Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Hei!

nyt vasta kerkeen ite kirjotella tänne. Oon kyllä tunnollisesti lukenu kaikki, mutta hirveetä kiirettä ku työharjottelu menossa ja iltavuoroa pitäny tehä ja kun nyt vaadin vähintään ne 12 tunnin yöunet ettei väsytä parin tunnin päästä.

Asumisesta oli puhetta täällä niin me asutaan kerrostalo kaksiossa neliöitä on 57,5 eli on aika tilava ku ei mellä nyt niin paljon tavaraa oo kerenny kertyä. Hienosti pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu tänne. Ainut huono puoli tässä on se kun nämä on opiskelija-asuntoja, mutta tällä hetkellä täällä on ihanan rauhallista. Ollaan neljä kuukautta asuttu tässä ja kerran yks viikonloppu yhdeksän aikaa kuulu musiikkia mutta muuten ei mitään.

Mä oon huomannu että mä tuun tosi helposti pahalle päälle. Osaan onneks jo jarrutella etten suutaha Juoksen äkkiä kullan kainaloon piiloon ettei känkkäränkkä löydä mua.

Liikkeistä ja potkuista en osaa sanoa kun en yhtään tiiä miltä ne tuntuu. On ollu sellasta epätavallisia tuntemuksia mahassa, mutta en oo varma onko se vauva. Ressaa vähän kun en tiiä onko se siellä kunnossa ku ei pidä metakkaa yhtään :( kahen viikon päästä vasta ultrakin...

Joo mutta eipä tässä muuta mukavaa joulun odotusta :)
 
Hei!

nyt vasta kerkeen ite kirjotella tänne. Oon kyllä tunnollisesti lukenu kaikki, mutta hirveetä kiirettä ku työharjottelu menossa ja iltavuoroa pitäny tehä ja kun nyt vaadin vähintään ne 12 tunnin yöunet ettei väsytä parin tunnin päästä.

Asumisesta oli puhetta täällä niin me asutaan kerrostalo kaksiossa neliöitä on 57,5 eli on aika tilava ku ei mellä nyt niin paljon tavaraa oo kerenny kertyä. Hienosti pinnasänky ja hoitopöytä mahtuu tänne. Ainut huono puoli tässä on se kun nämä on opiskelija-asuntoja, mutta tällä hetkellä täällä on ihanan rauhallista. Ollaan neljä kuukautta asuttu tässä ja kerran yks viikonloppu yhdeksän aikaa kuulu musiikkia mutta muuten ei mitään.

Mä oon huomannu että mä tuun tosi helposti pahalle päälle. Osaan onneks jo jarrutella etten suutaha Juoksen äkkiä kullan kainaloon piiloon ettei känkkäränkkä löydä mua.

Liikkeistä ja potkuista en osaa sanoa kun en yhtään tiiä miltä ne tuntuu. On ollu sellasta epätavallisia tuntemuksia mahassa, mutta en oo varma onko se vauva. Ressaa vähän kun en tiiä onko se siellä kunnossa ku ei pidä metakkaa yhtään :( kahen viikon päästä vasta ultrakin...

Joo mutta eipä tässä muuta mukavaa joulun odotusta :)

_Mariah 18+3
 
Ihanaa lukea hyviä ultra kuulumisia, onnea siis kaikille niistä! =)

Täälä ois huomenna neuvola ja vähän sekavin ajatuksin sinne menossa, kun tosissaan nyt seurataan sitä raskausajan diabetesta.. Voipi olla että tulee vähän sanomista noista mittauksista, kun ei vaan aina muista! Mutta saapahan selvyyden siihenkin onko se hemppa romahtanut, kun niin vietävästi väsyttää koko ajan!

14.12. asti joudutaan täälä odottamaan rak.ultraa! Kovasti pähkäilty kysytäänkö sukupuoli, ja ainakin oma vaakakuppi on vähän aikaa ollut jo kysymisen puolella! Tietää sitten minkäväristä saa alata ostelemaan! =) On tässä raskaudessa, synnyttämisessä ja kaikessa jo tarpeeksi jännitystä, niin ei tarvitse enää sitäkin jännittää että kumpi tulee!

Todella vähän ollaan hankittu mitään vauva-juttuja vielä, hoitopöytä ollaan ostettu kaverilta, jolla nyt vuoden vanha poika. Rattaat ja turvakaukalot on luvattu miehen siskolta, tosin kaikki jotka ovat joskus lapsia tehneet ja kuulleet meidän vauvasta ovat vaunujaan olleet meille antamassa! :D Jos tuon rak.ultran jälkeen antaisi itselleen luvan ostella niitä pieniä ihania vaatteita :)

- Minki ja kanssamatkustaja 18+4-
 
Viimeksi muokattu:
Hei mammat!

Jokohan olen muistanut tervehtiä kaikkia uusia?! Teretulemast joukkoon!! Ja suurin osa on jo päässyt rakenneultraankin..oih, olen niin kade! Oma ultra ensi viikolla, hieman jännittää, mut yritän tsempata.:)

Torstaina pääsen neuvolan tätiä moikkaan, ja kuunteleen sydänääniä. <3 Hiukan hirvittää mitä puntari näyttä, nimittäin kadoksissa ollut makeanhimo on palannut!! Jotain aivan järkyttävää..mä pengon, ku hullu kaappeja, jos himo yllättää. Voin kertoo, et maha on vetänyt jo useamman konvehtirasian. Kaupasta yritän aina kävellä ohi karkkihyllyn, mut mut...Vaikeeta on. Ja salmiakista olen aina tykännyt, myös sitä uponnut leipäluukusta sisään. Hui,hui..Täti pakottaa mut varmasti sokerirasitukseen, jos painoa tullut liikaa. En taho, yök! Se on ihan hirveetä.

Supistukset ovat tulleet myös minulle jo tutuiksi, olleet välillä aika napakoitakin. Olen yrittänyt olla tekemättä mitään "isoa", mutta täytyyhän mun ton pikku-ukon kanssa touhuta päivät kotona. Sanon kyllä asiasta neuvolassa, saapi nähä mitä tekevät sitten tilanteelle. Naapurin rouvalla supparit avasivat kohdunsuuta, joten pikkasen jännittää.

Kävi hassu tilanne, ku pikku-ukko löysi mun vaatekaapista rintaliivisuojuksia. Mä sitten toiselle yritin selvittää, että äiti käyttää näitä sitten, kun vauva on syntynyt ja äitillä tulee tissistä maitoa. Toinen sano siihen vaan, että "MUUUUUU" eli ammuu kuin lehmä.:LOL: Jep, sitten äiti on vähän kuin lehmä! Äiteen kulta!:heart:

Mitäs muuta, ens viikolla lähtään etelään lämpeneen. Oon muutenkin sellanen vilukissa, että tää tekee terää. Jouluostokset on vaan tehtävä ennen reissua, joten se tuo hieman lisähankaluuksia. Mut eiköhän tästä selvitä.

Hyviä vointeja kaikille!!!

Hennu + Bertta (tai Bertti?) 19+6 (Huomenna puoliväli saavutettu)
 
Täältäkin terveiset rakenneuä:stä. Ihan selvä poikalupaus saatiin, sen verran hyvin esitteli vehkeitään, ettei jäänyt arvoitukseksi.
Sen kyllä tiesinkin että poika on, eikä edelleenkään se olo pettänyt.
Meillä voi jo varmasti sanoa että poika on, kivespussit ja kaikki selkeästi oli nähtävillä, samoin pippeli. Saatiin jopa kuva siitä =)

Paljon muutenkin saatiin kuvia, jopa 3D:nä. Kiva oli miehelle niitä esittää ku käväs syömässä kotona, ennenku jatko matkaa etelään päin.
Painoa tässä vaiheessa oli 395g. Ensimmäinen meidän lapsista joka vastasi päivälleen viikkoja.

Mutta nyt saunan lämpöön. Täällä -18 astetta pakkasta. Kylmä on...

buam ja paavo 21+1
 
äizikkä minä ainakin muistan kuumeilupuolelta sen sinun hameen oston, oikein aavistit jo silloin :p
Ihania ultrakuulumisia tullut lisää ja niin moni jo tietää vauvan sukupuolen. Minä poikaa toivon, mutta koska mulla ei edelleenkään ole vahvaa tuntemusta siitä kumpi tulisi niin veikkaan tyttöä. Edellinen tyttökään kun ei antanut mitään merkkiä itsestään. Meillä on paljon tallessa tyttöjen vaatteita sieltä 80cm ylöspäin mutta pojalle ei juuri mitään. Siksi olisi taloudellisempaa saada tyttö ja nimikin jo olisi mietitty :D Mutta ultrassa taas vaikutti poikamaisen isolta...hmm, tää on nyt tätä arvailua sitten sinne huhtikuulle. Mutta oikeesti mä tykkään tästä arvailusta :)
_Mariah tuossa tulistuvista tunteistaan kertoi. Mulla on nyt ollut ihmeen tasainen vaihe tunteissa. Alkuraskaudessa hermot meni kaikesta ja heti, mutta nyt on enemmän sellaista, että pahoitan herkästi mielen ja itku tulee, mutta tunteet ei kuitenkaan heittele laidasta laitaan. Perheen kannalta varmaan oikein hyvä :whistle:
Mulla on reilun viikon päästä seuraava neuvola ja siellä varmaan sitten selviää milloin pitää se sokerirasitus tehdä. Ei kyllä oikein houkuttele, mutta minkäs teet. Kelan paperit tehdään kans ja viimeistään sitten pitäis pomolle ilmoitella raskaudesta. Kyllähän se varmaan jo on kuullut, mutta ei vaan ole ottanut puheeksi. Ja ei tätä mahaa enää voi olla näkemättäkään. Jotenkin vaan on niin vaikee mennä asiasta kertomaan kun tiedän ettei se yhtään ilahdu.
 
hyvää joulukuun alkua huhtimammoille :D
kuukaudet vierii kyllä vauhdilla, tuolla jo kerätään elokuisiakin kokoon!
tänään oli se "tavallinen" neuvola vaihteeksi, onhan sitä ollut tarkastusta jos toistakin, mutta mukava kattella noita ihan perusjuttujakin, vaikka en tuosta meiän neuvolatädistä niin välitäkkään..

eli kuulumiset tältä päivää, suluissa edelliset.

rv 21+4 (rv 17+3)
paino: +2,2 kg, yhteensä 5,9 kg
RR: 121/78 (117/85)
pissa: puhdas (puhdas)
hb: 120 (132)
sf: 26 (!!) ensimmäinen mittauskerta
syke: + (+)
liikkeet: ++ (++)

tiivistettynä: painosta jälleen valitusta. alkaa jo kyllästyttämään, kun oikeasti en herkuttele juurikaan ja paino vaan nousee. aiemmista äitiyskorteista tarkistin, niin painonnousu on suunnilleen sama kuin kakkoselta, jolloin painoa oli tässä vaiheessa +5,5kg ja esikoiselta +4,5kg alkupainosta näille viikoille. lisäksi valtava sf-mitta aiheutti ihmetystä, sanoin kyllä, että minulla on kaiketi normaalia suurempi kohtu, koska siitä oli taysin papereissa maininta kakkoselta. hb oli tippunut neljässä viikossa 132 -> 120, mutta lisärautaa ei määrätä neuvolasta, ennenkuin helsingistä on varmistettu, onko siitä jotain huomioitavaa, kun on muutenkin tätä verellä läträämistä harrastettu..

se olisi jälleen huomenna suuntana helsinki ja perjantai-aamuna naistenklinikka. pitää yrittää kysellä, millaista jatkoa on ajateltu, jos punktio on kerran viikossa ja nytten päivänä on ollut perjantai. kun tulevaisuudessa jouluaatto ja uusi vuosi osuvat myöskin perjantaille.. ja nehän tulevat aivan hujauksessa, kun näin viikko kerrallaan eletään.

heituska 21+4
 
Vähän neuvolakuulumisia täältäkin!
Rv 18+5
RR 128/76
Pissa puhdas
Hb 123 (ed. 144)
Syke + (135)
Liikkeet +

Tänään siis ekan kerran kuulin sydänäänet! :) Neuvolalääkäri ei saanut ekalla kerralla kuulumaan (rv 12+?) löysi kyllä silloin sykkeen, mutta ei saanut kuulumaan. Tänään kuului kahteenkin kertaan ihan kunnolla, ja useemman kerran sitten sitä "viuhunaa". Sf- mittaa se tais mitata, muttei kirjoittanut mihinkään ylös, tai edes sanonut ääneen.. Painosta ei ihme kyllä sanonut juuri mitään, ehkä siksi kun ehdin siihen väliin kertomaan, että lääkitys saattaa aiheuttaa painonnousua..

Tälläistä meillä tänään! :)

- Minki ja kanssamatkustaja 18+5-
 
Minä silmäkovana etin meijän joulukuun pinoa ja tuskastuin jo kun en löytänyt, kunnes hoksasin että eihän meillä sitä vielä olekkaan...:D

Täällä jännitetään hirmusesti huomista rakenneultraa!!!:attn: Pelko persuuksissa ettei kaikki olekaan hyvin, mutta täytyy toivoa että kaikki ois hyvin. Onneksi aika on jo klo:12 niin ei tarvi koko päivää jännäillä, täältä kun on yli 100 kilometriä tonne paikkaanki missä se tehään niin aamusta saa jo alkaa touhuta lasta hoitoon ja itseä valmiiksi että sinne kerkeää... Meillä mies onneksi pääsee mukaan, hän ei olekkaan vielä tätä masuasukkia päässyt kurkistamaan, kun varhaisultraan ei päässyt mukaan kun tyttö oli meillä mukana ja np-ultraan ei päässyt töiden takia ( tosin sen ultran kuvan laatu oli niin heikko ettei kyl mitään menettänyt). Mutta nyt pääsemme siis ihan kaksin liikenteeseen ja jospa sitä jossain vähän kävis samalla pikaseen ostoksilla ja syömässä jossain.:) Täytyy siis toivoa että kaikki on hyvin, ettei sit suunnitelmat murene ja mene päivä itkiessä. Ja juu kyllä olen hiukan pessimisti, sen on saanut aikaan se mun keskenmeno!!:ashamed: Mutta nyt vielä toviksi töiden pariin ja sitten kotia kohti!!

liinukka83 ja mytty 20+1
 
pOks-Poks; 21+0!
Kamala, itekin vasta tässä iltasella hokasin että viikot paukkuu! Aika menee nopeesti..
Lasken päiviä joululoman alkuun.. Ihanaa. 18pv on viimenen työpäivä ja sitten kaksi täyttä viikkoa lomaa! Enkä pane pahakseni tulevaa maanantaitakaan kun on pyhä! :D

Minkillä ollutkin mukavaa kuunneltavaa tänään! <3
Ja ohan Heituskakin saanut sydänääniä kuulostella. : )

TUnteista.. Juu mulla myös, kuten Milas taisi mainita, on tällähetkellä ainakin hallittavissa olevat tunteet. Alku oli yhtä itkua, kiukkua ja suurta suuttumista (ja lepyttyäni miehen säälimistä kun taas sai aimo annokset paskaa niskaansa) mutta nyt on tosiaan tasasempaa. Helpottavaa myös itselle. Tunne on aika kamala kun ei pysty kontrolloimaan itseään niin hyvin kuin haluaisi. : /

Mutta, tälläerää ei kummepia.
Voikaa hyvin! <3

-unea & Möntti 21+0-
 
Täälä sai tuleva isä tuntea ekaa kertaa potkut. :heart: Hyvin hennosti ja vain muutaman mutta tunsipa kuitenki. Iteki tunsin eilen illalla pari potkua kädelle. Ihanaa ku isäki saa nyt paremmin kosketusta vauvaan. :heart:
Puhuin aiemmin ukolle että saa sitte joululahjaksi tuntea, mut saiki sen "lahjan" nyt vähän etukäteen. :D

Joulu mietityttää...haluaisin niin laittaa oikeen nätin joulun, mut kun mulla ei oo oikee silmää sisustukselle ja sellaiselle. Lattiallaki meillä on anoppilasta saadut räsymatot (kaikenkirjavat), ku en oo löytäny mitään mieluista...enkä oikeen osaa päättää materiaalistakaan. Joku puuvillamatto kai se pitäis olla, ku haluaisin suosia luonnonmateriaalia ja sit se että ois helposti pestävissä ettei tarvi pesulaan viedä. Toisaalta ne ei oo ehkä kauhean nättejä...

Orion & potkumaakari 19+4
 

Yhteistyössä