Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**




Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen * poikalupaus
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen * tyttölupaus
Valkyria * 31 * ?? * kolmas * tyttölupaus

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen * tyttölupaus

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
Scala * 38 * NKL * kahdeksas * tyttölupaus

9.4.
heituska * 23 * TAYS * esikoinen * poikalupaus
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs * poikaolo
kotilohikäärme * 28 * LS * toinen

10.4.
MAR-I * 26 * KYS * neljäs
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas * poikalupaus
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas * tyttöolo
-Kaisla- * 27 * SEKS * esikoinen

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinen
anna79 * 30 * TAYS * kuudes
ViVa * 26 * EKKS * neljäs
Huhtimasu * ?? *TYKS * esikoinen

13.4
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
zella83 * 27 * K-HKS * toinen

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs
nanna8o * 30 * KOKS * toinen

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen

17.4.
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas * tyttölupaus
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikaolo
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas
termari * 20 * K-SKS * esikoinen

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen
merinen * ?? * JS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas
Hennu81 * KÄT * ?? * toinen
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen

21.4.
Helmi00 * 32 * ?? * ??
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen
toukkala * 24 * LPKS * toinen
Chilipapu * 37 * JS * toinen

24.4.
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

25.4.
anniska * 24 * TYKS * toinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen
rocket * 27 * NKL * toinen
UlriikkaEleonoora * ?? * TYKS * esikoinen
Minki * 21 * KYS * esikoinen

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen
Maikki_76 * 34 * PKKS * neljäs

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides
taikatimjami * 30+ * JS * esikoinen



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! :)
Täällä viime yön yövuorosta selvitty vaikka välillä oli vähän vaikeeta,unohdin tukivyön ottaa mukaan niin inha painon tunne alamahalla ja yhdessä vaiheessa olin ihan varma että pyörryn,tosi heikko ja huono olo iski. Onneksi noita öitä vaan yksi.

Niin ja tietoihin voi lisätä iäksi 26v ja EKKS on synnäri.

Pistin juuri kuvan tuonne ketjuun missä 20+ viikoille asti kuvia,onko kukaan muu laittanut,en ainakaan huomannut?

Mutta nyt voisi lähteä nukkumaan,saa nähdä monelta tuo 2,5v herää kun on kipeänä ja nukahti yöunille jo 5 aikaan iltapäivällä.

Viva ja pikkunen 16+6
 
Kiitos uudesta pinosta!
Eilen kävin vain lukemassa, en jaksanu millään kirjottaa enää siinä vaiheessa mitään.
Hassua, mulla ei oo ollu oireen oiretta alkuraskaudessa ja nyt, tissit on ku "pamelat" tuntuu tosi kipeiltä ja muutenkin arat. Noo, se tuli sit vähän myöhempään ku piti.
Paavo potkiskelee tuolla iltaisin niin että nyt jo liikkeet vaan voimistuu päivä päivältä.

Eilen jäi poksumattakin, eli tänään mennään 17+1 viikolla.

Poika kärttyy tähän tietokoneelle koko ajan ja menee itellä hermot. Joten päivemmällä lisää!
 
Huh huh, poika sairaana edelleen (40 kuumeessa neljättä päivää) ja sairaalassakin ehditty jo pyörähtää. Raukka pieni laihtunut ja kuihtunut, mutta kyllä se siitä vähitellen tokenee. ja oli niin suloinen, kun odoteltiin lääkärivuoroa eilen ja poika pötkötteli sängyllä niin se silitteli mun masua ja kyseli tunteeko vauva kun hän silittää sitä :heart: Muutenkin poika ottaa huomioon mun mahan, ettei vaan sylissä ollessa paina tai touhutessa vahingossa töytäise. Huomaavainen isoveli =)
buam mulla oli tissit kans hellänä tässä kolmisen viikkoa, nyt taas tasottunut, mutta nyt ne on niin isot entisiin rintsikoihin että pakko päästä ostamaan isommat liivit. Mulla kun on pienet rinnat yleensä niin ihanaa kun nyt on ihan oikeesti paidan alla muutakin kuin pelkät kupit :p
vauva pyörii ja touhuaa mahassa kovasti, koska potkujen paikat vaihtelee pitkin päivää.
Kävin kaverini luona tuossa viime viikolla. heillä on puoli vuotias vauva ja lupasivat meille sitten sitterin ja turvakaukalon ens kevääksi. Tosi ihanaa ettei tarvii alkaa muualta metsästään. turvakaukalo on vielä sellainen telakallinen eli kätevä käyttää. Vaunut niillä olis kans myydä, mutta pitää katsastaa millaiset ne olis meidän tarpeisiin. Kirpparikierrokselle teksi mieli että sais jo vähän vaatepuolta kerättyä. Oon kovasti miettinyt minkä kokoisia vaatteita ostas. Kun poika ei tosiaan syntyessään mahtunut pienempiin kuin 60cm vaatteisiin, mutta tytölle taas kävi 56cm aika pitkääkin...eli ehkäpä mä sitten ihan vaan vähän 56cm ja loput isompia. Mutta ei missään nimessä pienempiä. Pinnasängyn kunto pitäis tarkistaa. Ollut vintillä muutaman vuoden joten en tiiä onko kärsinyt. Sänky on vuodelta -69 ja siinä on nukkunut mieheni ja hänen isosiskonsa. Hyvin toimi säädettävine pohjineen ja laitoineen ainakin vielä kuus vuotta sitten =) vaikka vähässä käytössä meillä pinnis on aina ollut, kun lapset on nukkut perhepedissä alta kaks vuotiaina.
 
Aiemmassa ketjussa oli puhetta äitiyspakkauksesta.Ite en sitä halua mut mies haluaa.Meille tulee pakkaus näillä näkymin.Oishan noita vaatteita löytynyt kirppariltakin ja tuttavapiiristä.Makuupussit on molemmilta lapsilta tallessa ja kuopuksen kevytvanupukukin näytti olevan esikolla jemmassa =)
Jostain pitäis harsoja saada.Ajattelin et käyn osta kangasta ja ompelen ite.

buam Mulla välillä sattuu tisseihin.Ei kylläkään niin paljoa kuin alkuraskaudessa.Tässä jo oottelen et milloin maitoa alkaa tulemaan.Esikoista odottaessa maitoa alkoi herua muistaakseni kuudennella kuukaudella.Sit ku esikko syntyi ni tulihan sitä maitoa.Tissit oli kuin dolly partonilla.

Olikohan se sinnlos joka aiemmassa ketjussa puhui siitä kuinka seksikkäältä raskaus tuntuu.Mä olen samaa mieltä asiasta.Tunnen itseni kauniiksi ja seksikkääksi.Mieskin on sitä mieltä että olen todella kaunis ja seksikäs mahani kans =) Tykkään pitää paitoja missä maha tulee esiin.

Sitten oma navan kuulumisia =) Masukin liikkeet tuntuu enempi aamuisin.Ei liikkeitä kyl jatkuvasti tunnu.Aina silloin tällöin tulee muistutus olemassa olosta :heart: Tänä aamuna oli jo ihan napakka potku. Sanoin miehelle et meidän rakkauspakkaus varmaan ottaa takaseinästä vauhtia ja potkasee niin lujaa ku pystyy.
Olen hirmu onnellinen tästä vauvasta.Olen monta vuotta puhunut etten enää ikinä kyl rupee oottamaan vauvaa.Olen vaan itsekkäästi ajatellut kuinka ihanaa on kuin lapset on jo isoja ja voin yöt nukkua heräämättä.Aamuisin voin nukkua niin pitkään ku haluan jne...No tässä sitä nyt ollaan pulla uunissa :heart: Luulen että tällä kertaa vauva-aika menee ilman stressiä ja muutenkin osaan ottaa asiat lungisti.En jaksa enää välittää jos täällä on sotkusta ja meinaan nukkua silloin ku pystyn.Imetän jos maitoa tulee ja jos ei tuu ni sitten syödään pullosta.Miehen työn takia joudun ottamaan yksin vastuun tän huushollin pyörittämisestä.Mies on varmaan vaan vk:n isyyslomalla ja palaa sitten takas töihin.Hän tekee kevät ja kesä aikaan vähintään 16h pv:ssä töitä.
Ekassa neuvolassa nvlatäti kysyi fiiliksiä raskaudesta ja vauvasta.Väsyneenä ja pahoinvoivana vastasin et no,onhan se ihan kivaa.En jaksa hötkyillä tästä vielä.Nvlatätin kommentti oli et pitäiskö sun mennä juttelemaan psykologin kans tästä :confused:
Onneksi mun "oma" nvlatäti on kiva.Ens vk:lla meen nvlaan mittauttamaan verenpaineet.Samalla varmaan katotaan vieläkö hemppa on lähempänä 160 vai joko alkaa laskemaan.

Valkyria & Masukki 18+0
 
Heippa naiset,

Ihanaa, uusi pino! Sehän tarkoittaa sitä, että täällä kasvaa neitien ja rouvien masut sekä vauvat kovaa vauhtia. Niin muuten minunkin. Oksentelun takia kun laihduin yhteensä 10 kiloa, niin masu oikein pomppaa silmille. Yhdet mammafarkut kävin Henkkamaukalta ostamassa, mutta ne olivatkin ihan liian isot mulle. Ainakin vielä. Tippuvat päältä ja roikkuvat joka paikasta. Tykkään enemmän tyköistuvista ja melkein pillifarkuista. Ehkä haen toiset joku päivä.

Saikkua jatkan edelleen. Oksentelu on jaksanut pysyä poissa, ihanaa! Pahoinvointikin on ehkä vähän jo hellittänyt, mutta vielä en uskalla hihkua, että ois kokonaan poistunut. Ehkä pian jo? Mutta huomaan kyllä, että oon ollut pitkään petipotilas. Voimaa ja peruskuntoa ei ole mihinkään. Kauppareissun jälkeen olin ihan poikki, vaikka se oli ainoa asia mitä mun piti tehdä koko päivänä. Toivon, että voimat palautuisivat pian.

Me otetaan äitiyspakkaus, tottakai. Ensimmäinen lapsi kun on tulossa, niin eihän meillä ole mitään! Se tulee tarpeeseen, sillä en usko saavani 140 eurolla läheskään samaa määrää tavaraa, jos yrittäisin ostaa itse.

Onkos täällä muuten kestovaippaihmisiä? Me on jo päätetty ottaa kestovaipat ihan rahan takia, mutta myös ympäristön. Olen hoitanut niin monia siskon- ja kavereiden lapsia joilla on kestovaipat olleet, että en näe niissä vähäisintäkään ongelmaa. Toki voi olla, että joskus joutuu satunnaisesti kertiksiä käyttämään, mutta kestoilla mennään varmaan pääasiassa.

Vaunuviidakko tuntuu kauhealta. Vaikka kuinka yritän etsiä netistä sopivia, tuntuu että niitä on todella huonosti esitelty kullakin nettisivuilla. Ja toisaalta tuntuu, että pitäs olla insinööri tajutakseen niistä jotain. Ärsyttää. Ja mua ärsyttää myös vaunujen rumat kuosit. Miksi ei voi olla vaan ihan tavallisia yksivärisiä vaunuja? En haluu mitään nalleja, ruutuja, raitoja tai muutakaan. Tää vaunujen osto on ärsyttänyt mua ihan maailman eniten. Se on tehty todella vaikeaksi! (Sori purkaus!)

Mutta muuten täällä menee mainiosti :)

Santtu ja katkarapu 16+0
 
Kiitti snowball tosiaan uudesta pinosta.
Valkyria sulla ollu näköjään vähän samat mietteet kun mulla et lapset ois ollu tässä mut näköjään sitä tosiaan on nyt pullat uunissa :p mulla ei ollu nyt oikeestaan edes vauvakuume mut tuntu että lapsiluku ei oo täys. Kuopuksen jälkeen ei tullu vauvakuume kun se oli kokoajan sairaana ja sillä oli puol vuotiaasta infektioastma johon piti käyttää päivittäin lääkettä 3v asti. Ja se tosiaan oli koko ajan sairaana,korvatulehduski lähes jatkuvasti. Onneks en ollu töissä sillon! Ja sit se oli viel niin temperamenttinen ja sai kauheita raivareita monta kertaa päivässä. Huh,onneks se on nykyään normaali =) eikä sairasta enää juuri ollenkaan. Toivottavasti nyt ei käy samoin. Mut toisaalta noi muut on niin isoja et on helpompi sit keskittyä vaan yhteen enempi. Ei se kiukuttelu yms mitään mut kun ei sairastais niin paljon.
Äitiyspakkauksesta en oikeen vielä tiedä. Tekis mieli ottaa mut toisaalta ei...ei oo kyllä vaatteita valmiina itellä mut eiköhän niitä sisaruksilta tuu riittävästi. Viel on vähän aikaa miettiä...
NeliApina ja projekti 14+4
 
Santtu mä haluaisin myös kokeilla käyttää niitä kestovaippoja. En oo koskaan käyttäny tai edes nähny livenä muuta ku jossain ä-pakkauksessa mut eiköhän se onnistu ja varmaan kokeilemalla löytyy sopivat. Ja jos ei sovi meidän huusholliin se touhu niin sit ei. Kokeilen ainaki.
 
Santtu ja NeliApina kestovaippailua aijotaan täälläkin alkaa harjottaan. aikaisemminkin olis ollut kiinnostusta muta energia ei riittänyt. Jospa nyt sitten.
Joku valitteli iltapahoinvoinnista. Mulla on sitä myös. Ja syönnin jälkeen tulee myöskin. Eli ilmeisesti se johtuu hidastuneesta vatsantoiminnasta ja pienenevästä vatsalaukusta.
 
Kestovaippailu kiinnostaa tääläki. :) Yhen harjotuskappaleen villapökistä oonki jo tehny, huopasesta. Vois hommata merinovillalankaa ni kutois lisää (ainaki lahkeita vaille valmiiksi), ku tuntu olevan suht helppo tehä. Hahtuvaa mulla ois valmiina, mut ei taida mun hermot riittää siitä neulomaan... Jotain sisävaippoja vois myös ehkä kokeilla tehdä ite, tai vähintäänki imuja. Pul-kuorisia en aio edes yrittää tehä ite.
En oo ikinä käytännössä nähnyt miten kestovaippailu toimii, mutta eiköhän siihe opi ja sopivat vaipat löydy ku jaksaa yrittää. Alkuun varmasti kertakäyttösiä siinä rinnalla.

Ja myös se vessahätäviestintäjuttu kiinnostaa. Vaipat pidetään, mutta jos opitaan huomaamaan että nyt justiinsa tulee kakka (tai pissa) ni siinä tapauksessa ainaki viedään lavuaarille/potalle.
 
orion meillä esikoinen kävi potalla kakalla 8kk asti kun sen viestit oli aika selvät,naama kirkkaan punanen ja meni usein verhon taakse päkistää :LOL: vatsa oli niin kovalla aina et ehti hyvin laittaa potalle. Ei ehkä nyt ihan sitä mitä sä hait takaa mut tulipa mieleen.... :D Ajattelin kans et imuja vois tehä ite jos sais inspiksen vaan. Ja jos sais noita muita töitä tehtyä niin villahousuja vois kans tehdä.

Mitenhän en oo ennen tajunnu et vois käyttää liivinsuojuksiaki kestoversiona kun niitä menee ihan hirveesti mulla ainaki. Kai ne on nykyään suositumpia ja ku on toi nettikin ja kaikkee. Ostin jo neljä paria mut pitää ostaa kyllä lisää varmasti aika monet :LOL: toivottavasti on hyviä. Ainakin niissä on kivoja kuvia jos ei muuta...
 
NeliApina Minä käytin liivinsuojia kestoversioina ja tykkäsin kovasti. Aluksi kun maidontulo oli runsasta piti laittaa parikin päälekkäin, mutta se ei haitannut, kun ne on ohkasempia kuin kertikset. Eli suosittelen =) Noista kestovaipoista vielä. Uutta on mullekin ja pää menee pyörälle eri vaihoehdodoista. Imuja varten oon jo pitkään hamstrannut vanhoja froteepyyhkeitä. Ne voi ommella ite, mutta sen pitemmälle mun ompleutaidot ei taidakaan riittää.
 
Ensinäkin se tärkein!!! Syke naputti 140-150 huitevilla eli kyllä siellä hyvin voidaan!!!! :heart:
rr 136/80, hb 135 noussut viime kerrasta!!! Pissu puhdas ja kuukausi sitten otetut sokerirasitus tuloksetkin kirjattiin vihkoon: 4,6 8,4 ja 7,5 kuulemma aivan hyvät!

Mutta sitten.... Sokerirasituksen yhteydessä otettiin maksaarvot, ihan mielenkiinnosta niitä lähdettiin otattamaan kun kolmannen aikana podin hepatoosin, neljännen aikana ei ongelmia.... Nyt vähän sillä ajatuksella että nähdään se mun "normi" arvot....
no eipä nähty mitään normaalia vaan asat ja alat oli kummatkin jo normin yläpuolella!!!!! Sappihapot oli vielä lähtökuopissaan, mutta tosiaan nää muut oli jo nouseet, ei kai mitenkään hirveesti... Mutta kuitenkin!

Huomenna neuvolassa lääkäri päivä ja th näyttää nuo arvot sille... Lääkäri päättää sitten jatkosta.... Tässä vaiheessa tuskin lääkitykselle aletaan, mutta ainakin kontrolleja tiedossa.... Ja th:n mukaan katsotaan miten nuo arvot käyttäytyy.. Noitten arvojen otosta on jo kuukausi eli joudun tod.näköisesti labra keikalle vielä tällä viikolla.... Voi olla että arvot rauhoittuu tuosta vielä, mutta ikään kun ei tiedä niin lähdetään kuulemma pelaamaan vaan viikkoja vauvalle lisää....

Sitä jouduttiin sitten yks kaks riskiraskauksien katekoriaan..... Vähän murehduttaa mitä tuleman pitää, viikkoja kuitenkin vielä näin vähän ja maksa alkaa jo ruttuilemaan..... :-/

Mutta ei auta kuin elää päivää kerrallaan..... Kirjaimellisesti...

lysti 18+1
 
Kestoliivinsuojat kuulostaa enemmän kuin järkeviltä. Ehkä jopa miellyttävimmiltä kuin kertikset... Mistä niitä saa?

Mä aion mennä kestovaipoissa sieltä missä aita on matalin ja käyttää niitä all-in-one -vaippoja. Jotka on siis käytännössä sama kuin kertakäyttöinen tarravaippa, mutta pestävä. Luulen, että se sopii mun luonteelle ja tilanteeseen parhaiten. Olkoonkin, että maksaa hieman enemmän. Lopputulos on silti se, että kokonaisuus niitä maksaa vähemmän kuin kertakäyttövaipat. Toki jätän kokeilunvaraa ja jos ne eivät tunnukaan hyviltä omassa käytössä, voin sit vaihtaa.

Mutta jotenkin mua täällä naurattaa nää jutut. Odotamme tosiaan esikoista, mutta olen entiseltä ammatiltani lastenhoitaja, ja sen lisäksi mulla on yhteensä 10 siskonlasta. Olen siis aina hoitanut pieniä lapsia ja vauvoja eikä moni asia tule mulle yllätyksenä siten, kun toisille esikoistaan odottaville. Ei myöskään erilaiset kertakäyttövaipat tms. Mutta silti joka päivä putkahtaa esiin jotain, mistä oon onnistunut välttymään ja tulee tunne, että musta tulee maailmun säälittävin äiti, jolla ei oo koskaan oikeita välineitä sille lapselle tai itselleen. Hekotan ihan tosissani itselleni usein, että aijaa, jotain tällästäkin pitäs muka ostaa?
 
Heipähei. Eilen kävin neuvolassa ja yhteensä tullu painoo tähän mennessä 0,7kg eli ei paljoo. Näillä viikoillahan se kasvu alkaa kunnolla nii ehkä tuota kertyy :D Ja alkuraskaudesta ei karkit ja sipsit maistunu oikeestaa ollenkaa nii nyt on taas vähitellen alkanu karkki maistumaa..

Sunnuntaina tilasin vaunut, kun oli viimestä päivää -10% kaikista tuotteista, myös alennetuista. Noitten alkuperänen hinta on 599e ja tarjouksessa oli 449e ja siitä vielä siis alennus nii ei jääny ku 404e maksettavaksi :) ja vaunut siis on nää Skidi Herkulekset: skidi: HERKULES (Vihreä) | 3 in 1 (Travel System) | Lastenvaunut ja rattaat | BABYTOWN En kyl ottanu tota kaukaloo ku ei oo mitää testejä tehty sillä tai en ainakaa löytäny.
Tänään ne sit tuli ja heti piti testata tietenki et minkälaiset on ja ihanathan ne on :D Vähä korkeet ehkä mut ei liian :)
Eli ajoissa oon vaunujen kans mut piti käyttää alennus hyväkseen :D

Äippäpakkausta ei oteta ku ollaan (lue=oon) tossa yritysaikana ehtiny ostella jo nii paljo ja makuupusseja myöten et ei tarvita sitä vaikka esikoinen on tulossa :) Kirpparilta tekee paljo löytöjä. Ostetaan sit turvakaukalo tuolla rahalla osittain tai pinnis..

Täällä kaikki siis hyvin ja nyt haluisin vaa testaamaa noita kärryjä oikeesti :D
 
Milas mulla on maidontulo runsasta loppuun asti :LOL: Noissa on se kosteussulku päällimmäisenä. Pitää ostella viel jotain erilaisia niin tietää sit mitkä on parhaat.

happyfeet hienot vaunut olet tilannu. Meille tulee siskon pojan vanhat ABC:t.Muuten ne on ehjät mut turvavyöt oli jotenki rikki...luulen et se vauva ei niit ihan heti tartte onneks :xmas: Harmitti kun huuto.netissä oli myynnissä joku aika sit gracon rattaat ja niihin sopiva turvakaukalo tosi halvalla ja en sit huutanu niit...ois ollu ihan kätsät jossain kaupoilla ku menee autolla. Kuitenki käytän sit noita vanhoja jotka on vaunuvarastossa killunu jo kolme vuotta.

lysti no harmi ku tommonen sit tuli!! Miten se oireilee?
 
NeliApina: Hepatoosi kai sinänsä aiheuttaa kutinaa käsissä, jalkapohjissa... Mutta viimeeksi kun mulla kolmosta odottaessa hepatoosi puhkesi ainut oire oli yhtenä, siis yhtenä ainoana päivänä julmettu leuan kutiaminen... Seuraavana päivänä mainitsin huvittuneena Th:lle että nyt tiedän miltä tunuu kun partakasvaa.. :D No Th tarttui heti oireisiin ja laittoi labraan... Niin narahdin hepatoosista.. Ja sen loppu ajan noin 4 viikkoa mitä hepatoosin kanssa elin, ei kutinaa enää esiintynyt lainkaan vaikka arvot huitelikin korkealla!

Eli nyt ei oireisiin voi luottaa ollenkaan, kun ennalta tietää etten juurikaan kutia.... : / Eli joutunen juoksemaan ihan tämänkin vuoksi labrassa tiuhaan.... Mutta huomista odotellen... Lääkäri varmaan soittelee jatkosta?
 
Voi kun kiva että Santullakin alkaa olo olla jo voiton puolella! Pääset pikkuhiljaa ottamaan iloa irti raskaana olosta :)

Juu minähän se tuossa tuumin miten ihana tunne on olla raskaana, varsinkin kun ensimmäinen kyseessä :) hirveä pelko ollut kyllä koko ajan että sattuu jotain ja on varmaan tietyissä määrin mukana koko ajan, mutta vähitellen uskaltaa antaa itsensä jo nauttia raskaudesta ja ajatuksesta tulevasta pienokaisesta. En olisi vielä vuosi sitten ollenkaan uskonut että tulisin olemaan nyt raskaana, kaikki sellainen tuntui niin kaukaiselta, elämäntilannekin oli mikä oli...vasta uuden miehen myötä alkoi tällainen siirto tuntua luonnolliselta ja nyt se tuntuu paremmalta ajatukselta kuin mikään muu ikinä ennen :)

Aikaisemmin olin kaikkea muuta kuin äiti-ihminen, kokemus lapsistakin on minulla melko olematonta mutta uskon että eiköhän mekin perheenä alkuun päästä. Kuljin kuntosalilla säännöllisesti, suunnittelin uraa turvallisuusalalla ja käynkin siellä edelleenkin koulua mutta muutamaksi vuodeksi eteenpäin työelämä on lapsen myötä muuttunut vieraammaksi ajatukseksi, nautin ennen olostani yksin ja mielsin lapsen jotenkin elämää rajoittavaksi tekijäksi. Olihan ne ihan kivoja kun eivät olleet omia ja kaukaa katseli, mutta ei tuntunut omalta ajatus hankkia sellaisia itselle..näin vain mielessäni valvotut yöt, koliikista kärsivät ja huutavat lapset, vaipanvaihdot ja sen ettei aikaa itselle olisi enää ikinä.
Ajatus sitoutumisesta, saati naimisiinmenosta tuntui täysin utopistiselle. Silloinen parisuhde veteli viimeisiään ja halusin vain omaa aikaa ja tilaa. Kaikki kuitenkin muuttui keväällä kertaheitolla, ja tuntuu uskomattomalta että minä, jolle ennen oli tärkeintä merkkilaukut, muotivaatteet ja Bemarit odottelenkin nyt lasta ja menen 8 viikon päästä naimisiin ja enemmän kuin mitään muuta haluan oman, pienen perheen ja viettää seesteisen rauhallista perhe-elämää. Niin se elämä voi muuttua oikean ihmisen myötä :)

Raskaana olo onkin lisäksi muutenkin mahtavaa, ennen pelkäsin kamalasti kaikkia vartalon muutoksia ja arpia mutta nyt tuntuu vain että lopultakin alkaa olla nainen sen entisen tytön sijaan. On ihana pitää vaatteita missä masu näkyy :heart:

Tuskin koskaan suurperhettä tulen hankkimaan, veikkaan että 2 tai 3 olisi sopiva kokonaisluku ja ihan yksikin olisi jo kiva :) mutta koskaan ei näköjään pidä sanoa ei koskaan, sen verran tässä on matkan varrella mieli jo muuttunut :D

Ja äitiyspakkauksen otamme toki, esikoinen kun kyseessä. Onhan siellä niin paljon kaikkea tarpeellista :)

Huh, nyt illanviettoon, huomenna hääjuhlapaikkaa katsomaan ja aamulla olisi koululla näyttö suoritettavana..touhua riittää :)
 
Moiii.

Uus pino ja kaikkee, kiitos. Jospa nyt yrittäis pysyä mukana jutuissa.. :)

Manhikselle haluan voimia toivottaa jos vielä täälä käy. :hug:
Kamalaa, sanattomaksi vetää. :(

------------------------------------------------------

Mukava on kuulla että pahoinvoinnit alkavat hellittää itse kullakin. :) Santulla varsinkin.

Päivien polttava puheenaihe on näköjään ollut kestot ja äitiyspakkaus..
Itse ajattelin kestovaippoja käyttää mahd paljon (laiskuuden kuitenkin pelkään iskevän jossain vaiheessa;)). Ainakin kotosalla olen suunnitellut kestoja käytettävän. Yöksi taidan suosista laittaa kertiksen. Toivon sormet ja varpaat ristissä että tulevalle vauvalle sopii ekologiset maissivaipat joten ne sitten ovat niitä kertiksiä mitä meillä käytetään. Tuon esikoiseni aikana ne oli ainakin vertaansa vailla! :) Ja vieläpä edullisimmasta päästä. Suosittelen.
Kestoissa tykkäsin taskuvaipoista, sai säädeltyä sitä täyttöä tarpeen mukaan.
Huutiksesta huutelin silloin tytön vauva-aikana yksittäiskappaleita vähän joka sorttia että sai kokeilla mikä oli paras.

Äitiyspakkauksen haluan ehdottomasti! :) On sitten molemmille lapsille oma pakkaus. hih. Hirveesti vieläpä tykästyin tämän vuoden pakkaukseen, toivottavasti vaan meille asti riittää sellanen!
2005 vuoden pakkaus tuli viimeksi, ja sen jälkeen en ole voinut sietää mintunvihreää. :x Eli aika paljon jäi siitä pakkauksesta käyttämättä. Haalarista en tykännyt ollenkaan, makuupussi oli onneksi kiva! :)

Valkyria ja NeliApila puheli että ois jo ollut viimeinen lapsi, mutta kuinkas kävikään.. ;) Mulla on ollut yh aikanani vakaa päätös ettei enää lapsia, yksi riittää.. Mutta tässä sitä tosiaan ollaan! Sekotti tuo mies mun pään ihan totaalisesti.. :heart: On se nyt vaan niin ihanaa kun on joku joka silittelee vatsaa ja on mukana odotuksessa! Oi että. Nyt näkee ja tuntee uusia ja kauniita puolia raskaudesta. :)
Ihanuutta on myös tuntee sen mini-ihmisen pienet liikkeet.. Annan itselleni pikkuhiljaa luvan uskoa että ne tosiaan on niitä liikkeitä, eikä suoliston kuplia.

Lystille kaikkea hyvää tuleviin päiviin. :flower: Rehellisesti, en nyt ymmärrä yhtään mistä on kyse ja mitä tarkoittanee, mutta ei kuulosta mukavalta. :/

Vielä ehkä jaan työkaverin kertoman, oikein vitsien vitsin teidän kanssa ennenkö poistun sohvalle.

"Miten Laihialainen tekee raskaustestin?
-Työntää porkkanan sinne, ja jos siitä on haukattu pala, olet raskaana."
:LOL::xmas: että heko-heko.

Anteeksi jos joku oli ko paikkakunnalta.:ashamed:

-Unea & Möntti 16+6-
(pakko vielä tarkistaa että pitää viikot paikkansa!:rolleyes:)
 
kiitoksia uudesta pinosta, on kivempi lueskellakkin kun ei tarvii tekstiä niin paljon kahlata läpi.. :)

kestoilu no siis hienoa jos vaan jaksaa vaivautua.. :) mutta itse voin sanoa että en aio kestoilla, enkä oo edelillisissäkään kestoillu.. syynä on oikeastaan se että meillä on ihan älyttömästi pyykkiä aina, ni sitten pitäs lisää vielä vaipat vuoreen; ei kiitos (ja nää aikasemmat pojat ollu sellasia, että saattaa kevyesti kuudetkin kakat vääntää päivään!).. ei kiitti meille.. en nyt tarvitse mitään moralisointi saarnaa maapallon tilasta yms.. siis se vaan on mun kanta ja sillä hyvä.. :)

joku kysy miks vaunuissa on kauheesti värejä yms; katoin hobby hallin kuvastoa äsken ja siellä oli aika hillittyjä.. :) ja edullisesti, ihan vaan vinks vinks.. :D

mulla pikku kaveri on alkanu ihan kauheesti potkimaan, ja nyt voin jo sanoo et kyllä ne potkuja on.. :heart:

 
Nostan hattua kestoilijoille.. Itse en viitsi/halua. Meidän poika oli niin pieni syntyessään et joutu jokatapauksessa keskoskertiksiä alkuun käyttämään. En oo käsityöihminen ja pyykkiä on ihan riittävästi ilman vaippojakin. Jos olisin alkanut kestoilemaan, oisin käyttänyt all-in-one-vaippoja, mut kertainvestointina ihan hirvee summakin ois ollu..

Sinnlosko valitteli vaunujen kuviointeja ym? Mä kanssa inhoon kaikkia kuviollisia ja suurinta osaa kaikista värillisistä. En tiiä moniko luki mun jorinat lokakuun ketjusta, (kirjotin sinne ihan viimesenä ja just sen jälkeen ilmesty tää marraskuun ketju). Mutta siis, meillä on siis Emmaljungan Xeroxit ja kova vaunukoppa oli. Värillä ei oo väliä, kunhan on mustat ja oon ollu toooosi tyytyväinen, enkä varmasti kyllästy =) Heijastimet on meidän vankkureissa valkoset, muuten siis ihan täysmustat. Ja tuplarattaat, jotka hankitaan, tulee olemaan kans mustat. Kattelin ja kokeilin liikkeessä siis niitä Baby Joggerin city selectejä, suolanen hinta kaikkine varusteineen mutta tulee olemaan meillä käytössä ainakin kaksi vuotta kunnes esikoinen alkaa olla sen 3v.




Mä niin toivosin että pystysin täysillä nauttimaan tästä raskaudesta, varsinkin jos meidän lapsiluku on täynnä tämän jälkeen. Esikoisen odotus päätty aika yllättäen ja sillonki oli pää aika paljon kipee ja vointi huono. Ja jotenki oli ihan pihalla koko raskausajan et meille tulee vauva..vaikka lapsi oli tervetullut. Nyt taas osais muuten nauttia eri tavalla, mutta onpahan vaan taas niin saatanan kipee pää että kaikki v*tuttaa. Ei oikeen pystyis tietokoneen ruutuakaan kattella mut pakko avautua, sorry :headwall:

Buam mulla ihan sama juttu, rinnat alkoi olemaan kipeet, arat ja turvoksissa vasta noin viikko sitten. Viime raskaudessa paukkas heti ihan turvoksiin.. Oisko tissit heränny vähän myöhemmin kipuilemaan ja turvottelemaan ku edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika..go figure.. ehdin olla tyytyväinen ku ne oli viimeksi niinjärkyttävän kipeet et nyt ei sit tissien kanssa tarviis kärvistellä, mut näköjään tarvii.
Tästä on nyt seurannu se, ettei mun rinnat mahdu elokuun alussa ostettun mekkoon, jonka piti olla mun vihkimekko. Nyt oon sitten pää kolmantena jalkana juossu ympäri stadia ettimässä kivaa mustaa mekkoa joka mulle kelpais..
Ihanaa, sain kihlasormukseni tänään "huollosta", oli orpo olo ilman killutinta.. vihkimiseen aikaa enää 10pv:heart:
tämmöstä tällä kertaa..

rocket ja kakkonen 14+4 (kohta +5)
 
Turvakaukalot tuntuu kans olevan aikamoinen viidakko...
Mahdollisia vaihtoehtoja oon nyt 4kpl valkannu, semmosia turvallisia ja joista on ihmiset ihan hyviä kokemuksia kertoneet. Pitänee käydä jossain liikkeessä katsomassa ihan luonnossa millasia ovat, ja jos vaikka sais omaan autoon testata miten passaa. Kun jossain oli että bmw:n penkkien kans on joillaki ollu ongelmia...ovat muotoillummat mitä joissaki muissa autoissa. Jos kaikki passaa, ni mistä sitä ikinä osaa sitte päättää? :confused: Tai no, halvin tietty. :D

Ostin dopplerin, ku halvalla (käytettynä) sain. Tällä viikolla varmaankin saan sen. =) Ihanaa päästä kuulemaan vaavin sydänäänet, en ookaan vielä kuullu kertaakaan ku molemmilla neuvolakäynneillä on ultralla katsottu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä