa että minkälainen persoona tänne on nokkaansa työntämässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna-79:
Kiloista: Eilen tajusin, että painoni tulee näkyviin neuvolakorttiin. Olen ylipainoinen ja KUKAAN ei tiedä kamalan isoa painoani, jota ei välttämättä ulkoapäin voi tajuta (raskaat luut ja raskas liha ;) )! Eka neuvola on 5 pv päästä. Voisin yrittää saada reilun kilon pois siihen mennessä, että painoni alkaisi eri numerolla. Kuulostaa aika naurettavalta, mutta en kehtaa näyttää neuvolakorttia kenellekkään, edes miehelleni :( Viimeiset vuodet olen suunnitellut painon pudottamista, mutta joka vuosi on tuonut muutaman kilon lisää... Olisi ollut ihana olla hoikka (edes normaali) äiti, jolle tulisi ihana pallomaha. Nyt pelkään, että minä vaan läskistyn koko raskauden ajan, eikä minusta ulospäin näe että olen raskaana, vaan ihmiset vaan luulevat minun lihoneen...
Kuulostaapa tutulta. Ite kerroin noin viikko ennen neuvolaa miehelle painoni (suhdetta jo reilu 3vuotta), eikä se järkyttynyt :) Se, ku tosiaan on vain PAINO, ei se miltä näytät. Ite en ainakaan tunne itseäni sen painoiseksi, ku olen, eli ylipainoiseksi. No, paino kertoo toista, mut jokaisella on oma ruumiinrakenne. Siellä neuvolassa täti läväytti ääneen miehen kuullen painon ja se oli melkein 4kg enemmän, ku ite miehelle kerroin :D Eipä se nyt näin jälkikäteen ollut niin isoa asia ja ihmettelin minkä takia en omalle miehelle sitä ole voinut/viittinyt kertoa. Kerro ihan rohkeesti vaan miehellesi painosi. En usko, että se siitä edes "piittaa" siitä ja voit sitten näyttää neuvolakorttiasi miehelle ihan hyvillä mielin =)
 
Huomenta.

Painosta... Mulla esikoisen odotusaikana nousi paino jtn +40kg... (60-->100) Tosin siitä 20kg oli aikalailla nestettä, toksemian takia "hieman" turvotusta, ja se jäikin sitten sairaalaan... paino oli alimmillaan synnytyksen jälkeen 72kg... Mutta ylipainoa edelleen ON, eikä se oo lähteny mihinkään. Imetys loppu mulla kun esikoinen oli 2,5kk - pitkän taistelun jälkeen... ja siitä se paino taas pomppas jonkin verran. Nyt varmaan siinä 80kg. Ja oon ollu niin väsy, että en oo jaksanu tehä asialle mitään. Nyt sit on kaikki herkut ja mässäilyt pannassa. Pitää olla tosi tiukka itsekuri, ettei se paino lähtis nyt ollenkaan liikaan nousuun tän uuden raskauden myötä. Ja mä oon siis vaan 153cm pitkä, joten toi paino on todellakin liikaa!

Taas oksettaa. Kahvia keitin... mut alle kupillisen oon sitä juonu. Nyt tekee mieli teetä... hunajan kanssa. Sitruuna-inkivääri... nam. Taidan heittää kahvit viemäriin.

Inhottavaa tää jatkuva "krapula"-tunne... Mut itepähän tätä halusin :saint:

5+5
 
Tervetuloa ja onnea uudet odottajat!! :flower:

Mä soitin äsken neuvolaan ja mulla on eka neuvola 30.8 ja raskausviikot on sillon 6+6. Keskenmenon takia hieman aikaisemmin toi mun eka neuvola, normaalisti se on täällä viikolla 8+. Kysyin samalla neuvolantädiltä onko mahdollista päästä varhaisultraan kunnallista kautta kun edellinen raskaus meni kesken, niin täti vaan tuumas että ilman muuta pääset!! Eli mä pääsen varhaisultraan!! Ette arvaa kuinka helpottava uutinen tuo oli!! :D

Täällä oon vähän viettänyt hiljaisempaa eloa, kun hirvittää onko tuolla masussa kaikki hyvin. :ashamed: Se ylenpalttinen pahaolo kesti siis su-ti ja keskiviikosta lähtien oon voinu suht hyvin ja se vain lisää pelkoa. :ashamed: Toisaaltaan oon onnellinen että se kamala olo loppui, se oli oikeesti jotain ihan hirveetä kun mitään ei voinu tehä :x Mutta toisaaltaan se sitten taas pelottaa, kyllää se tää alkuraskaus on hankalaa aikaa, eikä tilannetta helpota se yhtään että edellinen meni kesken. :snotty: Nyt on oireena vaan sellasta pientä etomista välillä, pääosin sillon jos maha pääsee tyhjäksi, väsymys on aika hauskaa voisin nukkua vaik koko ajan :LOL: ja tietty pissahätä on aika useesti ennen kaikkea yöllä, mistähän seki johtuu et eritoten yöllä se pissahätä iskee usein. Alamaha on toooosi menkkamainen ja ajoittan ihan pelottaa et alkaa menkat, nippailua ja vihlontaa ja muuta asiaan kuuluvaa löytyy oireista myös.

painosta Kun mä rupesin esikoista odottamaan mulla mitat oli 157 cm/50 kiloa. Olin siis hoikka. Noh raskauden aikana painoa kertyikin sit +21kiloa :whistle: Ja noista 21 kilosta on jälellä vielä 7 kiloa. :whistle: Tokikaan mä en ole edes yrittänyt laihduttaa. Vaan päätin että teen toisen lapsen ennen ku alan painoa tiputtamaan. Meillä tämä toinen lapsi on siis myös viimeinen lapsi. Mä olen sellanen aika perso hyvälle ja perso hyvälle ruoalle ennenkaikkea ja sen verran "mukavuuden" haluinen että mun vaikea luopua ennenkaikkea iltasyöpöttelystä jota harrastan kun esikoinen nukahtaa yöunille! :D Mutta ei siitä painosta mitä tulee raskausaikana kannata liikaa stressata.

Nyt täytyy lähtä keittelemään ruokaa lapselle (ja tietty myös itelle :D ) ja suunnata sit illaksi töihin.
Ihanaa päivää masunkasvattajat :heart:

liinukka83 ja muru 4+3 ( edelleen oikea "tekonimi" puuttuu )
 
Varh.ultra käyty ja kaikki näytti ihan hyvältä, käski vaan varaamaan ekaa neuvolaa. Sykettä ei näkyny eikä kuulunu mut en sitä odottanutkaan ku viikkoja noin 5. Mulla maksoi ultra 60e eli ei kaatunut talous. Hitsi ku jäi iltakahvi väliin niin aamulla oli aivan tajuton päänsärky!! joo mulla on sitä ongelmaa jos en kahvii saa.

Eka neuvola on 2.9. uskalsin senkin jo varata ku lääkäri täti kehotti vaikka pelko on perseessä jos menee kesken tai tai tai........
 
Sinnlos tervetuloa ja oli ihana lukea tarinasi.En pääse itse ainakaan sanomaan että yritätte liian varhain,oma kohtaista kokemusta kun on..miehen kanssa olemme tunteneet jo pari vuotta,mutta suhteeksi "ystävyytemme" muuttui vasta vajaa vuosi sitten.Melko pian muutin hänen luokseen ja pillereistä huolimatta tulin ensimmäisen kerran raskaaksi huhtikuussa,joka tosin päätyi keskenmenoon.Nyt sitten peloissamme odotellaan josko tämä raskaus menis loppuun saakka.Itsellä takana kolme niin huonoa suhdetta että kyllä sen osaa jo tunnistaa milloin se hyvä on kohdalla,ja kenen kanssa (ainakin me tiedämme),että voi ollakin vanhaksi papaksi ja mummoksi saakka.Se on jokin tunne mitä ei entisissä suhteissa ollut...Joten onnea täältä sylin täydeltä!!

liinukka83 täällä vähän samoja tuntemuksia,että suurin osa oireista on kadonnut,jotain pientä jäljellä kyllä..mutta eniten mieltä kalvaa se että edellinen meni kesken ja nyt tästä ei osaa nauttia eikä iloita ennen kun näkee omin silmin että masussa todella joku asuu.

Mä myös perso kaikelle hyvälle ja varsinkin makealle..salmiakin joutuu kai jättämään pois.. :/ saa nähdä miten tällä tätillä paino nousee raskauden aikana,mutta liikaa en ala nirsoilemaan ja tarkkailemaan...itse normaalipainoinen(160/55),ainakin vielä..nuorena olin todella laiha mutta iän myötä kilotkin alkoi tarttumaan,ja nyt lähinnä olen tyytyväinen siihen että on lihaa luiden päällä ja näyttää paljon naisellisemmalta ja terveemmältä,kuin luurangon laihana.

Mulla eilen illalla vatsa turposi ihan kamalasti,pömpötti oikein kunnolla ja oli kyllä taas muutenkin ilmapallo olo..nyt sitten järkyttävän huono olo,mikä tosin voi johtua virtsatientulehduksen estolääkkeestä jonka otin aamulla..yök yök..

Voikaa hyvin!

Käärö ja rv6 :heart:
 
Onnee kaikille ketkä on ultrassa päässy käymää ja hyviä uutisia oli :) ja uusille tervetuloa!

JEE. Mulla on äklö olo :D Ei okseta mut on vähä semmone pala kurkussa tms. Eka ajattelin et kuvittelenko mä vaa mut on tää tämmöne oikeesti :D Pienestä sitä osaan olla ilonen näköjään :LOL: En varmaa vähän ajan päästä hihku enää tällee mut nyt on ihanaa et on ees jotai oireita ton turvotuksen lisäksi. Mittasin siis yks päivä ja 4 senttiä tuli päivän mittaan lisää tohon lantion yläpuolelle. Ja kai noi tissit välillä on kipeet mut ei sitä huomaa kyl paljo.
En muista sanoinko jo et meillä se eka neuvola on 23.8. eli sitä odotellessa :)
 
lamaannuttava väsymys iski.. :( aamulla väsytti niin ettei tienny miten päin olis, kuopus 7kk:tta riehu koko yön (vissiin maito alkaa tisseistä hiipumaan) , päätin että meillä aletaan ottaa korviketta soseiden lisänä.. sitte väsyneenä vielä mietin että mitä vielä, miten ihmeessä jaksan? mutta nyt hyvät päikkärit ottaneena, kyllä se siitä.. :) mut toisaalta on ihan hyvä et oireita alkaa ilmestymään, ni alkaa tuntuu enemmän raskaalta.. :LOL:

ja sitten vielä ku oon paria tuttua jelppiny kuuntelemalla keskenmenosta, aika usein kaikki sanonu et:- oireet mitkä alussa oli, hävis: kesken meni.. :( anteeksi negatiivisuus.. sitä vaan tulee ajateltuu kaiken moista näin odotuaikana..

äizikkä ja "tapaus" 4+4
 
Ja tännekkin, että kaikki hyvin ja syke edelleen löytyi =) Vuoto on normaalia tässä vaiheessa (niukkaa ja tulee kyllä kohdusta), eikä tarvi huolestua, jos ei ala kunnolla vuotamaan ja kovempia kipuja tule. Nyt otetaan ihan iisisti. Viikkoja vastasi kuten pitikin, eli 6+5 tänään kasassa =) Kyllä oli helpottavaa saada tietää tilanne, eli kaikki vuotelijat vaan lääkärille/päivystykseen ja sitä kautta sitten varmaan eteenpäin. 24.8 neuvolalääkärille, jossa jälleen ultrataan.

innoM + (<3) 6+5
 
Milas
Kaikille ultrassa käyneillä on siis hyviä uutisia ollut =)
Uusille tervetuloa. Meitä alkaa olla jo melkoinen määrä. äizikkä toivottavasti pikkuinen malttaa nukkua jos saa korviketta. Saat sitten sinäkin nukkua kunnolla.
HappyFeet joo, voi olla ettei kauaa juhlita tätä pahaa oloa :D Mutta nyt se on ihana merkki siitä, että raskaushormonia erittyy ainakin. Mulla tänään huono olo jo aamusta. Tulee aina välillä sillain aaltoina. Ja kahvin hajukin jo ällöttää... Töissä maalattiin tänään ja voitte kuvitella miltä se maalin haju tuntui :x
Vaihdoin töitten jälkeen jalkaan caprit joita en oo pariin viikkoon pitänyt. Meinaa tuntua kireiltä :eek: Nytkö jo?!
Painosta ollut puhetta. itse olen normaalipainoinen ollut aina (168/56) raskausaikoina painoa tuli 23kg mutta ne lähti noin neljässä kuukaudessa pois ja sen jälkeen imetys ja valvominen on tiputtanut painon alle lähtöpainon. En aijo nytkään liikaa numeroita tuijotella vaikka nousisikin reilusti. Luulen sen lähtevän kohtuu helposti pois vaikka ikää onkin jo sen verran ettei aineenvaihdunta enää yhtä joutuisaa ole.
Joku tais aikaisemmin mainita että vatsa on ollut sekaisin tai löysällä nyt raskauden alussa. Kun mulla on kans pari viikkoo ollut, mutta vasta nyt tajusin että se voi jotenkin liittyä raskauteen. Joo ja öisin on pitänyt alkaa käymään pissalla.
 

Yhteistyössä