Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Moikka kaikille ja tervetuloa uusille tulokkaille!! :flower:

Täältä kuuluu sekä hyviä että huonoja uutisia.

Huonot uutiset ensin: isä sairastui lauantaina aivoverenvuotoon ja on tällä hetkellä teho-osastolla hoidossa, leikkaus takana ja vasen puoli ei toimi..keuhkokuumekin vielä lisänä :( kävin tänäänkin isää katsomassa ja oli surkeaa nähdä isä siinä tilassa, tottunut näkemään isän touhuamassa, remppaamassa ja rassaamassa kaikenlaista, nyt vain nukkui kaikkien niiden laitteiden ja letkujen keskellä tiedottomana... Äitiäkin käy niin sääliksi, joutuu nyt lämmittämään taloa yksin ja olemaan yksin, mitä nyt minä ja mies ja sisko joskus äitin luona käydään. Lisäksi kaikkia käytännön asioita tuon tiimoilta niin paljon hoidettavana, että toivottavasti äiti jaksaa. Äiti on pyyteettömin ihminen kenet minä tunnen, koskaan ei halua olla kenellekään vaivaksi ja ajattelee aina muita ennen itseään, ei kertaakaan edes korota ääntään muille vaan ennemmin hiljaa tyytyy kohtaloonsa, oli se mikä tahansa..äiti asuu tuossa 10 km päässä kaupungista ja hänellä ei ajokorttia ole ja kovasti mietti miten pääsee välillä isää katsomaan sairaalaan, ja kun sanoin että tottakai minä miehen kanssa kyyditsen aina kun tarvii niin sanoi vaan että ei halua olla vaivaksi, että pääsee vaikka kävelemällä..äitilläkin oli vaikeaa muutama vuosi sitten kun sairastui rintasyöpään mutta onneksi parani. Toivottavasti jaksaa nyt, kun ei tiedä yhtään miten isän tila etenee :(

No, jos niitä hyviäkin uutisia: sairaalasta saapui kirje että seulontakokeiden tulokset olivat normaalit eikä aihetta jatkotutkimuksiin ole, ei siis ainakaan sitä enää tässä tarvitse stressata :)

Opiskelen tässä ohessa siis turvallisuusalaa ja teen hommia vartijana, nyttemmin en ole sitten elokuun ollut työtehtävissä pahoinvoinnin takia ja nyt eilen sitten aloitin työharjoittelumuodossa taas tekemään vuoroja paikallisessa kauppakeskuksessa myymälävartijana toisen vartijan kaverina, että maksaavat opintotukea, etätehtäviäkin voisi tehdä mutta niitä pitäis tehdä niin paljon että edellytykset opintotuen maksamiselle täyttyvät ja toiseksi en halua tässä tilassa tehdä ns. omia eli palkallisia vuoroja koska tositilanteen sattuessa sitä olisi yksin ja raskaana sitä riskiä ei mielellään haluaisi ottaa.

Mietin vain tuossa eilen työtehtäviä tehdessä kun kesken kaiken välillä alkoi juilia mahaan ilkeästi ja piti hellittää tahtia, vaikka alunperinkin yritin ottaa niin iisisti kuin vain pystyin..mietin vain että antaakohan lääkäri tällä perusteella sairaslomaa niin ei tarvitsisi jonkun olemattoman opintotuen takia tuolla työtehtävissä itseään riskeerata..?
Eilen tosin olin vuorossa oman mieheni kanssa joka toimii vakituisena vartijana kyseisessä kauppakeskuksessa, oli sitten helppo luistaa raskaimmista hommista kun mies teki ne mielellään :LOL: se vaan että joka vuorossa kun ei sama onnistukaan ja jos on kiireinen päivä ja paljon työtä niin mitäs sitten, ei auta valittaa vaikka mahaan sattuisikin...siksi haluaisin mieluusti saikkua ja levätä kotosalla ihan oman ja masukin hyvinvoinnin takia.

Pahoinvointi on onneksi helpottamaan päin, ei enää juurikaan ole, vain joskus iltaisin hieman kuvottaa mutta lievästi vain. Sydänääniä äsken kuuntelin ja hyvin ne masusta kuului, nopeasti vain masukki liikkui laitteen alta piiloon ja kohta äänet kuuluivatkin aivan eri kohdasta masua kuin aiemmin :D
Santulle paljon, paljon tsemppiä ja toivottavasi olosi kohenee nyt tosissaan! :hug: kaikille muillekin paljon voimia ja jaksamista masunkasvatuksen suhteen!
 
Huomenia!

Tulen tänne nyt ihmettelemään mun mahakipuja :confused:

Onko teillä miten mahat kipeät?
Minulla varsinkin yöllä se tuntuu kipeytyvän mutta se helpottaa kun jämähtää paikoilleen hetkeksi, en tiedä pyörinkö unissani sitten niin paljon vai mitä mutta siihen inottavaan kipuun herään.
Kipu siis ei ole semmoista tuskaa ja ai ai kun sattuu vaan semmoista inhottavaa juilimista.

Ihmettelenkin kun tuttavia on olut raskaana mutta kukaan ei ole puhunut mahakivuista, kuuluuko ne osana raskauteen?
Tottahan ymmärrän että kohtu kasvaa mutta jos tämä repiminen on pelkästään kasvua niin mulla on kyllä kohta ihan jättimasu :LOL:

Saatteko te muuten nukuttua öitä hyvin muuten?

Mulla uni on tullut todella pinnalliseksi ja heräilen todella usein, ilman vessaläyntejäkin välillä.
Sitten saa pyöriä ja silitellä masua pitkän aika ennekuin uni tulee ja aamullakin pitäs nousta taas töihin niin ei sitten taas oikeen naposta.

Mulle jatkettiin työsopimustakin nyt sinne äitiysloman alkamiseen, on helpottavaa tietää että saa hyvät äitysrahat, jipii!

12+6
 
Tikkipää ei mulla öisin juili mahaa, mutta päivisin aina välillä tai on pitempiäkin ajanjaksoja. Varsinkin oikealta puolelta. Kai se kuuluu asiaan kun kaikki muuten hyvin. En vaan enää muista miten oli aikaisemmissa....
Hassua kuin nopeesti linea negra ilmestyi. Eilen oli vain hailakka katkoviiva, josta en ollut varma onko se miksi luulin. Tänään viiva on aivan selvä :p
Tervetuloa uudet :wave:
sinnlos voimia. Toivottavasti isäsi toipuu vielä ennalleen.
 
Tikkipää
mulla on kans ollu tuota repimistä aina oikestaaan enemmän mitä enemmän raskauksia takana. nyt kun ei pomppaa nopsaan ylös tai muuten tee liian nopeita liikkeitä niin ei repeile. öisin kans jos kylkee kääntää liian nopeeta niin sattuu.
uniongelmat nyt ovat ainakin jo taakse jäänyttä elämää, sillon ennen kymppi viikkoa uni oli huonoa ja unet ihan hirveitä. mut tää lähtee nyt koirien kans lenkille!
mar-i ja masuasukki 15+3
 
Sinnlosille, paljon voimia ja toivottavasti isäsi toipuu.

Uudet tervetuloa :cool:

Tänne ei sen kummempia kuulu, normaalia oloa vain. Masu kyllä kasvaa kovasti ja huomautteluja saan siitä jo melkein päivittäin.
Huvitti eilen ku yks perhetuttu tuli leikkauttaan koiran kynsiä ja mä oon tässä viimeisen kahden vuoden aikana laihtunu aika reilusti ja oon hällekkin sanonu ettei enää ikinä siihen kuntoon ni hän tuumas eilen, että no, miten se maha on noin paisunu että eikö sun pitäny pysyä kuosissa, ni tuumasin sille että eiköhän se tässä tilassa ole aika luonnollista että tuo maha paisuu.
Naureskeltiin siinä kun hän tuumas että ei ois ikinä arvannu että oon raskaana. ja perään tuli se kuuluisa kommentti mitä muullonkin, eli taasko?
Noita kommentteja on tullut tässä aika paljon kun ihmiset saavat tietää.

Mutta nyt syömään aamupalaa!
 
Nyt mä jo unohdin kuka se oli kun puhui siitä istukasta kohdun suulla... Hienoa :xmas: Mulla oli tai siis on myös mutta se on normaalia näillä viikoilla. Ikävää että sulla tuli sitä vuotoa mut onneks loppu ja kaikki on hyvin!
Yöllä tosiaan maha kipeytyy mullakin ja kääntyminen ja yskiminen vihloo ja lisäks tulee niin kauhee pissahätä öisin et sekin sattuu :stick: normaalisti en herää koskaan vessaan. Selkä kipeytyy töissä aika paljon joten kattoo sit ens viikon lääkäri neuvolassa mitä se on mieltä. Olis hyvä jaksaa viel jonku aikaa töissä ja sit vois loppuvuoden olla kotona. Meillä kun ei makseta kun 60 päivää täyttä palkkaa niin onneks ei oo mitään sellasta vakavaa et joutuis saikulle. Ei tultais millään toimeen...vaikka tärkeintä onki terveys ja sillee mut jos ei ois rahaa ni ei ois paljo muutakaan... Onneks on jo vuosi pitkällä ja alkuvuodesta voi sit tarvittaessa käyttää saikku päiviä ihan rauhassa :D

Miten te muut saatte rahaa jotka ootte ollu pitkään pois töistä?

NeliApina ja projekti 12+5
 
Tervetuloa munkin puolesta uudet =) Sinnlosille paljon jaksamisia!

Täällä ainakin kärsitään juilimisesta : / Varsinkin nivusista ylös päin lähtee kipuja.Kaitpa Masukki laajentaa yksiöönsä :heart:

Olen aika huonosti nukkunut yöt.Vessassa pitää ravata ja heräilen muuten vaan.Nyt varsinkin ku mies on reissutöissä ja olen koiran kans kotosalla.Nukahtaminen ei tuota ongelmia.Pään ku laittaa tyynyyn ni uni tulee samantien.Päiväunet pitäis jättää kokonaan nukkumatta koska vaikuttaa yöuniin.
Nyt on sit alkanut iho kutisemaan.Joudun raapimaan mahaa ja selkää.Tarttee varmaan tänään neuvolaan soittaa et mitäköhän tämä nyt sit on.Kärsin kyllä atooppisesta ihosta ja toivon että ois vaan rasvauksen puutetta.
Housut tuntui aamulla kiristävän takamuksen kohalta :ashamed: Täytyykin ruveta syömään kasviksia ja hedelmiä karkkien ym sijaan.En kyllä joka päivä mättää herkkuja mut liikaa on vissiin tullut syötyä.Huoh,ku vaan kasvais maha eikä joka paikka.Mies lohdutteli et onpahan mistä ottaa kiinni ja olen kaunis uhkee raskaana oleva nainen.En kyllä miltään hehkeeltä tällä hetkellä näytä.Pikemminkin joltain miss maailmanlopulta...

Mulle voi lisätä synnytyssairaalaksi HYS.

Valkyria & Masukki 16+1
 
MAR-I meillä on kyllä mennyt nyt kaikki niin samaan aikaan, että varmaan synnytettäisiinkin samana päivänä, jos et joutuisi etukäteen leikattavaksi :LOL: tai mistä sitä tietää vaikka silti synnytettäis samaan aikaan. :D

NeliApina kyseli, että miten raha-asiat kun on ollut pitempään kotona. Meillä on nuo lapset syntyneet sen verran tiuhaan tahtiin, että tästä neljännestäkin saan saman äitiysrahan kuin sain aikanaan esikoisesta. Ennen kuin esikoinen syntyi, olin töissä, joten se äitiysraha on ihan kohtalainen ja sillä pärjää. Nämä muutamat kuukaudet tässä välissä kotihoidontuella eivät rahallisesti mitään kovinkaan tuottavia ole : / mutta meillä kaikki lapset ovat kotona, eivätkä muualla hoidossa niin saapa noista isommistakin sen pienen lisän edes, eikä tarvitse ainakaan mitään hoitomaksuja maksella. Ja eipä tämä kotihoidontuella oleminen tälläkään kertaa kestä kuin n. 5kk niin sit tuntuu taas äitiysrahakin suurelta. :)

Adrianna ja kirppu 15+4 :heart:
 
heippa taas huhtikuisille, täällä on kurja sateisen sekainen tuulinen päivä ja ulos pitäsi lähteä..

Sinnlos voi kurjaa, toivomme täältä jaksamista teiän koko sakille :heart: että isipappa tulisi kuntoon. se on niin raskasta nähdä rakkaan ihmisen heikossa kunnossa.. voimia!

Tikkipää mulla on masua kans aristella muutaman päivän, luulen sen vain omalla kohdallani johtuvan jännityksestä TAYSin ajan ja tulevan perjantain ultran takia. masu on välillä kostetusaran tapainen, ja pientä kipua on ympäri vatsaa. tosiaan olen myöskin "jättikohtuinen" ja edellisestä sektiosta perjantaina tasan vuosi takana, että voikin kyllä aristella sieltä täältä kun venyy jälleen.
tuollaista MAR-I:n sanomaa repeilyä on ollut useasti, oikeastaan päivittäin. kaippa nämä kohdun kasvamiseen juontuvat. toivottavasti.

NeliApina meillä pojat ovat syntyneet -07 ja -09, olen kerinnyt äippälomalta olemaan jonkin aikaa kotihoidontuella ja tehnyt siinä sivussa vloppukeikkoja baarissa ja suurkeittiöllä sairaslomasijaisuuksia, niin on ihan pärjännyt hyvin. nyt toki pelottaa tuo sairaalaan joutuminen, että miten saa asiat järjestettyä, jos joutuu sairaalakierteeseen jo tämän vuoden puolella ja maksukatto kerkeää täyttymään, ja sairaalatouhu jatkuisi ensi vuoden puolelle, niin maksukatto täytyisi täyttää uudestaan. sairaalaan siis pitäisi varata rahaa 1100e koska maksukatto on vain kalenterivuoden ja 550e muistaakseni, korjatkaa mikäli muistan väärin. muuten olemme taloudellisesti pärjänneet, mies meillä lyhentää autoa ja taloa, minä hoidan muita kuluja ja ruoan ostamisen pääsääntöisesti. mutta ei tuolla kotihoidontuella pelkästään pärjää, se on niin pieni. pakostikkin joutuu jotain ylimäärästä tehdä..

omaa murheista napaa.. sain eilen verikoevastaukseni, vasta-ainepitoisuus oli siis edelleenkin 256, ei nousua edelliseen nähden.. MUTTA jo tiedettyjen anti-D:n, C:n ja tuntemattoman aineen lisäksi on löytynyt neljäskin vasta-aine, anti-E. mulla rupeaa olemaan jo semmoinen keräilykokoelma että oon aivan paskana. tämä TAYSin kutsu siis tulee tosiaan tarpeeseen, koska pelkään sekoavani hetkellä millä hyvänsä. olen muutenkin ollut kovin kireä, tulee huudettua lapsillekkin ihan turhasta kun itsellä on niin paha olla, ja vauvan menetyksen pelko on jo niin ylivoimainen. mahan aristuskin johtuu varmasti tästä kireystilasta.. ehkä perjantaina vähän helpottaa ultrassa, ja lauantaina viikkoja poksuu jo täysi 16! tänään myös koin valaistumisen kun kaverini vinkkasi, että nyt on lokakuu. olen siis jotenkin elänyt jo marraskuuta, ihan vähemmälläkin saa kyllä nuppinsa sekaisin :LOL:
noh, jospa etsiskelen itselleni voimia perjantaihin.. mutta huonoja uutisia en kyllä pysty varmaan enää suodattamaan yhtään, onneksi siskoni tulee mukaan, koska en varmaan jännityksen takia pysty edes ajamaan autoakaan.

heituska 15+4
 
Voimia ja jaksamista Sinnlos!

Mä makaan kotona kunnon flunssassa, on poskiontelon tulehdus ja korvatulehduskin. Törkeä yskä kiusaa yöt ja päivät. Mitään yskänlääkettähän ei voi ottaa, joten se on vaan kärsittävä. Koko kroppaa kipeänä yskimisestä.

Yöt menee muutenkin levottomasti. Vaikka en joisi mitään, pitää juosta vessassa. Muutaman kerran olen nähnyt unta keskenmenosta, ei ole yhtään hauskaa.

Paha oli on ollut vielä, jos en muista syödä säännöllisesti. Ihan tavallinen ruoka tökkii ja pystyn syömään kerralla vain hyvin vähän.

Ultran jälkeisten verikokeiden tulokset tuli ja ne oli ok.

Masu näkyy sen verran sievästi, että pitää varmaan sanoa pomolle kohta, ettei se kuule sitä jostain muualta vaikka vahingossa.

Ipana on ruvennut innostumaan isoveljeydestään, mutta välillä vielä vähän jotenkin hämmentynyt.

Chili ja Frendi rv 13+4
 
Heippa taas!
Täällä ei kauheesti uutta oman navan ympärillä. Kortisonikuuri on vähän auttanu päähän, ei särje 24/7, vaan pari päivää päässy iltapäivään tai alkuiltaan ilman kohtausta. Huikeeta. Mut ei oo fiilis kauheen korkeella siltikään..
Ihankuin oisin tuntenu tässä parin päivän ajan pientä kuplintaa masussa. Ei todellakaan mitään selviä liikkeitä, mutta jotain :heart:
Neliapina, tulihan sullekin sama la :D

Mahakipuja täälläkin, iltasin mahaa usein polttelee/on arka. Viime raskaudessa mulla oli näillä viikoilla samanmoista, kasvukipuja lienee..
Nyt pitää mennä äkkiä lepäämään, kun poikakin nukkuu. Heituskalle voimia, noi vasta-ainejutut on hankalia.. :hug:
rocket ja kakkonen 12+5?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet massut!

Ja jaksamista sitä tarvitseville.

Omaa napaa: toinen terkkarineuvola oli ja kaikki on ihan ok. Ensin ei meinattu saada sydänääniä kuuluviin (harjoittelija puikoissa) mutta vakitäti sai sitten jumputuksen kuulumaan. Tuumasi vain että onpas sulla kohtu korkealla... kysyi onko minulla ollut aikaisemmin puhetta rakenteelisista jutuista että se vaikuttaisi kokoon...mitta 16cm???? sydänäänetkin löytyivät tuolta melkein navan korkeudelta.

Eräs tuttava jota en ole nähnyt aikoihin tuli vastaan kaupungilla... juteltiin ja huomasin hänen välillä katsovan vatsaani ja lopulta hän kysyi onko meille tulossa vauva :) olin vähän häkeltynyt koska luulin ettei sitä ulkopuoliset vielä huomaisi.. mikähän kokoinen tästä tulee loppu puolella??

Eilen kävi vieraita ja muutenkin päivä oli kiireinen ja illalla olin aivan kuitti ja menin nukkumaan jo 9 aikaan. Aamulla oli maha aivan kuralla :( Salaattia olen kyllä syönyt ja kröhöm herkkujakin.. nyt jänskättää oliko tämä vain tähän vaiheeseen liittyvää jolloin ummetus muuttuu ripuliksi vai olenko saanut jonkun pöpön...

Nyt olen maannut sängyn pohjalla koko aamun ja toivonut että maha rauhoittuu... etominenkin tuli tänään takaisin.

Pomm ja ? 14+2
 
Heei!
Eipä mulla oo mitään erikoisia maha kipuja ollu, mutta oon jälessä teitä muita ku oon vasta viimisenä päivänä laskettu aika... Kiva silleen että voin lukee mitä teille on tapahtunu niin ite tietää mitä on tuleman päälle :D Oma vointi on ollu aika vaihetelvaa. Kaamee pääkipu ollu jo kolme päivää. tuntunu että aivot tulee ulos päästä ku liikkuu tai yskäsee ku flunssaa tässä poden. En sitten tiiä johtuuko se pääkipu stressistä vai mikä siinä on. Ei saa oikein sen takia nukutuksikaan mutta kai tämä olo tästä jossain vaiheessa paranee toivottavasti :D
 
Moi!
Täällä toissapäivänä neuvolassa käyty,paino tippunut ekasta neuvolasta -1,3kg ja hemoglobiini nyt enää 112. Pitäis rautaa alkaa syömään,pitäis vaan hakea jotain nestemäistä kun nuo mitä neuvolasta saa käy liikaa mahaan. Kiitti jollekin täällä vinkistä,äänitin kanssa kännykällä sydänääniä :)

Pommilla kanssa kohtu korkealla,mulla myös ihan tuossa navan korkeudella jo,vaikka kuulemma puolessa välissä pitäis olla niillä korkeuksilla. En sitten tiedä mistä johtuu,voiko vaikuttaa että venähtää nopeammin kun minulla jo kolmas raskaus? Onko sinulle ansimmäinen vai monesko tuloillaan?

Sinnlosille voimia,rankka tilanne. toivottavasti isäsi paranee mahdollisimman ennalleen.
Ja Santulle,toivottavasti nesteytys auttaisi ja tuo kamala pahoinvointi olisi kohta kokonaan ohi.

Illan jatkoja kaikille!

Viva ja pikkunen 15+1
 
Niin joo,ja ei ole minulla oikeastaan mitään mahakipuja ollut. Eilen kun kannoin aika painavaa laatikkoa niin sen jälkeen tuntu miten jokskun aikaa veti kohdun ihan kovaksi,ei pidä noin painavia nostella..
 
no siis omaan napaan; mulla ei enää oo napaa juuri yhtään, on sen verran ulospäin työntyny maha.. :D siellä se kaveri takaa itelleen pesää.. :) meijän pesukone sanoo itteään irti ja kuolon korinat on jo todettu.. :( nyt pitää miettii uutta, ja mä oon ukolle perustellu pesutornin ostoa, se ois kätevä.. :)

liikkeistämä oon nyt muutaman täysin varman potkun tunnistanukkin.. :D

tervetuloa uusille!! :wave:

chilipavulle kauheesti jaksamisia, mulla kans oli viime viikolla korvatulehdus ja kivut oli sitä luokkaa et teki mieli repii pää irti.. :O

sinloksen perheelle kauheesti voimia, ja toivotaan yhdessä että kaikki menis hyvin ja toipuminen menis hyvin.. :hug:

 
Huomenta mammat!

Sinnolos voimia, kurja tilanne, toivottavasti isäsi vointi paranee.

Äizikkä täällä myös pesukone vetelee viimesiään. Saa pelätä et lentoon lähtee :)

Mulla myös kolmatta päivää migreeni, aivan järkyttävä kipu. Eilen sit illansuussa ilmestyi vyötärön seudulle nokkosihottamaa. Täs panikoin et onkohan parvorokkoo. Sopis vielä itämisajaltaan kun sitä oli lasten hoitopaikassa reilu kaks viikkoo sitten, olimme silloin tutustumassa niin olin itsekkin siellä. Onko kellään kokemusta parvosta raskausaikana?

Aikas tilitys mut tuntuis olevan tunteet aika pinnassa...

Minttu ja Pikkumuru 13+4
 
Adrianna ja heituska Kiva ku vastasitte mut mä tarkotin et jos on saikulla pitkään ni millasta rahaa saa :D ja miten vaikuttaa toimeentuloon varsinki jos on lapsia jo ennestään ja rahaa menee vähän enempi.

Mä saan nyt ekaa kertaa ä-loman alussa palkkaa koska ennen en oo ollu töissä. Olin 8 vuotta kotona putkeen sit menin 2006 vuodeks töihin ja kun määräaikasuus loppu jäin vajaaks vuodeks kotiin. Tän työn alotin 2008.

Onneks on kohta taas vkl. Kyllä menee viikot nopeesti. En valita kyllä.

NeliApina ja projekti 12+6
 
Minttu kai sä kävit vasta-aineverikokeessa? Sehän on jokseenkin vaarallinen raskausaikana mut useimmat on joskus sairastanu sen tietämättäänki. Näin oli mulla kun kerran pk:ssa oli sitä ja jouduin otattaa ne kokeet edellisessä raskaudessa.
 
hieman kuulumisia täältäkin...koko raskaus ollut kovin oireeton, kuudetta siis odotan. välillä epäilee onko masussa ketään.
ultrassa kävin viime viikonloppuna, ja viidettä poikaa odotellaan. yksi tyttö on vain! ja poikkeuksellisesti istukka on edessä, viidessä muussa raskaudessa ollut aina takaseinässä. joten liikkeet saattaa tuntua hieman myöhemmin. kovasti niitä jo odottelen, mut onneks viikot menee nopeaan. istukka loppuu juuri kohdunsuun reunaan, ei mene onneksi päälle.
tässä mennään päivä ja viikko kerrallaan!

manhis ja poika 15+6
 
NeliApina Soitin tänään aamulla äitipolille kyselläkseni näistä asioista ja käski jutella oman lääkärin kanssa siitä parvo verikokeesta ja soittaa migreenistä päivystykseen, pitää kait mennä neurologille ja mietti sit et varmaan jotain pistoksella annettavaa särkylääkettä... Pitäis saada nyt vaan tää migreeni poikki...
 
minttu mä soitin sillon vaan neuvolaan ja se laitto lähetteen testiin. Jos ei olis ollu vasta-aineita niin olis pitäny ottaa lapset pois hoidosta kunnes rokko ois kadonnu.

Tuli tossa mieleen et kuin moni meinaa ottaa kausi-influenssa rokotteen nyt kun se on ilmainen raskaana oleville? Mä saan sen työnpuolesta ja aion ottaa. Kerran sairastin ja se oli hirveetä. Poika sairasti talvella mitä todennäköisimmin possun ja laihtu viikossa 5kg. Muutenkin on laiha. En halua tartuttaa sitä keneenkään kyllä.
 

Yhteistyössä