** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Täällä vasta-alkaja Pohjanmaalta ilmoittautuu.

La huhtikuussa, eka tulossa. Poikaa lupailtu jo ekassa ultrassa, samoin kuin rakenneultrassakin. Minä en tosin mitään killuttimia kummallakaan kerralla nähnyt...

Raskaus mennyt hyvin, nyt siis rv22+2.

Kertokaas miten täällä oikein toimitaan jotten ihan hölmöile. :)
 
Mulle tuli veronpalautuksia vajaat 200e. Laskuihin ne taitaa kaikki mennä :D

Nyt ei mee ihan älyttömän vahvasti, mulla on alkanu tulemaan harjotussuppareita. :/ Mulla olis töitä vielä joulukuun 22:een päivään asti, mutta en tiiä pystynkö tekemään niitä jos näitä suppareita alkaa olla enemmänkin. Teen kuitenkin aika ruumiillista työtä.. Ärsyttää vaan kun oon niin köyhä kun saan minimi-vanhempainrahaa esikoisesta ja kotihoidontuki on myös niin perhanan pieni! Olis saanut nyt kunnolla rahaa hetken aikaa niin ois varaa ostaa uudet rattaat ja kaikkea vauvalle.
 
Jokohan minäkin uskaltautuisin liittymään joukkoon!

Elikkäs Höpäjä täällä hei! :wave: ikää 28 ja pikkukakkosta odottelen, sairaalana LKS ja la 29.4

Anteeksi, en osaa laittaa noita hienosti eriväreillä! :ashamed:

Raskaus menny yllättävänkin hyvin, jos ei alun 24/7 pahoinvointia lasketa. Neuvolassa juostu ahkerasti joka toinen viikko, kyseessä siis riskiraskaus. Rakenneultra olisi 20.12 klo 11.00

Mie oon tässä jo pari viikkoa pohtinu että jokahan sitä uskaltais alkaa vaaville varusteita hommaamaan, vai pitäskö odottaa että rakenneultra olis käyty? Meilläkin kuitenki täytyy lähes kaikki A-Ö tilata, tutteja ja pulloja taitaa saada meidänkin kylästä! :D

Höpäjä ja Masa 18+5 (oliskohan)
 
Heippa!

Täällä kanssa uusi huhtikuun mamma :) olen aikoinani kirjoitellut km-ketjuissa ja sitten tämän vuoden helmikuun odottajissa. Tosin tyttö syntyi tammikuun puolella ;) Nyt odottelemme poikavauvaa, LA 15.4. Ikäeroa tulee siis noin vuosi ja 2,5kk.
Oliko täällä muita pienellä ikäerolla odottavia mammoja? Tai onko teillä FB-porukkaa? Oon vähän laiska kirjottelemaan tänne, lukenutkin olen vaan tätäkin ketjua sieltä täältä. Huomasin kyllä että samoihin aikoihin HYSissä olisi tästä ketjusta muutama muukin samoihin aikoin :)
Pikkasen erilaista odotusta nyt tämä toinen, mutta on se kiva ajatuksia vaihdella samassa jamassa olevien kanssa. Pikkukakkosten-ketju näytti myös olevan aika kuollut.
Mutta ei tällä kertaa muuta, kunhan kävin huhuilemassa enkä vaan haamuna lukemassa :)
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja uusille tervetuloa :wave:

Kotiuduttiin miehen kanssa illalla kylpyläreissulta ja nopsaa tulin nyt päivittelemään kuulumisia. Oltiin nyt ekaa kertaa vihdoin ja viimein yö erossa tytöstä, joka nyt siis 1v4kk. Eli Miukkari täällä lapset tulossa suht pienellä ikäerolla. Hyvin oli tyttö pärjännyt isovanhempien kanssa ja meillä meni reissu oikein hyvin miehen kanssa. Jos ottaisi reissun vielä uusiksi ennen kuin pikku kakkonen syntyy =)

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli siellä hyvin. Pikkuinen vastasi viikkojaan ja rakenteet ok. Ultraaminen vaan meinasi olla hieman hankalaa kun joku oli löytänyt kivan paikan minun navan takaa ja kovasti myös hyöri ja pyöri ympäriinsä. Eli näkyvyys oli melko huono. Päätettiin sitten kuitenkin miehen kanssa kysäistä sukupuolesta ja kovin mielelläänhän pikkuinen esitteli haarojensa väliä. Melko varma poikalupaus saatiin :heart: Eli yksi poika tulossa joukkoon lisää =)

Tässä siis kuulumisia pikaiseen, seuraavaksi saunomaan :)

-minde- rv21+2
 
Fanttomille voimia ja koko perheelle osanotto.

Iän kohdalla oli alotus sivulla kysymysmerkki, sinne voi laittaa tuoreen 2seiskan. ;)
Oma raskaus etenee normisti. Ainut harmi tullut löysyydestä, luut ja lantio paukkaa vain jo vaihtaessa asentoa. Kipu häpyluun(?) ja jalkovälin tietämillä on joka hetkistä luulisin juuri tuon löysyyden suhteen. :/

Heidi & 19+4
 
SysterP laitatko mulle LA, synnärin ja iän nii laitan sut etusivulle :) Ja eipä täällä muuta kummempaa ku höpötellään vaan :D
Miukkari Mulla esikoinen syntyny 01/09 ja luopus 09/10, eli pienet erot tulee olemaan lapsosilla :)

Ja fb-ryhmään haluavat, voi laittaa mulle yv:tä:attn:
 
Tervetuloa uudet :) Miukkari, meille tulee lapsille noin 1v1kk ikäero. Monet on kauhistellut pientä ikäeroa, ja on kiva kuulla että joillakin muillakin on pienellä ikäerolla lapset :)

Minkäslaisia joulusuunnitelmia teillä on? Me mennään miehen siskon luokse pariksi yöksi, ja sitten mun vanhempien&siskon luokse. Vähän pelottaa miten meidän käy kun ollaan pari yötä pois kotoa, viimeks tyttö ei nukkunut tai syönyt ollenkaan ja rytmi oli reissun jälkeen perseellään yli kuukauden.. :/
 
Onnea taas uusista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Täällä hakataan päätä seinään näiden suppareiden kanssa. Viime ke lääkäri tosiaan sano, että aika huoleti saan olla, kun eivät ole mitään aiheuttaneet. No rauhallisesti olen ottanut, mutta töissä ollut yms. Eilen käytiin vähän kaupoilla, eikä supparin supparia, hienoa... kunnes sitten viime yönä tuli taas muutamia niin kipeitä, että viimeksi olen sellaisia kokenut synnytyksessä:headwall: En tajua mitä tässä nyt pitäs aatella. Tänään meinaan taas kyl olla ihan levossa, mutta mutta... Lääkäriin ei täällä varmaan pääse enää ennen joulua kovin helposti, mut jos vielä vastaavia tulee, niin lähden kyllä näytille synnärille. Kumpa vois jonkun päivän ees olla huolehtimatta:| Saikulle jääminenkin tuntuu vaan niin tyhmältä, kun paikat kerran ollut vielä kunnossa.

No jospa joulukorttiprojekti etenis täältä soffalta käsin...

Pomppuli ja muru 21+2
 
fanttomi Paljon voimia. Eipä tästä apua ole, aika on se mikä helpottaa ja läheisten tuki :'(


Tervetuloa uusille. Olis kyllä ihan mukava jos ketju pysyis hengissä huhtikuulle asti, mutta voipi olla että loppupeleissä ketju kuihtuu ja FB ym.ottaa vallan.

Itellä aika ilkeetä, ku supistelee joka päivä. Välillä ihan kipeesti. Neuvolassa tästä mainitsin, mutta meni vähä ohi korvien kai. Onneks enää pari viikkoo ja sit pääsee lomalle. Pitää vaan varmistaa Kelalta, että saisin tän vuoden 6kk perusteella tuet. Ens vuonna ku en oo töissä enää.
TYmpee ku nuita supisteluja tulee lähinnä istualtaa, helpottaa ku menee makuutasoon. Ja vielä olis viikkoja tässä. Tosin neuvolassa sanottiin, että kolotukset ym.helpottaa pian ku vauva vaihtaa paikkaa. Tiedä sit..
Onneks on tammikuussa eka lääkärineuvola ni pääsee varmistaa paikat ja lisäks pääsee ultraan kurkkaa pikkuista.

Tänään on tän viikon ainut vapaapäivä ja aijon kyl nauttia siitä :)
Viikotki vaihtu vaikka tuntuu, että tässä 20-25 viikoilla jynnätään iäisyys.

Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille.

Marimi ja poikanen 23+0
 
Musta taas tuntuu etten koskaan pääse sinne viikolle 20+ aina vaan 19+ jotain..
Reilu viikon päästä se rakenneultra enkä mä enää tiedä haluanko tietää sukupuolta etukäteen, pitää varmaan etsiä joku oraakkeli ja kysyä siltä:p
Potkiiko teillä muilla vauva rakkoon päin?Mua oikein ärsyttää kun vähän väliä tuntuu että kusettaa|O jospa se kääntyis jossain vaiheessa..
Tervetuloa uusille:wave:
Avantasia 19+2
 
Heps!

Kohta ollaan puolivälissä, huomenna 20+0 ja torstaina rakenneultra. :) Saatoin muutama päivä sitten tuntea liikkeitä tuolla oikealla alavatsalla/kyljessä. Sen jälkeen on vain kutittanut eilen vähän mahaa. Eikö noiden liikkeiden pitäisi kuitenkin tässä vaiheessa olla jo selkeitä ja jokapäiväisiä..? :/ (Harjoitus)supistuksiakaan minulla ei ole vielä mielestäni ollut.

Joululahjat olen saanut kaikki hankittua ja pakettiinkin jo. Ajattelin tehdä niihin vielä kortit mukaan. :) Kerrankin olen hyvissä ajoin valmis noiden kanssa, niin ei tartte stressata. Joulusuunnitelmia ei oikein erityisemmin ole, kun on niin lyhyt joulu, enkä saa esim. välipäiviä vapaaks. Porukoiden luokse menen ja mies omiensa. Seuraavana jouluna matkustetaan toivottavasti jo sitten kolmestaan tulevaan mummolaan. :)

minimami 19+6
 
Hei huhtikuun Mammat!

Olin alussa teidän mukana odotuksessa, mutta putosin matkasta jo heti alkumetreillä. Tässä puol toista kuukautta sitten kävin kertomassa teille, että heti keskenmenon jälkeen olin tullut uudelleen raskaaksi. Perjantaina oli vihdoin NT-ultra & kaikki valtakunnassa hyvin. Siellä se pikkuinen sätki ja potki ja pituutta oli huimat 54mm :) Kesävauva siis tulossa, vaan jos tulee isosiskoonsa saattaapi tulla jo toukokuun puolella maailmaan :)

Kaikkea hyvää Teille ja Onnellista joulun odotusta sekä Vauvan tuoksuista Uutta Vuotta 2012 :)

Wendy + Asukki 12+0 :heart:
 
Uusille lämpimästi tervetuloa mukaan :flower:!

Ihana neljän päivän vapaa ois puolivälissä. Eilen ja perjantaina tuntui supistuksia (niitä ne varmasti olivat) saunassa ja sen jälkeen. Kai sitä silti uskaltaa saunoa?

Wendy79: Oi ihanuutta ja onnea!

Angie ja kuutti 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille huhtiodottajille!

Huh huh, täällä muuttorumba ohi |O melkeimpä yhdessä päivässä roudattiin kamat uuteen kämppään ja tänään ollaan järjestelty tavaroita paikoilleen. Tuntunu melkeimpä et on ollu lapseton kun lapsi ollu isoäidillään hoidossa :D. Vähän meinas alkaa alapäähän jomotteleen ku pomppi jakkaran päälle ja alas kun laitteli tavaroita korkealle, mutta eipä onneks muita kipuja. Toisaalta hyvä kun muutto oli tässä vaiheessa ni pystyy jopa osallistumaan kun jaksoi kantaa laatikoitakin. Onneksi homma on ohi!

Miukkari Meillä esikoinen syntynyt 03/11 eli vähän yli vuoden ikäero tulee näille lapsosille :)

Joulusuunnitelmat käydään kummankin porukoilla varmaan syömässä ja sit illaksi tullaan kotio. Oikean kuusen haluan ja jotain jouluruokaa täytyy laittaa vaikka syödään kylässä. On kyllä mukava alkaa rakentaa omia jouluperinteitä nyt kun on oma perhe.

Voikaa hyvin!
 
Heippa kaikille!

En ole kirjoitellut tänne aikoihin. Hirveän vähän aikaa istua koneella niin tulee käytyä sit vaan tuolla fb:ssä :) Mulla alkaneet kans harjoitussupparit mutta ei onneks mitään kivuliaita, päätä särkee joka päivä ja näkö taas huonontunut niinku viime raskaudessakin. Liikkeitä on tuntunut jo pitkään mutta nyt on ihana kun mieskin näkee mahan päältä kun pikkumies jumppaa =)

Rakenneultraan vielä vaja kaks viikkoa aikaa mutta 18+4 käytiin hätätarkastuksessa ja siellä siis annettiin selvä poikalupaus
Huomasin muuten että listassa on mulla väärä laskettu et sen voi päivittää, oikea on 21.4

Mukavaa joulukuuta kaikille ja toivottavasti saadaan pian lunta! Masentaa tää pimeys!

Annamaria ja "samuel" 20+2
 
Eiköhän noi Buzzador-mainokset nyt riittäis jo...

No mutta asiaan...

Hyviä rakenneultra-kuulumisia taas, onnea niistä :heart:

Joku kyseli häntäluun-kivusta... Mulla on ollut sitä! Etenkin pari viikkoa sitten kun istuin 2,5h kampaajan pehmeessä tuolissa, hyvä kun pääsin enää sieltä ylös häntäluu-kivun takia :kieh: Iskias on toinen ärsyttävä tuttavuus tässä odotuksessa.

wendy79: Onnea!! Ihana kuulla kuulumisia :)

C 22+5 (todellakin tuntuu että näillä 20-25 viikoilla junnataan niinkuin Marimi sanoi)
 
Vähän samaa mieltä Cealin kanssa, turhan ketjun ulkopuolisen mainonnan vois lopettaa...

Itsenäisyyspäiväperinteitä... Eipä oikeastaan. Yksi hyvä kaveri tulee käymään, ja katsotaan linnan juhlia ja syödään jotain herkkuja siinä samalla. Ollaan jo useita vuosia tehty näin. Mies todennäköisesti lukittautuu työhuoneeseen tai lähtee muualle. :D

Joulukalentereita
on meillä tänä vuonna kaksi, toinen äidiltä yhteisesti, tähän asti tullut erimakuisia teepusseja. Toinen ite tehty yhteiseksi, lähinnä makeaa tms. Valmiita joulukalentereita ei ole, tosin joku fazerin joulukalenteri voisi olla hyvä.

mymosa, välillä itsekin repinyt hiuksia, vaikka käyntejä ei edes montaa ole ollut. Koita siinä nyt sitten selittää, että tietty päivä ei käy, koska silloin on tentti tms. Itse kun ei ole töissä, olisi joustovaraa, mutta sitten jos on pakollista, niin se on pakollista. Kyllä ymmärrän, että vaikea on kaikkien neuvolassa kävijöitten aikoja sovitella, mutta välillä tuntuu niin joustamattomalta, jos itselle viikosta se yksi päivä ei käy ja tulee nalkutusta takaisin. Ja jännä, ettei aikoja voi sopia pidemmälle kuin seuraavaan kertaan. :D

Joulusuunnitelmia
: Lähdetään käymään mun kotona jouluna pari viikkoa. Toisella puolella Suomea, viimeksi olen päässyt käymään pidemmälti viime jouluna. Oli tosin keskustelua, pitäisikö nyt vastavuoroisesti jäädä tänne, ja käydä jouluna miehen sukulaisilla, jotka lähes kaikki asuvat lähellä. Mutta pidin pääni, haluan käydä kotona ja nähdä kavereita edes joskus. Sinänsä kyllä ymmärrän miestä, eihän se ole mukavaa olla vieraalla paikkakunnalla, jossa kaikki tutut ovat mun tuttuja tai sukulaisia.

Joulukortteja olen jo miettinyt, suunnitelma on valmis. Nyt lähinnä koittanut potkia miestä keräämään puuttuvat osoitteet. Raukka joutuu elämään jouluhullun kanssa... x)

felina 22+
 
täällä edelleen niitä suppareita :( ja huomenna pitäs mennä käymään työterveydessä, kun on korvakin ollut kipeenä muutaman päivän ja samalla pyydän saikkua lisää kun ei nämä supparit ole vähentynyt vaikka kotona olenkin levossa. ja sitten on vielä alkanut ihan kunnolla vihotella tuo iskias :/ että ihan turha edes yrittää lähteä töihin.
viikonloppu vietettiin mun vanhempien luona ja sitten viime yönä vielä oksensin ja syytä en siihen tiedä :O kai olin sitten yliväsynyt....

Joulu on meillä vielä ihan auki miten se vietetään, kun ei tiedä missä kunnossa omat vanhemmat on.

no parin viikon päästä olisi taas synnärillä tarkastus lääkärikäynti ja ultra :heart: näkee taas pikkuisen mönkijän :)

mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan :)

jozzu85+ "Justus" 21+3
 
Fanttomi: Osanottoni koko perheelle :hug: En osaa sanoa mitään lohduttavaa, toivotan jaksamista ja vomia näin vaikeassa asiassa. :'(

Wendy79: Kiva kuulla sulta hyviä kuulumisia :heart: Toivottavasti saadaan myöhemminkin kuulla lisää hyviä kuulumisia :heart:

Tervetuloa uudet!!!

Meillä sattui kauhee tapaus tänään. Illalla tultiin koko perhe kaupasta ja esikoinen oli vauhti päällä ja huusin hänet myös purkamaan kauppakasseja (on hänestä tosi hauskaa) ja juoksikin vauhdilla, mut isi oli kulman takana ja kääntyi just niin esikoinen törmäs isin jalkaan ja kaatui suoraan selälleen lyöden pään suoraan lattiaan. Sitten isi nosti heti sylkkyyn ja tyttö huusi aluksi mutta huuto loppui ja pyysin omaan syliin ja kun mies antoi niin tyttö oli tajuton. :'( Ravistelin tyttöä hetken ja tuli tajuihinsa, mutta pelästyttiin ihan sairaasti, tottakai. Huusin jo miehelle että soita 112, mut sitten just tyttö tuli takaisin tajuihinsa ja jatkoi huutoa. Sit sanoin et soita päivystykseen että nyt lähdetään näytille, mut mies oli niin paniikissa ettei tiennyt mitä tehdä niin sitten mä soitin. No näytillä käytiin ja kotona käskettiin seurata. Oli kyllä tosi asiallinen arvauskeskuslääkäri (lapsen kanssa aikaisemmin aina käyty yksityisellä mutta sinne 30 km matkaa) ja otti asian vakavasti, mutta meinasi että koska tyttö oli niin hyvässä kunnossa niin voidaan tulla yöksi kotiin, herätellään vaan sit 2-3 h välein. Kauhean sekavaa tekstiä varmaan, mutta kauhea ilta tosiaan ollut. Nyt nukkuu pieni tuolla sängyssään :heart: Toivottavasti mitään kauheeta ei oo sattunu, ainakaan mikään ei nyt viittaa siihen. Ja onneks on parkettilattiat, eikä esim. klinkkeriä tms. kun se ois paljon kovempi materiaali. Jotenkin sitä vaan itteensä syyttää tapahtuneesta, vaikka vahinkohan se oli ja ois voinu sattua koska tahansa...

Joulu: Ollaan meillä ja tänne tulee mun mamma, äiti, veli ja sen tyttöystävä, sisko ja sen poikaystävä. Voi tosin olla et toinen sisarista jää pois kun eivät oo tällä hetkellä puheväleissä keskenään... Ja pukki tulee tietty :D Joulupäivänä mennään appivanhempien tykö.

Itsenäisyyspäivä: Ei kummempia perinteitä, ollaan vuos sitten leivottu ja katottu linnan juhlia, tänävuonna mamma kutsui meidät hänelle syömään ja mennään keskustaan katsomaan joulukatua. Stockan ikkuna mm. on varmaan esikoisen mieleen :)

-Linn ja Salamatkustaja 23+0 :heart:
 
Miukkari: Meille tulee sitten lapset ihan samalla ikäerolla =) Tai siis onhan meillä toi esikoinenkin joka on jo isompi mutta meidän keskimmäinen syntyi nyt tammikuussa 2011 ja tämän pienimmäisen laskettuaika on 5.4.2012 =)
Kiva kun tulevat pienellä ikäerolla, saavat sitten myöhemmin kivasti seuraa toisistaan vaikka ensi metrit kahden pienen ja yhden isomman kanssa voi aika raskaita ollakin..

wendy79 Ihana kuulla hyviä uutisia, onnea odotukseen!

Vesirokkorokotteesta oli puhetta ja itse rokotutin esikoisen keväällä 2008 sitä vastaan ja muistaakseni reilut 70euroa maksoi. Hain reseptillä apteekista, vein rokotteen neuvolaan ja siellä pistivät. Syksyllä päiväkodissa riehuikin sitten vesirokko joka tarttui myös esikoiseen mutta selvisi sillä että sai kaksi selkeää vesikelloa iholleen ja nousi ihan pieni lämpö. Pari päivää ja oli ihan kunnossa. Harkitsen vakaasti tyttären rokottamistakin samaa rokkoa vastaan..

Vointi on ollut kaikinpuolin hyvä, mitä nyt harjoitus suppareita tulee ajoittain ja närästys vaivaa..

Itsenäisyyspäivän perinteitä ei meillä sen kummemmin ole, tapana on tehdä vaan vähän hienompi ruoka pöytään ja jotain jälkkäriäkin..

Joulua odotan jo tosi kovasti. Oon tehnyt suurimman osan hankinnoista, pari lahjaa on ostamatta mut olen jo päättänyt mitä ostan. Joululaatikoita pitäisi alkaa pikkuhiljaa tehdä pakkaseen niin selviää sitten ilman stressiä jouluvalmisteluista kun on pikkuhiljaa laittanut valmiiksi sellaista mitä pystyy..
Me vietetään joulua omassa kodissamme mutta mun vanhemmat ja sisko tulee meille aatoksi. Joulupäivänä sitten menemme miehen vanhemmille viemään joulutervehdyksen.
 
Kiva, että vieläkin tulee uusia :)
Mä tulin vain poksumaan, kiirettä pitää tuon opinnäytetyön kanssa. Huomenna pitäis palauttaa suht valmis työ :headwall: ja hommaa riittää.. Paikat puutuu, kun tarpeeks istuu..

Katrin&Unelma19+0
 

Yhteistyössä