Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Tervetuloa minunkin puolesta uusille!!! :)

Tänään kaupoilla kun kiertelin oikein asenteella koitin vähän poikienkin vaatteita katsella... Vaan ei iskenyt ollenkaan... :D Ei sitten ollenkaan.. Vaikka ultrassa kuinka veikkailtiin poikaa, on tyttö olo silti vallitseva!! Aijon tilata keskimmäisen lääkäri käynnin yksityiselle, siellä pyydän kyllä varmistuksen asiaan.. :D Tähän tyttömäisyyteen varmasti vaikuttaa aika pitkälle tämä tyttöinen tausta.. Ei näämmä vanha koira uusia temppuja niin vaan opi!! :D
 
Mahtuuko mukaan? Täällä olis yksi toisen odottaja pk-seudulta. Oon ketjua seurannu ihan alusta asti, sieltä elokuulta, mut nyt vasta uskaltauduin mmukaan.

Asunnoista on ollut puhetta, meitä on kolme kolmiossa ja hyvin mahdutaan, mut asuntokuumetta pukkaisi. Asutaan kerrostalossa ja se rivari kiinnostaisi ja yksi huone + sauna enemmän, mut ne hinnat :/

Rakenneultraan osa on jo kerinny, meillä on edessä ensi viikolla. NIin siis viikkoja on jotain 18 ja la 19.4. Synnärinä näillä näkymin Jorvi.

Hemoglobiinista on myös ollu puhetta. Itellä oli alussa ihan poikkeuksellisen hyvät arvot, jopa yli 125 :) mut nyt on tippunu siihen 110:n pintaan. Sainkin neuvolassa kehotuksen aloittaa raudan syönti. Viime raskaudessa tuli lähes kaikki mahdolliset merkit testattua ilman suurempia muutoksia. Viimeisin tais olla, et otin rautatabun aina öisin tyhjään mahaan appelsiinimehun kanssa, se tais tehota. Nyt oon vielä nukkunu yöt läpeensä, joten en tuohon jaksais ryhtyä. NIi, en muista onko ollu puhetta, mut rauta kannattaa yrittää ottaa niin, et välttää kalsiumia ja pyrkii syömään c-vitamiinia, jälkimmäinen edistää rauhda imeytymistä ja ensimmäinen taas huonontaa.

Jos taas ruuasta rautaa haluaa ni se pinaatti ei oo kovin tehokas, vaik monesti mainitaanki. Ei mahdu tähän sadan parhaan listaan, mikä Finellin sivulta löytyy Fineli : Eniten ja v.

Mitäs muuta? No, yritetään päästä mukaan porukkaan :)
 
Tervetuloa uudet :)

Eilen alkoi supistella.En muistanutkaan miten inhottavalta ne voi tuntua : / Ei ne kyl kovin kipeetä tehnyt mut sit ne sukkapuikko vihlaisut alakerrassa,auts!
Soittelin ensiapuun et tarttis nyt tehdä jotain asialle.Siellä ne kattoi pissan ja crp.Pissa kolmella plussalla eli tulehdus.Ei mulla mitään oireita oo ees ollut.Oon raskauden piikkiin laittanu sen et pissalla saa ravata useesti.Lääkäri oli,no olihan se :mad: Ulkomaalainen,en ymmärtänyt sen puheesta yhtään mitään.Ainoa "tutkimus" mitä teki oli kohdun painelu ja sydän äänien kuuntelu.Oisin voinut kyl kertoo et vauva on hengissä ku liikkeet tuntuu.Käski soitella neuvolaan jos supparit jatkuu....Onneksi nyt sain lääkekuurin pissatulehdukseen kuitenki.Hitto jos nyt taas alkaa olemaan jatkuvasti tulehduksia.Olen aiemminkin kärsinyt tulehduksista joita oli jatkuvasti.

Valkyria ja Masukki 21+6
 
Kauhee ku joidenki raskaus on jo pitkällä :heart: No ihan kiva saada vappuvauva :D
Tervetuloa merinen onhan sulla enemmän viikkoja oltava kun mulla on 18+3 ja la 29.4, kymmenen päivää sun jälkeen. Sähän oot jo aikalailla puolivälissä....

NeliApina ja projekti 18+3
 
Meillä oli eilen jännä ilta, iskä nimittäin tunsi eilen ekan kerran Tehon (nimitys masuasukille) potkut!
ja arvatkaa vaan roikkuko iskä koko illan mahassa kiinni, niin että en meinannu päästä edes nukkumaan! :D
Perjantaina olis rakenneultra, jännittää :)
 
Tervetuloa uudet!

Täällä poksutaan 21+0!!!
Huomenna on aamusta sit rakenneuä. Sitä odotellessa. Harmittaa vain ku mies ei pääsekkään mukaan, eli yksin aamusta ajelen sinne. Mutta nyt pitää alkaa katteleen pojan kamppeet valmiiksi ku on jalkapallo ilta.

Täälläkin lauantaina mies tunsi ekat potkut mahan päällä. =)

buam ja paavo 21+0
 
Uusille tervetuloa :)
Meillä otus lakkaa aina liikkumasta kun isä pistää käden mahalle. Ei vissiin oo tarpeeksi tuttu käsi :D
Mitään uutta ei odotusrintamalla. Vauva tuntuu olevan kovin yövirkku koska yöllä herätessä (ja sitä tapahtuu tiuhaan) tuntuu kun toisella on zembalot menossa. Joku mainitsikin ne alas tuntuvat potkut ja ne on kyllä aika ilkeen tuntuisia.
 
taikatimjami
merinen törmäämme ehkä Jorvissa, mulla laskettu aika 20.4. :)

Omasta olosta sen verran että pieniä vihlasuja tuntuu siellä täällä välillä, liekö ne sitten niitä potkuja? Kissa eilen makas mahan päällä hetken ja heti alko armoton tamppaus siinä kohtaa. Oisko ne tosiaan niitä potkuja?! Kun on esikoinen tulossa niin ei ole harmainta aavistustakaan miltä liikkeet vois tuntua mutta jotain elämää siellä kuitenkin taitaa olla. No, viikon päästä nähdään sitten ultrassa millasta elämää siellä pitää tyttö vaiko poika.

Rapsakkaan paukkuvaa pakkasviikon alkua kaikille!

taikatimjami 20+6
 
tämän päiväiset rakenneultra kuulumiset: terhakka POIKA, painoarvio 350g, rakenteet kunnossa :)

perjantaina naistenklinikalla oli punasolutankkaus, napanuoraa yritettiin tunti kiinni tuloksetta, 20viikkoisen napanuora on noin lyijykynän paksuinen, vauvan hb-näyte jäi siis ottamatta. punasoluja siirrettiin vatsaonteloon 10ml määrä, seuraava siirto tulevana perjantaina. loppuajan käyn kaiketi kerran viikossa helsingissä, että vauva jaksaisi mukana mahdollisimman pitkään.. tavoitteena olisi ainakin 9viikkoa eteenpäin, joten junaliikenne tulee varmasti tutuksi. ultrassa näkyi anemian aiheuttama laajentunut sydän, joka kuulemma voi asettua tankkausten avulla.
näillä siis jatketaan eteenpäin :heart:

heituska 21+2
 
Mua kiukuttaa.

En tunne liikkeitä enää niinkuin silloin alussa, ekat liikket tunsin reilulla 14 viikolla ja toiset sitten siitä viikko edespäin ja sen jälkeen joka päivä kunnes viikko sitten tuli joku ihme pysäys.

Nyt niitä tuntee enää tosi harvoin, semmosia pieniä muljahduksia, pari kertaa päivässä.
Ennen kun mahakas sai sokeria sillä alkoi kova jumppa, nyt ei mitään.
Ennen illalla nukkumaan mennessä se jumppasi kovin ja samoin usein yöllä heräsin jyskeeseen.
Nyt ei ole enää noitakaan.

Maanantaina oli neuvola ja sydänäänet oli hyvät, totta, että siellä liikutaan edelleen mutta harvakseltaan ja se huolettaa minua.
Miksi se liike vähenee?
Eikö siellä jakseta enää, onko siellä huono olla?
Paljon kysymyksiä ja olen luonteeltani semmonen että en halua hysterisoida nyt esim. neuvolatädille vaan hysterisoin päässäni, yksin ja voin huonosti :'(

Miten kovasti teillä asukkaat liikkuu?

18+4
 
No tämä kaveri joko a) en tunne kaikkia liikkeitä b) on aika hiljainen kaveri.... Veikkaisin aika pitkälle että on aika hiljainen kaveri, kuten siskoonsa.. Kukaan ei ole masussa ollut mikään vilpertti.. :)

Liikkeitä tunnen lähinä iltaisin sänkyyn mentyä... Päivällä harvoin.. Päälle en ole tuntenut vielä ollenkaan... :-/
 
Nyt vasta ehdin kirjoittelemaan uudestaan, vaikka olenkin käynyt lukemassa muiden juttuja. Kiitoksia vain tervetulotoivotuksista, mukavaa, että täällä otetaan uudetkin niin hyvin vastaan.

Onnea minultakin kaikille hyvin sujuneista ultrista. Oma ultra ja torstai häämöttävät jo lähellä.. Jännä nähdä onko ekan ultran varovainen poika-arvaus totta. Oli toinen vielä niin pieni silloin arvauksen aikaan. :)

Niin ja Unea tosi mukavaa kuulla, että synnäri on sama ja laskettu aika osuu ihan lähekkäin. Jospa satuttaisiinkin samaan aikaan, kuka tietää.. :) Meidän pitää pysyä yhteyksissä ja katsella miten käy. Olisikohan täällä muitakin, jotka tähtäävät Seinäjoelle huhtikuun puoleenväliin?

Yritän vielä liittyä tässä joku päivä tuonne Facebook-ryhmäänkin, sillä juttuseura ja se vertaistuki(!) olisivat kyllä tervetulleita.

Niin ja asumisesta.. Meillä noin 200 neliön omakotitalo maaseudun rauhassa. Ollaan vähitellen rempattu vanhaa taloa ja tehty siitä omannäköistä, mutta tekemistä kyllä riittää. Vauva ja remppaprojekti onkin hyvä yhdistelmä. :)
 
Moi,

nopea tilannepäivitys
rakenneultra oli tänään ja kaikki on hyvin:heart: Mikä helpotus! Sukupuolta ei kysytty, painoarvio 358g.

Liikkeet tuntuu nyt päivittäin, pääosin illalla sohvalla telkkaa katsellen. Mutta ei mitenkään koko ajan tunnu. Olo on ollut hyvä viimeiset pari viikkoa, ei ole koko ajan kolottanut jonnekin:)

Ja tervetuloa uusille:flower:

Nippiäinen 20+1
 
22 poks :heart:

Milas Täällä on sama homma.Masukki lopettaa liikkumisen ku isi pistää käden mahalle.Toissa yönä vauva jumppaili melkein koko yön.Aina ku hereillä kävin ni mahassa oli mylläykset menossa.Kiusoittelin miestä että vauva on tullut häneen ku on samanlainen yökukkuja :heart:
Ite meen joka ilta viim. klo22 nukkumaan ja herään klo5-7 välillä aamuisin.Mies taas valvoo aamuyölle ja nukkuu pitkälle päivään.
 
Pitkästä aikaa täällä, heippa kaikille uusille vauvamasuille!:wave:

Rakenneultria pukkaa ja enimmäkseen hyviä uutisia. :) Kävin yksityisen ultran lisäksi viime viikolla myös kunnallisessa ultrassa, kun nyt kerran sellainen tarjotaan. Olisi kyllä voinut näin jälkeenpäin ajateltuna jättää väliin: kätilö oli epävarma, ja ultraus sattui. (!) Ikinä aiemmin ei kukaan ole painanut anturia (siis sitä vatsalla liikuteltavaa laitetta) niin aggressiivisella tavalla, kuin tämä kätilö teki. Sanoin, että minua sattuu, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Lisäksi kätilö oli hyvin vähäsanainen ja stressaantunut. Onneksi olin käynyt yksityisellä, koska tämä kunnallisen puolen ultra jäi mieleeni erittäin huonona kokemuksena. Toivottavasti teillä muilla on ollut parempia kokemuksia.

Aika monet ovat kyselleet vauvan sukupuolta, ja minusta vaikuttaa siltä, että tyttöjä on tulossa iso liuta. Muutama poikalupauskin on saatu, onnea niistä ainakin Snowballille ja Heituskalle. :flower: Sitten niille, joilla on ollut näitä "ei suostunut näyttämään sukupuoltaan/oli jalat ristissä": se erikoislääkäri, joka minut ultrasi sanoi, että nämä epäselvät tapaukset ovat useimmiten tyttöjä. Pippeli on helppo bongata ultrakuvasta. Omasta kokemuksesta voin ainakin sanoa, että jos vauvalla on pippeli, se kyllä näkyy.

Liikkeistä on edelleen ollut puhetta. Joillakin vähemmän, toisilla enemmän. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen porukkaan. Vauva liikkuu tosi paljon, ja mies on tuntenut liikkeet vatsankin päältä jo rv 19 alkaen. Näin ei kuitenkaan ole ollut aiemmissa raskauksissa. Viimeksi aloin itse tuntea liikkeet vasta n. rv 20, ja vatsan päältä paljon myöhemmin. Tuolloin tosiaan istukka oli etuseinämässä, kun se nyt on takana.

Eipä tässä sitten mitään muuta uutta auringon alla, paitsi että olen huomenna menossa labraan verikokeisiin. Pihapiirissä pyörii parvorokko, joka voi olla vaarallinen sikiölle. Se voi aiheuttaa vauvalle sydänlihastulehdusta ja vaikeaa anemiaa. Mikäli minulla on se (olen nyt siis kipeänä), annetaan vauvalle punasoluhoito. Suhtaudun asiaan rauhallisesti, mutta jonkin verran asia on öisin pyörinyt mielessä. Tunnen nimittäin naisen, jonka esikoinen kuoli kohtuun 7. kuulla, koska oli tietämättään sairastanut parvorokon. Vauvalla oli anemia. Se, mikä tässä lohduttaa, on se, että n. 60% aikuisista on sairastanut lapsena kyseisen rokon, minkä jälkeen sille tulee immuuniksi. Onko kellään kokemusta tästä rokosta?

Allie ja Tipu 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra meilläkin takana. Kaikki oli niin kuin piti: sydän ja pää "kohdillaan", sormia ja varpaita molempia oikea määrä. Ylähuulessa ei ollut halkeamaa. Kaveri oli kädet silmillä koko ajan, aivan kuten ekassakin ultrassa. Painoa oli 413g, pituutta ei enää tässä vaiheessa kuulemma voida mitata mutta veikkasi 25cm reisiluun pituudesta. Käyrillä kasvaa. Laskettu aika 11.4. mutta eivät sitä virallisesti muuttaneet kun ovat sen silloin 13.4. aluksi laittaneet. Heittoa kuitenkin vaan kaksi päivää.
Sukupuolta kysyttiin, mutta kaveri oli koko ajan niin tiukasti jalat ristissä että ei saanut varmaa tietoa. Sanoi, että pitäisi näkyä jos olisi poika, mutta joskus saattaa pojankin "tuntomerkki" olla vaan piilossa niin hyvin. Vähän vihjasi tytöstä, mutta sanoi että hyvin hyvin epävarma tulos kun tosiaan ei yhtään jalkojaan aukaissut. Siitäkin voisi jo tietysti päätellä, että sen täytyy olla tyttö kun osaa pitää jalat ristissä ;)
Me varmaa vielä mennään yksityiselle, suosittelivat vk 28. Silloin on otollinen aika kuulemma käydä sukupuolta kysymässä. Mitä ultra yksityisellä about maksaa? Liikutaanko jossakin 100€:n paikkeilla, tietysti on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta suurinpiirtein tietäisi? :)
 
Allie eipä muuta kokemusta parvosta kuin että viime raskaudessa kävin verikokeessa kun lasten päiväkodissa oli kyseinen rokko. Olin sen joskus sairastanut joten ei tarvinnu huolehtia. Ja olin sairastanu kenenkään huomaamatta.

Heituska kiva että reissu meni suht suunhitelmien mukaan. Kurjaa tietty kulkea nyt usein toi matka mut pää asia kai et vauva pysyy kunnossa:hug:

Ei mitään omassa olossa muutoksia...

NeliApina ja projekti 18+4
 
Onnea jälleenkerran kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!:heart: Toivotaan että liityn hyvien uutisten kerhoon sitten torstaina kun oma ultra on takana!!=) Jännittää ihan hirmusesti se ultra, toivotaan että kaikki on hyvin!!

Tällainen pikainen visiitti oli vain tämä ja samalla saan poksua!!:p

liinukka83 ja mytty 20+0 POKS:wave:
 
ultrasta tullaan hivenen ällistyneenä, ja siis en tiiä sanoja; MEILLE TULEE TYTTÖ!!!! :heart::heart:
siis kaikki kunnossa ja niin kun pitääkin; mut kahden pojan äitinä.. siis tyttö...... :O nyt kun ukko meni töihin takas voin sitä ittekseni ihmetellä ja itkeä (en tiiä miks, mut tuntuu siltä; siis hyvällä tapaa... :) voi, äitin pikku tyttö.... :heart::heart:
 
ihanaa äizikkä kyllä pitää poikien joukossa yks tyttökin olla! Meillä taas on kaks tyttöö ja yks poika. Joka toinen on tyttö eli nyt pitäis olla poika :p mut jotenki mä toivon tyttöä,ehkä siks kun olis nimiäki vaikka kuin paljon mut pojalle en keksi mitään... Kaikki on kauheita tai sit tunnen jo sen nimisiä tms. On tää vaikeeta :stick: Enhän mä nyt toki poikaakaan palauta :D

Nyt äkkiä tää viikko vaan ja sit olis vihdoin lomaa!!!
 
ja siis hauskintahan on että, kuinka moni oli mun kanssa kuumeilemassa vauvaa, tuolla vauvakuume palstalla?? niin en tiiä, muistaako ketään ku ennen plussausta, ennen kun tiesin olevani raskaana; ostin pienen (60cm) kellohameen (samanlaisen ku äidillä).. :D mitä mun äiti kommentoi, että sullahan on vaan poikia, että meinaatkos pojalle mekon laittaa??!!! ;)
 
Heippa vaan!!
Eilen käytiin rak.uä:ssä ja kaikki oli hyvin. Mitat vastas viikkoja ja keskikäyrällä mennään. Sukupuolta ei haluttu tietää. Painoa oli nyt 357g pienellä ja arvelivat tässä vaiheessa jo että iso lapsi tulee..Tai no varmaan 4 kiloa kuten esikoinen. Tammikuussa täytyy mennä konrolliultraan kun tuota istukan paikkaa taas arvotaan kun näyttää että jääääälleeeen kerrran se on kohdun suulla. Melkein koko ajan maha asukkaalla oli kädet edessä ku ultrattiin ja näytti kun se olis taputtanu "hyvä ,hyvä"=)
mutta nyt unille...zzzzz

zella83+vilpertti 20+5
 

Yhteistyössä